**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläkin yksi härvelihullu :) Kun asuttiin Köpiksessä, niin meillä oli Tivolin kausikortitkin.

Samat sanat rahan suhteen. Vaikka meillä suht tasa-arvoisesti rahaa kulutetaan, niin on se oma tili aina oma. Käytännössä miehen tuloilla kuitenkin elätetään meidän perhe ja mun rahat on shoppailua varten :) Hoidan kyllä yleensä omistani kok perheen ruoka- ja vaatehuollon. Mies maksaa laskut ja lainat.

Pyykki- ja kotipäivä. Mies tuli viime yönä työreissulta ja lähti aamulla mökkiremppaan. Vähän alkaa jo ikävä vaivata. Varsinkin, kun tiedän sen lähtevän taas torstaina. Me tytöt mennään mun isosiskolle päikkäreiden jälkeen. Essi olikin ihan poikki ja nukahti syliin ruuan jälkeen. Oltiin koko aamu pihalla pyykkivuorten ja pikkuserkkujen kanssa. Meillä on ihanan suojainen piha ja paljon samanikäisiä (ja samantyylisiä) perheitä.

Nyt menen itsekin syömään ja siivoilen alakerran edustuskuntoon. Huomenna on kahden serkun rippijuhlat, eli säästytään ruuanlaitolta :) Tiedän, että molemmissa juhlissa on tarjolla voileipäkakkua. Mun ehdoton lemppari, varsinkin kun äiti on ne tehnyt :P

saunaa odotellessa - tuksulla on tänään ollut yksien päikkärien päivä. nukkui kolme tuntia, 10.30-13.30. nyt siis odotellaan että sauna lämpenis ja sen jälkeen taita olla tuukka kypsää kauraa...
tuksu on muutenkin nukkunut hyviä aamupäiväpäikkäreitä nyt, kun saa nukkua pelkällä vaipalla ja makkarissa on melko viileää yön jäljiltä. meillä kun makkariin paistaa vasta ilta-aurinko.

mä olen tänään lääkinnyt tuukan käsivarressa olleita kolmea valtavaa hyttysenpistoa malesialaisella merimakkaraöljyllä. se vähentää kutinaa ja auttaa aikas moneen vaivaan ;o) konstit on monet, sano mummo jne...

täytyis alkaa taas valokuvatalkoisiin. 1v-kuvista teetettävät kuvatkin on vielä päättämättä - tiistaihin mennessä on tehtävä päätös.

Yksi väsynyt äippä täällä rustailee. En tiedä mikä näin väsyttää mutta en olis millään jaksanut nousta seiskalta. Huomaa et jotenkin on vieläkin ihan jumissa kun vasta ollaan kaikki syöty ja aamukahvia hörpin tässä samalla. Ollaan kuitenkin oltu pystyssä jo puolitoista tuntia. Jospa kahvi auttais ja sit lenkille. Katsoin just plazan säätiedot ja kovin olin pettynyt. Ensi viikko ei olekaan mikään erityisen lämmin :( Tää on ollut niin ihanaa.

Mä olen myös miettinyt et mitähän sitä kesällä. Mies pitää lomansa vasta kun meidän talopaketti saapuu eli vasta joskus syksyllä. On kuitenkin hakenut sellaseen viikonloppu vuoroon töihin ja toivottavasti pääsis. Olis siis viikot vapaalla ja viikonloput painas töitä. Kunhan ei hankkis kakkos duunia viikolle. Sanoin jo et sillä ehdolla et olet kans kotona ne viikot et päästään johonkin käymään. Ainakin korkeasaareen ollaan menossa ja kovasti haluisin särkänniemeen. Lintsi olis vähän lähempänä mut se ei oo niin hyvä. Mies ei käy laitteissa joten pitäs joku kamu keksiä mukaan ja sit härveleihin :)

Hyvä Sinttu kun rupesit puheleen noista 1-vuotiskuvista. Pitäs ottaa selvää koska ne pitää viimeistään tilata. Meinasin venyttää heinäkuulle kun tulee lomarahat :)

Nyt lenkille. mars mars ->

tuksu nukkuu päikkäreitä ja mieskin vielä vetelee yöunia.. mä olen ollut hereillä puoli kuudesta ja nyt meen ulos kuokkimaan.

piti vaan tulla kertomaan, että just kun mä pääsin teille sanomasta ettei tuukkaa kiinnosta kiipeily, niin eilen kiipesi ulkorappusia ja tänään nousi mun meikkilaukun päälle seisomaan ja siitä pöydälle.......

mutta nyt pihalle ja myöhemmin tänne kertoilemaan kuulumisia.

