**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Reissu oli OK, mutta kyllä kotiin on aina kiva palata.

Hyvä homma, että Nasun koira alkaa tervehtyä. Meilläkin on jo paremmassa kunnossa ja eläinlääkäri jopa ymmärsi, että lääkärireissut on mulle kammottavan hintaisia. Sovittiin jatkohoito puhelimessa ja sain reseptit myös tulevaa varten. Nyt parin viikon tehokkaan hoidon jälkeen on jo kuin eri koira.

Idallahan on isojen tyttöjen meininki :) Meillä on nokkamukista juominenkin vielä uus juttu. Syömistä harjoitellaan mahdollisimman paljon.

Miehen kanssa tökkii :/ Mikä ihmeen oma aika?! Mies makaa sohvalla, eikä tee yhtään mitään kotioloissa, koska käy töissä. Näinkö se siis menee? Laitan ruuat nenän alle ja herralla on otsaa jättää astiat pöydälle ja jääkaappikamat tuntikausiksi lämpimään. Olkoon, mitä on, mutta kohtelu on täältä puolelta jäätävää. Mulkoilu ja pyynnöt ei mene perille, eikä raivoamisestakaan tainnut olla apua - sain vain itse kynsilleni. Hyvä meininki.

Essin puhe edistyy :) Viikonloppuna sanoi ensimmäisen oikean sanan. "Kukka" tuli varmalla sormenosoituksella ja päätettiin, että tämä lasketaan ja kirjoitetaan vauvakirjaan. Toistelee kovasti perässä ja höpöttää valveillaoloaikansa jatkuvalla syötöllä. Kauempaa kuunneltuna kuulostaa ihan suomelta, mutta lähempänä totuus paljastuu :) Tyttö on kehittänyt oman kielensä.

Nyt menen nukkumaan ja toivon, että huominen on helpompi. Muuten otan juhannuksena aikalisän.

VP. Tää on just niin tätä. Meillä kans ihan kaikki kotihommat on ollut mun harteilla jo talvesta saakka. Jopa ruohonleikkaus näyttäs kuuluvan mulle. Kohta en taas kehtaa laitaa nenääni pihalle kun viidakko rehottaa. Vetoan aina että en osaa käyttää ruohonleikkuria. Eihän se kovin vaativa kapistus ole mutta siihen on helppo vedota. Yleensä jos huomauttaa asiasta niin saa vaan huutoryöpyn vastaukseksi. Toivottavasti VP teillä helpottaa ettei mene koko jussi piloille. Mä olen asennoitunut nyt että tämä on mun työmaa ja teen sitä syksyyn sen mitä jaksan. Ainun mistä pidän kiinni on oma aika ja harrastukset. Muuten odottelen syksyyn ja sitten muuttuu tahti entiselleen.

Jotain positiivista on se että olen kohta lähdössä salille :) Tällä asenteella puntit heiluu varmaan aika kivasti. On taas se aika kuukaudesta että kaikki raivostuttaa ja yhtään ei auta känisevä neiti jaloissa. Koko ajan vinkuu ja vikisee kun näkee minut. Mistähän tuokin johtuu? Onko teillä muilla tälläistä havaittavissa? Olen muuten miettinyt et miten ihmeessä saisin tuon neitokaisen oppimaan potalle. Yhtään ei ole sitä ideaa hokannut ja jos sen siihen laittaa niin malttaa istua varmaan puoli minuuttia ja tulosta sinne saadaan ehkä kerran viikossa...Nyt kahville ja hajusta päätellen mennäänkin pylly pesulle.

Tätähän tämä, Nasu. En oikein jaksa uskoa, että mun töihinlähtö muuttaa mitään, koska tilanne on tällaiseksi päässyt luisumaan. Ainakin on tiukka vääntö edessä. Nyt on aika hyytävä tunnelma, enkä ole mitenkään nopeasti leppyvää tyyppiä. Olkoon, että mykkäkoulu ei ole mikään rakentava ratkaisu, mutta en saa asiaa muuten perille enää. Järkipuhe, vihjailu tai edes huutaminen ei tunnu vaikuttavan. Minä siis vaikenen niin pitkäksi aikaa, että mies tajuaa mun olevan tosissaan tässä asiassa ja tulee vastaan.

Essikin on ollut pahalla tuulella koko aamun. Onneksi nyt alkaa helpottaa ja leikkii jo. Saisinpa vielä toisen kupillisen kahvia...

