Wish a baby 86

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikruliini84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivotaan tosiaankin että plussajuna jäis asemalle ja Hilma ja Sonia pääsis kyytiin! :D

Kuulostipas Sonia tuo teidän tytön palapeli aikamoiselta urakalta, kun yökahteen asti sitä väsäsit. Mä olen niin uuno noiden palapelien kanssa, etten meinaa selviytyä edes niistä ihan pienten lasten isopalsista palapeleistä. =) Täytyy nolona myöntää, että neljävuotias veljenpoikani on näyttäny tädilleen mallia, että mihin oikea pala menee :P

Noh, siinähän kävi vanhanaikaisesti, eli en päässy petipuuhiin lauantaina. Pikkasen pisti taas vihaksi, ja taas kerran kysyin et haluuko ukkeli edes sitä toista lasta, ja kuuleman mukaan haluaa tientenkin.. Murr, tekis sit asialle jotain. Eilen sit vaakamamboiltiin ihan vain huvin vuoksi, sanoin että saanpahan ainaki sit lohtuseksiä. =) Katellaan sit taas ens kierrossa.. Pitkä aika vaan odotella..................

Meillä tuli tossa joulunvälipäivien aikaan pikkasen lunta, eli maa on ollu siitä asti valkeana, onhan sitä vissiin tännekki ennusteltu. Passais mulle, pysyis ehkä ne kovat pakkaset poissa. Eilen oli pikkasen reilu kymmenen astetta pakkasta, tuuli niiiiiiin kylmästi. Tuntu ku ois ollu 20 astetta pakkasta. HYI!

Hei vain arvon leidit ja onnellista uutta vuotta!

Olen uusi ajatustenrustaaja tällä palstalla, joten esittelen hieman itseäni.
Olen 30-v nainen, ja - yllätys, yllätys - suurella kaipuulla toivon avomieheni kanssa, että meillä tärppäisi vauvamaailmassa.
Olemme yrittäneet hokutella uutta tulokasta luoksemme nyt neljän kuukauden ajan. En oikeastaan edes tiedä, onko tuo lyhyt vai ihan normaali yritysaika, mutta tuntuu, että kaikki lisääntyneet kaverini puhuvat siitä, miten heillä tärppäsi saman tien, eivätkä edes laskeneet päiviä jne... Vaan saattaahan olla, että vain ne, joilla on tärpännyt suuremmitta ponnisteluitta, puhuvat aiheesta noin avoimesti ja kyselemättä.
Hiukan kurjalta tuntuu tuollaisia juttuja kuunnella, me kun olemme alusta saakka laskeskelleet tarkoin oikeat päivät. Kun aloimme yrittää, olimme varmoja, että todella haluaisimme vauvan perheenalkuumme.
Noviisi tunnen olevani "alalla", vaikka olen jo kolmekymppinen - näitä asioita kun ei tule otettua sen kummemmin selville, ennenkuin alkaa tosissaan yrittää...
Mukavaa, että tämän kaltaisia palstoja on, ja mukavaa liittyä seuraanne!
(Olen lukenut, että yleensä pariskunnalla tärppää vuoden yrittämisen sisällä, jonka jälkeen voi mennä tutkimuksiin, jos ei ole onni suosinut. Onko neljän kuukauden yrittäminen siis vasta alkua...?)

Tervetuloa Helinä mukaan!

Itse muistelen lukeneeni, että 75% pariskunnista tärppää kuuden kuukauden sisällä. Ja vuoden yrittämistä tosiaan pidetään jonkinlaisena "paaluna" tarkempiin tutkimuksiin. Mikä mulla alkaa kohta olla liki.. Oletteko ihan vain kalenterista laskeneet suotuisia päiviä vai ovistestien kanssa toimineet? Muistelisin, että jos ovistesteillä ei onnistu neljässä kuukaudessa, niin kannattaa mennä tutkimuksiin. Ihan mutu-tuntumalla neuvon, joku varmaan muistaa paremmin.

Tervetuloa Helinä!!
Mun mielestä Hilma antoi sulle oikeat neuvot kuin kauan kannattaa yrittää ennen tutkimuksia.
Tietysti sitten jos on jotain häikkää kierrossa ym., niin aiemminkin voi käydä.

Ootko Mari ajatellut, oisko sun miehellä jotain paineita suoriutua tuona ovisaikana???

