Wish a Baby 74

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WAB
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keiju, ihan ok on mennä kp10(-11) siihen ssg:hen. Siinä on tarkoituksena, että menkat on loppu, eli ei tuhrua, ja että ovis ei vielä kolkuttele ovella.

Me oltais jouduttu julkiselle jonottamaan vielä n. 4kk, vaikka lähete on laitettu jo toukokuun alussa.. Sielläkin olis ensin ollut suunnittelukäynti ja sit varmaan heti inseminaatioilla yrittämään. Insseillä tuolla yksityiselläkin aloitetaan, koska clomeja on jo koitettu yksin ja terojen kera ja kaikki hormonikokeet yms tutkimukset on tehty eli inssi on sit seuraava askel.

Ei ole täälläkään ukkosmyräkästä mitään tietoa. Aurinko paistaa ja lämmintäkin +23. Viikonlopuksi näyttääkin jo viileempää ja sadetta, niinpä tietenkin kun on venetsialaiset ja pitäis saareen lähtee.. No, eipä kelit ole meitä ennenkään hidastanut! ;) Mites muuten muut, onko teillä tapana juhlistaa venetsialaisia jotenkin?

Täällä jo osittain aurinko paistaa... Olipa mylläkkä.

Kukkis. Täälläpäin ei ole tapana viettää venetsialaisia. Olikohan viime vuonna, kun luin asiasta ensimmäisen kerran eli jotain tuntumaa on muttei kokemuksia.

Mielenkiintoista seurata näitä teidän tutkimuksia, jos siihen joskus itsekin joudun... Mä en tiedä yhtään tämän paikkakunnan jonoista tai muista liittyen lapsettomuuteen. Itse terveyskeskuskin on täysin vieras paikka, kun yleensä jos lääkärillä käyn niin työterveydessä.

Kiitos Kukkis kommentista ssg:n suhteen! Lääkäri vain joskus sanoi, että kp 10 on viimeinen, jolloin tutkimus voidaan "turvallisesti" tehdä ettei häiritse ovista, niin vähän huolehdin tuosta kp ykkösen laskemisesta. Mutta eipä sitä ovista ole viime kuukausina näkynyt, joten tuskin haittaisi vaikka ssg tehtäis vasta kp 15 :)
Tosi kauan teillä olisikin vielä odotusta julkiselle... Onkos inssi se, että vain ruiskutetaan puhdistettuja simppoja kohtuun? Käytetäänkö siinä tukena clomeja, irrotuspiikkejä, teroja tms?

Eipä ole hirveästi tullut venetsialaisia juhlistettua, vaikka kaipa ne ihan yleisiä täällä päin ovat. Ehkä voisi käydä vielä mökillä saunomassa, jos on hyvät säät. Tosin tuon "venetsialaiset"-termin kuulin vasta pari vuotta sitten, siihen asti täällä ollaan puhuttu vain mökkikauden päättäjäisistä :)

Täällä meillä ei ole venetsialaisia.. mutta kyllä meillä on pidetty grillikauden päättäjäiset... Iso nuotio, ulkoroihuja... paljon hyvää ruokaa ja juomaa... Saa nähdä millaiset niistä sitte nyt tulee... tuleeko minkäänlaisia.
Mä en ala kun taas on teillä ollu ukkonen. Täällä oli koko päivän tosi komee ilma, ei ukkosesta tietookaa.
Tsempitykset Keijulle huomiseen ssg:hen... Jokos aika on aamusta vai kerkiätkö huomenna vielä käydä täällä ennen aikaa??

Joo Riikan kans jarrutetaan plussajunan lähtöä ihan viimeiseen saakka... Hyppikäähän kyytiin... Toi Mintun väsytys kuulostaa aika hyvältä db bd

Huomenta, mites Senora, joko sulla sormet syyhyää ja ajatukset harhailee kaikessa vauvaan liittyvässä? Tulis varmaan heti hommattua ainakin yhdet potkuhousut (ihanku niillä olis joku kiire) ja jotain muutakin kamaa, vaikka olis tosiaankin ihan liian aikaista.. Tai sitten teidän kokemuksista viisastuneena olisin hyvinkin varovainen... Tiedä häntä.