Onpas ollut hiljaista. Mä just soittelin työmaalle ja olen niin onnellinen kun meidän toimiston muutto on varmistunut :) Muuttaa siis jotain neljä kilsaa lähemmäks meitä ja mun työmatka menee pyörällä hujauksessa ja kävellenkin vain jotain puolisen tuntia. Tämä siis siihen asti kunnes muutetaan loppu syksystä... Mut kuitenkin on helpottunut ja vaik muutetaankin niin silti tähän uuteen paikkaan on lyhyt matka keskustasta johon tulen sitten bussilla. Ei tartte vaihtaa uuteen bussiin :) Nyt pitää vain soitella tälle hoitopaikka vastaavalle vai mikä titteli hällä onkaan mutta pitää vähän tiedustella et mikä tilanne. Tähän meidän lähelle tuskin saadaan hoitoon niin pitää kysyä olisko mahdollista sitten mun työpaikan lähelle saada jotain paikkaa. Kyse ei kuitenkaan olisi kuin kahdesta kuukaudesta kun sit jo vaihdetaan maalaismaisemiin.

Mua muuten ärsyttää toi teksti joka liikkuu tuolla alalaidassa. Ottaa silmiin kun kirjoittaa.

Vai on Tuksu ruvennut kiipeilemään. Heh. Tää on tätä. Onneksi meidän tintti on niin lyhyt ettei juuri yltä mihinkään. Kovasti jalkaansa nostaa ja koittaa keittiön penkeille sun muihin vängätä mutta ei vielä onnistu. Meidän sukulainen joka oli meillä viime viikolla kyläilemässä oli ollut hätää kärsimässä kun vahti tuota tytyä kolmisen tuntia. Oli kuulemma näyttänyt kaikki mahdolliset paikat mihin osaa kiivetä ja tämä nainen ei uskaltautunut edes vessaa kun pelkäs. On muutenkin tosi arka luonteeltaan ja lähes hysteerinen 10-vuotiaan poikansa kanssa. En jaksa ymmärtää mutta onneksi ei tarviikaan ;) Meidän lapsukainen siis pisti parastaan ja hoitotäti vaan kommentoi että onneksi meidän poika ei ollut noin villi :) Hienosti kuitenkin muistaa, kun vaan muistuttaa välillä, että pylly edellä alas niin kääntää itsensä ja laskeutuu taidokkaasti.

Eilen oli hauska kun avasin takaoven ja sanoin et mennään pihalle. Heti läks taapertamaan mua kohti mutta sit sanoin et eihän me ilman kenkiä voida mennä ja että käypäs hakemassa omat kengät. Hetken aikaa tuumas et mitähän äiti nyt oikein meinaa mut sitten syttyi lamppu ja lähti taapertamaan kohti eteistä ja hetken päästä kantoi äipälle kenkänsä.

Ihanaa kun tänään on ollut vähän pilvisempää... Huomattavasti kivempaa olla ulkona :)

Nyt alkaa pikkuhiljaa selviämään mun hoitovapaan jatko, pian voin jo peruuttaa Miklun hoitopaikan. Se ei olekaan Kela se hankala nakki tässä asiassa, vaan työnantaja. Meidän ihana pomo lähti muihin hommiin jokunen viikko sitten, nyt siellä on tilalla sellainen pikkuhitler ettei mitään rajaa... Mutta asiat järjestyy, se on pääasia.

Miklu on nyt päivittäin pulikoinut altaassaan useita kertoja päivässä. Päätti tänäänkin kävelylenkin jälkeen mennä sinne. Just ehdin ottaa sandaalit, sukat ja shortsit pois :) Siellä Miklu sitten kahlasi vaippa ja t-paita päällä, kunnes pulahti kunnolla uiskentelemaan... Oli vaippa aika painava sen jälkeen :D

Ens viikon torstaina olisi sitten edessä Puuhamaan reissu :) Täytyykin käydä kattomassa jos Puuhamaalla on nettisivut, jos sieltä näkisi vähän että mitä kaikkea siellä nykyään on. Toivottavasti se vesipuisto olisi ainakin :)

Miklu on vihdoin alkanut sietämään vähän kuivempaa ruokaa. Tänään meni ihan ruisleipäkin :) Kohta voisi haaveilla jo makaronilaatikonkin syömisestä :D

Oltiin eilen sitten katsomassa sitä veljen pientä tyttöä. Voi että kun hän olikin pieni! Niin heiveröinen ja jalatkin ihan ohuet tikut :) Niin tuon tytön äiti sanoikin että heidän esikoispoika oli ihan erilainen syntyessään, roteva ja jäntevä.
Niin kuin oli Miklukin, tuntui että Miklu olisi ollut syntyessään jo kuukauden ikäinen :D Mutta tuo tyttö oli kyllä niin pikkuriikkinen ja ihan sellainen lötköpötkö :)

Kuulumisiin!

Pitää ny koittaa pikasesti jotain kirjottaa, että tiiätte meiän sentäs hengissä olevan:) Oon koittanu väliin hätäsesti käyä lukees teiän kirjotuksia, mutta nytki oon tulossa vasta kymppi-sivulle:) Tarkotus oli lukee kaikki tekstit ennen kirjottamista niin ku normaalisti teen, mutta tällä vauhilla en pääsis ikään enää kirjottaan. Eli nyt en tiiä teiän viimisimpiä kuulumisia. Sen muistan jonku päivän takaa, et olikohan se ny Lilli tai Nasu, joka saa jäädä pitemmäx aikaa kotiin. Mä kuulun niihin, jotka on siitä kateellisia. Jos talous vaan antas myöten, ni kyllä mäki kotiin jäisin vielä. En kokonaan, mutta parix vuodex vielä. Pitää varmaan alkaa pikku hiljaa suunnitteleen pikkukakkosta, jos ne huolet selkeis sillä.

