Wish a baby 76

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annukka76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sellaista kyselisin, että miten lämpöjen pitäisi käyttäytyä, jos on raskaana? Eikö sen pitäisi nousta? Tietysti mulla on täysin ennenaikaista puhuakaan sellaisesta... Olen nyt huvikseni kahtena päivänä mitannut lämmöt (en tosin samoihin aikoihin) ja mulla näyttää normaalia alempaa lämpöä koko ajan . Normaalilämpö yleensä siinä 36.5 hujakoilla ja nyt 36. Voi johtua kyllä ihan mistä vaan mutta mielenkiinnosta vaan mittailin.

Annukka, muistelisin, että lämpöjen ei pitäisi laskea, jos on raskaana. En kyllä ole ihan varma ja kaikesta huolimatta pidän peukkuja sulle! bd bd bd Niin ja peukut myös hiljaisen päivystyken puolesta ;)

Ja Katzulle myös bd bd

Hienoa, Senora, että masussa näkyy jo "värinöitä". Kyllä siellä varmasti kaikki on kunnossa ja hienosti voidaan!

Hyvinhän Thelmalla niitä muniksia on. Ja kovasti toivotaan, että hoidot tehoaa nopeasti!

Täällä täti on taas hiljentämässä vauhtiaan ja ensi viikolla pitää ihan tosissaan yrittää bongata ovis, kun sitä ei mielestäni ole viime kiertoina näkynyt..

Thelma: toivotaan että ne munat jotka on ovat supermunia :) Eihän se ole kuin yhdestä kiinni...
Annukka: ei kai se lämpö aina ennusta raskautta? En kyllä tunne ihan näitä juttuja mutta toivottavasti ei!! Muutenhan on kuullostanut aika lupaavaltakin! Ja tälle listalle tosiaan tarvitaan plussatuulia piakoin!!
Katzu: pidä jalat tiukasti yhdessä! Ei kai ne pienet tuhrut vielä voi ennustaa tätiä? Toivotaan parasta!!

Kävin taas sitten vaihteeksi gynellä jonka mielestä endo on ihan varma tapaus mun kohdalla. Oli niin ihana, että järjesti ajan leikkaukseen jo ensi keskiviikoksi!! Sit saikkua ja reippaasti. Saapahan ainakin nukkua...

Vähän ihmetyttää toi BB-Tiinan raskaus. Miten se pääsee ultraan ja kaikkeen. Ja olla ilman omaa miestä ja perhettä ja jakaa yksi vessa 10 muun kanssa jos/kun oksettaa. En kyllä itse jäisi taloon. Mites te muut?

Lemppariruoka on graavilohi ja muusi. Nälkäää!

Hirveästi tsemppiä kaikille! Yritetään pitää pää korkealla vaikka kuinka tökkisi! Ja kyllähän siellä kuopassakin saa vierailla kunhan sieltä nousee pois.

Sopivan kiireistä ollut...hyvä niin ja tunnin päästä taas ohi :)

Aurea sullahan kävi hyvä tuuri. Onko tietoa, voiko tuo endo uusia vai pääsetkö siitä lopullisesti? Pakko kysellä, ehkä tyhmiäkin, kun en tosiaan tiedä.

Lämpö nyt 36.6 eli ihan normaali. En ole ennen pahemmin mittaillut niin enpä tiedä, onko mulle ihan normaalia... Kaipa se on. Lämpöjä tulee yleensä mittailtua vain flunssaisena ja silloin kuumetta on jo lähes toistamittarillista :)

Et kysele lainkaan tyhmiä... en itsekään tiedä vastausta... Jotkut sanoo että se voi pikkuhiljaa uusiutua ja jotkut sanoo että raskaus voi poistaa sitä. Tiedä häntä. Verta on kuulemma vatsassakin. Katsovat sitten samalla kaikki muut munajohtojutut, eli tosi hyvä! Tietääpähän ainakin sitten varmuudella jos vaikka joutuu koeputkihedelm. Siitä ainakin gyne mainitsi ohimennen.

