***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä nukkuminen on taas yhtä rumbaa ja ei jaksaisi. Viime yönä otin viereen kun en enää jaksanut kuunnella itkeskelyä, siinä sitten pyöri ja hyöri ja välillä sain potkuja päähäni kun mylläsi. Mies vaihtoi maisemaa jossain vaiheessa yötä sohvalle. Toivottavasti kakkonen olisi rauhallisempi nukkuja ja viimeistään kun vauva on muutaman kuukauden niin siirrän lapsukaiset samaan huoneeseen, ellei neiti jo muuta sitä ennen sinne takas. Yöllä raivosi että haluaa omaan huoneeseen nukkumaan kun oli kait niin kuuma. Sitten kun viimein typy nukahti viereen niin mahassa rupesi jytäämään niin maan mahdottomasti. Mahassa on kyl tulossa sellainen elohiiri että nyt jo hirvittää. Maha oikeasti jo muljahtelee kun vauva siellä jumppailee ja eilen saunassa oikein sattui kun tykitti niin kovaa.

Eipä nukuttu juhlavasti meilläkään. Essi heräs yöllä ja tein sen virheen että otin myös meidän sänkyyn riehumaan, minkä seurauksena kukaan ei nukkunut... Vähän ajan päästä vein likan omaan sänkyynsä ja rauhoittui sitten sinne. Pelottaa, että korvat ei oo vieläkään terveet, vaikka aamulla sanoikin ettei korva oo pipi, vaan suu?

Mulle tuli töistä samaan aikaan hirvee stressi ja helpotus, kun työ lähtee koneisiin ens viikon torstaina. On siis ihan julmetusti hommia ja lapsen pitäis mennä "siinä sivussa". Joopajoo... Äsken otettiin löysät pois maalamalla sormiväreillä. Pysyy kiukku paremmin kasassa, kun pääsee vuoroin tuhlaamaan sekä fyysiset että pääkopan energiat. Yritän kovasti pitää kasvatusihanteistani kiinni ja otan tytön mukaan päivän töihin ja tarjoan näitä kulttuurielämyksiä. Päiväkodissa on tosi hyvä juttu, kun kaikki lapset pääsevät askartelemaan, piirtämään ja maalaamaan ja toisaalta pääsevät myös pihalle riehumaan. Joillekin lapsille päivittäinen lämmin ruokakin on luksusta...ikävä kyllä.

Miehen kanssa on käyty pitkiä keskusteluja tulevaisuuden suunnittelusta ja onneksi ollaan hyvin samoilla linjoilla. Nyt miestäkin on alkanut kiinnostaa lainojen maksu =) Näyttää myös siltä, että kolmas lapsi saa tosiaan tulla melko pian kakkosen jälkeen. Jospa sitä ei ehtisi töihin välissä ;) Voihan olla, että miehen komennuskin venyy, kuten niillä on tapana... Sen jälkeen tunnustellaan, joko riittää lapsiluku ja ulkomaalailu =D Tavoitteena on maksaa tämä asunto pikavauhdilla velattomaksi. Sen jälkeen minä haluaisin jo asettua "lopulliseen" omaan kotiin lapsikatraan kanssa.

Hitsit miten odottelen ultraa! Mies tulee neljältä hakemaan... Ilmoittelen varmasti illalla, mitä näkyi.

VP:n ultra kuulumisia urkin mutta sehän onkin vasta illemmalla.

Meillä äiti on taas niin out kuin vain voi olla. Meillä menee ihan hyvin jos isi ei ole kotona mutta jos isi on maisemissa niin en saa tehdä yhtään mitään. Hyvä että edes katsoa sinne suuntaan. Eilen sai raivarin kun isi meni puhelimeen makkariin juuri kun typy olisi tarvinnut apua ja oli kuulemma niin vaikeita hommia ettei äiti osannut auttaa. Eilen jopa suuttui kun koskin madamen hiuksiin kun oli isin sylissä. Ottaa muuten ihana sikan luonnon päälle kun toinen noin selvästi osoittaa etten kelpaa. Monesti ilmoittaa ettei halua äitin syliin, vain isi syliin. Aamulla en saa nostaa sängystä jne jne. Kahdestaan kun ollaan niin meillä on ihan hauskaa ja hyvin sujuu. Uhma tottatosiaan vaan ottaa nyt tosi koville ja vielä kun oma jaksaminen on hiukka rajallista sekä päälle valvotut yöt niin välillä pitää oikeasti ottaa lukua että pysyy pää kylmänä kun känkkä yllättää.

