Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Hei vain ja hyvää uuden vuoden alkua!

Vuoden viimeinen päivä kuluin armottomasti shoppaillessa. Lähdettiin miehen kanssa ideaparkin alennusmyynneille ja rahaa menikin sitten useampi satanen... :headwall: Laskeskelin että kuutisen tuntia siellä tuli kierreltyä :eek: Tarttui mukaan jos jonkinmoista ihanaa vauvanvaatetta. On tosiaan vaikeaa miettiä että mitä kaikkea sitä tarvitsee ja mikä on liikaa ja mikä liian vähän. Otettiin siis sekalainen valikoima 50-62 cm vaatetta.
Jalat huusivat hoosiannaa kaikesta siitä ympäriinsä kävelystä ja lopulta ei auttanut edes että istui hetkeksi alas, oli pakko lähteä pois.

Liekö eilisen reissun vuoksi ollut tänään niin vetämätön ja voimaton olo. Päätä on särkenyt neljättä päivää putkeen ja koska eilen illalla otin niin oli ihan PAKKO ottaa burana tänään siihen armottomaan oksetusjysäriin! :'( Nyt olen ollut huolestunut ja vähän syyllisyyttäkin potenut tuon buranan takia... särky hellitti mutta olikohan haittaa? Mun päänsäryt vaan on aina niin hirmuisia ettei ilman lääkettä pärjää..Huomenna äkkiä apteekkiin täydentämään panadolvarastot!

pakotin itseni hetkeksi ulos ja keitin sitten kahvia, hieman olo koheni ja nyt jaksaa vähän koneellakin istua eikä vain maata. :snotty:

Onko jollain ollut käytössä H&M:n imetysliivejä? Millaiset ovat olleet? Katselin vain kevätkuvastoa että voisi tilata muutamat. Mullakin rinnat kasvaneet tajuttomasti!

Vauvan potkut tuntuvat edelleen vain silloin tällöin mutta sitäkin voimakkaampina. Joskus tuntuu että koko keskivartalo hytkyy muksauksien tahdissa! :D

Jasmin ja Herra Aarre 23+1 (22+5) :heart:
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!

Särkylääkkeistä: mä oon saanu sen käsityksen et buranaa ei suositella, mut jos yhen ottaa joskus niin se ei haittaa. Eli pitkäiaikainen käyttö on epäsuotavaa. Parasetamolia voi syödä huoletta.... esim. panadol hottia.

Täällä uusi vuosi käynnistyi pakkaspäivän lenkillä ja hyvällä ruualla. :) Loppupäivä menikin makoillessa... :D

EM ja Dodoliina 21+2 :heart:
 
Varmaan Elloksellakin on sitten monen sorttista vaatetta? en tiiä..toisaalta meneväthän ne aika äkkiä pieneksi ..katselee..

Ai oudosti kaksplus listannut ei kiireellisten tavaroiden listalle mm. kuumemittarin ja nenän niistimen. Musta ne on tärkeimpiä tavaroita. Tuo nuorimmainen tuli kuumeeseen viikon iässä ja kyllä se on aika tärkeä tietää voi olla vaikka sepsis niinku meillä epäiltiin ei tosin ollut. Onhan se mittarin varmaan kaikilla tosin jo ennestään kotona toinen tuo nenä juttu. Meillä on nenä ollut tukossa ja se letku on tullut tarpeeseen ja tietty suolatipat..oliko se äidin hormooneista se tukkosuus vai mistä? heh unohtunut sekin..sehän se onkin sitten hauskaa yrittää imettää lasta joka ei pysty nenän kautta hengittämään.
Kyllä se varmaan pitää lista koota että muistaa kaikki :D onneksi on vielä aikaa..
 
Suzyanne
Hyvää alkanutta vuotta 2009!

