Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Mä aloin innoissani kokeilemaan vaunupeiton virkkausta :D . Ei ollut sellaista sopivanväristä lankaa kotona, joten tein vaan yhden kokeilukappaleen. Osaan vielä virkata =) .

Mies tuumas, että vaaleanpunainen tehdään. Toivottavasti sormustestin tulos on oikein :) Mutta tekis mieli aloittaa se jo ennen rakenneultraa, joten saas nähdä mitä lankoja ostan...

Niin ja sitten mies kysyi, että mitä mä vaunupeitolla teen, kun siellä on se makuupussi. En mä tiedä, tekeekö sillä mitään, mutta jotain halusin alkaa värkkäämään. Ja kun neuloa en osaa, niin aloitetaan tuosta. Jos sitä jostain löytyisi myös tossuihin tai lakkeihin virkkausohjeita.
 
En oikein tiedä minkä verran vauvan alkuraskauden painonkehitys vaikuttaa siihen mitä syntymäpaino lopulta on. Esikoinen oli alusta asti aina vähän isompi ultralla tehdyssä painoarviossa kuin mitä sillä viikolla sikiöt yleensä. Itsekin luulin että hän olisi myös syntyessään normaalia isompi ja kun mahakin oli vielä sellainen jättipallo ja sf-mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella. Mutta jostain syystä toisin kävi eikä tullutkaan isoa vauvaa.

Tuo muuten varmasti pitää hyvin paikkansa, että pääkaupunkiseudun kirppiksillä hinnat on ihan eri luokkaa kuin mitä esim. täällä missä me asutaan. Isoissa kaupungeissa kun on tietysti niin paljon enemmän tarjontaa niin kilpailu on kovaa ja pakko pitää hinnat alempana jos meinaa saada tavarat kaupaksi. Täällä tosiaan monesti näkee esim. yli kymmenen vuotta vanhoista äitiyspakkausten toppahaalareista pyydettävän 15?! Ne kuositkin on sellaisia että tuskimpa niitä moni ostaa, ainakaan sillä hintaa :whistle:

Mä en ole koskaan kuullut, että vanhempien syntymäkoko vaikuttaisi mitenkään jälkeläisten syntymäkokoon. Mutta tietysti jos vanhemmat on vaikka huomattavan pitkiä, niin yleensähän vauvakin on sitten vähän normaalia pitempi jo syntyessään. Näin ainakin muutamilla tuttavilla, joista sekä mies että nainen ovat pitkiä.
Mulle yksi lääkäri sanoi esikoista odottaessa että koska ollaan miehen kanssa molemmat melko lyhyitä, niin se vaikuttaa enemmän vauvan syntymäpainoon kuin se mitä painamme tai mitä olemme olleet syntyessämme. Tiedä sitten onko siinäkään jonkun toisen lääkärin mielestä mitään perää.

Tuntuu jännältä ajatella miten toisille ne pienimmät vaipatkin on olleet jo liian pieniä, meillä nekin oli esikoiselle niin suuria että teipit meni pitkän matkaa päällekkäin. Tuossa vaiheessa se kilonkin ero on niin suuri, että vaatteet ja vaipat on sitten ihan eri.
Huonekaverini edellisenä päivänä syntynyt vauva painoi 4200g ja kun laitettiin pötkelöiset vierekkäin sängylle niin näytti kuin se toinen ei olisi ollut vastasyntynyt ollenkaan, oli niin paljon suurempi ja muutenkin paljon reippaamman ja virkeämmän oloinen.

Höpöliini: Onko teillä mitään kerhoja missä voisitte käydä että esikoinen saisi niitä virikkeitä? Täällä toimii perhekerhojen ja avointen kerhojen lisäksi myös ikävuosikerhot 3-6-vuotiaille eli niissä lapsi on sen pari-kolme tuntia ilman vanhempia. Monet kehuneet kun jo 3-vuotiaille on oma kerho, siellä sitten puuhastelevat kaikkea mukavaa ikään sopivaa.

Jokos olette miettineet äitiyslomaa että aloitatteko 30 vai 50 päivää ennen laskettua aikaa vai jotain siltä väliltä? Mä meinaan aloittaa sen 50 päivää aiemmin kun olen nyt kotihoidontuella siihen saakka ja varmaankin jatkan hoitovapaata sitten kun äitiysvapaa päättyy. Ei siihen enää niin kovin pitkä aika olekaan kun äitiysloma alkaa :)

Sompio: Varmasti sille peitolle on käyttöä, esim. viileinä kesäpäivinä makuupussi voi olla liian kuuma mutta peitolle kuitenkin käyttöä :) Mä ompelin esikoiselle fleece-kankaansta pari peittoa ja kyllä niille on ollut käyttöä myös kylminä talvipäivinä siihen makuupussin päälle, kun poika nukkuu päiväunet ulkona.
 