Niin siinä palapelissä oli vain 60 palaa *nolo*, mutta se oli sellanen pyöreän mallinen...
Ja tulihan tuo aloitettuakin aika myöhään.. kauheeta puolustelua :)

Oottako huomannu, että neloselta alkoi tänään uusi sarja: Meille tuli vauva!?
Vahingossa satuin tv:n ääreen... ihan tippa linssissä jäin kattomaan kun se vauva oli niin sulonen <3
Tulee siis neloselta useamman kerran viikossa :)

Tervetuloa Helinä mukaan jubaileen! =) Meikäläinen ei ole hyvä neuvomaan noissa kuinka kauan on normaali yritysaika, mutta muistelen että vauva-lehdessä olisi ollut puhetta että alle kolmikymppisistä yrittäjistä lapsen saisi aika moni alle vuoden yrityksellä, ja siinä puhuttiin nopeasta raskautumisesta, tiedä sitten. Mutta tosiaan jos on jotain häikkää niin silloin kannattaa toki mennä käymään tutkimuksissa aiemmin. meillä tärppäsi ensimmäinen lapsi kolmannesta kierrosta, ja nyt on menossa viides kierto, tässä toista yrittäessä.

Sonia, on mulla käyny mielessä että onkohan siinä jonkin sortin suorituspaineita pinnan alla. Onkos se sit sitä että meikäläinen "painostaa", siis ihan tiedostamatta.. Pitää vissiin ottaa hiukka iisimmin, ja yrittää naruttaa se petiin, ettei kerro ollenkaan millon ois hedelmällinen aika....hhmmm..pitääkin tehdä seuraavalla kerralla tolleen..

Heh, meikä ei selviäis pallon mallisista palapeleistä mitenkään, ongelman ku tosiaanki muodostaa jopa noi ihan kesyimmät palapelit, elikkäs mulla ei varmaankaan ole minkään sortin ongelmanratkaisutaitoja =)

Mä unohdin sen meille tulee vauva ohjelman!!!!!!!! yhyy, huono muisti. Pitääpäs katsoa minä muina päivinä se oikein tuleekaan ja sitten jumittua tohon töllön eteen.

Ja meilläkin sataa lunta!! Miksei sitä voinut tulla jo ennen joulua!!????

Heipsan taas pitkästä aikaa!

No niin, nyt on lomat taas hetkeksi lusittu ja arkinen aherrus alkoi taas tänään. Ja kyllähän olis aamulla väsyttänyt! Mutta kaipa se tästä taas lähtee, kun on pakko...

Helinälle tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Ei tuo neljä kuukautta vielä kovin pahalta yritysajalta kuulosta :) 90 % pareista tärppää vuoden sisällä, joten onhan teillä vielä siihen aikaa. Me ei valitettavasti kuuluttu tuohon onnekkaaseen enemmistöön, sillä 1,5 vuotta vauvayritystä tulee juuri täyteen. Mutta kannattaa kyllä kokeilla oviksen tikuttamista, varsinkin jos kierrot ei ole ihan kellontarkkoja. Siinä oppii tunnistamaan ehkä ovisoireensa paremmin!

Jaa täällä on muutkin kokoilleet palapelejä! Mä innostuin ostamaan 1000 palan lomalla ja kokosin sen parissa päivässä. No, sanotaan nyt, että kuva oli melko helppo, ettei mee liikaa kehuskeluksi.. ;) Tuli vaan liian äkkiä valmiiksi!

Tikrulle vielä tsemppihalit äitisi vuoksi. Ihanaa kuitenkin, että tilanne kääntyi parempaan. On sulla kyllä tuossa tilanteessa ihan riittävän raskasta ilman vauvastressiäkin! Mutta peukut sitten tähän kiertoon! bd bd Bongasitko jo oviksen? (mehän mentiin aika samoilla kp:llä muistaakseni?)

Älähän Mari vielä menetä toivoasi tämän kierron suhteen! Voihan eilinen puuhailu vielä sopia aikatauluun, tai sitten edellisen kerran simpat elää riittävän pitkään. Ehkä miehet tosiaan ottaa stressiä ja suorituspaineita tuossa asiassa vielä helpommin kuin me naiset :) En tiiä, mutta meillä ainakin on tullut kommenttia, että vois sitä sitten muulloinkin tehdä aloitetta kuin "niinä päivinä" ;)

Peukkuja muillekin jännäilijöille!

