***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
VP: tuo sinun teksti tuli kuin suustani. Tänään mennään sovintolounaalle miehen kanssa kun ollaan vähän känisty, ilman suurempaa syytä. Mä vaan olen ihan räjähdysaltis nykyään ja ei paljon tartte ärsykkeitä että leimahtaa ;) Siitä kait tämä käninä kun normaalisti mulla on lehmän hermot ja mies on siihen tottunut. Kavereita mulla on pari hyvää ja niille soittelen mutta monasti oma äiti on paras jolle avautua.

Mekin oltiin eilen ranskiksilla, ku mentiin Idan ja ystäväni kanssa kaupungille. Me ei kylläkään ostettu mitään muuta sieltä. Ida ei ymmärrä hamppareista tai muistakaan ranskisten lisäkkeistä, paitsi tietty ketsupista tai sitte jossaa ravintolassa vihannespuolesta. Sille on kuitenki ihan turha tilata mitään liha tai kanapuolta, kun ne jää koskemattomaksi. Saattaa meiän lautaselta maistaa haukun :) Kasvisyöjä siis ainakin silloin, kun ranskalaisia on tarjolla.

Pitäs vissiin lähteä pihalle päin. Tänää me lähetään kyläilemään mun ystille, joka muutti vähän kauemmas. Ajateltiin lähteä niin, et Ida saa vedellä päikyt matkalla. Leivoin sinne eilen pipareita, ku mitään ei kuulemma saa tai tartte viedä..mut en osaa kyllä mennä ihan ilman mitään. Talon pojalle ostettiin ilmapalloja, ku vappu on tulossa.

Meillä myös taitsellaan varmaan monta kertaa viikossa ja lähinnä miehen tietokoneen käytöstä. kyllä se muuten hommia hoitelee, mutta mäkin kaipaisin osani huomiosta.

Vai, että Mimmillä on ollu hoitaja. Nyt kun se sitten tottuu, ni kohtahan sä sitte voit ottaa vähän omaa menoaikaa ;)

Juu, oli hoitaja -ihan pakosta kun oli pakko tehä se iltavuoro (= + - 0 kun toki hällekin tarvi maksaa..)

Mimmin silmätulehdus oirii edelleen kun ei sille tahdo saada millään niitä tippoja laitettua! Argh!!! Eilen neiti veti semmoset uhmis-kilarit nukkamaan mennessä (ja sitä ennen myös) että oksat pois... Aivan hirveä huuto ja mekastus, mahdoton raivotar pikkuihminen, huh-huh. Eikä varmaan ainakaan helpommaks muutu. Holding usein onneks tehoaa..

Huomenia! Meillä tais mennä netti nurin kotona ja tiedossa on siis hiljainen viikonloppu. Miehen työnantaja maksaa yhteyden ja nyt kun työpaikka on vaihtunut, niin saattaa olla kyseessä joku sekaannus. Kökköä.

Aivan ihanat kevätsäät tulee koko viikonlopuksi =) Pyöräily rules! Eilinen meni ihan järkyttävän päänsäryn kourissa, mutta saatiin kuitenkin siivous hoidettua kunnialla. Miehelle piti vääntää rautalangasta, että EI en lähde kauppaan tai tee mitään ylimääräistä vain sen takia että se ei suuttuis. Kipua en feikannut pätkääkään! Nuokuin koko illan sohvalla siihen asti, että menin nukkumaan. Kyllä se lopulta meni kaaliin. Onneksi. Kipeänä riitely ei oo kivaa (ei kyllä muulloinkaan, mutta päänsäryssä riita saattaa räjähtää käsiin).

Nyt töihin, hophop!

Maca - saanko udella paljon Suomessa maksat lastenhoitajalle/tunti? Me maksetaan 10€/tunti, mut hinnat liikkuu käsittääkseni 5-10€/tunti vähän riippuen siitä minkäikäinen jne. hoitaja on kyseessä...

