**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos muuten vinkistä macadamia, täytyy tuollainen turvalaita hommata ehdottomasti! Ja Miklun kummitäti on sopivasti huomenna menossa Ikeaan :D Niin, ja varmaan se itse sänky pitää kanssa hankkia :)

Mun isä vei minut ja miehen eilen syömään, synttärilahjaksi :) Minulla on keskiviikkona synttärit ja miehellä 21. päivä. Mun äiti viime viikolla muistutti että mulla on synttärit pian, tuli aika yllätyksenä :D En yhtään olisi muistanut, en varmaan tänä päivänäkään :)
Mutta oli tosiaan ihanaa syödä oikein pitkän kaavan mukaan hyvässä ravintolassa. Miklu oli kotona, anoppi tuli hoitamaan :)

Tuo vapaailta onkin sitten kostautunut tänään, Miklu on raivonnut oikein olan takaa. Oli hän väsynytkin, mutta niin olen nyt minäkin :D Lelut on saaneet kyytiä, samoin äiti. Minun rauhoitteluyritykset sai Miklun vaan raivoamaan enemmän. Lopulta iskin pojan rattaisiin, just ennen päiväuniaikaa ja läksin kävelylle. Ajattelin että huutakoon siinä sitten, mutta rauhoittuihan hän. Lenkin jälkeen äiti sai taas paljon haleja ja pusuja :)
Nämä raivarit tuntuu olevan pahimmillaan aina kun Miklu on anopin seurassa ollut pitempään, tai kummitätinsä. He kun tekevät kaiken mitä Miklu haluaa. Kotona sitten onkin Miklulla kestämistä kun en anna periksi mitään mitä en ennenkään ole periksi antanut, enkä voi häntä huomioida joka ikinen hetki. Kun on tuota pyykkiä ja ruuanlaittoakin välillä....

onnea Lillille huomisesta synttäripäivästä ;o)
mun miehellä on synttärit 31.7. ja kai sitä tarvis alkaa miettiä lahjaakin pikkuhiljaa...

tuukka nukkuu päikkäreitä isossa sängyssään. eilen kasattiin pinnis ja vietiin vintille, joten yön jo tuksu nukkui uudessa pedissä. ei ollut minkäänlaista ongelmaa, ihan yhtälailla nukahtaa (ainakin vielä...) itsekseen.
heti kun uusi sänky oli kasattu, niin tuukka kiipeili siihen uudestaan ja uudestaan ja oli aivan innoissaan kun pääsi sinne ja sieltä pois ihan itse. kumma kyllä, ei tehnyt tuota illalla nukkumaan mennessä eikä myöskään äsken kun meni päikkäreille.

menee silti uusiksi tuo sängyn maalaus jossain vaiheessa, koska siellä maalikerroksen alla on lakka.. mieskään ei ollut ihan varma oliko sänky lakattu vai ei, mutta nyt kun sitä kasattiin niin joistain kohdista maali rullautui irti........ perkules... mun mielestä maali tarttui ihan hyvin - en mä tuollaisista jutuista mitään ymmärrä..

Nasun reissu lähestyy - joko on kapsäkit pakattu??
mun teki mieli viime viikolla ostaa tuurista uusi matkalaukku, kun vanha on jo vähän kulahtanut, mutta en sit raatsinut. vanhasta laukusta on mm. lukko hajalla (laitoin laukun malesiassa lukkoon enkä sit muistanut enää koodia.........), mutta eihän sitä lukitsemista edes suositella joten turhahan tuo lukko on.

ai niin, tuukan toisetkin kummit on eronneet.. ottaa päähän. mä ehdotin miehelle silloin ennen ristiäisiä, että oltais pyydetty kummeiksi vaan tuukan sisarukset eikä heidän kumppaneitaan, mutta mies halusi toisin - ja tässä siis tulos..... on tää elämä tallaista.

katseltiin eilen illalla ikkunasta kun tuossa vajaan kilsan päässä paloi rientola, seurojen talo. meni ihan kivijalkaa myöten ja olihan se loimotus melkoinen. veti ihan sanattomaksi. pelästyttiin jo, että tuukan hoitopaikka palaa, mutta ei (onneksi).