Täällä samaa vanhaa eli odotus kannalla aina vaan.

Pilvistä mutta kaunistahan se lupasi eli odotellaan aurinkoa.

Huomenta vaan

Annukka: kyllä mäkin olin viime syksynä niin innoissani raskaudesta, että ehdin ostaa kaksi bodia. Sitten äitini oli ostanut sellaisen ihanan unilelun vauvalle heti kun kuuli raskaudesta. Siellä ne kaikki odottaa kotona.............

Kp 13 ja ei vielä mitään suurempia tuntemuksia oviksen suuntaan. Täytyy tunnustaa, että eilen töistä kotiin mentyäni kusasi purkkiin ja töräytin o-testin sinne. Tule heikko viiva kontrollin lisäksi. Pakkohan se on tänään uusia............... Mulla on vielä neljä testiä, tilasin silloin veväällä 15 testiä ja niitä on vielä jäljellä.

Mukavaa päivää kaikille
ps. täälläkin vielä pilvistä, ei näytä helteiseltä

Wish a Baby 74
MinttuO**:Annukka76, vm-76, esikoinen haaveissa, Kymenlaakso
Aurea76, vm-76, esikoinen haaveissa, Helsinki
Hilma, vm-77,TJOT 03/07, esikoinen haaveissa, Varsinais-Suomi
Joada, vm -75, tyttö 2v, toinen haaveissa, km 07, pääkaupunkiseutu
Katzu, vm-77, km 12/2006, esikoinen haaveissa, K-laakso
Keiju, vm -80 , Y 7/06, esikoinen haaveissa, Etelä-Pohjanmaa
Kukkis, vm-75, esikoinen haaveissa, y 11/05 Lounais-Suomi
Mi-iu, vm-85, esikoinen haaveissa, Y vasta syksyllä -07
MinttuO, vm-78, kolmas haaveissa, pohjois-pohjanmaa, tjot
Sara, vm -79, Y 1/06, esikoinen haaveissa, pk-seutu
Senora, vm-65, esikoinen haaveissa, km 10/06, Pohjois-Pohjanmaa
Sonia, vm-71, toinen haaveissa, Y 6/06, km 01/07, Pohjois-Pohjanmaa
Thelma , vm -82, Y 5/06, esikoinen haaveissa, Keski-Pohjanmaa
Tikruliini, vm-84 esikoinen haaveissa,Y 8/06, km 12/06, Päijät-Häme

Poistan itseni haaveilijoiden puolelta onnellisten NP-ultrakuulumisten myötä. :)

Antzi 12+3

Huomenet täältäkin!

Ihan kamala myrsku oli kuulemma eilen etelässä, mä oon ainakin hyvin tyytyväinen etten ollut sitä näkemässä! =D (terkut vaan ukkosfani-Senoralle :))

Aamupäivällä mulla on huomenna se aika, joten tulen kertomaan kuulumiset sitten sen jälkeen! Kukkiksen kokemuksia ja neuvoja taas pyytelen; oliko olo heti tutkimuksen jälkeen ok? Mietin vain, että uskallanko pyöräillä sinne sairaalalle (3-4 km) vai ruinaanko auton ;)

Hih, mä varmaan shoppaisin heti jotain vauvalle, jos plussatestin joskus teen! Nyt jo on kaapissa joku yrityksen alkaessa hankittu body ja sukat ja itse neulottu takki ja myssy. Pitäis varmaan kohta lahjoittaa kaverien vauvoille...

Katzulle beedeet, että ovisviiva vahvistuisi pian!! Ja Annukalle myös peukutetaan pikaisen oviksen puolesta!