Käytiin lastenlääkärillä, löydettiin hyvä englantia puhuva. Olin sata varma et Theolla siitepölyallergia mut sanoi et on vaan virus?! Saas nähdä... no vettä tulee edelleen taivaantäydeltä, joten eipä sitä nyt tiedä sitten vielä (kun putsaa kaikki pölyt pois). Taidan mennä nukkumaan, omakin nenu ihan tukossa. Tänään muuten 31+0 ja sen kunniaksi lounastettiin koko perheen kesken. Illalla ajattelin tehdä kinkkupiirakkaa :p

Onnee Miia strategisten päivien täyttymisestä:)

Kävin sit sokerirasituksessa ja onnex arvot oli raja-arvojen sisällä. Paasto kylläki just ja just, mutta kummiski. Mä kans juhlistin sitä samantien anopin munkkirinkilällä ja parilla keksillä:) Eipähän ainaka sokereiden pitäs vauvan kokoa lisätä, jos se muutenki alkaa olla aika jässikkä. Tai mistä tuota kans tietää, ku kukaan ei oo arvioinu, tai ainaka mulle sanonu arviotaan.

Meillä ei pahemmin riidellä, tai se on mun mielipide. Mies ois varmasti toista mieltä. Meillä ku on hieman eri käsitykset mitä se riitely on. Kyllähän mulla ois aihetta riitaan lähes päivittäin, mut oon opetellu nielemään kiukkuni, ku ei se mitään auttais kumminka. Mies ku on aina niin väsyny ja ennen se tapas sanoa pienestäki riidasta, et ei tästä mitään tuu (meiän suhteesta). Sitä se väsy teettää. Joten oon päätyny kestämään vaan. "Hyviä" riidan aiheita ois esim. et mies tulee kotiin syömään aina n. tunti-kax ilmottamastaan. Mut ku sen tietää, ni tekeeki ruuan sen verran myöhemmin. Sit siitähän vois valittaa joka välissä, ettei se oo koskaan kotona vaan aina töissä. Oiski vaikka harrastaas, mut ei. Eikä se koskaan tee kotona "mitään", makaa vaan sohvalla, jos ei sit tee firman paperihommia. Meillä on totaalinen tasa-arvo, kaikki kotityöt kuuluu mulle. Olin sit töissä tai kotona, raskaana tai en. Joten lopputulos on, et tyydyn kohtalooni.

Jennalle ois kans ihan turha kuvitella ostavansa omaa ruoka-annosta rafloissa. Se napsii ne muutamat ranskiksensa mun annoksesta ja haukkaa muutaman haukun hampparista. Mut nyt tosiaan ei juuri sitäkä, ku ketsuppi rules.

Nyt pitäs saada kyl pimu irti Franklin-dvd:stään, et päästäs vähän nauttimaan aivan upeesta ulkoilmasta.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kaappasin sitten naapurin verkon =) Vähän hitaampi, mutta kyllä tällä pari päivää pärjää.

Ei meilläkään paljon riidellä, ellei normaalia pahantuulista ähinää lasketa. Varsinaisia riitoja on ehkä pari kertaa vuodessa. Ja Satun tapaan olen sopeutunut tilanteeseen. En joudu tekemään kaikkea, mutta päävastuussa olen.

Mies lähti kirpun kanssa uimaan ja minä jäin tekemään töitä kotiin. Vähän huonosti edistyy, kuten huomaatte ;) Tavoitteena oli saada iso pläjäys viikon loppuun mennessä valmiiksi ja aion kyllä rutistaa, vaikka menisi yötöiksi. Essin kummisetä tulee viikonlopuksi meille, joten saan todennäköisesti vähän hengähtää lapsenhoidon suhteen.

Aurinkoa viikonloppuun! Sitä näyttäisi riittävän =)

Me ollaan saatu porukassa siivottua, ruoka on uunissa ja piirakkakin leivottu vierasta varten. Kohta mennään kylpyyn ja sitte, ku ollaan kuivutu ja lämmetty ni pihalle nauttimaan ilmasta :)))

Eli auronkoista viikonloppua myös täältä!! Mut nyt on mentävä->

En minä ainakaan mitään oo pahalla ottanut. Meillä on suhde sen verran "tasoittunut", että roolit alkaa olla selvillä. Mies hoitaa osuutensa, minä omani. Meillä molemmat osaa laittaa ruokaa ja hoitaa lasta, mutta se että viikkosiivous OIKEASTI toteutuu, on minusta kiinni.

