**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään on parempi päivä ja pää parantunut :) Toissa yönä typy heräs sellaset 5 kertaa ja viime yönä olin niin väsy että mies joka nukku tulpat korvissa heräs ennen mua kun typy itkeskeli. Toivottavasti tutti vieroitus auttas ainakin vähän tähän meidän yömesojaan. Se koittaa sitten pääsiäisenä. Nyt olen yrittänyt jo vähän kertoa kuin vauvat tarvii tutteja ja me voitas antaa niitä vauvoille. EI-kuuluu hyvin äkäseen ;)

Juttelitte toisten tenavista ja mä useimmiten pidän paljon lapsista mutta on joitain lapsia ketä ei vain voi jaksaa. Yleensä se kyl juontaa vanhemmista eli kasvatuksesta. En pidä lapsista jotka menevät kylässäkin kuin ellun kanat ja vanhemmat ei puutu mihnkään. Viikonloppuna taas mietin ollaanko vähän nipoja mutta mua häiritsi kun meillä kylässä ollut lapsi nousi pöydästä naama ja kädet täynnä täytekeksiä. Vanhemmat vaan totesi että menepäs leikkimään ja sinnehän se viipotti meidän sohvalle kiipeilemään. Meillä pestään tai pyyhitään kädet ja naama aina kun noustaan pöydästä jotta pahimmat sotkut vältettäisiin. Mites muuten teillä muilla ruokailut sujuu? Syödäänkö aina itse vai syötättekö vielä? Meillä aloittaa aina itse mutta ei viitsi kauaan itse tehdä hommia ja me autetaan. Mietin että kohta vois opettaa oikeasti syömään itse kun kerran osaa. On vaan vähän laiska ja homma menee helposti leikkimisen puolelle.

Meillä on lunta ollut jonnin verran jo jonkun aikaa vaikka aika etelässä ollaankin. Varsinkin meillä kotona on vielä enempi ku täälä kaupungissa. Välillä on aina maata näkyvissä mutta pian sataa taas uusi kerros. Vois jo sulaa pois ja kevät tulla rytinällä. Onneksi se kauhea loskavaihe taitaa olla lyhyt koska on niin vähän lunta.

Missäs Antsukan porukka oli reissussa? Multa on mennyt ihan ohi...

On Tuukalla rankkaa kun " äiti ei tajuu" tai "ymmärrä" =) Meillä me vaan ollaan aina tiellä ja tiukka käsky "pois edestä" tai "pois siitä" kajahtaa helposti.

Viime viikolla meillä alkoi tämmöinen ihme läpsimiskausi ja onneksi vähän jo helpottaa. Yhtäkkiä aina läpsähti naamaan ja kauhea kikatus päälle. Eilen heitti minua kupilla päähän. Jokin pieni kokeiluvaihe taitaa olla menossa. Koskaan aiemmin ei ole tehnyt tälläisiä temppuja kelleen.

Oltiin Joensuun tienoilla sukuloimassa.

Ida syö aina ite. Joskus jos haluais päästä helpommalla vaik kylässä, ni aika usein se on vaa mun oma turha toivo. Lisäks Ida syö aina haarukalla, hyvä, et saa keittolle antaa lusikan :)

Mä kyllä kans tykkään paljon lapsista, mutta mullakin on enempi aikuisten kasvatustyylejä vastaan ärsyyntymistä.

Alko tänää taas ihan hirvee kurssi ja yksi vielä alkaa torstaina, mut ne onki viimeset :)))))))))))))))) et jos niistä selviää ja parista päällä olevasta, ni sit on teoriat, ku opinnäytetyöki ois valmis :)

Ajattelin, et ku kohta lähetää kaupalle cittariin, ni voisin kurkata niitä pukuja, ku te ootte jo niin pitkällä niitten kanssa. Tulee kohta ihan hätä, ettei saaha mitään.

Aini, musta tulee kuulemma täti, eli mun pikkusisko saa vaavan. En vaan oikein tiedä miten iloinen olisin(vähän ehkä huolettaa pärjääminen...)

