Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Niin siinä sitten kävi että mun pieni flunssa ei sitten ollutkaan mikään pieni, vaan ihan kunnon ärhäkkä virustauti.. Voimat on ihan loppu, kahdesti käyty kolmen päivän sisällä ensiavussa ja kerran soitettu ambulanssi. Pelkäsin jo hirveesti vauvan puolesta kun kuume nousi 40.2. Tiettävästi pikkuisella kaikki kuitenkin hyvin, ainakin potkiskelee ja sydän jaksaa jumputtaa, vaikka sekin kyllä kuulosti käyvän järjetöntä tahtia kun omanikin löi levossa yli sata minuutissa...eikä tuntunut oikein jaksavan pikkuinenkaan enää eilen liikehtiä. Kyllä pelotti. :'(

Nyt tuntuu että tauti alkaa hiljalleen antamaan periksi, vielä panadolin voimalla ylipäätään jaksaa päätään nostaa. Tälläkin hetkellä sängyn pohjalta naputtelen.. Tänään pitäisi vielä kolmannen kerran käydä ensiavussa tarkistuttamassa CRP, ettei ole enää edellisistä arvoista noussut. Yskä alkaa puskea päälle, joten kaipa se on ihan hyvä merkki että voiton puolella ollaan. :|

Keskiviikkona sitten se kauan odotettu rakenneultra. Nyt takaisin lepoon.

kissinminttu ja pipana 20+3
 
Onnittelut ultrassa käyneille ihanista kuulumisista :flower: :heart:

moerri: Mä olin ihan samaa mieltä, että on kyllä kallis koppa :whistle: Se Emman koppa maksaa 100? mutta sitä en nähnyt kun ne oli loppu liikkeestä. Tuo Emmajungan oma on nyt uutuus, olikohan Quadrolift nimeltään. Se nykyinen malli on poistumassa kokonaan ja hintaa silläkin oli 150? että ei suurta eroa ja tuo uusi malli oli kyllä selvästi parempi ainakin minun mielestä kun siinä oli sellainen "kova" se reunus kun nykyisessä mallissa oli ylhäällä metalliputki jonka päältä kangas laskeutui molemmille puolille.
Paljonko teillä tuleekaan lapsille ikäeroa? Anteeksi en muista vaikka varmasti olet joskus sen kertonutkin :ashamed: Meillä tulee 1v10kk niin mietin että mahtuuko esikoinen niihin sitten vaan reilun vuoden. Toisaalta onhan noissa Emmaljungissa hyvä jälleenmyyntiarvo, mitä huutiksessa olen hintoja katsellut.

jasmin84: Mulla oli alkuraskaudessa pari kuukautta hengenahdistusta, ja lääkäriltä siitä kysyinkin np-ultrassa niin sanoi että voi johtua siitä että elimistön suolat on menneet liian alas. Suositteli juomaan vichyä ja en tiedä onko siitä ollut apua, mutta toden totta vichyn juomisen aloittamisen jälkeen vaiva on helpottanut! En ollut moista ennen kuullutkaan :)

Thereania täälläkin kaipaillaan :wave: :wave:

Asunnon vaihtaminen ei meilläkään ole ajankohtaista, kun ostettiin tämä yhteinen koti vasta vuosi sitten tammikuussa. Remontoitiin ensin ja muutettiin helmikuussa. Sitä ennen asuttiin miehen omistamassa kerrostalo-kaksiossa. Alimmassa kerroksessa tosin, että tuntui vähän kuin olisi ollut rivitalossa kun pääsi suoraan omalle pienelle pläntille ovesta.
Tietysti tilaa ei koskaan ole liikaa, tämä on 78neliön rivitalo-kolmio. Mutta mielummin kuitenkin näin päin, että nyt on asuntolainaa vähän vähemmän ja mahdollisuus hoitaa lapset kotona kuin se että olisi vähintään puolet suurempi asuntolaina omakotitalosta ja sitten olis ollut pakko viedä esikoinen hoitoon heti äitiysloman päätyttyä ja menne molempien töihin.
Välillä aina tuntuu että miten sitä mahtuu kahden kanssa kolmioon mutta sitten pitää aina muistuttaa itseään että elämä on valintoja ja me haluttiin ehdottomasti valita niin että lapset saa olla kotihoidossa elämänsä ensivuodet :heart:
Ja kyllähän sitä mahtuu kun vaan niin päättää - onhan ne ennenvanhaankin mahtuneet pikkuisiin torppiin ja lapsia on saattanut olla vaikka kymmenen tai enemmänkin! Taitaa nykyään olla vaan tämä tavaranpaljous mikä sitä ahtautta teettää :whistle: Mä ainakin oon sellainen hamsteri etten raaski luopua kaikesta mistä voisi :ashamed:

