"Unelmavartalosta Haaveilevat -2009 Helmikuussa"

Mie täällä taistelen itteni kanssa.... karseet monsuunit on päällänsä ja turvottaa vaan... voi ei!!!! Vaikka kuinka olevinaan olen syömättä/syön terveellisesti, niin tuntuu, että paksuuntuu vaan...
Miun täytyy varmaan lähteä ulkoiluttamaan kävelysauvoja tänään kunhan mies kotiutuu....

Ja mie allekirjoitan tuon Tintun sanomisen herkuista: mistään, ei niin mistään tarvitse luopua.... tätä filosofiaa miekin toteutan. Jos tekee mieli karkkia, otan vain vähän, kun ennen söin pussillisen. Pannaria tein lapsille yks päivä, söin palan, en viittä tai kuutta, mitä ennen tein..

Kyllä tän oikean tavan ruokailla oppii, mutta ne pahaiset mieliteot on ihan kauheita.... :ashamed:

Ja hei Tinttu, sie olet kyllä "kone" kun olet noin paljon saanut pois. Uskomaton nainen!! :flower:

t. epätoivossa kieriskelevä pitkä kiekko
 
Kiitos Tinttu potkusta! Mojova potku olikin mutta erittäin tarpeellinen :D Hyviä pointteja tuli esiin. Ei pitäisi tuntea huonoa omatuntoa siitä että joskus herkuttelee. Juhlia, sairasteluja ja muita erikoistilanteita tulee eteen elämässä vielä monta kertaa. Juju onkin siinä kun mulla herkutteluja on tullut niin monena viikonloppuna peräkkäin. Sattuneesta syystä tälle kuulle on kertynyt paljon menoja. Sitten tuntuu että ote lipsuu jo arkenakin. Nyt olen lisännyt arkiliikuntaa. Lisäksi kuntoliikuntaa harrastan 3-4 kertaa viikossa. Pyrin näin polttamaan ylimääräiset energiat pois. Olen jossain määrin kontrollifriikki tässä laihduttamisessa. Päivinä jolloin energiansaanti ylittyy runsaasti jätän sitten kirjaamatta ylös kaikkia ruokia. Sitten taas en tiedä kuinka paljon minun täytyisi kuluttaa että paino laskisi eikä päin vastoin nousisi. Tossa mun täytyisi vielä ryhdistäytyä. Olen ajatellut että aivan sama kun kuitenkin ylittyy niin ylittyy! Ei se aivan sama ole. Liikuntaa lisäämällä pystyn kuluttamaan ylittyvän osan. Taas ymmärsin itsestäni ja käytöksestäni jotain mikä voi auttaa laihtumaan!! Se taisi olla ihan potkun ansiota!

Tänään käytiin tyttöjen kanssa aamupäivällä jäällä ulkoilemassa. Pienintä vedin kelkassa. Tosin osan matkaa oli kummatkin kyydissä. Lisäksi jouduimme jonkin matkaa kahlaamaan umpihangessa kun suuntasimme metsän laitaan eväitä syömään. Olin aika(lue aivan) poikki retken jälkeen! Toivottavasti keväällä olisi kunnon hankiaiset niin päästäisiin tyttöjen kanssa paljon jäälle liikkumaan. Koirakin nauttii kun saa juosta vapaana. Huomenna olisi ohjelmassa jäällä ulkoilua ja Pumppi illalla.

RD : Huomasin itse aivan saman että mulla on lantio yllättäen leventynyt! Mahtaisiko Pump vahvistaa joitakin lihaksia jotka saavat lantion levenemään? Toivottavasti käyrä kääntyy pian laskuun sillä mulla tuo lantio on riittävän leveä muutenkin! ;)
 
Mandi, ihan juuri noin, kun ylittyy pahasti niin kulutusta vaan lisää. Ei missään tapauksessa kannata alkaa ruuasta tinkimään, kaloreita kiristelemään. Niin minäkin teen. Isän synttäreillä tammikuussa vetelin (itse tekemääni) kinuskikermakakkua ihan surutta kaksi kunnon siivua, kävin yhden kerran baarissa, söin kebabin ja vielä ranskiksilla, söin jonain viikonloppuna hotwingsejä ja ranskiksia (en kylläkään paljon, ihan vähän), olen syönyt melkein joka viikonloppu sipsejä 100g (entisen koko pussin sijaan ja vähemmän rasvaista merkkiä), lapseni nimppareilla kunnon jädeannoksen suklaakastikkeella...jne. Ja silti paino putosi tammikuun aikana melkein kaksi kiloa :D Kyse on siis ihan tosissaan siitä kulutus-saanti -suhteesta. Ja siitä, että se perusruokavalio on kuitenkin kevyt ja terveellinen.