).( Eilen tikutin selvääkin selvemmän ovisplussan, mikä aina nostaa mielialaa, ja kun peittojakin on tullut pöllyteltyä ihan ahkerasti. Jos tänään vielä jaksais puuhastella, niin sitten vois taas jäädä jännäilemään tuloksia. Tai siis odottelemaan tätiä... enää ei oikein jaksa uskoa onnistumiseen... Kohta ne clomitkin loppuu, joten hoitojonoon sitten vaan.

Onnellista ja plussaista uutta vuotta kaikille!

Heippa taas Tytöt!

Ja kiitos neuvoa- antavista ohjeista.
Olemme laskeskelleet miekkoseni kera päivät, tikkuihin ei olla vielä siirrytty, mutta eiköhän pian, jos ei ala jotakin tapahtumaan. Mulla on kyllä melko tarkka kierto, enintään kahdella päivällä heittelee, mutta sekin pidemmällä aikavälillä.
On kivaa, kun saa aiheesta puhua näin netissä. Jostakin syystä tämä on aihe, josta en ainakaan vielä ole halunnut puhua edes parhaille ystävilleni, enkä äidilleni tai siskolleni, vaikka he läheisiä minulle ovatkin.
Varmaan sitä jotenkin kammoksuu ajatusta, että joku ns. ulkopuolinen vielä tulisi tähän kyselemään, että "No mites on, joko onnistui, voivoi, eikö vieläkään..." Tiedättekö mitä tarkoitan? Vaikka he takuulla sen tekisivät kaikella rakkaudella, niin tämä on niin henkilökohtainen ja arka aihe, että sen haluaa pitää vain miehen ja itsensä välillä.
Mukavaa loppupäivää! (TV- ohjelmista puheen ollen.Tämä nyt ei vauvoihin liity, mutta parisuhteisiin: Oon ihan innoissani, kun sarja "Rimakauhua ja rakautta" alkoi uusintana torstaisin. Tykkäsin siitä älyttömästi silloin aikoinaan vuosia sitten, ja alan takuulla seurata jälleen. Eka jakso jäi välistä, kun olimme lillumassa miehen kanssa Tallinnassa KalevSpassa, joka oli muuten kiva mesta!)

Keijulle onnittelut oviksen bongaamisesta ja bdbdbd! =)

Ai, säkin hallitset noi palapelien ihmeellisen maailman. Mä just ajattelin että pitää varmaan hyvissä ajoin sit alkaa harjoittelemaan niitä pojun yksinkertaisia palapelejä, että osaa edes sit neuvoa kun toinen niitä kokoaa :D

Noh, se edellinen kerta nyt ei päättynyt ihan niinkuin piti, eli mies ei lauennut. Joten ellei sitä sit riemupisaroista raskaudu, niin siten kyllä hiukka epäilen. Siis tämä tapahtui silloin torstaina =)

Kuulosti kivalta toi Helinän lilluminen kylpylässä. Mulle vain tuottaa ongelman toi Tallinna, kun en tykkää laivoilla olla, ja onneks sitä on niin köyhä ettei tartte tällasena korkeankammoisena edes harkita sitä helikopterikyytiä sinne. =)

Huhuu, missäs kaikki on? Ei yhtää viestiä vielä tänään! :O

Helinä, oot ihan oikeessa, että kaikki kaverien hyvää tarkoittavat lohduttelut ja kyselyt enemmänkin ärsyttävät! Ja varsinkin, jos suurin osa tuntuu olevan niitä kuukaudessa tai parissa raskautuneita. Mun muutama kaveri tietää yrityksestä, mutta en enää halua puhua aiheesta heidän kanssaan. Hyväähän he vain tarkoittavat niillä "kyllä teilläkin vielä tärppää" -kommenteillaan, mutta... Toisaalta, ilman omaa kokemusta tätä vauvastressiä onkin ehkä vaikea ymmärtää! Oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että netistä ja tältä palstalta erityisesti olen saanut parasta vertaistukea :)

Mari, voi pöh, jos se teidän edellinen puuhastelu ei sitten päättynytkään ihan niin kuin piti :/ Ootteko puhuneet miehen kanssa siitä, että stressaako se jotenkin tätä yritystä?

Ai niin, kiitoksia Senoralle vielä mainiosta appelsiinikakun reseptistä! Oli kyllä tosi mehevä kakku, eikä siitä jäänyt mitään pakastimeen, vaikka puolikkaan suunnittelinkin pakastaa :)

Tämän viikon jännättäville, eli Sonialle ja Hilmalle vielä lähetän peukkuja!! Löytyykö oireita??