no hitsi, niin minäkin odotan VP:n ultraa - taas uteliaana ;o)

manasin liian aikaisin niitä tuukan housuja varastetuiksi, koska eilen ne sitten palautuivat. oli palauttava isi ollut kuulemma kovin häpeissään - hän kun ehti vakuuttaa ettei heillä ainakaan ole mitään ylimääräisiä vaatteita.. olin kyllä jo varma ettei niitä housuja näy enää.

Tuukalla on nyt ihan valtava uhma meneillään. kaikki on "EEEEIII". ei saa ottaa syliin, ei silitellä päätä, ei vaihtaa vaatteita, ei ottaa yövaippaa pois aamulla, ei laittaa yövaippaa illalla, ei tehdä sitä eikä tätä... illalla tuukka nukahtaa vasta kun on saanut raivota itsensä väsyksiin.
meidän enkelistä on tullut yht'äkkiä kauhea pikkupiru ;/

töissä on ollut niin kiire, että on meinannut usko loppua. kaikki laivauspaprut ja laskut ym. pitäisi saada aina pikapikaa valmiiksi ja sitten kun tulee jotain muutoksia ja kaikki paprut menee uusiksi, niin mulla meinaa pönttö pimahtaa.. seuraava laiva tulee ylihuomenna, perjantaina 13. päivä - että silleen.........

mutta tänään mulla onkin "vapaailta" ja mä menen kaverin kanssa katsomaan sinkkuelämää. saa iskä taistella tuukan nukkumaan..... saa nähdä nukahdanko elokuviin, kun olen viime yönä herännyt 02 kakattamaan koiraa enkä sen jälkeen saanut enää unta. mulla on joku kestoräkätauti päällä ja öisin on nenä niin tukossa, ettei saa henkeä kuin suun kautta. ja sit kuivaa suu korpuksi.. krääh..

kaiken hulinan lisäksi mun täytyy tänään ehtiä vaihdattamaan rivakämpän avaimet, kun lukko sarjoitetaan uudelleen. vuokralaisilla on ollut totista kärhämää ja likka haluaa pitää äijän ovien ulkopuolella...

Tuo Nasun kirjoitus kuulosti tutulta, että vaan isi kelpaa. Miklulla on tosiaan nyt isivaihe menossa ja todellakin ottaa välillä koville kun vaan isi saa tehdä kaikkea. Viedä potalle, työntää kärryjä kaupassa, leikkiä ym.ym. Minulle irvistellään ja kiukutellaan ja sanotaan 'äiti pois'. Välillä oikeasti meinaa itku tulla! Kahdestaan meilläkin on sitten mukavaa Miklun kanssa, leikitään ja luetaan ja piirretään. Eikä kiukuttelusta tietoakaan. Mutta isi kun tulee kotiin niin äiti saa häippästä... Normaalia vissiinkin, mutta silti inhottavaa :)

Pottailu sujuu vieläkin kuin unelma, nyt Miklu on jo vähän oppinut sanomaan koska on pissahätä. Pieni tippa pöksyissä yleensä jo on kun Miklu hädän ilmoittaa, mutta pidättelee hienosti kunnes potalle pääsee. Ja tosiaan ihan tipasta pissaa on kysymys :) Kyllä hän niin ylpeänä aina selittää kun ei hänellä enää vaippaa ole ja ihailee pottatuotoksiaan :) Vahinkoja sattuu tottakai, mutta ei läheskään joka päivä. Yksi aamu Miklu sai taas katsoa Titi-nallea pitkästä aikaa, se vei hänet niin mennessään että yhtäkkiä olikin pissa housuissa. Yllättyneeltä Miklukin näytti :D

Voimia muillekin uhmakkaiden äideille...

onnea VP:lle poikanäkymistä ;o)

sinkkuelämää-leffa oli tosi hyvä! parempi kuin uskoin. oli ihana päästä pariksi tunniksi "vapaalle".. harvinaista herkkua meikäläiselle.

