***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Idan iltanukkumaanmeno on muuttunu sen verran, että nyt typy haluaa, että ovi jätetään auki. Ida jää kuitenkin sänkyyn nukkumaan, eikä rampaa ovesta.

Oih..tänään kahteen asti töissä ja sitten kolmen päivän juhannus"loma" :) Meillä ei oo suuria suunnitelmia ja kiva niin, kun ollaan taas pitkästä aikaa koko perheen voimin kotona vapaalla. Jos edes grillaamaan menis jonnekin. Nii siis hyvää juhannusta kaikille. Vaikka mä varmaan ehdinki tulla vielä tänneki...

piti vaan nopsaan tulla kehumaan kuinka suloinen peikkopoika Sadulla on ;o) ihana!

me lähdetään sinne muumimaahan reilun parin tunnin päästä. täällä paistaa lupaavasti aurinko ja toivotaan, että tuukka nukkuisi autossa vähän aikaa että jaksaisi sitten hyvin koko päivän. mä alankin kohta tekemään vähän eväitä ja pakkailemaan laukkuja..

hyvää jussia vielä kerran!!

(toivottavasti VP saat vähän levättyäkin että alkais olo paranemaan!)

Käytiin Essin kanssa "vähän" asioilla...töissä, kunnanvirastolla, apteekissa, pankissa ja postissa. Olo on paljon parempi kuin eilen, mutta ei mikään huikea vieläkään. Eikä paljon helpottanut se, että täällä sataasataasataa...ja me liikutaa kirpun kanssa pyörällä. Juhannusjuustotarpeet piti käydä hakemassa NYT, kun sen keittämiseen menee monta tuntia ja haluaisin viedä vanhalle mummulle jo tänään. Mummulle on ollut tosi kova paikka vanhentua, kun ei enää jaksa näitä perinneherkkuja laittaa. Viime vuonna meinas itku päästä, kun ei kunto antanut myöten laittaa kasvimaata ja tehdä juustoa =( Pakkohan sitä on auttaa! Mun äitikään ei ehdi mitään juustoja keittelemään, eli minusta on tullut suvun kruunaamaton juustonkeittäjä.

Sain suuren osan paperitöistä tehtyä ja nyt voin laittaa hihat heilumaan keittiössä. Kirja on valmis ja lähti tänään, eläköön LOMA 8) Onnellista lomailua muillekin! Ja Satulle suurkiitos kuvista <3

Kiitos Satu kuvista, ihana poika :) Tukkaakin oli niin komiasti!

VP:lle onnea loman alkamisesta, nautihan nyt :)

Miklun tutittomuus on sujunut tähän asti hyvin, ei ole sitä kaipaillut edes yöllä. Vähän tuo nukahtaminen kestää kauemmin, ja hän tulee noin sata kertaa huoneensa ovelle kuuhistelemaan ennen kuin nukahtaa. Eipä auta muu kuin taluttaa takaisin sänkyynsä, ja toivoa että ei ikuisuuksiin jaksaisi tuota ramppaamista :) Huomenna Miklu saa kyllä valvoa pitkään, kummitäti tulee miehensä kanssa tähän meille viettämään iltaa.

Hyvää juhannusta!

Laskeskelin sitten, että mulla oli vaatimattomasti yhden kuukausipalkan verran palkkoja perimättä... Mitä kaikkea laiskuus teettääkään! Mutta eipä nyt tartte huolehtia tiukasta elokuusta, kun korvaavat varat tulee yhtenä pompsina tilille =) Keittiörahat on myös kasassa ja vanha keittiö jo puoleksi purettu. Vielä asutaan kotosalla, varmaan maanantaihin asti, kunnes uusi keittiö tulee. Veikkaisin että pari viikkoa tulee vietettyä mummulassa, kun täällä on kaaos. Ei kuitenkaan huolta, netti on sielläkin =)

Juhannus on mennyt "suunnitelmien" mukaan. Mun suunnitelmana oli siis olla perheen kanssa ja siinä on onnistuttu yli odotusten. Miehen kanssa puuhaaminen on kivaa, vaikka nytkin yhteinen harrastus oli keittiön purku. Essi sai leikkiä kummitätin kanssa melkein koko päivän ja illalla syötiin hyvin ja saunottiin. Vein sitten kummitätin eli serkkuni eli yhden parhaista kavereistani iltayöstä kotiin ja siitä jatkettiin vielä parisuhdeiltaa miehen kanssa <3

Olo on todellakin rentoutunut remppaamisesta ja kaaoksesta huolimatta. Tuntuu että jaksaa taas tehdä rästiin jääneitä kotihommia: on saunan siivousta, auton puunaamista, nyrkkipyykkiä ja pihakin vaatii osansa. On alkanut huomata, miten pitkä aika pari tuntia onkaan näissä kotihommissa ja miten paljon päivään mahtuu lepoa ja Essin kanssa puuhailua, kun ei koko ajan joku hoitamaton työjuttu höngi niskaan.

