Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Jennyfr Mulle mun pappa teki kahden ensimmäisen raskauden aikana sellasen "sormustestin". Toinen näytti oikein, toisesta tytöstä testi näytti poikaa. Muissa raskauksissa pappaa ei sitten enää ollutkaan, joten itse olen sen saman testin itselleni tehnyt. Tästä vauvasta näytti tyttöä. Ja tyttöä olen arvellutkin, samoin mies. Tosin eilen illalla käväisi mielessä, että jos onkin poika tulossa. :D Masussa tuntui sellaista pientä "tärinää", niinkuin meidän molemmat pojat on masussa tehneet... Kuulemma sillon kun (poika?) vauva pissaa, saattaa sillain täristä masussa. :whistle: Mutta sitten taas alun pahoinvoinnin perusteella olis niin selvästi tyttö tulossa. :D No, se selviää sitten toukokuussa. :heart:

nasu21 Hyvä että jomotus helpotti. Ja toivottavasti pysyykin poissa. :hug:

Täällä siivoillaan joulukoristeita pois. Vaatehuonettakin olis tarkoitus tässä jossain vaiheessa siivoilla... saan sieltä samalla sitten vauvanvaatelaatikot esille... oi voi... ihanaa päästä niitä pikkuruisia vaatteita hypistelemään. :D :heart: :heart:


Äitti ja minivitonen 19+4 :heart:
 
Töistä kotiuduttu. Oli helppo nousta aamulla, kun jostain syystä täälläkin valvoskeltiin pitkin yötä. Nyt mennään naperon kans päikkäreille, kun isä vie lapset luistelemaan.

Mulle tehty sormustesti joskus, mutta ei pitänyt paikkaansa. Tarkemmin muistellen, ettei sitä vaan tehtykin neulalla.

Onkohan kellekään muulle käynyt niin, että neuvolan muuttuneen ohjeistuksen takia välttyy sokerirasitukselta? Tuntuu ihan ihmeelliseltä, kun itse olen niitä litkuja juonut kolmen raskauden aikana ja nyt ei rasitukseen tarvitsekaan. Syynä se, että äidilläni ykköstyypin diabetes. Kakkostyyppisestä olisin sokerirasitukseen joutunut/päässyt.

Voikaahan hyvin! Nyt päikkäreille, ne on luxusta!!!

Alhambra + Napero 20+5

|O |O
 
Nasu21 Hyvä että helpotti ! :)

Minäkin tänää jo siivoilin joulujuttuja pois.. verhot jäi vielä! :D tiistaina ois synttärit,pitäis keksii jotaa kivaa ja hyvää leivottavaa sukulaisillle.. Ootan oikeen innolla että pääsen maanantaina keittiöön hääräämää ihan jonkun syyn takia, kun nykyään ei ole pahemmin tullut mitään leivottua! :)

(.) Vaavi on ollut hieman hiljasempi kun viimeviikolla mutta kuitenkin sillontällöin potkinut..
Istukkakin oli tuossa etuseinämässä niin ei varmaan vielä jokaista liikettä tunne..

Semmosiatämmösiä tälläkertaa! =)

T:toukotytsy+masukki 21+6
 
Täällä voidaan taas huonosti aina kun luulee että nyt ei tarvi enää oksentaa. Oksennus lentää ja tuntuu että mitään ei voi syödä. Vähänkin kun syö maha on heti kova pallo ja tunnin päästä lentää yrjöt. Välillä tulee tunne, että päästä katoaa veri ja sitten tietty huippaa ei muuta ku petiin. Joo ja supistukseen herättiin myöskin yöllä ja sama homma aamulla oottelet siinä vartin että pääset sängystä ylös. MÄ HALUA SYNNYTTÄMÄÄN no en tietenkään nyt vaan tulis se saakutin toukokuu pian ..huoks..miten tää on tälläistä? tuskaista odotusta..olen myös pari yötä kärsinyt ummetuksen takaisesta ripulista voi sissos..sekin tuntuu siltä kuin synnyttäs hirvee tuska mahassa..kaiket yöt näkee vain painajaisia ja heräilee moneen kertaan millon vessaan millo painajaiseen tai supistukseen..
maanantaina varata neuvola-aikakin ja muistaa se paastosokeri käydä ottaan.
 
