Mandi, ihan juuri noin, kun ylittyy pahasti niin kulutusta vaan lisää. Ei missään tapauksessa kannata alkaa ruuasta tinkimään, kaloreita kiristelemään. Niin minäkin teen. Isän synttäreillä tammikuussa vetelin (itse tekemääni) kinuskikermakakkua ihan surutta kaksi kunnon siivua, kävin yhden kerran baarissa, söin kebabin ja vielä ranskiksilla, söin jonain viikonloppuna hotwingsejä ja ranskiksia (en kylläkään paljon, ihan vähän), olen syönyt melkein joka viikonloppu sipsejä 100g (entisen koko pussin sijaan ja vähemmän rasvaista merkkiä), lapseni nimppareilla kunnon jädeannoksen suklaakastikkeella...jne. Ja silti paino putosi tammikuun aikana melkein kaksi kiloa
Kyse on siis ihan tosissaan siitä kulutus-saanti -suhteesta. Ja siitä, että se perusruokavalio on kuitenkin kevyt ja terveellinen.
Joka kuukausi en kylläkään ota tavaksi tällaista herkkumäärää, joskus on vaan niitä poikkeusjaksoja, juunou. Kerran kuukaudessa on tapana ollut käydä jossain syömässä, vähän palkita itseään. Ja mulla on aina jotain palkintoa itselleni, nytkin odottaa Dolce&Gabbanan housut Kivilahden putiikissa, kunhan 3.6kg häipyy
Juu, ne ON kalliit ja se ON iso palkinto, mutta se onkin -40kg palkinto ja ison työn takana ollut
Matkan varrella mulla on ollut pienempiä palkintoja itselleni, välitavoitteiden saavuttamisesta; Hiusmuotoilua, kosmetologikäyntiä, päähierontaa, vaatteita. Paremmin jaksaa eteenpäin, kun saa välillä "lahjoja"
Eikä tule palkittua itseään pitsalla.
Aika mielenkiintoista, että lantio levenee! Paljonko se mitta on muuttunut? Pumpissa on niitä kaventavia liikkeitä, askelkyykkyjä ja kyykkyjä, kasaan pitäisi mennä. Mulla on päinvastoin, senttejä on lähtenyt tammikuun aikana, ei paljon mutta kuitenkin. Lantiostakin pari senttiä. Muistatteko venytellä kunnolla? Ne pumppitunnin venytykset ei yksinään riitä, kannattaa vielä kotonakin kiskotella ainakin isot lihakset (reidet, pakarat). Saa linjakkuutta lihaksiin kun jaksaa siitä venyttelystä huolehtia, kaventuukin, kun venyttely lisää pituutta lihaksissa.
Mulla lantio kapeni 112sentistä nykyiseen 93senttiin tämän projektin, parin vuoden aikana. Mitään erityisiä liikkeitä ei tullut tehtyä, mutta kovatehoista liikuntaa tuli harrastettua koko ajan. Tarkoitan siis aikas kovilla sykkeillä. Ja paljon juostua, pitkää lenkkiä (90min) ja futiksen pelaamista (ja treenitkin välillä pelkkää ravia).
On toki kropan mallistakin, vartalotyypistä, kiinni nämä mitat. Tässäkään ei ole mitään "oikeita" määriä, paitsi ehkä se vyötärö, jonka piti olla alle 80cm naisella. En usko, että enää tästä merkittävästi kapenen, siis lantiosta, eikä oikeastaan ole tarvettakaan. Lantio on nytkin kapeampi kuin hartiat
Sais sitä vähän pyöreyttäkin olla =)
Ja kiitokset vaan kehuista, hiukka nolottaa, en kehuja aikonut metsästää, se ei ollut tarkoitus =) Mutta tuntuuhan se kivalta =)
Anoppi muuten tänään paheksuvaan sävyyn kommentoi, että minä olen nytkin ollut flunssassa, koska olen "laihtunut niin paljon niin lyhyessä ajassa ja ihan liian nopeasti"
Sarjassamme turhat kommentit