Eikö lämpömittaus kannata tehdä vaan aamuisin?

Pikakurkkaus työvuoren keskeltä..

Aurea, hienoa että pääset noin nopeesti lapaan! Oliko sulla muita endoon viittaavia oireita kuin ne julmetun kovat menkkakivut? Mä olen miettiny kans tota endon mahdollisuutta, kun mulla kipuilee nykyään jo viikon ennen menkkoja. Ei siis mitään kovia kipuja vaan sellaista viiltelyä ja alaselän puutumista.

Senoralle onnittelut ultravärinöistä! :)

Kiva Thelma että lääkärin soitto antoi noin positiivisia uutisia!

Annukalle peukut jännäämiseen!! bd bd bd =)

Aurealla hyviä uutisia. Kiva että juttu lähti noin vilkkaasti etenemään. Eipähän tarvii ootella pidempään. Hyvä hyvä! Tsemiä isosti keskiviikkoon!

Ovis bongareillekin tärppejä (Hilma ainaskin)...itsellä ne päivät noin viikonkuluttua ja toivottavasti onnaisia! Tänään ollut vielä vähän vuotoa...mutta ferrarin takavalot on jo näkyvissä. =)

Miehen kanssa eilen taas keskusteltiin kolmosprojektista...kysyi multa että mitä jos se on sitten kolmas poika? (kun mä niin jo haluaisin sen tytön...yhden pienen tytön...) noh, sanoin miehelle että sitten tarvii varmaan yrittää sitä neljättä...=D heh heh...mies käänsi kylkeä ja totesi "vai neljäs...hyvää yötä" Semmosta.

Kyllähän se niin on että kun tuon kolmannen lapsen saisi niin se jäisi varmasti meidän viimeiseksi. Kantava ajatus oli että tehdään nämä lapset nyt putkeen niin sitten alkavat olla isoja yhtäaikaa ja helpottaa (tietyllä tapaa) sit elämää. Joten siinä mielessä haikeana...kun tietää että jos vielä tulee raskaaksi niin siitä pitää nauttia ihan viimeisenpäälle kun se on sitten se viimeinen kerta ja mä niin toivon että saan sen vielä kokea...koko homman...plussan, odotuksen, mahan kasvamisen, liikkeet...ja synnytyksen...ja sitten auttaa sitä pientä nuppua elämän alkuun...rakastaen ja hellien =)

Nyt noiden kahden perään!!

Täältä löytää hyvää endotietoa mutta laitan oirelistan tähän:
runsaat ja/tai kivuliaat kuukautiset (dysmenorrhea)
· kipu ja/tai tiputteluvuoto ennen kuukautisia
· välivuodot
· krooninen kipu alavatsan, sukupuolielinten ja/tai lantion alueella
· yhdyntäkipu (dyspareunia) tai kipu välittömästi yhdynnän jälkeen
· tärinäkipu
· selkäkipu
· iskiaskipu
· tihentynyt virtsaamistarve ja/tai kipua virtsatessa (dysuria)
· suolen toiminnan häiriöitä ja/tai kipua ulostaessa
· pahoinvointi
· hiivatulehdukset
· krooninen väsymys
· lapsettomuus

Mulla noista menkkakivut, yhdyntäkivut, väsymys, lapsettomuus (ehkä??), välivuoto ja usein pissalla.

Minttu: ei kai sitä sukupuolta tiedä ennen kun se tupsahtaa ulos? Mä vähän tyhmänä... sorry...Oma toive olis saada yksi kumpaakin :)

Hui kun ootte taas kauhiasti ehtineet kirjoittelemaan!! =)

Senoralle ekaksi onnittelut "värinöistä"! Varmasti se on pikkuinen hyvissä voimissa! Ihkua =)

Helpottavaa, Thelma, että kuusi munista onkin riittävästi! Niin, ei se määrä vaan laatu =) Eikö muuten tuossa kun muniksia kasvatetaan punktiota varten, niin ole sellaista "vaaraa", että ne poksahtaisivat itsekseen? Vai vaatiiko tuolleen lääkkeillä kasvatetut munikset sen irrotuspiikin irrotakseen? Mietin vain, että miten niitä on aikaa odotella ja mennä mahdollisesti sen pitkän kaavan mukaan?