Huomenta! Mä kanssa odottelen helpotusta pinnan kireyteen ;) (on meinaan hieman voimakkaammat 'oireet' kuin mitä oli ennen raskautta, kivut tosin on poissa).

Essille onnea ekasta sanasta! <3

Meillä pottaillaan ihan hyvällä menestyksellä, eilenkin kun sanoin et mennään kylppäriin potalle niin oikeaan osoitteeseen mimmi lähti ja kakat tuli.. Mutta kyllä silti tulee etenkin pisuja vaippaan, niitä tulee niin usein ettei kyllä muuta ehtiskään kuin potattaa... MImmi tykkää hilailla potalla pitkin lattiaa (siitä kuuluu kammottava ääni 'skriik') mutta koska ei vielä kävele niin pysyy kummiskin siinä kiltisti ;-).

Voi että VP & Nasu, tuommoisia miehiä, oikein pännii teidän puolesta! Jaksuja...

Nasu, laitoin just postin tulemaan uudestaan.

nyt nopeasti syömään kun tuksu nukkuu päikkyjä.
tää onkin hassu viikko, kun meillä on melkein joka päivä vieraita - yleensä kun ei ole juuri koskaan. tänään tulee tuukan kaveri julius äitinsä kanssa käymään ja tarttis vissiin vähän suurimpia pölypalleroita ajaa sohvien alle piiloon ;o)

Meillä on taas rauha maassa. Mies oli nöyrää poikaa ja yrittää tsempata kotona. Sietääkin!

Me lähdetään tänään viettämään mökki(remontti)juhannusta. Toiveena olisi, että mun äiti jaksaisi hoitaa Essiä ja minä pääsisin tekemään töitä. En vain oikein tiedä, mitä siellä voi nyt tehdä, koska ei me kahdestaan mitään hirsiä saada vaihdettua. Pihassa on kuitenkin aina laittamista. Sitä siis.

Essi sai taas muutaman vaatteen tuliaisiksi papalta ja vaimolta :) Aika vähän ostetaan itse, kun kaikki tulee lahjaksi. Varahaalari pitäisi löytää päiväkotiin, että ehtii pestäkin ulkoilukamppeita. Voi olla, että pyykkäysaika on enemmän kortilla, kun menen taas töihin. Silti odottelen jo innolla elokuuta :) Vielä on vähän mietinnän alla, otetaanko kuitenkin kokopäiväpaikka Essille. Helpottaisi minua, kun ei tarvitsisi tuntien täyttymisen takia jättää töitä kesken. En jaksaisi enää toista vuotta putkeen puskea yötöitä :/ Oli tuo viime talvi tarpeeksi raskas.

Mietintämyssy on päässä senkin suhteen, mille alan työnteon lisäksi ensi vuonna... Haluttaisi jatkaa opiskelua harrastusmielessä. Alaa en vaihda, mutta vaihtoehtoja on silti paljon.

Essille on pukannut pari hammasta lisää ja ilmeisesti vieläkin on tulossa. Syömisen suhteen on jo iso tyttö ja tykkää pureskella ruokansa. Tissiä ei ole vailla enää juuri koskaan. Annan usein ruuan jälkeen ja tietysti illalla, mutta kesken leikkien ei juurikaan kerjää tissiä, vaan syli riittää. Harkitsen jopa vieroitusta, koska mun äiti sanoi tissilasten olevan haasteellisempia tarhalaisia. Äh, ei tuollainen saa vaikuttaa. Tyhmä minä!

Nyt ruokalevolle. Tultiin tänne pappalaan kyläilemään, kun olivat pari viikkoa reissun päällä ja ehti jo ikävä tulla.

Kiva VP että olette saaneet sovittua ja pääsette viettämään jussia sovinnossa. Meillä kans mies oikein imuroi eilen ja äsken vielä vähän lepytteli ;) Mä vaan niin odotan huomista mökkireissua että ei ole tosikaan.

Sintun työkiemurat on melkoisia. Ei käy kateeksi. Toivottavasti kaikki kääntyy kuitenkin parhain päin.

Mä taidan alkaa pakkaileen jotain mitä nyt saan haalittua kokoon kun kaikki vaatteet on tytön huoneessa ja hää on päikkäreillä. Tarviihan sitä kaikkea muutakin sälää tuommoiselle reissulle joten voisin niistä aloitella. Oikein hauskaa jussia kaikille!! Voip kyllä olla että tulen vielä illalla tänne roikkumaan kun mies on töissä kymmeneen...

Oli muuten ihan hyvä pointti VP:ltä et varahaalari tarvittais hoitoon. Ei ole tullut mieleen.