Mut nyt tosiaan suunnittelemaan sinne kaupalle lähtöä->

Mies otti kerranki pimun mukaansa, ku sen piti käyä vaan pikku reissulla hallilla. Jes, äiti sai vähän omaa aikaa. Kattelin tos rauhassa Emmertaalit ja sitte notkuun tänne koneelle teiän jutut päivittämään. Saas nähä miten kaksikko on pärjänny. Jenna ei oo koskaan päässy isin mukaan tollasille reissuille. Mies vie lähinnä typyn äitilleen, jos koitan tyrkätä sitä miehen mukaan. Toivottavasti on menny hienosti, et mies tohtis ottaa typyn toistekki mukaan. Sen on pikku hiljaa vaan opeteltava, et Jenna tarvii koko ajan isäänsä enemmän, ku pikkusisar ilmaantuu maalimmaan. Nykyään ku isi ei kelpaa juuri mihinkään. Aina pitäis olla äiti. Eikä äitikä aina jaksais. Vaikka oonhan mä saanu ny olla "huilaamassa" töissä, mut kummiski. Saa nähä mitä se nyt on, ku jäädään taas kotia.

Mun isä jo ressaa, et mihis Jenna sitte pannaan, ku mä joudun laitokselle. Mä viittasin siihen, äitiini ja mieheen, et se on teiän ongelma. Eilen se oli jo kyselly kälyltä eli Jennan tän hetkiseltä hoitajalta, et voiko se hoitaa Jennaa sillon. Mies jo koitti mun isälle pyhänä sanoa, et siinäpähän ois hälle sopiva syy pitää lomaa pari-kolme viikkoa. Mut eipä toi meitsin isä tainnu pahemmin kuunnella tai paremminki uskoa, et mun mies mitään lomaa pitäis. Mut turha sitä ny on vielä murehtia, ja varmasti homma hoituu sitte ajallaan, ku meillä on niin mahtavat tukiverkot. Isäniki ite on eläkkeellä, joten... Tietty se kaiket päivät auttaa mun pikkuveljee maatilalla, mut kummiski.. Turha tosta asiasta mitään ressiä on ottaa.

Mä en oo ees miettiny vk-haalareita sun muita. Mut se on tainnu käydä ilmi ennenki. Oon tainnu sanookki, et on se täälä maalla siinä mielesä niin paljon helpompaa. Ei oo niin tarkkaa millasissa kamoissa kulkee. Joten Jenna kulkee pitkälti toisten vanhoissa. Niinpä niin, niin kauan ku se ei ite sitä tajua. Kyllä seki aika varmasti tulee, ku typy tuumaa, et vanhoja hän ei päälleen vedä. Mut pitää ny säästää sillä saralla vielä ku se mahollista. Aika harvoin mun tulee kyllä itellekkä osteltua vaatteita, joten ehkäpä se juontaa siitä samasta tää Jennan vähäset uuet vaatteet. Mut onhan meillä toki kaupunkiinki 60 km, joten harvemmin pääsee ees mihinkään cittareihinka. Kaupungissa tulee nykyään käytyä ehkä kahen kolmen kuukauden välein.

Mut pitäsköhän käyä vähän tsekkaamassa tuola odotuspuolellaki, ku en oo käyny varmaan muutamaan viikkoon.

Minullekin tuli tänään hätä että en enää saakaan mistään vk-haalaria :D Lähdin sitten ostoksille ja johan ne Lassiet oli loppu mitä viime viikolla katselin sillä silmällä. Ostin sitten työpaikalta vähän kalliimman Lassien puvun, on se kyllä parempikin. Sain niin hyvät alennukset että ei sille tullut kuin kymppi enemmän hintaa kuin sille toiselle :) Piti ottaa jo 104-senttinen, 98 ei varmasti olisi enää syksyllä mennyt. 100-senttistä sitä ei varmaan ole olemassakaan... Hihat siinä ovat vähän pitkät, mutta hanskat pitävät ne varmasti aisoissa.
Seppälän pukujakin käytiin sovittelemassa, mutta ne olivat ihan ihme mallisia. Eivät Miklulle sopineet ollenkaan. 104-senttisessäkin oli niin lyhyt se "keskiosa" että se meni Miklun peppuvakoon asti, ei olisi varmaan hirveän miellyttävää sen kanssa peuhata ulkona :D