Kissinminttu, PilkkuPantteri ja muut joilla sairastetaan: Voimia!! :hug: :hug:


Siksakkia & KultaPieni 22+2
 
Mä en ole juurikaan kirppiksiä harrastanut, mutta nyt niitä voisi alkaa kiertämään. Meillä on naapurikunnassa muutama hyvä kirppis, joissa sisko ainakin käy tiuhaan. Ja tuolta Tampereelta niitä sitten löytyy lisää. Meidän omassa kunnassa ei olo yhtään. Tampereella olisi joku vauvantarvikekirppis, josta ajateltiin käydä katsomassa sitteriä yms. Mutta oli nyt tammikuun kiinni. Oltaisi muuten sieltä voitu vaunujakin katsoa, mutta ostettiin sitten alesta ne uudet.

Siksakkia Me ostettiin kanssa Emmaljungan vaunut, koska niissä on hyvä jälleenmyyntiarvo. Tosin meillä on yhdistelmät, että käytetään nyt ensin n. 3.vuotta ennen kuin myydään. Tai kun valittavana oli Brio ja Emmaljunga ja alehinnoilla Emmaljunga oli vain 50 ? kalliimpi, niin ajateltiin sen jälleenmyyntiarvon kautta. Joku myi täällä palstan kirppiksellä Emmaljungaa tosin kalliimmalla, kuin mitä sai alesta uudet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Joku myi täällä palstan kirppiksellä Emmaljungaa tosin kalliimmalla, kuin mitä sai alesta uudet.
Minäkin oon yrittänyt niitä tuplia metsästää nettikirppareilta ja huuto.netistä ja kalleimmat mitä olen nähnyt, oli vuoden vanhat tuplat vain 50? halvemmalla mitä uudet kaupassa! :whistle: Tietty sitä saa pyytää mitä kukin haluaa, mutta itse kyllä ostan sitten mielummin ne uudet kaupasta kuin käytetyt (vaikkakin vähän) melkein samalla hintaa.

Sama juttu noissa vauvan vaatteissa, viimeksi kun kirpparilla kävin niin käytetyistä, nukkaantuneista ja haalistuneista Lindexin retrokuvioisista vauvan bodyista pyydettiin 4-5?. Niiden ovh. kaupassa 7,95? ja nyt alessa kun oli kaikki puoleen hintaan sai sitten uusia jopa halvemmalla!
 
Tervetuloa uusille sekä onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Joku kyseli neulomisesta. Itse lukeudun siihen joukkoon, joka jaksaa aina aloittaa jotakin uutta, mutta sitten se jämähtää jossakin vaiheessa. Miehen tumput ovat tuolla puolivalmiina odottamassa, että jaksaisin taas tarttua puikkoihin. Aikaahan siihen ei mene kuin muutama tunti, mutta...
Mun täti laittoi tuossa alkusyksystä mulle s-postilla linkin, jossa on jos jonkinlaista ohjetta vauvasta vaariin. Ajattelin sen tähän liittää kun joku valitteli ohjeiden puuttumista elikkäs tässä olkaa hyvä www.garnstudio.com.

Näin tuossa toissa yönä unta noista marttojen lahjoittamista villasukista. Olivat kutoneet sukat nalle puh-kuvioisia sekä koot vaihtelivat vauvasta aikuiseen. Kaikenlaisia unia sitä tuleekin nähtyä.

Asunnon vaihtaminen ei ole täälläkään ajankohtaista. Remonttia pitäisi vaan alkaa tekemään tuonne yläkertaan, jos vaikka joskus saisi siirrettyä makuuhuoneen sinne.

Liikkeet ovat alkaneet tuntua entistä useammin/selvemmin. Jopa aamuisin, jos malttaa hetken loikoilla ennen ylösnousemista, tuntuu muutamia potkuja. Taitaa asukas potkia siellä kantajaansa liikkeelle, jotta pääsee itse nukkumaan. Liikkeet tunnen kun olen paikallani, liikkuessa ei ole vielä tuntunut yhtään.