Miehen veli tuli kylään =) Essi oli ihan onnessaan koko illan. Aamulla se pääsi miehen kanssa taas uimaan ja nyt olivat laskeneet liukumäestäkin. Hurjaa.

Me saatiin päätettyä lattia ja taidettiinpa löytää mieluinen keittiökin. Toivottavasti tarjouskin olisi mieluinen... Ja saatais rahat niin nopsaan läjään, että saatais remontti tehtyä ennen vauvan tuloa. Yläkerta saadaan kyllä laitettua pikapuoliin valmiiksi =) Ihanaa saada paremmin säilytystilaa.

Meille tulikin yhtäkkiä vapaailta/yö. Ida lähti varamummolle yökylään, kun mies oli järkänny meille menoa.. mennään saunomaan kavereille ja ilmeisesti ilta jatkuu baarin puolelle. Ihaninta on se, et kerrankin yökylästä ei oo kiire hakemaan takaisin, joten saahaan nukkua oikeasti pitkään. Ja Idaki pääsee nauttimaan mökille ilmoista sekä kaikista muista luonnon ihquista asioista. Ida muuten rakastaa kaikkea mikä liikku ja kasvaa :) Muurahaisiakin se käy katsomaan mahalleen maahan, jotta näkis paremmin mitä ne puuhaa <3

Hyvää illanjatkoa niille, jotka sattuu käväsemään :)

Hyvä niin VP :) Meillä taasen alkaa olla sellanen tilanne, että mies jopa ehdottaa päiviä millon siivousta voitais tehä (siihen on kyllä aika kauan saanu nalkuttaa ja ehkä sekin vaikuttaa kun se on kattelemassa tätä sotkuä täällä kotona kaiket päivät). Meillä kun ei oo tiettyä siivouspäivää. Toisinaan siivotaan kerran viikossa joskus kaks. Riipuen vähän lian määrästä.

Jatketaan nyt siivouksesta, kun siitä tuli tällainen viikonlopun teema =) Meillä on ihan pakko olla vakituinen siivouspäivä. Talvella pääsi lipsumaan ja sotku oli sen mukainen... Saadaan olla tosi tyytyväisiä, jos joka viikko siivous myös toteutuu. Eijei, ei missään tapauksessa siivota kahdesti viikossa. Vain silloin, kun meillä vielä oli koira ja Essi oli lattiamöyrimisiässä (ja minä kotiäitinä, eli aikaakin oli toisella tavalla), imuroin useammin. Kaikki materiaali- ja säilytysvalinnat on tehty meidän siisteyskapasiteettimme mukaan. Esim. keittiösuunnittelussa meille ei ole tulossa yhtään läpinäkyvää/huurrettua kaapinovea, eikä kaappien päälle tyhjää tilaa. Myös kirjahyllyt on ovellisia, mattoja on minimaalisesti, sohva mahdollisimman helppo pitää puhtaana jne. Kokopuutasoja ei voi edes harkita, vain kiveä, kun se ei ole niin arka materiaali kosteuden ja lämpötilan vaihtelujen suhteen.

Anoppi aikoi tulla kyläilemään ja mulla on ilta töitä. Haluaisin päästä pikapuoliin selvyyteen hoitovapaan mahdollisuudesta ensi syksynä. Netti on pullollaan ristiriitaista tietoa, enkä uskalla siksi luottaa palkanlaskijan sanaan, kun sekään ei ollut ihan satavarma kannastaan. Sanoi vaan, ettei näe estettä palkallisuudelle. Ammattiliitossa varmaan tiedetään, mutta en saanut liiton edustajaa hyppysiini viime viikolla.

Kukahan antaisi nyt pienen piristysruiskeen? Joku asennevamma vaivaa, kun tympii nuo velvollisuudet...