Onnea Antsukka tulevasta tätiydestä! :) Minkä ikäinen pikkusiskosi on? Eiköhän hän pärjää, kun on isosisko neuvomassa ja tukemassa ;)
Minustakin tulee huhtikuussa täti, viidennen kerran :) Isommalle veljelle syntyy toinen lapsi.
Ja kuudennen kerran marraskuussa, sisko saa silloin vaavin. Sitten on meillä neljällä sisaruksella kaikilla kaksi lasta :)

Eipä kai tässä muuta!

No se on saman ikänen, kun se saa vauvan, kun mä olin Idan saadessani. Mut ei se ikä mua niin huoleta, vaan kokonaan se, et mun sisko on niin erilainen kun mä. Ja lisäksi ne asuu vielä kaukana. Matka ehkä vähän lyhenee, ku muutetaan sinne Espooseen, mut kuiteski vielä matkaa on.

Kaipa sitä taas pitäis kurkkia pikasesti koulu"tiedotteet" ja lähtee sinne sitte ->

Mulla oli eilen työmeno joten eno haki Mimmin pk:sta ja mä kotiuduin vasta kasin pintaan. Mimmi ei ollut syönyt oikein mitään (pizza oli vääränmerkkistä..!!) eikä iltapalakaan maistunut. Nukahtaminen tietysti venyi kun niin myöhään kotiuduin. Kahen aikaan heräsin ite kamalaan suonenvetoon pohkeessa -auts! Johkin aikaan Mimmi kiljui viereen ja sit viiden aikaan teki 'tuukat' toteamalla 'hyömään!' Mikään ei kuitenkaan kelvannut, vähän nakerteli riisikeksiä.. Pompuloita ei saanut laittaa tukkaan ja äitin puuterihuiskulla oli saatava leikkiä. Räpelsi myös mun kännyn ihan tilttiin mut sain sen vörkkimään kun revin akun irti ja laitoin takasin.. Vaatteiden pukeminen aiheutti myös 'mustekalailmiön' mut -hehheh- sain Mimmin taltutettua kun sanoin et sammakot pelästyy....;-) (laitoin sammakkokuvioisen harkkahousukeston näet...)

Vai tulee Antsukasta täti -wau! :-) (vaikka ymmärrän huolenkin kyllä) Mä kans toivon et pääsisin pian tädiksi mut saapa nähä millon, ehkä ens vuonna, ehkä myöhemmin.

Ai niin, läpsimisestä, Mimmi kans saattaa 'taputella' pienempiään hieman kovaa...:/ Viikonloppuna vauvaperheessä kun oltiin niin sai olla tarkkana... Vauvat yleensäkin on Mimmistä tosi ihania(?). Eilen ilmeisesti oli pk-ryhmään tullut uusi pieni kun höpötti 'vauva tutustuu' ;-).

oi voi, olipas Mimmillä rankkaa eilen ja tänään ;o) vääränmerkkistä pizzaa ja kaikkea ;o)

Antsukalle onnittelut tädiksi tulemisesta.
mä olen vähän jo siinä uskossa, että musta ei enää tätiä tule. isosiskolla (sillä isommalla) on jo kolme lasta ja veljellä kolme lasta. nuoremmalla isosiskolla ei ole lapsia, mutta en oikein usko että koskaan tuleekaan..
joten tässä odotellaan, että koska tuukan isosisarukset alkaa perheenperustamispuuhiin, että saatais tuukalle kavereita..

tuukalle sattui eilen hoidossa pieni arviointivirhe, kun hän kuvitteli voivansa siepata lelun pienemmän pojan kädestä - tää poikapa upotti hampaansa tuukan käsivarteen.. tuloksena pienet hampaanjäljet ja kaaaauhea huuto........ aika rankka tapa oppia, mutta jospa tuo jäisi paremmin mieleen kuin "ei".