Onkos täällä ollut puhetta tuosta rintojen tihkumisesta? Tuossa n. viikko sitten havahduin kun sängylle oli tupsahtanut kummallisia läiskiä yön aikana. Toissa iltana ilmestyi sitten t-paitaankin saunan jälkeen pieni märkä läntti.

Fox, 20+0 ja laskennallinen puoliväli saavutettu =)
 
Nyt on niin paljon kirjoitettu neulomisesta ja virkkaamisesta, että sormet syyhyäisi aloittaa jotain. Mutta olen kanssa niin huono tekemään loppuun asti... Tai siis se neulominen ei mene ilman apuja. Virkannut olen niin paljon, vaikkakaan en pariin vuoteen, että varmaan muistuu mieleen.

Yksi ristipistotaulu mulla oli kesken 10-v. Tein sen viime talvena loppuun ja sen jälkeen olenkin tehnyt useampia pikkutöitä. Mutta tarkoituksella sellaisia pieniä tauluja tai pyyhkeisiin koristeita tms., että ne tulisi kuitenkin valmiiksi pian.

On meilläkin yksi kirjahylly, minkä haluaisin myydä. Mutta se on tosi kallista sarjaa (Björkman), joten en sitä viittisi ihan halvalla myydä. Mutta toisaalta hyväkuntoinen hylly, josta ei sitten viitsisi liian halvalla luopua. Voihan sen laittaa ensin kalliimmalla hinnalla ja jos joku sen maksaa, niin hyvä niin :D . Olisihan tässä aikaa sitä sitten myydä vielä halvemmalla, että saisi sen kuitenkin ennen nupun syntymää pois.
 
Moikka
tosi paljon tullut teksti mutta ku vielä muistan ni Pauzi: viime raskaudessa mittailin kotona ku paastoarvo oli just siinä rajalla. Silloin ohjeet oli ennen ruokailua piti olla alle 5,8. Ja 1 h ruokailun jälkeen piti olla alle 7,8. Tuo sun 4,7 on jo paastoarvon suosituksen alle,ja tuo 4,3 1 aamiaisen jälkeen on musta vähä liian matala.Eli olisit voinut syödä enemmän tai mittauksen jälkeen uudelleen. Muistatko mitä söit silloin? Hyviltä sun arvot kuulostaa.

Ihmiset pyytää uskomattomia hintoja kirppiksellä hounokuntoisista vaatteista.Kuten jo joku sanoi että alesta saa uusia halvemmalla ku kirppikseltä käytettyjä.
Jos käytettyjen ja uusien hinnan eroksi jää 50 ? ni todellakin kannattaa ostaa vaunut uutena.Saahan siihen takuut jne.
Itse ostan tosi paljon kirppikseltä ja huutiksesta,mutta nyt ku ostettiin uusi sohva ni yritin sitäkin huutaa mut käytetyn hinta nousi 40? alle sen mitä se maksaa ikeassa uutena.
Itsekkin myin meidän vähällä käytölä olleet kolmipyöräiset tuplat pois ja niissä nousi hinta aika korkealle.Loppujen lopuksi jäin maksamaan vuode käytöstä 30 ?. :eek:

Jos nyt yleisesti tehdään galluppi ikäerosta: Meillä silloin kun vauva syntyy esikoinen on jo 14 v( ei asu nyt kotona) tyttö on 4v 10kk,poika 3v6kk ja tyttö 1v9kk

Huomenna on vihdoin neuvola.Onneks vauva on jonkin verran liikkunut.
Kiva mennä puntarille:LOL: onneks mu neuvolatäti ei ole koskaan valittanut.Lähtöpaino kun on jo ihan järkyttävän paljon.

tosi moni on ollut kipeenä.Yrittäkää levätä.Musta tuntuu,että mulle on iskemässä tää lasten räkätauti.Ihan mieletön päänsärky.

Pakko mennä antaa pojalle juotavaa.

NN rv 18+2 (19+3)
 
Maidon tihkuminen: Mulla tihkui valtavasti ekaa odottaes jo näillä viikoilla. Seuraavia odottaes ei ole etukäteen oikeestaan tullut mitään. Silti maitoa alkanut tulla synnytyksen jälkeen ihan hyvin.

Ikäerosta: Esikoinen 10, seuraava vauvan synnyttyä 9v ja nuorin 5v.