Jaksuja Naralle. Kuulostaa kyllä aika inhottavalta :ashamed:

Millain se sormustesti tehdään? Kun mun isä ja mies saa esim. varvulla veden kohdan katsottua, niin olisiko niillä sitten "taikaa" tehdä sormustestikin.
 
Pauzi
Laitanpa tämän nyt tännekin, jos täällä olis joku jolla raskausdiabetes ja osaisi vastata pariin kysymykseen.

Mulla vissiin kanssa on tuo rd. Historia siis sellainen että ensimmäinen raskaus v. 04, yksi arvo oli raja-arvo (en muista mikä ) ja siitä sit alko kotimittaus. Arvot oli ok, joten ei siinä sen enempää. Poika syntyi rv 40+4 ja painoi 3280g.
Toinen raskaus v. 07, rasituksessa kaikki ok ja tyttö syntyi rv 39+5 ja painoi 3220g.

Nyt sit kolmas raskaus, rv 21+2 menossa, ja rasituksessa rv 13 oli paasto arvo koholla 6.2. Nyt oon mitannut kotona, ja mulle ei kukaan ole vaivautunut selittämään että mitä niiden pitäis olla. Olen myös ihmetellyt sitä, että esim. tänä aamuna ennen aamupalaa arvo oli 4.7, tunti aamiasen jälkeen 4.3. Onks tää normaalia et ruuan jälkeen matalampi kun paasto? Voiks näistä päätellä jotain? Joka mittauksella arvot on ollu suunnilleen samat.

Olis kiva jos joku osais jotain vastata.
 
Nasu 21 Hyvä että olo helpotti.

Joulukoristeet on korjattu pois ja kuusi kannettu pihalle. Tosin kun kaikki välipäivät olen puskenut töissä niin eipä ole hireästi joulullta tuntunut.
Tänään käytiin miehen kanssa alennus myyneissä kengät ostin itselleni empä muuta. Käytiin kyllä lastentarvi kaupassa katsomassa vaunuja mutta odotetaan nyt siihen rakenne ultraan ja sitten ostetaan...
Papu on jostain syystä ollut tänään ja eilen kovin hiljainen tai sitten potkii mua selkään niin en kaikkia liikkeitä tunne.
Tytti ja Papu 18+6
 
Heh, mieheltä kysyinkin jo sormustestiä ja pyörimään lähti hienosti, kun kokeili. Eli tyttö tulossa :D . Miehellä on poika entuudestaan ja silloin oli pitänyt sormustesti paikkaansa.

Mies onkin vettä löytänyt sormuksella ja isä varvulla. Isällä ei ollut sormus toiminut, kun olivat josku sitä testanneet.

Pauzi En osaa valitettavasti auttaa yhtään siinä asiassa :hug:
 
Nasu21: Hieno juttu että olo helpottunut :hug: Mä olin täällä jo aika huolissaan :whistle: Tuo lämpö auttaa minullakin moneen vaivaan ja kolotukseen, olipa sitten lämmin sauna, lämmin vesi tai mikrossa lämmitetty kaurapussi!

Harmi juttu tuo jos joudut ottamaan esikoisen mukaan sokerirasitukseen, toivottavasti vielä kuitenkin hoitaja järjestyisi jostain. Mulle ainakin se laboratorion täti sanoi, että pitää istua ne verikokeiden väliajat paikallaan, ettei testi ole luotettava jos hiihteleepi pitkin ja poikin. Voihan tietysti olla että lapsi jaksaa olla paikallaankin, mutta eihän sitä aina tiedä. Mulla kyllä tuli siinä niin huono olo, etten olisi oikein jaksanut lasta hoitaa siinä samalla :/
Toivottavasti pärjäätte hyvin jos yhdessä menette testiin :heart:

Mä mietin että ottaisivatkohan ne martat lahjoituksena sellaisia vajaita keriä, kun mullakin olis jotain lankoja jäänyt joista varmaan pienet sukat tulisi. Mutta lueskelin sitä niiden tiedotetta ja siitä sain sen käsityksen että sukkia neulotaan vain juhlavuoden väreissä, oliko ne nyt sininen, punainen ja vihreä ja langat on Novita heille tehnyt, kai ihan varta vasten.