Juu ja hampaista piti kertoa että meille on tulossa täytettä niiden kahden torahampaan väliin eli etuhampaat ne sieltä puskevat läpi. Kohta ei pysty enää irvistelemään :)

Olipas taas luettavaa kun en ole pariin päivään täällä käynyt, en ole ollut koneella ollenkaan :)

Tiistaina vietiin miehen (!) aloitteesta Miklu hoitoon kummitädilleen, koko päiväksi. Käytiin miehen kanssa rullaluistelemassa, sitten syömässä ja vähän terassillakin :) Ja siinä sivussa vähän kaupoilla... Teki kyllä tosi hyvää! Vaikka pillitin aamulla kun Miklua oltiin hoitoon viemässä, ja meinasin perua koko homman :D Mutta loppujen lopuksi ei mulla ollutkaan mikään kiire hakea Miklua illalla kotiin :)

Eilinen meni hoidellessa juhannusostokset, grillattavaa ja juomaa. Ostin itselleni valkkaripullon ja odotan innolla että huomenna pääsen sen korkkaamaan... :)

Ja tänään oltiin sitten Puuhamaassa! Ihana reissu, hikinen ja kuuma mutta onnistunut! Miklu istui autossa tosi nätisti, johtuen varmaan siitä että kummitäti oli takapenkillä pitämässä seuraa :) Pari tuntia kuitenkin kesti yksi sivu, voin siis olla Miklusta tosi ylpeä. Miklu on syönytkin tosi hienosti vaikka syötiin milloin missäkin puun alla ja huoltoasemalla yms.yms. Meni jopa erittäin kuivanoloinen spaghetti ja jauhelihakastikesörsseli Puuhamaan ravintolassa. En ikimaailmassa olisi uskonut että Miklu sitä söisi :D Sinne meni silti kaikki...

Puuhamaassa Miklua kiinnosti enemmän luonnon antimet kuin muut vempeleet :) Kiviä ja puita tutkittiin monta tuntia, yritettiin käydä pomppulinnassa ja joutsenveneissä mutta ei meidän mammanpoika oikein tykännyt :) Ensi vuonna on varmasti toinen ääni kellossa...
Nyt on meikäläisellä kuumottavat oltavat, naama ja kädet paloi pikkasen. Vielä kun pääsis suihkuun! Pistän taas reissusta kuvia teille jossain välissä.
Mies lähti vielä tuonne saunaosaston puolelle isännöimään läksiäisiään muutaman työkaverin kera. Voi olla väsynyttä miestä kun sieltä kotiutuu...

Huh huh, pää sanoo tööt tööt. En edes muista mitä kenellekin piti kommentoida... Paremmalla virkeydellä sitten uudestaan :)
Mutta hyvää juhannusta kaikille!

Olipas Sinttu tympeä juttu, mutta osasit varmaan oottaakki jotain vastaavaa.

Mä pääsin pitkästä aikaa kirjottaan, ku Jenna nukkuu kunnon päikkäreitä taas muutamaan päivään. Täs on menty n. puolen tunnin päikyillä vähän aikaa. Muutenki typy on ollu tosi ränkky. Mut sitäki vaan kotona. Epäilyksiä ois, et riivailee mulle ku koitan viiitä tissistä. Johan sitä on vierotettu pikku hiljaa kuukauden päivät:( Tais olla vikatikki vetää se noin pitkäx. Typyn kans ei meinaa tosissaan pärjätä. Ees syli ei kelpaa. Oon jo miettiny, et luovunko koko vierotuksesta ja katon myöhemmin uuestaan. Menishän se näin työaikanaki, ku typy syö vaan aamusin, iltasin ja kertaalleen päivällä, ku en jaksa enää sitä riitelyä. Oon vieny sitä kovasti sukulaisille hoitoon, mutta eipä sekään oo auttanu, ku en oo tajunnu tehä lopullista stoppia syöttämisessä. Nyt ois niin ku saranan paikka. Mut ku ei Jenna lupaa juoda tavallista maitooka:( Miten teiän muitten vierotukset on onnistunu?

Meillä on edelleen juhannussuunnitelmat auki. Ihan ku nyt ei ois jo juhannus:) Siis illan suunnitelmat. Porukat on luvannu ottaa Jennan ekaa kertaa yöhoitoon, et päästäs oikein irrotteleen. Meitä on pyydetty pariinki paikkaan, mut eihän toi ukko tunnetusti osaa ennen iltaa päättää. Hohhoi.

