TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Heippa!

HENKSELIT! Ne on ihan loistava keksintö!! :D Pysyy ulkoiluhousut jalassa eikä tarvii nostella koko ajan. :D Suosittelen...

Joulua vietetään mun vanhempien luona, jonne kuitenkin anoppi ja puolison pikkusisko tulevat myös. :) Ovat hyvissä väleissä mun vanhempien kanssa ja tämä on jo perinne.

Eipä tänne mitään kummempia - maanantain rakenneultra jännittää TOSI paljon mutta eihän siinä auta muu kuin mennä sinne... huh. :ashamed: Muuten kaikki on hienosti!! :D Dodo potkii kovasti ja masu on jo mun mielestä tosi iso!!! :D

EM ja Dodo 19+4 :heart:
 
Henkselit - mikä neronleimaus! Ei tullut itselle mieleenkään. Huomenna siis niitä ostamaan. Tulin just Prismasta, enkä todellakaan aio suunnata minnekään ihmisten ilmoille enää tänään. Silkkaa hulluutta.

Jennyfr
- en minäkään ole varma olenko tuntenut liikkeitä vai onko se vaan oma syke tms., joka siellä jytkii.. Maha kuitenkin on ihan rehellisesti paisunut, joten yritän olla luottavainen. Onneksi ma- aamuna on se kauan odotettu ja jännitetty rakenneultra, niin näkee taas Jyvän toivottavasti kaikin puolin hyvinvoivana.

Jaaha, ohjelmassa seuraavaksi leipomista ja siivoamista - appivanhemmat tulevat illalla syömään. Joulun vietämme kahdestaan, kun nyt siihen on viimeinen mahdollisuus :) Lisäksi anopin keitokset ei oikein minulle kelpaa ja joulutunnelmakin heillä on vähän sinnepäin, niin meilä on kivempaa kahdestaan. Ihaninta olisi viettää joulua omien vanhempieni kanssa, mutta se on onni on ikuisesti menetetty. Kurjaa, kun ihmiset menevät kuolemaan nuorena.

No, nyt jauhoja pöllyttämään.

PilkkuPantteri ja Jyvä 19+4
 
Hitto tää ei oo todelllista. Mulla on nyt sitten mahatauti. :snotty:
Raskauden alusta oli kahdenviikon tuska korvan kanssa. Sitten oli vähän aikaa sitten 3vkon flunssa ja nyt mahatauti näin kun neljättä kuukautta oksentanut muutenkin niin mitä muuta sitä voisi vielä toivoa kuin kuumetta kunnon ripulia ja lisää OKSENTAMISTA!!! uskomatonta hommaa!!! Onkohan tuo vauvakaan terve..kun kasvaa sairaassa kehossa. :/

Poika sai tänään sentään stipendin..jotain ilon aihetta.
Lapset leiponeet minä reporankana käynyt välillä auttamassa mm. piparkakun "liimauksessa" kunhan jouluksi olis kondiksessa. Toivois muuta joululahjaa kuin terveyttä. Alkaa oleen jo aika loppu tälle vuotta taas..

Viime yönä oli todella kipeä maha sitten kun ei tiennyt että onko se varmasti mahatautia vai mitä kun muutenkin supistelee..kuumiakääreitä piti väsätä helpotti onneksi.
ainaista valitusta minkäs teet kun kroppa prakaa ja sitä myöten mielikin. En joulusta nyt stressaa lepäilen rauhassa..isommat lapset onneksi ovat kovasti avuksi.

nara ja himppu 19 ja jotain..
 
Pikaista paranemista Naralle ! :flower: Ei varmasti ole kiva olla kokoajan kipeänä..
onneks itse oon viel säästynyt! :whistle:

Masuasukilta tulee pitkin päiviä kunnon muksautuksia =) välillä oikein säikähtää !