Ainiin vielä noista kirppari-asioista, niin viettekö sinne kerralla heti ensimmäisenä päivänä koko tavaramäärän vai sitä mukaa lisää kun tavaraa menee? Mietin kun ainakin täällä se kirppispöytä ei ole kovin suuri niin ei viitsi ihan kamalasti tavaraa siihen kasata kun eihän sellainen pöytä ole välttämättä oikein houkutteleva jos on liian täyteen tupattu.
 
Siksakkia Mä alotan äitiysloman 30 päivää ennen. Olen töissä siihen asti.
Juu, varmasti peitolle tulee tarvetta. Mies vain epäili, että hullun hommaa koko virkkaaminen :D . Fleece-peitto tosiaan olisi hyvä kanssa.
Mä olen vienyt kirpparille tavaraa lisää viikon mittaan. Tavallaan parhaimmat ensin alkuun ja lisäillyt sinne sitten sitä mukaa kuin mahtuu. Jos on kauheen täynnä ja ihmiset vielä penkoo siinä jotain, niin se pöytä on äkkiä tosi sekaisen näköinen.
 
Ja se tärkein asian unohtui :ashamed: . Olin aikaisemmin illalla sängyllä lukemassa ja taisin tuntea pari potkua :heart: . Ennen joulua tunsin kerran, mutta tässä välissä ei ole muuta kuin kutitellut. Kai ne potkuja oli, en niitä oikein muuksikaan voi ajatella.
 
Huomenta

Neuvolassa käyty.Kaikki hyvin,paiti paioa oli tullu 2½kg :eek: ei valittanu mitään ku painoa on yhteensä tullu 3½kg ja takana joulu ja uus vuos. Hb oli 135,sykkeet 140. sf mitta 18 c pomppas taulukon ulkopuolle kuten aina. Hä teki lähetteen rakenne ultraan.Nyt sitte jännitetään kuinka nopeasti kutsu tulee.Höpöliini ja Jasmin84 miten nopeasti teille tuli kutsu?

Eile illalla sanoin miehelleni,että tajuatko enää n, 5 kk ni meillä on vauva.Hän oli ihan :eek: :eek: ei oo totta.Meidän neitikin on vielä niin vauva.Sanoin,että onhan hän sillon jo 1v9kk,mutta vähän vauva silti silloinkin. En tajuu miten olen pärjänny silloin kun lapsilla oli 1v4½k ikäeroa.Meidän neiti ku nyt on 1v4kk eli 2 viikon päästä tästä olis uus vauva.

Mut nyt aamupalan tekoon,viimeinenkin lapsi heräsi.

NN rv 18+3 (19+4)
 
nikunaku: Mulla oli rakenneultraan aika jo ku menin np ultraan.
Lääkärissä en ole käynyt hetkeen. Neuvolassa eivät ota enää vaan ne lääkäri käynnit on sairaalassa, kaksosraskauden takia. Lääkäriin en vain ole vielä saanut aikaa.

Kovasti pakkasta -20. Nenä kuivaa.

Vanhemmat lapset ovat syntyessään olleet hyvin samankokoisia kuin minä itse syntyessäni.
 
Siksakkia: Miten sen voi päättää milloin aloittaa äippäloman? Mulle ainkin tuli aikanaan lappu kelasta että se alkaa silloin ja silloin.. Ja sen vein pomolle ja se teki listan siiheksi asti?
Päivitätkö listaan että olen 27v nyt ja tarkka laskettu aika on 8.5, kiitos.

Nythän olen sairaslomalla. 3 kertaa ultrattu ja ens viikolla neljäs ultra. "pelottelivat" jo että voi olla lähtö yliopistolliseen sairaalaan. Ja ylihuomenna 3 vuotiaamme aloittaa päivähoidon, kuten piti, vaikka mä jäänkin kotia.

