TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

tervetuloa ebba!

kiva kun on kohtalotovereita tän painonnousun kanssa :). oliko sulla moerri edelisessä raskaudessa tullut tässä vaiheessa suunnilleen saman verran painoa?

tänään kuulin ekan kerran, että vauvan sukupuolen voisi tietää sykkeen perusteella... että 120-130 sykkeellä tulee tyttö ja 150 tietämissä olevalla sykkeellä poika. jos siihen on uskomista, niin me voidaan varmaan haaveet tytöstä haudata, eilen kun syke oli 150. ja sitä se on ollut joka kerta :/

oikein ihanaa joulua kaikille!!!

yellow 19+5
 
yellow:esikosta sykkeet oli aina 150-155 ja tyttö tuli, että uskoo ken tahtoo noita ennusteita. Nyt on syke ollut ihan samassa kuin esikollakin. Muuten täällä asustaa oikein vilkas kaveri, potkut tuntuu jo selvästi :heart:

Mulla on paino noussut 2,5 kg, joka on pikkuisen enemmän kuin ensimmäisen kanssa näillä viikoilla.

Oikein rauhallista joulua kaikille

viikuna ja toukka 21+2
 
Rauhallista joulua kaikille!

Tällä aattoaamuna kirjoittelen, kun lapet koristelevat kuuta, kohat lähden heidän kanssaan pulkkamäkeen =)

Sellainen tyhmä kysymys mulla on, et milloin on raskauden puoliväli? Onko rv 20, 21 vai 22 :ashamed:

Nyt siis mulla rv 20+1 ja mietiskelen, joko on raskaus puolessa välissä.
 
eikö se syke juttu mene just toiste päin.Tytöillä on korkeampi eli 150 -> syke ja pojilla hitaampi eli 120-140. Itsellä ollu tytöillä selkeästi 'korkeampi' syke ku pojalla. Tyttöjen sykkeet 155-165 ja pojalla 140-155.Mutta ei selkeästi tosi matala. ja muistelen ,että tämä syke juttu vasta "luotettavampi" loppu viikoista.

Hyvää joulua kaikille. Mies oli tehnyt kaikkensa,että se joulu fiilis löytyis.Aamulla tuli herättää joulu saunaan.Kynttilöitä oli palamassa joka paikassa. Lapset sai saunan jälkeen joulusukan joka oli täynnä suklaata. Nyt keitän riisipuuroa ja luumukiisseliä.

NN rv 16+5 (17+6)
 
Hyvää joulua kaikille :xmas:

Meillä neiti kipeä. Eli ei mitään uutta. To ja pe töitä tarttis jaksaa vääntää. Sit alkaa vapaa ja sit tammikuussa kouluun. :D

Potkuja olen tuntenut vihdoin ja viimein. :heart: Yksi potkuista on ollut niin voimakas että mieskin tunsi. :D

nyt hyviä öitä.

Niisku-rouva&neiti 10kk + pikkupapu 20+0 :heart: (se on muuten puol väli :D )
 
Onneksi se on taas ohi ..JOULU..joka vuosi vannoo että ens vuonna olen ulkomailla ja unohdan koko joulun. Rasittava "juhla"..tykkään enempi uudesta vuodesta. Tosin lapset leikkivät uusilla leluillaan ja äiti saa levätä..

Painosta en tiiä tuskinpa on noussut, kun oksennan päivästä toiseen jopa eiliset jouluruuatkin. Oksuripulitauti on selätetty mutta oksentaminen jatkuu ..jiiihaa. Kukoistava keskiraskaus??? not

Jos oikein tarkkoja ollaan raskauden puoliväli riippuu miten raskaus kestää sen rv38-42 välillä (kaikki sen sisällä on ns. normaalipituinen raskaus) :p :D :D hehe raskaushan on yliaikainen vasta rv 42 jälkeen vaikka moni sanoo olevansa yliajalla heti rv 40 jälkeen. Juu mutta rv 20 on puoliväli :D
Sykkeisiin en usko .. onkohan niistä tehty ns. vuorokausikäyrää tieteellistä tutkimusta :p sehän on sattumaa kun sykkeitä mitataan, että onko vauva hereillä siis liikkeellä vai ei. Nouseehan se omakin syke liikkuessa. Pessimisti.. :LOL:

Mitähän sitä tänään uskaltaisi syödä ..ettei tarvisin taas pöntöllä kummarrella mikään makea ei maistu, mutta suolakurkku Ahhhhh!!! Minäkö niin luulin että kuinka vaikeaa tulisi pitää sitä RD dieettiä niin luontopa hoiti sen omalla tavallaa..tarvi paljoa herkutella hyvä jos päivän kalorimäärän saa sisällä pysymään. Puntari pitää hommata, että tietää että paino pysyy edes samoissa lukemissa. En tunne ainakaan lihoneeni.

