**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta! Meillä sairastetaan edelleen. Essi aloitti oksentamisen uudestaan eilen illalla ja minä jäin huonompikuntoisena kotiin hoitamaan. Ottaa vähän odotettua kovemmalle tämä reissusta toipuminen... Onneksi neiti syö, juo ja leikkii ihan normaalisti, eikä tartte olla enempää huolissaan.

Odottelen, että pääsiäinen olisi äkkiä ohi, niin työhuolet helpottaisivat hetkeksi. Kesäloman saankin viettää ihan rauhassa ja keskittyä tämän kakkosen odotteluun.

Nyt pitää alkaa laittelemaan päivän ruokaa ja keskittyä tuohon kirppuun. Mukavaa alkanutta viikkoa!

Osanottoni Satulle!

Ja voimia VP:lle ja perheelle sairastelun kourissa!

Kiva kuulla että Nasu pääsi näkemään pikkuisen asukkaan masussa :)

Tänne ei ihmeellistä, kurakeliä ja uhmaa :)

Jokos VP:n poppoo voi paremmin? Toivottavasti!!

Hain eilen 10euroa maksaneen käytetyn haalarin postista, se oli oikein hyvä, merkki on Travalle ja uskomatonta Mimmi ei huku siihen vaikka se on kokoa 104cm... Eilinen oli mennyt oikein kivasti päiväkodissa ilman vaippaa -yksi hoitajista nauroikin iltapäivällä et Mimmi on vedättänyt heitä 6-0 pissimällä vaippaan...(eli ois voinu aikasemmin jo jättää vaipan) -toki ulos viä olivat vaipan laittaneet (kuiva näytti olevan siellä lokerossa). VP: ulkoileeko Essi ilman vaippaa myös pk:ssa? Saapa nähä miten kauan viä tulee sit kummiskin öisin pissiä...;-) Eilen kotimatkalla neitillä oli -kuten aina- 'itte kävelee' -vaihde päällä ja melki koko matkan talsikin sit kotiin -otti vaan vähän kontaktia orapihlajan piikkeihin ja nyt on poskessa 'komea' naarmu :/.

Pitävät ulkona vaippaa, mutta se pysyy aina kuivana. Nyt mahataudissakin on tullut vain yksi vahinko. Sen verran meillä protestoidaan, että jos en ole itse hoitamassa, niin pissa tulee helpommin housuun. Tai sitten on vain kyse miehen viitsimättömyydestä... Kyllä se tuossa viime viikolla myönsi, että Essin onnistunut pottaopettelu ja päiväkuivuus on ensisijaisesti mun ja mummun ansiota ja vasta kolmannella sijalla on isi.

Suuria uutisia: Mun vakinaistaminen käsitellään lautakunnassa huomenna =) Parhaani mukaan oon lobannut asiaa tutuille poliitikoille ja onhan takana myös esimiehen suositus. Jännittää pirusti, kun tässä onkin nyt lisäksi toinen ihmiskohtalo käsissä. Peukut pystyyn ja rukoillakin saa.

Nyt työn touhuun, mars!!! Mies on vuorostaan kipeänä ja Essin kanssa kotona. Molemmilla on maha vielä iloisesti sekaisin. Itse paiskin kuin hullu tämän päivän, että voin tarvittaessa olla huomisen kotona.

Sadulle halit!
toivottavasti VP ja Essi ovat tosiaan jo parantuneet ;o)

mä en eilen ehtinyt edes tänne lukemaan teidän viestejä, kun oli niin kiireinen työpäivä. onneksi kiirepäiviä on aika harvoin, tulis muuten vieroitusoireita..