Siksakkia, tuosta ikäasiasta, minustakaan aikuisena enää ei ole iällä väliä, yhtä hyvin voi olla tekemisissä itseään nuorempien kuin vanhempienkin kanssa. Ystävänikin ovat hyvin eri ikäisiä, nuorin on minua 9 vuotta nuorempi, ja vanhin 18 vuotta vanhempi. Ja varsinkin sama elämäntilanne ( esim. raskaus ) yhdistää. Tulin vaan hiukan araksi, kun ihan alkuraskaudessa kirjoitin kerran yhteen pinoon täällä, ja vaikkei se ollut mikään ikäsidonnainen pino, niin yksi vakituinen kirjoittaja suositteli minulle yli 30-kymppisten odottajien pinoa, voisin kuulemma tuntea siellä oloni kotoisammaksi. Minä en kyllä oikein ymmärrä mitä väliä sillä näin netissä on minkäikäinen on, kun kuitenkin kaikilla näissä odotuspinoissa on sama tilanne, eli vauva masussa. :heart:

Vielä ikäjutusta, että täytyy kyllä sanoa että pikkuisen minua ja miestäni hymyilytti, kun olimme ekassa perhevalmennuksessa tossa reilu kk sitten, kun paikka oli ihan täynnä, varmaan yli 50 ihmistä, ja me olimme vanhimpia, tai kyllä yksi pariskunta näytti olevan jotain meidän ikiä. Mutta meihin suhtauduttiin ihan samoin kuin muihinkin, eikä kukaan siellä tietenkään mitään ihmetellyt. Eiköhän nämä ikä-epävarmuudet siis olekin suurimmaksi osaksi omien korvien välissä.. B)

Noista takkiasioista, tilasin eilen Elloksen alesta takin, jonka kuvittelen mallinsa vuoksi mahtuvan aika pitkään, ja hintakaan ei ollut paha. Yritän laittaa tähän linkin. Itse tilasin oranssin.

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35268&productId=203309&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Elloksen vaatteiden laadusta on ollut täällä puhetta, itse olen ostanut aika paljon Elloksen vaatteita, lähinnä itselleni. Kyllä ne ainakin minulla kestävät sen minkä tarvitsee, kun on valikoimaa sen verran reilusti, ettei yhdelle vaatekappaleelle tule mitenkään kovin paljon kulutusta. Vauvanvaatteita en ole sieltä tilannut vielä, mutta ajattelin kyllä ainakin kokeilla.

Ruokajutuista, olen suuurimmaksi osaksi noudattanut suosituslistaa, paitsi että jouluna uskaltauduin syömään kylmäsavulohta. Maksaakin olen uskaltanut syödä, mutta vain sen pari kertaa kuussa, mitä olen jostain suosituksena lukenut. Ai niin , jouluna söin homejuustoakin, mutta vain kotimaista aurajuustoa, sehän on käsittääkseni pastöroitua.

Vauvan tarvikkeista, mikä on nenän niistin? En ole koskaan kuullutkaan. Entä millainen kuumemittari olisi paras, korvalämpömittariko?

Raskauden ajan vaivoista, itseäni vaivaa ihan päivittäin närästys, ja tunne, että ihankuin olisi oksennus ihan tulollaan , vaikkei olisikaan, eli "tavara" tuntuu olevan ihan tuossa kurkun päässä. Lisäksi muutama päivä sitten heräsin siihen, kun oksennus tuli suuhun ja henkeen, sain kamalan yskänkohtauksen ja tuntui ihan kamalalta! Rennie auttaa närästykseen, muttei kyllä tuoon "tavaran" ylöstuloon. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Voisin ilmoittautua listalle vaikka en ole kovin ahkerasti täällä pyörinyt. Laskettu on siis 19.5 ja toinen tulossa ja sairaalana ehkä tammisaari... Päivittääkö teillä joku täällä tuota listaa vain pitääkö se itse osata sinne laittaa?