Kiva, että saitte VP jua Nasu ukot taas ruotuun. Meillä on menty koko seitsen vuotinen yhessä asumisen jakso akka hoitaa kotihommat meiningillä. Oon kyllä tehny ukolle selväx, et ku töihin meen, ni sit kyl lapsenhoitovastuu jakautuu pikkasen niin ku tasasemmin. Mun työt ku on mitä on, joustavalla työajallaan. Ni pakko miehen on joustaa. On kyl myöntänykki.

Käytiin eilen ukon kaa kahestaan Keskisellä ja ostelin vähän kutsukortti-materiaalia. Oli kyllä tosi surkeesti. Taidan joutua kumminki vielä käymään kaupungissaki. Joudun kyllä niitten silmälasieniki tiimoilta. Ei ne poikki menny, mut jos vähänki vääntäs, ni poikki napsahtais. Joten jotain niille on tehtävä tai uuet hankkia. Vihkisormustaki pitäis alkaa katteleen:)

Mut ei muuta ku hyvät jussit koko sakille, nauttikaa Suomen suvesta:)!

suurin osa porukasta lienee jussia juhlimassa, mutta me lähdetään veneilemään vasta illemmalla. on siis hyvää aikaa kirjoitella.

tuukka on ainakin toistaiseksi siirtynyt todella helposti yksiin päikkäreihin, jotka alkavat n. klo 11. toooosi helposti on saatu tuo yksi tunti lisää, kun vielä viime viikolla unet alkoivat klo 10. ja nukahtaa myös aivan itsekseen sänkyynsä, eli en ole enää sylissä nukuttanut vaikka toisaalta haluaisinkin... oon sitten koettanut muuten pitää sylissä ja helliä enemmän ;o)
tuo nukahtaminen käy ihmeen helposti - kun laitan soittorasian soimaan, niin tuksu yleensä rauhoittuu sen kanssa ja nukahtaa. ihana lapsi, niin rauhallinen ;o)

mä tilasin eilen sellaisia nimikointilappuja tuksun vaatteisiin, hoidon aloitus kun jo siintää niin lähellä... täytyisi löytää jostain vielä varaulkoilupuku - toivotaan että alennusmyynneistä tulisi vastaan.

mä meen nyt lämmittämään ruokaa ja jos tuksu vielä nukkuis hetken, niin katsoisin nauhalta sinkkuelämää. yleensä en sitä nauhoita (enkä juuri ole jaksanut katsoa "suoranakaan"), mutta eilen nappasin videot päälle. sinkkuelämän jälkeen tulee aina yks mun suosikkisarja, csi miami, jota en tosin ole jaksanut katsoa kun alkaa vasta 22.30...
nyt köökkiin!

hauskaa jussia, jos joku sattuu lukemaan!!

veneilyt on veneilty ja tää päivä ollaan oltu rauhallisesti kotona.

tuukalla hampaiden tulo aiheuttaa taas kipuiluja. annoin äsken särkylääkkeen ja illaksi jäi vielä yksi. toivotaan että yö menisi hyvin.
tuukka on mitä ilmeisemmin hyvin allerginen hyttysenpuremille. illalla käytiin kavereiden mökillä, jossa hyttyset pääsivät tuikkaamaan ja nyt on pikkuherran toinen poski aivan turvonnut (laitan kuvan jossain vaiheessa) ja otsassa kauhea tappi. kauhean näköistä :o( mua oikein alkaa itkettään, kun tuukka on nyt niin reppanan näköinen......

enempää en nyt kerkiä jorisemaan, joten jatketaan myöhemmin.

Terveisiä arjen keskeltä äitiystävät ja ipanat!

Toivottavasti kaikilla meni pyhät mukavasti? Meillä meni aika 7(!) koiranpennun hyysäämisessä (ja mähän _en_ tod oo koiraihmisiä..) Eilen päästiin kotiin vasta klo23 eli nukkumassa oltiin vasta klo1 yöllä, voi mimmi ressua, on varmaan kamalan väsynyt. (meistä riippumattomista syistä näin) Tänään ei sitten todellakaan käydä ees maitoo hakees kaupasta vaan mennään ajoissa nukkuun.. (onneks ehin poiketa aamulla kaupassa joka aukee jo klo7 ja on tossa työpaikan vieressä..)