Kaikilleko niitä poikia tulee? vai muistanko väärin ;)

MIes lähti reissuun ja tulee vasta maananataina. Vien Idan aamulla hoitoon pyörällä ja matkaa on jonkin verran. Outoa lähteä raijaamaan tyttö jonneki, kun se jää aina nukkumaan. No syksyy varten oliski hyvä harjotella.Vaikka jos Ida menee sen tän hetkiseen tarhapaikkaan taitaa olla vienti miehen puuhaa, koska se tarha on lähellä miehen koulua.

Huomenna mä meen tekee omia tehtäviä ja sitte iltasella meille tulee tupa täysi porukkaa, ku on mun synttärit. En oo kyllä ketään kutsunu, mutta moni on ilmottanu kahville tulevansa ja ihan mukavaahan se on. Mä sain tänää mieheltä lahjaksi sen Jari sinkkosen uuden lapsenkasvatuskirjan, niinkuin pyysinkin. On ollu tarkotus tänää sitä vilkasta, ku niin kiinnostaa, mutta enpä vielä o ehtiny. Vielä odottaa tiskit koneessa, että saan leipomisjäljet sinne piiloon.

Kiitos kaunis =) Mieluinen "yllätys" tämä oli meillekin, mutta mulla on ollut vahva poikaolo alusta asti, kuten Essistä oli tyttöolo. Jännä juttu.

Sain tänään (siis vasta nyt yöllä) työtkin luistamaan siihen malliin, ettei tarvi ihan veitsi kurkulla tehdä huomenna. Joku palkinto mun pitää itselleni keksiä, kun saan tän homman purkkiin ;) Paitsi että nyt tuntuu siltä, että pieni hengähdystauko/lomailu riittää palkinnoksi. Edes pari päivää ilman aikatauluja tai paineita tekemättömistä jutuista -kiitos.

Muutakin kivaa... Mies saa varmaan pitää ainakin osan kesälomastaan 8) Yhteisen ajan puutteesta en voi valittaa, mutta remppa odottaa tekijäänsä, samoin mökki. Essin kanssa ei voi kaksin tehdä kuin pientä siivousta ja pihatöitä, ettei satu vahinkoa. Silmät pitää olla selässäkin, ettei neiti oo joku ruuvi poskessa tai vielä pahempaa. Olette varmaan huomanneet, miten kaksvuotiaan pitää saada kokeilla kaikkea ITSE. Esim. portaiden kiipeäminen on raivostuttavaa, kun auttaa ei saa, mutta haluais silti mennä pystyasennossa kuin aikuiset, mikä ei lyhyiden jalkojen vuoksi tietenkään onnistu ilman äitiä, eikä äiti saa auttaa, mutta itse ei vielä osaa, eikä äiti saa edes hipaista, mutta kiipeäminen ei vieläkään suju, äitin toivotetaan sinne missä pippuri kasvaa ja raivo vaan yltyy...lopulta neiti karjuu yksin ja kiipeää sitten tuttuun tyyliin osin kontaten. huoh. Mutta edelleen sitä paremmin menee, mitä enemmän tyttö saa tehdä "oikeita" juttuja ja tuntee itsensä tärkeäksi <3 Leikkiminen on tällä hetkellä jopa melko vähäistä ja kaikki leikit liittyvät jotenkin uhmailuun (nukeista joku on äiti ja joku Essi ja sitten muka kiukkuillaan ja pyydetään anteeksi ja uhataan välillä jäähyllä =D ) tai arkiaskareisiin. Nuo kiukkuleikit on aika jänniä, koska hirveän paljon Essin kanssa ei tartte tapella. Siihen vain vaikuttaa tosi syvästi jos jompi kumpi vähän ärähtää tai joutuu oikeasti miettimään tekosiaan jäähyllä. Annan tytön päättää (usein valita kahdesta) kaikessa, mitä tuon ikäinen saa päättää, esim. ruokajuoman, välipalan, mieluiset vaatteet jne. Tärkeä juttuhan tuo oma tahto kuitenkin on. Tärkein ihmistä suojeleva voima.