Jenna on innostunu kovasti nousemaan tukea vasten. Siihen on sitte lisättynä matalammilta alustoilta pyllylle tiputtaminen. Kuten juuri äskenki vähän korkeemmalta ja nyt itkeskelee tekoitkun poikasta tossa jaloissa. Meiän matalammalle sohvalle myös osataan jo ite nousta. Sanavarasto on lisääntyny muutamalla kuten mummu. Mut nyt huuto vaan yltyy, joten...

jep jep, mä kirjoittelin tänne pitkät litaniat pari tuntia sitten ja kaikki katosivat jonnekin mystisesti. hatuttaa...

tuukka on isänsä kanssa saunassa, mutta tulee varmaan ihan just pois.
tuukka on tänään kunnostautunut pissimällä pitkin lattioita ja jopa kakkaamalla keittiön lattialle. sitä se on, kun ei heti laita uutta vaippaa ja toinen vipeltää menemään itsekseen....

tuksulla on tänään ollut vähän erilainen rytmi, kun eilen meni tosi myöhään veneillessä. tuksu nukahti eilen vasta 23.30 ja heräsikin sit aamulla 7.30. päästiin pitkästä aikaa leikkipuistoonkin katsomaan kavereita, jotka käyvät siellä joka päivä jo ennen kymmentä - normaalistihan tuksu menee päikkäreille jo kympin aikoihin.
puistosta lähtiessä tehtiin vielä pieni pyörälenkki, joten kun päästiin kotiin niin tuukka söi ja sammahti sitten unille.

tarvii alkaa katselemaan miehen sähköpostia, siinä on jotain häikkää (ja ihan kuin mä siitä sit jotain ymmärtäisin........). huomiseen!

Joo-o. Leipomisurakka ohi :) Tai on mulla muutama paistettava juttu vielä. Mulla on siis huomenna synttärit ja olin ajatellu luistavani yksistä leipomisista sillä, että oltais pidetty miehen kans syndet yhes..mutta toisin kävi. tänää tuli soittoja, et kai sitä kakkua huomenna saa :)

Me mennää huomenissa uudelleen käväsee tosta yskästä lääkärissä(se on nyt kestäny kuukauden verran)..tarkistaas, ettei se oo menny korviin/keuhkoihi..tai yleensäki, et se vaan on yskää.. ja jos sille ei löydy mitää "syytä", ni sit kyl kyselen, et voisko se allergista olla..huomenna siis viisaampi, ehkäpä.

Tänää pyöräiltii mun äiskälle ja mun tädille. Siellä reissunpäällähän tää päivä on melkein menny. Kateltiin tossa illalla sitä asuntoa lähempänä mun koulua(jonka alkuun on ihan liian vähän aikaa enää :( )..saas nähä miten pian me muutetaan.

Mut nyt uunille->

Onnea Antsukalle!! Ihan vähän rupes kakkuhammasta kolottamaan kun luin sun viestiä :) Toivottavasti Idan yskä ei ole mitään yskää kummempaa. Kurjaa kun on kestänyt noin kauan.

Satulle sanoisin et olipas kiva kuulla et hengissä olette. Aina sitä alkaa miettimään kun ei kuulu linjoille et onhan kaikki ok. Ei muuta kuin pikkukakkosta tulemaan niin saat olla vielä tovin kotona. Mä valitettavasti olen menossa syyskuussa töihin ja Lilli on se onnekas joka siirtää töihin menoa.

Mä olin just reipas ja varasin itselleni ajan toisen hampaa leikkaukseen. Kysyi et haluatko tulla vielä ennen juhannusta. No en tod halua vaan vasta joskus syksyllä ja sain ajan elokuun lopulle. Eilinen oli eka päivä ilman särkylääkettä niin ihan heti samaan syssyyn en haluais sitä kokea ja toisekseen vieläkään en saa suuta ihan apposen ammolleen kun sattuu. Oli se melkoinen juttu sillä mulla ei ole edes matala kipukynnys ja lääkettä vedin puolitoista viikkoa.

Hassua kun äsken meidän neitokainen oli ihan sikä känkkänä ja laitoin musaa ja ruvettiin jammailemaan silleen et se oli mun sylissä. Hetken päästä katsoin niin se oli nukahtanut siihen. Eikä edes tanssittu mitään hidasta vaan ihan kunnon pommpuja. Mun tanssi oli tällä kertaa sellaista aerobic tyyppistä askellusta :) Kova oli väsy. Niin on mullakin ja meinaankin lähteä päikyille. Täällä on ihan kökkö ilma ja vettä tihrustaa aina välillä. Aamulla satoi ihan kunnolla kun oltiin lenkillä. Toivottavati iltapäivällä päästäis pihalle.

Kiva, kun Satukin pääsi moikkaamaan! Jenna ottaa isosti ikätovereitaan kiinni. Meillä ollaan melkein tasoissa, mutta Essi ottaa kyllä askelia tukea vasten. Eilen ajeli terassilla taaperokärryllä.