:heart: OIKEIN HYVÄÄ JOULUA kaikille :heart:

ilmottelen itsestäni taas joulunpyhien jälkeen !! :wave:

T:toukotytsy+masukki 19+6
 
Mä oon siis kärsinyt pahasta ihottumasta raskauden alusta asti, välissä ihottuma oli levinnyt jalkateriä ja kämmeneitä lukuunottamatta koko kroppaan. Heiniksiä olen napsinut päivittäin ja kortisoonia olen käyttäyt pari kuuria, mutta varsinkin pää on edelleen ihan ihottumassa. Eilen sitten kävin ihotautilääkärillä ja diagnoosi oli, että mulla on kutiseva iho :LOL: Juu totta, toi kutisee. Istukkahan tuottaa hormooneja jotka vilkastuttavat pintaverenkiertoa ja edes auttaa tuota kutinaa iholla ja kun sitä kutittaa mä raavin ja siitä vissiin ihottuma sitten. Sain sitten heiniksien tilalle toista samansorttista allergialääkettä, jonka aloitan sitten kun heiniksit on loppu ja vahvempaa kortisooniakin sain, jota mun pitää käyttää rohkeammin ja niin monta kuuria, että ihottuma on parantunut.

Tosta mahasta. Nyt mun maha on aika valtava ja monet yllättyvät, että la on vasta toukokuusssa ja mun äitikin ihmetteli, että minkäköhän kokoinen se on sitten keväällä. Mutta toisin oli esikoisen odotuksen aikaan, samoilla viikoilla ei ollut nähtävisssä vielä mitään, ihan pikkuisen oli kupu kasvanut, että itse tunsin, mutta ei sitä ulospäin osannut vauvamahkaksi nähdä lainkaan. Ihan normaalit vaatteet mahtuivat.

Ulkoiluhuosu ongelma on mullakin eli mun vedenpitävät eivät istu päällä enään mitenkään, pitkään pidin niitä sepalus auki, mutta nyt en ole päälle jaksanut edes yrittää laittaa. Mulla on yhdet vanhat toppikset, joissa kuminauhavyötärö ja sen olen rullannut tohon massun alle ja käyttänyt sitä ikivanhan untsikan kanssa joka on pari kokoa liian iso sekin. Toi vedenpitävän ulkoilupuvuntakkikin kun alkaa olla aika piukka... eli pakkasia odotellessa.
 
Nara Mä olen kanssa jo toista kertaa flunssassa raskausaikana. Ja viime viikolla oli kerholaisissa mahatautia, että saa nähdä, onko jouluna sitten itsellä...

Hyvää joulua toukotytsylle! Ja muillekin, jotka eivät enään ennen joulua palstaile.

Mun sisko kävi tuomassa meille ison paketin ja en tiedä mitä siellä on. Luulin tietäväni, mitä se meille antaa, mutta on siellä pakko olla jotain muutakin. Malttaako keskiviikkoon asti odottaa...
 
Naralle jaksamista!! :hug: Kipeenä olo ei ole kivaa, varsinkin jos sitä on vähän väliä. Ja mahatauti... :x . Mä inhoon oksentamista ja sainkin siitä ihan tarpeeksi tän raskauden alussa... Toivottavasti jouluksi menee teillä tuo tauti ohi! :hug:

liikkeistä Mulla on nykyään paljon "ilmavaivoja" masussa, oon aatellut, et ainakin osan niistä on pakko olla vauvan aiheuttamia. :whistle: Välillä tulee ihan pikku potkujakin, mutta ei päivittäin. Eilen vauva tosin jytisti oikeen innolla, ja huomasin että masu liikahti pikkusen siitä kohtaa mihin potku tuli. :heart: Mutta tosiaan, varsinkin ensimmäistä odottava ei niin helposti pakolla huomaa niitä vauvan liikkeitä, kun ei vielä sillain tiedä, mitkä "elämöinnit" masussa voi laittaa vauvan aiheuttamiksi. Kyllä ne liikkeet sieltä sitten pikkuhiljaa voimistuu ja alkaa tuntumaan selvemmin. :hug:

Tänään oli meidän esikoisen joulujuhla aamulla, ja tyttö sai elämänsä ensimmäisen todistuksenkin. :D Sen jälkeen tultiin kotiin ja siivottiin "lattiasta kattoon" koko asunto miehen kanssa. Ja sen jälkeen laitettiin ja koristeltiin jo kuusikin. :xmas: Kyllä lapset oli innoissaan ja muutenkin ovat jotenkin "sekaisin" kaiketi jännityksestä, kun jouluaattoon on enää hetki aikaa. =)

Mulla vaan alkoi tuon siivouksen yhteydessä tuntuun muutaman pikkunen supistus. Piti oikeen pitkälleen välillä mennä rauhottumaan... Pitäs aina vaan muistaa et ei näin raskautuneena voi ihan niin paljoa töhöttää kuin normaalitilassa.