mä vein tuukan eilen vk-haalareissa hoitoon ja sanoin tädeille, että fleecehaalari alle riittää vallan mainiosti ulkoillessa. on tuukalla vielä yksi toppahaalarikin hoidossa naulakossa, mutta täytyykin se napata jo kotiin. ei näissä viiden asteen keleissä enää toppiksia tarvita.
aika hassua, kun lauantaina ja sunnuntaina oltiin pulkkailemassa (täällä satoi koko lauantain lunta - monta senttiä) ja eilen kaikki lumet oli taas veks ja maa aivan sula.. sunnuntaina just ehdittiin ulkoilemaan aamulla ennenkuin alkoi sataa vettä - satoikin sitten koko päivän.. tukkeli tykkäsi ihan hirveästi laskea pulkalla, mä vaan lykkäsin toisen alas mäestä ja hän hihkui kyydissä ;o) aika isoakin mäkeä laskettiin.
kun käveltiin/pulkkailtiin sinne puistoon laskemaan, niin tuukka tokaisi: "tuukka kävelee puistoon suoraa tietä". ja puistossa nousi rappusia ja laski samalla yhdestä kymmeneen ;o) ainoastaan yhdeksän meinaa jäädä välistä..

pottailu on meillä edelleen aika hakusessa, mutta hoidossa tuukka kyllä istuskelee potalla jo pitkiäkin aikoja - eli kyllä se tästä.

piirtäminen on alkanut kans kiinnostaa, mutta yhtä suttaamistahan se vielä tuppaa olemaan..

joopa, kai sitä tarvis töitäkin tehdä. kuulemisiin!!

Täälläkin peukutetaan VP:lle!!!! :-)

Niin muuten on ihanaa kun nyt ihan tuoksuukin kevät! Mimmillä on vielä toppis pk:ssa mut se on semmonen himpun kevyempi mut pian ah saa alkaa pukee kevyemmin! Tarviikin kaivaa kevätpipot esiin ja tehä inventaario ;-).

Mikä kevät?! Täällä on parhaat hiihtokelit menossa, mutta tällä viikolla näyttäisi tulevan vähän takapakkia, kun on vesikelit. Oon jo ollut vähän huolissani raskauden oireettomuudesta, mutta tänään oli oikein kunnon aamuyökötys, johon auttoi pikainen mahantäyttö. Ei siis mitään vatsatautia enää =) Mies tuossa sen sijaan soitti, että on niin huonovointinen, ettei pysty laittaan tytölle ruokaa. Onneksi sattui äitillä olemaan yks valmisruoka jemmassa ja tyttö saa syödäkseen ja menee kohta päikkäreille, että isä saa levätä.

Sain ihan hienosti töitä tehtyä ja nyt jatkan ööö...toisia töitä =) Mulla on näitä posteja ihan kiitettävästi ja välillä on hankalaa keskittyä yhteen kerrallaan. Lisätyöt ei sais vaikuttaa tähän viranhoitoon, mutta väistämättä kaikki menee rinnakkain... On kuitenkin koko ajan samaa alaa, eli kaikesta on hyötyä kaikkeen.

Oon melko luottavainen tuon vakinaistamisen suhteen, kun ainakin kolmen lautakuntalaisen pitäisi äänestää ja puhua mun puolesta, eikä esimiesten suosituksia yleensä kumota. Pitää varmaan hakea kakkutarpeet kaupasta ja leipoa huomeniltana tänne töihin. Meillä on aina tapana muistaa kollegoja pienemmissäkin tapauksissa, esim. nimipäivinä.

Kevät on pitkällä täälläkin. Eilen oli +15C.
Saksankielen opiskelut verottaa vähän jaksamista nykyään (kaksi iltaa viikossa)
mut kieltämättä on ihan kiva olla vähän kotiseinien ulkopuolella ilman poikaa.
Tänään ilmottauduttiin synnytyssairaalaan, jonne tutustumaan toukokuussa.
Ei kai meille muuta. Ai niin Theo on nyt nukkunut omassa isossa sängyssä omassa huoneessa perjantaista saakka. Hyvin mennyt paitsi kahtena aamuyönä tullut riehumaan meidän väliin. Yksi yö oli itse sytytellyt yölamppuja ja työntänyt unilelu-Mähköfantin syvälle sängyn alle :)

Kiitokset kaikille osanotoista. Ulosveisuut on kunnialla ohi, lauantaiset hautajaiset vaan odottaa.

Peukut pystyssä täälläkin VP:n suuntaan.