Oih, meidän pihassa hyppeli äsken söötti orava =) =) Ei taidetakaan raaskia kaataa tuota yhtä puuta, kun se orava meni sinne...

Katzu... jos muuten tarviit o-tikkuja nii ota yhteyttä, mulla ois varmaan 10 tikkua myytävänä. Tilasin tukkupakkauksen silloin talvella yhteystiedothan on siellä meijän yhteisössä...

Siis en oo ostanu mitää... varmaan sitte ekan ultran jälkeen, jos ny sinne asti joskus pääsee... Eilen kyllä mietin että pitäis kai googlettaa joku kiva neuleohje tai selata vanhoja lehtiä jos niistä löytyis.

Annukalle ja katzulle oviksen metsästysonnea!

Antzille onnittelut ihanista ultranäkymistä!

Keijulle tsemppiä huomiselle!

Mä en mistään venetsialaisista ollut kuullutkaan, ennen kuin tuossa pari viikkoa sitten tuli Satuhäät-jakso, jossa niistä puhuttiin (pari oli tavannut sellaisissa). Kyllä telkkaria katsomalla näköjään jotain oppii! =D No, enivei meillä ei ole venetsialaisia pidetty. Kun ei sitä omaa mökkiä ole, ja appivanhempien mökillä käydään talvellakin. Eikä mitään grillikauden päättäjäisiäkään ollut, ihan vaan siksi että koko kesänä ei omissa nurkissa grillattu kertaakaan. =)

Hoh hoo, kylläpä aika meneekin hitaasti kun on omasta navasta kyse. Ekaan neuvolaan on vielä 2 viikkoa. En ole vielä uskaltanut ostaa mitään vauvaa varten. Enkä edes lainata kirjastosta raskausaikaa käsitteleviä kirjoja. Jotain taikauskoa vissiin...

Keiju, kyllä mä suosittelen, että ruinaat auton käyttöös. Mun ainakin piti odotella klinikalla toimenpiteen jälkeen puol tuntii ja sillonkin lääkäri vielä sanoi, että pitäis pysytellä aloillaan. Mulla oli siippa mukana kuskina (oli tunnin ajomatka) ja tietty me sit käytiin vähän shoppailemassa ja syömässä ja yhdessä veneliikkeessäkin, vaikka lääkäri kehotti menemään suoraan kotiin ;) Hartiapistokset alkoi siellä kun oltiin syömässä, eikä niihin oikein buranatkaan auttanut, mutta kun ei liikutellut hartioita/käsiä niin pystyi olemaan. Saattoi olla hiukan hupaisa näky, kun tönkkönä yritin sahata pihviä.. ;D

Meidänkin pihapiirissä asustelee yks orava. Se oli ihan onnesta soikeena viime vuonna, kun meidän pihassa oleva iso tammi teki valtavasti terhoja! Tää orava keräsi niitä terhoja ihan tohkeissaan ja jos itse meni istuskelemaan pihalle, niin orava tuli heti viereen tsäkättämään (=oravan ääntelyä). Se varmaan tuli polleena kertomaan kuinka komeita terhoja oli löytänyt. Tai sit se vaan käski meitä häipymään hänen apajiltaan ;D Hih..onpa mulla jutut, kun pitää jo pihan eläimistäkin alkaa höpisemään.. kyllä se on parempi että mä jatkan töitä.. ;)

Kukkis oli varannut ajan, hienoa, siitä se lähtee etenemään hurjaa vauhtia!
Venetsialaisia on kavereitten kans joskus vietetty, nyt en oo muutamaan vuoteen osallistunu. Muutama innokkain pitää vielä juhlat pystyssä :D

Keijulle tsemppiä huomiseen!! Jos yhdestä terokierrosta voi mitään päätellä, niin heti ekana terottomana päivänä tuli eka tätimerkit ja joka päivä siitä eteenpäin aina jotain. Kunnolla täti rymisteli vasta 11 pvän päästä teroista eli normaali pituus kierrolle tuli...