Ihanaa joulua kaikille tasapuolisesti!!! :heart: :hug: :xmas:

Vaikka mä kyllä täällä vielä ennen aattoa pyörähdän useamman kerran... :snotty:



 
Rankka 9h työpäivä takana. Koira tuossa hepulin partaalla juoksee ympäri asuntoa ja röhkii niinkuin sika. Kaikki matot kasassa, vuohipukit pitkänään, sohvatyynyt miten sattuu.. Milloinhan tuo aikuistuu?! Ikää on huimat 1v.

Eilen paketoin siskonpojalle menevää joululahjaa, sellainen soiva kilpikonna ja testailin sitä siinä samalla. Kohta tuntui mahassa sellainen nopea "kutitus", sisältäpäin. Soittelin siinä soitinta ja toisen kerran vielä jonkin ajan päästä. Mutta ei kai näillä viikoilla vauva vielä kuule? 17.viikolla siis mennään. Enpä kyllä edes tiedä oliko se vauva, mutta ennen en ole tuntenut tuollaista. Ehkä sattumaa, mahassa vain sattui jokin ilmakupla :D Muuten ei kyllä liikkeistä mitään hajua. Alkaa ehkä olla jo vähän malttamaton mieli, kun niitä niin kovasti odottelee. Joka ilta kuulostelen, mutta ei mitään.

Mukavaa joulua kaikille, ketkä jo rauhoittuvat joulun viettoon ja tervetuloa uusille :flower: !
 
Meidän nuppu tykkää tortilloista! Ennen olen tuntenut makuullani sellaista kutitusta. Ja aika hentoisia. Äsken kun syötiin iltapalaksi tortillaa, niin tuntui ihan tosi kovalta kutitukselta massussa. Siis kutitti ihan kunnolla! Ei oikein potku ollut, mutta siellä se liikuskeli. Nyt makuulle kuulostelemaan, että mitä sieltä vielä tänään tuntisi :heart:
 
Neiti-81:lle :hug: :hug: Varmasti oli rankka asia kuulla ihan täytenä yllätyksenä että vauva olikin turner-tyttö jos kerran pojaksi sanottiin :'( Pikkuisen on varmasti nyt hyvä olla, voimia teille suureen suruun :hug:

Te joilla noita housu-ongelmia, oletteko nähneet niitä housujen jatkopaloja siihen vyötärölle, josko sattuisi olemaan ulkoiluhousuihinkin sopivia jatkoja. Ja henkselit on varmasti myös hyvä apu! :D

Mä en muista millä viikoilla vauva alkaa kuulla, mutta esikoinen oli just sellainen että tykkäsi musiikista (tai sitten ei, yritti vaan ilmaista että laita hiljemmalle :LOL: ) kun masussa ollessaan alkoi aina potkia hirmuisen kovasti kun kuuntelin autossa musiikkia. Nyt onkin sellainen pieni musikantti, tykkää soittaa kaikkia soittimiaan ja muskaria sekä lauluja rakastaa. Ja kun alkaa kuulua mitä vaan musiikkia niin alkaa tanssia, vaikka se musa tulisi vain tv-mainoksesta :heart:

Tämä toinen pikkuinen on alkanut nyt myös toden teolla jytistä masussa. Ensimmäiset liikkeet tuntui tosi aikaisin, mutta saattoi olla muutama päiväkin välissä ettei tuntunut mitään. Viime tiistaista asti on liikkunut päivittäin tosi paljon!
Oon kuullut monilta esikoisen odottajilta että liikkeet alkanut tuntua (ainakin niin että äiti tunnistaa ne) vasta puolenvälin jälkeen, että en olisi huolissaan vaikkei niitä vielä tuntuisikaan.

