TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Hyvää joulua vain kaikille =)

Mulla oli aamulla neuvola ja sf mitta vastas vko20 eli ei kauheen paljon ole ku nyt 18+5. Verenpaineet vähän paremmat kuin viimeksi, mutta hb laskenut. Rautatablettia pitää nyt syödä. Kuinkahan muistais niitä syödä. Lapset oli mukana ja katsottiin ultralla vauvoja :heart:
Paino noussut kaikkineen 8kg.

Muistakaa huilata joulun aherruksen välissä. =)

Kunto ja Sievi 18+5
 
osallistuisin mielelläni keskusteluunne, nyt kun taas netissä surffailu on alkanut paremmin maistua.
olen siis 25-vuotias esikoisen odottaja viikolla 19+4, la. 13.5.

tänään oli neuvola ja ekaa kertaa kuulin sydänäänet kunnolla, aiemmin ovat kuuluneet vain viuhunana. ensi viikon tiistaina on rakenneultra ja toivottavasti siellä sukupuoli selviää! tyttö olisi kovasti meillä toiveissa, mutta näin unen missä selvisi vauvan olevan kiharatukkainen poika :)

painon kertyminen tässä nyt huolettaa, kun neuvolassa tänään kovasti peloteltiin... nyt on painoa kertynyt n. 8 kiloa ja th sanoi, että jos näin jatkuu, niin odotettavissa on lähemmäs 30 kiloa. apua! mulla lähtöpainokin oli yläkanttiin ja dietti kesken kun sain plussauutiset, niin siksikin ahdistaa... paljonko teille muille on nyt tullut painoa? mulla on kyllä kaikki muut arvot tosi hyvät, hb 131.

tänään ostin ekan vauvan vaatteen alennusmyynnistä! on se ihana, vaikka oonkin tosi taikauskonen näiden kanssa. mut vahvojen sydänäänten kunniaks uskalsin sen ostaa =)

yellow 19+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Meillä sinne vielä piiiitkä aika.

Tervetuloa yellow :flower: Mä en ole nyt paras mahdollinen vastaamaan ekana sun kysymykseen. Mulla on edelleen sama paino kuin lähtöpaino. Neuvolassa sanottiin, että voi mennä näin viikolle 20 asti. Olen siihen kyllä tyytyväinen, koska mullakin lähtöpainoa on yli omien tarpeiden.

Sompio ja nuppu 17+2
 
yellow Tervetuloa mukaan! Minulla painoa tullut jo huimat 4,5 kiloa. Siis kahdessa viikossa oli tullut taas 2 kiloa lisää... ei voi... :eek: Mies vaan vitsailee että muutaman viikon päästä meet mun ohi.. just just.

Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart: :flower:


LÄMMINTÄ JA RAUHALLISTA JOULUA JOKA MAMMALLE! :heart: :heart: :xmas: :xmas:

Huomenaamuna suunta kohti äitiäni ja niin alkaa joulun vietto!

Toivottelee Jasmin ja Herra Aarre 21+5 (21+2) :wave:
 
Mulle tullut painoa joku 3 kg.

Ja nyt kun olen tarpeeksi valitellut ettei mun mahassa tapahdu mitään niin MP:llä paloi hihat ja on tänään pariin otteeseen ottanut kunnon vauhdit ja kaiketi hypännyt jalat edellä päin kohdun seinää :LOL: Se varmaan mietti siellä et siin on sulle senkin kiittämätön lurjus :D Pelästyin ihan julmetusti ekalla potkulla ja meinas mennä uunimakkarat väärään kurkkuun :saint:

Ihanat joulut kaikille! :heart: Jennyfr & MP 19+3
 
Tervetuloa yellow! :wave:

Mulla paino edelleen 2-3kg alle lähtöpainon. Paino putosi alkuraskauden kamalan pahoinvoinnin seurauksena 5kg, joten tässä pikkuhiljaa nyt kiritään sitä kiinni. Tuota painoa ovat neuvolassa vähän tarkemmin nyt seurailleet, mutta kun on nyt kuitenkin nousussa, niin ihan ok kuulemma. Mulla on ollut sama "ongelma" joka raskauden alussa, että ei tuo mua itteeni huoleta.