Katzulle peukkuja, äläs nyt puhu luovuttamisesta vielä!! Ei ne tuhrut välttämättä mitään meinaa! (Hassua kyllä, mutta mä aina uskon, että muilla on kyllä mahiksia, vaikka tuhruja tuliskin!)

Aurea, vau miten nopeaa toimintaa! Siis yksityisellekö menet leikkaukseen kun noin nopeasti pääset? Hienoa joka tapauksessa! Miten se lääkäri päätyi tuohon varmaan endodiagnoosiin? Kiinnostaa vähän samoista syistä kun Kukkista; pientä kipuilua myös lähes viikko ennen tätiä ja sit ne hiivatun tuhrut. Raskautuminen mun käsittääkseni ainakin hidastaa endon etenemistä ja leviämistä, joten siinä mielessä raskaaksi tulo leikkauksen jälkeen olisi varmaan parasta "hoitoa". Mutta kaipa se sitten vähitellen raskauden (ja leikkauksenkin) jälkeen saattaa levitä uudelleen.

Vai oli se BB-Tiina sit raskaana, huh huh. Oliko se siis yrittänyt raskautta vai kävikö vahinko? Aktiivisemmat BB-ihmiset, valaiskaahan lisää :) Itse en kyllä varmaan haluaisi jäädä taloon hänen tilanteessaan, mutta toisaalta, jos on tarpeeksi sekopää lähteäkseen ylipäätään koko BB:iin, niin saattaa se sinne jäädäkin! Muutenkin vähän ihmetyttää sen Tiinan nyhjääminen sen jonkun äijän kanssa, eikös se kuitenkin ollut kihloissa?

LempiruokaG: Lasagne, ja itse tehtynä. Aika harvoin sitä kyllä jaksaa kokata, niinku Thelmakin sanoi. Mutta on ihan best punkun ja valkosipulileivän kanssa! Sit tietty kunnon pippuripihvi ravintolassa on aika klassikko.

Kävi kuulkaas äsken ihan outo juttu, mun avaimet hävisi kuin tuhka tuuleen! Olin takapihalla n. puoli tuntia ja mielestäni jätin avaimet etupihan terassille. Mutta kun tulin takas, niin ei näkynyt avaimia missään. Nyt oon penkonut joka paikan, mutta ei löydy :/ Voi hittolainen tätä homepäätä!! En usko, että kukaan olisi niitä pöllinytkään, tää on aika hiljaista aluetta. Ellei sitten joku orava :) Mutta pöh, pakko niiden on jostain löytyä!

Ja sen verran omaa napaa, että tuhruilu sen kun jatkuu. Tää on niin rasittavaa ja nyt tulee vissiin oikein tuhruennätys, tänään 7. tuhrupäivä. Hitto, tulis vaan se täti, että pääsis clomeja popsimaan... Pistän kyllä lekurin koville tän tuhrujutun selvittämisen kanssa seuraavalla käynnillä!

Mutta nyt jotain sapuskaa etsimään. Tsemppiä ja peukkuja ovisbongareille ja jännäilijöille!!

Aurea...me on tiedetty molemmista jo etukäteen että poika tulossa. RakenneUÄssa se yleensä selviää jos haluu tietää ja lapsi hyvässä asennossa. Mutta eihän se toki koskaan ole 100% se lääkärin arvio...vaikka luulen kyllä meidän kerroilla olleen...ollaan itsekkin nähty pippeli ja kivekset ihan selkeästi. Toki poikakin on tervetullut mutta pikkuprinsessa olisi ihana...noh, kunhan tervelapsi =)

Senora...unohdin ed kerralla onnitella...tosiaan värinöitä oli näkynyt ja kaikki niinkuin pitikin...onnea siitä...piina viikko vielä että sit näkee sen pikkusydämenkin...Onnea älyttömästi...mekin on aina käyty varhaisUÄssa kun ei ole maltettu odottaa =) Sulla toki toinen syy mutta kuitenkin...