 
Suzyanne nenänniistin on sellanen kapistus, millä saa vauvan nenästä imettyä räkää pois. Meillä on sellanen, missä on 2 pientä letkua, toinen laitetaan vauvan nenään ja toisesta letkusta imetään. Ja siinä on sellanen pieni "säiliö" kiinni, mihin se räkä menee. Niitä on nykyään ainakin vaikka minkälaisia. Sellasia ainakin, missä laitetaan vaan sellanen "motti" vauvan nenään, ja siinä "motissa" on kiinni sellanen "pallo" mistä painetaan, niin se imee vauvan nenän tyhjäksi. Taitaapi olla kätevämpi systeemi kuin tuo meidän letkuviritys... sen voiskin tälle uudelle tulokkaalle hommata, uuden ja kehittyneemmän systeemin. :D En oikeestaan ees muista onko sitä meidän vanhaa enää edes jemmassa. :whistle:

ikäasioista alkuperäinen viesti tästä asiasta tainnut jäädä minulta huomaamatta...
:whistle: Kuitenkin. Itse olen saanut kuulla niin paljon kuinka olen "liian nuori"... aina ollut jonkun mielestä kun lapsia ollaan saatu. Esikoisen aikaan olin "liian nuori" äidiksi. Neuvolassa pidettiin itsestään selvyytenä, että raskaus oli vahinko, vaikkei ollut. jne. Toisen aikaan "liian nuorena" lisää lapsia. Kolmannen ja neljännen aikaan "noin nuorena, noin monta lasta, kiirettä on pitänyt"-kauhisteluja. Nyt sitten varmaan olen "sopivan ikäinen" saamaan lapsen, mutta se, kuinka mones lapsi on kyseessä, on edelleen "väärin" ikään nähden varsinkin. Joten minulla nousee karvat pystyyn hyvinkin helposti, jos pelkästään ihmisen iän perusteella tehdään "arvio" ihmisestä ja hänen mahdollisuuksistaan suorittaa vaikka nyt sitten "äidin roolia".

Roza ei tarvitse laittaa itse tietojaan tuonne etusivun listaan. Siksakkia hoitaa sen homman. =)

Äitti ja minivitonen 19+2 :heart:
 
Heipsis!!

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille!! :flower:

alkaa viimeinkin tuntua että tämä flunssa olis selätetty meidän perheessä! itellä jo suht hyvä olo ollu tänään eilenki jonkin verran jaksoi ulkona olla ja raketteja katella.. pojalla huomenna jälkitarkastus korvasta ja toivotaan että silläkin olis jo tulehdus mennyt..

jasmin84: hm:n liiveistä ei paljoa oo kokemusta mutta yhet oli ja en oikein tykänny.. harmi ku ehdit jo käydä siellä ideaparkissa kun siellä kaphallissa on mun mielestä parhaat äitiys-alusvaatteet. ite ostin sieltä kahdet imetysliivit mustat ja valkoset ja tosi nätit on ja mukavat päällä.. muita äitiysvaatteita siellä ei ookkaan mut pieni valikoima alusvaatteita on..

pumpusta ilmakumirenkaisiin oli tuolla puhetta ni ei meilläkään mitään pumppua ole ja hyvin ollaan pärjätty.. huoltoasemalla voi tosiaan täyttää ja sit jos sattuu olemaan kotona sellanen paineilma juttu (kompura) ni sillä voi laittaa.. ehkä ihan polkupyöränpumppukin käy..

muutamana päivänä tuntunu nyt kivasti vauvan liikkeitä ku on vaan maannu kuumeisena petissä suurimman osan päivästä ni on ehtiny tunnusteleen.. :) reilu viikko olis vielä odoteltavaa siihen rakenne ultraankin.. mutta onneks tässä nyt meni kuitenkin pari viikkoa nopeesti joulun aikaan.. kohta sitä jo kuulkaa aletaan äitiysloma hakemusta tekeen ja muita tukia hakeen tai ehkä joku jo on hakenukkin.. kukahan saa ekana pakkauksen?? :)

nyt jos uskaltautuis pitkästä aikaa saunaan tappamaan loputkin taudin pöpöt :)

hyvää loppuviikkoa kaikille ja niin tervetuloa uusille :flower: kiva kun joukkomme vielä kasvaa!!