Sf-mittaa ei olla vielä mitattu, mutta tuntuu että masu on kasvanut nyt varsinkin viikon sisään aika isoksi jo. Yksi ihminen ei ollut uskoa että mun la on toukokuussa, huudahti epäuskoisena että VASTA!? ja sanoi luulleensa että oon olen jo 30+ viikoilla menossa :whistle:
Mutta niin oli masu kyllä tosi iso esikoistakin odottaessa, ja sitten kuitenkin vauva oli rv 41+0 syntyessään vain 2880g painoinen. Lääkärikin yllättyi ultratessaan kun sanoi veikanneensa mahan koon ja tunnustelun perusteella paljon isompaa lasta. Onneksi on ultra keksitty niin saa vähän todellisempaa tietoa vauvan koosta.

Sairastaville pikaista paranemista :hug:
Mulla on alkanut tiistaina saatu antibiootti kuuri auttaa tähän poskiontelontulehdukseen ja nyt on olo jo aika hyvä. Jospa tässä joulun säästyisi taudeilta :saint:

Mennään aatonaattona mun kotipaikalle vanhempien ja nuorimman siskoni luo. Sinne tulee myös isosiskoni perheineen, toinen pikkusisko ja velikin käymään ainakin aattona. Lisäksi ainakin äidin puolen isovanhemmat ja isän veli, että meillä sellainen ihana sukujoulu tiedossa :heart: Se on jo perinne, enkä oikein muualla osaisi joulua viettääkään ainakaan tässä vaiheessa. Varmasti joskus sitten kääntyy niin että ollaan aatto kotona.
Jäädään sinne joulunpyhiksi, tapaninpäivänä ehkä käydään miehen isän ja äitipuolen luona syömässä mutta sekään ei ole vielä varmaa.
Haluaisin käydä aattona haudoilla ja aattohartaudessa, mutta ne pitää katsoa sitten pojan päikkäreiden mukaan kun se kirkko olis just kolmen aikaan kun poika yleensä nukkuu.
Sitten vaan syödään ja saunotaan ja Joulupukki tulee klo 18. Kuusi me käydään vasta aatto-aamuna ja koristellaan silloin.
 
Juups hei sellanen housujen jatkopala (on eriasia kuin masutuubi) vaikuttaa varsin pätevältä keksinnöltä, kattelin jo edellisessä raskaudessa sellasta, mutta jäi hankkimatta. Ulkohousuongelma on mullakin ja sellasen vois kyllä hankkia. Tossa linkki yhteen malliin http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/flexibelt.html

Täällä ollaan tehty jouluvalmisteluja hurjasti ja koti alkaa ollakin kunnossa, noh lattiat on vielä pesemättä, mutta niitä ei kannatakaan pestä ennen ku tiistaina vasta. Selkä vaan ei meinaa kestää noita siivoushommia kun joutuu köykkimään ja kumartelemaan niin paljon. Joka raskaudessa ollu sama vaiva, tosin nyt edellisessä ja tässä kaikista pahimpana. Onneks mies on kyllä auttanut tosi paljon! Eilen sain kaikki lahjatkin pakettiin ja käytiin ostamassa kuusi ja joulukukkia ja koristelin kodin. Nyt alkaa olla jo jouluinen olo :)

Viime yönä näin ultraunen, jännä että oon joka kerta odotusaikana nähny unen missä oon ultrassa ja sukupuoli paljastuu siinä. Nyt ultrattiin oikein kahteen kertaan ja molemmilla kerroilla näkyi selvästi pippeli ;) Eiköhän tuo uni taas sukupuolen tiennyt =)

Naralle ja muillekin sairastelijoille pikaista paranemista! Toivottavasti kaikki sais olla jouluna terveenä!

villahousu & Sulo 19+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Siksakkia Mä en ole kuullutkaan housujen jatkopalasta :ashamed: Siis se on eri asia kuin ne masutuubit?
Juu on eri asia, villahousu ehtikin jo laittaa linkin yhteen malliin, mutta varmasti niitä löytyy muitakin. Mulla ei ole omakohtaista kokemusta tuollaisesta, netistä oon vaan nähnyt mutta varmaan ihan kokeilemisen arvoinen kapistus :)
 
Kiva lueskella teidän potkutuntemuksistanne! :D
Mulla tuntuu jo ihan selvästi vauvan liikkeet/potkut ajoittain masun läpi käteen. :heart:
Mies on kuitenkin vielä turhan malttamaton niitä 'kuulostelemaan.'