Joka kuukausi en kylläkään ota tavaksi tällaista herkkumäärää, joskus on vaan niitä poikkeusjaksoja, juunou. Kerran kuukaudessa on tapana ollut käydä jossain syömässä, vähän palkita itseään. Ja mulla on aina jotain palkintoa itselleni, nytkin odottaa Dolce&Gabbanan housut Kivilahden putiikissa, kunhan 3.6kg häipyy :D Juu, ne ON kalliit ja se ON iso palkinto, mutta se onkin -40kg palkinto ja ison työn takana ollut :D

Matkan varrella mulla on ollut pienempiä palkintoja itselleni, välitavoitteiden saavuttamisesta; Hiusmuotoilua, kosmetologikäyntiä, päähierontaa, vaatteita. Paremmin jaksaa eteenpäin, kun saa välillä "lahjoja" :D Eikä tule palkittua itseään pitsalla.

Aika mielenkiintoista, että lantio levenee! Paljonko se mitta on muuttunut? Pumpissa on niitä kaventavia liikkeitä, askelkyykkyjä ja kyykkyjä, kasaan pitäisi mennä. Mulla on päinvastoin, senttejä on lähtenyt tammikuun aikana, ei paljon mutta kuitenkin. Lantiostakin pari senttiä. Muistatteko venytellä kunnolla? Ne pumppitunnin venytykset ei yksinään riitä, kannattaa vielä kotonakin kiskotella ainakin isot lihakset (reidet, pakarat). Saa linjakkuutta lihaksiin kun jaksaa siitä venyttelystä huolehtia, kaventuukin, kun venyttely lisää pituutta lihaksissa.

Mulla lantio kapeni 112sentistä nykyiseen 93senttiin tämän projektin, parin vuoden aikana. Mitään erityisiä liikkeitä ei tullut tehtyä, mutta kovatehoista liikuntaa tuli harrastettua koko ajan. Tarkoitan siis aikas kovilla sykkeillä. Ja paljon juostua, pitkää lenkkiä (90min) ja futiksen pelaamista (ja treenitkin välillä pelkkää ravia).

On toki kropan mallistakin, vartalotyypistä, kiinni nämä mitat. Tässäkään ei ole mitään "oikeita" määriä, paitsi ehkä se vyötärö, jonka piti olla alle 80cm naisella. En usko, että enää tästä merkittävästi kapenen, siis lantiosta, eikä oikeastaan ole tarvettakaan. Lantio on nytkin kapeampi kuin hartiat :D Sais sitä vähän pyöreyttäkin olla =)

Ja kiitokset vaan kehuista, hiukka nolottaa, en kehuja aikonut metsästää, se ei ollut tarkoitus =) Mutta tuntuuhan se kivalta =)

Anoppi muuten tänään paheksuvaan sävyyn kommentoi, että minä olen nytkin ollut flunssassa, koska olen "laihtunut niin paljon niin lyhyessä ajassa ja ihan liian nopeasti" :LOL: :LOL: :LOL:
Sarjassamme turhat kommentit :p
 
Mulla vaan ei oo paino yhtään laskenut, motivaatio alkaa olemaan hukassa.... eilenkin oli reilu puolitoista tuntia lenkillä ja tein vatsalihaksia ja venytyksiä illalla. Taitaa olla menkatkin vielä tulossa. Tää päivä ois vielä aikaa tsempata. Kyllä mä ainakin oon mielestäni liikkunut.
 