On ollut ennenkin puhetta tuosta kummien valinnasta. Minä pidin pääni, eikä Essin kummien kumppaneita pyydetty kummeiksi. Toiset ehtivät naimisiinkin viime talvena.

En ikinä uskaltaisi laittaa Essiä vielä isojen sänkyyn. Meillä ei ole yläkerrassa porttia portaissa. Jos selviääkin sängystä alas kolhuitta, niin portaissa on tekemistä. Meillä on kierreportaat, joissa kolmevuotiaskin miettii, mitä reunaa pitäisi kiivetä...

Lillille lämpimät synttärionnittelut! Me tarvittaisiin miehen kanssa kipeästi yhteistä aikaa. Ei oikein riitä illat, kun Essi menee nukkumaan. Ulos, hotelliin, ravintolaan. Matkasta en edes haaveile vielä, eikä siihen olisi varaakaan ennen kuin alkaa eurot ropista :)

Nyt taidan keskittyä siivoamiseen hetkeksi. Huomenna ampaistaan mökille. Mies remppaa ja minä kyhjötän Essin kanssa kahdestaan äitin ja sen miehen tukikohdassa :/ Toivottavasti ei sada ja pääsen edes päikkäriaikana mukaan touhuamaan. Haluttaisi kovasti.

pikaisesti täällä kävin lukaisemassa kuulumiset. ei ole laukut pakattu kun ollaan tytön kanssa täällä mummoiloissa. torstaina kotia että isi saa nähdä lastaan pari päivää ennenkuin taas mentiin. synttäri onnea lilli! nyt pitää jo mennä...

Kiitos synttärionnitteluista ihanaiset :)

En tosiaan synttäreitä aio viettää millään erikoisella tavalla. Kakun ehkä pyöräytän jos jaksan... Kaipa ainakin minun äiti tänne kahville eksyy :)
Miehen synttärien aikaan olisi varmaan tarkoitus johonkin lähteä hummaamaan, samalla juhlin omia synttäreitä siinä :)

Sinttu, minun veljellä on sama synttäripäivä kuin sinun miehellä :) Ja sitten miehen siskolla on synttärit myös loppukuusta. Huh huh...

Ei näitä synttäreitä senkään takia hirveästi vietetä kun Miklu on pipi :/ Viime yö oli pikkasen levoton, sitten aamulla heti alkoi pärskiminen ja aamupäivällä nenä vuosi jo solkenaan. Lämpöä en vielä mitannut mutta vähän sitä taitaa olla kun Miklu tuntuu niin lämpöiseltä...
Käytiin apteekista hakemassa Nasolinia ja se auttoikin heti, jos Miklu sen avulla saisi nämä päikkärit nukuttua edes jotenkin. Keittosuolaliuosta ollaan käytetty ennen nenään, mutta ei se tunnu enää mitään auttavan.
Niistäjääkään ei ole nyt tarvinnut käyttää kun Miklu osaa niistä itse :D Paperi vaan nenän alle niin Miklu hoitaa loput :) Hassua, viime flunssan aikaan niistäjä oli vielä ahkerassa käytössä...

Hienoa että Tuukka on sopeutunut hyvin uuteen sänkyyn :)

Piti jotakin muutakin kirjotella mutta sehän nyt jo unohtui...

Onnea Lillille!

Nyt on taas mansikkakakkua syöty niin, et riittää vähäksi aikaa taas ;))

Käytiin tänään taas asuntoa kyselemässä..saas nähä päästäänkö me pian jo muuttamaan...