Eilen vietiin likka ekaa kertaa luistelemaan, vähän oli hauskaa, hetken pysyi pystyssä mutta oli kyllä niin innoissaan että sätki vaan ja nauraa rätkätti:)

JeAnKa ja tyttö 22+3
 
JeAnka: kelasta taitaa tulla automaattisesti sen 30 pv ennen la alkava äippäloma.Mä olen joka kerta muuttanut sen ja aloittanut äippäloman 50 pv ennen kuten teen nytkin.
Minkä takia sulla on ultrattu ja yliopistolliseen sairaalaan enosta puhuttu? Anteeksi mulla on menny ihan ohi.Jos vaikka olis kokemusta tilanteesta.

Asunnonvaihto
ei ole ajankohtainen meillä.Meillä on 5 makkaria joista yksi on miehen työhuoneena.Isoin makkari on lasten leikkihuone ja yks makkari on nukkumahuone jossa nukkuu3 v ja 4 v.Sinne olis tarkoitus saada 1 v kin nukkumaan kuhan vaan nukkuis vähä paremmin.On meidän herkkäunisin. Menee nukkumaankin noita muita lapsia aikasemmin joten se ei onnistu. Leikkihuoneessa on 2 nukkumapaikka.Aiotaan pitää sisaruksia samoissa huoneissa niin kauan ku vaan voi.Meillä ainakin 3v ja 4 v nukkuu paremmin kun ovat samassa huoneessa.Vielä vähän aikaa sitten nukkuivat vielä vierekkäin.

vaatteista:
Kyllä meillä on kaikilla ollu 50 cm vaatteita käytössä,toisilla pitempään ja toisilla vaan hetki.Meidän viimeisin neiti 3,9 kg ja 51 cm käytti jokin aikaa 50 cm,mutta 56 cm on meillä mennyt todella pitkään. Niitä taitaa olla kaikista eniten.

Nyt tuli joku hajupommi tähän viereen.Eiku vaipan vaihtoon.


 
JeAnKa: Kelan sivuilla luki että äitiysloman saa aloittaa aikaisintaan 50 päivää ennen laskettua aikaa ja viimeistään 30 päivää ennen pitää aloittaa. Itse saa päättää ajankohdan tuosta väliltä. Esikoista odottaessa jouduin olemaan loppuraskaudessa sairaslomalla, niin ajattelin että aloitan sen äitiysloman 50 päivää ennen, mutta Kelassa täti sanoi ettei mun tarvitse kuluttaa niitä äitiyslomapäiviä, vaan olen kyllä oikeutettu olemaan sairaslomalla siihen 30 päivää ennen la:a ja niin sitten lääkäri kirjoitti loppuajankin sairaslomaa.

Minäkin mietin mistä syystä sinua on ultrattu, toivottavasti kaikki kunnossa :hug: Toisaalta tuo jos joutuu/pääsee yliopistolliseen sairaalaan ultraan on ehkä hyväkin, meillä ainakin on niin että siellä parempi asiantuntevuus lääkäreillä koska tekevät ultria enemmän kuin keskussairaalassa. Ja siellä on myös paremmat laitteet kuin tuokka KS:ssä missä muut ultrat tehdään.
 
heip !
Tulinpa tänne kuluttamaa aikaa hetkeksi.. tossa jo yhden piirakan sain leivottua ja mietin että mitähän vielä tekis valmiiks huomiselle.. On niin tylsää kun yksin kotona jumitan ja minnekkään ei pääse liikkumaan kun miehellä on auto ! :) :$ Taian seuraavaksi mennä siivoilemaan yläkertaa ja laittelemaan vaavin tavaroita paikoilleen.. uloskaan ei huvita mennä ku siellä on niin kylmä! :whistle:

Keskiviikkona sitten neukkutädin pakeille taas.. :) Masukki alotti just kaamean potkusarjan tuolla masussa.. potkiipas taas jotenkin jännää paikkaa kun tuntuu niin hassulta.. :heart:

T: tytsy+masukki 22+1
 
Tervehdys!

Täällähän on ollu puhetta vaikka ja mistä...

Vaatteiden koko Esikoinen syntyi suht pienenä, 50cm vaatteet oli hetken liian isoja, mutta äkkiä kasvoi. Toinen syntyi hieman isompana, 50cm meni pari viikkoa, sitten siirryttiin jo seuraavaan kokoon. Jos rakenneultrassa vielä kaksi sydäntä sykkii, niin uskaltaudun ostamaan jotain 44cm, olettaisin siis että tuplat ei viihdy masussa la asti, vaan pienemmille vaatteillekin olisi käyttöä.