Apua, että Miklu käyttää jo 104-senttisiä haalareita... ja tuukka 86-senttisiä... oikeat Majakka ja Perävaunu ;o)
ensi talveksi ostin 92-senttisen haalarin ja se näyttää ihan julmetun isolta!!!!!!!

just aamulla mietin, kuinka hullulta tuntuu että kahden kuukauden päästä on tuukalla "taas" synttärit.. vuosi on mennyt tosi nopeasti!

ja ihan nopeasti vielä tuohon lapsiasiaan, kun sanoin etten kauheasti vieläkään muiden lapsista välitä - tuukan hoitoryhmässä on kuitenkin pääasiassa aivan ihania mukeloita! joka päivä saan vähintää kaksi innokasta pientä seuraksi, kun puen tuukkaa kotimatkalle. aina on pienillä jotain kivaa kerrottavaa ja ovat kyllä ihanan energisiä ja nauravaisia ;o)

Joo munkin mielestä Mimmin ryhmässä on aivan ihania palleroita ;-).
Tuohon kokoasiaan, niin, Mimmikin kun on tuota hujoppiluokkaa... Vaatetta on jäänyt pieneksi hirmuista vauhtia -tietty riippuu mallistakin, jotkin mahtuu pidempään -vaikka sit caprihousuina...;-) Se hyöty on nyt että koska jalankoko on myös kasvanut niin mun mielestä kenkiä löytää paremmin alkaen koosta 24! Välillä taas kattelen kun Mimmi loikoilee et onpa tuo iso tyttö ja kun kannan niin oih, miten painava...(>13kg...) Sukkahousuista huomaan ekana kasvun, 100cm niidenkin täytyy olla..(no, jotkin 92-98 koot menee kans ja H&M:n 86-92 just ja just) Mä pakoilen yhtä tylsää hommaa täällä netissä...ää-ääh, pakko se on tarttua toimeen...

Majakka ja Perävaunu, heh :D
Miklu ja Mimmi taitavat niitä tämän porukan hujoppeja olla! Eikös Theokin aika iso poika ollut?
Miklulla on nyt 92-sentin toppapuku ja aika lailla nappiin osasin koon arvioida sitä viime syksynä ostaessani. Se on nyt nimittäin tosi jämpti, olisin isommankin voinut tietysti ottaa... Kyllä se nyt nämä talviset päivät vielä menee mainiosti!

Tuukka sai tuntuvan opetuksen että ei kannata toisten kädestä leluja ottaa :O Miklu ei paljoa välitä vaikka joku lelun kädestä nappaisikin, siis joku pieni leikkikaveri :) Äiti ja isi on asia erikseen... :)

Aurinkoista keskiviikon jatkoa!

Viimistä työpäivää viedään:) Meen vikan päivän kunniax tänään "iltavuoroon". Meitsi ku päätti jelppiä sijaista sen verran, et pidetään vuosikokous yhesä. Muinoin edellisessä työpaikassa jouduin ite alottamaan työt vuosikokouksella valmisteluineen, enkä halua sitä temppua tehä toiselle.

