Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

nikunaku: mulla tuli se rakenne ultran kutsu tosi nopeesti! eli olisko ollu niin neuvola oli maanantaina ja kutsu oli postilaatikossa keskiviikkona.. mut se ultra on tosin vasta ens maanantaina.. ja mulla sillon viikkoja 20+4 eli vissiin tuolle 20+ viikolle ne sen ajan mieluiten kuulemma antaa..

siksakkia: sillai oon aatellukin että kaikkiin mahdollisiin kerhoihin vois koittaa mennä sitten.. ja on täällä vissiin ainakin seurakunnalla sen ikäselle jo kerhoja mitkä kestää muutaman tunnin.. en vaan jotenki ikinä saanu sillon esikoisen aikaan lähettyä mihinkä mammakahviloihin tai muihin äiti lapsi kerhoihin.. jos nyt ottais itteään niskasta kiinni ja menis sitten :)

nyt ruuan laittoon :)

Höpöliini ja piipero 19+5
 
Pientä tilannepäivitystä..

Tänään sitten vähäisillä voimilla menin labraan aamulla. Pyörtyä meinasin jo labran ovella. Siellä ottivat verikokeet ja nieluviljelyn, jonka jälkeen kiidättivät mut pyörätuolissa ensiavun puolelle. Siellä sitten tulosten tultua lääkäri sanoi että tulehdusarvot oli yli 90 ja että varmuutta ei ole missä tulehdus on. Keuhkokuumetta ei voinut poissulkea, joten sillä mennään. Tosin kyllä musta tuntuu vähän jännältä tuolla keuhkoissa, että voihan se jonkinasteinen keuhkokuume ollakin. Tai monen pitkittyneen flunssan summa, kuten lääkäri sanoi.
Antibiottitipassa makasin sit sen 30 minuuttia ja sama toistetaan vielä kahtena aamuna. Keskiviikkoaamuna tarkistavat tulehdusarvot sitten taas. Nyt ainakin kuume pysynyt poissa tuhdin antibioottikoktailin jälkeen, pyörryttää vaan jatkuvasti, ehti voimat kadota niin täydellisesti.

Mies on koko viimeiset 2 päivää paaponut ja talutellut paikasta toiseen. :heart:

Te ootte kirjoitelleet niin paljon nyt parin päivän aikana että mun täytyy ihan palata taaksepäin niitä lukemaan sitten kun tervehdyn. :)

kissinminttu & pipana 20+4
 
nasu21 Meillä toisen ja kolmannen lapsen ikäero on 1v3kk. Antaa niiden muiden kauhistella, itse sitä parhaiten tietää omat voimansa. Itse en nähnyt tuossa ikäerossa mitään huonoa/ kamalaa, mutta niin vaan ulkopuoliset sen teki meidän puolesta. Ei ne onneksi kauaa jaksaneet kauhistella, kun huomasivat, että hyvin pärjätään. :whistle:

kirppikselle olen vienyt kerralla kaikki myyntiin menevät tavarat. Kun itse asun siitä kirppiksestä kauempana, enkä siellä paljoo ole sen myyntiviikon aikana kerennyt käymään... Siskon kanssa aina ollut se pöytä puoliksi, ja sisko asuu siinä ihan kirppiksen nurkalla, niin hän on sitten sitä pöytää aina järkkäillyt. Jos lähempänä sitä kirppista asuisin, sitten voisi miettiä että vie tavaroita pienemmissä erissä... pöytä tosiaan säilyis siistimpänä. Siinä ei montaa tuntia tarvita, kun se pöytä on aivan sekaisin järkkäilyn jälkeen.

kissinmintulle paranemisia!!! Ei kuulosta yhtään kivalta sinun tilanteesi. :hug:

Me ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä. Itse 175cm. Meillä lapset on syntyessään olleet aina ihan hyvän kokoisia. Joten saattaa siinä olla perää, että vanhempien pituus vaikuttaa vauvan kokoon...