Viime syksynä kun tulin raskaaksi ootin jopa viikon tätiä ennenku tein testin ja siitä vielä viikon ku soitin neuvolaan, samana päivänä oliki sitte heti käynti siellä. Huh, kun nyt ei malttais odottaa etes siihen viikonloppuun :D

Eilen mahasa tuntu kuin joku ois nipistäny sisäpuolelta :D Ja jomotuksia tuntuu välillä. Sitten vielä palelen aivan kamalasti ja väsyny oon ollu muutaman päivän.... Mutta... nämä tuntuu kyllä ihan samoilta oireilta ku ennen tätiäki... että odota tässä nyt sitten rauhallisesti!!

Kaikille ovista odottaville toivon limat pikaisesti paikalle!!!

MinttuO:lle bddbbddbbddbbd

Voi kun se plussajuna nyt ois hetkeksi pysähtyny ootteleen :)

Niin vielä tuosta kun viime kierossa kesti se 11 päivää teroista tätiin, niin epäilen, ettei ovista ollu siinäkään kierrossa. Kuitenki nyt on ovis bongattu varmasti ja la-su tulee se 2 viikkoa siitä eli eiköhän täti sillon viimestään tuu.

Keijulle tsemppiä huomiseen! Hienoa, kun sait ajan!

Antzille onnea hienoista np-ultrista!

Täällä olen kyllä kuullut puhuttavan venetsialaisista (olipas epämääräistä ;), mutta jos ne ensi viikonloppuna on, niin enpä ehdi moisiin. Ehkä sitten joskus..

Pari päivää olen tikuttanut ovista, mutta ei ole tärpännyt ja nyt on tikutkin loppu, heh. Laitoin juuri uusia tilaukseen, mutta nyt on iskenyt persauksiin pelko, ettei oota tule. Ainakin edellinen kierto meni ilman. Että tää on hidasta ja turhauttavaaa!

Ai niin, Keiju kysyi inssistä.. Kyllä siinä varmaan clomit otetaan ovista tukemaan ja mun kohdalla se irrotuspiikkikin vois olla tarpeen, kun mulla oviksen ajankohta vaihtelee eikä o-testitkään näytä varmuudella. Ja loppukiertoon käytetään lugesteroneja, teroista ei ole hyötyä, kun niillähän saadaan vain menkat aikaiseksi/tasataan epäsäännöllisiä kiertoja. Ja mullahan se luteaalivaihe on aika onneton, niin todellakin haluan ne luget. Määhän yritin talvella saada luge-reseptin, mutta gyne kirjotti terot, mitkä oli yhtä tyhjän kanssa, kun mun kierto kuitenkin on suht säännöllinen. Mutta se olikin ihan vaan "tavallinen" gyne, eikä mitenkään lapsettomuuteen perehtynyt :/

Täällä meilläpäin on vietetty venetsialaisia niin kauan, kuin mä muistan. Se on mahtavan näköistä, kun pimeenä elokuun iltana saarten rannoissa palaa ulkotulia ja tietty kokkoja poltetaan myös! Jotkut ampuu rakettejakin, mut meidän perinteisiin se ei kuulu.

Oho, olen kirjottanut tätä viestiä jo melkein tunnin.. työt haittaa palstailua.. ;)

Senoralle: tähän kiertoon tikutt riittää. Tietty toivon, että sit en enää niitä tarvitsekaan. Jos täti jälleen kerran parin viikon kuluttua kurvaa paikalle, niin sitten voisin ne vaikka sinulta lunastaa.

Antzille onnea ja peukkuja että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Sonialle peukkuja ettei täti tule ollenkaan!!!!!!