Nimistä ollaan päästy miehen kanssa sopimukseen. :) Tyttövaihtoehdossa vaan vielä hienosäätöä, sillä nimien järjestystä ei olla päätetty. Saattaa vielä yksi nimi pudota kokonaan poieskin kolmen nimen yhdistelmästä.

Unista ...viimeyönä näin unen missä pikkuinen köllötti poikittain pinnasängyssä. Oli tukkaa ja suloinen nassu. :heart: Uni oli sinällään hassu, että unessa sanoin pienelle "pian nähdään" :D :heart:

Henkselit! kyllä vaan! Täällä niitä on harkittu. Yhdet sellaiset omistan. 8)

Kissinminttu & Papu viikko 19
 
Kyllä alan uskoa, että vauva se masua kutittelee :heart: :heart: . Tänään on pitkin päivää tuntunut helliä tökkäyksiä, tuntuu lähinnä nopealta kutitukselta. Äskenkin kaks tökkäystä nopeasti peräkkäin. En voi oikein muutakaan kuvitella, mikä tätä aiheuttaisi. Ennen ei ole tällaista "kuplintaa" tuntunut. Täytyy tosiaan jotain ilmakuplia olla, jos ei vauva näitä tee..

Olen aivan tohkeissani, varmaan voi rivien välistä ja riveiltäkin lukea :D Aika iloisella mielellä lähtee töihin tämä odottaja.. :whistle:
 
Kertokaas nyt, et miten toi housujen jatkopala ihan tarkalleen toimii? :ashamed: Siis se kiinnitetään siihen housujen nappikohtaan? Tuleeko siihen mukaan se vyö, mikä siinä linkin kuvassa on niitten "kangaspalojen" yläpuolella? Mihin se "kangaspala" sitten tulee? Sinne housuihinko? :snotty: Tää ei nyt ihan täysin auennut mulle, vaikka kuinka mietin... :ashamed: Itse masutuubeja kun olen käyttänyt, en ole koskaan tuosta housujen jatkopalasta kuullutkaan...

Heräsin yöllä klo 4, kun meidän tytöt oli mennyt poikien huoneeseen leikkimään. Siis koko katras hereillä, valot päällä ja kauhee kikatus kuului poikien huoneesta. Menin sitten hieman väsyneenä kysymään, et mitähän oikein aikovat... Tytöt luuli että on jo aamu, ja meni sitten tapansa mukaan pojatkin herättään, että leikitään. No, sitten peittelin kaikki omiin sänkyihin, onneksi nukahtivat nopeasti. Taitaa meillä lapsia vaivata jonkinlainen joulustressi... Toivottavasti se loppuu kun jouluaatto on ohi. :xmas: Tuntuu, et tuo meidän miniväki on ihan sekaisin, ollut jo pari päivää. :D

unista Mä olen tän raskauden aikana nähnyt mitä ihmeellisempiä unia. Siis ihan kaikkee ihan ihmeellistä tapahtumia laidasta laitaan... En muista onko aiemmissa raskauksissa ollut tämmöisiä unia. :whistle:

ILOISTA JOULUA KAIKILLE!




 
Äitti-83, mäkään en oo ihan varma tosta jatkopalasta, mutta ymmärtäisin niin, että se vyöosa tulee omien housujen nappiin ja napinläpeen kiinni ja se kangas tulee sepalukseen, kun housuthan siis jää auki niin muuten näyttäs vähän rumalta kulkea sepalus auki =) .
 
villahousu Kiitos linkistä. En kanssa ihan kärryillä ole toiminnasta, mutta paikanpäällä sen sitten näkee. Olenkin menossa huomenna paikkakunnalle, josta löytyy jälleenmyyjä. Jos vain ehdin, niin käyn kurkkimassa. Kun en usko, että ulkohousut mahtuu koko talvea päälle ja vielä tungen fleecen helmankin housuihin, että ei saa selkä yhtään vetoa. On sen verran kipeä tuo selkä ollut, että ei kannata ainakaan vedolle altistaa.
 
