**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa, tyttö! Onnea Lillin poppoolle!!! Minä salaa mietin, että meille tulee toinen tyttö, mutta miehelle totesin eilen, että uskon tunnistavani sukupuolen sitten kun vauva syntyy =D

Kolmen ja puolen tunnin konsertti takana ja vähän meinaa olla vielä ylimääräisiä kierroksia, enkä pääse nukkumaan... Tyypillistä. Ja huomenna tietysti rankka työpäivä pääsiäishartauksineen. Huoh.

Tänä iltana mut on sitten virallisesti vakinaistettu =) Ja näyttäis siltä, että turvotus alkaa näkyä mahasta, vaikkei vauva siellä vielä tilaa viekään. Odotettavissa siis uteliaita katseita ;) Huomasin tuon kun ostin uudet housut ja topin esiintymisvaatteiksi. Muistelisin, että viimeksi oli viikkoja 16, kun raskaus ei jäänyt keneltäkään enää arvailuksi. Ja sitä ennenkin moni huomasi.

Sisko on vielä yhtenä kappaleena, mutta nyt ollaan jo tosi lähellä. Jännää. Se on sanonut synnyttävänsä lauantaina. Nyt on meedion kyvyt koetuksella.

Taidan kipaista pesemään meikit ja sitten unille. Huomiseen!

Lillille onnea tyttönäkymistä!!!

VP - jos sun siskos synnyttäiskin sunnuntaina, niin vauva voisi saada sen aivan hulvattoman hauskan lottopallopuvun veikkaukselta! mun mielestä se puku on ihana ;o) "On lottovoitto syntyä suomeen!!"

Macadamia - hurja tuo Mimmin devitol-juttu. onko tuollaisen määrän kerralla ottaminen haitallista? vai korjaantuuko asia just vaan pitämällä nyt piiiitkä tauko tippojen ottamisessa?

mun täytyy nyt mennä tekemään laskuja. täällä on niin ihana ilma, että otin lenkkivaatteet mukaan ja ajattelin päivemmällä lähteä juoksulenkille tuonne merenrantaan. on hyvät hiekkarannat juoksennella ;o)

Ei pitäisi olla vaaraa jos sen n.20ml Devitolia vetäisee -ja pullo oli hieman vajaa onneksi... Tarvii vaan pitää pitkä tauko.

Mulla ei jotenkin runosuoni nyt kuki, äh. Lillin uutiset oli kivoja ja kipeille toivotan paranemista!! Mimmi on tänkin viikon viä kulkenu toppiksessa kun ei täällä ollutkaan niin lämmin -tosin aina ei oo tarvinnut välivillahaalaria enää laittaa.

Mimmin vaipattaolo pk:ssa sujuu oikein hyvin, saavat jättää sen ulkoiluvaipankin pois jahka ilmat lämpenevät. Tosin nyt neiti uhmis menee potalle / pöntölle vasta kun on oikeasti hätä, pyytää apua / menee ite...;-) (eli tarvii varmaan laittaa vaippa kun lähetään autolla mummolaan jos ei suostu pissille ennenkö startataan...osaa hyvin pidättääkin mutta on aika kylmä pissiä tienvieressä..;)

Semmosta tuli vielä myös tässä mieleen että Mimmillä on tosi liuskottuvat kynnet! Varsinkin varpaankynnet on tosi hauraat -hassua kun kalsiumia kuitenkin varmasti saa tarpeeksi. Mun on väsy ja raskas olo -en ole saanut katkeamattomia yöunia varmaan moneen viikkoon..:/ Mimmi nukkuu viekussa / haluaa yöllä viereen, tänään klo5 itki ja otin viereen ja sitten vielä piti saada tulla mun mahan päälle 2 eri kertaa ja sit hetken päästä kiepsahti kainaloon, en vaan jaksa alkaa yöllä tapella, mieluummin tunti edes huonoa unta kuin ei unta lainkaan. Niin ja nyt on iltanukhataminen taas meinannu venyä, se on ollu sellasta puolta tuntia kun Mimmi on rauhoittunut unille mut nyt oon nukutellu jopa yli tunnin! Krääh!! Kesällä opetan nukahtamaan itte omaan sänkyyn, nyt en jaksa.