Minä kuulun varmaan johonkin ihmesakkiin... Olen pari viikkoa lomaillut ja pää meinaa levitä. Minä haluan mennä töihin ja odotan elokuuta innolla! Miehen kanssa oltiin pari päivää sotajalalla ja aamulla saatiin sovittua. Teen ihan mielelläni kotihommia, mutta en työkseni! Kun käy päivätöissä, kotityöt tuntuu rentouttaville. Nyt kun on pelkästään kotona, niin tuntuu siltä, että koko ajan pitäisi olla tekemässä jotain. Tiski- ja pyykkivuoret tuijottaa...lievää vainoharhasuuttakin on siis ilmassa. Siivota vois aina! Viime viikon vielä jaksoin kulkea kyläilemässä, mutta en viitsi samoilla tyypeillä hiippailla jatkuvasti. Ehkä ajellaan huomenna Ikeaan tai tehdään jotain muuta jännää.

Mun pitäis jaksaa päivärahoja varten hoitaa paperisotaa eteenpäin, että saan laput joskus postiinkin. Papereilla on KUUKAUDEN(!) käsittelyaika. Eli saan ensimmäisen työttömän tilini vasta heinäkuun lopulla. Jos olisin oikeasti kovin rahaton, niin en tajua miten kesästä selviäisi. Nyt mennään miehen rahoilla siihen asti, että minäkin saan jotain. Onneksi on mies.

Mun pitää saada iltapäiväkahvit ja pakasteesta äitin tekemää munkkia :) Essi vetelee päikkäreitä toivottavasti vielä pitkään.

Ainiin, väliaikatarkistus: Kättä pystyyn ne, jotka vielä imettää. Kuinka monen lapsi nukkuu kokonaisia öitä?

Vastaan vaan pikaisesti tähän väliaikatarkistukseen.
Muistatte varmaan etten ole imettänyt sitten joulun ja meillä nukutaan pääosin kokonaisia öitä. Heräämiset tarkoittaa ainoastaan et tarvii tutti käydä laittamassa ja unirätti naaman lähelle. Ei siis kovin raskasta.

Onnea Antsukka synttäreiden johdosta!

Oli tosiaan kiva kuulla Satustakin!

Päätä särkee ihan hirvittävästi :/ Miklulla on ollut ihan hirveä päivä tänään, ei hän ole oikeastaan muuta tehnyt kuin kiukutellut ja itkenyt. Joka ikisestä asiasta hirveä poru, ja jos ei jotain saa tehdä niin hän alkaa läpsimään. Vaikka sitten äitin jalkaa jos ei muualle ylety... Ja minä kun en siedä läpsimistä yhtään niin siitähän tulee sitten vielä kovempi poru.
Ruokailu on yhtä hullunmyllyä. Miklu painaa pään pöytää vasten eikä suostu sitä nostamaan. Minä sitten nostan Miklun pään ylös ja siitähän alkaa huitominen niin että lusikka lentää kaaressa johonkin jos en ole nopea. Niin, ja itkua ja huutoa. Minä sitten odotan että huuto loppuu ja jatkan yrittämistä. Kyllä se lautanen sitten yleensä tyhjenee, kun vaan itse pitää pään kovana eikä hermostu. Tiukkaa tekee joskus :)

Tämän takia ei juuri kotona olla :D Tiedän kyllä että Miklua vaivaa kulmahampaiden tulo, mutta rajansa kaikella... :)

Minäkin tuossa viikonloppuna raivosin miehelle hormonihuuruissani että mitä hän oikein odottaa minun tekevän kotona. Ja että jätän senkin tekemättä mitä nyt ehdin tekemään Miklun vahtimisen välissä ja katotaan sitten millanen sotku täällä vallitsee. Tuntui nimittäin siltä että mies ei arvosta yhtään mitään mitä kotona teen.
Tajusi hän sitten sanoa että ei hän odota yhtään enempää mitä nyt teen, ja sen kuin sanon jos haluan että hän tekee jotain enemmän. Parempi niin :)

Täällä satoi viime yönä hirveästi, heräsin neljän aikaan ja tajusin että rattaat ei taida hirveän suojassa olla. Kävin ne sitten hilaamassa katoksen alle ja jatkoin unia :)
Nyt aurinko pilkistää jostakin pilven takaa, eikä ole yön jälkeen sadellut. Toivottavasti kohta alkais kuitenkin satamaan, se on kivaa! Ja ukkonen :)

Taidan mennä nappaamaan särkylääkkeen...

Kiitos :)

Väiitarkistukseen... mä edelleen imetän (mutta vain )kaksi kertaa päivässä, aamulla ja illalla. Meillä nukutaan kokonaisia öitä aika hyvin. Jos Ida herää, niin taintuu sillä, kun sen tutti löydetään(yleensä tarttee apua vasta kun se on lattialle kopsahtanu). Harvemmin kummiski herää yhtä kertaa enempää ja senki jossain aamukuuden-kaheksan kieppeillä vasta.

