**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On tosiaan hienoa että VP saa kehuja työstään! Se kummasti piristää :)

Satullekin jaksuja jomotusten kanssa! Onhan se tukivyö vähän sellainen minkä kanssa ei aina jaksaisi pelata. Minä en ainakaan istuessa voi sitä pitää, tuntuu inhottavalta. Mutta seisoessa ja kävellessä se on hyvä, kunhan sen jaksaisi sitten taas laittaa päälle :)

Täälläkin tyrkytettiin tuota verikoetta np-ultran yhteydessä, mutta ei kyllä siihen suostuttu.
Kukin tekee tavallaan, kyllä mekin ultrissa käymme mielellämme kun ilmaiseksi päästään. Ja aiotaan maksaakin 4D-ultrasta itsemme kipeiksi :)

Hyvvä viikonloppua!

Minäkin mietin tähän raskauteen sen tukivyön kokeilemista. Mulla ei kyllä viimeksi ollut mitenkään pahoja selkävaivoja, paitsi nukkuessa. Sisko ei sen sijaan pärjää ilman vyötä.

Olipa oikein kunnolla rankka työpäivä eilen. Kotiin tulin vasta puoli kymmenen aikaan, eli yli 12h tuli puskettua. Tänään on onneksi täysin vapaata ja huomenna pääsee yhdestä urakasta kokonaan eroon =) Ihanaa, kun saa olla Essin kanssa rauhassa koko päivän. Huomenna tulevat miehen kanssa molemmat konserttiin. Saa nähdä, miten prinsessa jaksaa kuunnella...

Nyt pitää kuulemma mennä piirtämään. Hyvää viikonloppua!

Huomenta!

Meillä on otettu taas huimia edistyaskeleita. Oon tainnut muiltakin kuulla joskus kommenttia, että lapset hoksaa uusia asioita jonku rankemman taudin jälkeen. Meillä alkoi Essi lyödä vuorokäsin (edistyneempää soittotekniikkaa, äiti riemuissaan), miehen mukaan liikkumisessa on menty eteenpäin ja nyt on kaiken lisäksi neljä yötä ollut yövaippakin kuiva. Kauankohan tässä pitää odotella, että uskaltaa nykäistä vaipan pois? Tähän asti kuivia öitä ei ole ollut laisinkaan ja muutos oli kuin veitsellä leikattu.

Me lähdetään pikkuneidin vaatimuksesta mummulaan. Mukavaa sunnuntaita!

p.s. Aamukahveja ei sitten voi enää juoda... Miten tästä selviää?

hellurei

me oltiin tuukan kans aamun alkajaiksi hammashoitajalla. seuraava kerta sitten toukokuussa-09...

ihanaa kun on lyhyt työviikko edessä. ei meillä mitään pääsiäissuunnitelmia ole, eli kai vaan oleskellaan kotosalla. rairuohoakaan en muistanut kylvää, joten kotona ei kyllä pääsiäinen näy millään tavalla..

tuossa mun edessä odottais tuukan hoitopaikkahakemus, sekin täytyy näköjään täyttää joka vuosi uudestaan.. hotomaksukin nousee 200 eurosta 233 euroon elokuussa. hittiläinen!

Hyvin olen hengissä ilman kahvin kittaustakin. Aamupäivällä pitää saada puoli kuppia, kun ei heti aamusta saata kiskaista.

Työpöydälle oli nyt ilmestynyt vahvistus siitä mun vakinaistamisesta =) Asia on käytännössä läpi ja mulla kakun vääntäminen edessä. Jeejee!!! Tuli mieskin tosi iloiseksi, kun soitin sille. Meidän perhe saa taas keskittyä pitkän jakson lapsiin ja elämän perusasioihin. Voitte uskoa, että helpotus on suuri. Nyt tulee äitiysvapaalta kunnon palkka, saa hoitovapaan jälkeen palata automaattisesti töihin, palkankorotukset kertyy jne. Viime kerrallahan multa katkaistiin työsuhde välittömästi äippäloman alkaessa ja sitten piti käydä armoton taistelu, että sain työni takaisin.