LomalomalomalomaLOMAAAA!!! Ihan uskomaton urakka taas takana, kun esiintymisiä (joista kaksi tosi isoa) on mahtunut viikkoon kolme ja töitä sen myötä ihan hulluna. Tänään on pitkästä aikaa vapaa ilta, eikä lomalle tosiaan mitään suunnitelmia =) Ihanaa! Mies aikoi tehdä remppaa, mutta kyllä me varmaan makkaranpaistoonkin ehditään.

Täh? Minkä lottopuvun? En oo kuullutkaan moisesta. Toivon kovasti, että lapsi jo syntyisi. Vauvat on ihania! Ja palan halusta päästä taas vaihtamaan vaippoja. Oon täälläkin monesti kertonut, että minulta puuttui samassa elämäntilanteessa oleva tukihenkilö, kun Essi syntyi. Oma äiti olikin sitten tosi tärkeä. Nyt oon pyhästi luvannut olla paljon siskon apuna, kun muistan miten ihanaa oli, jos joku vaikka laittoi/toi valmiin ruuan ja kahvipullat tai siivosi vähän.

Nyt laitan pillit kirjaimellisesti pussiin muutamaksi päiväksi ja lähden hakemaan Essin tarhasta.

Hyvää Pääsiäistä koko poppoolle!!

Onnea Lillille hyvistä uutisista ja tytöstä :)
Meille varmaan tulee poika kun on niin erilainen odotus. Äitini kyllä väitti samaa kun odotti siskoani eli ei se välttämättä kerro mitään kun on erilainen olotila. Olen vain jotenkin tosi herkkis nykyään ja joka toinen päivä olen raskaana ja joka toinen päivä on jotain mukamas sattunut. Hormoonit heittelee mun mielialoja ihan kauheesti ja en meinaa itseäni tunnistaa.

Olikos se Jenna joka jutusteli epäselvemmin sen myötä kun on sanoja alkanut tulemaan. Näin myös meillä. Varsinkin yhdyssanat on hankalia. Mun lemppari on palepie eli palapeli, nyt sen jo tunnistaa mutta ennen se oli pelkkä pie. Toinen joka nauratti tänään oli kananmuna eli manakunia. Muuten kyl puhuu suht selvään ja vieraatkin yleensä ymmärtää mutta pari on näitä omia sanoja joita ei ymmärrä kuin äiti ja isi.

Nyt lähden kauppaan ostamaan kukkamultaa ja sen sellaista tarpeellista. Olin vain päättänyt että haluan vaihtaa mullat nyt ja sen seurauksena tungen siis kauppaan kaikkien muiden täkäläisten kanssa. Morjenttes!!

Kerrassaan hurmaavaa tämä perhe-elämä =) Oltiin porukalla laavulla paistamassa makkaraa. Ihana ilma ja Essi keikkui tyytyväisenä kantorepussa. Me todellakin nautitaan yhteisestä ajasta.

Nyt pitää vain kerätä voimia ja rutistaa pieni pääsiäissiivous, että pystyy vähän koristelemaan sunnuntaiksi. Oikein riemukasta pääsiäistä!

Ida ainakin puhu enemmän nyt epäselvästi, kun Nasu kyselit, ni mä ainakin mainistin jo aiemmin.

Ihana ilma, mutten oo siitä vielä päässy nauttimaan. olin vaihteeksi hommissa ja Ida on nyt unilla, ku pääsin kotiin. Mut ehkä sit sen unien jälkeen :)

Lillille onnea tyttölupauksesta!

Mä leivoin karjalanpiirakoita! Nams. Piti vaan ensin löytää ruisjauhoja (ilman hiivaa) ja puuroriisiä. Nyt tuolla on kaksi pellillistä piirakoita odottamassa...

Piti siis tulla toivottelemaan hyvää pääsiäistä kaikille <3

Hyvää pääsiäistä koko mammaporukalle perheineen!

Vai tyttö se on Lillin perheelle tulossa, vau! Onnex kaikki näytti hyvältä. Mulla ei oo minkäänlaisia sukupuoliaistimuksia, eikä ollu kyllä Jennaltaka. Raskauski on ollu suht samanmoinen ku siltä.