Taidan lähteä syömään

Mä opiskelin aikaan tuolla rannikolla joten venetsialaiset tuli sitä kautta tutuiksi. Eipä niitä täällä nykyisellä paikkakunnalla juurikaan vietetä. Sukulaisia asuu ed rannikolla joten heidän luonaan joskus käyty venetsialaisia viettämässä ja kyllä onkin paikat nättinä kun on erivärisiä kynttilöitä ja raketit... =D

Sonialla hyviä tuntemuksia...peukutuksia sinulle bd dbd bddb bd

Hilma77 toivotaan että ovis kuitenkin tulee kohdalle!!

Kukkis...oravat on ihania, kun asuttiin kerrostalossa niin ihan meidän ikkunoiden korkeudella oli oravanpesä ja samana syksynä kun mekin odotettiin esikoista, sinne ilmestyi 3 poikasta ja niiden touhuja oli tosi hauska seurata samalla kun kasvatteli omaa mahaa!! =)

Tuollainen osui silmään. Kyllä tuo hedelmöittyminen on todella "yksenkertainen" prosessi.

Hedelmöityksen hienosäätöä
Lähetä palaute artikkeliin

MARKKU SEPPÄLÄ, HANNU KOISTINEN, RIITTA KOISTINEN, PHILIP CN CHIU JA WILLIAM SB YEUNG

Siittiöiden ja munasolun kiinnittymismekanismeista ja niiden säätelystä on saatu uutta tietoa Helsingin, Hongkongin, Lontoon ja Itä-Virginian yliopistotutkijoiden välisessä laajassa yhteistyössä. Uusin tieto koskee siittiöiden kiinnittymismolekyylin löytymistä ja munasolua ympäröivien kumulussolujen vaikutuksia ihmisen sukusolujen kiinnittyessä toisiinsa.

Ovulaation jälkeen munasolu ja sitä ympäröivät kumulussolut siirtyvät munanjohtimeen, missä hedelmöitys tapahtuu. Emättimeen joutuneet siittiöt eivät ole heti hedelmöityskykyisiä, vaan niiden tulee ensin kapasitoitua. Tällä tarkoitetaan reaktiosarjaa, joka tapahtuu siittiöissä niiden kulkiessa kohdunkaulan läpi ja jonka seurauksena siittiöiden akrosomireaktiivisuus ja hedelmöityskyky kehittyvät (de Lamirande ym. 1997). Kumulussolukerroksen läpäistyään siittiö kiinnittyy munasolua ympäröivään soluväliainekerrokseen, zona pellucidaan. Tämä aikaansaa siittiön päässä akrosomireaktion, joka auttaa siittiötä tunkeutumaan zona pellucidan läpi ja kiinnittymään munasolun solukalvoon. Tuoreet tutkimukset ovat paljastaneet kumulussolujen ja sukusolujen glykoproteiinien merkittävän roolin tässä monivaiheisessa tapahtumaketjussa.

Munasolua ympäröivät kumulussolut poistavat epänormaaleja siittiöitä ja parantavat siittiöiden hedelmöityskykyä (Bastias ym. 1993, Hong ym. 2004). Kliiniset havainnot osoittavat, että kumulussolujen poistaminen ennen koeputkihedelmöitystä pienentää hedelmöittyneiden munasolujen määrää, ja hedelmöittyneetkin munasolut jakautuvat tavallista huonommin (Magier ym. 1990). Kumulussolut osallistuvat myös merkittävällä tavalla siittiöiden toimintaa säätelevän glykodeliinin biologisten vaikutusten kehittymiseen.

Kaikki neljä eri tavoin sokeroitunutta glykodeliinimuotoa kiinnittyvät siittiöiden päähän. Siemenrakkuloista tuleva S-muoto estää siittiöiden ennenaikaista kapasitoitumista (Chiu ym. 2005). Kohdun limakalvosta, munanjohtimista ja munasarjojen granuloosasoluista erittyvä A-muoto taas estää siittiöiden kiinnittymistä zona pellucidaan (Oehninger ym. 1995), ja se suojaa siittiöitä äidin lymfosyyttien vaikutuksilta (Seppälä ym. 2007). Munanjohtimista ja munasarjojen granuloosasoluista tuleva F-muoto estää paitsi siittiöiden kiinnittymistä munasoluun myös siittiöiden ennenaikaista akrosomireaktiota (Tse ym. 2002, Chiu ym. 2003). Kumulussolut eivät pelkästään poista siittiöistä hedelmöitystä estäviä glykodeliinimuotoja, vaan ne myös muokkaavat glykodeliinin sokerirakennetta sellaiseksi, että tuloksena syntynyt pienempi ja emäksisempi glykodeliini C ei enää estä vaan lisää siittiöiden kiinnittymistä munasoluun (Chiu ym. 2007a).

