***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tulisi vain lämpöä ja paljon :) Kesä on ihanaa aikaa!! Meillä neiti kans kyselee jo uimaan pääsyä kun olen kertonut että kesällä menään rannalle pyörällä. Me ollaan kesällä suuntaamassa korkeasaareen ja varmaan titi-nalle taloon kun se kerran on niiiin ihana. Toinen vaihtari titi-nallen tilalle on power park kun siellä kuulemma on paljon laitteita ihan tämmöisille pienille ja tivoli kokemuksen perusteella se voisi olla myös hyvä vaihtari.

Hieman olen kade VP:n lomalle, kun itse juuri näin lomatuurauslistani ja se ei ollut ihan lyhyt. Elikkäs heinäkuussa saa paahtaa ihan oikeasti kunnolla töitä.

Eilen olin tupperikutsuilla ja onhan ne ihania mutta törkyhintaisia. Tilasin kuitenkin sellaisen sipulisilppurin kun se on ollut haaveissa jo pidempään. Mulla on ollut sellainen halpahalli versio ja se oli ihan onneton. Tuo tupperin vempain näytti ihan toimivalta. Miehelle en jostain syystä viitsi mainita mitä se kustantaa vaan ainoastaan kerron kuin kätevä se on ;)

Miellä on myös aika tuttua tuo rajojen hakeminen ja monesti lähtee lelut jäähylle sitä mukaa kun niillä hakataan paikkoja. Lähinnä kokeilut rajoittuu tavaroilla mätkimiseen mutta välillä kokeilee myös mitä tehdään jos meitä tai koiraa mätkäisee, silloin lähtee jäähylle jos ei anteeksipyyntö onnistu heti.

Nyt syömään!

Meilläkin on käytössä jäähypenkki, siihen Miklu joutuu istumaan hetkeksi jos ei kiellot mene perille :) Ja kyllä toimii, ei ole moneen päivään joutunutkaan istumaan! Leluja Miklultakin otetaan sitä mukaa pois mitä hän niitä suutuspäissään heittelee, onneksi sekin on hiipumaan päin.

Muistin tänään jopa tilata Miklulle 2-vuotisneuvolan. Piti se jo aikoja sitten tilata mutta meinasi vaan nämä omat äitiysneuvola-ajat täyttää pään :) Onneksi ihan ajoissa olin silti...

Mekin aiotaan kesällä käydä siellä Titi-nallen talossa, Miklu kun on niin suuri fani. Muumimaailma on harkinnassa, samoin Zoolandia. Särkänniemessä varmaan käydään myös kun mummi asuu taas Tampereella, ihan Särkkiksen lähellä.

Taidetaan kevään kunniaksi käydä shoppaamassa Miklun kanssa keväthepeneitä. Mies kun on tyypilliseen tapaansa tiistaina iltamyöhään poissa.

Kelpaisi minullekin sellainen keittö kuin VP:lle tulee. Meillä on tuollainen mummomainen minkä edellinen asukas (tosiaankin melkein mummo) oli valinnut. Eikä välttämättä muuta tarvitsisi vaihtaa kuin kaappien ovet. Mutta se jää hamaan tulevaisuuteen...

Meillä ei oo vielä ihmeempiä lomasuunnitelmia. Mökillä ollaan varmasti ja paljon. Remppaamista ja pihan hoitoa riittää vaikka useammiksi talkoiksi asti. Tyttöjen kesken ajateltiin kyllä lähteä Etelä-Suomen saloihin tutustumaan. Oho! Nyt vasta tajusin, että me voitais kierrellä myös teitä tielle osuvia moikkaamassa, jos sopii =) Tarkoitus olis mennä ainakin Helsinki-Espoo suunnalle sukuloimaan ja mahdollisesti Turkuun vanhan ystävän luo. Mulla kun on tylsyyteen asti (uskokaa tai älkää) pitkä loma. Useana kesänä oonkin ollut mukana erilaisissa työprojekteissa, ettei mene ihan löhöilyksi. Nyt kun tuota vapaata onkin sitten vielä tuplat eli 5kk ennen vauvan syntymää.