Me käytiin tänään ostoksilla koko perheen voimin, monta tuntia vierähtikin ja mukavaa oli :) Löysin nyt sellaisen takin, jonka TOIVON menevän koko lopputalven. Missään en ole oikeita äitiystakkeja nähnyt, mutta tuo löytyi Lindexiltä. Mun normaali koossa masun kohta oli sen verran tiukka ettei enää mennyt kunnolla sekään malli, vaikka oli sellainen alaspäin levenevä. Yhtä kokoa suuremmassa masun kohdalla olis ollut vähän kasvunvaraa mutta varmasti olis jo kuukauden-kahden päästä ollut tiukka sekin. Ostin sitten varman päälle kaksi kokoa suuremman että masu mahtuisi koko lopputalven sinne takin sisään, mutta harmi vaan muuten se takki on aika teltta :LOL: Hihatkin on vähän pitkät, mutta pakkohan sitä joku takki oli ostaa ja tuohon on nyt tyydyttävä.
Oli onneksi puoleen hintaan niin ei maksanut kuin vähän alle 40?. Harmittelin että muutaman kuukauden takia joutuu ostamaan, mutta mies sanoi että eihän sitä tiedä jos olen raskaana myös ensi talvena, niin onhan sille sitten taas käyttöä :LOL:

Löysin muutamia ihania vaatteita alesta sekä esikoiselle että vauvalle. Voi kun olis ollut kaikkia suloisuuksia pienille prinsessoille, mutta me kun ei tiedetä kumpi tulossa niin ei sellaisia uskalla hankkia :) Onneksi nykyään on kivoja unisex vaatteitakin, mm. ne retro-kuvioiset mistä muutenkin tykkään. Silloin kun esikoista odotin 2006-2007 niin oli paljon enemmän sukupuolen mukaan värit ihan pienissäkin vauvan vaatteissa!

Käytiin myös kahdessa liikkeessä katselemassa tuplarattaita. Kummassakin on Emmaljungan edustus mutta ei ollut sitä mallia jota me on ajateltu. Näkemättä ei niitä kyllä haluta ostaa, ja haluaisin myös kokeilla miten esikoinen siihen mahtuu. Niistä kyllä tulisi huomattavasti kalliimmat kuin olin etukäteen ajatellut. Nettisivuilta katsoin että maksaa n. 550? ja kantokassi vauvalle sekä jalkapeite on erikseen hankittavia lisävarusteita. No nyt kuulema tämän vuoden hinta onkin kalliimpi kun tulee uudet värit, n. 600-700?. Se uusi kantokoppa maksaisi 195? ja jalkapeite 59? että tulee siinä rattaille sitten hintaa! Toinen kauppias kyllä lupasi meille hyvän alennuksen, kun ollaan hänen liikkeestään ostettu melkein kaikki vaunuista syöttötuoliin. Jos ostaa esim. Emma merkkisen kantokopan niin se olisi kai n. puolet halvempi kuin Emmaljungan oma, että siinä voisi vähän säästää. Mietityttää vaan kun se myyjä sanoi että niihin mahtuu n. 3-vuotias lapsi, niin sitten esikoinen mahtuisi vain reilun vuoden niissä matkaamaan. Ja vähän epäilen että miten 3-vuotias jaksaa kovin pitkiä matkoja kävellä?? Miten teidän 3-vuotiaat, millaisia matkoja kävelevät?


Siksakkia rv 22+1
 
Pauzi : Saitko neuvolasta omaseurantavihkon? Omani on vuodelta 2003, kun pomppasin silloin rasituksen paastoarvosta 0.2 heitolla yli rajan. Se oli silloin niin tiukka, että nykyään sillä ei enää tarkkailuun edes joudu. No... Tuolla vihossa on tälläinen teksti:
Ihanteellisten verensokerin omaseurannan tulosten tulisi olla seuraavat:
Ennen jokaista ateriaa 4-6mmol/l ja noin 1 1/2tuntia aterioiden jälkeen 7-10mmol.

Itselläni aikoinaan paastoarvot näyttävät olevan 3.5 - 4.2 välillä. Ja ne aterian jälkeiset 4-6 välillä. Loppuraskaudessa raskausdiabetesdiagnoosi kumottiinkin kokonaan ja mittaukset sai jäädä. Arvoihin vaikuttaa kaikki liikkumiset ja se mitä syö.