Nyt kipin kapin nukkumaan. Yritän vielä saada huomiselle hoitoapua, mutta heikolta näyttää. Ei auta muu kuin tehdä päiväuni- ja yötöitä.

Vai poikia poikia on 'kaikille' tulossa, mikäs siinä :-). (olipas tyhmästi ilmaistu mut ymmärtänette pointin.. Mulle ainakaan ei aidosti ole väliä lapsen sukupuolella)

Jaksuja uhmiskiukkujen, paperitöiden, remppojen, huonosti nukutuiden öiden kanssa ja Antsukalle syntskäonnittelut! <3

Mimmi 'juhlisti' tätä aamua karjumalla kurkku suorana maaten kylppärin lattialla..heh-heh.

huomenia

taitaa tosiaan tätä nykyä asua monen luona pieni 2-vuotias uhmaikäinen ;o/
voimia meille kaikille!

tuukka kipittää kyllä ketteränä pystyssä itse rappuset ylösalas - eikä auttaa saa! hän myös kiipeää itse autoon ja turvaistuimeensa - eikä auttaa saa!..
pissaaminen on mennyt ihan rasittavaksi, koska poitsu haluaisi koko ajan olla potalla. korkeintaan viisi minuuttia on väliä, niin taas pitää päästä lirulle. osaa siis pidättää niin, että pissaa vain vähän kerrallaan........ hoidossa hän kyllä pissaa kerralla kunnolla - mutta hoidossahan hän on muutenkin kuin päivänsäde: syö hyvin, menee itse nukkumaan ja nukkuu hyvin, ei kisko muilta lapsilta tavaroita vaan käy ovelaa vaihtokauppaa ym ym..
pissavahinkoja ei ole kotona tullut enää ollenkaan, eikä hoidossakaan ole tällä viikolla tullut kertaakaan pissaa housuun. hienosti menee siis. ja täytyy kaikki kunnia antaa tuukalle itselleen tuosta potalle oppimisesta, minä en häntä siihen kovinkaan ahkerasti aiemmin istuttanut.

jeps, mutta nyt töihin. laiva tulee ip ja paprut täytyy saada valmiiksi. sommoro - ja hauskaa torstaita.

Synttärionnea Antsukka!

Ei nyt sentään ihan kaikille ole poikia tulossa, meille tullee tyttö :)

Mitäs Miialle mahtaa kuulua...?

Oltiin tänään oikein Turussa kiertelemässä, piti tosiaan torilla käydä ostamassa kaikkia ihania hedelmiä. Mutta kaatamalla satoi joten pysyttiin sisätiloissa... Pari kertaa käytiin vessassa Miklu pissattamassa :) Kirosin kun pottaa ei missään vessassa ollut :/ Nostin sitten Miklun pöntölle (mistä on ennen tullut hirveä huuto jos ei pöntönsupistajaa ole ollut). Sinnehän se pisu sitten tuli ihan kuin olisi aina pönttöön pissannut :) Eikä siis vahinkoa tälläkään reissulla!

Olen jo suunnitellut kivan äiti-poika- päivän minulle ja Miklulle ensi kuussa :) Samalla ostan vauvalle vielä puuttuvat tarvikkeet ja vaatteet, suurimman osan ainakin. Sitten käydään Miklun kanssa Hesellä syömässä, Miklu saa ekaa kertaa oman aterian syötäväksi :) Ja sitten tietysti karkkikauppaan sen jälkeen :) Sitten vielä jotain kivaa puuhaa Miklulle. Tämän voisin toteuttaa sitten kun mies on kaverinsa polttareita juhlimassa.......

Päiväunille...