Eipä täälläkä keväästä pahemmin tiedä. Lunta on maassa, vaikkaki tosiaan tää alkuviikko yhtä veen tuloa. Saa nähä saako toi sade häivytettyä lumet maasta. Oma nurmikko ainaki alkaa jo pilkistää etelärinteellä.

Oltiin tänään Jennan ja sen kaverin äiteineen kans MLL:n perhekahvilassa. Josko sitä alkas käymään taas sielä näin kotona ollessa. Tai ei sitä voi sanoa, että taas... Jennan aikaan käytiin tasan kerran ja seki liitty hammashoitajareissuun. Torstaina ois sitte srk:n perhekerho, johon kamu kans houkutteli meitä. Sielä ois kuulemma joka toinen kerta muskari. Se kyllä houkuttelee, ku se Jennan muskariope lopetti koko muskarin keväältä menetettyään äänensä. Jenna on selvästi kaivannu muskariin, joten jospa tästä löytys helpotusta:)

Huomenna oiski taas neuvola. Viime käynnillä oli tullu painoa 900g/vk. Oon käyny koko tän puolen vuoden työrupeamani ajan päivittäin töistä ravintelissa syömässä. Nyt oon koittanu vähentää sitä ja muutenki pienentää ruoka-annoksia. Herkuteltua ei tuu mahottomasti, mutta annokset on ollu sitäki pienempiä. Toivotaan ny, et toimenpiteeni ovat auttaneet. Se mix päätin käydä päivittäin "raflassa" johtu siitä, että aikasemmin (lukuunottamatta Jennan odotusta) en syöny työpäivän mittaan mitään päiväkaffeja lukuunottamatta. Piti pikkusen parantaa ruokailutottumuksia, ku mun työpäivät saatto toisinaan venyä lähes kellonympäryksixki. Mut pitäs ne annoskoot ja jälkiruuan syömiset kummiski pitää kurissa.

Mut nyt perunoitten kuorimiseen, jos tekasis jauhelihakeiton.

Mekin ostettiin eilen Idalle remun välikausipuku 55 e. Mietittiin taas kokoa ihan sika kauan. Ostettiin 92 kokonen lopulta. Se on yhtä plajo isompi nyt, ku talvipuku ostettaessa ja talvipuku sopii mainiosti.

Eilen alko lisäksi hirvee mikreeni, joka on seurannu tälle päivälle asti :((( Oon yrittäny tänää syödä vähän joka välissä jotakin, että paha olo menis poies.. ihmeellistä, mutta se autaa vähäksi aikaa. Me ollaan nyt kuiteski lähössä mun hyvän ystävän luokse pitkästä aikaa kylään, joten jospa se siitä helpottais..toiveajattelua ehkää-

VP:lle kaikkipeukut ja varpaatkin!

Tulipas eilen yhtäkkiä mieleen, et kaippa tuolle tiitiäiselle pitäis hakee taas kotihoidontukea. Eikä johdu todellaka siitä, et ois jotenki liikaa rahaa, heh heh. Ei todellaka. Sitä on vaan eläny nyt sen mukaan, et haetaan taas äitiyspäivärahaa, jonka hakemuksen kävinki eilen kelaan viemässä. Tänään neuvolareissun yhteydessä vien sit kotihoidontuen hakemuksen. Yritän päästä mahollisimman helpolla, jos sattus meneen läpi. En liittäny mitään liitteitä pelkän hakemuksen vien vaan. Joulun aikaan ku olin sen kolme viikkoa kotona meni niin ihanasti, ettei tarvinnu tehä ees hakemusta. Soittelin yksityisenhoidontuen päätöksen viipymisestä, ni virkailija ite hokas, et mähän saisin niiltä kolmelta viikolta kotihoidontuen. En tehny siis ees hakemusta, se vaan teki päätöksen yksityisenhoidontuen yhteydessä. Kerranki näinpäin palvelua. Ja aattelin ny pokkana yrittää josko pääsis yhtä helpolla. Saas nähä ku vuosi on kummiski vaihtunu. Mut eipä tohon äitiyspäivärahahakemukseenka tarvinnu liittää ku lääkärintodistuksen, ku Jenna on alle 3-vee.