Asunnon koko / vaihto Meillä on rakennushommat kesken ja asutaan tällä hetkellä minun vanhempien kanssa samassa talossa, toisessa päädyssä olevassa n. 50 neliöisessä tuvassa. Keittiö, wc ja pesutilat jaetaan. Ahdasta on ja en tiedä ehtiikö talo valmistua ennen tuplien syntymää, mutta kyllä sekin aika joskus koittaa. Hyviä hermoja vaan vaaditaan, mutta kaikkeen sitä näköjään sopeutuu :LOL:

Ikäerot Toukokuussa vanhempi on 4v6kk ja nuorempi 2v10kk.

Tuplavaunuja miettineille meidän kokemuksia... Vanhempi oli siis pienikokoinen 1v8kk, kun toinen lapsemme syntyi. Hyvin mahtuivat Emmaljungan tupliin myös talvivaatteissa, mutta korostan, että esikoinen on pienikokoinen. Tuossa 2,5 - 3vv iässä pää osui sitten jo kuomuun istuessa eli tuplien käyttöaika riippuu tosi paljon lasten koosta. Meillä ne meni pitkään, olivat käytössä vielä tänä syksynäkin ja olivat hintansa veroisen hankinta. Ja ovatpa nyt onneksi jo valmiina.

Keskiviikkona olis meilläkin rakenneultra.

- Narttu ja masukit rv 21+jotain -
 
Minä täällä laitan taloa uuteen uskoon. Kaikki joulu systeemit on viety pois ja huonekalut, verhot, matot vaihtanut paikkaa. Vauvalle aloin sisustaa huonetta..en vaan tiedä mitä värejä beigen lisäksi laittaisin. Olen netissä surffannut ja etsinyt ideoita.

Minulta menee yöunetkin kun niin innoissani mietin tapetteja jne.. :D Olen kylläkin ollut 2 viikkoa lomalla. Ke sitten töihin..kuinkahan mahdan jaksaa nousta. :whistle:

Nyt lähden kirpparille tekemään löytöjä..illalla vauvan uusi pinnasänky tulee kotiin :heart: :D
 
Kaikille uusille :wave: Mia82 Meillä näyttääpi olevan sama la! ;)

Ikävää, että näin moni joutuu jo nyt taistelemaan supistusten kanssa!!
Joie. Nyt lepäile vaan kovasti, että supistelu pysyisi kurissa! Kauheaa tuollainen, että joutuu ihan sairaalaan lepäämään... Vaikka tietenkin se kaikki on pikkuisen parhaaksi!

Onnea moerri pikku prinsessasta!! =)

Voimia myös kaikille flunssan kanssa kamppaileville!! :hug: Kissinminttu tuntui ainakin olevan todella kipeänä...

Ikäerosta. Meille tulee naperoille ikäeroa 1v2kk. Ja olen kyllä siitä saanut kuullakin, ihan riittävästi... :whistle: Tuntuu tuo pieni ikäero olevan niin monelle joku ihmeen ongelma. Jos ei ole ongelma meille, niin miksi sitten muille..? Ja nimenomaan hartaasti toivottiinkin pientä ikäeroa. Nytkin jos jotain vaivaa erehtyy jollekin valittamaan, niin saa kuulla, että "kun sinulla on niin lyhyt väli noissa raskauksissa..." Plääh...

Esikoiselle varattiin kotiin tulovaatteiksi 56cm. Neito oli 3180g, ja hukkui täysin niihin... :D Nyt ostin uudelle pienokaiselle muutaman 50cm vaatteenkin, jos sattuu olemaan yhtä siro, kuin isosisko.

Äippälomasta. Esikoselta jäin 30pv ennen, mutta 2viikkoa ennen loman alkua jäin kuitenkin saikulle supistusten takia. Nyt ajattelin hakea lomaa alkamaan 50pv ennen. Tuntuu, etten jaksa olla töissä niin kauaa, kun nyt jo nämä supistukset ovat tätä luokkaa. Ja toisekseen työt alkavat ensi kuun alussa, ja mies jää ainakin ensi kuuksi pakkolomalle. Niin eipähän tarvitse tyttöä sitten laittaa kuukauden tai kahden takia hoitoon! =)

Onneksi on viikon päästä neuvola. Jos sinne asti saisi otettua suht rennosti. Ovat nämä spistukset nimittäin aika ärhäköitä. Jos vaikka nopeasti nousee ylös ja pinkaisee esikon perään, voi olla varma, että supistaa! Esikoiselta oli supistuksia vain ihan loppu metreillä, enkä kyllä muista, että olisivat olleet näin äkäisiä. Helppo vaan otta levon kannalta, kun tuo neiti (10kk) on just oppinut konttaamaan ja ja nousemaan ylös. Perässä saa olla koko ajan!! =)

Kauhulla odotan sitä perjantain sokerirasitusta... :whistle:

nasu ja nipsu 22+4
 
Auroralla ihana massu :heart:
Mäkin mietin, että pitäisikö tapetoida. Tuolla huoneessa on kyllä ehjät ja hyvät tapetit, mutta ne on vaaleansiniset. Vaikka jos se tyttö olisikin, niin voihan sekin vaaleansinisessä olla.
 