Idalle ei kai mitään kummempia.. Ruokapöydässä alkaa löytyä tahtoa. Yrittää tulla ymmärretyksi mitä haluaa :// Siinä touhussa alkaa korvat olla kovilla ;/

Jaahas->

Hyi kauheeta, katoin just Todistettavasti syyllinen. Sain kyynelehtiä sitte oikein olan takaa. Lopullinen polivuotiaan kuolinsyy ku oli se, et äiti oli synnytyksen jälkeisessä psykoosissa menny vauvan kans makoileen pihalle lumisateeseen. Hoh hoijaa.

Jenna on alkanu ny nouseen seisomaan ilman tukee. Ekoja kertoja tohtii nousta suorille jaloille:) Muksahtaa tietty heti pepulleen, mut kummiski. Sit tänään se työnteli pariin otteeseen syöttötuoliaan edellään ja käppäili ite perässä. Veikeetä. Pitäs kans kiristää lisää niitä taaperokärryn jarruja, jos neiti innostuis käveleen senki kans:)

Yöhulinat meillä sen ku jatkuu. Viime yönäki heräs 2, 3, 4 ja sen jälkeen varmaan kolmesti muutaman minuutin välein. Sit nostin viereen ja lähin hakeen suppoa. Jenna meni aivan hysteerisex. Jouduttiin nousta miehen seurax aamukaffeille. Miehen lähettyä töilleen typy sit nukahti kiltisti ja nukku kaheksaan.

Mut nyt ukko tuli ja mennään iltakaakaolle.

ONNEA LILLILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3

Aah, mä oon kaks yötä saanu hyvin unta, ihan eri olo! Känkkäränkkä tuntuu oleen melki aina meillä käymässä -asuu varmaan meidän parvekkeella tai jotain...;-D Eilisilta oli hieman parempi ja -tadaa- mimmi oli ilman vaippaa ruuan jälkeen koko illan; pottaan lirautti parit pisut ja iltakakat, säästy 1-2 vaippaa ja musta jotenki tuntu et jollain tasolla tajus itekin pissan olevan tulossa ja mä osasin lukee lastani, jee. Vaihtelee kovin tuo potalle meno, jos känkkäränkkä on livahtanu meille niin sitte ei kyllä mennä olleskaan potalle...

Hienoa miten hyvin Tuukka on sopeutunu uuteen sänkyyn!

Mäkin katoin sen Todistettavasti syyllisen, ihan kauheeta kattoo tommosia! Mimmi onki sit varmaan vika joka tepsutteleen lähtee (vaikkee tää mikään kilpailu oo ;-) kun ei nouse ilman tukee ylös, vähintään pitää olla seinä apuna. Kiipeilee kyllä sujuvasti sängylle ja 'sohvapöydälle' (koriarkku jossa kankaita..), senkuin vaan heittää pitkän koipensa ensin reunalle ja vetäisee käsillä. Kuukauden päästä on neuvola, saapa nähä joko sillon kävellään (tuskinpa) ja mitkä on mitat ;-o. Ai niin, Antsukalle & Sintulle puhuin niistä haalarikaupoista; oikein onnistuneet kaupat tein uskaliaasti osto- & myyntipalstan kautta näkemättä tuotteita ensin.. Eli vk- + toppahaalari yht. 40e ja tosi hyväkuntoset merkkihaalarit saatiin. Tilasin myös Ellokselta toisen toppahaalrin mut se läks takasi kun oli niin lyhyt selästä. Kovasti tekis mieli kokeilla tehä ite toinen haalari talveksi.. No joo mut mä lopetan nyt tän vaatefriikkijutustelun ennenko te nukahdatte! ;-O