Aletaanpa jännätä tuota Miiaa oikein tosissaan! Toivottavasti pääset mahastasi pian.

Huomenna RV 40+3 ja käynnistellään. Lääkäri kyl varoitteli et saattaa kestä useamman vuorokaudenkin. Toivottavasti siis seuraavaksi saan kertoa vauvauutisia :)
Mukavia kesäpäiviä kaikille <3

Aika menee kyllä nopsasti.. Siitä vaan kun Miiallakin jo kohta on nyytti kainalossa. Sadun raskausaika hujahti multa ohi melkein huomaamatta.

Hurja menoviikonloppu takana :) Lähinnä tavattiin ystäviä ja eilen käytiin lapppeenrannan hiekkalinnassa. Idasta siellä oli kaikkea ihanaa (possujuna, erilaisia leikkimökkejä sisustuksineen ja niillä sai leikkiä)..eipä Ida kyllä hiekkalinnasta välittänyt, mutta olihan se aikuisen näkökulmasta ihan hieno. Lopuksi vielä Ida sai pomppia pomppulinnassa. Hiekkalaatikkokaan ei paikanpäällä kiinnostanut, vaikka se oli koko matkan puheenaihe ilmapallon lisäksi. Sitä en tiedä, mistä Ida sai päähänsä jo etukäteen, että siellä olisi ilmapalloja, saati, että hänelle ostetaan semmoinen. Kyllähän siellä sitten oli ja se ostettiin (siis tavisilmapallo, ei mikään foliopallo):)

Asunto on saatu.. en edes muista oonko kertonu siitä. Vähän ollaan suunniteltu jo tehtäviä asioita..mutta todellakin suunniteltu. Tänään miehellä on iso lista minne pitäis soitella.

Ja kelloa vilkaistesssani huomasin, että voisi alkaa lähteä, eikä vaan suunnitella, sinne töihin päin :)

Töissä mäkin...tylsää..

Oltiin taas mummolassa jossa oli taas paljon ihmeteltäviä ja pelottavia asioita. Ärsytti kun siskoni on välillä todellä valikoivan empaattinen; Mimmi alkoi hieman arastella siskon koiraa joka on semmoinen iso keskikokoinen hurtta joka tykkää tökkiä ja nuuskia (noh, mitä muutakaan koirat tekee...) ja mitä tuumaa siskoni; 'kyllä eläimiin pitää tottua, get over it'. Kun yritin sitten selittää et mistähän ne koirapelot vois tulla ja että kuvittelis ittensä kokosen karvaturrin 'ahdistelevan' ja kun 2-veen maailmankuva ja käsitys on hieman erilainen kuin aikuisen 'järki-ihmisen' niin... Mutta ei, ei ymmärrä. AAAARGGHHH!!!!! #&¤

Kivaa sen sijaan oli saunominen mökillä; Mimmi jäi saunomaan vielä muorin & faarin kanssa kun mä olin jo ajat sitten poistunut.. Kun menin katsomaan (mun vanhemmilla on saunamökki puutarhassa...+sähkösauna sisällä ja suihkuun tullaan jokatap sisälle) niin siellä neiti vaan lökötteli vilpolan puolella makkaraa syöden. Vikan yön mummolassa halusi myös nukkua m&f:n vieressä ja nukkuikin ;-) (ja ilman vaippaa ja kuiva oli, huh...)

juhannus oli ja meni. me käytiin torstaina tosiaan muumimaassa ja oli kivaa! paikka oli tosiaan positiivinen yllätys, ihanan luonnonläheinen paikka ;o) nähtiin muumit, nuuskamuikkunen, haisuli... aurinko paistoi ja väkeä oli sopivasti, niin ettei ollut kauheita ruuhkia.

täällä paistoi koko juhannuksen aurinko (paitsi perjantaina aamulla satoi pari tuntia). me käytiin paljon pyöräilemässä (mm. ihmettelemässä rmj:n väkimäärää) ja muuten oleskeltiin vaan kotosalla ja naapurin pihalla.