Täälläkin kaivataan piristysruisketta, mulla on "vihaan Saksaa ja Berliinia ja saksalaisia ja terveydenhoitosysteemiä ja... ja... ja kaikkea mikä liittyykään tähän maahan... " -päivä :/

Vai että siivouksesta olette innostuneet juttelemaan :)
Meillä siivouspäivinä hommat menee miehen kanssa tasan, päivittäiset pikkuhommat teen yleensä minä.
Ensi viikkolla onkin aika tonkia kaapit ja varasto, mitä heittää pois. Tuohon pihalle tulee huomenna jokakeväinen roskalava ja sinne aiotaan armotta heittää roinaa. Ylimääräisiä huonekaluja lähtee appivanhempien mökille säilytykseen. Hippasen alkaa ärsyttämään kun joka nurkka on täynnä jotain pöytää tai kaappia ja niissä sitten roinaa ja tilpehööriä.
Tänä viikonloppuna saatiin piha kuntoon, vielä pitää kukat istuttaa :)

Piristysruiske olisi täälläkin paikallaan. Miehen kanssa ei olla oltu aikoihin kahden kesken, paitsi mitä nyt kaksi kertaa tämän raskauden aikana ultrassa :) Neljä kappaletta olisi elokuvalippujakin hyllyllä, toiset kaksi menevät vanhaksi ensi torstaina. Käyttämättä taitavat jäädä :/ Miestä ei ainakaan tunnu innostavan ollenkaan mikään kahdenkeskinen aika. Sitten kun kavereiden kanssa pääsee lähtemään niin johan puhistaan innosta, kuten esim. ensi lauantain piknik-risteily + jatkot sählyjoukkueen kanssa. Sanoisinko että ihan perseestä!
No, onhan meillä torstaina 4D-ultra. Kolminkeskistä aikaa miehen ja lääkärisedän kanssa tunnin verran :DD
Yksin kyllä pääsisin vaikka minne mutta ei sillä paljon parisuhdetta hoideta......
Eilen kyllä sain ekan "kehuvan" kommentin kuukausiin, olin kuulemma söpö mahani kanssa bikineissä :) Oltiin siis uimassa eilen (me plus koko miehen suku suurin piirtein)... Tuolla kommentilla pärjäänkin seuraavat puoli vuotta!

Hyvää sunnuntain jatkoa!

Mies lähti tuosta töihin ja Essin kummisetä lähti siinä samalla ovenaukaisulla. Oli kivaa, kun oli vieraita ja tekemistä koko viikonlopun ja Essillä seuraa, niin oma olo on paljon levänneempi. Mies kävi lisäksi molempina päivinä Essin kanssa omilla menoillaan, lauantaina uimassa ja sunnuntaina rakentajamessuilla. Mies on pitänyt lupauksensa siitä, että alkaa kulkea enemmän Essin kanssa varsinkin nyt kun toinen lapsi on matkalla. Sitten kun vauva syntyy, niin esikoisen pitää osata nauttia isänsä huomiosta, kun minä keskityn vauvaan.

En siis enää kaipaa piristysruisketta, vaan olen ihan valmis viikon töihin =) Eikä tässä ole enää kuin kuukausi pakerrettavaa! Mieletöntä, miten nopeasti aika kuluu... Tänään yritän myös saada ammattiliitosta tiedon hoitovapaa-äitiysvapaa-palkka -härdelliin. Ajatukset on jo niin vahvasti hoitovapaan kannalla, että pettymys on SUURI ellen saakaan palkallista ätitiyslomaa.

Hiphei! Me ollaan päästy yhteisymmärrykseen keittiöstä =) Ja lattiavalintakin on selvillä, kunhan nyt vain saadaan kunnon tarjous jostain.

Pakko valmistautua töihinlähtöön. Mukavaa ja aurinkoista maanantaita! Täällä on ainakin tosi kaunista.

pitkästä aikaa - tervehdys!!
mä sairastin viime viikolla influenssan, mattimyöhäisenä, joten en ole ollut kykeneväinen kirjoittelemaan kuulumisia. kuume huiteli kolme päivää päälle 41 asteessa, joten oli olo hieman ankea..... kahtena päivänä olin kaiken huipuksi tuukan kanssa kahdestaan kotona ( kun tokihan mä sairastuin just laivapäivänä ja miehen oli "pakko" mennä töihin), joten apua olis tarvittu vaan kun ei sitä ole.. sen verran v..ttaa, että seuraavan kerran kun mies on kipeä, niin täältä ei myötätuntoa heru.

no, elämä voittaa. mukavaa maanantaita. mä palailen pidemmän stoorin merkeissä myöhemmin!