Keijulle onnittelut ovisbongauksesta ja bd bd bd, että simpat löytää oikeen mehevän munasolun :)

Hiljaista on tosiaan tänään ollut, mistä lie johtunee...

Helinä tykkää Rimakauhua ja rakkautta -sarjasta. Aivan ihana sarja. En näin alusta asti viimes nähny, niin onneksi uusivat. Yleensäkin brittiläiset sarjat on omaa luokkaansa. Ennen ainakin lauantaisin tuli hyviä.

Mites Hilma, mitkä fiilikset?

Heh, miehelle tuli paketti aamulla... olin varmaan tosi vetävä näky ovella. 9 vuotta vanha villapaita ja yöhousut joissa jättimäiset polvipussit ja vielä liian lyhyet lahkeet :O

Jaahas... Päädyin sitten apteekissa kasvovesiostoksilla intiimiosastolle, ja ovistestihän sieltä lähti matkaan, digitaalinen sellainen. Onko kellään kokemuksia moisesta? Onko se parempi kuin "tavallinen", vai liekö niissä lopulta eroja?
Digitaalista mietin ja vertailin myyjän kanssa tavalliseen pitkään, mutta päädyin lopulta melko hintavaan digitaaliseen, se kun vaikutti jotenkin näpsäkämmältä. Näyttö tuntuu ainakin olevan selkeä.
No, testailuihin on vielä aikaa, menkat alkaa tällä viikolla. Tissit ja alavatsa sen kertovat. :)

Keijulle onnittelut oviksesta!! ja beedeet jotta simpat löytävät perille asti!! :):)
Mulla on keiju menossa vasta koopee 11, mut siis perästä tullaan...

Helinälle teretulemast! Digitaalinen ovismittari on silleen parempi et siinä ei tartte miettiä viivojen paksuuksia ym värejä vaan se näyttää ovishuipun tasan silloin ku sen on..:) Ja tsemppiä nyt että menkat ei tuliskaan bdbdbd :)

Huomenna taas vyöhyketerapiaan...:) nyt ollu tänään tosi kipee olo, toivottavasti en tule kuumeeseen...ois v-loppuna meinaan menoakin...mietin et näinköhän ovis venyy nyt ku meen veeteehen tätä aikaa kierrosta, meinaan viimeks ku samoihin aikoihin menin niin ovilsen tulo venyi...

Moi, meikäläinen aina kirjailee näin iltasella. =)

Keiju: Pitäs sitä varmaan ukkelilta kysellä et stressaako se sitä, en ole vielä sellaista siltä kysellyt. Välillä tuntuu tosiaan että se on todella innoissaan asiasta ja välillä taas (eli oviksen aikaan) sillä on kaikkee muuta mielessä. Ei noita miehiä aina ymmärrä =)

Himalle ja Sonialle peukutukset että täti ei löydä perille! =)

Tikru: Toivotaan ettei se ovis venyis pidemmälle ja kierto pysyis kuosissa.

Mäki olen samaa mieltä että täällä virtuaaliystävien kanssa on todella rentoa ja mukavaa kirtjoitella näistä haaveiluista! Kiitos olemassaolostanne! =)

Täällä myös yksi, joka tykkää ihan hirveesti Rimiksestä. Loistava sarja! Aika usein nuo britit osaavat tehdä todella hienoja ja elämänmakuisia sarjoja. Vaikka täytyy kyllä myöntää, että myös brittiläinen huumori uppoaa.

Mari epäili, että miehellä hieman suorituspaineita. Mun mies on ihan suoraan myöntänyt moiset. Siksi en hänelle oviksen ajankohdasta mitään kerrokaan ;)

Helinä, en minäkään ole kuin yhdelle ihmiselle kertonut vauvahaaveiluistamme. Ja siksi hänelle, koska tiedän ettei hän ala kyselemään ja voivottelemaan, mutta jaksaa silti kuunnella. Oliko teillä pitkäkin reissu kylpylässä? Toivottavasti tätiä ei tulekaan! bdbdb

Mutta täällä ei oireita, joten toiveikkuus ei ole kauhean korkealla.

Sonialle bdbdbdb Mites sun oireet?

Toivottavasti vt ei laita Tikrun kiertoa ihan sekasin!!!

Minäkin tykkään kun voi näin keskustella haaveista ja muistakin asioista. Kaverit tietää, että sain km:n ja haluttais perheenlisäystä. En kuitenkaan ite niitä asioita ota esille, mutta vastaan jos kysytään.