Rauhallista joulun jatkoa ja uuden VAUVA vuoden odotusta :heart:

Nara ja himppu rv <20>
 
Sykkeistä Esikoista odottaessa sykkeet oli aina matalat, ja kuulema just poikasykkeet, tyttö-sikiön sykkeet korkeammat. Niin päin mulle kaikki esittäneet tuon "luetattavan" syke-teorian :D Jopa neuvolan täti sanoi että sykkeitten perusteella tulossa poika, ja niin olikin. Nyt on sitten sykkeet olleet korkeammat, mutta ei tiedetä kumpi tulossa.

Jouluaatto meni mukavasti (ja nopeasti)! Ihanaa kun pukki kävi jo aiemmin kuin aikaisempina vuosina, niin jäi sitten aikaa leikkiä uusilla leluilla eikä mennyt kovin myöhään nukkumaan meno. Esikoiselle tulikin paljon lahjoja, suurimmaksi osaksi leluja mutta muutama vaatekin mukana oli. Ja tälle masu-asukillekin tuli yksi paketti :heart:

RENTOUTTAVIA JOULUNPYHIÄ KAIKILLE :wave:
 
Minäkään en usko noiden sykkeiden paikkansapitävyyteen. Meillä ollut syke alkuun 155 ja viimeks noin 145. On ollut niin tyttötunnetta kuin poikatunnettakin ihan siinä missä muiden aavistuksia ja uniakin. :)

Tosiaan, onnea kaikille ketkä innoissaan ensimmäisiä potkuja tuntevat ja tunnustelevat ! :flower:
Mua jo välillä ihan sattuu kun vauva puskee johonkin suuntaan. :whistle: :/ Onneksi niitä sentään vielä toistaiseksi on harvemmin, enimmäkseen vielä kutittelua ja muksauttelua, jotka kylläkin käteen tuntee jo aika selvästi.

Kivuista mulla ihan tosissaan kipeytyy öisin jotkut tuolla kohdun pohjassa. Enemmän oikealla puolella kuin vasemmalla...mistähän johtuu???
:/ Öisin ei löydä mitään asentoa ja usein vielä aamullakin arkana. Tällästäkö tää nyt sitten on ennen kuin pahenee?? |O

kissinminttu & papu 19+1
 
Heipsan!
Nyt piti äkkiä tulla kirjottamaan kun luin noista kivuista... Mulla nimittäin alko toissapäivänä ihan kamala oikeanpuoleinen alamahakipu ja olin ihan varma että umppari, mutta lääkärissä totes sitten että pissatulehus.. :/ lääkkeitä popsin ja kivut hävis hetkeks mutta nyt vihloo ajoittain oikealta mahasta ja nippailee inhottavasti ylempää oikealta ja vasemmalta.. Huh.. :ashamed: en usko että enää siitä tulehduksesta johtuu.. mutta tosi "outoja" tuntemuksia !? lääkäriinkö ois taas juostava.. ? |O vai voiskohan johtua että tuo vauva painaa tai "tökkii" tuolla masussa? Potkut tuntuu kunnolla mutta ei satu...