Huomenna ultraan! Mua jännittää kauheesti. Onneksi mies ottaa rauhallisesti.

Täällä vielä koko perhe säästynyt flunssalta.

Alhambra + Napero 20+6
 
:wave:

G Meillä on esikoinen toukokuussa (vauvan syntyessä ) 7v10kk. Toinen on 5v4kk. Kolmas on 4v1kk. Ja neljäs on 2v6kk.

Kirppiksellä itsekin välillä tulee käytyä, ja myynytkin siellä aina joskus olen. Jotkut siellä tuntuu pyytävän ihan järkyttäviä hintoja vaikka nyt jostain bodysta. :eek: Itse kun sinne myyntiin olen tavaraa vienyt, olen koittanut hinnoitella niin, että mahdollisimman vähän tarvii takasin raahata tavaraa... Kyllä sieltä aina mukavaa "taskurahaa" saa, vaikka pienellä hinnalla myykin. Ja mikä parasta; tilaa kaappeihin! :D

Täälläkin podetaan flunssaa. Lapsilla lisäksi yskää edelleen, nuorimmaisen kuume onneksi jo voiton puolella. Oma olokaan ei mikään paras mahdollinen.

Keskiviikkona alkaa täälläkin arki... mies menee töihin ja esikoinen kouluun. Kerhot jatkuu vasta 12.1.

Äitti ja minivitonen 19+5 :heart:
 
Kirpputorihinnoista - kyllä jouduin eilen välillä silmiä pyörittelemään, kun siellä kirppiksellä kävin. Ihan kulahteneista bodyista (HM, lindex) saattoi olla pyyntihinta 3- 4 EUR. 50- senttiset vaatteet olivat hyväkuntoisimpia, kun niiden käyttöaika on niin lyhyt. Ostinkin sitten bodyn ja potkupuvun sitä lajia, eihän ne omassakaan käytössä varmaan kauaa vanhene. Body oli tosi ihana ja hyväkuntoinen ja ihan merkkituotekin - Gant :) Ja hinta 2 EUR. En kyllä varmasti raaski itse ostaa noita lasten merkkivaatteita kaupasta, mutta jos halvalla kävelee käytettynä vastaan niin mikä ettei.

Apua, oltiin anoppilassa syömässä ja vedin itseni ihan ähkyyn. Kohtu taitaa painaa vatsalaukkua jo sen verran, että annoskokoja on väkisinkin pienennettävä. Nyt on ainakin tosi tukala olo. Typerä ahneus. |O
 
Minäkin olen miettinyt josko varaisi kirppikseltä pöydän. Ennen olen käynyt vain sellaisella kirppiksellä missä ollaan itse myymässä. Se on siitä hyvä, että jos oma ajattelema hinta ei miellytä mahdollista ostajaa niin voi sitten siinä samalla neuvotella sopivan hinnan. Pääasia se just että saa sitä tavaraa pois.
Mites te, jotka olette kirppiksellä pitäneet pöytää, paljonko maksaa viikko?
 
Siksakkia Oliskohan tuossa meidän naapurikunnassa ollut 25 ?/viikko. Muistankohan ihan väärin, kun siitä on aikaa. Oli vielä siskon kanssa puoliksi, että en nyt muista. Toka viikko olisi ollut halvempi, mutta ei meillä ollut tarvetta.
 
Mä olen kirppareilta ostanut paitoja ja housuja ja mekkoja hinnat 1-2e jotkut yrittää kiskoa hirveitä hintoja sellaset pöydät kierrän kaukaa. Nyt ei ole tullut käytyä aikoihin. Tähän aikaa taida olla mitään myynnissäkään kun alestakin saa vaatteita samaan hintaan melkeistä. Itse en ole kirppareilla myynyt mitään mutta olen kuullut että on varastettu mm. reimateciä jne..kannattaa hälyyttää jos kallista myy.

ikäeroista..vanhin on melkeistä 14.v sitten on n.12½v ja n.7½v ja melkeistä 5. v nuorin onneks.. :p saa ehkä nauttiakin siitä vauvasta eikä ole kokoajan uhmaikäinen vieressä kiukkuamassa ja tuhoamassa asuntoa sillä välin kun imettää..näin kärjistetysti sanottuna. Vaikka saa nuo lapset yhdessä aikaa sellasen show:n että välillä on hermot todella koetuksella varsinkin tällaisilla pitkillä lomilla..mies töissä eikä mitään aktiviteettia..sukulaiset todella kaukana..

katsoiko joku eilen sirkus ohjelmaa kun se nyrkkeilijä Eva temppuili trapetsilla rv 18 heh..ei luonnistus multa, no en mä olekaan ammattinyrkkeilijä :LOL: uskomattomalta tuntu silti itsellä, kun on vaikeuksia päästä sängystä ylös.. :D mitähän se vauva siellä mahassa tykkää kieputuksesta..ei kai siinä mitään?