Ei auttanu Jennan nukkumisiin aamulla työherätysten loppuminenkaan. Hah, kaikkea sitä kuvitteleekaan. Typyhän se on tän puoli vuotta toiminu mun herätyskellona. Ekan viikon yritin saada kännyni herättään, mut tuloksetta. Siitä lähtien oon luottanu luonnolliseen herättäjään, enkä kertaaka oo myöhästyny sen takia töistä. Joten saan ny sit opetella nauttimaan aikasista herätyksistä. Onnex tulee kevät ja sillon onki ihana , kai, herätä aikasin. Varsinki ku piha on kuivunu ja, jos pystyisin vielä tekeen jonkulaisia pihatöitä. Niitähän piisaa ku en oo saanu vasta ku ruohon kylvettyä ja osan nyrkinkokosista rinnekivistä aseteltua. Kivien suhteen oon miettinykki joudunko pitään muutamat talkoot vai tilaanko työpaikaltani nuoret korvausta vastaan apujoukoix. Työntulos ei vaan välttistä miellytä mua. Mut pihan laittoon menee varmasti vielä toista kuukautta. Täälä on vielä täysi talvi. Nytki pyryttää hissukseen lisää lunta. Harkitten tässä viitittäiskö me Jennan kaa lähtiä rattailla käymään anoppilassa. Nooh, ei kai pyry tapakka, mut kummiski... Jos hyvä fiilis haihtuu tuulen mukaan. Nyt tsekkaan sainko mä vieläkä takkaa syttymään...

Kävin just varhaisultrassa ja siellä se mini-ihminen köllötteli :)

Töitä on kauheesti ja kaikki pitäs saada tehtyä ennen lomaa joka alkaa huomenna. Jee =) Palaan asiaan myöhemmin sikäli mikäli kerkeen.

Onnea Nasulle! Ootan jo kovasti ekaa neuvolaa, joka on kuukauden päästä =) Ihan hyvin sujuu matkailu ilman kosteita illanistujaisia. Nyt ollaan Tallinnassa. Onneksi tultiin isolla laivalla (mun vaatimus), kun merellä olikin ihan kunnon puhuri.

Tätiytyminen on jännää hommaa. Myötäelän ihan kympillä mun siskon raskaudessa ja Essikin tuossa laivamatkalla muisteli, että tätillä on mahassa vauva. Oman äitin vauvasta tyttö ei tiedä vielä mitään, eikä tiedä moni muukaan. Pappa oottaa taas ihan innoissaan =) Mun vanhemmat on kuin luotu isovanhemmiksi ja ovat olleet tosi paljon apuna Essin kanssa. Nyt tulee tietysti vähän ruuhkaa, kun lapsia tulee kerralla kolme.

Mulla kyllä riittää huomiota ja rakkautta kaikkien lapsille. Ja jos lapsi ei osaa käyttäytyä, käyn kyllä kasvattamaan kummempia kysymättä. Ja ärsyynnyn lähinnä vanhemmille, elleivät puutu lastensa tekemisiin.

Meitä on siunattu omatoimisella ja joustavalla lapsella. Matkustaminen on helppoa ja kivaa, kun toinen osaa niin tomerasti ilmoittaa tarpeistaan. Kolmesti on tänäänkin tilannut vessareissun ja nyt halusi välipalaa ja sitten nukkumaan. Ja koko ajan pysyy niin hyväntuulisena, että tartuttaa positiivisuutensa kaikkiin ympärillä oleviin. Aivan hellyttävä tyyppi.

Mepä aletaan miettiä tän päivän ruokaravintolaa. Saa suositella, me ollaan kaikkiruokaisia, eikä kovin pihejä ;)

Theo on joo kanssa tässä hujoppisarjassa. Tosin nyt taitaa olla vähän pituuskasvu ehkä hidastunut. Vaatekokona on mennyt jo pitkään 92-98. Housuista alkaavat jäädä lyhyeksi osa, mut seuraavat koot ei pysy päällä kun on niin hoikka että noitakin saa kursia päälle. Mut ei me kyl ostettu vasta ensi syksylle kun 98 Reiman kaksiosainen puku ja uskoisin et riittää.