Onkos Tuksun poski jo parantunut? Mä oon ite tosi herkkä mehiläisen/ampiaisen pistoille (no ei ookaan vuosikausiin päässy tuikkaan), tulee karseen iso patti ja turvotus -apua jos naamaan pistäis.. Sadulle onnea kutsukorttimatskun metsästykseen! (muistanpa ajelleeni kerran kaikki Tampreen Tiimarit läpi hakien tiettyä koristetta systerin hääkutsukortteihin..huoh..) Kärsivällisyyttä myös tissivieroitteluun! Auttaa en osaa kun meillä on mennyt (sekin asia, ah tuota yh:n unelmalasta..) sekin niin kivuttomasti, iltatisukin on jäämässä pois...

Meillä sitten vähän viivästyi juhannuksen viettoon lähtö, koska Essi onnistui telomaan itsensä aatonaattona. Kielen kärki meni sananmukaisesti halki, kun pyörivät isin kanssa lattialla. Meidän neitillä on rohkeutta ja intoa aina enemmän kuin taitoa ja siksi haavereita sattuu :( Ei siis uskallettukaan lähteä torstaina ajamaan mökille, vaan seurailtiin tilannetta juhannusaattoon. Kieli on vielä vähän turvoksissa ja haava näkyy, mutta se ei ole menoa hidastanut. Verta tuli ihan julmetusti ja oli kamalaa ootella, sen aikaa, että pääsee näkemään, mihin suussa sattui.

Juhlat meni odotetusti hyvin ja käytiin me remppaakin tekemässä vähän eteenpäin. Mies on enää viikon verran töissä ja sitten saadaan viettää enemmän aikaa yhdessä. Huomasi viikonloppuna, miten vähän ollaan saatu olla ihan kahdestaan. Ei pystytty pitään näppejä toisistamme erossa, vaikka lähdettiinkin "remontoimaan". Tuli sitten mökkipihan puskatkin heiluteltua ;)

Tänään mekin suuntaamme alennusmyynteihin hankkimaan Essille vaatteita. Saadaan maksaja mukaan, eli edelleenkään ei meidän perheen rahat mene lapsen vaatteisiin. Laskeskelin, että hoitoonlähtö tarkoittaa meillä vähän suurempia vaatevarastoja, koska nykyiset riittävät juuri ja juuri, vaikka joka päivä pestään ainakin yksi koneellinen. Tietysti vaippapyykkiä tulee paljon, mutta myös vaatteita.

Menen nauttimaan hiljaisuudesta hetkeksi ja pakkaan repun kaupunkireissua varten. Onneksi ei tullut kovin kuuma päivä. Viikonloppu oli Essille vähän liikaa. Taitaa olla isäänsä tullut tuossa lämmönsietokyvyssä.

Täällä ollaan kans kotiuduttu ja kaikki meni paremmin kuin hyvin. Rankkaa mutta niin hauskaa. Koirat osasivat käyttäytyä ja tuo meidän rohkea poika vietti melkein koko juhannuksen omasta tahdostaan mökissä kun pelkäs naapurimökin hevosia. tytön perään katsomisessa oli työtä mutta onneksi kaitsijoita oli paljon. Rappusia piti kiivetä taukoamatta. Olihan se verottanut voimia kun vein neidin lauantaina jo seiskalta yöpuulle ja heräs aamulla vasta kymmeneltä ja sekin vain siksi että mä rupesin pukemaan ja havahtui siihen. En tiedä kauanko olis vielä jatkanut. Hyttysiä ei ollut päivällä lainkaan ja keli oli mitä parhain. Nyt jaksaa taas arjen askareissa :)

Kaikki osallistuivat mun pelkokertoimeen ja kiittelivät kovasti kun olin viitsinyt nähdä vaivaa. Ihan kiltisti söivät etanat ja kaikki vaikka kovasti epäilin. Lauantaina keksittiin sitten uudet geimit kun kerran oli alkuun päästy. Lauantaina pääsin myös pitkästä aikaa hepan selkään ja maastolenkille. Noh tulihan sitten kunnon kyydit :) Ehdotin et voitasko ottaa pieni laukkapätkä sellaisella suoralla ja tämä hevosten omistaja suostui. No ensin en saanut nostettua laukkaa vaan mentiin hervotonta ravia. (ovat entisiä ravureita) Omistaja sit sanoi et jarruta et hän pääsee edelle niin nostaa varmaan helpommin laukan. Juu, niin nosti. Kun pääsivät rinnalle niin kilpailuvietti nosti kunnolla päätään ja hevonen sen myötä kiitolaukan. Mentii ihan kauheeta kyytiä eteenpäin ja mä en nähnyt mitään kun kypärä oli silmillä ja hallinasta ei tietoakaan. Siinä vaiheessa rupes jo vähän pelottaan kun tuli 90 asteen mutka oikealle ja vauhtia oli hirmuisesti. Järjen ääni sanoi takaraivossa et anna hevoselle ohjaa jotta näkee mihin on menossa ja aika tiukka käännös siitä tuli ja nipinnapin kaviot pysyi tienpuolella. Sen jälkeen vauhti onneksi hidastui ja saatiin hevoset hallintaan. Tai siis minä sain ;) Parin vuoden tauko oli tehnyt tepposet ja hädissäni jäin vetämään ohjista ja sehän nyt ei auta mitään tai ketään :) Lystiä mulla oli ja nauraa rätkätin siellä hevosen selässä kun omistaja kysyi et varovaisesti et miten menee kun oli saatu hepat käyntiin.