Siittiöiden ja munasolun kiinnittymistä koskevat tiedot perustuvat pääasiassa hiiritutkimuksiin (Wassarman 2005). Ihmisen ja hiiren ZP-geenien ilmentymisessä ja niiden koodittamien glykoproteiinien sokeroitumisessa on kuitenkin eroja (Lefievre ym. 2004, Vieira ja Miller 2006). Tämän vuoksi hiiritutkimuksista saadut tulokset eivät välttämättä päde ihmiseen. Havaitut erot voivat olla yhtenä syynä siihen, miksei hedelmöitystä tapahdu eri lajien sukusolujen välillä.

Aivan äskettäin löydettiin siittiöistä reseptori, jonka avulla siittiö kiinnittyy munasolun pintaan (Chiu ym. 2007b). Reseptori osoittautui entsyymiksi, jonka havaittiin sitoutuvan paitsi zona pellucidaan myös glykodeliini A:han (kuva). Sokeroitumaton glykodeliini ei kiinnittynyt reseptoriin. Tulos viittaa siihen, että sama sokeriketjurakenne esiintyy sekä munasolun pinnalla että glykodeliini-A:ssa, jonka sokeriketjujen rakenteet tunnetaan hyvin (Dell ym. 1995).

Mitä hyötyä näistä tiedoista on? Äkkiseltään näyttää siltä, että niiden avulla voitaisiin säädellä hedelmöitystä. Tässä suhteessa glykodeliini C on mielenkiintoinen, koska se lisää siittiöiden kiinnittymistä munasoluun. Elävässä elämässä kumulussolujen toiminnasta on vaikeaa saada tietoja, eikä kumulussolujen muuntamaa glykodeliini C:tä riitä muuhun kuin tieteellisiin tutkimuksiin. Glykodeliini C:n tuottaminen in vitro voi silti tulla mahdolliseksi. On jo löydetty solulinja, johon siirretty glykodeliinigeeni käynnistää lähtöaineeksi tarvittavan glykodeliini A:n synteesin oikeantyyppisine sokeriketjuineen (van den Nieuwenhof ym. 2000). Sen sijaan kumulussolujen aikaansaamaa sokeriketjujen muutosta ei ole vielä pystytty tuottamaan glykodeliinigeenin siirron avulla. Kumulussolujen niukkuus on ongelma, samoin solujen lyhytikäisyys. Kumulussoluja poistetaan munasolun päältä mikrohedelmöityksen yhteydessä. Ehkä riittävä määrä hedelmöitystä parantavaa glykodeliinia voitaisiin tuottaa, jos glykodeliini A:n muuntamiseksi olisi käytettävissä hybridoomatekniikan avulla »kuolemattomaksi» tehtyjä kumulussoluja.

Sukusolujen tarttumisrakenteiden selvittäminen kuuluu perustutkimuksen piiriin, eikä suoraa kliinistä hyötyä ole vielä näköpiirissä. Sovellus voi löytyä yllättävältäkin taholta. Joka tapauksessa hedelmöitysmekanismien perusteellinen tunteminen voi auttaa ymmärtämään paremmin hedelmättömyyden syitä ja kenties joskus myös hoitamaan niitä paremmin. Saadut tutkimustulokset ovat hyvä esimerkki siitä, miten samaan valkuaisainerunkoon kiinnittyneet erilaiset sokeriketjut voivat muuttaa glykoproteiinin biologisen vaikutuksen jopa päinvastaiseksi. Koska nyt kuvatussa esimerkissä muutos tapahtui juuri kumulussolujen vaikutuksesta, tulos herättää kysymyksen näiden solujen määrän ja laadun vaikutuksesta ihmisen normaaliin hedelmöitykseen.