Käytiin tänään katselemassa alennusmyyntejä. Vauvan vaatteita hypistelin ihan onnessani, mutta hillitsin itseni enkä ostanut. Se oli oikea saavutus! :D Meillä on niitä neutraaleja värejä vauvanvaatteissa niin kauheesti kertyneenä jo valmiiksi, että mieluummin ostan sitten vauvan synnyttyä joko niitä tyttöjen vaaleanpunaisia "hörhelöitä" tai sitten selvästi poikien vaatteita... :heart:

Täällä vauva on ilmeisesti "istuma-asennossa" masussa. Potkut tulee aina vain alas. Onneksi on vielä hyvin aikaa kääntyä pää alaspäin. =)


Äitti ja minivitonen 19+6 :heart:
 
Ultrassa käyty! Kaikki kunnossa ja poika tulossa =) Tai ei me kysytty, mutta kun ultrasi virtsarakon kohtaa samassa kuvassa näkyi ihan selvästi pippeli ja kätilö käänsi äkkiä kuvan toisaalle... en silti kysyny mitään vaikka kyllä ne tuolla sukupuolen olis kertonu. Painoarvio oli 425g ja kaikki mitat vastasi viikkoja.

Tässä pari otosta poitsukasta =)



villahousu & Sulo 21+4

ps. anteeksi oma napainen viesti...kommentoin myöhemmin
 
nikunaku Joo, mä siitä puhuin. Jos nyt on sama paikka. Koska mies sanoi, että siellä olisi ollut paljon vaunuja. Jossain keskustassa se oli. En ole itse ikinä siellä käynyt enkä muista nyt millä kadullakaan se oli :whistle:

*muoks* Se oli Pikkukirppu Mustanlahdenkadulla. Siellä on kuulemma remontti tammikuun.
 
Täältä myös omanapainen viesti. On vaan niin helpottunut olo. Ultrassa käyty ja kaikki rakenteet kunnossa. Kovasti potki ja pyöri. Sukupuoli edelleen salaisuus. Mitat vastasi päivälleen laskettua aikaa.

Kissinmintulle paranemissäteitä lähettelen ! Ja Villahousulle ja Sulolle onnittelut. Mun on tänään niin helppo samaistua teidän tilanteeseen.

Alhambra + napero 21
 
Narttu: Juu tuo tuollainen yhteisasuminen vaatii välillä hermoja ja pitkää pinnaa :whistle: Me asuttiin myös mun vanhempien luona sillä aikaa kun tehtiin tähän uuteen kotiin remonttia ja oltiin myyty entinen jo pois. Se kesti vain vajaan kuukauden, mutta silti tuntui jo välillä että kaipasi ihan omaan rauhaan :)
Mutta onhan siinä se hyvä puoli ettei tarvitse ottaa kallista vuokra-asuntoa siksi aikaa ;)

Muutes mikä Emmaljungan tuplaratas-malli teillä on Narttu? Katselin eilen netistä että Oran tuplarattaissa olis pikkuisen isompi istumatila kuin niissä Emmaljungan rattaissa mitä netistä ajateltiin. Harmi vaan kun niitä ei ollut liikkeessä, haluaisin ehdottomasti testata ihan käytännössä että laittaisin esikoisen niihin toppapuvussa niin näkisi miten mahtuu nyt, mahtuuko mahdollisesti vielä ensi talvenakin.

Aurora72: Voi tuo lapsen huoneen sisustaminen on i-h-a-n-a-a!! Silloin kun ostettiin tämä asunto ja pääsi suunnittelemaan lastenhuonetta, lainasin kirjastosta kasapäin sisustuskirjoja, ostin kaikki mahdolliset lehdet ja etsin netistä kivoja ideoita lastenhuoneisiin. Se oli mukavaa puuhaa, tosin jos nyt tulee tyttö on tuo huone aikamoisen sinisävyinen :) Mutta täytyy sitten kehitellä jotain tytöllekin "omaa", ja mä ainakin itse tykkään tosi paljon sinisestä väristä niin mielellään pitäisin huoneen sellaisena :heart: Ja eihän se vauva vielä pitkään aikaan vaadi sinne vaaleanpunaista vaikka tyttö olisikin :saint:

Joie:Tuttua juttua, meillä myös esikoisella se pulauttelu rauhoittui vasta sitten kun oppi 1-vuotiaana kävelemään. Oli silloin pikkuvauvana tosi runsasta, itse jo luulin ettei se ole edes normaalia mutta kaikki rauhoitteli että toiset lapset vaan puklaa reilusti ja toiset ei juuri koskaan. Voi kuulema johtua esim. siitä että mahaportin sulkijalihas (??) on vielä löysä mutta kehittyy ajan myötä. Täysimetin 6kk ja maitoa tuli tosi runsaasti, niin sekin vielä varmaan lisäsi sitä että ylimääräinen tuli kaaressa ulos.
Monet sanoi että lähes aina pulauttelu rauhoittuu sitten kun alkaa syödä kiinteitä, mutta meillä sekään ei auttanut. Selvästi vasta se pystyasento korjasi asian.

yellow: Meilläkin sama juttu, mies on suvussaan ainoa jolla mahdollisuus saada sukunimelle jatkaja. Silloin kun odotettiin esikoista, meinattiin välillä jo hermostua osaan miehen sukulaisista kun koko ajan hokivat että vauvan pitää olla poika että on sukunimelle jatkaja :kieh: Kyllähän mä sen ymmärrän että sitä toivovat, mutta minkäs teet jos meille olisi tullutkin vain pelkkiä tyttöjä, ihan kuin ei aikuiset ihmiset sitä ymmärtäisi :headwall: Muutenkin ärsyttää sellanen "pakko olla se tai tuo sukupuoli" kun ei siihen itse voi vaikuttaa ja niin paljon tärkeämpää on se että lapsi olisi terve :heart:
Tiedettiin jo odotusaikana vauvan sukupuoli että poika tulossa, mutta ei ihan tarkoituksella sitä haluttu kenellekään kertoa! Sitten kun poika syntyi, olivat niin tyytyväisiä ja nyt kun toinen tulossa niin ei ole kuultu kertaakaan että sukupuolella olisi jotain väliä :whistle:


Ihania ultra- ja masukuvia olitte laitelleet :heart:


Siksakkia & KultaPieni 22+3
 
Nikunaku: Me asutaan ulkomailla ja miehen työnpuolesta tullut vakuutus kattaa lääkärikulut yksityisellä. Ja eipä täällä kyllä mitään neuvolajärjestelmää olekaan. Eli täällä käydään aina gynellä tarkastuksessa ja ultrassa. Se on itseasiassa hirvittävän mukavaa, että vastaanotto on myös lauantaisin, niin mies pääsee mukaan. Arkisin ei miehellä olisi mitään mahdollisuutta lähteä mukaan, koska lääkärireissu vie matkoineen melkein koko päivän. Asutaan niin kaukana länsimaalaiseen tasoon yltävistä sairaaloista, että meidän lääkärireissut on aina aika pitkiä. Ihan jokaisesta kolotuksesta ei viitsi lääkäriin lähteä.
 
Huomenta!

Onnea mukavista ultrakuulumisista siellä käyneille! :flower:


nikunaku Mulle tuli kutsu ultraan ihan neljän päivän sisään että nopeesti tuli! =)

kissinmintulle paljon voimia paranemiseen, hyvä kun olo jo edes vähän parempi! :hug:

Huomenna olisi minullakin neuvola ja kauhulla odotan vaa´alle nousemista, sen verran kamalia lukuja tuo kotivaakakin näyttää! Muutama joulukilo siis tienattu. :eek:

Myös pelkopolille sain ajan ensi keskiviikolle. Tosi kivan tuntuisen kätilön kanssa puhuin ja lupasi näyttää mulle ihan yksityisesti synnytyssalit sun muut. Hyvä että pelot otetaan vakavasti.