Pidän täällä peukkuja pystyssä että mies saa puhuttua itselleen muutaman vapaapäivän heinäkuuksi. Se nimittäin innostu eilen et lähdettäs reissuun porukalla. Sehän passaa mulle. Tällä hetkellä mietitään Amsterdamin, Budapestin ja Dublinin välillä. Oltas varmaan vaan muutama päivä ja jos saadaan tytölle hoitaja niin se varmaan jäis suomeen mutta jos ei saada hoitajaa niin sitten mennään kaikki yhdessä.

Aah, kirjottelen täällä ulkosalla :) Miklu nukkuu sisällä hyvin ansaittuja päiväunia...

Voi Essiä :/ Ja Tuukkaa :/ Miklukin tänään kaatui polvilleen tuohon soraiselle parkkikselle. Vähän tuli veristä naarmua polveen mutta ei edes itkettänyt.

Juhannus meni meilläkin hyvin, kotosalla siis oltiin ja miehen sisko miehineen tuli tänne grillaamaan. Miklu kun meni yöpuulle niin minä korkkasin viinipullon :) Ja olo oli sen mukainen lauantaina :/ Vuosisadan pahin kankkunen! Eilenkin oli vielä tosi heikko olo... Tiedän taas juoneeni, jotkut hajut etoo vieläkin... :D Juu mutta hauskaa oli!

Miklu on oppinut taas vaikka mitä! Muistaisin nyt vaan kaikki :) Eilen alettiin harjoittelemaan roskien viemistä roskikseen, tänään se sujuukin jo tosi hienosti :) Vaipat Miklu mieluiten vie roskikseen ja voi että sitä ilmettä kun siitä kehut saa :) Tuntuu myös että Miklu on ihan äskettäin alkanut ymmärtämään enemmän puhetta. Pallon hän etsii kun pyytää ja tuo sen luokse että voidaan leikkiä. Tänään Miklu leikki helistimellä ja mies pyysi Miklua antamaan helistimen minulle. Miklu toi sen sitten äitille :') Muutenkin Miklu on vasta lähiaikoina suostunut antamaan muille jotakin mikä hänen kädessään on, ennen hän ei suostunut antamaan millään. Jos vaikka näen että Miklu poimii lattialta jotakin pientä (esim. roska) enkä tiedä mikä se on, pyydän Miklua tuomaan sen minulle. Hän kiltisti suostuu luopumaan aarteestaan :) Ennen roskat ym. meni heti suuhun...
On kyllä tosi huimaa katsoa pienten kehittymistä!

Voi että, Nasu on päässyt ratsaille! Kunpa minäkin pääsisin pian... Ennen Miklun odotusta ratsastin joitakin vuosia myös entisellä ravurilla. Joten tuo kilpavietti kuulostaa tutulta :) Siinä vietiin minua välillä pitkin peltoja. Jotenkin minäkin aina reagoin tuollaiseen hirveällä kikattamisella, olisi tilanteet olleet miten täpäriä tahansa :D

Tänään aion uskaltautua järveen uimaan. Johan on jo aikakin... Miklu menee anopille hoitoon siksi aikaa :)

Hyvää viikon alkua!

Kiitos kuvista! ;-) Komeita kuvia!

Voi Essiä, onko kieli jo parantunut? Mimmi on toosi vähän telonut itseään, pikkuhaavereita tulee joka päivä (muksahduksia yms) mut sängystä putoamista (3x) pahempaa ei ole -vielä- sattunut.. Ja mitä muuten vaatteisiin tulee niin niitä saa olla hiukka enempi kun lapsi on hoidossa! Normaalien sisävaatteiden lisäksi kannattaa hankkia monta(!) paria käsineitä sekä hattua/pipoa ja tietty toinen ulkoilupuku + talvihaalari. Mimmin kanssa on pärjätty toistaiseksi yksillä kuravaatteilla mut syksyksi tarvii jo ostaa isompaa kokoa. Mut tämänhän varmaan kaikki tiedostaakin. ;-) Nyt katkesi ajatus joten tämän pitemmittä jorinoitta mukavan sateista loppupäivää!