Mut nyt meikä menee jatkaa hommiaan..

onnea Antsukka!

mä aamulla kirjoittelin taas teille juttua, kun koneesta loppui akku... höh. en ehtinyt sitä saada piuhan päähän, joten hukkaan meni taas kerran mun novelli.

mä imetän vielä, kolmisen kertaa päivässä. tarkoitus olisi pian siirtyä vain kahteen kertaan ja ehkä sit pikkuhiljaa lopetella kokonaan, mutta kiirettä en pidä.
tuukka juo aamumaidot siinä viiden aikoihin ja sen jälkeen saattaa vielä torkkua vähän. muuten yöt menee meillä aikalailla heräämättä.

nyt on tuksun kuvat tilauksessa. me teetetään itselle sellainen kolmen canvas-taulun sarja, josta yhtä kuvaa ei osattu vielä valita kahden koevedoksen väliltä. niistä tulee loppuviikolla käsitellyt (rajatut ja värikorjaillut) kuvat, joten toivottavasti niistä sit jo pystyy valkkaamaan jommankumman. menee kyllä olkkarin tapetit uusiksi, jotta nuo taulut sopii ympäristöön... olis ne silti menneet uusiksi jossain vaiheessa muutenkin.

mulla on tällainen mielikuvitukseton kausi menossa, eli en keksi mitään kirjoitettavaa. pää kumisee tyhjyyttään. sommoro!

Tervehdys! Montakos kakunsyöjää kävi Antsukkaa juhlistamassa? ;D

Lillille hermoja natiaisen kanssa! Sadusta oli kiva kuulla! VP: 'outo' olet kun et lomasta osaa nauttia... ;-)

Mä imettelen iltasin 1x (tai joskus monta..) ja siis sillai et vaan toiselta puolelta eli on maidontulo vähentyny muutamaan hörppyyn. Kaipa sitä vois lopettaa tässä kesän aikana... Mimmi nukkuu pääsääntöisesti heräämättä läpi yön (n.20-7) mut jos on kipee ni sillon kyl heräilee mut yleensä riittää silitys. Toisinaan taas on näitä öitä et herää johkin aikaan ja on _täysin_ hereillä eikä nukahda pitkään aikaan...esim viime viikko ku olin itekin kipeenä niin oli aikas rankka. Liikunnalliset taidot hioutuu pikkuhiljaa, nousipa rattaissakin seisomaan kun en laittanut vöitä kii... Taaperokärryillä on kiva mennä mut en saa niissä sitä 'jarrua' säädettyä tarpeeksi kireälle joten äiti tarvitaan 'backupiksi' -muistelin et olikos se Tuksulla/Miksulla samainen ongelma _kuukausia_ sitten ;-). Palikoita laittelee päällekkäin sujuvasti (mä en oo opettanu joten lienee päikyssä oppinut..) ja portaita menee kuin vanha tekijä joko talutettuna tai peputtaen (en tiä missä tämän taidon on oppinu kun ei me olla menty portaita kun vasta viime viikolla kavereilla). Pk:ssa tulee aina välillä positiivista kommenttia mimmin vaatteista -eipä oo tainnu kahta kertaa olla täysin samat vaatteet päällä...(yhdistelen luovasti ja käytössä kun on niin monenkokoista vaatetta, nytkin päällä 98cm collarihousut -eivät oo isot, pitkähköt lahkeet vaan- niin onhan tuota vaatetta..jakun ollaan saatu niin paljon käytettyä/uutta vaatetta + omat hankinnat ja tekeleet..;D) Ja sit viä kakka-asiaa: mimmi kakkaa mahottoman isoja 'kasoja' pottaan (yleensä..) niin mietinkin jo vähän et onko tää normaalia....? ;-D

T:macadamia kera matami mimmin (kävelyä ootellessa) :-)

Minä olen ilmeisesti kummallisuus lomahankaluuksien lisäksi imetyksessä. Essi saa tissiä vielä joka ruuan yhteydessä :) Äitin vauva. Jaksaa kyllä olla ilmankin, ellen ole saatavilla. Oletettavasti imetyksestä ei tule kynnyskysymystä hoitoon mennessä. Käytiin tänään tutustumassa päiväkotiin ja mieskin ihmetteli ääneen, miten lähellä se on. Sanoi, että voidaan syksyllä vain soittaa, että Essin saa laittaa juoksemaan kotiin. Puolisen korttelia matkaa, eikä yhtään autotietä.

Yöt on olleet viime aikoina vähän hankalia. Essi alkaa aamuyöstä itkeskellä ja herää mun mielestä ihan liian aikaisin, eli joskus ennen kuuttakin. En vain viitsi alkaa rytmiä muuttamaan, koska parin kuukauden päästä pitäisi kääntää takaisin. Päiväkodissa nimittäin syödään ja mennään päikkäreille samaan aikaan kuin meillä kotona.

ONNEA ANTSUKALLE! Toivottavasti oli onnistuneet juhlat.