Minä en neulo ..en osaa eikä kärsivällisyys riitä mun pitää saada heti valmiiksi jos jotain aloitan.
Asuntoa ei tarvi vaihtaa..
 
Minkäkokoisia vaatteita ootte ostaneet ihan vastasyntyneelle? Jos lapsi painaa esim n. 4kg meneekö sille enää mitkään 50cm vaatteet vai riippuuko se ihan pituudesta. Miten musta tuntuu että olen käyttänyt 62cm bodeja alusta asti..housut on voineet olla 56cm..Eikös nuo alle 60cm mene parissa viikossa pieneksi? miksen mä muista mitään.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Minkäkokoisia vaatteita ootte ostaneet ihan vastasyntyneelle? Jos lapsi painaa esim n. 4kg meneekö sille enää mitkään 50cm vaatteet vai riippuuko se ihan pituudesta. Miten musta tuntuu että olen käyttänyt 62cm bodeja alusta asti..housut on voineet olla 56cm..Eikös nuo alle 60cm mene parissa viikossa pieneksi? miksen mä muista mitään.. :/
Mä oon tuosta esikoisen vauva-ajasta viisastuneena hankkinut tälle tulevalle muutaman H&M:n bodyn ja puolipotkarit kokoa 44cm. Esikoinen kun painoi vain 2880g vaikka syntyi rv 41+0. Kaikki 50cm:kin olivat todella isoja ja menivät hirmuisen pitkään päälle. 56cm ei voinut alkuun edes käyttää kun vauva hukkui niihin.

Sitten kokoa 50cm hankin vähän useamman vaatekerran ja 56cm kokoa myös jonkun verran. Siitä isompia en varmaan ennen vauvan syntymää hanki, kun ei tiedetä kumpi tulossa. Ja onhan esikoiselta jäänyt niitä 60cm kokoisia että jos nyt sattuu tulemaan 4,5 kiloinen vauveli jolle ei pienet vaatteet menisi :)

Minusta tuntuu että ainakin esikoisella se koko 50-56cm jäi sitten vasta pieneksi kun pituutta oli sen verran etteivät enää mahtuneet niin luulen että se vaikuttaa enemmän kuin vauvan paino. Mut oli esikoinen kyllä 50cm jo syntyessään ja siltikin ne 50cm vaatteet oli tosi isoja.
 
Suzyanne
Siksakkia kiitos neuvoista, nyt onnistuu tekstin tummennus, itse en kyllä olisi keksinyt miten se pelaa, sen verran tietsikka-urpo olen. :LOL:

Samaa olen pohtinut kuin Nara, eli minkäkokoisia vaatteita kannattaisi vatasyntyneelle hankkia. Koska vaavi on koko ajan ollut vähän isompi kuin kirjoissa lukee, että sen ikäisen sikiön pitäisi keskimäärin olla, olen päätellyt että vauvasta taitaa tulla aika iso. Lisäksi vielä, kun mies on ollut vähän vajaat 4300 g ja 54 cm syntyessään, ja minäkin isonpuoleinen. Nyt pienimmät hankkimani vaatteet ovat 56-senttisiä. Ehtiihän niitä pienempiä sitten hommata, jos vähän ennen syntymää näyttääkin siltä että tulee pienempi.