Mulla onkin ongelma noiden pipojen suhteen, kun en millään löytänyt mieluista eilisellä reissulla ja meillä on vain kaksi. Ja yhdet ainoat hyvät kinttaat :/ Miten ihmeessä sitä jaksaa merkata kaikki vaatteet...? Onneksi monissa vaatteissa on jo valmiiksi sellainen nimen paikka ja kangastussin pitäisi olla tuolla kaapin pohjalla. Taidan vielä tehdä yhden alennusmyyntireissun... Jos saisin miehen sponsoriksi ;)

Kieli alkaa olla parempi, vaikka eilen vielä taisi vähän vuotaa. Essistä huomaa myös tuon puheen ymmärtämisen. Laittaa tavaroita laatikkoon ja onnistuu välillä jopa muotolaatikon kanssa :) Sanoja tulee nyt kukka, kakka, vauva ja äiti. Näistä kukka on edelleen "paras" eli osaa nimetä topakasti ja osoittaa sormella. Eilen tuli tuo vauva ja äitiä huutelee satunnaisesti.

Mies lähti käväisemään mökillä siivoamassa, mutta tulee illalla kotiin. Onneksi. Ollaan Essin kanssa oltu koko päivä kahdestaan, eikä se tee aikuisen aivoille pelkästään hyvää...

Essipä tuntuu olevan aika vilperi menemään ;o) onneksi siellä ollaan jo paranemaan päin.

mä olen koettanut katsella tuksulle toista ulkoilupukua mm. huuto.netistä, mutta kaikista kulahtaneistakin puvuista pyydetään ihan hulluja hintoja. kuka olisi markka-aikana maksanut käytetyistä puvuista yli satasen??? kun kaikki hinnat tuntuu alkavan yli 20 eurosta......... sama juttu se on näissä porin lastenkirppiksissäkin, kauheita hintoja - t-paidasta viittä euroa ym.. uuden saa halvemmalla..
noita hanskoja tarvii ostaa, tuukalla on vain yhdet.

tuukka sai tänään palikkalaatikkoon neliskulmaiset ja suorakulmaiset palikat, edistystä. meillä on kaksi noita laatikoita ja toisessa on vain kolmet palikat, mutta vanhemmassa on viidet. niiden kanssa sit pelmutaan.

ja muuten, tuksun poski on jo palautunut normaaliksi. helpotuksen huokaus!

Tämä tyttö on nyt täpinöissään kun juuri varasin meille lennot Budapestiin. Lähdetään 15. päivä sunnuntaina ja tullaan sitten keskiviikkona takas. Olen aivan innoissani lähdössä matkalle mutta pieni epäilys on olemassa että kuinka osaan nauttia matkasta kun jätetään tyttö mummon hoiviin siksi aikaa. Ikävä on varmasti hirveä, siis äitillä. Muuten en epäile yhtään etteikö pärjää. Ensin meinattiin et mentäis koko porukalla mutta sitten tultiin siihen tulokseen että noin lyhyt kaupunkiloma olisi lapselle liian rankka. Meinataan kuitenkin olla koko aika liikkeessä koska aika on rajallinen. Toinen seikka miksi en halunnut ottaa lasta mukaan on et nyt on vasta lennot varattu ja nyt ruvetaan miettimään majoitusta. Jos ottaisin lapsen mukaan niin kaiken pitäs olla täysin valmista ja priimaa. Miehen kanssa sen ei nyt ole niin väliä. Pakko lähtee surfaileen nettiin ja ettimään tietoa kohteesta sekä hotelleista.