Jenna oli toissapäivänä miehen kans "vähän" töissä. Ja sen huomaa nyt sitte haalareista:( Vaaleemmat osat on aivan harmaat:( Se siitä talvi Lassiesta.Taitaa olla meilläki sen vk-haalarin osto lähempänä ku ois uskonukka. Saattaa olla et joudun muutenki hautajaisvaatteitten tiimoilta lähteen kaupunkiin ostaan mammapaitaa, joten siinäpä ne tulis hoidettua samalla molemmat ostokset.

Mut nyt nakupelleä viemään potalle ja vaatteitten laitolle.

jee, eilen oli tuukalta tullut isot pisut pottaan! tää äippä oli kyllä just silloin lenkillä, mutta iskä onnistui tuossa pissan pyydystämisessä ;o)

tuksu oli muuten kysynyt iskältä kun olin lenkillä, että "missä on äiti-kulta?"...

tää on taas näitä päiviä, kun ajatus ei kulje... joten siirryn vain lueskelemaan teidän juttuja ja palaan asiaan kun järki leikkaa (toivottavasti siihen ei menen päiväkausia...)

Jihuu, hyvä Tuukka! Essikin edistyy samassa asiassa, kun nykyään ilmoittaa aina etukäteen, että pissa/kakka tulee. Vaippoja menee vain öisin, mutta yökuivuutta ei taida voida opettaa...

Uskaltauduttiin tänään ekaa kertaa Essin kanssa kotoa ulos. Kummitäti on jo melkein viimeisillään, mutta ei kyllä ollut vielä "synnyttävän näköinen". Maha ei roiku vielä ja kävely on suht normaalia.

Tänään ei oo ollut mahanväänteitä, eikä ainakaan vielä mitään kakkaongelmia. Ehkä neiti menee jo huomenna tarhaan tai sitten jää vielä miehen kanssa kotiin toipumaan. Mies kun aikoi jäädä vielä sairastamaan, kun ei ole tänään voinut syödä vielä mitään. Kuume on onneksi poissa.

Jännää, kun mullakin on jo parin viikon päästä eka neuvola, eikä turvallisiin viikkoihinkaan oo enää pitkä matka. Jännittää pirusti, kun tänä iltana käsitellään se vakinaistaminen ja muutaman viikon päästä pitää jo ilmoittaa töissä, että on äippäloma taas tulossa =) Työkaverit ja esimies on kyllä taatusti onnellisia uutisesta.

Nyt pitää tehdä hetki töitä tässä koneella ja sitten suihkuun ja vähän lepäämään. Väsy meinaa vaivata.

Voe peeveli! Mulle on annettu väärää tietoa ja lautakunnan kokous onkin vasta ens viikolla! Ihan turhaan oon jännittänyt nämä päivät ja lisäksi ens viikolla ei ehdi millään vääntään niitä kakkukahveja, vaan pitää turvautua kaupan antimiin. Paskaa!!! Otetaanpa viikon päästä tämä hermoilu uusiksi...

Essi kakkas TAVALLISTA KAKKAA. Jes! Huomisen saa olla iskän kanssa kotona, kun mies jatkaa saikulla ja perjantaina sitten tarhaan.

Nyt pitää mennä nukkumaan, että jaksaa loppuviikon painaa. Mulla on ihan kamalasti töitä pääsiäiseen asti. Plaa.

Pidän täällä luovaa taukoa =) Ihan kiva saada olla rauhassa töissä, kun tyttö alkaa olla kunnossa.

Viikonloppuna on iso konsertti ja ens viikolla kaks. Ja samaan rytinään tosiaan se vakinaistamisuutinen. Vähän meinaa puntit tutista... Edelleen jatkuu raskas väsymys ja nyt on tullut niitä yökyök-olojakin. En kyllä usko oksentelevani tälläkään kerralla, eli turha valittaa. Sais vain viikot kulua nyt nopsempaan, kun on niin paljon mitä odottaa. Ja ärsyttää salailla tätä uutista.