Mä kävin tänään ekan kerran tälle talvelle hiihtämässä:) Oli pakko päästä ees kerta vuodessa, tää ei saa olla poikkeus. Teininä vielä kiertelin kisoja kilpailumielessä, nykyään laji on vaihtunu suunnistukseen. Mä en siis pysty vastustaan hankikelejä. Vaikka lunta ei enää paljoo ookka, ni sen verran kumminki et pääsin testaamaan hanget. Täälä oli yöllä ollu 17 astetta pakkasta. Mies ja anoppi ei meinannu päästää mua enää suksille, mut mä annoin niille piut paut. Eiköhän sitä ite tiedä parhaiten mihin pystyy ja tekee kuntonsa mukaan. Alku meniki ihan kivasti, mitä ny hissukseen. Takas tullessa otti jo liitoksiin mihin lie. Viimisen pikku mäen otin jo sukset käteen ja kävelin. Mut tulipas käytyä. Eipä sitä matkaa kyl kertyny ku varmaan reilu kilsa kax. Mut siitä viis, kuhan tuli käytyä:)

Miia teki karjalanpiirakoita, vau. Ite en oo koskaan tehny. Häihimme niitä tekivät anoppi, siskonsa ja äitinsä kanssa. Anopin äiti onki Karjalasta lähtösin. Mut on se mahtavaa, et sä osaat niitä tehä.

Ida se tais tosiaan olla, jonka puhe epäselveni sanojen lisääntymisen myötä. Meillä en oo huomannu semmosta ilmenevän.

Mulla on ihan kaamee nälkä ja te puhutte karjalanpiirakoista! Kidutusta. Mies onneksi lähti naapurin kanssa hakemaan pitsaa ja kohta herkutellaan =P Piirakoiden tekemisen opettelu on kyllä ollut haaveissa. Musta tuntuu, että meidän äiti osaa tehdä? Jos pyytäis oppitunnin...

Sisko joutui raskausmyrkytyksen vuoksi sairaalaan ja tilaa valvotaan nyt päivä kerrallaan. Laskettu aika tais olla tänään tai huomenna. Käynnistystä ei vielä harkittu, mutta siihenhän tuo joutuu, ellei tilanne muutu tai lapsi tule itsekseen pikapuoliin. Onneksi mulla ei ollut sen suuntaisia oireita Essiltä. Todennäköisesti siis selviän tästäkin, jos vain saan painonnousun pysymään hallinnassa. Nyt on kyllä lähtöpainokin nelisen kiloa edellistä kertaa alempana.

Huomenna olis tarkoitus lähtee äitin kanssa pääsiäisyön messuun. Täällä järjestetään vielä messun jälkeen pääsiäisateriakin kirkkoväelle. Välillä ihan mietityttää, miten hengellisyydestä on iän lisääntymisen myötä tullut koko ajan tärkeämpää. Onneksi mies sen sallii, eikä arvostele, vaikka ei se itse niin usein mukana ole.

Nyt odotan kädet ristissä sitä pitsaa. Naminam!

Päivää! Meillä vietetään välipäivää siivoten, siivoten ja siivoten. Kotihommat on ihan täydellisesti rästissä, kun nyt alkaa vasta olo olla sen verran palautunut, että pystyn keskittymään muuhunkin kuin kaikkein pakollisimpaan. Oli päässyt stressi hiipimään ja loma tuli todella tarpeeseen.

Mies meni käymään kaupassa ja minä laitoin juuri Essin päikkäreille. Hyvin näytti uni tulevan, vaikka ei aamulla ulkoiltukaan. Unien jälkeen olisi tarkoitus mennä sairaalaan siskoa moikkaamaan. Sillä on ihan hyvä olla, mutta tylsäähän siellä sairaalassa on.