Olen pitänyt kirjaa usean kuukauden ajan mitoista Exelillä. Äsken tutustuin lähemmin miten mitat ovat viime aikoina muuttuneet. Lantion ympätysmitta kaventui joulukuun alkuun saakka. Eli siihen saakka kun syksyllä liikuin ahkerasti. Sitten mulla tuli pakollinen tauko liikuntaan ja se näkyy lantion ympärysmitassa. Ahkerasti vain Pumppiin ja venytykset perään niin peräkin kaventuu!! :D Tarpeen on varmasti ulkoilu ja muu kuntoa parantava liikunta. Tänään jälleen suuntaan tyttöjen kanssa jäälle ja illalla menen pumppiin. Kiva päivä tulossa!
 
NinniNuppunen: Sinulla on pudonnut hyvin paino! :hug:

hipsutus: Yhä perjantaisin on punnituspäivä :D. Eli lisäilenkö huomisen listaan sitten tuloksen? Todella hyvin on sinulla tippunut myös paino! :hug:

selis: Ei pidä antaa periksi! :hug: Tiedän tuon tunteen kokemuksesta!

Mandi: Miekii haluan pumppiin. :attn: Vielä pitäisi kaksi viikkoa kärsiä sairaslomaa.. Damn! |O
 
Kävin tänään jo punnaamassa itteni, kun huomenna aamulla lähdetään koko perhe reissuun, enkä varmana muista puntariin aamulla hypätä:

Aloituspaino: 77kg
Paino nyt 73,0kg
Muutos/vko -400g
BMI 26,8

Hyvä, että tippui. Nyt viikonloppuna aion kyllä vähän herkutella, kylässä kun ollaan, mutta mässäämiseen en aio ruveta!

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Huomenia!

NinniNuppusella ja pitkällä kiekolla hyvin tippunut :)

Toi Pump taitaa olla tehokasta ku aika moni käy siellä... Itekki mietin et mitä sitä alkais harrastaan et sais vähän kiinteytystä. Mulla ei hirveesti oo viikossa aikaa, mut pääsisin 1-2 kertaa jossain käymään. En oo käyny missään ohjatuilla tunneilla nii en oikeen tiiä mihin sitä lähtis.. Yhtenä vaihtoehtona ajattelin uimista ja niitä vesijumppia... Onko kukaan vesijumppaillu??

Tää viikko on kyl ollu ihan hirvee, koko ajan haluttanu kaikkia herkkuja sun muuta.. vähän oonki syöny less fatt sipsuja mut muuten (kumma kyllä) pysyny jotenkuten ruodussa :D

Elikkä tässä ois mun viikon saldo:

Aloituspaino: 67,9 kg
Paino nyt: 65,3 kg
Muutos/Viikko: - 1,1kg
BMI (edellinen lukema): 25,5 (25,9)

Mulla toi paino aina hyppii miten sattuu... eka humahtaa alas ja sit tulee parisataagrammaa takas...

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Huomenta!

Aloituspaino 77kg
Paino nyt 77kg
BMI 31

Hyppelee hyppelee, siis mun paino ... Itse en hyppele vaan makaan edelleen raatona taudin kynsissä. Tiistaina alkoi lääkekuuri, mut lämpöä on edelleen.

Tinttu on tuolla aiemmin kirjoittanut paljon asiaa. Juurikin se elinikäinen muutos tässä olisi saatava aikaan... Kun vaan keksisi että miten sen saa taottua omaan päähänsä. Siis kun nämä asiat tietää, mutta tiedon siirtäminen käytäntöön ei sitten aina onnistukaan.

Mutta nyt ei parane luovuttaa... Toivottavasti sitä loppuelämää on vielä paljon jäljellä ja jos en nyt sitten normipainoon laihdukaan, niin kunhan en enää ikinä lihoisi takaisin sinne yli 90 kiloon.

Näillä miettein viikonloppua kohti.
 
Aloituspaino: 88,4 kg
Paino nyt: 88,3 kg
Muutos/Viikko: +500 g
BMI(edellinen lukema): 30,9 (30,7)

Tässä minunkin lukemani kuitenkin vaikka uhkailin että vasta viikon päästä ilmoittelen. Hieman on tuo paino tällä viikolla tullut alaspäin mutta plussaa siitä huolimatta. No, siitä en lannistu! Huomenna ja sunnuntaina tulee olemaan huippu epäterveellisiä päiviä mutta maanantaina sitten palaan riviin.