Eilinen konsertti vei mehut niin, etten meinaa tolpillani pysyä ja illaksi pitää lähteä laulamaan moneksi tunniksi. Jos olisin fiksu nukkuisin nyt hetken ja leipoisin vasta sitten... Katsotaan miten käy ;)

Essi oli ihan innoissaan, kun pääsi päiväkotiin. Hain kuitenkin kotiin unille, kun oli itsellä niin leppoisa työpäivä. Huomennakin on tosi lyhyt. Pääsiäiseksi pitäis kehitellä perheelle tekemistä. Haaveilen ulkoilusta ja makkaranpaistoreissusta, jos vain saadaan yksikin aurinkoinen päivä.

Onnex olkoon Vp vakinaistamisesta! Nyt saat keskittyä rauhassa perheen hoitamiseen:)

Hautajaiset meni puheineen kaikkineen hyvin. Mulla oli semmonen henkinen päätös, et puheen loppuun asti menee pokerilla ja sit saa revetä. Onnistuin siinä aikasta hyvin. Itku tuli mummon kukkalaitteen laskun aikana, mut selvisin sit taas pokerille. Puhekki meni suurilta osin huulen väpättämättä, mutta viimiset lauseet oli aika "väpätystä", ku kiittelin vaaria ja toivoin hänen olevan nyt paremmassa paikassa. Näin lyhyesti sanottuna. Sen jälkeen tuliki sitte tihrustettua vähän pitempään. Mä jo pelkäsinki, et oonko mä tosiaan niin kova, etten itke koko hautajaisissa. Mut eikös jotku sano, et raskaana on jotenki kovempi tomnmosille asioille.

Meillä ei oo kans vielä mitään suurempia suunnitelmia pääsiäisex. Mulla kyllä pikku kaavailuja. Lauantaina täälä Pohojanmaalla on tapana käydä vasta trulleilees, joten se keikka on kyl sille päivälle. Samoin mies on Jennalle luvannu, et kylän pääsiäiskokolle mennään makkaranpaistoon ja silleen. Itekseni oon suunnitellu tahtovani polttariporukkani tyttöjen iltaan joku ilta nyt ku vielä jaksaa ja pystyy semmosia aatella. Eiköhän siinä jo ookki ihan tarpeex suunnitelmia yhen pääsiäisen edestä. Mies on kumminki suurimman osan ajasta töissä, joten turha sitä on suurempia suunnitelmia tehä. Anoppi on jo tuonu Jennalle rairuohon valmiix kylvettynä. Tänään ostettiin siihen tipuja, trulleille munia ja keittiöön pääsiäisverhot. Joten eiköhän se pääsiäinen siitä pikku hiljaa tuu:)

Kaikista parhaiten soitan varmaan kuoroa ja omaa ääntä =D Sitten menee vahvuusjärjestyksessä piano, basso, kitara, rummut. Ja tietty pitää kaikkia rytmisoittimia räimiä.

Reenit vei mehut ja mies lähti vielä käymään salilla. Ostin huomiseksi leivontatarpeet ja aamulla pitäis jaksaa tehdä kakkua. Kiitokset vaan onnitteluista! Koti on kuin myrskyn jäljiltä, mutta nyt ei pysty siivoamaan. Huomenna on vapaata ja pääsiäisenä. Ihanaa kun tulee loma.

Onnea VP:lle :) Aika pitkä liuta noita soittimia ja vielä suutakin :)))

Mä kattelin, että missä voisin muuton myötä alottaa musiikin alkeista, että pääsis lasten kanssa soittelemaan ja lauleskelemaan uusiakin lauluja, eikä vaan niitä, mitä jo osaa. Mutta eipä ollu ihan niin helppoa löytää alkeiskurssia tai opetusta kohtuuhintaan...

Ensikuun puolessa välissä pitäis opinnäytetyön olla ensimmäisessä tarkistuksessa ja siitä kolmen viikon päästä valmis :)))))) Töitä se vielä teettää, mutta valmistuu kyllä! Joten se siis siitä pääsiäislomasta..

Idasta on tullu ihan miehen kulta :) että kyllä huomaa kuka täällä kotona leikkii sen kanssa ja ketä ei paljon näy :( Idahan alotti tosi selkeillä sanoilla puheensa, mut nyt kun se kertoo paljon asioita, ni ei sanat ookkaa ihan yhtä selkeitä ja välillä tuntuu, niinku se puhuis todella omiaan :)

Pistäs var,aam kurkata sähköpostit ja lähteä sitä työtä tekemään ->

hehee, suunsoitto multakin onnistuu ;o) mutta muuten en kyllä saa mistään soittimesta minkäänlaista melodiaa....... laulaminenkin on tosi harvassa meikällä.