Kaikille Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: :hug:
Täälläpäin tarjotaan vain se alkuraskauden ultra, mikäli kaikki ok. Joten itse en pääse vauvelia kurkistamaan enää, vasta sitten toukokuussa kun saadaan nyytti syliin. :heart:

Vauvan liikkeitä on alkanut tuntuun nyt muutaman viime päivän aikana melko usein. Ja masu on heilahtanut aina välillä pikku potkujen seurauksena. :D Voi sitä ihanuutta! :heart:
Lapset on jatkanut tänäänkin apinointia, ovat kai niin jännittyneitä kun joulu on jo ihan nurkan takana. :xmas: Onkohan masuvauvakin sen takia alkanut elämöimään enemmän masussa... :D



 
no kylläpäs teille muille onkin tullut vähän painoa... onneksi neuvolalääkäri minua lohdutteli, että hänelle oli tullut molemmissa raskauksissa aluksi enemmän ja vähemmän lopuksi. jotenkin en vaan voi uskoa, että vielä ehtisi yli 20 kiloa tulla :eek: .
minä en ole vielä tuntenut yhtään liikkeitä, mielenkiinnolla niitä joka ilta kuulostelen :)
 
Onnea ultrakuulumisista kaikille siellä käyneille :flower: :flower: Mukava kuulla hyviä uutisia :)

Tervetuloa yellow :wave: Mikä synnytyssairaalasi on, voisin senkin lisäillä tuonne etusivun listaan?
Mä oon -8kg lähtöpainosta, mutta eiköhän se siitä ala nousta kun viikkoja nyt jo yli 20. Esikoista odottaessa paino tippui myös n. 8kg kamalan pahoinvoinnin takia ja nyt sama juttu, olen oksentanut viime viikkoon asti, nyt on ollut muutama parempi päivä ja jotkut ruuatkin alkanut jo maistua ja pysyä sisällä!
Neuvolassa tietty vähän aina sanottiin tuosta painosta, mutta en ole itse huolissani kun tiedän että se johtuu oksentamisesta ja lähtee varmasti nousuun taas tässä pikkuhiljaa.

:heart: :heart: :heart: IHANAA JOULUNAIKAA KAIKILLE!! :heart: :heart: :heart:

Me lähdetään huomenna mun kotipaikalle joulunviettoon ja palaillaan varmaankin viikonloppuna :wave:


Siksakkia & Toivo 20+3
 
Mulla on tullut painoa n. 2kg. Nyt on pahoinvointi selkeästi jäänyt vähemmälle ja ruoka on alkanut taas maistumaan, karkitkin, mitkä ovat olleet ällötyslistalla nro 1 tämä alkuraskauden ajan. Onneksi nyt ei mikään himo makeaan ole, ei todellakaan, mutta varovainen saa olla, ettei tässä rupea paino kirimään nopeammin ylöspäin.

Liikkeitä tuntuu joka päivä, ihanaa!!! Pikku kutittelija siellä masussa.. Koira tuossa vaatii nyt huomiota, pitänee mennä touhuilemaan sen kanssa.. Itsellä vielä yksi työpäivä ja sitten saa rauhoittua joulun viettoon.

Niiksu
 
minulla on synnytyssairaalana Jorvi.
mullakin oli pahoinvointia alussa, mutta tuntui, että se pysyi kurissa kun vaan koko ajan jotain naposteli. eli paino ei todellakaan päässyt putoamaan. nyt on kiva kun voi taas syödä ihan normaalisti ja pitää tauot aterioiden välissä :).
 