hyvä juttu, Macadamia, että ostamasi haalarit olivat hyväkuntoisia! mä tuossa aamupäivällä etsiskelin tuksulle kans toppahaalaria mm. huuto.netistä, mutta ai kauhea milaisia hintoja niistä pyydetään........ aiemmin meinasin toista vk-haalariakin hommata, mutta tuukalla on yhden uuden haalarin lisäksi kaksi sellaista 2-osaista pukua, joten eiköhän ne riitä. toinen on vielä aika paksukin, joten se mennee pitkälle syksyyn. oonkohan tän jo maininnut joskus, mut tuo toinen puku on 68-senttinen ja menee nyt hyvin tuukalle (ciraf-merkkinen). aika erikoiset kokomerkinnät ;o)

mulla on kans yöt nyt menneet aika katkonaisilla unilla, vaikka itse asiassa tuukka nukkuu uudessa sängyssä paremmin kuin vanhassa. mä kuitenkin herään kaikkiin tuukan käännähdyksiin ja kurkottelen nähdäkseni, että poika on hyvin sängyssä eikä tippumassa lattialle........ siinä mielessä siis tuukan unet on parantuneet, että ennen imetin tuukan siinä puoli viiden maissa aamulla, mutta uuteen sänkyyn muuttamisen jälkeen en ole imettänyt vasta kun noustaan ylös, eli kuuden jälkeen. no, vielä tässä ehtii takapakkiakin tulla jos on tullakseen, mutta alku on lupaava ;o)
saa nähdä laittavatko tuukan kuitenkin hoidossa pinnikseen. siellä kun muut sängyt on kerrossänkyjä ja vähän korkeampia ehkä kuin tuukan sänky..

oltiin eilen kylässä ja tuukka kaatoi siellä päälleen jalkalampun. onneksi itse lamppu oli kevyt, mutta siinä oli kaikenmoisia metallisia osia kuitenkin, joihin tuukka satutti ylähuulensa. verta tuli jonkin verran ja musta ekaksi näytti niinkuin ikenet olis menneet ihan mustaksi. ei lähdetty hammaslääkäriin kuitenkaan, kun hampaat näyttäisivät olevan suorassa...... tulipa testattua kavereiden huushollin taaperoystävällisyys (ei vielä kovin häävi) vastaisuuden varalle, kun heillä itsellään on kovaa vauhtia kasvamassa 6kk vanha poika (joka on muuten nyt abt tuukan painoinen, 9kg, ja 71-senttinen)

Sinttu: mimmi nukkuu pk:ssa semmoisen pukki/kerrossängyn alaosastolla niin että kummallakin puolella on jokin este, seinä ja tai tuoli eli ei pääse putoon. Mites muuten teidän muiden mukelot, millaisissa asennoissa nukkuvat? MImmi kun nykyään nukkuu usein mahallaan 'pylly pystyssä' polvet mahan alla -on aika söpö näky...

Karkas.. Sitä piti vielä kommentoida et hyvä ettei Tuukan sattunut pahemmin! Tuo taaperoystävällinen ympäristö on aika tärkee juttu, yhessä paikassa kun oltiin kyläilemässä niin lattialla oli kaikenlaista..Sanoinkin et oottakaas muutama kuukausi niin teidän mini on samanlainen tuhoaja...

Ida nukahti tänää ekaa kertaa pyörän kyytiin. Raukka roikotti päätään niin, että sääliksi kävi, mutta pakkohan sitä oli kotiin asti ajaa :( JA oli varmaa eka kerta kun sain nukkuvana siirrettyä siitä pyöränistuimesta Idan vaunuun asti.

Oli tarkotus mennä tänää pyöräilemään parin kaverin kanssa, mut ilma näyttää vähän huonolta siihen tarkotukseen. Toivottavasti se ehtis kirkastua(eikä satais).

Noissa vieraissa on aina mukava käydä, jos ei talossa asu muita tuholaisia ;)) Välillä meinaa iteltä hermo mennä, kun koko ajan saa juosta perässä, ettei vaan koske mihkään mikä voi mennä rikki tai satuttaa pientä.