Antsukalle hermoja ja tsemppiä viimeisiin puristuksiin!!

Olihan sadun porukalla ihan kivasti pääsiäissuunnitelmia! ettekös te olleet jo viime vuonna virpomassa Jennan kanssa?
tuo pohjanmaan perinne, pääsiäiskokko, on mun mielestä aika erikoinen juttu. oon itse hämäläisenä aina yhdistänyt kokon pelkästään juhannukseen.

tänään tarttis ajella giganttiin hakemaan 24-sarjasta kauden 6 dvd-boxi. pari jaksoa on jäänyt telkusta näkemättä, joten en viitsi alkaa enää sieltä täältä katsomaan. meillä on muutenkin ekat 5 kautta jo, joten jatketaan sarjaa...

mä olen muuten ajatellut tehdä tuukan 2v-synttäreille itse täytskärin (tuli tuosta VP:n kakusta mieleen).. tilasin sellaisen ihana kirjan, jossa on hauskoja kakkuja lastenjuhliin. tsemppaan tässä itseäni kevään mittaan - toivotaan, että en sitten viime tipassa jänistä ja pyydä kaveria leipomaan ;) kakut kun eivät ole mun vahvin laji..............

Eipä tuu mullakaan enää juuri leivottua. Ennen laitoin synttäreille montaa sorttia, mutta nykyään tulee ostettua valmiina tai "tilaan" sukulaisilta ja teen vain osan itse. Mulla on jo marenkikakkupohjat paistettuna ja odotan että jäähtyvät sen verran, että pääsen koristelemaan. Ihmettelen vain, miten saan kakun roudattua työmaalle kävelemällä... Täytynee jättää koristelu sinne työpaikalle tehtäväksi, ettei mene ihan pilalle koko komeus.

Antsukan loppukirissä elän täysillä mukana. Omasta ei ole edes vuotta vielä.

Mukavata tiistaita!

Jihuu VP, onnea!! Antsukalle myös jaksuja loppupinnistyksiin!
Mä en nyt vaan jaksa kirjotella eikä meille mitään ihmeitä kuulu -paitsi semmonen sattu et Mimmi onnistui juomaan melkein pullollisen Devitolia... Nyt onkin sit d-vitskut pannassa varmaan johkin elokuulle saakka! ;/

Oon taas täällä... Voi kauhistus tuota Mimmiä! Meillä on ihme kyllä vältytty vastaavilta vahingoilta, mutta vaaran paikkoja on kyllä vaikka muille jakaa.

Mulla on kamala päänsärky ja oksettaa =/ Lääkkeet ei oikein auta, eikä kahvia saata juoda. Särky taitaa olla hormonaalista, koska puoli kuppia kahvia ei auttanut pätkääkään. Pakko sinnitellä ja yrittää levätä mahdollisimman paljon. Kohta alkaa tän päivän ainoa oppitunti ja iltapäivällä tärähtää vielä laulutunti. Laulamista odotan kyllä innolla =) Se onkin mun ainoa "virallinen" harrastus.

Essi oli ihan onnessaan mun kans kotona koko aamupäivän. Kun ehdottelin tarhaan lähtöä, niin topakka EI kajahti ilmoille. Kiva että se ainakin vielä viihtyy kotona, kun kohta saa jäädä melkein kahdeksi vuodeksi äitin helmoihin =) Aika menee ihan siivillä. Mun ekaan neuvolaan (joka on aika myöhään mun aikatauluista johtuen) on tasan kaks viikkoa. Silloin oonkin jo sen verran pitkällä, että raskaudesta uskaltaa sanoa kaikille uteliaille. Ja täällä töissäkin pitää kertoa ajoissa, niin saadaan mulle hyvä sijainen. Pari olis kiikarissa, päteviä ja kokeneita.

Nyt meen kokeilemaan vielä sitä kahvia. Ope on muuten turhan räjähdysaltis ;)

Onnea VP vakinaistamisen johdosta, upeaa!
Ja kiitos tytsyn kuvasta, ihana oli :)

Antsukalle paljon tsemppiä ja voimia loppurutistukseen!