Hyvää viikonloppua itsekullekin! Ja oikein hyvää ystävänpäivää! :flower:
 
Aloituspaino: 89,1 kg
Paino nyt: 89,2 kg
Muutos/Viikko: -900 g
BMI (edellinen lukema): 31,5 (31,9)

Kiva pudotus nyt tullut. :) Vissiin tuosta karvaisesta personal trainerista siis on hyötyä. :D

Hienoja pudotuksia ainakin Tartsalla ja NN:lla ja taisi olla muitakin. :)
 
Aloituspaino 78,1kg
paino nyt 71,8kg
muutos/vko -500g
bmi 26 (26,2)

Onittelut kaikille pudottajille, hienosti olette painoa saaneet alas.

Ja oma (.)
Se olis nyt sitten 300g vaille 10 kiloa tullut paino alas kaiken kaikkiaan. Aloittelin jo ennen tähän liittymistä.

Tänään ajattelin sitten itseni palkita muutamalla kuohuviini laisillisella ja jollain pienellä herkulla. Vähän kyllä nolottaa mutta täytyy sanoa että olen todella tyytyväinen itseeni... Rankkaa on välillä ollut ja todellista itse kuria kysytty j atietysti repsahduksiakin tullut, mutta hitaasti ja varmasti on paino alas tullut.

Ja niinkuin Tinttu sanoi niin mistään ei pidä totaali kieltäytyä. Itse olen joskus vuonna jotakin painanut 120 ja rapiat. Siitä sitten pääsin 90 ja raskauksien välissä sinne 68-70kiloon eli laihdutusta on enemmän ja vähemmän elämän aikana ollut.

Hauskaa viikonloppua kaikille
 
Huomenta kaikille =) ....Vaikka ei niin mukavasti ookaan mun aamuni lähteny kaikinpuolin käyntiin...Mun rakas mummoni nukkui tänä aamuna pois :'( Itkettää aina välillä kun aattelen asiaa,mutta toisaalta oli jo odotettavissa tuo kun oli ikääkin jo 87v.Ja makoili yli vuoden tk'ssa jne.Mutta kivuitta sai nukahtaa ikiuneen :'( :flower:

Tuntuu nyt vähän oudolta vaihtaa puheenaihe tähän painoon,mutta sellasta elämä vaan on...Vaa'alla käväsin heti kun olin pistäny teeveden kiehumaan eli ennen ku mitään olin suuhuni laittanu.
Alotuspaino:69,4kg
Paino nyt:66,4kg
Muutos/viikko:-1kg!!! =)
BMI:26.4(26.8)


Olen siis enemmän ku tyytyväinen taas tähänkin viikkoon ja oikeestaan TODELLA HÄMMÄSTYNYT!?! :| :D Mutta kyllä mä oon taas tehnytkin töitä ton asian suhteen ja koittanu syödä terveellisesti ja liikkua yms.Sellasta mitä pitääkin =)
Hienoja pudotuksia on kyllä muillakin :flower: Tästä on hyvä jatkaa....
 
epätoivoinen myös: Otan osaa! :hug: :hug:
Hyvin olet kyllä saanut painoa pudotettua! :flower:

äiti eteläsuomesta: Etukäteen jo onnittelut mahtavasta saavutuksesta! :flower: Varmaankin jo ensi viikolla olet 10 kg pudotusta saanut täyteen :hug:

AE&pitkä kiekko&hipsutus: Hyvin putoaa paino teiltäkin! Hyvä hyvä! :flower:

mandi&nöpö: Periksihän me ei anneta? Voimia teille ensi viikkoon. Hiljaa hyvä tulee. :hug:
 
Kiitos RD tsempityksestä, hienostihan siullakin nyt on paino pudonnut. :)

Tosiaan nyt en oo kauheesti noita syömisiä tarkkaillut, on tullu syötyä nachoja, jätskiä, sipsiä yms. juttuja. Koiran kanssa olen nyt viikon verran käynyt lenkillä, aamulla ja illalla vähän lyhempi lenkki ja päivällä sitten pitempi kävely. Näköjään se vähänkin liikunnan lisääminen vaikuttaa positiivisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Kiitos RD tsempityksestä, hienostihan siullakin nyt on paino pudonnut. :)

Tosiaan nyt en oo kauheesti noita syömisiä tarkkaillut, on tullu syötyä nachoja, jätskiä, sipsiä yms. juttuja. Koiran kanssa olen nyt viikon verran käynyt lenkillä, aamulla ja illalla vähän lyhempi lenkki ja päivällä sitten pitempi kävely. Näköjään se vähänkin liikunnan lisääminen vaikuttaa positiivisesti.
Pitkästä aikaa mulla on tippunut.. Yleensä vain on plussaa tullut :whistle: , mitä nyt viikko oli +-0 kg.