vaipattomuuden saldo juhannuksen pyhiltä:
kahdet päikkärit ilman vaippaa ilman pissavahinkoja, yhdet pissavahingolla... aika hyvin.
kakkaaminen meinaa tuottaa vaikeuksia. tuukka ei millään haluaisi kakata pottaan, vaan sitä varten täytyy laittaa vaippa. kakka on kyllä ollut tosi kovaa viime ajat ja viime yönä tuukan oikein sattui masuun ja nukkuminen oli tosi huonoa. meillä on miehellä ollut koko juhannuksen mahatauti ja kai se iski viime yönä tuukkaankin. toivotaan ettei tule pahemmaksi.

mun hyvä ystävä sai juhannuspäivänä pojan. mä kävin eilen shoppaamassa pojalle kietaisubodyn ja hatun + kortin ja laitoin ne aamulla heti postiin.
nyt sitten odotetaan Miian pojan syntymää, toivotaan ettei käynnistys kovin montaa päivää kestä varoitteluista huolimatta!

me ollaan nyt tuukan kans töissä. ihmeesti olen saanut hommia tehtyä, tuukka on viihdyttänyt itseään. kohta me kyllä lähdetään kotiin syömään ja päikkäreille.
ulkona sataa vettä...

Lillille laitoin viestiä s-postilla. hirvittävä tapaus :(
Miklu on aina sellainen hymypoika.

Laitoin kans pari kuvaa tuukasta, ovat muumimaa-reissusta viime torstailta.

mun uusin ilonaihe on se, että olen saanut tuukan nyt syömään kotonakin kohtalaisen hyvin!! aiemmin se on ollut sellaista närimistä, että pelkäsin jo että poika kuihtuu ihan olemattomaksi 6 viikon kesälomansa aikana..

Kiitos kuvista kaikille! Satulla on niin söpö poika. Ihan vauvakuume iskee ;)

Lillillä on rankka tehtävä tukena :´( koita jaksaa!

Juhannus meni rauhallisesti ja sukulaisia tavatessa. Pari yötä oltiin mökillä ja yhtään enempää en ois kestänyt niiden pirun itikoiden takia. Ne on ihan kamalia! Nyt ollaan mummolassa ja keskiviikkona sitten lähdetään junalla kotia kohti. Neiti odotta jo kovasti että pääsee kyytiin.

Silloin kirjoittelin meidän typyn kummista synttäreiden aikaan ja kesäkuun alussa sitten laitoin kummipojallemme onnittelut viestillä ja tiedon että paketti on postissa. Tuli pahoittelut kun oli meidän neitin synttärit unohtanut kun on kuulema ollut niin kiire. Laitoin viestin että asia ok ja soittele kun on hyvä hetki jutella. Ei ole kuulunut. Sitten lauantaina laitoin viestiä että ollaan kulmilla mutta meillä ei ole autoa joten tulkaa käymään tässä meidän mummolassa. Sunnuntaina lupasi soitella mutta eipä kuulunut ja nyt ovat laivalla. Että semmoista.

Ei kivaa ollenkaan tuo Lillin juttu :( Yritä jaksaa! Mitään viisasta ei näihin voi sanoa, kun eihän edes tiedä mistä kaikki on johtunut. Ihan kamalia kokemuksia.

Meillä on koti ihan räjäytetty! Keittiötä ei enää ole ja uus on paketeissa olkkarissa, mies ja Essi sairaana... Krääh! Onneksi alkaa olla uskoa, että tästä tulee joskus valmis =) Ja voe jestas, että tuleekin hieno.

Lähdöstä ei edelleenkään tietoa. Ihime hommaa! Eipä mies kyllä oo ollut muutamaan päivään töissäkään ja on vielä huomisen sairaslomalla. Remppaa kyllä tekee, eli saattaa toipuminen vähän kestää kaiken rehkimisen takia... Pitää alkaa keitteleen teetä tuolle raspikurkulle. Tässä tilanteessa on tullut toivottua, ettei olis raskaana. Oma kunto ei salli raskasta kantamista, kumartelua jne =/

Kiitos Sintulle kuvista! :-) Mä aina ilolla kattelen teidän muidenkin ipanoita.