Meillä meinaa noi Jennan päiväunillemenot vähän venyä. Eilenki alettiin nukkumisrutiinit eli kirjan luku yhen maissa, ku tultiin trulleilemasta. Typy nukahti kummiski vasta puol neljän mais. Äitin hermoja meinaa tommonen vähän kiristää. Hoidossa on menny kummiski nukkuun aina puol yhen tienoilla. Eikä oo tarvinnu mitenkään nukutella, viiä sänkyyn vaan. Sama oli taas illalla eessä kokolta tulon ja saunomisen jälkeen. Nukkumaan halus yheksän jälkeen, mut nukahti loppujen lopux sohvalle puol yxtoista. Mut sit odottiki vanhempia positiivinen yllätys. Typy nukku omassa sängyssä aamuseittemään asti. Jes jes. Pakko mun on saada tohon nukuttamiseen ja nukkumaan menoon jotain järkiä. Kai noitten päikkäreitten alotusaika täytyy siirtää suosiolla myöhemmälle. Hoidossa vaan oli enempi riehumista rauhallisiin kotioloihin verrattuna, joten uniki maistu toiseen malliin. Kotona kyllä saattaa sitte nukkua lähemmäs kolmeki tuntia. Tapaatteko muuten herättää tenavanne päikkäreiltä? Oon miettiny, et pitäskö ryhtyä siihen, et sais Jennan yöunia vähän pidennettyä. Viime yönäki siis nukku 8,5 h, vaikka nukahti vasta 22.30. Äitiki meinais tarvita enemmän unta:)

Trulleilut ja kokkoreissut meni hienosti. Mitä ny mun sukulaisilla oli kaikilla ovet säpessä. Äitini sit sain kyl tavotettua, et typy pääs sillekki vitsansa antamaan. Herkkuja kerty kyl aivan liikaa, vaikkei käyty ku juur ne ns. pakolliset paikat. Mut ku suku on ympärillä, ni sitähän se teettää. Ja vielä ku suurin osa varustautuu mm. suklaamunin, huah. Tekis mieli sanoa, et ei tartte antaa mitään. Noh, saapahan vanhemmatki panna suunsa makeex:)

Jenna on muuten alkanu ujostelemaan viime aikoina. Trullinaka ei tullu ees kiitosta suusta. Muutenki piti päästä varsinki kokolla koko ajan äitin syliin painamaan päätä kaulakuoppaan. Muutamia suht tuttujaki miehiä ujostelee, esim. miehen serkkua, jota näkee lähes päivittäin.

Illalla tuleeki sit mun "polttariporukkaa" istuun iltaa. Kuus nyt loppu viimein näyttäs pääsevän paikalla. Viis niistä oli polttareissa, yx ei sillon päässy tulemaan. Muutama kaveri on vielä vähän epävarmoja, mut tuskin ilmaantuvat paikalle. Pidän kekkerit nyyttärimeiningillä, joten herkutteluilta ois tulossa. Joukossa ku on innokkaita leipureitaki:) Muuten saunotaan ja rupatellaan, ei mitään erikoisempaa. Kaikki muut paitsi siskoni on mammoja, joten... Kolme meistä on raskaana, kax imettää ja sitte käly ja sisko, joten tuskin kovin kosteet bileet on tiedossa:) Mut toisten näkeminenhän se tärkeintä on. Pitäis tänään vielä pikku viimeistelyjä tehä, kuten pestä kylppäriä, et kehtaa porukan päästää saunomaan. Ikkunoihinki ois aiheellista vilkasta, ku Jennan sormenjälkiä on joka paikassa. Muuten sain torstaina siivottua talon suht inhimilliseen malliin. Mitä ny tietty "pikku fiksailua" näin taaperon kodissa. Ja tietty Kreikkalaisen salaatin tekoa ym. Mut ei liikaa ressiä, nehän on mun parhaita kavereita vaan:) Jenna menee sit mun porukoille yöx. Ei ookka ollu sielä ku viimex elokuussa, ku vietiin systerin muuttokuorma Porvooseen. Ukon passitan kans bilettämään, ku ei oo käyny missään sitte uuen vuoden.