Höpöliini ja Piipero 19+1
 
Suzyanne
Äitti-83 Se ikäkeskustelu alkoi, kun kirjoitin ekan kerran, ja kerroin itsestäni, ja pohdiskelin että kehtaanko tähän pinoon tulla, kun olen koko pinon vanhin, (36) ja esikoista odotan. Ja sitten tuossa tokassa kirjoituksessani kerroin että tuo pieni aristelu johtunee siitä, kun yhdessä odottajien pinossa minulle suositeltiin yli kolmekymppisten odottajien pinoa, koska muut pinolaiset ovat minua nuorempia, niin vanhempien odottajien pino kuulemma voisi tuntua minusta kotoisammalta.

Rozalle tervetuloa pinoilemaan!

Suzyanne 22+0
 
Ensimmäinen iltavuoro tehty loman jälkeen. Hyvin jaksoin, kun aamulla nukuin kymmeneen. Miehellä vielä loma jatkuu, niin ei tarvi murehtia lapsia hoitoon/kouluun. Kiva oli palata mieluiseen työpaikkaan, vähän alaselässä tuntuu nyt, kun pysähdyin...

Kaikille esikoisen odottajille tiedoksi, että vaikka odotan neljättä, tämä on joka kerta yhtä uutta ja ihmeellistä. Älkää ajatelkokaan, että tämä menisi rutiinilla :/ Vai mitä mieltä muut toisen, kolmannen, neljännen jne. odottajat olette mieltä?

Pitäisi tosiaan alkaa miettiä vaunuasiaa. Tähän saakka meillä on ollut erikseen vaunut ja rattaat ja vielä matkarattaat. Ollaan monta kertaa ostettu lastentarvikeliikkeestä käytetyt. Ovat usein edullisia, pestyjä ja huollettuja. Aion käydä tälläkin kertaa ne tsekkaamas.

Kantoliinaa mulla ei ole ollut - oppisikohan niitä erilaisia solmimisia? Tuntuu niin monimutkaiselta käyttää. Rintareppu on ollut, mutta mielestäni jo siihen vauva oli hankala laittaa ja ottaa pois.

Enää neljä päivää ultraan. Jännittää!!!!!! Sen jälkeen uskaltaudun hakemaan ensimmäiset pienet potkarit just tälle pienokaiselle. Entisiä on jonkin verran kaapis. Suurimman osan olen antanut eteenpäin, mutta aina on niitä, joista ei kerta kaikkiaan malta luopua.

Voimia teille jokaiselle! :hug:
 
Suzyanne
Sompio hihii joo, sinun et olekaan enää tämän pinon "diisseli" vaan minä! :LOL:

Lapsensaanti-iästä vielä, että yksi tutuntuttu sai jokin aikaa sitten esikoisensa, 46-vuotiaana. Tulevaisuudessahan ei tiedä, kun lääketiede kehittyy, että voiko sitten vaikka vielä eläkeiässäkin tulla äidiksi. B)
 
Heipä hei ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Tämä tärkeä vuosi :heart:

Tervetuloa alhambra..minäkin pohjanmaalta ja neljättä odotellen. :D
Kuopus jo 8,5v. Kyllä paljon on siitä muuttunut moni asia.