Elämä voi olla ihan uskomatonta! Uuden keittiön myyjä sattui olemaan naapuri, jota ei ennestään tunnettu edes naamalta. Me käytiin just kattomassa sen uutta keittiötä livenä =) Ja torstaina tehdään sitten piirrustukset meille. Melkoinen palvelu, Jeejee! Meillä siis on kaikkien asuntojen pohjat samat/peilikuvat, eli mitatkin on takuuvarmasti oikein jo valmiiksi.

Haluaisin meille kunnollisen grillin... Miehelle vihjaisin, että mulle vois ostaa synttärilahjaksi 8) Kovasti paljon haluttais jo käryytellä pihvejä...nam. Simat laitoin juuri tulemaan, mutta meillä on pienoinen pullo-ongelma, kun en oo ymmärtänyt ennakoida. Onneksi taitaa olla pakastuspulloja jossain jemmassa.

Kyllä se kesä tulee ja kovaa! Meilläkin on lunta enää tosi vähän ja viikonloppuna näin västäräkin =)

Meilläkin oli sima-aineet tossa pöydällä odottamassa, mut eilen ei löytynyt fariinisokeria mistään kaupasta ja tänään sitten selvisi ettei täältä moista saa. Höh. Voin siis viedä simaan varatut pullot kauppaan ja unohtaa koko homman. No munkit paistan ainakin.

Theon virus sai uusia oireita kun ykös viime yönä sängyn täydeltä, jatkaa edelleen. Odotan olevani seuraavana vuorossa. Tänään olin lääkärillä: vauski on jo pää alaspäin ja ei pitäisi päästä enää kääntymään takaisin. Painoarvio kauhistuttaa 2,1kg (keskimääräinen 1,7kg tällä viikolla) kun jos sama toistuu ja paikat hajoaa täysin kun liian ison vauvan synnyttää... Itsellekin tullut painoa jo +10kg, joten taitaa mennä tässä raskaudessa rikki viime kertainen +18kg. Voi elämän kevät ;)

Multa on mennyt ohi ihan tuo Titinallen-talo; missä sellainen on? Me ajateltiin käydä Suomen lomalla Muumimaailmassa ja sitten ollaan varattu vielä yhdeksi viikoksi mökki Manamansalosta Oulunjärven rannalta *sitä odotellessa*

Mut nyt pyykit kuivumaan, onhan tota oksu-pyykkiä taas muutama kone rummutettukin *huokaus* et osaakin olla viheliäinen tauti...

Kai sitä simaa voi Miia tehdä ihan tavallisestaki sokerista..luulisin ainakin.

Ensimmäinen päivä vuoropäiväkodissa ja toivottavasti melko viimene. ihan hirmunen härdelli, eikä mitään tieto, kuka menee, minne menee ja millon tulee tai mitä tapahtuu. Tietty sinne ehkä tottuu, mut en muuteskaa tykkää vuorohommista. Oli kylläki kiva käydä kokeilemassa työelämääki pitkästä aikaa.

Meidän lomalla pakataan tavaroita(eli ku vietän lomaa heinäkuun puolesta välistä elokuuhun), toivotaan, että saahaan asunto, muutetaan ja etsitään kaupoista uusia huonekaluja rämien tilalle. Tarkotus on ottaa mukaan Idan sänky ja keittiön pöytä+tuolit ja tietty kaikki tavarat.

Mut nyt meen suunnittelee huomista päivää, käyn suihkussa ja katon(jos jaksa) 24 nauhalta..

Theolle paranemisia! Kerta kaikkiaan viheliäinen on kyllä oksutauti!! Meillä edelleen oli hieman rähmää silmissä aamulla *huokaus* ja mun rää-äntuotanto on jotain ihan kamalaa (sori yäkkisaihe!) mut kyl se tästä.

VP:n keittiö kuulosti hyvälle, tosiaankin tahdon nähdä kuvan köökin valmistuttua! :-) Mua kanssa miellyttää enempi semmonen moderni tyyli. Olishan se ihana sisustaa jne mut ei kyl riitä rahat joten tyytyminen on ees jotenkuten ehjiin ja toimiviin huonekaluihin. Elämä on. ;) Nyt mua vaan alkoi houkuttaa ajatus lähtee käymään Mimmin kanssa ees Tukholmassa -on meinaan vieroitusoireita kun viimeksi melkein 2 vuotta sitten oon ollut Suomen rajojen ulkopuolella! Muttamuttamutta raharaharaha... Sitä piti vielä sanomani että mehän ollaan Tampereella joten meillä saapi poiketa tms ;-)

Huomenta! Mun pitää vähän skarpata, kun meinaan vähän väliä puhutella teitä täällä oikeilla nimillä... Toivottavasti ei lipsahda koskaan.