Minäkin taidan tälläkin kertaa tehdä kakut itse Miklun synttäreille. Tein viimeeksikin täytekakun ja voileipäkakun itse, ja niin hyvin onnistuivat että miksen tekisi nytkin :) Onhan siinä oma hommansa, mutta minusta se on kivaa, varsinkin koristelu :)
Täytekakkuunkaan en tainnut pistää muuta täytteeksi kuin vadelmia, banaania ja metsämarjasosetta. Ei ollut liian makea, sitä pystyikin syömään huomattavan ison määrän kerrallaan :))

Ei tännekään kuulu ihmeempiä, Miklu pälpättää edelleen koko ajan. Ja koko ajan myös selvempää puhetta. Minähän nyt ymmärrän sen ei niin selvän-puheenkin kun koko ajan sitä kuuntelen, vieraammat ovat vähän että mitä se sanoi!? :)
Pottailu sujuu edelleen hyvin, nykyään myös kauppareissuilla ja kyläreissuilla käydään potalla pissalla.

Jännitän jo huomista rakenneultraa, taitaa ensi yö olla yhtä pyörimistä vaan minun osaltani :)
Hyvää viikon jatkoa!

Vau, Lillilläkin jo rakenneultra! Meillä on yövaipat olleet taas märkinä, mutta päivisin ei ole vaipasta tietoakaan. Ihan leuhkaa, kun noin pieni jo ilmoittaa vessahädästä =)

Mun kakku oli menestys! Ja kieltämättä tosi hyvää =P Marenkikakku, jossa 6dl kermaa vaahtona, paljon marjoja ja hedelmiä täytteenä. Nam. Vielä en saanut sanottua noille parhaille työkavereille vauvauutista, mutta kohta kerron kyllä. En oikein osaa odotella niitä turvallisia viikkoja, kun kaikki meni viimeksikin hyvin... Mutta ollaanhan tässä jo kohtuu pitkällä, kun viikkoja alkaa olla yhdeksän ja kymppiviikolta keskenmenon riski on jo minimaalinen.

Mun tarttee mennä reenaamaan. Päänsärky alkaa taittua, kun oon saanut kunnolla syötyä ja uskalsin ottaa kahviakin. Huomenna ei oo opetusta ollenkaan ja torstai on vähän erikoispäivä ja sitten alkaa LOMA!

huomenta

piti eilen kommentoida Essin kuvaa - suloinen tyttö ;o) oikein nelivedolla sitä oltiin kuvassa menossa sinne kirkkoon..

tuukasta ei nykyään saa kunnon kuvia lainkaan. herra ei Todellakaan poseeraa vaikka kuinka pyytäisin.. videokameran kanssa tarvitsisi huseerata enemmän, jotta saisi ikuistettua kaikkia tuukan ihania höpötyksiä - jos vaikka pääsiäisen pyhinä koettaisin tsempata.

soiteltiin mun siskon kanssa eilen ja puhuttiin ensi kesästä ja tulevasta sukukokouksesta. ois tarkoitus saada äidin puolelta sukua koolle.. siitä voipi tulla aika hauskaa, jos vaan porukka innostuu tulemaan.
sitä ennen täytyy vielä juhlia mun vanhimman kummilapsen 18v-juhlia, tuukan 2v-juhlia, siskonpojan 5v-juhlia, veljenpojan 11v-juhlia ja jatseja ja loma-asuntomessuja yms... ja sukujuhlien kanssa abt samaan aikaan (heinäkuun lopulla suunnitelmissa) ois kummitytön 11v-juhlat ja miehen synttärit, toisen kummitytön 7v-juhlat, äidin ja kummitädin (kaksoset) synttärit, veljen synttärit. että semmottia.

VP:n kakku kuulosti niin herkulliselta, että täällä vesi kihosi kielelle ;o) onneksi on noita juhlia kakkutarjoiluineen tulossa!!!

Meidän perhe täällä vasta odottelee ekaa kummilasta syntyväksi. Mutta kyllä meillä muutenkin juhlia osataan. Edelleen kokoonnutaan jopa aikuisten nimpparikahveille suvun kanssa. Essin synttäreille voi helposti odottaa kymmeniä vieraita. Ainakin viimeksi tupa oli ihan täynnä.