Nyt pitää mennä luokkaa raivailemaan ja vähän suunnitella tulevaa. Huomenna on taas tiukka päivä yöhön asti. Ähäh.

no voehan voe, VP, että joudutaan jännäämään vielä ensi viikkoon..... peukut siis huilaamaan, jotta taas ensi viikolla pysyvät pystyssä ;o)

ei mulla mitään ihmeempiä tässä ole kerrottavana. aattelin kohta lähteä punttikselle, jotta sen pakollisen kerran saisi tällekin viikolle mahdutettua.. ulkona alkoi vesisade, joten masentaa :(

meiltäkin pitkästä aikaa! eipä oo tullu taas kirjoteltua ku on ton VP.n osalta jännäily ohi;)(siis vaavin osalta) mut joo meil oli eilen eka ultra ja kaikki näytti olevan kunnossa ja niskaturvotusta oli normaalisti nyt odotetaan vielä veriseulan tuloksia viikko on hiukan käytäntö muuttunut sitten Seven odottelun! Sevekin selittää kaikille vauvasta vaik ei kyl varmaan viel oikeesti ymmärrä ehkä sit ku rupee masu kasvamaan
kevättä odotellessa : ) Miira rv10+6, Severi

Täälläkin peukut pystyssä VP:lle ensi viikolla!

Hienoa että hassun masussa on kaikki hyvin :)

Meikäläisellä alkaa selkä taas kipeytymään, se oli jo oikein tuttua Miklun odotusajoilta... Täytyy kaivaa kohta tukivyö kaapista ja muistaa jumpata ja kävellä tarpeeksi. Yöllä se kyllä vaivaa silti, samoin liitoskivut :/

Hienoa Tuukka, pisut tuli pottaan! Siitä se lähtee, pikkuhiljaa :)

Eipä kai muuta....

No joo, kyllähän se ruoka-annosten pienennys ym. teki sitte tehtävänsä ja molempiin suuntiin:):( Painoa ei ollu kertyny ku 200g/vk, mut hemppa oli sit romahtanu. Eka mittauksessa 100 ja tokassa 106 eli rautakuurille. Tälle neuvolakerralle ei kuulemma ois ees kuulunu koko hempan mittausta, mut mä pyysin sitä erikseen, ku pikku epäilykset pyöri mielessä. Toivottavasti tästä ei sit seuraa sitä inhan ihanaa närästystä niin ku Jennalla. En tii liittykö se Obsidaniin, mut tähän asti oon närästykseltä selvinny.

Äh VP, olipas harmi ku tiedon saanti siirty ens viikkoon. Mäki innolla etin tietoa tilanteesta, mut turhaan.

Ihana kuulla Miira, et masussa näyttäs olevan kaikki hyvin.

Ja Tuukkaki sitte siirtyy uusille ulottuvuuksille. Pissa pottaan niin ku miehet konsanaan:) Ja äitiä "kullitellaan", söpöä:)

Vai siirryt säki Lilli meihin raskaudesta kipeytyneisiin. Mullahan noi selkä-, liitos- ja ns. alapääkivut on päivittäisiä. Kaverilta sain kans tukivyön, mut eipä tuota oo monestikka tullu käytettyä. Eli siitä vois päätellä, ettei ne kivut kai sitte kovin pahoja oo.

Tänään oltiin sit taas vuorostaan srk:n perhekerhossa. Olin jo päättäny, etten kyl jaksa lähtee, mut ku se kamu soitti mukaan ennen yheksää, ni en viittiny kieltääkkä. Ohjaaja ei kyl ollu oikein ammattitaitonen. Ohjelma meni pikkusen yli tän ikäsiltä, mut pääasiahan oli et lapset näki toisiaan.

Tänään tuleeki sit illalla Jennan serkut hoitopaikasta vuorostaan meille hoitoon. Käly menee spinningiin ja velipoika jalkkisharkkoihin. Ihan kiva Jennalle saada välillä niitä meillekkipäin.

Hautajaispuheenki sain tos jonkinmoiseen malliin. Jätin Jennan kerhosta tullessa anoppilaan puolextoista tunnix, ni sain rauhassa miettiä sitä. Kai sitä pitää vielä hioa, mutta ompahan ainaki jonkinmoinen kyhäelmä valmiina.