Kiitos vielä onnitteluista :)

Varmaan yli puoli tuntia taistelin tukkani kanssa että saisin sen jotenkin kuosiin, mies kun vie mut syömään illalla :) Vähän ajoissa tietty olen mutta tää nyt on ainut hetki milloin ehdin itteäni kuntoon laittamaan, kun Miklu on unilla :)

Eilen illalla valmistauduin valvomaan ja otin pyyhkeet sun muut paperit valmiiksi että saan Miklun oksennuksia siivota (hän kun kipeenä oksentelee limaa yöllä...). Se eka kipeä yö on aina ollut pahin ja silloin ei kyllä kukaan nuku... Ekan kerran hän yleensä on herännyt n. tunnin unien jälkeen ja siitä eteenpäin tiuhaan tahtiin.
Puoli kahdentoista aikaan kyllästyin odottelemaan että millon Miklu sieltä herää ja nukahdin. Sitten seuraavaksi heräsin puol seittemän aikaan aamulla ja säikähdin että onko Miklu hengissäkään enää! Kuulostelin hetken ja helpotuin kun Miklun kääntyilyä ja unista muminaa hälyttimestä kuului. Ei hän siis herännyt yöllä kertaakaan :O
Ihan ihmeellistä, Miklu kuitenkin oli eilen illalla tosi pipi. Oli lämpöä ja nenä ihan tukossa. Sitten tänään aamulla, tsadaa: ihan kuin mitään ei olisi ollutkaan, nenäkään ei vuoda yhtään! Mikä ihme juttu tuollainen mahtoi olla?

macadamia kyseli lasten nukkuma-asennoista: minä en kyllä tiedä missä asennossa Miklu tykkää nukkua :) Hän kun pyörii kuin väkkärä koko yön... Kyljelleen hän aina nukahtaa mutta on ties missä solmussa kun häntä käy katsomassa. Mahalleen yleensä...

Hyvä kun Tuukalle ei pahempaa sattunut! Meidän kyläpaikat on aika taaperoturvallisia, kaikilla kun on jo taapero omasta takaa :) Mutta esimerkiksi miehen vanhempien mökillä ei parane silmiä päästää irti Miklusta sekunniksikaan. Siellä on kaikkea tilpehööriä joka paikassa, painavia koriste-esineitä maan rajassa jotka Miklu kuitenkin saisi helposti kaadettua. Puhumattakaan siitä isosta lammesta jonka ympärille he eivät ole vieläkään saaneet laitettua aitaa. No, eipä sen takia siellä olla tänä kesänä kauheasti käytykään. Liian rankkaa vahtia :)

Menenpä kattomaan vaatteet valmiiksi iltaa varten!

Varmaan yli puoli tuntia taistelin tukkani kanssa että saisin sen jotenkin kuosiin, mies kun vie mut syömään illalla :) Vähän ajoissa tietty olen mutta tää nyt on ainut hetki milloin ehdin itteäni kuntoon laittamaan, kun Miklu on unilla :)

Eilen illalla valmistauduin valvomaan ja otin pyyhkeet sun muut paperit valmiiksi että saan Miklun oksennuksia siivota (hän kun kipeenä oksentelee limaa yöllä...). Se eka kipeä yö on aina ollut pahin ja silloin ei kyllä kukaan nuku... Ekan kerran hän yleensä on herännyt n. tunnin unien jälkeen ja siitä eteenpäin tiuhaan tahtiin.
Puoli kahdentoista aikaan kyllästyin odottelemaan että millon Miklu sieltä herää ja nukahdin. Sitten seuraavaksi heräsin puol seittemän aikaan aamulla ja säikähdin että onko Miklu hengissäkään enää! Kuulostelin hetken ja helpotuin kun Miklun kääntyilyä ja unista muminaa hälyttimestä kuului. Ei hän siis herännyt yöllä kertaakaan :O
Ihan ihmeellistä, Miklu kuitenkin oli eilen illalla tosi pipi. Oli lämpöä ja nenä ihan tukossa. Sitten tänään aamulla, tsadaa: ihan kuin mitään ei olisi ollutkaan, nenäkään ei vuoda yhtään! Mikä ihme juttu tuollainen mahtoi olla?

macadamia kyseli lasten nukkuma-asennoista: minä en kyllä tiedä missä asennossa Miklu tykkää nukkua :) Hän kun pyörii kuin väkkärä koko yön... Kyljelleen hän aina nukahtaa mutta on ties missä solmussa kun häntä käy katsomassa. Mahalleen yleensä...