Hyviltä sun arvot vaikuttaa. Mun mielestä se 1 1/2 h esim aamupalan jälkeen on aika pitkä aika. Ainakin itse ehdin siinä ajassa jo kuluttaa kevyen aamupalan ja nälkä on kova.

Tsemppiä! Ja tk:s on yleensä diabeteshoitaja, jolta voi asioita kysellä, jos th ei osaa auttaa.
Korjatkaa jos kirjoitin jonkun mielestä perättömiä.
 
Enpä ole taas pitkään aikaan kirjoitellut. Lueskelen kyllä silloin tällöin. Nyt vaan oli täällä sellaista juttua, joka koskettaa itseäkin.
Olin nimittäin eilen sairaalassa tarkkailussa kipeiden suppareiden takia. Koko alavatsa ja -selkä olivat ihan tulessa ja suppareita tuli melko tiheästi. Kohdunkaula ja -suu olivat kuitenkin ok. Sain suppareita estävän piikin, joka ei kuitenkaan auttanut. Lepäilin siellä sairaalassa muutaman tunnin ja pääsin sitten kotiin. Nyt pitäisi vaan olla ihan rauhallisesti, vaikka sitä tässä on tullut oltuakin koko viikon.
Ei paljoa kestä olla pystyssä, kun heti alkaa supistamaan.


Joie ja Sippu rv 21+4
 
Suzyanne
NASU21 Hyvä kun kipu meni ohi. Minäkin kävin tänään saunassa ja otin kunnon löylyt, eikä ole sen jälkeen kertaakaan supistanut. Mutta päivällä, kun kävimme kirppiksellä ja kaupassa, alkoi parin tunnin liikkeellä olon jälkeen supistelemaan, ikävän kiristävästi mutta kuitenkin suht kivuttomasti. Niitä alkoi taas tulla muutaman minuutin välein, kunnes pääsin kotiin lepäämään, sama sis kuin eilen kun yritin töissä olla. Ei tässä varmaan muu taida auttaa kuin mennä maanantaina lääkäriin, enköhän saikulle joudu. JOIELLE myös jaksuja suppareiden kourissa, ja NARALLE, ja muillekin joilla niitä on. Koitetaan ottaa rennosti! :whistle:

Neulomisesta on ollut puhetta, itse olen hyvä aloittamaan neulomistöitä, mutta huono saamaan loppuun. Kahdet villasukat ja yhden kaulahuivin olen tässä viimeisten muutaman vuoden aikana saanut valmiiksi asti. Sitten on noita keskeneräisiä, aloitin neuloa siskolle kaulahuivia joululahjaksi syksyllä -04, eikä se ole vieläkään valmis. Myös isälleni olen alopittanut villasukkien neulomisen muistaakseni -05 syksyllä, myöskin tarkoitettu joululahjaksi. Yksi sukka on ollut valmiina tuon 3 vuotta. Jospa tänä vuonna tekisin parannuksen, ja neuloisin vaikka vauvalle jotain kivaa. B)

Kävipä tänään tuuri kirppiksellä, löysin juuri sopivat äippäfarkut, Lindexin mom-mallistoa, jota ei käsittääkseni enää tehdä. Lisäksi löysin kivan villakangastakin jossa on vatsalle tilaa, sekä äitiysmallisen paidan ja muutaman vauvanvaatteen, kaikki samasta myyntipöydästä, yhteensä 9 eurolla! Eipä tullut tänäänkään lottovoittoa, niin että kirppiksillä tulee käytyä tulevaisuudessakin varmaan aika ahkerasti. Mutta mikäs siinä, olen ihan kirppishullu! :D

Niin muuten, minä en osaa tuota tekstin lihavointia käyttää, osaisiko joku neuvoa. Olen aikamoinen tekniikan ihmelapsi.. ;)

 
Suzyanne: Tekstin saa lihavoitua sillein että vedät sen tekstin siniseksi minkä haluat lihavoida ja sitten painat tuota B "nappia" joka on ensimmäisenä tuossa ylärivissä.
Toinen vaihtoehto on että painat ensin sitä B-nappia, sitten kirjoitat lihavoitavan tekstin ja lopuksi painat uudelleet B:tä niin että tulee lopetuskoodi sille lihavoinnille.

Samalla tavalla toimii myös kursivointi ja tekstin alleviivaus.

