Neiti-81:lle :hug: :hug: Varmasti oli rankka asia kuulla ihan täytenä yllätyksenä että vauva olikin turner-tyttö jos kerran pojaksi sanottiin :'( Pikkuisen on varmasti nyt hyvä olla, voimia teille suureen suruun :hug:
Te joilla noita
housu-ongelmia, oletteko nähneet niitä housujen jatkopaloja siihen vyötärölle, josko sattuisi olemaan ulkoiluhousuihinkin sopivia jatkoja. Ja henkselit on varmasti myös hyvä apu!
Mä en muista millä viikoilla vauva alkaa kuulla, mutta esikoinen oli just sellainen että tykkäsi musiikista (tai sitten ei, yritti vaan ilmaista että laita hiljemmalle
) kun masussa ollessaan alkoi aina potkia hirmuisen kovasti kun kuuntelin autossa musiikkia. Nyt onkin sellainen pieni musikantti, tykkää soittaa kaikkia soittimiaan ja muskaria sekä lauluja rakastaa. Ja kun alkaa kuulua mitä vaan musiikkia niin alkaa tanssia, vaikka se musa tulisi vain tv-mainoksesta :heart:
Tämä toinen pikkuinen on alkanut nyt myös toden teolla jytistä masussa. Ensimmäiset liikkeet tuntui tosi aikaisin, mutta saattoi olla muutama päiväkin välissä ettei tuntunut mitään. Viime tiistaista asti on liikkunut päivittäin tosi paljon!
Oon kuullut monilta esikoisen odottajilta että liikkeet alkanut tuntua (ainakin niin että äiti tunnistaa ne) vasta puolenvälin jälkeen, että en olisi huolissaan vaikkei niitä vielä tuntuisikaan.
Sf-mittaa ei olla vielä mitattu, mutta tuntuu että masu on kasvanut nyt varsinkin viikon sisään aika isoksi jo. Yksi ihminen ei ollut uskoa että mun la on toukokuussa, huudahti epäuskoisena että VASTA!? ja sanoi luulleensa että oon olen jo 30+ viikoilla menossa
Mutta niin oli masu kyllä tosi iso esikoistakin odottaessa, ja sitten kuitenkin vauva oli rv 41+0 syntyessään vain 2880g painoinen. Lääkärikin yllättyi ultratessaan kun sanoi veikanneensa mahan koon ja tunnustelun perusteella paljon isompaa lasta. Onneksi on ultra keksitty niin saa vähän todellisempaa tietoa vauvan koosta.
Sairastaville pikaista paranemista :hug:
Mulla on alkanut tiistaina saatu antibiootti kuuri auttaa tähän poskiontelontulehdukseen ja nyt on olo jo aika hyvä. Jospa tässä joulun säästyisi taudeilta :saint:
Mennään aatonaattona mun kotipaikalle vanhempien ja nuorimman siskoni luo. Sinne tulee myös isosiskoni perheineen, toinen pikkusisko ja velikin käymään ainakin aattona. Lisäksi ainakin äidin puolen isovanhemmat ja isän veli, että meillä sellainen ihana sukujoulu tiedossa :heart: Se on jo perinne, enkä oikein muualla osaisi joulua viettääkään ainakaan tässä vaiheessa. Varmasti joskus sitten kääntyy niin että ollaan aatto kotona.
Jäädään sinne joulunpyhiksi, tapaninpäivänä ehkä käydään miehen isän ja äitipuolen luona syömässä mutta sekään ei ole vielä varmaa.
Haluaisin käydä aattona haudoilla ja aattohartaudessa, mutta ne pitää katsoa sitten pojan päikkäreiden mukaan kun se kirkko olis just kolmen aikaan kun poika yleensä nukkuu.
Sitten vaan syödään ja saunotaan ja Joulupukki tulee klo 18. Kuusi me käydään vasta aatto-aamuna ja koristellaan silloin.