Kerkesinkin jo pohtia missä Sinttu luuraa. Onneksi nyt vointi on jo parempi, mutta tiedän tunteen kun on kipeä ja pitäs jaksaa olla lapsen kanssa. Siinä vaiheessa vaan kun tulisi "koston" paikka niin minä ainakin aina hellyn ja annan miehen sairastaa. Ihmeellinen tämä hoivavietti ja miten se onkin lähinnä aina naisilla.

Siivous teemasta.. Meillä nykyään melkein aina minä siivoan ja mies on sillä aikaa tytön kanssa ulkoilemassa. Tai oikeastaan jatkan siivouksia siinä vaiheessa kun neiti on päikkäreillä ja teen imuroinnin ja kaiken mikä pitää ääntä ennen sitä. Ennen oli tasaisemmin mutta nykyään näin ja tämä on jäänteitä äippäloma ajalta. Tähän pitäs tehdä muutos mutta ehkä kannattaa vasta toisen syntymän jälkeen kun kohtahan tilanne on taas se että itse olen kotona.

Viikonloppuna taas tajusin kuin typy on kasvanut ja miten ihanan huumorin hää omistaa. Osaa jo "kuittailla" takaisin jos tilanne sitä vaatii. Eilen kun isi pyysi katsomaan kun hän jotain hölmöili olohuoneessa ja neiti totes että hassu isi. Isi huusi takas että en ole kun itse olet hassu. Typy totesi tyynenä ei, isi hassu ja huikkas vielä perään pörröpää. (Tämä pörröpää juttu on näiden kahden juttu jolla kiusottelevat toisiaan yleensä.) Sitten neiti katsoi minuun ja rupesi kikattamaan hirmuisesti. Vaikea selittää mutta tilanne oli koominen ja todisti meille että typyltä löytyy huumoria :) Se onkin meidän perheessä tärkeää sillä paljon kiusoitellaan ja nauretaan ja tosikot ei meidän seurassa jaksa.

Olipahan ihanat ilmat viikonloppuna!!Käytiin vielä uusinta kierros tivolin autoradalla lauantaina ja yhtä lystiä oli.

Huihui Sinttu kun oot saanu sairastaa! Tiedän oikein hyvin miten 'ihanaa' on olla ite kipeenä terveen lapsen kanssa..uh. Mullakin edelleen nokka vuotaa ja nyt lisänä kiusaa kuiva yskä -omituinen yhtälö.. Räkäisyydestäni huolimatta polkaisin pyörällä tänään töihin -ihanaa liikuntaa. Aini, nyt se pentele..n silmätulehdus on mullakin -toinen silmä ihan punanen! Aargh! Mimmillä oli edelleen aamulla rähmää silmissä jonkin verran, voi elämä sentään kun ei sitä tahdo millään saada lääkittyä pois!! Oikeesti Mimmi yks ilta tuumas mulle näin; 'Älä vitti, mennään nukkumaan' -ja neiti oli siis täydessä _unessa_ kun yritin sitä lääkettä silmiin läärätä... ja käänsi päänsä tyynyyn päin!

Nasu: kuulostaa aina niin hauskalta nuo teidän typyn jutut! Mimmin uusia sanoja: 'Kuumahatit' = aurinkolasit, 'pinkonponkki' = vinksin vonksin (ilmeisesti) ;-D -osa puheesta on tietty ihan selvääkin.. Ja mitäköhän vielä mun pitikään kirjoittaa..

Ai niin, Miialle piti vastata että maksoin Mimmin hoidosta klo16-22.30 35euroa, tämä hoitaja ei ottanut enempää, MLL:n taksa näkyy olevan 6,20e/h ja pk-seudulla 8,20e/h.

Kyllähän nämä alkaa melkoisia vitsiniekkoja olla =) Essi oikein villiintyy esiintymään, kun meillä on vieraita. Viikonloppu oli yhtä käkätystä.