Hyvä kun Tuukalle ei pahempaa sattunut! Meidän kyläpaikat on aika taaperoturvallisia, kaikilla kun on jo taapero omasta takaa :) Mutta esimerkiksi miehen vanhempien mökillä ei parane silmiä päästää irti Miklusta sekunniksikaan. Siellä on kaikkea tilpehööriä joka paikassa, painavia koriste-esineitä maan rajassa jotka Miklu kuitenkin saisi helposti kaadettua. Puhumattakaan siitä isosta lammesta jonka ympärille he eivät ole vieläkään saaneet laitettua aitaa. No, eipä sen takia siellä olla tänä kesänä kauheasti käytykään. Liian rankkaa vahtia :)

ihan huono omatunto kolkuttaa kun en ole pitkään aikaan mitään vaivautunut kirjottelemaan:( mut nyt jotain kuulumisia öhöm...Severi kävelee vain tukia pitkin edelleen mutta nyt merkit viittais siihen että kohta nousis ylös ilman tukia ja siitähän se sitte lähteeki:), sanoo muutamia sanoja esim. napa,kukka,kakka,äiti,isi,tutti ja sitten omia sanoja kuten aaa aaa=nukkumaan, mämmää=syömään jne.kova on myös meijän poitsu jammailemaan aina jos tulee joku kiva rallatus esim tykkimäen tunnari tai vaasa landia ni johan on meno päällä:) meille ei mitään kummallista kun ei ole kesälomiakaan eli ei reissujakaan odotellaan jos syksyllä/talvella pääsis johonki

Tervehdys Miiralle pitkästä aikaa ;)

Säilyispä tuo ilma tollasena puolipilvisenä, ettei alkais satamaan.. Päästäs tänään sit mustikkamettään :)) Kävästiin Idan kanssa jo toissapäivänä ja typykkä istu puskissa ja kovasti yritti vedellä niistä mustikoita suukkiinsa. Onnistuki, mut välillä meni kyllä roskiaki mukana. Sulonen näky. Pitää tänää ottaa kamera mukaan.

Oltiin kaupungilla torilla ja syömässä. Nyt pitäs varmaan täs Idan unien aikana keskittyä noihin pyykkeihin ja muutenki kotiin, et voidaan senkin puolesta karata taas illaksi muualle. Mies on töissä,töissä,töissä ja töissä. Kesälomilla olevien työt kasaantuu ja mieshän tekee niitä mielellään, jotta rahaakin tulis sitte ehkä hiukan enempi.

No jospa menis, eikä meinais vaan->

Jennaki tykkää nukkua samalla tavalla masullaan jalat alla kuten Mimmiki. Luulis kyllä, et siinä asennossa puutuis jalat, mutta ilmeisesti ei.

Kyllä se taaperokärryn lisäkiristäminen kannatti. Tänään Jenna on menny muutamaan otteeseen tommosen metrin matkan sen kans:)

Nyt on takana pari helpompaa yötä. Ollaan selvitty yhellä heräämisellä. Oon ottanu typyn suosiolla meiän väliin. Siinä on vaan se huono puoli, että mun unet on sen jälkeen katkonaisemmat. Jenna ku on kans kova pyörimään, ja sen pitää päästä aina niin lähelle nukkumaan.