Nyt pitää mennä plaraamaan nuotteja. Sain ylärikeikan Lappiin ja lähdetään koko porukan voimin "kesälomalle". Minä siis sain niitä kaipaamiani pätkätöitä :)

Täällä taas. Mies on iltavuorossa ja typy koisaa. Sain vihdoin ja viimein luettua teiän kaikki tekstit. Ollaan oltu viime aikoina niin paljon ulkona ja menossa, etten oo jaksanu pahemmin koneelle hinautua. Tänään kävin kampaajalla laitattamassa "koekiehkurat" hääkampausta varten. Kokeiltiin miellyttäiskö mua sormikiehkurat, patukkasellaset vai suorat pikku nutturan kera. Meikällä ku tätä kuontaloa piisaa, ni voi laittaa sekä että. Illalla olin sitte porukoitten kaa iltarasteilla eli suunnistusharjotuksissa. Jenna oli molempien aikaan tulevassa hoitopaikassaan eli kälyllä. Viikonloppuna onki sitte suunnistuksen kohokohta eli Jukolan viesti.

Oon koittanu Jennaa lykätä kovasti äitilleni ja kälylle, jotta saisin tota tissittelyä vähemmälle. Tällä hetkellä Jenna nukkuu n. 21.00-7.00. Yöllä herää kunnolla joskus 5-6, sitä ennen pyöriskelee ehkä kertaalleen ja nukahtaa itekseen. Tuttiahan meillä ei syödä. Sillon viien kuuen mais annan typylle tissiä ja sitte nukahtaaki viereen. Herätessä tissitellään ehkä uuestaan, päivällä ehkä kerran ja illalla nukkumaan mennessä vielä kertaalleen. Mä oon jo puolisen vuotta tarjonnu kerralla vaan toista tissiä. Tarkotus ois täs kesän mittaan lopettaa kokonaan tissitys. Se ei ookka enää niin miellyttävä kokemus, ku vielä kuukausi sitte. Nyt ku typyllä on ylähampaatki, ni puristaa ne ilkeesti tissiä vasten. Aina jää hampaankuvat tissiin:(

Enää ei olla kehityksessä Essiäkä jälessä:) Tänään Jenna innostu käveleen "puuta pitkin". Eli kyl se todellaki tästä. Ostin muuten sen taaperokärryn. Mut Jenna on tähän asti työnnelly sitä vaan istualtaan:) Pitäiski nyt kokeilla josko onnistus kävellenki. Mun pitäs kyl kans koittaa kiristää niitä jarruja lisää.

Mut nyt nukkuun. Tulkoot ukko ku tulee. Viime yönä se kotiutu klo 2.00. Meni siis vasta todellaki illax töihin:)

Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi käydä ostamassa kesäsandaalit typylle. Ihan hienot ostettiinkin :) Onneksi tänään on ollut hyvä päivä ja näin ollen isi saa nukkua kun on ollut taas yön duunissa. Pakko saada keinolla millä hyvänsä lapsi viihtymään kun isin on oikeasti saatava nukkua ja tänään onneksi olen päässyt helpolla. Eilen mies oli semmoiset yhdeksän tuntia heilumassa tontilla ja sen jälkeen läks yöks töihin. Voitte siis uskoa et ei kannata meikäläisen paljon väsymyksestä narista ;) Ei tässä ole aihettakaan. Olisin voinut tänään päikkärit ottaa mutta kaverini soitti ja kysyi voivatko tulla iltapäivällä kylään. Päikkärit siis vaihtuivat pika siivoukseen. Ihan hyvä. Koti on ollut mun duuni nyt ihan tyystin ja hieman mietityttää ymmärtääkö mieheni että kun palaan töihin niin kaikki kotityöt jaetaan tasan. Luulen että on nyt oppinut kotona rentoutumaan ja ei muista kuin paljon oikeesti täällä on kaikkea mitä pitää tehdä. No se on sen ajan murhe.

Kiva VP kun sait duunia ja pääset itseäis toteuttamaan. Sulla on hyvin pullat uunissa kun oikeesti nautit ja elätät itsesi "harrastuksella".

Tiedättekö et tuo meidän neitokainen on nyt oikeesti keksinyt miten äitiä viedään kuin pässiä narussa. Eilen meni tonkimaan laatikoita kun olin syömässä ja sanoin tiukasti ettei sinne saa koskea. Näytti itsekin sormella että soosoo ja sitten hommat jatkui. Kielsin uudelleen ja sitten sain irvistyksen takas. Noh ajattelin pysyä kovana ja sanoin että ei ole hauskaa ja että pitää tulla pois. Tyttö tulikin pois mutta virnisteli ja irvisteli ja keikisteli mulle niin kauan että sai mut hymyilemään ja sen jälkeen peli olikin menetetty. Heti kun saa mut nauramaan niin sitten on ihan sama mitä sanon. Sama juttu meidän koiralla. Niin kauan kun on tiukka äänensävy niin uskoo ja sitten kun kehut kun on totellut niin koiran mielestä se on vapaa tekemään mitä haluaa.

Taidankin laittaa teille sähköpostilla tintin irvistyskuvan millä äipältä irtoaa aina hymy :)

Heipsan!