Sintulle piti jo aiemmin sanoa et kyllä näytti kurjalle teidän pojan poski :( Onneksi nyt jo parempi. VP:lle piti sanomani että kyllä tuommoinen täräys varmasti säikäytti. Se on kurjinta kun suuhun ei oikein näe mikä siellä mättää ja verta tulee usein paljon.

wautsi Nasu, teille tulee varmaan upea reissu ;o)
(meidänkin reissu lähestyy - jee, vaikka silloin kun se varattiin niin tuntui että siihen on ikuisuus.......)

mun täytyy sanoa, että mä en pystyisi vielä jättämään tuukkaa moneksi päiväksi... oon ehkä vähän takertuva, mutta en edes halua lähteä mihinkään kauas ilman tuksupuksua. oon jossain ihme symbioosissa tuon pienen herran kanssa........... saa nähdä kuinka kauheasi vollotan ekoina hoitopäivinä.

me oltiin aamupäivällä leikkipuistossa ja kun tultiin sieltä, niin tuukka oli aivan poikki. just jaksoi syödä ja sitten samantien nukahti sänkyynsä. siellä nukkuu edelleen.
mä koetan pakkailla huomisia tavaroita, kun varmaan lähdetään heti aamusta aikaisin ajamaan. poiketaan menomatkalla katsastamassa ideaparkin alennusmyynnit.

mä jutskaan seuraavan kerran sit tod.näk sunnuntaina, joten siihen saakka hellurei!

Turvallista matkaa, sinttu!

Tänään illalla olisi toivottavasti viimein tulossa se uusi auto meille. Samanlainen mitä mies kävi silloin Vaasassa asti katsomassa, mutta toivottavasti on tämä sitten hintansa arvoinen... On onneksi vähän lähempänäkin :)

Täällä on sadellut koko päivän. Miklu on siis hyppinyt seinille :) Roskia ollaan etsitty ja kuskattu niitä roskikseen, se on kivaa puuhaa. Koitin taas Miklun antaa syödä itse, jugurttia. Ja kyllä, lusikka meni suuhun! Monta kertaa! Uskomatonta :) Miklu katsoi aina minun reaktiota kun lusikan pisti suuhunsa, minä kun melkein tipuin tuolilta kun olin niin innoissani :D Vähästä sitä nykyään innostuukin......

Tuukan poski tosiaan näytti aika ilkeeltä :/ Mutta hyvä että on jo entisensä.

Nasu, ihanaa että pääsette reissuun! Kyllä tyttö varmasti pärjää sen ajan hoidossa :) Itse olen myös tosi nihkeä jättämään Miklua hoitoon mutta jos minulle tuollainen mahdollisuus suotaisiin lähteä johonkin niin kyllä lähtisin!
Siitä puheenollen, Miklu menee hoitoon huomenna :P Meidän piti miehen kanssa sinne Särkänniemeen lähteä. Mutta saa nähdä, huomennakin pitäisi vissiin sataa. Turha sinne sitten on mennä :/ Kai me jotain keksitään kuitenkin!

Aiotaan mennä vielä tänään ulos syömään, joten menen valmistautumaan!

Menipäs Nasulla vähän puolusteluksi miksei lapsi lähde reissuun mukaan ;) Kai se nyt on eri asia kun on hyvä ja luotettava ja ennen kaikkea lapselle tuttu hoitaja ja ikää >1v kuin että jos olisi vielä ihan pieni.. Jokin tapa sopii toiselle jne. Mäkin oon kyllä niin kiinni mimmissä etten pystyis ees yötä oleen erossa, sairaaksi tulisin! Nää työpäivät nyt menee ja enhän oo kuin muutaman kilometrin päässä... Toisaalta eipä mulla oo vaihtoehtojakaan kuten tiedätte -eikä kyl oikein semmosta hoitajaakaan. Ehkä sillee menis et joku hoitas typyä meil kotona ja sit lähtisin viihteelle tms muutamaksi tunniksi...

Täälläkin on satanut railakkaasti koko päivän joten mietinkin tässä et ovatkohan pienet ulkoilleet pk:ssa ollenkaan tänään.. Tai sitten saan kurahousuisen hiekkamönkiäisen kotiin ;-D

Selityksen makua on ilmassa, juu, mutta on siinä totta toinen puoli. En esim uskaltaisi matkata taksilla sellaisessa liikenteessä jos tytöllä ei olisi istuinta. Kovasti mietityttää tuo reissuun lähtö vaikka innoissani olenkin. Äitiini luotan täysin hoitajana ja ainut mikä mietityttää on et miten itse selviän. Viimeksi kun oltiin tontilla pari tuntia hommissa ja tyttö hoidossa niin kerkes ikävä tulemaan joten kuinka voin selvitä neljästä päivästä. Nyt kun ollaan oltu kaksi päivää sisällä kun sataa niin paljon niin tuntuu et ei mitään ongelmaa ;) Kitisevä ja känisevä tyty roikkuu koko ajan lahkeessa. Mieskin tänään ihmetteli et kuinka jaksan kun ei tee mitään muuta kuin valittaa äipälle. Toivottavasti huomenna olis parempi keli.

Yhteistyössä