Mukavaa Mari kun pääsit näin pian tänne haaveiluosastolle :) Tästä se sitten lähtee... ovisbongaukset, tätin odottelu ym. rentouttava ajanviete...:D

Kiitos vaan MinttuO peukutuksista.
Mää en oikeen usko enää kuin tätin vierailuun... on sellaset jomotukset taas ollu, että pian se epätoivottu sukulainen saapuu!

Ens viikolla sitte ne tuparit, pääsee vähä pääkoppaa tuulettaan. Uus kiertoki on sitte jo hyvällä mallilla, plääh.. taas...

On se kumma, ettei tuo ukko saa noita töitään järjestettyä mun oviksen mukaan :)
Toimiskohan jos sanoo, et ens kerralla tehään täsmähyökkäys, ei kertaakaan ennen eikä jälkeen :b

On tää naisen elämä niin vaikiaa...

Kiitos Katzulle kattavasta raportista *aaaa, no nyt mää ymmärrän...*

Joo toi tädin odottelu voi olla aika hakusessa, ku tällä hetkellä mulla ei menkkoja oo kuulunukkaan sit jälkivuodon jälkeen ( ei kyllä haittaa =)) neuvolatäti vaan meinas et ei niiden oikeestaan tarvis edes tullakkaan tähän väliin, ois kuulemman vaan parempi niin (tiedä sit syytä). Sit jos sattu jossain vaiheessa plussan tikkuun saamaan niin kuulemma ultraan pääsee aika hyvin niillä perusteilla ettei tätiä oo tullu ollenkaan täs välis, et päästään selville asukin ulosmuutto ajasta =)

Huomenta täällä toivottelee, joka on pahalla tuulella.

Eilen menin kotiin ja tein o-testin ja tuli tasavahvat viivat. Ajattelin, että näytän sen nyt miehellekin (oli meinaa vapaapäivällä). Minä siinä rupesin riisumaan ja hän tokaisi, nyt ei kerkee kun kaveri on just tulossa hakemaan, lähtevät kalaan. Sanoi, että sit illalla kun tulee kotiin. No tuli kotiin ja sit siinä kun kaikki askareet oli tehty ja mentiin sänkyyn hän pyysi että hieron hetken päätä. Nukahti samantien. Sitten mä vedin ihan älyttömät kilarit, no sen jälkeen ei ainakaan tarvinut miettiä enää mitään seksiin liittyvää. Arvatkaa raivostuttaako!!!!!!!!!!!!!

Että sellaista

Marille tervetuloa joukkoon :)

hih.. Katzulla ollu kunnon ovisraivari... Meillä kans mies jotenki vaistoaa tuon ovis-ajan ja järkkää itsensä kalalle tai metsälle tai tai tai ... tai sit järkkää jonku muistelu-tappelukohtauksen... Mitenkähän viimeksi lie jäänykki väliin :)
Jospa tänään ois sit sovintos.xi... ja vielä kerkiäis simpat jälkihöyryihin...
Pitäispä oikeesti ottaa tuo artikkeli talteen ja kun pitää joskus selittää miten lapset syntyy... niin tuossahan se on selitetty kaikessa yksinkertaisuudessaan...

Niin Marille tervetuloa joukkoon... Pistä vaan ittes listalle...

Sonia... tulettele pääkoppaa munkin edestä... itse kun sattuneesta syystä ei voi ... :)

Ny loppuviikosta on joka aamu pitäny käydä oksulla... ei kiva... Mutta jospa se ois hyvä merkki ... siis tuo pahoinvointi...