Täällä yksi nälkäinen ja laiska äiti. Pitäisi ja pitäisi, mutta en millään jaksa. Eniten ketuttaa nuo paperihommat. Parin kuukauden päivärahojen takia ihan mieletön homma. Alkaa tuntipalkka olla sitä luokkaa, ettei kohta kannata... Ja todennäköisesti saan rahat niin lähellä oikeaa tilipäivää, ettei niistä meidän elämisen avuksi ole, vaan menevät säästöön.

Työn suhteen edelleen hyvin pullat uunissa. Näyttäisi siltä, että parin vuoden päästä ei enää tartte huolta kantaa, ellei itse halua muualle. Perhesuunnittelua täytyy vain miettiä tarkkaan ja kysellä ammattiliitosta faktoja.

Nyt mun on pakko alkaa laittaan ruokaa ja ottaa vähän ensiapua, että pystyn urakkaan. Ajattelin nimittäin vääntää pitkästä aikaa lasagnea :P Essi nukkuu ja minulla on hetken työrauha. Jes!

Eilinen ilta menikin sitten paremmin, Miklu taisi olla vaan niin hirmu väsynyt ennen päiväunia. Tai sitten siksi oli paremmalla tuulella illalla kun paineltiin ympäri kaupunkia :) Käytiin ensin ruokakaupassa koko perheen voimin, sitten mentiin jätskille ja siitä hakemaan pizzaa. Miklu sai pizzerian tiskin alta tikkarin, jonka söi suureksi ihmetykseksi tosi siististi (ja nopeasti!) automatkalla mummin luokse :) Ei ole poika ennen tikkaria saanut mutta niin Miklu sen vaan imeskeli nopeaan. Sain idean että tikkareitahan ostetaan auto täyteen hankalien automatkojen varalle :P Ainakin Puuhamaan reissulle voisi muutaman tikkarin ostaa.......

Olen ollut aika kireä tänään, Miklu kyllä osasi piristää äitiä oikein kunnolla. Syötiin aamupäivällä pientä välipalaa, Miklu sai Talk-muruja naposteltavaksi. Miklu alkoi niiden kanssa pelleilemään, suutahdinkin Miklulle kun hän niitä tahalleen tiputteli lattialle. Sitten Miklu käänsi pään minusta poispäin ja ihmettelin että mitä hän touhuaa. No, Miklu oli liimannut niitä muruja otsaansa :DD Sain hirveän naurukohtauksen ja Miklu räkätti siinä mukana, nähtävästi onnellisena kun sai äitin nauramaan :) Otin kännykällä kuvankin kun Miklu oli niin mainion näköinen, täytyy se kaapeli hommata jostain että saan kuvat siirrettyä kännystä koneelle ja teillekin päin.

Kiitos Nasu kuvista!
Mäkin voisin pistää muutaman kuvan ainakin siitä kun kummityttö oli täällä käymässä, kun silloin joskus lupasin pistää.

Kiitos kuvista taasen! Ihania ovat meidän kaikkien taaperoiset söpöläiset!

Mä olen töissä näkyvä naarmu poskessa ja peitevoide on iihan loppu enkä jaksa kauppaan kuin ehkä vasta tänään/huomenna/lauantaina... Mimmi on usein _vähän_ kovakourainen halija... Hieman mäkin muuten nauroin kun luin Lilli mitä Miklu oli pelleillyt!!! ;D

Mukavaa torstaita kaikille! <3

Kiitos munkin puolesta kuvista!! Söpöjä miehenalkuja :)

Me käytiin juuri tutustumassa yksityiseen perhepäivähoitajaan ja en tiedä haluaisnko sitä paikkaa jos olisi kyse pidemmästä ajasta mutta näin ensi alkuun ja pariksi kuukaudeksi niin on ok. Ei siinä muuten oikein mitään vikaa ollut mutta jotenkin tilat oli kauhean ahtaat ja vähän mua häiritsi se että siellä kävi hoitajan kavereita lapsineen kylässä. Sanoi että lapset tykkää kun on vähän vaihtelua kun tulee muitakin lapsia ja harvemmin kuulema. Nyt vaan sattui sellainen päivä. Tiedä sitten. Matkaa sinne on 2,5 km ja se on lähin mahdollinen. Täällä on tosi tuskainen tilanne hoitopaikkojen kanssa ja koska me liikutaan ainakin alkusyksy pyörällä niin nopeesti siihen polkasee. Kunta ei vielä eilen tiennyt lainkaan mihin ne meidän neidin sijottaisi ja paikka voisi kuulemma olla vaikka toisella puolella kaupunkia. Siinähän sitten viettäisin vapaa-ajat pyöräillen. Toista autoa ei tähän hätään nyt hankita ja pitää katsoa tilanne sitten kun muutetaan et mihin ihmeeseen tuo lapsi sitten menee hoitoon. Puhelimessa ainakin lupasi yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista ;) On vähän huijari olo kun sanoin hoitotätille et rakennetaan mutta mitään tietoa ei ole valmistumisesta että joskus tässä alkutalvesta tai silleen. Onhan se marraskuu jo alkutalvea, onhan? Pakko oli vähän valkoisia valheita päästää ettei se sitten päätä antaa paikka jollekin joka tietää tarvitsevansa pidempi aikaista hoitopaikkaa.