T:toukotytsy+masukki 20+4
 
Toukotytsy oliko se sun alamahakipu jatkuvaa? :whistle: mulla nimittäin se kipu katoaa sit kun lähtee aamulla liikkeelle, eikä oikeestaan tunnu enää päivän mittaan. Piilevää pissatulehdusta mä oon miettinyt, mutta viimeks stiksas neuvolassa 9.pvä ja oli puhdas tulos. :eek: tosta sun toisesta kivusta mä en valitettavasti osaa sanoa... :|
 
Sykkeistä en minäkään sanois juuta enkä jaata vauvan sukupuoleen liittyen... Katselin tässä vanhoja neuvolakortteja, esikoisen ja kuopuksen neuvolakortteihin ei ole merkitty sykkeisiin muuta kuin +. Mutta keskimmäisten korteissa on merkitty myös sykkeitä, välillä pelkästään +. Niin meillä kuitenkin on pojan sykkeet ollut 150 molemmin puolin. korkeimmillaan 160. Ja tytön taas 140 molemmin puolin. Korkeimmillaan ollut sekin 156. :whistle: Tämän uuden tulokkaan sykkeet on ollut nyt 160 ja 150. :heart: :D

Mulla on välillä touhutessa alkanut tuntuun supistuksia. Ei mitään isoja, mutta kuitenkin huomaan ne. Onkohan ihan ok jo näillä viikoilla? :/ Vai pitäskö alkaa ottaa vähän rauhallisemmin...

Joulu meni täälläkin hujahtamalla ohitse. Pukki kävi ja jouluruoka on ollut ihanaa. :p Lapset sai mieluisia lahjoja ja niitä tänään sitten esiteltiinkin mummulassa. Minä ja mies innostuttiin eilen illalla "vähän vaan koittamaan" tyttöjen pukilta saamaa tanssimattoa. Itse olisin halunnut pomppia siinä koko illan, jos oisin uskaltanut... pelkäsin vaan et alkaa supisteleen, joten rauhoitin mieleni... Mukava ja melko rauhallinen (niin rauhallinen kuin tämmöisen lapsikatraan kanssa on mahdollista :heart: :D ) aatto oli koko perheellä. Tänäänkin ollut mukavaa kyläilyn merkeissä, huomenna jatkuu samalla kaavalla. =)


Äitti ja minivitonen 18+2 :heart:




 
Kissinminttu se tuli sillai aalloittain koko päivän ajan.. välil ei tuntunu mitää ja sit ykskaks taas! Niinkin kovaa etten kunnolla voinut kävellä.. Makuulla ei tunnu mitään kipua! Nyttekin edelleen semmosta pientä kipuilua tuolla alamahas ja vatsanympärillä... Aina kaikkea! |O Niin ja mäkii olin vasta käynyt n.3vkoa sitten antamassa pissanäytteen ja sillon ei ollut mitää ja nyt sitte olikin! mut en osannu mitään epäillä kun ei ollu mitää kirvelyä, pissatti vaan yhtä useesti kun aikasemminkin!

Täytyy neuvolatädiltä kysästä kun 7.1 olis jo aikakin nii ja onhan meillä se ultrakin täs välissä viellä 30.12. Inhottaa vaan ootella kun on semmonen pienpelko kokoajan vauvan voinnista, vaikka sydänääniä olen kuunnellut ja hyvin jumpsuttaa! :)

T.toukotytsy+masukki 20+5 :heart:
 
Mulla tuntuu supistuksia levossakin ja usein juuri levossa. Ja se kestää ja kestää mahaa voi kiristää jopa vartin niin ettei pysty liikkumaan ja näin on ollut jo kuukauden. Mua supistaa välillä useita kertoja yöllä että päivällä. Viime raskaudessa tutkittiin ei mitään löytynyt eikä tuolla alakerrassa saaneet mitään vahinkoa aikaan. Taitaa vaivata uudelleen synnyttäjiä helpommin..kai..
Jos suppareita tulee kun jotain tekee silloinhan kannattaa tietty höllätä mutta mitä tekee kun niitä tulee levossa..heh..kärsii seuraavat 20 vkoa. :p ja kuitenkin joutuu käynnistykseen ja pitkään sellaiseen. On se luonto sitten hauska..
 