Vautsi miten hyviä löytöjä olet tehnyt pienellä rahalla! Minäkin tykkään kirppiksillä käydä mutta täällä ei hirveästi ole mitään sellaisia kirppiksia joista niin kivoja löytöjä tekee. Mutta joskus on kyllä sattunut hyvä tuuri, viimeksi löysin kaksi äitiyspaitaa ja yli kymmenen vauvanvaatetta, kaikki yhteensä alle 10?!

Ja juu, Lindex ei enää myy äitiysvaatteita. Tosi harmi juttu minusta, siellä kun oli suht edullisia ja ihan kivoja vaatteita. Esikoista odottaessa ostin sieltä farkut, farkkuhaalarit, monta paitaa, toppia ja muutaman hameen. Ne on vielä tietysti tallessa, mutta paidat on jo niin kulahtaneita ja reikiäkin niihin tullut ettei niistä ole enää kuin kotikäyttöön. Onneksi sentään H&M:llä on jotain kun KappAhl on myös lopettanut äitiysmalliston. Pelkkiä alusvaatteita enää myyvät.
 
Tervehdys! Täällä olisi yksi toukokuinen lisää. :wave:

Esikoista odottelemme, laskettu aika on 7.5. Synnyttämään mennään Jorviin ja ja... mitäs vielä... ikää on nyt 26v.

Olisi kiva kuulla kokemuksia hyvistä kirppareista pääkaupunkiseudulla! =) Kirppareista kun näkyi olevan juttua.

Mia 22+2
 
Tervetuloa Mia82 :wave: :flower:

Mulla ei ole juurikaan kokemusta pääkaupunkiseudun kirppareista, kun oon tässä lähiaikoina käynyt vain kerran Valtterin kirppiksellä :) Sieltä kyllä löysin paljon kivoja leluja esikoiselle.
 
Äitti ja Sompio ja miksei muutkin =) Tuota sormustestiä nimenomaan tarkoitin. Olen sormuksella tehnyt testiä kantaville tammoille ja mulle testi tehtiin samalla periaatteella mutta mieheni tuttu käytti "silmäneulaa" ja lankaa. Vahvistusta testin paikkaansa pitävyydelle toivonmukaan saadaan 8 pvä jolloin olis rakenneultra :eek: jänskättää!!!
 
Suzyanne
Tervetuloa Mia82 tänne jutskailemaan! Meillä onkin L.A: t ihan peräkanaa, kiva kun on muitakin lähes tarkalleen samassa vaiheessa olevia.

Onhan täälläpäin kirppiksiä jos jonkinlaisia, mutta Valtterihan se ykkönen on, minusta ainakin. Siellä olin eilen, ja sinne olen taas kohta lähdössä, taidan olla koukussa, pitäisköhän pitää kirppislakko jossain vaiheessa, paitsi että tulisi varmasti vieroitusoireita. B) Sinne kannattaa mennä viimeistään puoli kymmenen maissa, tai mieluiten jo kahdeksalta, minä en vaan jaksa koskaan herätä niin aikaisin viikonloppuna. Jos menee vasta 11-12 maissa, niin parhaimmat on jo viety päältä.

Eilen illalla miehen kanssa nimiasioita pähkäiltiin, tytön nimi on ollut valmiina jo ainakin pari kuukautta, se oli helppo. Mutta pojan nimi keksittiin lopullisesti vasta eilen, voihan se tosin olla että mieli vielä muuttuu, mutta en usko että ainakan omalta osaltani, sen verran suuhun sopivalta tuo tuntui. Pähkäiltiin siksi eilen vielä tytönkin nimiä, kun mieshän ei halunnut sukupuolta tietää, vain minä halusin, ja ultraajan mukaan pikkupoitsuhan sieltä olisi tulossa. :heart:
 
Kiitos Höpöliini kompura-vinkistä renkaiden täytössä! Eipä me sitten mitään pumppua tarvitakkaan kun meiltä tuo kompura löytyy!