Essillä nousi taas illalla kuume, mutta nyt ei enää ollut. Arvatkaa vaan, miten otti kupoliin, kun mies toi tarhasta kylmettyneen pikkutytön ja parin tunnin päästä siitä kuumetta oli 38,8!!! Oon antanut päiväkotiin ohjeet, että Essillä tulee helposti kylmä ja sille pitää pukea vielä yksi ylimääräinen villapusero villapuvun päälle... Näyttää unohtuvan. Tyttö oli isälleen sanonut, että sormia palelee :( Toivottavasti tällä kertaa selvitään vähemmällä ja tauti menee itsekseen ohi. Mies jää huomenna kotiin hoitamaan ja sitten alkaakin loma.

Taidan laitella vähän paikkoja kuntoon ja leikkiä tuon pikkupotilaan kanssa. Iltapäivällä pitäisi mummun tulla ja sitten mies kotiutuu. Mulla menee koko ilta laulaen.

Meillä ei mennyt loma putkeen vaan sairastin koko loman ja nyt sitten on tytön vuoro. Olen ollut alkuviikon typyn kanssa kotona, mutta tänään tulin piipahtamaan töissä hetkeksi. Sairastuin itse viime tiistaina ja olin koko loman mökissä. Väliin jäi ihan kaikki :( Tyttö sairastui perjantaina ja lauantaina olikin jo tosi kipee. Matka meni sen puolesta hyvin kun tyttö oli vain puoliksi tajuissaan ja viihtyi paikallaan. Mummolaan kun päästiin niin lähdettiin samantein päivystykseen. Maanantaina käytiin uudestaan lääkärissä, kun tyttö ei suostunut syömään mitään vaan itki ainoastaan pipi pipi kun jotain koitti laittaa suuhun. Saatiin lisää lääkkeitä ja nyt on tilanne vähän parempi. Kurkunpääntulehdus kysessä. Toivottavasti pääsiäisenä päästäis jo ulkoileen, kun nyt ollaan jo kohta viikko oltu sisällä. Itselläkin keuhkot edelleen kipeät jos käy ulkona ja vähän liikkuu. Johtuu varmaan raskaudesta kun tulin niin rajusti kipeeks. Viimeksi olen ollut noin kipee kun odotin typyä.

Satulle osanottoni!! Rankkaa aikaa teidän perheellä.

Kiitos VP:lle kuvasta. Harvinaista herkkua :)

Nyt jatkan töitä.

Antsukka; joo, kyl Jenna oli jo viime vuonnaki trullina. Tosta pääsiäiskokosta, et se taitaa olla tään Etelä-Pohjanmaan juttu, ku ite oon Keski-Pohjanmaalta kotosin ja siellä on kans vaan juhannuskokko.

Voi ei, vai on Essi taas sairaana. Höh höh. Toivottavasti ois pikanen juttu, niin ku Jennalla pari yötä sitte. Typy heräs kekäleenä, otettiin lääkettä, valvottiin pari tuntia ja aamulla ei mitään. Paitsi tietty nuha, joka oli jo ennestään. Tiiä häntä johtusko sitte hampaista. Jennalle onki puhennu hampaat hassussa järjestyksessä. Kulmureita ei oo vielä tullu, mut joka puolella on seuraava poskihammas puhennu jo tammikuussa.

Meitsi on kans sairaana. Ei onnex kuumetta, mutta kurkku kipee, nuhaa ja väsy. Ois ollu niin mahtava auringonpaistekki tänään, et tympii ku ei jaksa mennä ulos. Kutsuin kans kaverit sunnuntaix, joten siivotakki ois saanu, ehkä huomenna:) Pistin suosiolla kutsut nyyttärimeiningillä, ku en jaksa alkaa väsäämään mitään erityistä. Pääasia et näkis taas useempaa kaveria yhellä kertaa. Kohta täs ei taas pahemmin "biletellä".

Mä en oo korvaani lotkauttanukka Jennan synttäreitten takia. Sattuu seuraavan la niin samoille päiville, et turha on liikoja suunnitella. Eipä meille kyl tuukka ku lähin perhe kylään + tää Jennan parhaan kamun perhe. Ne ne oli viime vuonnaki. Eli en pahemmin ressaile leipomisia. Viimexki tein kaikki vähäset tarjoilut täytekakkuineen ite. Meiän suvuissa ku ei olla totuttu mihkään erikoisempaan. Tietysti sitä sais panostaa jos viittis, mut mä en viitti.

Yhteistyössä