Miia: Voit varmaan tehdä siman tavallisesta sokerista, mutta vois kuvitella, että sieltäkin löytyy siirappia. Fariinisokeri on tietääkseni sokerin ja siirapin seos. Jaksamista mahan ja sairaan lapsen kanssa. Eikä sitä painonnousua kannata kauheesti miettiä. Tuskin kuitenkaan mitään tolkutonta mässäilyä harrastat. Mullakin nousi tuon 18kg (on tosin pituuttakin 175cm, eikä lähtiessä ollut ylipainoa). Nyt lähtöpaino oli alempana ja toivoa on, ettei tulis ihan noin paljon painoa. Essi pitää hyvin liikkeessä =) Kahden pienen kanssa sunkin paino tulee varmasti ryminällä alas, kun saat tuon lapsen maailmaan.

Ootte varmaan huomanneet, että oon tosi onnellinen =) Miehen kanssa menee hienosti, samoin Essin. Raskaus on tosi toivottu ja odotettu ja nyt nuo työasiat vielä järjestyivät enemmän kuin hyvin. Mulla on enää vähän yli viis viikkoa töitä ja siitäkin viikon verran on melkein pelkkää löysäilyä! Aika menee ihan hurjaa vauhtia.

Näillä näkymin me ei ainakaan vielä muuteta mihinkään. Helpotus ja pettymys. Antsukalla on tosi leppoisa loma tulossa... mua ei kyllä saa muuttamaan (siis tyhjentämään tätä kotia) kovin helposti. Lisäneliöt ei meitä haittais, mutta sitten vasta lähdetään tästä, kun tuntuu että pää hajoaa =D Alkuperäinen suunnitelma olikin asua tässä vähintään viis vuotta ja nyt on kohta kaks takana. Ja kun tästä lähdetään, niin suuntana onkin sitten omakotitalo mahdollisesti itselle rakennutettuna. Tässä on hyvä reenailla tuota remontointia.

Nyt tulee vaatimuksia oikein sarjassa tuolta lattian rajasta =) Hauskaa päivää!

Ai niin, Miia; älä nyt ihan kauheesti pelkää et syntyy iso lapsi, realisti tietty pitää olla ja vähän kattoo omia syömisiä mut mullahan painoo tais tulla >20kg(!) huolimatta siitä etten tosiaan mässytelly... Mimmihän oli isohko 52cm 4100g 36cm py ja tuli vielä käsi poskella ->mulle 6kpl tikkejä ja pystyin het istumaan... Ja mulla ei oo mitenkään kummoisen elastinen kudostyyppi.. Eiköhän ne lääkärit siellä saksanmaallakin osaa leikata jos siltä näyttää. :)

Kiitos aamun piristyksistä kaikille :) Ja Theo kiittää oksutaudin kourista. Yöllä ykäs vain kerran mut aamulla tuli sit taas oikein kunnolla.

Täytyypä sitten kokeilla simaa tuohon "ruskeaan sokeriin" jota täällä on. Siirappiakaan ei käsittääkseni saa, ainakin joulun aikaan suomalaiset toivat siirappia mukanaan pipareiden leivontaa varten. Täällä siis saa ruskeaa sokeria, jospa koitan siitä?! Osa ihmisistä sanoo et se on sama asia, osa taas ettei se ole sama asia... Itellä ei oo tietoa...

Ja olette kyl oikeassa ettei kannattaisi liikaa miettiä tuota vauvan/omaa painoa. Jäi vaan niin huonot kokemukset siitä "painoarviosta" Naistenklinikalla. Tuntuu ahdistavalta ajatus ettei pysty taas koko kesänä kunnolla liikkumaan. Mullahan ei siis viimeksi revenneet paikat mitenkään pahasti, mut ne luut jotenkin venähtivät pois paikaltaan. Oikeastaan kukaan ei edes silloin selvittänyt et johtuiko se vauvan koosta vai siitä et poika syntyi niin kovalla vauhdilla sitten kun vihdoin alkoi syntyä. Itse olin niin kipeä etten tajunnut edes kysyä...