Saatte olla varmoja, että tuun kyllä heti ilmoittaan, kun työasiat varmistuu. Miehen kanssa puhuttiin eilen "oikeesti", että jään sitten hoitovapaalle lasten kanssa vielä äippäloman jälkeen. Ei siinä edes tuu kuin viis kuukautta pienemmillä tuloilla. Tuli edelleen vahvistusta siitä, että mun todella toivotaan jatkavan, kun esimies selitti vieraalle, että tuo "VP" on meille oikea aarre. Voitte uskoa, että tuollaiset kommentit todella lämmittävät 8) Muistaako se sintun esimies kehua ;) ?

Jotenkin tuntuu, ettei me nytkään käydä np-ultrassa, eikä oteta verikokeita. Mun elämänkatsomukseen ei sovi se, että mahdollinen vammaisuus vaikuttaisi raskauden jatkamispäätökseen ja kehitysvammat nyt ilmenee kuitenkin ennen pitkää. Tieto lisää tuskaa ja jos jotain tulee, niin sitten niin on tarkoitettu. Tämä meillä keskusteltiin moneen kertaan jo edellisen raskauden aikana ja onneksi ollaan molemmat samoilla linjoilla.

Tänään on ollut hulinaa, kun käytiin tilaamassa eteiseen matot, papalla kylässä ja syömässä ja sitten eksyttiin vielä tuohon serkuille naapuriin iltapalalle ja mulla oli tietysti työpäivä alla. Vähän pitää valittaa tätä henkistä olotilaa, kun kaikki menee nyt päiviä laskien...on oikea triplajännitys päällä.

Eipä mene Essi vielä huomennakaan tarhaan, kun mummu halus omia neidin lomapäiväksi. Essille kyllä kelpaa mummun seura, eikä muakaan haittaa, ettei vielä tartte mennä sinne pöpöjen armoille.

Nyt lepoa pollaan ja huomenna uusin voimin taistoon!

tuo on kyllä tosiaan hienoa, VP, että sinun esimiehesi muistaa kehua sinua ja sinun työtäsi! se on aikas harvinaislaatuista nykyään -siksikin sietää olla tyytyväinen kun kehuja joskus saa!!!
jaa, että kehuuko mun esimieheni ;o) no, miten sen nyt ottaa... hihii!! teknisesti ottaen mulla on kolme pomoa, joista meidän toimitusjohtaja kyllä muistaa kehua useimmin... omalle miehelle sapiskaa ;)
entinen työpaikka olikin sellainen, että siellä oli kehuja turha odottaa. koko kuuden (?) vuoden aikana muistan kerran saaneeni jotain positiivista palautetta. että sen puoleen mulla on kyllä nyt hyvät oltavat.

joo-o, pottailussa on vähän edistystä, vaikka tuon ekan pisun jälkeen ei olekaan mitään tulosta saatu.. mutta edistystä kuitekin siinä mielessä, että tuukka itse pyytää aina välillä potalle ja istuskelee siinä ilman paniikkia. kotona oleskellaan nyt iltaisin paljon ilman vaippaa. yöllä kyllä pisua tulee, koska aamuisin vaippa melkein roikkuu polvissa....

nyt töiden pariin, mars mars. mukavaa perjantaita!

Minä en voi liikkaa ylistää tätä omaa työpaikkaani. Meillä on ihan huikea yhteisö ja kaikki muistavat kehua toisiaan. Välillä tulee tietty kahnausta asioista, mutta henkilökohtaisuuksiksi ne ei mee ja seuraavana päivänä istutaan taas samalla porukalla kahvipöydässä. Tänne on ilo jäädä vaikka vuosikymmeniksi.

Essi on mummulassa koko päivän ja mulla on oikea maratoni edessä. Ei mitään hajua, milloin pääsen kotiin. Onneksi eilen illalla oltiin perheen kanssa ja miehen kanssa kiehnättiin vielä Essin mentyä nukkumaan. Pääsiäisloma siintää jo mielessä. Mitähän kivaa sitä keksisi? Varmasti ainakin odotellaan Essille serkkua tai ehkä päästään jo tutustumaankin =)

Mun pitää hoitaa nyt töitä taas välillä. Väsyväsyväsy.

Yhteistyössä