Itse en kovin usein täällä ehdi käydä kirjoittelemassa, mutta lukemassa muiden juttuja yritän aina välillä ehtiä. Niin olen muuten 36v..puuttuu tuolta listalta.
Vointi on ollut hyvä, lukuunottamatta närästystä. Se on päivittäistä. :$
Vauva potkii säännöllisesti, mutta rauhallisesti. On sellainen tyttö-olo. :D
Vaunuja kävin hypistelemässä ja uutena ostetaan emmaljungat. Hinta vaan oli aikamoinen..849e (sporttirungolla) Tämän vuoden väreissä oli sellainen ruskean/oranssi ja se oli minusta hieno. Muut oli aika simppeleitä..mustaa jne. Beiget on toinen vaihtoehto.
Vaatteita olen ostanut kirpparilta kaapin täyteen.. :D olen siitä saanut kuulla..kaverit nauraa mun innokkuudelle. :ashamed: Saahan ne sitten myytyä pois. Huuto.netistä huusin sitterin ja syöttötuolin. Halusin nimenomaan sellaisen syöttötuolin jossa se pöytä kiinni siinä edessä. Minulla on ennenkin ollut sellainen ja koettu hyväksi.

Sehän on kivaa kun martat muistavat 2009 syntyneitä :D

Terkuin Aurora ja toukka tasan 20 (puoliväli jo :heart: )
 
Suzyanne Mä en tota ikäasiaa ole niin edes pistänyt merkille, että olin tosiaan vanhin esikoista odottava. Itse en tuosta iästä suurempia pultteja ole ottanut. Siinä vaiheessa kun muutin takaisin tänne kotipaikkakunnalle ja aloin pitämään 2. luokkalaisten ip-kerhoa, niin huomasin, että yläasteen luokkakavereista oli jo monen lapsi minun kerhossa. Kirpasi se hieman, mutta oma elämäntilanne kun ei ole sallinut lasten tuloa ennen tätä. Kun löysin sopivan isäehdokkaan vasta 4-vuotta sitten.
Ainut, mikä meitä molempia mietityttää on se, että mieheni on minua 16-vuotta vanhempi. Eli kuinka hän jaksaa ja terveys kestää. Tosin terveys nyt voi mennä minkä ikäisenä vain, mutta totta se on, että mieheni on jo 48-v. Siksi olemme päättäneet ensin katsoa yhden lapsen kanssa, että jaksammeko toista hoitaa. Itse haaveilen useammasta lapsesta, mutta aika näyttää sitten onko se realistista. Ja ainakin tämä raskaus alkoi helposti, mutta jatkossahan ei edes tiedä, kuinka helposti raskautuu.

Jopas tuli mietteitä aamutuimaan :D . Neuvola parin tunnin päästä!
 
Mie en ole tuosta etusivun listasta edes hoksannut katsoa, että minkä ikäisiä odottajia on pinossa, koska minusta meidän omalle iälle on ihan sama, masukkien lasketun ajan perusteella minä ainakin olen tämän pinon ominut.
 
Moikka

Meillä lapset heräs vasta nyt .On tää sairastelu pistäny kaikki ihan sekaisin. Nyt kuume on siirtynyt seuraavaan lapseen ja aivan varmasti se korvatulehduskin.Pitää mennä illalla päivystykseen.
Olen luvannu esikoisen kanssa mennä shoppailee Tampereelle hänen lahjarahoillaan kännykän.

Viime yönä vauva vihdoin liikkui tosi selvästi.Ja oli jotenki enemmän masun pinnan lähellä,sitä ennen maha tuntunut melkeinpä tyhjältä,ollu jossain sisällä syvällä.
Masu ei ole mielestäni kasvanut vähään aikaan ollenkaan. Tänään kyllä ajattelin niitä talvitakkeja katsella.Pakkasta on nyt -15 c.