Samaa mieltä et VP kuulostaa tosi onnelliselta kirjoituksissaan! Ihanaa sun juttuja on lukea. Kuten tietenkin myös muiden, vaikka ei aina ookkaan yhtä aurinkoista tekstiä :)

No nyt päivä alkakoon... mies lähti hakemaan apteekista "osmosalin" korviketta, katsotaan mitä se sieltä löytää?!

Theolle paranemista!

saapi VP täällä Porissakin poiketa, jos satutte sopivasti ohi ajamaan ;o)

mä kävin vihdoinkin eilen ostamassa tuukalle kunnon kengät. sokkarista löytyi superfit't kävelykengiksi (olivat vieläpä alennuksessa, jee) ja sit k-kengästä eccot sandaaleiksi. kyllä nyt pojan kelpaa tepsutella... tänään käydään sit katsomassa synttärilahjaksi 10" polkupyörää, kun ei sellaista eilen ollut intersportissa koottuna. ja sitten saa olla isot ostokset hetkeksi, ei meinaan tää talous ole kovin hääppösessä tilassa..

mä meinasin kans tässä jokunen aika sitten (en viitsi tarkentaa, ettei paljastu) onnitella Mimmiä nimpparipäivästä, kun sen ihan sattumalta huomasin. tajusin kuitenkin, että sit ois henkilöllisyys paljastunut... kyllä mä silti teitä ajattelen edelleen enempi näillä nettinimillä ;o)

Mä mietin ihan aina teitä nettinimillä ja sähköpostia kun laitan niin pitää oikein hetki kelata kuka on kuka.

Me meinattiin hommata liukumäki typylle synttäriksi mutta kävin miettiin et onko liian kesy sellainen muovinen kun tuo huimapää tykkää kunnon vauhdista. Toisaalta kait se menis siinä omassa pihassa. Äitini ehdotti jotain pomppulinna typpistä juttua kun tuo hyppiminen on huippua joten voisihan sekin olla vaihtari.

Meillekin saa tulla käymää jos ohi ajelee tai muutenkin :) Itseasiassa harva varmaan ihan ohi enää ajaa, mutta jos nelostietä ajaa hesaan niin sit ollaan jo aika lähellä. Viime kuussa kun mentiin Oulun ohi kohti Rukaa niin itsekseni mietin että missäköhän suunnassa VP majailee.

Mä katsoin vanhaa neuvolakorttia ja silloin viimeksi painoa oli tullut jotain 15 kiloo ja nyt kyl menee ohi ja reippaasti jos tätä vauhtia jatkuu. Syön kuin eläin ja tunnen huonoa omaa tuntoa kun tiedän sen edestäni löytäväni koska haluan mahtua vanhoihin vaatteisiin vielä kakkosen jälkeenkin. Punttitangon haluaisin kotia jotta voisin lihaskuntoa tehdä kotonakin. Sykkeet nousee lenkillä mutta lihakset ei oikein pääse tekemään tarvittavaa työtä. Tai joutuuhan neitiä aikas paljon vielä nostamaan joten siinä mutta kuitenkin.

Eilen Sintun kirjoituksesta innostuneena lähdin etsimään metsäreittiä ja löydettiinkin. Oltiin jotain puolitoista tuntia lenkillä ja nyt on mieli paljon kevyempi :) Ihanaa kävellä metsän keskellä ja mennä rauhassa. Koira sai viipottaa vapaana ja neiti käveli tyytyväisenä kun ei tarvinnut koko ajan äitin sanoa "ei sinne, varo tätä ja väistä tuota". Välillä meinas pinna kiristyä kun koira söi taas jotain 115 keppiä ja varmaan viimeistään ensi yönä sitten oksentaa niitä pihalle.

Miian ja Macan poppoolle tervehtymisiä!!