Liikkeistä Minulla tuntuu "kuplimista"ja aivan kuin Papu heittäisi volttia välillä mahassa. Tietysti niitä liikkeitä ei tunnu joka päivä viellä...
Joulu siivous on nyt suorittettu tietysti lahjat on viellä paketoida mutta sen teen huomenna.
No nyt minä menen nukkumaan.

Tytti ja "Papu"17+0 POKS! :heart:
 
Pauzi
Minä olen taas (yllätys yllätys) saikulla. On kurkku todella kipeä, lievää kuumetta, nuhaa ja yskää. Lisäksi kummassakin silmässä on todella äkäinen tulehdus. Täällä oli joku muukin, joka on ollut koko ajan kipeenä. Mä alan kohta masentua kun ei edellisestä ehdi parantua niin on jo uutta tulossa. Se on tosi rankkaa kun kaikki suunnitelmat menee ihan pieleen kun ei ole tervettä päivää ollut 2-3 kuukauteen.

Ajattelin tänään tehdä joulusiivouksen ja paketoida lahjat. Huomenna käyn joulun ruokaostokset ja sitten hiljennytäänkin koko perhe joulun viettoon. Tuntuu hankalalta aloittaa siivousta kun on niin kipeä, mutta ei se joulu oikein tule jos on kamalan sotkuista. Eli ei auta kun koittaa jaksaa.

Mulla on tänään iltapäivällä ylimääräinen neuvola, tarkistetaan verenpaineet ja hemoglobiinit kun mua on niin kovasti pyörryttänyt viime aikoina. Välillä ihan silmissä mustenee, ja tää ei oo kovin tyypilistä ollut mulle koskaan.

Siellä on muuten kohtalaisen liukas keli tänään ajellä, ainakin täällä Keski-Suomessa, joten varovaisuutta liikenteesen siskot! Nimim. itse melkein ajoin kaiteeseen tänään....

Oikein kaunista joulun aikaa kaikille! Kyllä mä vielä käyn kurkkimassa kuulumisia täällä, mut en tiedä ehdinkö itse kirjoitella.

Pauzi ja pikkuinen 19+4
 
Jaksuja Pauzille :heart: Mä olen sentäs välillä ollut terve, mutta toista kertaa flunssassa raskauden aikana. Tosin tuo unettomuus tekee olon ihan muuta kuin terveeksi :kieh: Ota rauhallisesti, että et pökrää kesken siivouksen. Me onneksi siivottiin lauantaina miehen kanssa yhdessä ja mulle jäi vaan pientä järjestelyhommaa. Ja leipominen :p
 
Terkut ultrasta! Tyttöfiilis ei ollut väärä ja todennäköisesti meille tulee toukokuussa siis ihan ikioma prinsessa. Voihan se vielä osoittautua vääräksi veikkaukseksi, mutta kyllä ultrahoitaja tuntui melko varmalta asiasta ja minustakin näytti siltä. Muutenkin kaikki raajat ja elimet olivat paikoillaan, joten hyvillä mielin lähdetään joulunviettoon. Painoarvio oli nyt 300 g. Kova vauhti oli neidillä päällä, oikein nauratti sen kiemurtelut.

Koittakaahan jaksaa flunssienne ja muiden sairastelujen kanssa. Kyllä se joulu tulee, vaikka olisi pari villakoiraakin nurkissa.

Hyvää joulua kaikille!
 
Rakenneultra takanapäin ja meille on tulossa tyttö :heart: ihan niinkuin olin aavistellutkin...
Ja kaikki oli hienosti!!!! :heart: Meille tulee tyttövauva... :D

Pilkkupantterille onnittelut kans hienosta ultrasta ja pauzille jaksuja ja pikaista paranemista!

Ikionnellinen EM ja Dodo-tyttönen :heart: 19+6
 
Meiltäkin hyviä ultrakuulumisia! Pätkä vastasi täysin viikkoja ja muutenkin kaikki oli kuten pitääkin. Liikkeetkin tuntuvat jo hyvin, välillä masussa käy melkoinen tutina, kun pätkä vähän jumppaa. Pari kunnon potkua olen saanut jo käteenikin. :heart:

Hyvää joulua Toukokuun porukalle!
 

Yhteistyössä