Keiju...toivottavasti avaimet löytyy...
Nyt ruuanlaittoon...

Minttu: niin joo, nyt mäkin on mukana :) Mutta etukäteen ei vissiin voi yrittää jompakumpaa? On joskus sattunut eteen näitä tarinoita, että tyttö tulee varmimmin jos on pupuiltu (mun uus lempparisana...) jotain 3 pv ennen ovista.

Keiju: joo, hermot meni yleisellä niin täysin, joten menin yksityiselle ja olen tosi tyytyväinen ratkaisuun vaikka köyhtyy entisestäänkin. Mun vanhemmat lupasivat avittaa, onneksi! Tämänpäivänen lekuri kokeili sormin molempia reikiä tosi tosi syvältä, meinasin kirkua kivusta! Ja sitten totesi, että tämähän on ihan selvä tapaus. Kysy milloin täti on loppu ja pisti leikkauksen heti seuraavaan päivään siitä. Hänen mielestään on mukava priorisoida näitä asioita vaikka kalenteri täynnä. Arvaa, meinasinko putoa polvilleni. Ihanaa kun löytyy tällaisia ihmisiä!

Hienoa Aurea että pääset noin pian leikkaukseen ja saat asiat eteenpäin :) Eikä ehdi niin kauaa miettiä ja jännittää kun aika on noin pikaisesti! Tsemppiä!

Luin tuota endo-oirelistaa ja joitaki sopivia oireita löyty, mutta en silti usko et mulla se olis... vai voiko se tulla yhtäkkiä? Ajattelin kun syksyllä kuitenki suht pian raskauduin.

Ainakaan ultrassa ei mitään erityistä näkyny, mutta sehän ei vissiin aina ees näy... jos oikeen oon ymmärtäny.

Minttuki oottaa ovista ens viikolle, meetkö sää jo mun ohi :) En nyt muista kuin pitkiä sun kierrot on ollu... Kun on näin pitkät ku mulla, niin jotku ehtii yrittää 2 kertaa kun ite yhden, tylsää sillon kun haaveilee vauvasta :) Muulloin ihan jees!

Niin Annukalle vielä, et kantsii mitata ne lämmöt ennen ku nousee sängystä ja samaan aikaan. Jätin nyt lämmöt mittaamatta kun niistäki saan revittyä stressiä :/

Heh, joo avaimet löytyi... Roikkuivat takaoven lukossa, en vain sokeana nähnyt niitä! :D

Kiitos Aurea endon oireiden listauksesta! Ja tosi ihana lääkäri sulla! :) Yksityisellä kyllä yleensä tuntee saavansa rahoilleen vastinetta, ja ennen kaikkea pikaista hoitoa! Hmm, multa löytyy siis tiputteluvuotoa ja hieman kipuilua ennen menkkoja, ja nyt kun oikein ajattelen niin myös satunnaista yhdyntäkipua. Joskus kun mies "tökkäisee" oikein syvälle, niin vähän kirpaisee (voi apua mitkä jutut!!;)) Ja tietty lapsettomuus :/ Mutta ei gynen "tökkimiset" oo kyllä kipeästi tuntuneet, vaikka on kysellyt, että sattuuko. Voi pöh, jos tässä onkin nyt jotain endojuttua!

Jotain muutakin mun piti sanoa, mut unohtui... No, toisella kertaa sit!

Iltaa! Oottepas ollu tänään aktiivisa kirjottelijoita, hyvä niin:)

Mahtavaa palvelua olet Aurea saanut! Kyllä vaan kummasti tuntuu olevan eroja julkisella ja yksityisellä! Toivotaan et endo nyt sitten häipyisi ja toipuisit leikkauksesta hyvin ja sitten ennenkaikkea, että tulisi pian se plussa!!! Mä peukutan teijän onnistumiselle!