Me oltiin eilen me and i-lastenvaatekutsuilla/(tai oli siellä aikuisilleki vaatteita). Osa vaatteista oli ihan hienoja, mut osa oli, niinku kirppikseltä haettuja. En kyllä ostanu mitään, koska rahatilanne ei kyllä tässä kuussa anna enää myöten, yks vaate jäi vähän hiertelee..mut voihan sen hankkii myöhemmin, jos sille tuntuu

Satu muuten, ku te trullittelitte eilen, ni muniiko teillä olleskaa kukot tai puput? meillä on muninu kukko ja miehellä pupu..joten meillä varmaan munii molemmat :)

Tää pääsiäinen on kyllä ollu ja tulee olemaan yhtä syömistä. Eilen käytiin "nyytärimeinigillä" syömässä lounas ystävän luona, illalla oltiin siellä kutsuilla, jonka jälkeen erehdyin vielä ravintolaan yhen ystävän kanssa. Tänää mennää illalla sukulaisiin syömään...ja vedinpä tietty tulista ruokaa siellä ravintolassa..joten maha on tykänny yöstä ja aamusta :(( Tykkään nykyään ihan älyttömästi tulisemmasta ruoasta, mut mun maha ei pidä siitä olleskaa :((

Eipä kai sitte ihmeempiä..olis varmaan syytä tarjota typylle kohta aamupalaa ja hipsiä pihalle.

Päikkäreistä; Mimmihän ei enää viikonloppusin aina nuku olleskaan päikkyjä.... Pk:ssa tietty nukkuu. Mä en jaksa tapella ja jos sattuuki et nukahtaa myöhemmin niin tuntuu ettei ihan hirveesti vältsyyn myöhästytä yöunia. Eipä mulla muuta, ollaan mummolassa ja täällä alkaa kohta sukujuhlat (ääh...) joten moiks vaan!

Meillä kotona nukutaan lähes poikkeuksetta päikkärit ajallaan ja yöt menee hyvin. Päiväkodissa on varmaan kerta viikossa, ettei uni tuu ja silloin otetaan päiväunet välipalan jälkeen kotona. Öihin rytmin muutos ei vaikuta. En myöskään herätä Essiä ja samat ohjeet on päiväkodissakin. Nyt on jouduttu vähän "unikouluttamaan" uudestaan, kun nousee sänkyyn jätettäessä huutelemaan, mutta homma sujuu kun otettiin (miehen aloitteesta =) ) tiukka yhteinen linja, ettei sorruta juttelemaan, vaan laitetaan vain takaisin pötköttämään. Itkut loppuivat siihen.

Kyllähän tuliseen ruokaan yleensä tottuu. Mullakin saattaa vähän maha reistailla, mutta sen takia en kyllä jätä tulisia herkkuja syömättä.

Muistin yhtäkkiä eilen, että kyllähän minä "käynnistelin" Essin synnytystä kotona aika lailla... Edellisenä iltana oli jatkuvia, säännöllisiä reenisuppareita ja pumppasin aina supistuksen tullessa oikein kunnolla, tanssin ja pyörittelin takapuolta. Siitä muutaman tunnin päästä heräsin vesien menoon ja aamukymmeneltä oli tyttö kainalossa. En tiedä oliko siitä oikeasti apua, mutta siltä silloin tuntui. Pitää sanoa siskolle,kun käyn seuraavan kerran. Silläkin supistelee ihan koko ajan, muttei oo kipuja, eikä kohdunsuulla taida olla tapahtunut mitään. Mulla oli kyllä kolmisen senttiä auki jo pari päivää ennen synnytystä...

Meillä on pääsiäisherkut uunissa ja tyttö unilla. Pitää levätä hetki, kun olin yöllä kirkossa ja tulin vasta yhdeltä kotiin.

Idaki nukkuu joka päivä unet ja melko samaan aikaan. yleensä se menee unille kahen pintaan ja vetelee kaks-kolme tunti. En herätä, ellei ole kiire jonnekin, ja silloinkin vasta kun on oikeasti pakko, koska muuten unilta tulee amppari. Lähinnä meillä menee niinpäin, et ku yöunet jää lyhyiks useampina öinä, ni päikyillä Ida ottaa sit takasi. jos taas päikkärit jää hirmu lyhyeks ni sit ilta menee naristessa, mut uni ei kyl tuu yleensä yhtään aiemmin. Nii ja meillä tietty helpottaa nukkumaan laittoa se, et Ida nukkuu edelleen ulkona päikyt. Se tietää jo, kun aletaan pukea, et mistä on kyse ja toisinaan nukahtaa melkein jo pukiessa. Tuntuu ainaki, et se nauttii, kun se pääsee ulos köllöttämään(niinku se itse asiasta puhuu) ja toisinaan se jo pyytää nukkumaan menoa.