Keittosuolatippa,nenänniistin ja kuumemittari ja supot on vaippojen lisäksi mun mielestä ne tärkeimmät hankinnat. Meillä on ollu joka lapsella nenä tukossa ihan syntyessään.Kätilöt joskus sanou,että nenässä saattaa olla vähän lapsivettäkin. Meillä on korvakuumemittari ja en ole siitä pienellä tykännyt.Muutenki sen antamat lukemat on ainakin meidän braunin mallissa vaihdellu paljon. Korvasta se normaali lämpökin on korkeampi.Enkä ole koskaan muistanut mitata sillä silloin kun on terveenä ni tietää mikä oma normaali lämpö korvasta on.

Vaunut meillä on,jopa kahdet.Sitte löytyy kahdet matkarattaat,yhdet kaksosten sateenvarjorattaat jossa saa makuullekin ja gracon matkikset johon menee turvaistuin kiinni. Meillä itseasiassa hajos kesällä gracon matkiksista rengas ja käytiin ostamassa uudet.Mutta se toinen takarengas ei pysykkään kiinni. Löysin onneksi huutiksesta 15 ? saman kuosiset matkikset tästä iha läheltä.Nyt on sekin asia kunnossa.

Mä voin henk.koht. sanoa,että aina joka vauvan kohdalla olen halunnu vaikka mitä uutta. Varmasti keksin vielä monta juttua mitä haluan. Sitteri oli meillä ihan turha.Turvakaukaloa voi käyttää siihe tarkoitukseen,ja meillä on vauvakeinu ku viimeisin vauvana ei viihtyy hetkeäkään yksin.Ruokaa en halunnu tehdä vauva sylissä tai liinassa. Mulla olis muuten vanhemman mallinen ergo jonka ostin viime vauvalle ja se jäi iha käyttämättä.

Pakko lopetella poika haluaa syliin.

NN rv 18+0 (19+1)

 
Olettepa ahkerasti kirjoitelleet :D

Kiitos Siksakille tuosta listasta, itse olenkin vähän sellaista kaipaillut, kun esikoisen kanssa ei osaa ollenkaan miettiä mitä tarvii ja minkä verran. Tuntuu, että on helpointa ostella vaan bodeja, mutta varmaan tarvitaan muutakin :LOL:

Onko meissä toukokuisissa innokkaita neulojia? Tuli noista Martoista mieleen.. Itse neulon villasukkia ja lapasia, muuta en ole kokeillut. Sormia syyhyttää, mutta pitää vielä vähän malttaa, kun kesävauva tulee, ei tule heti tarpeeseen sukat. Jos sitten vaikka äippälomalla tekisi parit sukat talven varalle :) Olisi ihana tehdä jotain takkeja ja housuja, mutten ehkä osaa. Pitäisi kokeilla, riittäisiköhän hermot..

Mutta mukavaa alkanutta vuotta. Vuosi kun vaihtui, niin heti sanoin miehelle, että tänä vuonna meidän vauva syntyy :)
 
Niiksu Täällä yx villasukkien kutoja myös :wave: Eniten tykkään tehdä villasukkia, mutta myös aikuisten hahtuvalapasia. Joskus olen villapaidan tehnyt, mutta mulla ei riitä hermo niin pitkäjänteiseen hommaan. Lasten sukat on ihania, kun valmistuvatkin niin nopsaan. Kaikki tutut sai ennen aina vauvoilleen villasukkia meiltä, kun tein niitä reilusti yli oman tarpeen. Nyt on aika olut vähän kortilla ja kutominen tauolla, mutta eiköhän siihenkin hommaan vielä ehdi. Ja me täällä pohjoisessa tarvitaan villasukkia varmasti vielä toukokuussakin :LOL:
 
Mä olisin innokas neuloja, mutta en osaa :ashamed: Ehkä se homma pitäisi opetella. Kantapäiden yms. kanssa pitäisi mennä kyllä sitten aina siskon luo...

Tulin juuri kotiin neuvolasta ja oli ihana kuulla nupun sydänäänet. Masussa on niin hiljaista, että oli todella lohdullista kuulla, että kaikki on hyvin.

Sompio + nuppu 18+6
 

Yhteistyössä