Elikäs, juttuja olen käynyt lukemassa, mutta oli niin kiireinen tämä loppuvuosi joten on jäänyt sitten liittymättä aiemmin.

Meillä uusperhe, lapsia yhteensä nyt tämän katon alla 4, toukokuussa sitten toivottavasti 5.

Minulle tämä on siis kylläkin "vasta" 4 lapsi.

LA. 25.5 tosin ultran mukaan olis jo 19.5, mut ei kätilö sit vaihtanut LA..
Sairaala näillänäkymin HYS.

Ja täytyy myöntää että raskaudestani ei tiedä kovinkaan moni ihminen...lähinnä pari hyvää ystävääni... Suvulle ei huvita kertoa... saattaa tulla parit sydärit, muutamat voivottelut jne...
Mulla on tuota ylipainoa, niin luulevat varmaan että olen lihonnut vaan... vaik paino on kyl pysynyt samassa koko ajan..

Tänään olin neuvolassa RV 18, ja Sf mitta järkyt 25cm(ehkä läskikerroksella oli osuutta asiaan) Tosin olen nyt "hoikempi"=en niin läski, kuin kahden aikaisemman aikana, ja silloin sf mitta ollut samoissa vasta rv.24 tienoilla...

Rakenneultra olis 31.12. ja jännittää hiukan, et onko kaikki kunnossa, ku sairastettiin kaikki se ärhäkkä enterorokko... vaik siitä ei pitäis olla mitään haittaa sikiölle...

Mut nyt lapset on vihdoin hiljenneet, taidan siis aloittaa loppujen lahjojen paketoinnin.

Hyvää joulua kaikille!
 
ebba-E Tervetuloa mukaan, tottakai tänne mahtuu vielä =) :flower:
Laitanko listaan 4. vai 5. lapsi?
Toivottavasti sukulaiset osaa suhtautua fiksusti ja ymmärtävät että tuo vauva-asia ei heille sen ihmeemmin kuulu, että tarvitsisi voivotella tms :hug:
 
Tervetuloa joukkoon Yellow ja Ebba-E!

Yellow: Täällä on yksi, jolla paino noussut nyt jo sellaiset 8-10 kg. Hieman alkaa pelottamaan, kuinka paljon on sitten keväällä. Pahoinvoinnin aikana tuli vain aina naposteltua jotakin, enkä kertaakaan tehnyt tuttavuutta pöntön kanssa. Saas nähdä paljonko joulun aikaa tulee noita kiloja lisää. Neuvolakin on sopivasti 31.12.

Liikkeitä on tuntunut täälläkin päivittäin. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Taisi tuossa toissapäivänä yrittään punkea itseään ulos, kun muutaman kerran tökkäili samaan kohtaan. Aika veikeältä tuntuu näin ensiodottajasta nuo kaikenmailman muljahdukset, kutitukset ja tökkäisyt. =)

Reissuun olis tarkotus lähteä heti töiden jälkeen. Sellainen hieman yli 300 km matka tiedossa, joten saas nähdä kuinka monta pysähdystä tulee matkalla. Takaisin olis tarkoitus palata Tapanina.

Mukavaa Joulua kaikille! Voikaahan paksusti!

Fox, 18+2
 
jasmin Juu, mä kukun harva se yö tuohon aikaan ja otan torkut vielä aamusta. Viime yönä särki niin pirusti jalkaa, että oli pakko nousta ottamaan särkylääke. Menin sitten uudestaan nukkumaan, kun lääke alkoi vaikuttamaan.

Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille. Vaikka mä kyllä käyn täällä joulunakin kurkkimassa, onko kaikki reissussa vai kirjoitteleeko joku muukin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
ebba-E Tervetuloa mukaan, tottakai tänne mahtuu vielä =) :flower:
Laitanko listaan 4. vai 5. lapsi?
Toivottavasti sukulaiset osaa suhtautua fiksusti ja ymmärtävät että tuo vauva-asia ei heille sen ihmeemmin kuulu, että tarvitsisi voivotella tms :hug:
:) Laita vaikka se 4. kun on 4 raskaus :xmas:

JA ebba voi olla mun nimimerkkikin, näissä keskusteluissa siis, oli vaan varattu se ebba pelkästään... Oon sitä ebbaa käyttänyt joskus 2005-2006 keskusteluissa..
 
Moikka.
Palattiin eilen illalla myöhään laivalta.Lapsilla oli hauskaa.Mies lähti Tampereelle hakee työpaikaltaan mun joululahjaa.Oli tilannu sen sinne,etten voi kotona kurkkia sitä. Samalla hän käy ruokakaupassa.

Piina: mulla on ollu ainakin 2 viimeisessä raskaudessa kamalan kutiseva iho.Nyt sama vaiva.Mä en tajuu ku iltaisin ku menen sänkyyn ni alkaa sisäreiet kutisemaan ihan törkeen paljon.Raavin niitä niin paljon,että välillä on ihan verillä.Se raapiminen on ainut joka auttaa. Mulla ilmestyy jotku näppylät vasta kun olen raapinut. Ei sitä ennen ole mitään. Viime raskaudessa löysin helpotuksen oliivi öljystä.Siis ihan siitä jota ruuanlaittoon käytetään.Siis iho on niin kuiva että se kutiaa,vaikkei se näytä kovin kuivalle. Joka ilta nukkumaan mennessä voitelin jalkani oliivi öljyllä ja pyjaman housut päälle.Loppuvaiheessa piti laittaa aamuisinkin.

Ihania ultra uutisia.Nyt onki tullu monta tyttö uutista. Oispa ihanaa päästä ultraan ja olis kiva saada se sukupuoli selville.Se sitten joskus vasta ens vuonna.

Pitäis kaivaa miehen joululahjat esiin nyt ku on poissa ni saan salassa pakattua.

Hyvää joulua kaikille toukokuisille.

nn rv 16+4 (17+5)
 
RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE TOUKOKOUISILLETäällä odottelen kuumeisesti töissä klo 16 saakka, että pääsisi tekemään joulusiivousta loppuun. Lisäksi pitäisi huomiset tavarat pakata kun suunnataan Kuhmoisiin.
 
Hauskaa ja Rauhallista joulua kaikille :heart: :heart:

me ollaan ihan vain kotosalla jouluna ja käydään sitten pikaseen vaan kyläreissuilla huomenna ja joulupäivänä.. mun vanhemmat on meillä myös huomen illan.. tapanin päivänä meen taas jo aamuvuoroon töihin..

täällä ollaan oltu viikko kauheessa flunssassa koko porukka :( nyt alkaa hiukan ehkä toipuun.. poijan kans käytiin tänään lääkärissä ja korvatulhedushan sillä oli.. onneks sai kuurin ennen joulua.. ei onneks oo mitenkään valitellu korvia tms.. mut tukkosuudesta vaan päättelin.

nyt viimehetken valmistelujen pariin... :)

Höpöliini ja Piipero 17+5
 
Pauzi

Tervetuloa uusille!! Joku siitä painosta kyseli, mulla on tällä hetkellä -4kg lähtöpäinoon, tosin sitä painoo on jo alusta lähtien tosi paljon liikaa, joten ei haittaa yhtään. Kohtu kasvaa kuitenkin ihan normaalisti, joten en huolestu siitä että paino vain laskee.

Mulla onkin sit taas poskiontelotulehdus, kävin aamulla lääkärissä ja sain antibioottikuurin. Jee. Jospa tämä flunssa alkaisi tästä talttua. Nyt taidan lähteä hakemaan lapset hoidosta ja sitten loppusiivous ennen kuin hiljennytään joulun viettoon.

Oikein ihanaa ja kaunista Joulua kaikille!
 

Yhteistyössä