Nasun tytyn kummit ovat tosi outoja???? Mälsää tuommoinen käytös! En tiä onko Mimminkin kummi nyt kimpaantunut jostain kun ei ole vastannut meiliin (hän kun on ite semmoinen et jos ei pariin viikkoon kuulu mitään niin johan tulee meiliä et mitämitä, onko kiire vai...ööö olen yrittänyt selittää etten tarkota mitään pahaa jos en pariin kolmeen viikkoon ota yhteyttä, mun arki kun täyttyy töissäkäynnistä ja Mimmistä huolehtiessa, joka paikkaan en repee), eli kun vastasin hälle et juu, meillä on hirmusti ohjelmaa monelle viikonlopulle jo... Tulipas sekava sepustus...

VP: jaksuja sulle, keittiöremppa on kamala ja siihen päälle kipeät hoidokit ja raskaus...uuh..

uuupsis, oltiin tiputtu tokalle sivulle..

Eipä mulla ihmeitä. Mimmi ei halunnut vaippaa illalla ja mä annoin uhmikselle periksi ja sanoin vaan et äiti suuttuu jos pissaat... Arvatkaapa vaan kuinka kävi: viiden aikaan herättiin lammikosta.. Mimmin tukkakin oli osittain pissainen! Suihkun kautta sit vein pk:iin. Eli juu, Mimmi nukkuu vieressä, en edes ole viime aikoina jaksanu yrittääkään siirtää omaan sänkyynsä. Tässä kesän aikana taidan tehdä niin että siirrän Mimmin sängyn omani viereen...

Kiitos teille jaksuista, ja Sintulle kiitos sähköpostista <3

Huono puoli vaan on että sisko asuu parin tunnin ajomatkan päässä, joten en siinä ihan vierellä pysty olemaan :/ Onneksi puhelimet on keksitty, ja ensi viikolla menen siskoa moikkaamaan. Jos veisi hänen neljävuotiaan tytön hetkeksi pois jaloista niin saisi äippä olla rauhassa vähän aikaa...

Kyllä on reissaamista tiedossa, huomenna Miklun kanssa mennään kaverini luo joka asuu tunnin ajomatkan päässä, sunnuntaina olisi Puuhamaan reissu ja sinnehän ajaa kaksi tuntia per sivu. Vaikka tämä minun olemukseni on suurehko niin onneksi ihan hyvä olo on muuten ollut :) Matkustuksen pitäisi siis sujua vielä...

Sain sitten varattua hemmotteluaikaa itsellenikin ensi maanantaiksi - kampaajalle, jes! :) Viime syksynä olen viimeeksi käynyt, öhöm... Ja sekin oli niin suuri pettymys, itse jouduin haituvia kotona leikkaamaan kun kampaaja ei oikein sitä viimeistellyt... Olen yleensä tosi helppo asiakas kampaajalle, annan tosi vapaat kädet ja aiottua lyhyempi lopputulos ei haittaa ollenkaan-hiukset kun kasvavat takaisin. Viimeeksi vaan kampaaja ei uskaltanut leikata pituutta pois juurikaan vaikka mallinmuutosta olin silloinkin hakemassa. Etuhiuksiin ei meinannut ollenkaan koskea mutta tarpeeksi kun painostin niin veti yhdellä napsauksella sen lyhkäseksi...
Nyt menen eri paikkaan ja painotin että haluan ihan uuden lookin, ja minulle varattiinkin enemmän aikaa että yhdessä kunnolla voidaan suunnitella uusi tyyli :)

Päläpälä taas turhaa juttua... :)

Onko kampaajareissusta vaahtoaminen muka turhaa pälätystä? Ei tod. Mun pitäis kans päästä käymään... Aika menee vaan Essin kanssa nyt, kun mies tekee remppaa. Niin ja rahat luonnollisesti uppoaa ihan muualle kuin omaan kuontaloon.

Essin tauti on mennyt pahempaan suuntaan ja huomenna taitaa olla taas lääkärireissu edessä. Hermo menee, jos taas on korvatulehdus!

Meillä ei kyllä yövaipasta päästä varmasti vähään aikaan. Nyt sairaana vaipat pysyy kuivina, mutta syy on ikävä =/ Kuivuminen siis... Keskellä yötä herättelen tyttöä juomaan ja osaakin jo itse hokea, että "vesi parantaa". Sairastelusta ja rempasta huolimatta nautin olostani ja lomasta! Aivan ihanaa elää näin rauhallisesti. Omia isovanhempiani ollaan käyty tapaamassa jo monta kertaa juhannuksen aikana ja sen jälkeen ja muitakin sukulaisia tässä pyörii.

Nyt nukkumaan ja aamulla pitää saada soitettua päivystysaika. Mies pysyy kotona (me siis ollaan mummulassa) ja aikoi nytkin tehdä yön yli hommia...hullu.

Yhteistyössä