Ihania ultrakuulumisia Nasulla :)

Meillä (en muista kerroinko jo) ollaan oltu 40 asteen kuumeessa (ensin mies sitten poika) ja nyt ollaan taas tolpillaan vähäksi aikaa. Saas nähdä kuinka kauan menee kun seuraava tauti iskee taas :/ Nuha ja yskä on edelleen hirmuinen...

tosi ihanaa, Nasu, että näit pikkumatkustajan ;o) onnea!

mä olin eilen peräti tunnin töissä, kun hoidosta soitettiin että tuukka oli pästänyt sellaiset ripulit, että oli paikat kakasta ruskeena. no mä sitten hain pojan kotiin, mutta ei enää koko loppupäivänä tullut kakkaa - eikä edes paukkuja. tuukka meinatenkin paukutteli aika mojovan tuoksuisesti pari päivää.... ja kun laitoin kakkavaatteita pesuun, niin sain oikein hakea että missäs sitä kakkaa nyt oikein on - eli "hieman" liiottelua hoitajilta..
no, kotona kun oltiin, niin tuukka ei tietenkään suostunut päikkäreille lainkaan. illallakin sinnitteli seiskaan, ennenkuin väkisin nukahti. alkoi jo ollakin pelkkää kitinää, kun herra oli väsynyt muttei suostunut antamaan unelle periksi.

toivottavasti Miian porukka saa olla terveenä!

täällä oli eilen talvi, mutta nyt lumet taas sulavat :( ja on niin pirun liukasta.
miehellä on tänään pitkä työpäivä, mutta onneksi sain naapurit lenkkikaveriksi koiria taluttamaan. oon muutaman kerran erehtynyt kahden koiran ja vaunujen kanssa liikkeelle ja se ei ole kovin miellyttävää...

että tänään mulla on siis yksinäinen koti-ilta edessä. jos nappais yhden siiderin ja telkusta tulee ainakin tuntemattomat.. sit loppuillan voiskin lukea uutta matkaopas-lehteä ja haaveilla pitkistä hiekkarannoista ja auringonpaisteesta ;o)

Olipas Tuukka helposti passitettu kotia :(

Mulla on ollut kiirus duunissa ja en kerkee teitä enempää moikkaileen. Tänään alkaisi loma ja lähdetään suoraan töistä mummulaan. Sain kyydin järjestymään ja päästään neidin kanssa tuttavan kyydillä. Luoja kiitos ettei tartte lähtee taistelemaan junaan tai bussiin. En tiedä ennätänkö koko viikolla kuulumisia kirjoittelemaan mutta vimeistään loman jälkeen sitten.

Heipat!

Hyvää naistenpäivää <3 Ida lähtee mummilaan mäenlaskuun ja me käydään miehen kanssa pikaisesti kaupungilta hakemassa koulutarvikkeita ja sit mä tuun kirjaston kautta kotsaan ja yritän tehä mahdollisimman paljon tehtäviä eteenpäin. Sit Haetaan Ida päikyille kotsaan ja iltapäivällä saatetaan mennä ulos syömään..se on vielä harkinnassa.

Mun loma alko sitte vähän eri tunnelmissa ku odotin. Isä soitti eilen aamukaheksalta, että vaari on sairaalassa niin huonona, että tänään kannattais lähtee kattoon. Se oli ollu sielä reilu pari kuukautta. Kuukauteen en oo käyny, ku eka oltiin Jennan kans sairaina ja sitte on ollu tota Noroa liikkeellä, ni on ollu vierailukielto. Isä tuumas, et mennään puolilta päivin, mut mä halusin varmuudex heti. Onnex halusin, puoli tuntia meiän käynnin jälkeen vaari sitte kuoli. Onnex aattelin mennä mummon seurax sen kotiin, joten olin sielä ku suruviesti tuli. Muuten mummo ois oluu yksin. Eilinen meniki sitte hautajaisia järjestellessä, jotka pidetään viikon päästä. Meikä suvun organisoijana sain "kunnian" järkätä oikeestaan kaiken. Isän sisarukset kuasuu pääkaupunki seudulla ja tulevat vasta suoraan hautajaisiin. Mun pitää pitää jopa puhe ja lukee adressit. Noh, kyllähän se multa onnistuu, kuhan muut suunnittelee puheen. Saa vaan nähä kuinka ääni piisaa ite hautajaisissa, meneekö itkun puolelle.