Kirppishinnoista ja vauvanvaatetarjonnasta, että sieltä mainitsemastani Helsingin Valtterista kyllä löytyy hyvää vauvanvaatetta tosi halvallakin. On tietty poikkeuksiakin, mutta kalliit myyntipöydät kierrän kaukaa. Tänään sain sieltä "saaliikseni" mm. Benettonin bodyn, koko 56, 50 cnt, Tutta- gollegehaalarin koko 68, 1 e, Lindex Baby- trikoohaalarin koko 68, 1 e, H&M Nalle Puh-bodyn koko 56, 50 cnt, ja vielä muutaman muun erittäin hyväkuntoisen vaatteen kokoa 56, 62 ja 68, hinnat 50 cnt-1 e. Tänään hypistelin hyväkuntoista Reimatec-syys-ulkohaalaria koko 68, mutten osannut yhtään arvioida minkäkokoinen vauveli olisi ensi syksynä, niin en uskaltanut ostaa, vaikkein hintaa ollut kuin 10 e uudenveroisesta haalarista, käsittääkseni kyseinen merkki on aika arvokas.

Niin että kyllä Valtterista löytyy sen verran hyvän hinta-laatusuhteen omaavaa tavaraa, ettei varmaan tule uutena paljon hankittua, ja tällä hetkellä luulen ettemme edes tarvitse äitiyspakkausta, vaan otamme rahana, kun kaikki oleellinen alkaa olla jo hankittuna halvalla.:)

Itse olen muuttanut pk-seudulle pienemmältä paikkakunnalta muutamia vuosia sitten, ja täyty sanoa, että vaikka vuokrat sekä asuntojen hinnat ovat täällä hirveitä, niin elämistä täällä halventaa huomattavasti juuri kirppisten valtava hyvänlaatuisen tavaran tarjonta. Jopa Uffin kirppiksillä on täällä laadukasta tavaraa, kun osaa etsiä. Mutta se onkin ihan hyvä, että kun asumiskustannuksiin menee niin paljon rahaa, ettei sitten vaatteisiin ja muuhun kulutustavaraan mene niin paljon. B)

Suzyanne 22+4

 
Noita kokoja mäkin olen pohtinut... Onneksi tulee kesävauva, niin ei tarvi heti alkuun olla villavaatteita yms. Tai kyllähän toukokuun loppu/kesäkuun alku voi olla hyvinkin viileä, mutta vähemmillä vaatteilla selviää silti kuin talvivauva. Syksyksi on sitten helpompi ostaa jo oikeampaa kokoa.

Voiko vanhempien koosta (siis syntymäkoosta) veikata vauvan kokoa? Siis sitä, että jos me mieheni kanssa ollaan oltu isoja vauvoja, niin meidän nupustakin todennäköisesti tulisi?
 
Asunnon vaihdosta: Me asutaa nyt miehen ostamassa omakotitalossa joka tosin on maksettu kokonaan pois n.2vuoden kuluttua.. Talo on PIENI.. alakerrassa on n.45m2 ja ylhäällä joku 25m2, eli ei iso.. onnex on sentäs kaksi vessaa! :D Ollaa mietitty vaihtoo isompaa mut päädyttiin pitämään tämä ja laajennetaan tästä sitten meille sopivan kokoinen,sitä ennen vaan koitettava mahtua! .. on viellä noi kaksi iso koiraakin! :LOL: Välillä kyllä tuntuu että tila loppuu ja ahistaa ku kaikki pyörii jaloissa.. :whistle:
koiruudet saa onneks ulos välillä riehumaan! =)

Muoks.
Noista vaavin vaatteista vielä.. mä oon ostanu just noita 52-56cm vaatteita..
Ainakin mahtuu sitten ja jos vaikka oisikin vähän isompia hetken niin kääntelen sitten hihoja ja housunlahkeita.. en kuitenkaa hirveen montaa 50cm ole ostanu jos sattuukin olemaan vaavi iso kokoisempi ..
 
vanhempien koosta siis syntymäpainosta ei kyllä pääsääntöisesti varmaan voi päätellä yhtään mitään?tai ainakaan se ole mitenkään itsestään selvyys. Itse olen ollut alle 3kg syntyessäni ja olen saanut 4kg ja yli lapsia.
Sitähän ei voi tietää tietty etukäteen minkä kokoinen lapsi tällä kertaa on tulossa.
En mäkään varmaan pienempiä kuin 56cm hommaa..meillä on ollut sairaalassa ne pienimmän koon vaipatkin liian pieniä onko ne 2-4kg..nythän se tuntuu kun niitä vaatteita katsoo että ne on ihan minikokosia heh mutta kuitenkin vauva hukkuu niihin ens alkuun. Puseroissa voi kuitenkin kääntää hihoja..juups..
 
Suzyanne
Otinpa tuossa juuri uuden masukuvan ja laitoin tuonne masukuvapinoon, laitetaanpa tännekin.