Ihme homma, eilen lenkkeilin 15 asteen pakkasessa, tänä aamuna mittari näyttää enää 0,5 miinusastetta! Noh, inhimillisempi ulkoiluilma vaikka olihan tuo pakkanenkin ihan piristävää. Eikös Eemelin äiti maininnut pakkasta olevan heillä 20 paikkeilla? :)

Joulutavaroita siivottu jonkin verran pois, en millään raaskisi vieläkään kaikesta luopua mutta loppiaspäivän kunniaksi sammutan keittiön ikkunan kynttelikön. :D

Siksakkia Kiitos wichy-vinkistä, täytyy juoda sitä sitten enemmän kun nyt jo lipitän monta lasia päivässä kun wichyn ystävä olen! Mainitsen huomenna vielä neuvolassa ettei henki tahdo aina kulkea kunnolla.

Mukavaa loppiaista kaikille!

Jasmin ja Herra Aarre 23+3 (23+6) :heart:
 
Siksakkia: Onpas samanlaiset kokemukset meillä. Täysimetin 6kk ja toivoin, että kiinteiden myötä pulauttelu rauhoittuu, mutta ei. Tosiaan vasta pystyasento auttoi. Neuvolan th:lla oli onneksi omakohtaista kokemusta samanlaisesta lapsesta, joten hän rauhoitti mieltäni aika paljon. Toisinaan olin kyllä tosi väsynyt siihen jatkuvaan pulautteluun. Kodin ulkopuolellekin lähteminen tuntui joskus niin hankalalta, kun vaihtovaatteita sai olla reippaasti mukana. Eikä kylässä uskaltanut vauvan kanssa mennä mattojen päälle tai sohvalle kunnolla istumaan. Ja kovasti kävi pikkuistakin sääliksi. Ei varmasti ollut mukavaa se pulauttelu.
 
Siksakkia ja Narttu Me asuttiin kanssa 3 kk mun vanhempien luona. Muutettiin kanssa tänne paikkakunnalle ennenkuin oma oli valmis. Vuokra-asuntoa oli tosi vaikea saada ja sitten ei oikein enään tosissaan yritettykään, kun asennoitui asumaan vanhemmilla. Mutta raskasta aikaa. Tosin meillä ei ollut silloin vielä lasta, että kahdestaan oli helpompi lähteä viikonloppuna johonkin, kun alkoi ahdistamaan.

Missä päin asutte Pianissimo? Ei ole pakko kertoa, jos et halua :D

Jasmin Mä ajattelin kanssa kysästä tuota pelkopolia. Kun Taysista lopetettiin kaiken lisäksi synnytysvalmennus ja vain netistä pitäisi joku video katsoa ja netissä sitten kätilö vastaa kysymyksiin. Sen verran "kauhulla" tuota synnytystä odotan, että toivottavasti pääsisin pelkopolille. Aamulehdessä oli tosin yleisönosastolla kirjotus, että pelkopolilla käynnit varmasti lisääntyy ja ruuhkaantuu, koska kaikki haluavat sitten päästä pelkopolille. Saa nähdä miten heidän kokeilun käy.
 
Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Meillä torstaina edessä. Katsotaan josko tulokkaat suostuvat paljastamaan sukupuoliaan. Sen mukaan en uskalla kumminkaan elää, että paikkansa pitää. Näkee sitten synnytyksessä.

Jasmin: Meilläkin tänäaamuna nollassa mittari. Niin ne ilmat vaihtuu vikkelästi =)

Kunto ja Sievi 20+6
 
Kiitos paranemistoivotuksista! :hug:

Juuri äsken tipasta tulin, onneksi tippui äkkiä loppuun, oli taas vaihteeksi tosi tympeä hoitaja paikalla. :( ihan päinvastainen eiliseen koko hoitohenkilökuntaan nähden.

Ihania nuo teidän ultrakuvat on olleet, totta se vaan on että meilläkin se päivä on huomenna. :) Miehen kanssa jännätään saadaanko sukupuli selville. Kovasti sitä toivois.
Niin, tosin...kävin perjantaina siellä gynellä. Koitin udella sukupuolta, mutta lääkäri sanoi että kannattaa odottaa keskiviikon ultraa ja parempia laitteita. Kuitenkin oli mokoma tulostanut kuvan meille vauvan takapuolesta. Ööö...en minä osaa tulkita onko siinä tyttö vai poika. Kyllä rassaa! :D Ihan selvät pakarat ja sääret siinä on, mutta..niin..kummat elimet? :whistle:

Täällä vauva kellii poikittain kohdussa. Pää luultavasti vasemmalla. Istukka on etuseinämässä.