Ihan järkyttävä tuo sintun tauti! Mun piti jo moneen kertaan miettiä, oliko mulla mennyt joku lomamatka tai vastaava ohi korvien, kun susta ei kuulunut mitään. Meillä on vähän samanlaista myötätunnottomuutta ilmassa miehen suunnalta... Se kyllä jää melko usein hoitamaan sairasta lasta ja päästää mut töihin. Mutta jos itse oon kipeä, niin saan kärsiä. Viikonloppu meni kyllä parisuhteen osalta tosi juhlavasti. Sain huomiota ja hellyyttä ylenpalttisesti. Aamulla olikin sitten niin rakastunut olo, että AH <3

Liitosta tuli myös vihreää valoa palkalliselle äitiysvapaalle =) Nyt pitää olla vielä Kelaan yhteydessä, kun oikeastihan kotihoidontukea saa vain kokonaisilta kuukausilta, mutta ainakin se raha, minkä jouduin viime elokuulta palauttamaan, ei ollut koko kuun tuki, vaan oli ositettu vain niiltä päiviltä, joina Essi oli kunnallisessa hoidossa. Tämä siis koskee tulevaa syyskuuta, kun jään äippälomalle 17.pvä. Mutta anyway, nyt saa tuulettaa! Irtisanon Essin hoitopaikan ja alan laitella työpaikalla paikkoja sellaiseen kuntoon, ettei kesäkuussa enää tartte tulla YHTÄÄN KERTAA EDES KÄYMÄÄN TÄSSÄ RAKENNUKSESSA. Kotiäitiys rules!

Voi järkytys Sinttu sun kuumeen määrää. Huh huh. Kop kop, mulla ei oo ikinä ollu noin korkeita kuumeita. Ei ees 40 astetta. Onnex oot jo paremmalla puolella. Mä oon kans huomannu, et miesten sairastamiset on paljon kovempia ku naisten. Mies on ihan ventti ja valittaa koko ajan, jos se sairastaa. Ei vois kuvitellakka, et se hoitais samalla typyä. Mut mulla "ei oo" juuri vaihtoehtoja.

Minkäslaisen keittiön sä VP oot saamassa?

VP, mahtavaa, et sait vihreetä valoa palkalliselle äitiysvapaalle. Nyt ei muuta ku nauttimaan yhteisestä ajasta. Tän kuukaudenhan sä meet vaikka päälläs seisten:) Me saatiin ainakin joulukuussa kotihoidontuen siltä kolmelta viikolta, ku mä olin vuosilomilla. En ois ees tajunnu hakee sitä, mut kelan täti oli niin ystävällinen, et kerto siitä mulle soitellessaan. Mun ei tarvinnu tehä ees erillistä hakemusta:) Joskus näinki. Mut ilmeisesti se johtu jotenki siitä, ku edellisestä kotihoidontuen maksusta oli vasta pari kuukautta. Nyt ei ookka sitte kuulunu kotihoidontuen ja äitiysrahan päätöksistä mitään, vaikka ollaan oltu Jennan kans kotona yli kuukausi ja huomenna alkaa äitiysloma. Pistinki just sinne sähköpostia.

Käytiin tänään vihdoinki kattoos yhen kaverin lähes puoli vuotiasta "vauvaa" ekan kerran. Oon kyllä nähny sen muuten jo vaikka kuinka monesti, uuden vuoden pirskeissä, perhekahvilassa ja -kerhossa. Mut pitäähän se virallinen vierailuki jossain välissä suorittaa. En kyllä kehannu enää viedä ostamaani vastasyntyneen korttia. Ennen joulua ostettu collegepuku oli onnex kokoa 74/80, joten sen sopivuudesta ei oo ongelmaa. Mä oon jotenki niin huono lähteen tollasille vierailuille. Ja ois se ollu kiva saada ukkoki mukaan, mut eipä tuo koskaan ennätä/jaksa.

Meikä uramamma lähtee sitte huomenna vielä opiskelujen lisäksi töihin ;) Ei oikein voinu kieltäytyä ku kotiin soitettiin ja pyydettiin tarhaan sijaiseksi. Onneksi kyse on vaa huomisesta ja tietty jos hyvin menee pyyntojä saattaa tulla, jos vaan aikaa olis tehä(jota ei kyllä hirmusti ole).

Alotin tänää sitteki vielä yhen kurssin, ni saan valinnaiset täyteen, joten ensi kuun jälkeen ei oo enää mitään muuta ajateltavaa, kuhan saan harjottelut ja yhen kansiotehtävän loka-marraskuuhun mennessä suoritettua kunnialla.