Ei huvita lukea koulujuttuja, vaikka syytä olis..onneksi ens viikolla on yks iltapäivä ilman sovittua koulumenoa, ni voin sit keskittyä keskeneräsiin juttuihin. Kohta meen suihkuun ja sit tänää just ilmeisesti joudun herättää Idan, ku ollaan menossa sinne syömään. Laitettiin se kyllä jo yheltä unille, et heräis ite..mut saa nähä.

Täällä yks lukee kaihoissaan teidän vauvajuttuja :/

Huoah. Taas ollaan kipeitä, nyt tosin vain pää vaivaa. Eilen menin jo kahdeksalta nukkuun ja tänäänkin on tullut kohtauksia jo pari. Nyt on hyvä fiilis ja lupasin tehdä sillä aikaa pitsaa kun kaksikko lähti pulkkamäkeen. Eilen jaksoin tehdä herkkuruokaa jälkkärien kera mutta tänään mennään vähän vaatimattomimmilla eväillä.

Eilen kävin kaupungissa ja nappasin neitille sieltä Jonathanin keväthaalarin. Maksoin siitä mielestäni ihan kiitettävästi ja sen vuoksi otin väriksi sellaisen lime vihreän/ ruskean, jos sattuis että seuraava tulokas olisi poika.

Meillä nukutaan ja paljon. Yöllä nukkuu sellaiset 12 tuntia ja päivällä ainakin pari tuntia. Nyt kun oli kipee niin oli parina päivänä vaikeuksia saada neiti päikyille mutta muuten sammahtaa sinne helposti. En tiedä kerroinko jo mutta tästä on alkanut tuleen traditio että joka kerta kun laittaa unille, niin typy heittää itsensä alasti. Rasittavaa kun pariin otteeseen käyt laittamassa kuteet päälle ja illalla useimmiten jo nukkuvalle lapselle. Ammullakin on heittänyt vaipan jo pois kun menee hakemaan ja pylly on ihan kylmä joten en tiedä kauan aina rilluttelee alasti ennen kun me herätään. Olisi edes sisäsiisti niin ei haittais niin paljoo...Nyt olen nukkunut jo monta yötä putkeen, en edes muista koska viimeksi. Pari yötä neiti oli isin kanssa sohvalla kun oltiin vielä kipeitä ja nyt pari yötä on nukkunut niin hyvin ettei ole tarvinnut käydä. Tai sitten minä nukun nykyään niin sikeesti etten herää.

Sori mulla oli tosiaan mennyt Ida ja Jenna sekaisin edellisessä viestissä. Antsukkahan se oli joka siitä puhumisjutusta silloin puheli.

Ihania yöunia Nasun typyllä! Meillä nukutaan 21/22-06 ja päiväunia 1-2h. Mulle ottaa koville ainakin tuo aamuisin nouseminen. Kauhulla odotan mitäs sitten tapahtuu kun siirrytään kesäaikaan viikon päästä! Meidän viereen ei T halua nukkumaan tulla, alkaa vaan melskaamaan ja komentaa pään vieressä et "isi ylös, äiti ylös" *huokaus*

Taidetaanpa tästä lähteä sunnuntaiajelulle kun ei oo muutakaan ohjelmaa iltapäivälle :)

Onhan ne unet muuten ihania kunhan tulisi putkeen. Viime yönä taas jouduttiin juoksemaan aika monta kertaa :( Kerran oli pissat tullut läpi ja kerran oli muuten riisunut itsensä. Aamulla kun menin katsomaan niin tyttö huusi heti "kakka" ja kun kysyin "missä", niin iloisena vastasi "no tossa" ja näytti kasaa sängyn nurkassa. Että silleen.