Vointi kohoaa pikkuhiljaa. Vielä välillä särkee lihaksia mistä sattuu ja kävelen niin töpöttävin askelin että muistutan ankkaa. Ensimmäinen yö sittemmin keskiviikon, kun sai nukuttua kunnolla. Jospa se tästä. :)

kissinminttu & pipana 20+5
 
Pikaista paranemista Kissanmintulle, kiva etttä voit paremmin.
Siksakkia ja Yellow täällä kanssa avomies on ainut mahdollisuus jatkaa heidän sukunimeä. Tai on hänellä veli joka on kyllä niin pinttynyt poikamies, että oksat pois :LOL:
Joten toivo lepää meidän hartioilla.
Tosin kun emme ole naimisissa emmekä todennäköisesti menkkään ennen lapsen syntymää,niin meihen sukulaiset jännittää että kumman sukunimen vauva saa. Tietysti miehen mutta kun meitä ärsyttää moinen kysely lapsen sukupuolesta ja naimisiin menosta niin eipä olla kerrottu :kieh:
Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista. :flower:
Minusta jotenkin tuntuu että Papu on pokittain, koska tunnen potkut oikella puolella. No torstaina selviää missä asennossa Papu majailee kun on ultra.

Tytti ja Papu 19+2
 
Tytti83: Tehän voitte vähän kiusata miehen sukulaisia että annatte lapselle sinun sukunimesi ;) Siis jos on sellaisia yli-innokkaita "ehdottomasti poika että nimi jatkuu" hyökkäyksiä :whistle:

kissinminttu: Jos vaan haluat niin liitä ihmeessä se kuva tänne, niin voidaan yhdessä arvailla mitä siinä näkyy :D

Joie: Juu mäkin aina jännitin kylässä että meneekö hienot matot johonkin porkkanapukluun :whistle: Kotona meillä olikin sellaista tahranpoisto tms. ainetta, sillä kun heti käsitteli esim. maton niin sai hankalatkin tahrat pois, esim. just se porkkana.
 
Tervehtymistä sairaille :flower:

Mä osaa kyllä tulkita noita ultrakuvia hehe..omassakin ultrassa katoin, kun se ultraaja etsi sitä sukupuolta ja yhtäkkiä pysähty että jaa poikahan se on heh siinä olikin vaan ilmakupla :whistle: ultraaja ei siis nähnyt kumpi siellä on.

Lahjakkaasti olin sitten unohtanut eilisen kättärikäynnin siis siellä raskausdiabeetestutkimuksessa käynnin. Oonko mä ainut joka on siinä mukana? vai onko se vaan täällä Helsingissä. Luki viestissä, että sinulla on ollut yksi arvo koholla sokerirasituksessa saat mukaasi verensokerinmittarin äääh..eikai mun sitten tarvi sinne labraan mennä jonottaa siihen paastosokrun mittaukseen, jos voin mitata sen kotona? Pitääköhän mun nyt niistäkin arvoista alkaa pitämään päiväkirjaa, eihän tässä ole vasta ku liikuntapäiväkirja ja ruoka..ihan hyvä kai se mittari on olla kun voi niin huonosti aina ruuan jälkeen näkee sitten vähän mistä se johtuu. Sokrurasitustestissäkin piti se toinen tunti olla makuullaan ja vika arvo olikin koholla.

Ihanaa huomenna alkaa arki ja mulla RAUHA!! ainakin muutaman tunnin päivässä. =)