Musta alkaa tuntua siltä, että taidan joutua luovuttamaan ton oikeen rintani kans. Eilen se oli niin muhkuroilla ja kosketusarka, että puristelin saunassa enempiä maitoja ulos. Ukko jo tuumas, et kyl se nyt tulee kipeex. No, niinhän se nyt on sit suorastaan hipasuarkaki. Joten taidan antaa Jennan illalla syödä vuorostaan siitä rinnasta. Lauantaina ku on polttaritki, ni ei siinä paljon varota kipeetä rintaa.

Mä en oo ostanu hoitoonmenoa varten yhtään mitään. Eipä tonne veljen luo tarvi pahemmin panostaa. Kylläpä sitä saadaan serkkupojan vaatteita edelleenki.

Täällä taas hikoillaan, ulkona on niin kuuma. Jätin vieläpä kaikki asiat hoidettavaksi tänään, painettiin Miklun kanssa tukka putkella paikasta toiseen selät hiestä märkinä :) Sain jopa Kelassa käytyä. Tällä kertaa sieltä tuli niin hyvät neuvot, hakulomakkeenkin se täti täytti osaksi :) Niin, kun pitää kotihoidontukea hakea uudestaan :/

Hyvä että Jenna on innostunut taaperokärrystä, siitä se lähtee!

Kiva oli kuulla Miirastakin pitkästä aikaa!
Miklu on myös kova poika tanssimaan, on musiikki mikä tahansa niin aina alkaa jammailu :) Söpöä :)

Tänään pitäisi varmaan väsätä taas ite ruokaa :) Ollaan nyt oltu se pari kertaa ulkona syömässä, ja Hesellä välipäivinä :D Tekis mieli jotain raikasta salaattia noiden raskaiden ruokien jälkeen... Tuntuu että mahassa olisi iso kivi painamassa. Toivoin jo että painokin olisi noussut tän kesän mässäilyn ansiosta mutta ei :/

Pyykit odottaa....

terve

sain vihdoinkin käytettyä tuukan passikuvassa. jos huomenna kävis poliisilaitoksella täyttämässä hakemuksenkin, niin saatais tuksulle omat matka-asiakirjat ;o)
kerrankin oli hyötyä siitä, että tuukka menee ihan totiseksi kun kuvataan - kuvaus kesti abt ½ minuuttia, jos sitäkään...
kaupungilta mentiin pelle hermannin puistoon taas leikkimään ja siellä vierähti pari tuntia. tuukka on näköjään sitä sorttia, joka lähtee vaeltamaan eikä taakseen katso.. ei voi yhtään laskea silmistään, tai hän hiiheltää mutkaista tietä näkymättömiin - sain koko ajan juosta perässä. kaverin poika (veeti, 1v5kk) olikin sitten ihan erimoinen, pysyi ihanasti äidin vierellä ja otti jopa kädestä kiinni jos lähdettiin jonnekin kävelemään. tuukkahan alkaa yleensä rimpuilemaan jos otan häntä kädestä ja heittäytyy maahan istumaan (ei sentään vielä makaamaan...), ainakin silloin kun ei halua lähteä minnekään.

pyykit odottais ripustamista... täytyy käydä kurkkaamassa joko tuukka nukahti. ollaan oltu lähestulkoon koko päivä ulkona ysistä asti, niin väsyi pieni poika ihan tyystin. meen nyt, niin ehdin takas katsomaan teoria miehistä ;o)