Heti, kun jättää liikunnan pois, ni laihtuu :LOL: ja oon syönyt kuin hevonen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Kiitos RD tsempityksestä, hienostihan siullakin nyt on paino pudonnut. :)

Tosiaan nyt en oo kauheesti noita syömisiä tarkkaillut, on tullu syötyä nachoja, jätskiä, sipsiä yms. juttuja. Koiran kanssa olen nyt viikon verran käynyt lenkillä, aamulla ja illalla vähän lyhempi lenkki ja päivällä sitten pitempi kävely. Näköjään se vähänkin liikunnan lisääminen vaikuttaa positiivisesti.
Pitkästä aikaa mulla on tippunut.. Yleensä vain on plussaa tullut :whistle: , mitä nyt viikko oli +-0 kg.

Heti, kun jättää liikunnan pois, ni laihtuu :LOL: ja oon syönyt kuin hevonen..
Tällä tyylillä miekin laihdun. :LOL: Helppoa! :LOL:
 
Sorry, etten eilen päivitellyt tuloksia :ashamed: Oli olevinaan niiiiin kiire, oli vanhojentanssia sun muuta härdelliä. Esikon tyttöystävän vanhojentansseissa istuin katselemassa, esikko siellä tyttösensä tanssiparina tietty :heart: Oli ne söpöjä :heart: :heart: Ja minäkin pääsin danssaamaan poikani kanssa :heart: (Jösses, että sitä tunsi itsensä VANHAKSI |O )

Mutta asiaan; Nollaviikko :| Ei muutosta suuntaan eikä toiseen, paino tismalleen samassa eilenaamulla kuin edellisenäkin perjantaina. Hyvä niinkin, pääasia ettei noussut. Olipa tuossa männäviikolla jo parina päivänä alempiakin lukemia, mutta torstai-iltana pistelin aikas myöhään vielä ison smoothien, joten sekin saattoi nollata miinukset perjantaiaamulle.

Ensi pe pitäisi siis olla pienempi lukema mittarissa ja sitten onkin taas se pms-viikko, jolloin saattaa heilahtaa hetkeksi ylöpäin, pöh. Mun on sitten vieläkin vaikea ymmärtää sitä, pms on alkanut vasta viime syksystä heilauttamaan painoa, aiheuttamaan hetkellisen nousun, pöh ja pah. Koskaan ennen ei ollut kierrolla mitään vaikutusta, paino laski viikosta toiseen tai ainakin pysyi samoissa.

Olen nyt hurahtanut taas noihin smoothiesysteemeihin :D Jäisiä mansikoita ja mustikoita blenderiin, joukkoon puolikas banaani ja rasvatonta jugurttia 1,5dl, öpaut. Sekaisin, ja _aivan_ loistavaa! Ihana jädekorvikekin. Olen vielä laittanut pellavansiemenrouhetta hieman joukkoon, kun tämän flunssan jälkeen on tuntunut olevan aineenvaihdunta hitaanlaista. Maanantaista palaan liikkumisien kanssa jo täyteen arkeen, tänään ajattelin testata teeveekakkosen eilisen corejumpan, yhdistettynä pikku lenkkiin tai crossaamiseen.

HIENOJA pudotuksia täällä taas, hulppeasti onnitteluja!! :flower: :flower: :flower:

Mukavaa viikonloppua ja hei, ystävänpäivää! :heart:
 
Kas, RD:lle erityisonskut, se on BMI normipainon puolella!! :flower: :flower: Ylipaino lähti tämän pudotuksen myötä, hienoa! =)

JaMandi, hyvähyvä, härkää sarvista ja lukemat peliin, siitä sitten eteenpäin *tähän peukku-ylöspäin -hymiö* =)

(jokohan nyt muistin kaiken... :whistle: :D )
 

Yhteistyössä