Mites teillä muilla muuten hoituu ruokailut? Joko kaikki syö kotiruokaa tai siis samaa ruokaa kuin vanhemmat? Meillä on syöty jo jonkin aikaa ja ainut pulma tässä on se että meillä on miehen kanssa ollut tapana syödä samaa ruokaa pari päivää. En siis tod rakasta ruoanlaittoa. No nyt sitten pitäs tarjota kaks kertaa päivässä lapselle sapuskaa ja olen kyl antanut samaa ruokaa sen kaksi kertaa. Hieman on huono omatunto... Siinä olen parantanut tapojani että yritän vääntää joka päivä uutta ruokaa tai sitten otan typylle pakastimesta jotain jemma ruokaa jota aina laitan jos on iso satsi. Tuntuu vaan et koko ajan saisi olla miettimässä mitään tänään syötäisiin ja tietenkin terveellistä ja monipuolista. Antakaa vinkkejä miten te olette tämän ratkaisseet? sekin vielä että ruokaa ei voi tehdä silloin kun tyttö on hereillä koska siitä ei yksinkertaisesti tule mitään ja mies ei juuri kerkeä auttamaan. Pitemmittä puheitta tekemään lihamureketta.

Meikämamma kävi tuhlaamassa vaatteisiin. Tai siis nyt ainaki hain ne jo kotisovitukseen(eli siis maksoin, mut en oo varma piänkö kaikki). Meil on suunnitteilla laivamatka, mihin Ida kylläki lähtee mukaan, mutta myös anoppi lapsenvahdiksi iltamenojen ajaksi. Ja sit nyt tulevaksi viikonlopuksi oon ostanu kaheksi illaksi liput tonne kaupunkiin pystytettyyn telttaan. Toisena iltana mennää yhes miehen kans ja toisen tyttöporukalla :) Sunnuntaina voi olla hyvä olo ja pikkasen väsy :DD JOten uutta vaatettaki siis tarttee ;) VAi mitä?

En oo tainu siitä Idan lääkäristäkä vielä kertoo. Lääkäri sano, et saattaa olla hinkuyskää, joka kestää viitisen viikkoa. Nyt jos toi yskä siis kestää yli viikon vielä, ni sit käski mennä uudelleen. Saatii allergialääkettä varmuudeksi, et jos se helpottas sitä..eli sitäki nyt kokeillaa. Ja sit jos joudutaa menee uudelleen, ni sit katellaa kai jotaa suoraan henkee suihkutettavaa versioo.. Onneksi on vakuutus, ni voi käydä yksityisellä, rahanmenoa, ei nimittäin voi noissa asioissa estää ://

Pistin Idanki jo unille ja yllätyin miten nopsaa se simahti. Meiän nimittäin pitäs mennä tänää iltapäivästä kattoon kahta asuntoo, joten ei Ida ois ehtiny normipäikkyaikaansa nukkuun oikeestaa olleskaa.

ÄikkäÄikkäÄitiÄkkäÄippä..hokee Ida nykyään :)))) hakee siis äiti sanaa nyt oikein urakalla, et saattaapi siitä tulla vielä eka oikee sana, vaikka epäilin sillon, kun se yritti hakee vaippaa ja heippaa(ne on kyl unohtunu taas).

Taaperokärry on nyt poikotissa. Sillonku Ida sen sai, ni se mennä tepasteli, minkä kerkes, jos vaan kävi kääntääs. Nyt ei haluu olleskaan koskee koko kärryyn..tällänen taantuma vaihteeksi. Idalla kyllä on kaikki uuden oppimiset menny vähän miettimisiki. Ja sit yhtäkkiä vaan on alkanu tekeen uudestaan, niinku ois aina tehny..

Pitäs varmaa mennä syömään, ku jumpassaki jo pääsin aamul käymää, ku mun sisko on taas maisemissa..ni se tuli Iitun kanssa.

Syömisistä. Mä teen vaihtelevasti Idalle omaa ja samaa ku meillä. Meillä syödään kyllä kolmeki kertaa peräkkäin samaa ruokaa, jos itekki syödään sitä. En aiokkaa opettaa siihen, et joka kerta ois eri ruokaa. Maustan oman ruoan Idalle sopivaksi ja sit lisään omaa annokseen vaan mausteita, jos sille tuntuu. Ja on täs oppinu vähän vähemmälle suolalle, kun ei aina jaksa nousta pöydästä hakeen sitä suolaa. Teen Idalle omaa ruokaa yleensä nykyään vaan sillon, jos tahon tehä jotaa pikasesti eli vaan ihan pienen määrän ja sit jos oon viel suunnitellu myöhemmäksi jotaa isompaa/pidempiaikasta valmistusta vaativaa. Tai joskus ihan vaan vaihtelun vuoksi, jos omaa ruokaa riittää Itelle viel pariks kertaa... Eli aik usein mennää jo samalla ruoalla - mausteita vaan vähempi. Mut nyt meen kyl syömään, kun kerran ruoasta pitää pölistä->

Yhteistyössä