Ihastuttava aatto ja koko joulun aika on ollut minulla ja miehellä! Joulumieli ollut useana vuonna hukassa mutta nyt niin toisenlaista. On vierailtu läheisten luona ja ilahdutettu kaikenlaisella joulumuistamisella jokaista. Aattopäivä laitettiin ruokaa joulumusiikin tahdissa ja illalla saunan jälkeen rauhoituttiin availemaan paketteja joita meille oli kertynyt kuusen alle hämmästyttävä määrä! Minun lähisukuni kun on aina ollut niin jouluhullua väkeä, niin myös aikuisia halutaan lahjoilla muistaa ja minusta tämä on pelkästään mukavaa! :saint:
Olen näemmä ollut tosi enkeli kuluneena vuonna kun sain lahjaksi kaikkea enkeliaiheista :saint:
Ainut asia mikä on joulunviettoa varjostanut on tämä aattoaamuna ilmestynyt köhä ja kurkkukipu joka vain sitkeästi jatkuu. Olo on tukkoinen ja yölläkin piti nousta särkylääke ottamaan että pystyi nukkumaan. Nyt maistelen höyryävää panadol hot-juomaa ja odottelen että olo helpottaa. Myös meidän koira on köhinyt viime päivät ja mies olikin jo viime viikolla kipeänä. Näin!

Eka kauhupainajainen masuvauvasta herätti kylmiin väristyksiin. Synnytin vauvan sektiolla ja todettiin että siltä on rajun synnytyksen (?) seurauksena irronnut käsi! Olimme miehen kanssa unessa todella shokissa ja pois tolaltamme ja jotenkin mies otti uutisen raskaammin kuin minä. Meille kerrottiin käsiproteesista ja muista vaihtoehdoista joiden ansiosta vauva oppisi normaalisti kirjoittamaan kolmen vuoden iässä. :eek: Siis ei voi olla todellista ja onneksi ei ollutkaan! Silti vieläkin on karmiva tunne selkäpiissä kun uni oli niin selkeä. Hui! :'(

Jään tänne parantelemaan itseäni. Sytyttelen kynttilät ja nautin muutaman suklaan jotta voi sitten tammikuussa ihmetellä mistä niitä kiloja on taas tullut! :D Joulun jatkoja!

Jasmin ja herra aarre 22+2 (21+6) :heart:
 
Jasmin Onneksi se oli vain unta! Meillä oli toissayönä tyttö ja poika. Tyttö oli tehnyt kakat vaippaan juuri kun minä tulin töistä. Ja mies antoi minulle sitten heti vaihdettavaksi. Ja unessa keksin tosi hyvän pottalorun, jota hoin mielessäni loppuyön, mutta aamulla en sitä muistanut :whistle: Juu, ja toin lapsille tikkarit :D
 
unista Itse olen tämän raskauden aikana nähnyt vaikka mitä ihan ihme unia. Ihan vauvaan liittyen ja sitten ihan erilaisiin asioihin. Välillä herätessä ollut ihan pöhlö olo, kun unet on niin todentuntuisia. Mutta onneksi ovat vain unia. :D Esikoista odottaessa näin kanssa vaikka mitä unia, ne unet oli lähinnä vain vauvaan liittyviä, mutta ihan sekoja välillä. Esim. vaikka unessa synnytin tummaihoisen vauvan tai että oltiin vauvan kanssa kotona ja kirjahylly meinasi kaatua vauvan päälle tms. Ihan kaikkee outoa. :whistle:

supistuksista Mulla on kans välillä tullut ihan levossakin, vaikka nyt tässä koneella istuskellessa tai vaikka sängyllä maatessa. Mutta yleensä ottaen liittyvät johonkin tekemiseen. En nyt muista, alkoiko viime raskaudessa jo näin aikaisin. Mutta onhan mulla näitä tullut edellisissäkin raskauksissa, se alkamisajankohta on vaan vähän pimennossa. Jospa ovat ihan normaaleita harjoitussupistuksia... täytyy seurailla. Ja vähän rennommin ajattelin nyt ihan varmuudeksi kuitenkin ottaa. Etten vaan mihkään vuodelepoon joudu, se on käytännössä mahdottomuus, kun mies päivät töissä... Mulla on joka raskaus mennyt uskollisesti vähintään laskettuun päivään asti (vaikka onkin harjoitussuppareita ollut ) , joten sen puolesta ei mitään ennenaikaisen synnytyksen vaaraa ole. Synnytykset on tosin ollut nopeita, liekö noilla harjoitussuppareilla sitten siihen ollut vaikutusta... edellinen synnytys kesti vain 1h36min. Joten sen puolesta vähän mietityttää, et miten nopeesti tämä seuraava sitten maailmaan putkahtaa...






 

Yhteistyössä