Onko teillä jotain erityisiä pelkoja synnytyksen suhteen varsinkin pelkopolille menijät?
Mua alkaa aina itkettään kun näen telkkarissa jonkun synnyttävän eikä se ole mitään tunne itkua vaan kipu pelottaa..vaikka tietää että on nopea synnyttäjä ainakin käynnistettynä, mutta kun mä en haluais sitä KÄYNNISTYSTÄ ..siinä ei pysy kroppa eikä järki mukana eikä ehdi saada kivunlievitystä tai ehtii just ennen ponnistusta niinku viimeksi. Seuraavaksi en pyydä edes sitä spinaalia kun joutuu enempi vaan kärvisteleen kun pannaan piikkiä käteen ja selkään ja käsketään olla aloillaa ja pah..Toivoisin niin spontaania synnytystä siinä käynnistyksessä kun on 4pvää sairaalassa (mun tapauksessa siis) käynnistettävänä nousee pelot pilviin. Toivossa on hyvä elää..sektio on se pahinvaihtoehto mulle ..siihen en suostu ku nukutuksessa tai lupauksella siihen että jos puudutus taas epäonnistuu vedetään kanttu vei heti..
 
Heippa pitkästä aikaa!

En ole pitkään aikaan ehtinyt lukemaan viestejä, mutta mukana ollaan edelleen.

Täällä odotellaan poikaa. Kaikki on menny hyvin, ainoastaan nyt muutamana päivänä on supistellu, joten sain tämän viikon s-lomaa. Massu alkaa painamaan jo kylkiluita ja vähän väliä pitää pistää pitkälleen kun kylkiä niin särkee. Painoa on kertyny n. 6,5 kg. Poika on vilkas ja potkii vähän väliä.

Minä ajattelin aloittaa äippäloman 30 päivää ennen laskettua aikaa, koska silloin saan pitemmän aikaa palkkaa. Jään sitten vaikka s-lomalle jos ei pysty olemaan loppuun asti töissä.

Vauvan vaatteita ollaan paljon saatu käytettynä ja uutena. Itsekin oon jonku verran niitä ostellu. Vaunut on ostettu ja minun vanhemmat ostavat meille pinnasängyn. Itkuhälytin ja rintapumppu ollaan saatu sukulaisilta. Lastenhuoneen sisustusta on täälläkin mietitty, vaikkakin vauva tuleekin nukkumaan alkuun samassa huoneessa meidän kanssa.

Että semmosta. :)

Uneksija ja Ukkeli 23+2
 
Äitiysloman alotan nyt 30 pvää ennen, oon nyt hoitovapaalla ja jatkan kyllä sitten taas hoitovapaalla ä-loman jälkeenkin. Äitiysloma alkaa mulla sitten 6.4. Odotan kyllä kuumeisesti sitä päivää, nousee noi tulot kuitenkin aika huomattavasti sitten taas kun alkaa saaman äitiyspäivärahaa. Aika kituuttamista tolla kotihoidontuella ja miehen pienellä palkalla eläminen on, mutta jotenkin sitä aina pärjtään. Nyt alkaa onneksi saamaan kuntalisääkin niin saa pikkasen helpotusta sitä äippärahaa odotellessa.

On kyllä hurjan kuulosen taudin kissinminttu itelleen napannut. Onneksi vointi on kohenemaan päin! Toivotaan, että olet pian taas ihan terve!

Lastenhuoneen sisustaminen on tosiaan kivaa puuhaa. Mä tässä oon jo hyvän aikaa odotellu, että pääsisin sisustelemaan tota taaperon ja tulevan vauvan huonetta. Isännän vaan tarttis eka rempata se huone, materiaalit on hankittu jo kuukausia sitten, mutta ei oo ihan maailman aikaansaavinta sorttia toi meikäläisen ukkeli :whistle: Ei tuolla tarttis ku maalata ja tapiseerata, että ei edes sen suurempaa remppaa olis tiedossa.

Niin juu, Sulo oli ainakin eilen vielä pää alaspäin selkä mun selkärankaa vasten ja jalat ylhäällä. Aika hassua, että enemmän kuitenkin olen tuntenu liikkeitä tuolla alhaalla.

