Narttu: Juu tuo tuollainen yhteisasuminen vaatii välillä hermoja ja pitkää pinnaa
Me asuttiin myös mun vanhempien luona sillä aikaa kun tehtiin tähän uuteen kotiin remonttia ja oltiin myyty entinen jo pois. Se kesti vain vajaan kuukauden, mutta silti tuntui jo välillä että kaipasi ihan omaan rauhaan
Mutta onhan siinä se hyvä puoli ettei tarvitse ottaa kallista vuokra-asuntoa siksi aikaa
Muutes mikä Emmaljungan tuplaratas-malli teillä on
Narttu? Katselin eilen netistä että Oran tuplarattaissa olis pikkuisen isompi istumatila kuin niissä Emmaljungan rattaissa mitä netistä ajateltiin. Harmi vaan kun niitä ei ollut liikkeessä, haluaisin ehdottomasti testata ihan käytännössä että laittaisin esikoisen niihin toppapuvussa niin näkisi miten mahtuu nyt, mahtuuko mahdollisesti vielä ensi talvenakin.
Aurora72: Voi tuo lapsen huoneen sisustaminen on i-h-a-n-a-a!! Silloin kun ostettiin tämä asunto ja pääsi suunnittelemaan lastenhuonetta, lainasin kirjastosta kasapäin sisustuskirjoja, ostin kaikki mahdolliset lehdet ja etsin netistä kivoja ideoita lastenhuoneisiin. Se oli mukavaa puuhaa, tosin jos nyt tulee tyttö on tuo huone aikamoisen sinisävyinen
Mutta täytyy sitten kehitellä jotain tytöllekin "omaa", ja mä ainakin itse tykkään tosi paljon sinisestä väristä niin mielellään pitäisin huoneen sellaisena :heart: Ja eihän se vauva vielä pitkään aikaan vaadi sinne vaaleanpunaista vaikka tyttö olisikin :saint:
Joie:Tuttua juttua, meillä myös esikoisella se pulauttelu rauhoittui vasta sitten kun oppi 1-vuotiaana kävelemään. Oli silloin pikkuvauvana tosi runsasta, itse jo luulin ettei se ole edes normaalia mutta kaikki rauhoitteli että toiset lapset vaan puklaa reilusti ja toiset ei juuri koskaan. Voi kuulema johtua esim. siitä että mahaportin sulkijalihas (??) on vielä löysä mutta kehittyy ajan myötä. Täysimetin 6kk ja maitoa tuli tosi runsaasti, niin sekin vielä varmaan lisäsi sitä että ylimääräinen tuli kaaressa ulos.
Monet sanoi että lähes aina pulauttelu rauhoittuu sitten kun alkaa syödä kiinteitä, mutta meillä sekään ei auttanut. Selvästi vasta se pystyasento korjasi asian.
yellow: Meilläkin sama juttu, mies on suvussaan ainoa jolla mahdollisuus saada sukunimelle jatkaja. Silloin kun odotettiin esikoista, meinattiin välillä jo hermostua osaan miehen sukulaisista kun koko ajan hokivat että vauvan pitää olla poika että on sukunimelle jatkaja :kieh: Kyllähän mä sen ymmärrän että sitä toivovat, mutta minkäs teet jos meille olisi tullutkin vain pelkkiä tyttöjä, ihan kuin ei aikuiset ihmiset sitä ymmärtäisi :headwall: Muutenkin ärsyttää sellanen "pakko olla se tai tuo sukupuoli" kun ei siihen itse voi vaikuttaa ja niin paljon tärkeämpää on se että lapsi olisi terve :heart:
Tiedettiin jo odotusaikana vauvan sukupuoli että poika tulossa, mutta ei ihan tarkoituksella sitä haluttu kenellekään kertoa! Sitten kun poika syntyi, olivat niin tyytyväisiä ja nyt kun toinen tulossa niin ei ole kuultu kertaakaan että sukupuolella olisi jotain väliä
Ihania ultra- ja masukuvia olitte laitelleet :heart:
Siksakkia & KultaPieni 22+3