Minäkin yhdyn muihin, VP:n onnellisuutta huokuvia viestejä on todella mukava lukea :)

Minulle tuli Miklua odottaessa vaan (?) 11 kg. Nyt kiloja ropisee enemmän, mutta se on vaan suotavaa. Paino oli reilusti alipainon puolella kun raskaaksi tulin, ja haluaisin että muutama näistä kiloista jäisi synnytyksen jälkeen pysyvästi. En mitenkään mässäile väkisin että painoa tulisi, sitä vaan tulee eikä se haittaa :) Neuvolan täti sanoi että ihan rauhassa saa se 18 kg ainakin tulla, olisi sitten imettämistäkin varten jotakin vararavintoa. Viimeeksi kun kuihduin alta aikayksikön...

Meillekin tulee muutto jossain vaiheessa eteen. Eihän tässäkään olla kuin pari vuotta asuttu, mutta huoneita on liian vähän. Meneehän nuo ipanat jonkun aikaa samassa huoneessa, ja todellakin saa luvan mennä jonkin aikaa. Ensin vauva on tietysti minun ja miehen kanssa tuolla makkarissa...
En nyt todellakaan jaksaisi alkaa miettiä mitään uuden asunnon metsästystä ja tämän myyntiä, yäk... Katsoo sitten parin vuoden päästä miltä näyttää...

Aurinkoista keskiviikon jatkoa!

NYT SE TYÖ ON PINKASSA JA PALAUTETTU !!!!!!! Sitte ootellaan vaan palauteeta(tietty se pitää vielä esitellä ja kypsyyskoe suorittaa)

Ja ihana ilma odottaa ulkona pyöräilijöitä, kunhan tyttö heräilee päikyiltä. Kyllä mullakin on ollu lipsahdukset aika lähellä noissa nimiasioissa. tositen kohdalla helpommin, ku toisten.

No me nyt asutaan vielä täällä Idän puolella, mutta elokuussa Espoossa :) Sinne suunnille onki ehkä ihmisillä enempi asiaa, joten tapaamisia ehkä sitten??

Mut nyt meen köllöttelee soffalle (ja haaveileen siitä toisesta bebestä, josta ollaan jo aikojakin päätetty ;))))))))))

Onnea Antsukalle urakan saamisesta valmiiksi!! Se on aivan mahtava fiilis :)

Piti sitä kommentoida kun joskus oli kiivastakin keskustelua täälä siitä hoitopaikasta jos vanhempi on kotona. Huvikseni kysäisin eilen kun muutenkin oli asiaa hoitajien esimiehelle että mites onnistuisi puolipäiväpaikka, niin vastaus oli ei onnistu. Ajattelin että jos vauva onkin koliikki tapaus tai muuten pahasti itkuinen, niin parempi olisi siinä tapauksessa typyn olla puolet päiväst hoidossa, mutta se ei ole meillä mahdollista koska paikkoja on niin vähän. Mietin vaan kun aamulla kuulin että typyn hoidossa olevalla tytöllä on äiti kotona vauvan kanssa ja tämä tyttö on täysipäiväisessä hoidossa niin ilmeisesti koko päivän voi pitää mutta puolia ei. Eli jos maksaa koko päivästä niin sitten voi pitää sen mitä haluaa. Hoitopaikkoja ei ole edes vapaana meidän kodin lähellä joten sekin sulkee jo pois vaihtarin että neiti olisi hoidossa yhtään joten toivotaan että vauva ei valvota ihan kauheasti ja että saisin tytön vielä silloinkin nukkumaan päikkärit. Kehoja kuulema on meidän lähellä joten jotain virikettä kuitenkin :) Ja nyt pitäs vielä soittaa vielä ylemmälle taholle ja kysellä mikä tilanne on kuntalisän suhteen kun jossain vaiheessa siitä oli lehdessä juttua että kunta rupeaisi maksamaan kotiäideille jotta saataisiin hoitopaikka-asiat parempaan kuosiin. Toivottavasti kerkeäisi tulla meidän aikaan niin sitten voisin olla kotona hetken. Muuten ei rahat anna periksi :(

Antsukka - Onnea! Hieno juttu!

Mulle ei taida tulla enää teidän sähköpostit kun olin välillä niin passiivinen kirjoittelemaan tänne :(

Joo ja jos joku tulee tänne päin niin ilman muuta kahville käymään =D

En kyllä muista olisinko päivittäny sähköpostilistaani, mutta enpä kyllä oo niitä laitellukkaan.. Olis muuten kiva taas saaha ja munki varmaan laittaa kuvia, ku lapset on varmasti kasvaneet viimesistä.