Tervetuloa Mia82! :flower:

Mulla on ollut ihan ihme hengenahdistusta viime päivinä... Pari tuntia kerrallaan kuluu kun haukkoo henkeä ja tuntuu ettei millään saa hengiteltyä syvään. Ahdistavaa mutta menee itsekseen ohi ja muutaman kerran nyt tullut, viime yönä viimeksi ja piti ottaa pään alle ylimääräinen tyyny kun tuntui että happi loppuu. :/

Vauva on ollut niin hiljainen että on pitänyt dopplerilla moneen otteeseen kuunnella että kaikki on varmasti kunnossa. Siellä se potkuttelee, ei vain tunnu minulle asti :heart:

Heräsin tänään niin aikaisin että taidan lähteä happihyppelylle tuonne 15 asteen kevyeen pakkaseen! :wave:


Jasmin ja Herra Aarre 23+1 (23+4) :heart:

Ps. Vieläkö Therean edes luet tätä pinoa? Kirjoittelehan kuulumisia, miten meni synttärijuhlat? :wave:

Hienoa pakkaspäivää!
 
Nikunakun uusin kurkkukuva piristi taas kummasti, vaikka se surullinen olikin :) Nauroin ääneen. Paljon on ehtinyt tulla juttua - tsemppiä kaikille flunssaisille, huonovointisille ja supistuksista/jomituksesta kärsiville!

Meillekin flunssa nyt sitten löysi, kurkku on kipeä ja nokka vuotaa... Täytyy toivoa, että saan jäädä näihin oireisiin. Miehellä samat oireet, mutta se TIETYSTI valittaa kuin hullu. Miehet ei minun kokemusteni perusteella kestä minkäänlaista kipeyden tunnetta. :kieh:

Käsityötaidoista - ajatus innostaa ja joskus saatan aloittaakin jotain, mutta melkein aina kutomiset/neulomiset jäävät kesken. Ompelukoneen hankin kesällä ja sillä sentään olen saanut verhoja ihan oikeasti valmiiksi. Pitäisikin varmaan kokeilla virkkaamista, nuorena ainakin tykkäsin siitä enemmän.

Joku kyseli asunnonvaihtotarpeesta - meillä on uusi hakusessa (löytynytkin), mutta oma pitäisi saada ensin kaupaksi. Nyt ollaan käyty läpi kaappeja ja molempien valmistumisen seurauksena työhuone on nyt muuttumassa jonkinlaiseksi monitoimitilaksi, johon sijoitetaan myös vauvan hoitopöytä ja tavarat. Pinnasänky tulee makkariin. Ja kämppä meillä siis 65 m2 kolmio. Ostettiin uusi komerosysteemi ja vähän muitakin säilytyskalusteita. Näiden avulla saadaan myös asunto myyvempään kuntoon, kun saadaan tavaraa pois silmistä. Eli toukokuussa asutaan vielä täällä tai sitten jossain uudessa kodissa, ei vielä ole täyttä selvyyttä siitä.

Mulla oli kiikarissa yhdeltä nettikirppikseltä Brion pinnasänky, mutta työkiireissä asian loppuun vieminen unohtui. eilen, kun soittelin siitä, niin tietysti se oli jo mennyt. Kyllä harmitti, se oli nimittäin tosi hyväkuntoisen näköinen ja kauniin värinen... :headwall:

Eilen kävin myös paikallisella vauvakirppiksellä ja kyllähän sieltä jotain vaaleanpunaista tarttui matkaan... Yritän nyt jatkossa pysyä neutraaleissa väreissä, jos kuitenkin käy vielä niin, että prinsessasta tuleekin prinssi.

Ostin alesta itsellekin jotain vaatetta, mutta takkikaupoille en sitten vain enää jaksanut lähteä. Pakko olisi kyllä mennä, kun mikään ohuemmista talvitakeista ei kohta enää veny päälle ja varmaan vielä maalis-huhtikuussakin pitäisi pystyä ulosmenemään.

Liikkeitä tuntuu joka päivä enemmän ja olen tosi onnellinen tästä raskaudesta. Toukokuuhun odottaminen tuntuu ihan älyttömän pitkältä ajalta!

PilkkuPantteri + Jyvä 21+5
 
Kiitos teille kaikille! :heart:

Valtteri tosiaan on hyvä, olen siellä pitänyt omaakin pöytää muutaman kerran. Jo ennen avaamista innokkaimmat kirppiskiihkoilijat tulee "auttamaan" laatikoiden ja säkkien purkamisessa ja ostaa parhaat tavarat jo ennen kuin ehdit asetella niitä edes pöydälle/tangolle. :p Vitsi kun tekiskin nyt mieli lähteä kirpparille pyörimään...
 

Yhteistyössä