Moi!

Asumisesta: Ollaan reilut 3v sitten ostettu talo, jossa viihdytään eikä ole aikomusta muutella. Meillä on täällä ihan hyvin tilaa, vaikkakaan makuuhuoneita ei ole kuin 3. Nyt 2 poikaa nukkuu samassa huoneessa ja yhdellä on oma. Tyttö nukkuu meidän makkarissa ja sinne pitää vauvansänkykin sitten mahduttaa.

Kirppis: Helsingistä tänne muutettiin ja meren jälkeen seuraava on juuri noi kirpparit mitä jäin Helsingistä kaipaamaan. Talvisin kävin usein sunnuntaisin Valtterissa ja/tai jäähallilla. Ihan eri luokkaa oli vaatteiden laatu ja hinta, mitä täällä Kouvolassa on noissa kirppareilla. Mutta kyllä mä täältäkin aina välillä löytöjä teen. Mutta kovasti odotan milloin pääsen taas Helsinkiin kirppareita kiertelemään.

Lapset: Ikäerot noilla on 1v4kk, 5v ja 3,5v sekä tulevalle vauvalle ja kuopukselle tulee aika tarkkaan 3v ikäeroa. Esikoinen oli syntyessään 3520g ja 53cm eli kevein ja pisin meidän lapsista, seuraava 3860 ja 50cm paksuin ja lyhin meidän lapsista, loput siltä väliltä. Alkuun tuli noita 50-56 cm vaatteita käytettyä, mutta jo muutamassa viikossa jäi ne pieniksi.

Oma syntymäkoko: Mä olin pieni syntyessäni alle 3kg ja 47cm ja pieni olen vieläkin. Tyttö oli ihan keskikokoinen syntyessään, mutta jo 6kk ikäisenä oli ottanut mun kasvukäyrät eli pieni on näillänäkymin hänestäkin tulossa, vaikka syntyessään ei pieni ollutkaan.

Meillä noi lapset on kaikki enemmän ja vähemmän vilkkaita ja mietityttää, kun tää masuvauva tuntuu olevan masussa kaikkein aktiivisin potkija. Toivottavasti ei toi masun potkinta vaikuta siihen kuinka vilkas on syntyessään.


Äippäloman alkamisesta: Mulle se on ihan sama milloin aloitan, kun nyt työttömänä täällä kotona loikoilen. Ensin nyt odotan liitolta lappusia, jotta tietäisin saanoko sieltä rahaa ja kuinka kauan saan, jos saan.
 
Kiitos Fox82:lle linkistä neulontaohjeisiin.

Olen joskus suorastaan rakastanut kutomista (meillä kudotaan, ei neulota =) ), mutta en ole yhtään silmukkaa vääntänyt ainakaan kuuteen seitsemään vuoteen. Nyt valkkasin ensimmäiseksi työksi helpot pienet sukat. Toinen on nyt valmis. Ohjeiden luku oli äkkiseltään vaikeaa ja kyllä huomaa, että aikaa on kulunut puikkojen pyörittämisestä. Paljon on parantamisen varaa toiseen sukkaan. Uskaltaisinkohan joitain pikku nuttua tai haalaria yrittää? Mieli tekisi, mutta en tiedä osaanko/jaksanko. Ehkä pitäisi tehdä joku vaunupeitto. Niissä ohjeissa olikin useampi peitto, jotka tehtiin vain pylväillä ja ketjusilmukoilla virkkaamalla. Pitäisi onnistua varmemmin.

Lauantaina rakenneultra, jännittää...

Pianissimo ja tahvo rv 20+4
 
täällä taas.
Lapset päiväunilla,en saanu uta vaikka väsyttää.
Mä kudon nyt pitkästä aikaa.Yritän 4 v tytön nukelle tehdä villapaitaa.Valmistuu tarpeeksi nopeasti.