Eli 22+4 tuossa. Monet tutut on jo ihmetelleet mahani pientä kokoa. Terkkarilta asiasta tiedustellessani hän kertoi, että minulla asiaan saattaa vaikuttaa ainakin se, että odotan esikoista, lantioni on leveähkö enkä muutenkaan ole kovin pienikokoinen, vauva mahtuu aika pitkään "piiloon". Toisaalta olisi kiva jos raskauteni jo näkyisi selvästi ulospäin, mutta eiköhän se aika vielä koita. B)

Vauvan koosta, totta, itsekin olen kuullut ettei vanhempien koosta voi välttämättä vauvan kokoa päätellä. Mutta voikohan siitä, jos vauva on alusta asti isompi kuin mitä niillä viikoilla keskimäärin vauvat arvioiden mukaan ovat?
 
Vauvan vaatteista tai niitten koosta minä olen saanut ystävältäni olen saanut 56cm vaatteita sekä 60 cm. Olen ajatellut ettävoihan niitä hihan suita ja lahkeita kääntää ja vauvathan yleensä kasvat nopeasti. En ole kyllä kuullut että vanhempien syntymä koko olisi suhteessa lapseen. Itse olen ollut 3800g ja 51 cm ja Avomies 2500g ja 48cm tosin hän syntyi 3 viikkoa etuajassa.
Isompaan asuntoon ei tarvitse muuttaa kun vain saadaan tuo yläkerta valmiiksi. Tosin pinnasänky ja hoitopöytä mahtuu kyllä alakerrankin makuuhuoneeseen. Yläkertaan olemme kyllä suunnitelleet makuuhuonetta ja lastenhuonetta.

Tytti ja Papu 19+0 :heart:
 
vaatteista: mun kokemuksella ei kannata ostaa kovin paljoo pientä vaatetta! meillä poika painoi 4200g syntyessään ja 50 senttiset sai unohtaa samantien 56cm meni muutaman ekan viikon mutta suosittelisin eniten hankkimaan 60 ja 62 senttisiä!! niiden käytön aika tulee yllättävän pian!! jos siis vauva on joku 3-4 kilonen syntyessään.. sitten vielä kaikki sukulaiset ja ystävät ostaa kuitenkin suurimmaksi osaksi sitä ihan pientä 50-56 senttistä vaatetta niin meillä ainakin jäi niistä suurin osa pitämättä vallan.. varsinkin kun kesä on vastassa niin ei edes sitä vaatetta kovin paljoo tarvi et jos nyt joku jo hankkii villapukuja tai haalareita syksyä ajatellen niin 68 senttinen olis pienin mitä ajattelisin ostaa!

hiukan repesin kun katoin huuto.nettiä ja siellä joku myi äippäpakkauksen makuupussia 14 eurolla!! eikä ollu edes ihan uusi! :LOL: et ei ne kirppis ostot tosiaan aina niin edullisia oo!

G: meillä poika on 3v7kk kun vauva syntyy.. nyt jo hiukan mietityttää kun poika tarvii paljon virikkeitä ja vauva tietty osansa et miten ne päivät sitte sujuu mut eiköhän se siitä! poika on nyt mun äitiyslomaan asti perhepäivähoidossa.

tuntuu vaan vieläki flunssa vaivaavan.. eli koko talviloma tässä nyt meni sairastaessa :( huomenna taas töihin klo 7! no jokainen työpäivä lyhentää aina aikaa äitiysloman alkuun :) pitää vaan ajatella niin!

ja kukas siitä fyysisestä työstä kyseli niin mulla kans erittäin raskas työ fyysisesti kun oon 50 paikkasella osastolla jossa paljon nostoja ja agressiivisia asiakkaita! pelottaa välillä nostoissa ym. ja työpäivän jälkeen supistelee, mutta kyllä siellä nyt koitan vaan jaksaa mahd. pitkään olla. vielä ei ainakaan raskauden takia oo yhtään sairaslomapäivää :) esikoisesta jouduin jäämään pois jo 26 viikolla selän takia, mutta nyt ei ainakaan selkä vielä oireile..

onnea kaikille ultraan ja :flower: jo käyneille hyvistä kuulumisista!! itellä vielä viikko odoteltavaa!!