Ei tässä auta kuin odottaa... positiivista on, ettei tuhruja oo näkynyt kuten yleensä eli täti tulee sitten rytinällä jos tulee :)

Oireista en osaa sanoa, hmmmm... yhteen väliin oli kaikenlaista, nyt taas ei mitään erityistä. Juilii välillä lujasti ja valuu jotain. Illalla ja aamulla oli hyvin kostea olo,ajattelin, että that's it, oli kuitenkin valkkaria.
Ja yöllä viilsi ja nipisteli toista munasarjaa oikeen urakalla :)

En sitte tiiä millon uskaltaa testiä kastaa. En näköjään tiiä tänään mitään :D

Me käväistiin lilluntalomalla parin päivän jakso. KalevSpa sijaitsee Tallinnan vanhassa kaupungissa, joten kiertelimme ainoastaan siellä; se on kyllä hurjan kaunis ja idyllinen alue. Ja ihania ravintoloita ja kahviloita, joissa oli hyvä kartuttaa hyvin käyntiin lähtenyttä jouluvararenkaan kasvatusta. :)

Nyt ois tarkoitus hiukan keventää, mutta urheilusta ei ole tullut kerrassaan mitään, kun vilustuin oikein kunnolla kylpylän ja viimaisen pakkasilman väliä rampatessamme.

Sonialle tsemppipeukaloa pidän, ettei läntit housuissa vaihtaiskaan väriä. :)

Nyt kysyn ehkä hölmön kysymyksen, mutta silläkin uhalla: Mitä tuo bd tarkoittaa?

Iloa päiväänne arvon leidit!

Tuo bd on "ihan selvästi" peukalot :) Eli käsi nyrkkiin ja peukalo ylös. Sitä en sitten tiedä, kuka on alunperin keksinyt, että peukalon näyttäminen on onnen/hyvän tuurin toivotus.

Helinä, oliko tuo kylpylä reissu Tallinnaan kuinka kallis/edullinen? Me mielellään lillutaan lämpimissä altaissa, mutta kun se on Suomessa niin pirun kallista.

Uuh, Sonian oireisto kuulostaa kyllä ihan lupaavalta, toivotaan että täti pysyisi poissa bdbdbd!

Mäki just kaverin kans jutskailin puhelimessa. Nyt mulla on sitten sotasuunnitelma, etten kerro ukolle mitään mistään päivistä (kaveri naurahti ettei mihet osaa laskea =)), vaan kellistelen sitä millon sattuu. Ja jos kysyy että onko nyt sellaset hetket, niin joko sanon että en tiedä, tai sitten valehtelen reilusti =) Sillä kyllähän se sitä lasta tuntuu haluavan, muttaa ressaa ilmeisemmin. Näin poistetaan se ongelma sitten =) Ja toisaalta enhän mä sinänsä edes valehtele, ku siitä tarkasta päivästä en ole koskaan varma =)

Ikää Helinä kun on flunssa iskeny. Toivottavasti paranee nopeesti. Mä itse olen nuhassa 365pv vuodesta, toisinaan pahempi toisinaan parempi ;D

Hilma: toivotaan että tuo sun oireettomuutes olisikin oire =) Tänne kyllä niitä plussia saisi ropista!

Meidän yrityksestä tietää aikas monia, muutamat kaverit, sit mun vanhemmat, miehen vanhemmat ei ole varmoja, sillä anoppi on sitä mieltä että ei näin äkkiä saisi toista lasta alkaan yrittään. Ja minähän kyllä yritän jos me sitä halutaan, ei se sille kyllä kuulu tippaakaan! Anteeksi purkautuminen...

Kerrankin ehdin/muistin kattoa sen nelosen meille tuli vauva-ohjelman. IHANA vauva!!!! Tahtoo itellekkin. Just eilen kävin kaupungilla veljen vaimon kanssa, ja ihasteltiin H&M:llä ihan niitä pienen pieniä vaatteita. Ah ja Oh!! =)

Kylpylälilluntamme KalevSpassa kustansi 117e per pylly, ja vietimme spassa kaksi yötä ja kaksi päivää, eli ei minusta hirmu paha, aamiaiset kuului hintaan, ja 117e:oon on laskettu myös matkustamiset ees-taas.