Hih, hyvä että Keijun avaimet löytyi. Ei ollut kuitenkaan orava vienyt:D On muuten inhottava tunne kun jotain tollee kadottaa! Onpas nuo tuhrut nyt outoja. Sullahan oli tässä kierrossa se oviskin selkeesti? Eikös lekurikin sen nähnyt et jotain on irtoomassa? Plussatsempit kuitenkin. Niin kauan on toivoa kun täti pysyy poissa!

Luulisin Sonia et se endo ei voi ihan yhtäkki tulla. Että kait niitä oireita sillee pikkuhiljaa tulisi...ehkä. Ite kyllä kanssa bongasin muutamat oireet listalta, kuten tuhrut ja menkkakivut jo ennen menkkoja. Mut ku ei lekurit oo sitä alkaneet mun kohdalla epäillä ni en oo jaksanut vaivata päätä.

Kyllähän te Minttu voitte sen neljännenkin lapsen "hommata" jos ei kolmanne jälkee ala kuumeilu laantuun:) Kyllä se mieskin pikkuhiljaa siihen ajatukseen tottuu;) Ja olishan sellanen pikkunen rinsessa ihana!

Keiju: siksi niitä muniksia voidaan kasvattaa pidempään ku siinä kasvatuspiikin ohella alotetaan ns. jarrupiikki, mikä estää ennenaikasen oviksen. Ite alotin tänään tökkii sitä jarrua. Eli kasvatuspiikki toiselle puolelle mahanahkaa ja jarrupiikki toiselle. Ja sitte lopuksi se yksi piikki mikä saa aikaa munisten irtoomisen siihe nesteesee mistä ne punktioidaan.

Niin Annukalle kanssa kommentoin, et lämmöt pitäis mitata aina samaan aikaan, enneku nousee sängystä ja mielellään suusta niin saa tarkan lukeman. Tsempit mittapuuhiin!

Ai niin ja se BB Tiina, huh! Mä kyllä tulisin poijes talosta. En vois olla yksikseni tuollasen asian kans vaan pitäis heti saada hehkuttaa miehelle ja spekuloida hänen kans. Noh kukin tavallaan. Käsittääkseni se on kyllä sanonut että oli ihan toivottu, eli ei ilmeisesti vahinko.

Nyt lukeen manoksia. Onko muita yhtä friikkejä? ;) Musta on kiva aina lueskellä kaikki kauppojen kotiin kannetut mainokset ja kattella mitä vois hankkia. Ikinä en kyl niitte perusteella sit loppuviimein mitään osta:D sellasta puoli-shoppailua. No, ei mene rahaa!

Son pian perjantai, ihanaaaaa!

Niin ja vielä...luin just netistä et BB Tiina lähtee vapaaehtoisesta talosta. Ja vierailee netin mukaan ekstrassa vissii huomen. Näin mä ihan pikaseen ku lukasin ni ymmärsin. Valaiskaa jos lisätietoa.... nyt niitä mainoksia lukeen:D

En (taaskaan kerran) jaksanu lukee kaikkee mitä olitte kirjotellu, ku oli niin paljo tekstiä =) Yritän nyt jotain saada tänne aikaseksi samalla ku sivusilmällä kattelen ukkelin hommia (tyhjentää laatikkoa kirjahyllyn alaosasta =))

Onne Aurea että pääset noin nopeasti sinne leikkaukseen!
Onnea Senoralle "värinöiden" johdosta!

Hyvä Thelma että löytyi kuiteskin ne kuusi munista, toivotaan et ne on super-munasoluja ja kaikki menee hyvin! =)

Ovisbongareille tsempit ja jännäilijöille bdbdbdbdbdb =)

G: Mä en oo oikein edes varma lempiruoastani. Pihvit on hyviä, sit lasagne, lohi on myös mun suurta lempparia (mikä oli tietenki aivan kauheeta raskaana ollessa ku sitä kalaa ei oikien saanu syödä, mut onneks ukkeli oli ostanu meille lohta ku olin synnyttäny ja se lohi ootteli mua kotona =)). Sit ihan kunnon kotiruoat on myös in mun makunystyröiden mielestä =)

Jee perjantai! baila-baila... radiosta tulee mukavaa jalan alle menevää musaa, joten hartiat hytkyy ja viheltelen täällä kun kirjoittelen...