Höpöliini ja Piipero 19+4
 
vauvan koosta Meillä on pienin vauva ollut 3740g ja 49cm syntyessään, isoin taas 4550g ja 54cm. Nämä sattuu vielä olemaan meidän poikien syntymäkoot, nuorimmainen (neljäs) on siis ollut kaikista pienin meidän vauvoista. Ja sitä edellinen (kolmas) oli sitten isoin. Tyttöset (ensimmäinen ja toinen) sitten menee näiden poikien syntymäkokojen väliin. :D Meillä on kanssa muille vauvoille ollut ne ihan pienimmät vaipat (2-4kg) pieniä, paitsi tuolle nuorimmaiselle. 50cm vaatteita meillä on ihan muutamia, kyllä ne ihan alkuun mahtui tuolle meidän isoimmallekin vauvalle, käyttöikä kyllä jäi vähäiseksi. 56cm vaatteita löytyy sitten enemmän, niitä on jokaisella vauvalla saanut melko pitkään käyttää. 60cm vaatteet on vastasyntyneelle sen verran isoja, että niitä ei ihan heti ole tullut käytettyä.

ihana masukuva suzyanne! Itsekin pitäis taas vähän päivittää omaa masukuvaa...

Siellä kirppiksellä missä olen myynyt tavaraa, pöytävuokra on 27?. Siskon kanssa se aina puoliksi ollaan otettu. Seuraavat viikot on sitten edullisempia, mutta ei olla koskaan 2 viikkoa peräkkäin pöytää pidetty... Viikko kerralla riittänyt. =)

Äitti ja minivitonen 19+5 :heart:
 
Heippa!

Kauheesti tullu tekstiä, yritin kahlata läpi, mutta kaikkea ei pystyny taas ihan ajatuksella lukemaan :ashamed:

Tervetuloa uudet mukaan jutusteluun! Ja onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: Ja pikaista paranemista kaikille sairaille :hug:

Kiva juttu toi marttojen villasukka-homma :) Itse innostun neulomaan ehkä kerran kolmessa vuodessa ja silloin neulon muutaman päivän ajan kaikenaikaa niin ettei mitään muuta joutas tekemäänkään ja sitten se into taas lopahtaa. Emmä mitään muuta osaa neuloa ku sukkia ja kaulaliinaa sekä just ja just lapasia.

Asunnonvaihto olisi toki varsin tarpeellinen, mutta ei meillä ole nyt mahdollisuuksia isompaan lainaan. Ja ajankohta asunnon myynnillekin on nyt niin huono, ettei sekään homma houkuttele. Me ostettiin vähän reilu kolme vuotta sitten tää omakotitalo 4h+k+khh+s, asuinpinta-alaa on 105 neliöö, eli ei mitenkään ruhtinaallisesti seitsemälle hengelle. Meillä on nyt sellanen ratkasu, että esikoisella on oma huone, kahella seuraavalla on yhteinen huone ja taaperolla on nyt toistaseks oma huone, mutta siitä tulee sitten aikanaan myös tämän tulokkaan huone. Mun ja miehen sänky on "takkahuoneessa", se ei varsinaisesti ole mikään erillinen huone vaan sellanen vähän niinkuin iso alkovi olohuoneen yhteydessä. Tää on ihan hyvä järjestely ja näin mennään vaikkakin jatkuvasti isommasta talosta haaveilenkin.

Vaatteiden koosta meillä on kaikki ollu sellasia nelikilosia tai pikkasen vajaa mötkäleitä, mutta kyllä niille on 50 senttiset vaatteet mahtuneet, pituutta heillä ei kyllä ole ollut kuin sen 50-52cm. Painavin meidän vauvoista on ollu 4105cm, mutta hän oli myös lyhin 50cm. Kevyin on ollu 3720g ja pisin 52cm, hän oli 4020g painava. Tosin ihan pelkkiä 50 senttisiä ei meillä kovin montaa vaatekappaletta ole, suurinosa on 50/56cm tai 56cm.

Lasten ikäerosta kun tämä vauva syntyy on meidän esikoinen 10v4kk, toka 8v8kk, kolmas 7v4kk ja neljäs 1v11kk, eli meillä on sitten vähän niinkun kaksi sarjaa, isot ja pienet pojat :)

Tökkii kovasti taas palsta, toivottavasti tän tekstin lähetys ees onnistuu...

villahousu & Sulo 21+3 Huomenna ultraan!!!
 

Yhteistyössä