Mies otti kerranki pimun mukaansa, ku sen piti käyä vaan pikku reissulla hallilla. Jes, äiti sai vähän omaa aikaa. Kattelin tos rauhassa Emmertaalit ja sitte notkuun tänne koneelle teiän jutut päivittämään. Saas nähä miten kaksikko on pärjänny. Jenna ei oo koskaan päässy isin mukaan tollasille reissuille. Mies vie lähinnä typyn äitilleen, jos koitan tyrkätä sitä miehen mukaan. Toivottavasti on menny hienosti, et mies tohtis ottaa typyn toistekki mukaan. Sen on pikku hiljaa vaan opeteltava, et Jenna tarvii koko ajan isäänsä enemmän, ku pikkusisar ilmaantuu maalimmaan. Nykyään ku isi ei kelpaa juuri mihinkään. Aina pitäis olla äiti. Eikä äitikä aina jaksais. Vaikka oonhan mä saanu ny olla "huilaamassa" töissä, mut kummiski. Saa nähä mitä se nyt on, ku jäädään taas kotia.
Mun isä jo ressaa, et mihis Jenna sitte pannaan, ku mä joudun laitokselle. Mä viittasin siihen, äitiini ja mieheen, et se on teiän ongelma. Eilen se oli jo kyselly kälyltä eli Jennan tän hetkiseltä hoitajalta, et voiko se hoitaa Jennaa sillon. Mies jo koitti mun isälle pyhänä sanoa, et siinäpähän ois hälle sopiva syy pitää lomaa pari-kolme viikkoa. Mut eipä toi meitsin isä tainnu pahemmin kuunnella tai paremminki uskoa, et mun mies mitään lomaa pitäis. Mut turha sitä ny on vielä murehtia, ja varmasti homma hoituu sitte ajallaan, ku meillä on niin mahtavat tukiverkot. Isäniki ite on eläkkeellä, joten... Tietty se kaiket päivät auttaa mun pikkuveljee maatilalla, mut kummiski.. Turha tosta asiasta mitään ressiä on ottaa.
Mä en oo ees miettiny vk-haalareita sun muita. Mut se on tainnu käydä ilmi ennenki. Oon tainnu sanookki, et on se täälä maalla siinä mielesä niin paljon helpompaa. Ei oo niin tarkkaa millasissa kamoissa kulkee. Joten Jenna kulkee pitkälti toisten vanhoissa. Niinpä niin, niin kauan ku se ei ite sitä tajua. Kyllä seki aika varmasti tulee, ku typy tuumaa, et vanhoja hän ei päälleen vedä. Mut pitää ny säästää sillä saralla vielä ku se mahollista. Aika harvoin mun tulee kyllä itellekkä osteltua vaatteita, joten ehkäpä se juontaa siitä samasta tää Jennan vähäset uuet vaatteet. Mut onhan meillä toki kaupunkiinki 60 km, joten harvemmin pääsee ees mihinkään cittareihinka. Kaupungissa tulee nykyään käytyä ehkä kahen kolmen kuukauden välein.
Mut pitäsköhän käyä vähän tsekkaamassa tuola odotuspuolellaki, ku en oo käyny varmaan muutamaan viikkoon.