Tää päivä taas on menny "suursiivousta" tehessä anopin kans. En oo vieny mattojaka pihalle varmaan pariin kuukauteen, joten nyt oli aika toimia. Miehen veli tuo tänään ekan kerran tyttökaverinsa näytille, joten paikkojen passais olla ees joten kuten kunnosa. Onnex anoppi sattu paikalle heti alkuvaiheessa ja tuli avux. Iteppä se on kyl mulle vihjaillu jo pari viikkoo sitte, että sit ku mun työt loppuu ni pidetään kunnon siivouspäivä. Ettei vaan ois talo näyttäny pikku sikolätiltä:) Noh, ehkä mä ny jaksan ja viitin taas keskittyä enemmän kodin laittamiseen, ku sain jäädä kotia. Haaveissa ois hommata vähän uusia verhojaki. Ehkä keittiöön pääsiäisverhot ja olohuoneeseen kunnon rimpsuverhot. Nyt on menty tää pari vuotta olohuoneessa paneeliverhoilla.

Osaanottoja Sadulle päin.

Idanki mielestä meillä on vissiin sikölätti, ku se siivoilee harjan kanssa. Ajateltiin, et jos lähettäis mäenlaskuun..mut tässähän mä vieläkin olen, ku aikaa on menny paikkojen laitteluun ja ruokaaki pitäs Idalle tehä..ni en tiiä lähetäänkö ku ihan tohon pihaan...

Mut eipä ihmeempiä. Kuhan käväsin kurkkaamassa muiden juttuja ;)

Voi Satun perhettä. Osaottoni.

Meillä maailma potkii sairastelun merkeissä. Essi oksensi koko perjantain ja eilen alkoi mun vuoro. Nyt toivotaan, että mies säästyisi. Arvatkaa oliko hupaisaa istua auton takapenkillä seitsemän tuntia oksennellen... Onneksi mummu tuli käymään ja otti Essin mukaansa. Itse en nyt pääsekään illaksi töihin, vaikka olis ollut tärkeetä olla paikalla. Mutta niin se on, että työ on vaan tärkeetä, ei OIKEESTI tärkeetä. Niin, ollaan siis kotiuduttu. Essikin nukkui yhteentoista(!). Tais olla pienellä kertynyt vähän univelkoja ja kotioloja ei voita mikään. Puurokin maistui niinku ei olis kuukausiin saanut.

Jatkan lepäilyä. Syömistä ei oikein uskalla ajatella. Kiinteistä vain kohmeiset mansikat (kammottavimpien krapulapäivien ruokavalioni...) pysyy sisällä ja kolme tuntia sitten syöty aamupuuro kiertää vieläkin mahassa. Toivottavasti menee huomiseksi ohi. Ainakin Essi tervehtyi tosi nopsaan.

Paranemisia VPlle..tuntuu, et ootte saanu sairastella sairastelujen perään. Itekkin istuin kyllä tänään wcssä vatsa kaksi kerroin, vaikkaki ihan omasta viasta, ku jo viimeksi vannoin, etten enää ikinä syö tulista ruokaa..mutta meninpä taas eilen syömään. Se ei siis sovi mun vastalle :(( vaikkai maistuu suulle toisinaan sitäki paremmin.

Pitää visiin vielä pikaisesti googgelista ettiä " todella mielenkiintosesta aiheesta" eli johtamisesta, joka ei siis mua kiinnosta pätkääkään, tieto enne Idan heräämistä. Se ku jo vähän helu tuolla..on siis hidas heräilemään, niinku isänsä.

Aini ja Idalla on aika nopeasti kehittyny puhe tai siis sanojen peräkäin laitto. Käyttää nyt jonkun verran kaksia sanoja, mut ennen unia kertoi että "Leikii Minttu Ida, kattoo pupuu" Eli siis pitäs kaverin kanssa päästä leikkimään ja kattomaan sen pupua :)

Yhteistyössä