Aurea: Aika inha tapa tutkia, mutta hyvä että syy kipuiluihin löytyi. Endo on aika pska juttu, mutta onneksi pääset kuitenkin pian leikkaukseen... Tyhmänä kysyy, että voiko sitten heti leikkauksen jälkeen aloittaa yrityksen vai tuleeko paastokuukausia?? Monta kertaa itsekki tuon oirelistan lukenu, mutta ilmeisesti sitä ei sit mulla oo..
Onneksi Keijun avaimet löytyi... on muuten aika kolkko olo, kun huomaa että avaimet häveksissä...

Kiitokset tsempityksistä ultranäkymiin kaikille tasapuolisesti. Maanantaina olis sitte eka nauvola... Toisaalta tekis mieli hypätä tuonne odotuspuolelle, mutta toisaalta ei vielä ihan kokonaan uskalla... Ei ennenkuin ultrassa näkyy syke... tai nyytti on omassa sylissä ...

Kyyy-yyllä, se on perjantai tanssin aika!! *hytkyy tuolillaan*

Tosi hienoa, Aurea, että pääset noin nopeasti leikkaukseen! Onpahan sekin sitten tehty.

Hih, Keiju, toi on tosi kurja tunne, kun avaimet hukkuu. Mä hävittelen niitä välillä ihan ammatikseni ;) Tai sitten unohdan oven auki tai jotain muuta lahopäistä..

Senora, kirjoittele toki tänne niin kauan kuin jaksat. Sun juttuja on niin kiva lukea! Ja tietysti on helpompi seurata sun etenemistä, kun ei tartte WAB+ puolelle kurkkia :)

Mites se Katzun tilanne?

Huomenta ja aurinkoista perjantaita

Pikaiset terveiset ennen kokouksen alkua. Eli punaista edelleen näkyvissä hiljaiseen tahtiin, kohta varmaan siitä kiihtyy. Lämpökin näyttää hiljalleen aloittavan laskusuunnan. Siinäpä ne kuulumiset lyhykäisyydessään

Hyvä että pääset Aurea nopeasti toimenpiteeseen :)

Mukava huomata, että muillakin dementiaa

Tervehdys kaikille

Perjantaita viedään joo, lähes sapuska-aika jo. :) Aamusella jo kirmailin pyörän kanssa verikokeeseen ja meinasin paleltua. En tyhmä tajunnut ottaa käsineitä mukaan. Ei ole noita työmatkoja ollut niin ei ymmärrä, että aamulla on jo viileää. Seuraavalla kerralla viisaampi, viikon päästä on lääkäri myös aamulla. Toivottavasti siihen mennessä selviää onko tärpännyt vai ei. Mulla menee välittömästi pari lääkettä vaihtoon, jos on lykästänyt.
Oireet on samat kuin ennenkin. Yleensä mulla ei tällä tavalla alavatsaa juili, jos oireita niin ne tulevat muutama tunti ennen vuotoa, mutta enpä uskalla juhlia vielä yhtään. Täti voi yllättää.

En mä niitä lämpöjä mitenkään vakavasti mittaillut, kunhan huvikseni katsoin, mitä näyttää. Se lämmönseuraaminenhan on aika tarkkaa puuhaa ja tehtävä tosiaan aamuisin.

Hurjat peukutukset ja tsempitykset Annukalle... jospas juilinta oliskin jostain muusta syystä db bd
Katzu... Älä anna täti punaiselle periksi! Mutta jos se akka säntää kokoukseen, niin ... anna sille turpiin! Ja sitten vaan nokka pystyssä kohti uutta kiertoa...