Meitsillä alko sitte tänään kuukautiset. Ekan kerran sitte pariin vuoteen:) Ah, kuinka helppoa onki ollu. Toisaalta saivat jo alkaakki, et pystyy alkaan laskea päiviä, jos alkaa tuntuun ajankohtaselta yrittää pikku kakkosta. Vois väittää ettei parempaan aikaan ois voinukka alkaa. Häihin ku haluun kummiski olla vielä huippukunnossa, sen jälkeen voiki jo pikku hiljaa alkaan yrittää. Olinkos mä vika, jolla nää ihanuudet alko vai onko esim. Sintulla vielä ne ihanuudet eessäpäin, ku vielä imetät enempiki? Mun kohalla ainaki piti paikkansa, et imetyksen lopettaminen tuo ne takasin. Vaikka eihän tuota imetystä oo vielä totaalisesti lopetettu. Sanoin jo miehelle, et sais muutaman päivän hoitaa yönukutuksen, ni saisin lopetettua helposti imetyksen, mutta... Eipä sen puoleen, töissähän se on nytki, ja typy on nukkunu kohta tunnin. Ois vaan ollu niin hyvä hoitaa seki puoli loppuun noitten polttareitten yhteydessä, ku lauantaina typy ei ainaka tuu tissiä saamaan. Noh, eipä se muuta vaadi ku luonnetta äitiltä. Jota multa ei meinaa sitte millään löytyä:(

Mun pitäis kans hakee kotihoidontuelle lisäaikaa pari kuukautta. Käly ku on syys-lokakuun vielä äippälomalla. Sen tulot romahtais totaalisesti, jos ottas Jennan jo sillon virallisesti hoitoon. Meillä ois tarkotus rämpiä noi pari kuukautta joten kuten läpi eri hoitajien kans. Toki Jenna on osittain kälylläki, mut tarkotus ois käyttää mm. mummoja apuna. Me ku pystytään ukon kans pikkusen kummiski järkkäämään työaikojamme. Jos pyrkis pitkälti siihen, et ku mies on aamuvuorossa, ni mä menisin myöhemmin töihin ja ku se on illassa, ni menisin taas aikasemmin. Haaveissa ois, et Jennan tarvis olla vaan ehkä pari tuntii muitten hoidettavana. Joka päivä se ei tietty onnistu, mut sillon typy vois mennä suosiolla kälylle. Saa ny nähä onnistuuko se käytännössä lainkaan, mutta kai sitä on yritettävä. Mun osalta joustoa pystyy tekeenki, mut ukon "työvuorot" ei oo niinkään yxselitteisiä. Se ku on käytännössä aina töissä. Puhelin vähintään soi jatkuvasti ja ukko tekee paperihommia ym. Onnex sen kotihoidontuen voi hakee takautuvastikki. Hmmm, pitää perehtyä vähän asiaan. Jos pystyis hakeen rahat takautuvasti teki miten teki.

no juu, mun "ihanuudet" alkoivat jo ennen joulua, joten on tässä jo kuukausia kärsitty :o(

Sadulle tosiaan hyviä polttareita.

jes, meillä oli hyvä ajoitus tänään. mentiin leikkipuistoon jo ysiltä ja just tultiin kotiin - ja nyt sataa kaatamalla. oltiin pyörällä liikkeellä, joten ihan hyvä ettei saatu sadetta niskaan. käytiin ennen puistoon menoa jo poliisiasemallakin laittamassa se passihakemus alulle, mutta siihen tarvitaankin molempien vanhempien lupa, joten täytyy allekirjoituttaa miehellä sellainen lupalappu.

haa, tuukan 1v-taulut on valmiit, tuli just tekstari. täytyy mennä hakemaan kunhan tuksu saa päikkärit nukuttua.

nyt syömään ja katsomaan vähän ikivanhoja salkkareita..........

Mekin ollaan oltu ulkosalla tänään, oltiin Kupittaan seikkailupuistossa :) Siellä oli joku kirpparikin, mutta en mitään ostanut. Tilpehööriä ei tähän kämppään tarvis enää yhtään enempää kantaa... Sellaista jotakin perässä vedettävää lelua etsiskelin mutta ei mun silmiin osunu. Miklu kun puhelimen laturia raahaa perässä ja se on sitten niin kivaa... :)

Satulle tosiaan onnea ihanuuksista :D Ja pidäs hauskaa polttareissa!

Hyvää viikonloppua taas!

Yhteistyössä