Kävin tänää väännätyttämässä lasini takasin suoriksi, kun ne oli ihan kierossa...jostain ihmesyystä, mitä en kylläkään tiedä?? Mies huomas vääntyneet lasit kirjahyllyn päällä. Itellä ei oo mitään hajua, mis ne olis vääntyny ja päästä mä ne siihen oon laittanu. Ekaks ajattelin, et olisko Ida päässy käsiksi, mut molemmat sangat oli vääntyny niin symmetrisesti, ettei ida niitä olis niin saanu. Silmälasimyyjä tai mikä nyt nimikkeeltään onkaan, sano, et varmaan on istuttu päälle..siltä siis näytti. Kuhan tietäs missä, millon ja miten. Jätän yleensä lasit aina korkeelle ettei ida just pääsis käsiksi.

Idalla oli tänää huomionhaku päivä, kun se oli viikonloppuna siellä yökylässä. Ensin piti kokeilla rajoja ja joutua nurkkaan monta kertaa(mikä meillä siis toimii, kun idan käskee nurkkaan miettimään, se menee ite ja tulee, kun on valmis pyytämään anteeksi tekosiaan ja keskustelemaan, miten pitäisi käyttäytyä).. ja sitte loppuilta meni sykki pyynöissä ja sylikkäin istuessa/seisoessa.

Mutta nyt pyykit kuivumaan ja hammaspesun kautta sänkyyn->

Huomenia!

Täällä aloitellaan taas päivää päänsärkyisenä =/ Pitää varmaan aloittaa tunti kunnon lämmittelyllä, että saan lähinnä itseni laulukuntoon.

Meillä ei juuri rangaistuksia jaella, kun ei niitä tarvita. Essi on yleensä tosi näppärä, eikä ilkeile. Katsotaan, mitä tämä pikkusisarus tuo tullessaan. Enpä usko, että selvitään ilman kapinointia...

Naureskelin eilen töissä, että voin hommata aamukamman ;) Ei tässä ole enää montaa työviikkoa jäljellä. Ja kiitos Satulle myötäelämisestä! Oon kyllä tosi onnellinen ja niin tuntuu olevan muutkin läheiset. Alan olla myös valmis Miian perheen ratkaisuun ja voin vaikka synnyttää jossain toisessa maassa. Paitsi Itä-Euroopassa =) Sekin oli syksyllä vaihtoehto, jos muistatte... Sijainen pystyy aloittamaan sovittua aikaisemmin ja Essin hoitipaikka on irtisanottu ja ilmoitin myös työnanatajalle, että tulen anomaan virkavapaata.

Keittiöstä tulee korkeakiiltoinen valkoinen, vetimetön, tummilla kivitasoilla. Nappaan sitten teille kuvan, kun on valmista =)

oih ja voih VP, teidän tuleva keittiö kuulostaa ihan mun ihannekeittiöltä!! just tuo ei vetimiä ja tummilla kivitasoilla........ lääh lääh mulle kans tuollainen köökki!!!!! no, sitä saan odottaa ;/
lykkyä vaan VP:n kotiäitiuralle, kuulostat olevan siitä niin iloinen että on helppoa olla sun puolesta onnellinen!

tuukka olisi taas tänä aamuna lähtenyt metsään.. siinä on sellainen luontopoika kasvamassa, että viherpiiperrys sentään! on kyllä ihanaa, että hän viihtyy luonnossa noin hyvin - tutkii kans muurahaiset ja muut ötökät lähietäisyydeltä, tuntee jo muutamat lintulajit (varis, naakka, harakka, fasaani..) ja veteen olisi menossa suinpäin. joka päivä meillä kajahtaa "äiti, mennään metsään".

joka päivä kajahtaa myös "äiti kato, tässä hyppii/juoksee tuukka". kovasti pitää siis nykyään ihailla pojan osaamisia.

oi miten ihanaa kun säätiedotus lupasi lämpenevää ja lämpenevää, loppuviikosta jo yli 15 astetta! ihanaa alkaa suunnitella kaikenlaisia menoja, tänne tulee mm. tivoli tällä viikolla ja se täytynee mennä kokeilemaan. kesämmällä sitten ainakin muumimaahan ja korkeasaareen. en malta odottaa!!

Yhteistyössä