Meillä meni todella loistavasti eilinen kun oltiin typyn kanssa kaksin ja nukuttiin vielä koko yö. Kyllä nyt kelpaa :)

Pikkuassari pitää ottaa jokaiseen juttuun mukaan ja yks missä neiti on ykkönen on sukkaparien etsimisessä. Inhoan sitä hommaa ja neiti taas tykkää kun äiti on oikeesti innoissaan kun laitetaan yhdessä pyykit kuivumaan ja typy etsii sukille parit. Kaappiin sitten kuskataan yhdessä kuivat / silitetyt ja sitten hyvällä ilmalla kun kannan telineen pihalle niin neiti on tärkeenä pitämässä olohuoneen verhoa sivussa jotta saan kannettua telineen oviaukosta. Kaverin pojan synttäreille kun mentiin niin oli pakko sanoa että neiti on ollut teippivastaava kun paketissa tosiaan sitten oli niitä teippejä enempi ja vähempi. Vieraita oli tuvan täydeltä ja kaikkien katseet kiinnittyneet pakettiin ja sen sisältöön. Apuri on siis joka paikassa mukana ;) Astianpesukoneen tyhjennyksessäkin muovikupit menevät hyvin äkkiä paikoilleen ja kauppakassit tyhjennetään ennätysnopeasti.

Antsukalle Onnea!!

Mun oli pakko siirtää kaverin lahjaa kun lupasin hänet synttäreiden kunniaksi viedä leffaan ja varmaan mennään sitä ennen syömään mutta rahat on nyt niin finaalissa että siirrettiin sinkkujen katsominen jussin jälkeen. Onneksi hyvät ystävät ymmärtää toisen ahdingon ;) Lauantaina on toisen kaverin polttarit ja sinne pukeudutaan me kaikki kasari tyyliin. Kiva lähteä yksin lauantai aamusta bussilla keskustaan siihen yhteiseen tapaamiseen josta sitten lähdetään noutamaan morsianta. Voi olla että kerään hiukan katseita yksin niissä tamineissa ja kun lähtö on heti aamusta =)

Lukemassa kuulumisianne! Uhmaa uhmaa. Löytyy meiltäkin, mutta nyt on ollut helpompaa kun mummo tuli Suomesta pojan kanssa touhuamaan ja avuksi viimeisiin viikkoihin ennen syntymää. On kyllä mummokin vähän ihmeissään kun poika on siitäkin huolimatta tulta ja tappuraa ja viimeksi oli ihan erilainen vielä. Nyt tuntuu jo aavistavan senkin että "oma asema alkaa olla uhattuna". "Tylliin tylliin" eli syliin pitää päästä vähän väliä (vaikkei oo koskaan ollut "sylipoika") ja "äiti laulaa, äiti silittää, äiti sitä, äiti tätä" <3 Vauvalle ei ois saatu asentaa turvaistuinta autoon jne. Joten saas nähdä millainen taisto tulee tunteiden kanssa eteen kun vauva tulee kotiin.

Laskettuun aikaan huomenna viikko. Ei tuntemuksia lähdön suhteen... Tulee kun on tullakseen. Olisi vaan kiva et olisi jo muutaman viikon vanhempi kun mennään Suomeen, ettei ihan viikon-kahden ikäinen... Joten toivotaan et pian sitten niitä vauvauutisia :)

Miiaa olikin jo ikävä =) Alkoi jännittään, että oot jo poksahtanut.

Me käytiin tänään Essin kanssa katsomassa siskon perhettä ja tuoretta tulokasta. Vauvat on ihania! Tosi hauskaa, että meidän tiiviiseen sukuun syntyy kolme poikaa samalla vuodelle. Mun veli kauhisteli jo etukäteen millainen meteli sukukokoontumisissa tulee olemaan =D Me kokoonnutaan usein mun äitin luo syömään ja isällekin muutaman kerran vuodessa. Kauankohan mahdutaan juhlatilaa vuokraamatta, kun mekin jo kolmatta suunnitellaan..?