Yök kuin on täysi olo kun juuri tulin ravintolasta syömästä. Kävin kaverin kanssa jota en ole nähnyt puoleen vuoteen ja hän elelee tätä nykyä sinkkuna ja minä taas elän tätä erilaista arkea niin jotenkin tuntui puheenaiheet vähän vähäisiltä.

Huh, mitä pelleilyä Nasun tytöllä! Saattais hermot mennä... Essi on kiukutellut pari päivää sellaisella innolla, että alettiin jo epäillä sairastumista =( Mies on taas kuumeessa, väsynyt ja heikko. Mutta onpa tässä elämässä jotain iloistakin. Sisko pyöräytti terveen pojan viime yönä. Kyllä jännitti mennä nukkumaan, kun tiesin että olivat synnyttämässä. Mutta kaikki on siis hyvin =) mutta perhe on luonnollisesti kovin väsynyt. Essi on mennyt tätin vuoksi päin seiniä koko päivän ja vaatinut päästä sairaalaan. Lopulta annoin periksi ja soitettiin. Puhelimeenkin neiti antoi ensin pusun vauvalle ja sitten kertoi, että kohta Essi tulee sairaalaan tätiä ja vauvaa katsomaan.

Mummu otti meidän pikkuneidin eilen yöhoitoon ja saatiin miehen kanssa levätä oikein kunnolla. Tänään käytiin anoppilassa ja iltapäivällä tuli Essin kummitäti leikkimään. Tuntuu oudolta palata taas töihin. Jotenkin sitä alitajuisesti odottaa jo kesälomaa, kun sen jälkeen on vain vähän yli kuukausi töitä ennen äippälomaa. Toivottavasti pysyn työkunnossa loppuun asti.

Yökköolot alkavat olla jo ohi. Maha on sen sijaan alkanut vaivata, kun käytän farkkuja. Kohtu kipeytyy puristuksissa, eikä varmasti ole kovin terveellistäkään pitää mitään puristavaa... Äippähousuja en kuitenkaan vielä tarvitse, vaan vaihdan vähän löysempiin työvaatteisiin. Töissä en aio kertoa ennen ekaa neuvolaa.

Kiva ylläri ollut Nasulla odottamassa aamulla tytön sängyssä :D

Minäkin olen huomannut saman minkä Nasu, että ei oikein ole varsinkaan sinkkukavereiden kanssa juuri mitään puhuttavaa. Minun ja heidän arki ovat kuitenkin niiiin erilaisia. Eipä heitä todellakaan tule usein enää nähtyäkään.

Miklu nukkuu edelleen hyvin. Yöunet menee yleensä heräämättä 21-08 ja sitten päiväunet klo 14 alkaen. Päiväunien aikaan hän on alkanut tekemään sellaista että nukkuu ensin tunnin omassa sängyssä ja siirtyy siitä sitten minun viereeni jatkamaan unia. En tiedä mikä mahtaa olla, mutta tuon tunnin jälkeen hän ei suostu omaan sänkyyn enää jäämään. Nukutaan sitten yhdessä :) Monesti ollaankin sitten vähän oltu uneliaita ja herätään joskus viiden aikoihin...... Tuntuu että viekussa Miklu voisi nukkua vaikka miten kauan...

Miklulle myös yhdyssanat ovat vähän hankalia. Yksi hassu on pikkuhousut, jotka Miklun kielellä ovat tidnidnäshousut, pikkusormi on sitten vastaavasti tidnidnässormi :DD
Yksi kiva on myös traktori joka on 'kakka-auto' :)

Onnea VP:lle tätiytymisestä!! <3 Ihanat kommentit Essillä ja hauskat sanat Miklulla! Nasun typy on kyllä aikamoinen, oh-hoh ;-)! Puheesta mun on pitäny sanoo et Mimmiltä tulee juttua ihan mahottomasti ja osa semmosta tosi höpönassukieltä eli on epäselvempää kun höpöttää koka ajan -tosin päätteet alkaa tulemaan oikein tyyliin 'minäKIN tulen' ;-). Mut jatkanpa töitä, meinaan tota väkee tulee pyräyksittäin 'ovista ja ikkunoista'...

Yhteistyössä