Oma syntymäpaino.Itse olen ollu pieni syntyessäni 2kg ja 42 cm.Pientä en ole tänä päivänä nähnytkään :LOL: Tai no 162 cm lyhyt,mutta yhtä leveä ku pitkä.Olen kanssa ymmärtänyt,että se vanhempien pituus vaikuttaa enemmän vauvan syntymäkokoon. Meillä tuttavapariskunta jossa molemmat vanhemmat on pitkiä,heidän pojat on olleen isokokoisia syntyessään.

Sompio
: Sinäkö olit menossa sinne Tre lastentarvike kirppikselle.Ai se on tammikuun kiinni? Meinasin mennä perjantaina siellä käymään. Olen käyny siellä kerran kolmen pienen lapsen kanssa ja siitä ei tullu mitään.Se on tosi pieni se paikka ja joka pöytä oli ihan tupate täynnä.Vaunuja oli muutamat ikkunassa.

Pianissimo käyttekö te yksityisellä ultrassa ku lauantaina olet menossa? Joku muukin on aikasemmin käyny lauantaisin.

 
Meillä vanhemmat lapset on toukokuulla 10v ja 7v. En Nartun tavoin usko, että tuplat sinne laskettuunaikaan asti viihtyvät masussa. Mulla synnytykset alkaneet etuajassa.
Muutamat 50cm aion hommata... Äiti lupas ostaa pikkuiset haalarit :heart:

Torstaina rakenneultra. Kumpikin vauva potkii ihan omiin paikkoihin. Toinen alhalla ja toinen oikealla.
Viimeksi neuvolassa 18+5 sf mitta 16cm.

Taloa joudumme laajentamaan. Nyt on kaksi makuuhuonetta.
 
tänään kävimme ultrassa,onneksi ei paljastanut sukupuolta,jännitys pysyy loppuun asti..Hän oli aivan ihana,eikä meinannut malttaa olla hetkeäkään paikallaan..Suloinen kippurakasa--

[/b]ikäerosta meillä vanhin on toukokuussa 6v10kk ja nuorempi 11kk,eli vipinää riittää
Varasin pöydän kirppikselle loppukuuksi ja pikkuhiljaa pitäisi alkaa hinnoittelemaan..

asumisesta onneksi ostimme viime keväänä 4h+k+s rivitalo asunnon joten asunnon vaihtoa ei tällä kertaa tarvitse murehtia

Mukavat päivänjatkot kaikille!!

Luppa- ja kirppu 20+3
 
Mahassa käy ihan mahdoton hulina. Lääkärikin totesi tänään, että on vilkas vauva.

Vaatteista: Olen ostanut muutamia 50 cm vaatteita, kun esikollekin (50cm, 3130g) ne menivät niin pitkään. Meillä oli myös tosi pulautteleva vauva, joten vaatetta kului ihan kivaan tahtiin. Olen muutamia isompiakin kokoja jo ostellut, jos tulee samanlainen pulauttelija. Esikolla loppui pulauttelu vasta, kun lähti kävelemään. Ja sitä tavaraa tuli tosiaan aina ihan kunnolla ylös, että omatkin vaatteet meni aina vaihtoon. Mattojen pitämistä lattialla ei voinut kuvitellakaan siinä vaiheessa, kun lähti liikkumaan.

Ikäeroa meidän mukuloille tulee vajaa 4,5 vuotta.

Päivittelin tuossa pitkästä aikaa masukuvaa, joten laitan sen tähänkin. Kuva otettu tänään.




Joie ja Sippu rv 21+6
 
onpas taas täällä ollut ahkeria kirjoittajia!

siksakkia kyselit jo aiemmin, että oliko meille veikattu ensin tyttöä. ei ollut, kovasti vaan toivottiin. nyt alkaa pikkuhiljaa iskostumaan päähän, että poika tulee. miehen vanhemmat olivat uutisesta tosi innoissaan, mies kun on heidän suht. harvinaista sukunimeeään ainoa jatkamaan ja nyt tulee uusi jatkaja!

mä ihmettelen, ettei mulle ole puhuttu mitään sokerirasitustesteistä. painoa kun oli vkolla 19 tullut 8 kiloa ja ensi maanantain neuvolassa plussaa on varmasti tullut pari kiloa lisää. sen verran on tullut mässäiltyä :ashamed: . lähtöpainoakin mulla oli liikaa ja isälläni on kakkostyypin diabetes... outoa.

nyt täytyy lähteä kaupoille ja innostuin teidän kirppis-jutuista, niin että koitan ehtiä itsepalvelukirppikselle, joka menee tunnin päästä kiinni!

yellow 21+4
 

Yhteistyössä