Oon ollut huippureipas ja sain kuin sainkin kaikki sovitukset tehtyä. Deadline on huomenna aamupäivällä =) Ehdin siis vielä hetken levättyäni tarkistaa kaikki pariin kertaan. Jes! Juhannukselta alkaa mun loma IHAN OIKEASTI! Muutamat satunnaiset reenit käyn heinäkuussa vetäisemässä ja yhden konsertin, mutta tähän tahtiin verrattuna ei kuulkaa tunnu missään. Tuntuu varmaan ihan skitsolta jättää kaikki velvollisuudet ja elää vaan perheelle, jos meidän lähtö toteutuu. Oli miehen työkaverit vähän pyöritelleet silmiään, että on miehellä kylmäpäinen vaimo, kun lähtee tällaisella varoitusajalla ulkomaille pienen lapsen kanssa ja vieläpä synnyttämään =D Välillä itseäkin mietityttää, mutta vaan se, että pudotaan kärryiltä, jos jotain odottamatonta tapahtuu, kun ei ymmärretä kieltä kunnolla.

Kyllä minäkin rahahuolet ymmärrän. Me pistettiin viime viikonloppuna haisemaan ja nyt sitten kiristellään vöitä miehen tilipäivään asti. Säästöt hupenee remppaan melkoisen tehokkaasti... Eipä kyllä olla materiaaleissa karsittu, vaan tehdään just omannäköinen pytinki.

Meidän neiti on oikein tärkeänä, kun pääsee aikuisten pöntölle. Nyt on jostain syystä kakannut aamuisin ja päikkäreillä housuun =/ Ollaan kyllä hyvin tuoreella ravinnolla, eli hedelmiä, marjoja ja vihanneksia menee. Joillakin lämpimillä aterioilla vain maistelee itse ruokaa, mutta vetelee salaatit ja jälkkärihedelmän. Terveellistä, mutta taitaa olla syynä kakkavaippoihin =)

Antsukalle myöhäiset onnittelut! Kolmea minsaa vaille puoliyö...

Tuukka on oppinut ihan pikavauhdilla kuivaksi. Me aloitettiin tosi aikaisin vaipattomuus ja luotettiin lähinnä tiukkaan pottailutahtiin. Nykyään voi luottaa vähän lapseenkin ;) Paitsi jos on liian kivat leikit. Silloin kyllä lirahtaa housuun.

Essin jutut oli taas hupaisia. Tyttö muisteli lumiukkoja ja -lyhtyjä ja olis välttämättä halunnut mun talvihatun lainaan, kun haettiin isi töistä. Lopulta taipui mun selityksiin talvi- ja kesälakeista ja totes, että haluaa sitten prinsessalakin. Täh? Minkä prinsessalakin?!
- Äiti mennee ostamaan ja sitten haetaan isi töistä ja isi ihmettelee, että Oho, onpa Essillä hiaaano prinsessalakki.
Hekoheko. Yritettiinköhän äitiä vedättää..?

Nyt muutaman tunnin unet ja loppurutistus nuottien kanssa. Huomiseen!

Totuttelen täällä uusii laseihini.. Nää on lähinnä lukemista & tätä päätetyöskentelyä varten, pienet plussat kun näissä on. Kyllä nyt simmut lepää, ei varmaan tuu iltapäivällä sitä 'silmä-ähkyä' ;p.

Ei vitsit nää ipanoiden edesottamukset on hauskoja! Hiemanko yritti Essi vedättää äitiään... ;-D Mimmi taasen eilen kun katseltiin iltasaduksi eläinkirjaa; kun kerroin yhden kuvan kohdalla et tämä eläin on puuma totesi Mimmi : 'tää on Kuuma'...lol.

Mukavaa viikonvaihdetta!!