Kylpylä oli ihan kiva, suht pieni. Sieltä löytyi neljä vesiliukua (ne tärkeimmät, hih!), hieroma-altaita pari (joita kansoitti taukoamatta vanhemmat venäläisrouvat), "hierovia" suihkuja kaksi, porealtaita ja uima-altaita. Ja paikasta löytyi myös kauneushoitola, jossa pääsee hierotuttamaan itseään puolet halvemmalla kuin kotomaassamme.

Jahas, nyt taas "sorvin" ääreen...

Hauska juttu oli, että heti kun olin tämän bd- kysymyksen lähettänyt, niin tajusin, mistä on kyse. Tällä palstalla on niin paljon omia hauskoja sanontojaan; ihan oma koodikielensä, että ekaks aattelin, että se on lyhenne jostakin sanasta. :)

Helinä: Kantsii lisäksi lukee toi yläreunaan nostettu Lauran juttu... Siinä on kk-kierrosta faktaa ja joku on sinne lisäillyt tätä palstaslangiakin, joka btw on alunperin mun kokoama juttu. Tuota slangia oli kerrattain Odotus-lehdessä ja oli ihan pakko laittaa tänne palstalle.. Itsekki alussa pähkäilin kun toiset kertoi että täti tuli... Hyvä etten menny paukaseen, että onneks mulla ei oo ku kaks ja ne on äitin puolelta. Isän puolelta ei oo yhtää tätiä hengissä enää :) Mut jotenki sit älysin ennen tuon listauksen tekoa missä mennään... Ekaks jännätään ja sit tulee täti ja kaikki on pahoillaan... OIkeestaan aika jännä juttu.

Kiva, että appelsiinikakusta on ollut monelle iloa... Mulla on sellainen paha tapa että keräilen reseptejä, mutta en niitä koskaan kokeile.. Yleensä kokeilut jää jos on kovin monimutkaista tehdä tai sit on jotai ihmeaineita, joita ei oo jääkaapissa tai maustehyllyssä.. tai se että pitää vatkata kuohkeaksi tai antaa taikinan nousta..

Ens viikolla maanantaina olis sitte sokerirasitus ja keskiviikkona lähetään ukon kanssa kattomaan aurinkoa. Jännityksellä odotan miten matka sujuu.. Normaalisti ei jalat turpoa, ei edes ny raskausaikana.. Kanarian ilmastosta oon aina tykänny... Toivottavasti ei oo tukalan kuuma.

Sonialle ja Hilmalle hurjat peukutukset, että täti eksyis alennusmyynneissä... db bd db bd Onkos oireistoa? Sonialla kyllä aika lupaavaa... ++++++++++++++ tuulia *puhaltaa*

Hah! Kyllä aika kuullottaa muistot.. Kattelin tota tietoiskua tuolla sivun alussa, ja hokasin että olen laskenu kiertoni liian pitkiksi. Jostakin sairaasta syystä olen ajatellut että se päivä jolloin täti saapuu on samalla kp1 ja edellisen kierron viimeinen päivä...*nolooooo*

Heh, eli mun kiertohan on sitten 28pv. mutta ovis ei ainakaan noiden laskureiden mukaan muuttunu mihinkään... Vähän häpä, niinku oikeesti............*punastelee*

Mari, mulla meni kauan ennenkuin ymmärsin, että kierto lasketaan siten, että ensimmäinen vuotopäivä on kp1. Ei sitä mun mielestä missään oppitunneilla kerrottu ;) Onneksi gyne selvitti sen aikanaan..

Aika edullinen tuo Helinän ja miehensä reissu. Pitää pistää korvan taakse tuo kylpylän nimi..

Vatsa hyvin tätimäisesti sekaisin. Saa nähdä tuleeko taas hieman lyhyempi kierto. Makuuhuone mambot osuivat kyllä hyvin kohdalleen, mutta ei se silti plussaa tarkoita.

bdbdbd hilma jotta ei olis täti joka pistää mahaa sekasin!! ++++++

Näinköhän meillä menee ajoitus päin prinkkalaa...nyt tänää tein o testin ni eka 10 min siään näytti et melkeen tasavahvat viivat ja sit hetken kuluttua n. 15min ni näytti et tasavahvat...eli jos tasavahvat niin oisko se sit huomen paras tärppi päivä? testaan viel huomen...hitsit, meinaan huomen ei millää keretä pupuileen ku molemmilla menoa...noh, tänään ja lauantaina...syteen tai saveen...:/

tikru ja koopee 13