Me mentiin Idan kanssa pyörällä uimaan ja mies haki. Joten Ida sai nauttia oikein monin kerroin. pyöräilystä, uimisesta, saunomisesta, suihkuttelusta ja makeisista(joita ei meillä tietenkään syödä koskaan ;) ), kun käytiin vielä kahvilassa uinnin jälkeen.

Nii ja kiitos, en oikein ehkä itekkä vielä ymmärrä, et se on nyt valmis - äidinkielen opettajan korjaukset on tehtävä, mut ei mitään mikä vaatis ajattelua.

Meen nyt köllötteleen soffan pohjalle, ku tuli uinnista vähän väsy ja huomenna yritän kirjottaa vikan esseen mahdollisimmann pitkälle. Tavote olis saaha se viikonloppuna valmiiksi(yksi kirja ei kyllä ehtiny, joten pieni osa saattaa jäähä ensi viikolle.) Puhun näistä vielä hetken. Sitten alotan töistä hölöttämisen...tai en kuiteskaa, ku ei niistä saa hölöttää.

Paljon onnea Antsukalle! Varmasti jää vähän tyhjä olo, kun on koko talven keskittynyt tuohon työhön.

Miialle tiedoksi, että me tosiaan päivitettiin sähköpostilistaa jo paljon takaperin, kun porukkaa karsiutui vauhdissa. Eikös sinttu sut lisännyt listalle vähän aikaa sitten? Olet ainoa, joka on palannut kirjoittelemaan. Ei huvittanut jakaa yksityisasioita (me kun sähköposteillaan kaikesta arkaluontoisemmasta, mitä ei tänne viitsi kirjoittaa) itselle vieraiden ihmisten kanssa.

Sisko kävi eilen vauvan kanssa. Oli tosi ihana nähdä molempia. Vauva on aivan uskomattoman pöyristyttävän söötti <3 Oon muuten tartuttanut kestoilun ja toinenkin siskoista on ilmeisesti kiinnostunut =) Ja yks läheinen äiti sanoi, että jos olis aikaisemmin nähnyt meidän esimerkin (ja onnitumiset), olisi myös lähtenyt tähän touhuun. Olen siis jaksanut pitää aiheesta meteliä, jos on tullut vaipoista puhetta. Sen verran nipottaja olen, että tekis mieli sorkkia naapureiden roskapusseja, kun kaikki eivät lajittele, mur. Meillä on tosi hyvin järjestetty jätehuolto, kun omassa pihassa on metalli- ja lasipöntötkin.

Me aletaan puurolle ja jatketaan tätä ikuista päivien laskemista =D

^ Joo mä siis olin siinä sähköpostilistalla silloin aluksi ja sen jälkeen pyysin taas teidän osoitteet uudestaan, mut en tiedä "vaihtuiko molempiin suuntiin" eli siis oonko mä teidän listalla, koska en ainakaan oo mitään saanut... Pitäisi itsekin vähän kirjoitella, kuten aioin, mut ehkä saa taas aikaiseksi kunhan tää tauti voitetaan. Oltiin eilen taas ensiavussa kun poika ei ollut syönyt oikein kahteen päivään ja juomatkaan ei pysyny sisällä. Itki vaan ja ei jakasanut nousta itse edes istumaan... Eipä muuta kun lepoa jne. joten nyt sairastellaan vielä vähän.

Munkin tekisi mieli alkaa kestoilla, mut se alku on niin hankalaa kun ei tiedä mitä pitäisi ostaa ja kuinka paljon, mikä sopii omalle lapselle jne. Ostin aikanaan Theolle yhden kestovaipan, mut se ei kyl innostanut jatkamaan kun kaikki pissat meni hetkessä läpi ja jokapaikka kellui sen jälkeen...

En mäkään mitään s-postia ole laittanut aikoihin, mutta tuli vain mieleeni tuosta VP:n kommentista että jos laitan postia niin joudun miettimään teidän oikeita nimiä vs netti nimiin.

Yhteistyössä