VP:n suvussa tulevat kyllä lapsukaiset ihanan samassa tahdissa. on heistä toisille hyvin seuraakin, kun ovat samanikäisiä ;o)

iltalukemisista - tuukka haluaa useimmiten katsella iltalukemisiksi kaivinkoneita ja autoja. usein luetaan richard scarryn iloista autokirjaa..
eilen mentiin hoitopäivän jälkeen vielä pyörällä pelle hermannin puistoon, mutta ei siellä mitkään vemputtimet kiinnostaneet enää sen jälkeen, kun poika bongasi lähellä kaivinkoneen. siellä me sit istua nökötettiin nurmikolla kaivinkonetta katsomassa, sylikkäin - pitkästä aikaa ;o) oli kyllä ihanaa.
illalla tuukka sitten tuli toosi nuhaiseksi ja yö meni aika huonosti nukkuen, kun oli nenä tukossa. mä aina pelkään, että olen itse aiheuttanut nuo nuhat - nytkin kun pyöräiltiin kirjuriin, niin tuukalla oli kypärän alla myssy ja päällä pitkähihainen paita ja college-takki sekä jalassa pitkät kalsarit ja college-housut, sekä paluumatkalla hanskat. mun mielestä riittävä vaatetus +14 asteeseen......? hoidosta kun tuukan hain, niin noiden vermeiden päällä oli vielä vk-haalarit ja se on musta jo ihan liikaa.

ja vielä vaipattomuudesta sen verran, että hoidossa tuukka ei ole vielä kertaakaan kakannut pottaan. kotona sekin onnistuu, vaikka herralla on kyllä yleensä niin kiire nousta että viimeiset pökäleet tulevat lattialle.. ja kerran ehti kaivella pyllyäänkin sormella ja tuli sitten näyttämään, että äiti nyt pitää mennä sormipesulle ;o)
kas kun kotona tuukka kantaa potan johonkin missä saa rauhassa kakata - oli se sit olkkari tai makkari. meillä on vessa niin pieni, että sinne ehkä just ja just potan kanssa mahtuisi. (inhoan meidän vessaa!!!!!!!!!!!!!)

ja nyt jorinat hetkeksi sikseen ja hommiin.
mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua!

piti vielä tulla kertomaan, kuinka tuukka nykyään lauleskelee kaikkein mieluiten pikku kakkosen postia... osaa sanat ja numerot ulkoa ja viimeinen kaneetti kuuluu painokkaasti "tampppere kymmenen"...
toinen mieluinen laulu on puuha-pete - "puuha pete kaiken kojjaa, puuha pete TIÄTENKI" ;o)

tuukka ei muuten oikein osaa joka sanassa sanoa L:ää. pallo en esim. pavvo...

Ida pyysi tänään iltalaulun toisen kerran, kun kerran oli aikaa köllötellä ja silitellä häntä sängyllä. Näki kuinka Ida nautti äitin huomiosta.

Muuten ilta oli kyllä yks...Ida oli nukahtanu tänää mummon aknssa rattaisiin ja heränny ihan liian pian, jote se oli tosi väsy. Meille tuli mun tuttava, jolla on Idan ikänen lapsi. Idahan sitte koko vierailun ajan yritti omia leluja ja huusi aina ku toinen koski niihin. Joten oli todellista siedätyshoitoa siihen, että muutkin saa niihin koskea. Arvatkaa vaan ku mennää ens kerralla jonneki kylää, ni ihan varmasti Ida muistaa et kaikki saa koskee kaikkiin ja yhessä leikitään. Eli onnistuu muualla paitsi kotona.

Eipä vissiin muuta :) Kauniita unosia..

Täällä sitä taas työn touhussa... Kamalia päiviä ja huomenna on pakko mennä häihin, vaikka ei huvita pätkääkään. Ehkä saan kuitenkin ajatukset hetkeksi pois näistä velvollisuuksista. Essikin menee mummulaan ja on yötä eli saadaan vähän paremmin levätä miehen kanssa. Sunnuntai on mun osalta täys työpäivä =/ Juhannusta odotellen...

Essin kanssa oli onneksi hyvä päivä. Papalta ei olis millään malttanut lähteä kotiin =) Huomenna mennään aamusta sponsoroidulle shoppailureissulle ja lounaalle ennen mummulaan menoa.

Äh, pitää jatkaa vielä vähän aikaa, että saan korjaukset lähetettyä. Alkaa jo painaa tämä jatkuva yövuoro, kun aamuisin ei kuitenkaan saa mitään armoa ja päikkäriajatkin pitää jaksaa naputella.

Yhteistyössä