Nyt sai mäkin viimein masukuvan otettua, eli tässä ihan tuore otos :)


villahousu & Sulo 21+5 :heart:
 
böö.. ihana masu ja sen asukki villahousulla =) Nyt on synttärit vietetty ja kakku ja piirakkaa nassu täynnä! Pojalla masussa makosat oltavat! :D elikkäs saa vaihtaa listaa mulle ikää lisää! 23vee

T:toukotytsy+masukki 22+3
 
Niin juu Nara kyseli synnytyspeloista. Mulla ei oikeestaan muuta pelkoa ole kuin se, että kohtu ei lähdekään synnytyksen jälkeen supistumaan ja alan vuotaa hallitsemattomasti verta ja kuolen siihen paikkaan. Nelosen synnytyksen jälkeen jo kohtu oli hiukan laiskanlainen ja eikä itestään lähteny supistumaan vaan vuosin litran verran, oksitosiinilla sitten saatiin kyllä tilanne rauhottumaan.
Käynnistystä en minäkään toivoisi, enkä sektiota, mutta niihin joutumista en sen kummemmin pelkää.
 
Onnea toukotytsylle! :D :flower: Mulla onkin ens kuussa synttärit, 26v tulee täyteen. :whistle:

kissinmintulle parantumisia!! :hug:

Synnytyspeloista Mulla itselläni ei mitään pelkoa ole, mutta tietty hiukan mietityttää... kun edellinen synnytys kesti sen 1h36min, miten nopeesti tämä seuraava sitten päättää tulla? :eek: Poika syntyi sairaalan aulaan, joten ainakaan omalla autolla ei uskalla enää matkaan lähteä. :/ Käynnistystä en toisaalta haluais, mutta toisaalta se olis ihan helpottavaa kuulla et sellaisen saan. Mutta en edes tiedä saanko... Matkaa synnärille on kuitenkin 90km, että ambulanssilla sitten mentävä, jos ei käynnistetä. Huhheijakkaa... se on noissa nopeissa synnytyksissä, että monet sanoo kuinka helpolla olen päässyt. Itse en koe että olen kovin helpolla sillain päässyt, kun se kipu on jotain niin mukaansa tempaavaa heti alkuunsa ja kun ei kerkiä koskaan saamaan mitään kivunlievitystä... Vaikka sillain taas onhan se ihan kiva ettei vuorokautta tms. joudu tuskissaan olemaan... Mutta ei se nopea synnytys siltikään ihan "tossa sivussa huomaamatta" ohi mene. :D :whistle: Sektiota en mitenkään halua, mutta ei se maailman loppu ole, jos sellaiseen joutuu.


Äitti ja minivitonen 20+0 :heart: (puolivälissä täälläkin ollaan! :D )
 
Missä määrin mahakivut ovat normaaleja? Minulla on nyt muutaman päivän ollut monenlaista.. Välillä käy hengittäessä oikealle puolelle alavatsaan. Sama tuntuu välillä, kun pissii. Tuntuu, että kokoajan maha jotenkin kipeä. Vauva potkii kovastikin välillä, mutta itseä mietityttää.. Oltiin vielä tuossa reissussa, niin ei päässyt oikein levähtelemään. Varmaan huomenna soittelen neuvolaan, että katsoisko ne mua vähän, onko kaikki ok.

Vieläkään en ole raskaudesta päässyt nauttimaan, taidan myöskin kuulua niihin vaivaisiin odottajiin :( Jos ei oksenna, niin sitten joku paikka rampauttavan kipeä.

Vaunut saatiin ostettua. Emmaljungan yhdistelmät, tarkempaa kuvausta en jaksa kirjoittaa, menen pitkäkseni.

Hirmuisesti olette taas kirjoitelleet ja kivoja viestejä, asiat vaikuttaa olevan suurimmalla osalla ainakin oikein mallikkaasti! Ihania nuo kuvat, mitä viitsitte laittaa.
 
Onnea toukotytsy :flower:

juu sitä ihan unohtaa mitä kaikkea karmeuksia voi synnytyksen jälkeenkin tapahtua oli sitten sektio tai alatiesynnytys.

Luin just keskosista että minkä viikkoset yleensä selviää tosin niilläkin näyttää olevan tosi paljon sitten vaivoja cp-vammaisuutta, sokeutta jne...riippuen tietty kuinka pieni keskonen on kyseessä. Itsellä ei ole kokemusta eikä ole lähipiirissäkään kuin kuukautta ennen syntyneistä.

eipä sitä pidä etukäteen miettiä mitä kaikkea voi sattua.
 

Yhteistyössä