TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Tytti83 Minä voin kanssa oikein lämpimästi suositella hommaamaan niitä harsoja sievän pinon. :D Meillä ainakin niitä on aina tarvittu paljon... Esikon aikaan meillä oli vaan äp:n harsot ja sitten välillä olinkin hätää kärsimässä kun kaikki harsot oli yhtaikaa pyykissä. :D

nimistä sen verran piti kommentoida, että meille tuli yksi sanomaan kun esikoinen kastettiin, että hän olisi halunnut antaa saman nimen jos olisi saanut tytön. =) Meidän toisella tytöllä ja tämän (nuoremmalla) serkulla on sama toinen nimi. Eipä tuo mitään haittaa. =)
 
Moi kaikki!

Olen tovin seurannut keskustelua ja ajattelin itseni tänne myös julkaista.. Olen 26 v. ensimmäistä lasta ihmeissäni odotteleva. Laskettu aika on 9.5 ja rakenneultra on huomenna, jännittää tosi paljon!! Toivon kovasti että kaikki on kunnossa, kerron huomenna lisää ja toivottovasti näen/kuulen myös pienokaisen sukupuolen. Vahva poikaolo on miehelläni ja minulla, mutta ehkäpä se huomenna selviää. Vauvan liikkeet lähinnä hipomista ja kevyttä möyrintää, alkuviikon neuvolan hienot sydänäänet (145) hieman helpotti tätä epäilevää ja pelokasta mieltä.

Hyvää yötä,

Glob rv 19+5, niin ja synnytyssairaalana on NKL

:wave:
 
Tervetuloa Jennyfr ja Glob :heart:

Täällä kanssa selkäkipu vaivannut ja aloin pari päivää sitten miettimään, että onko issias vai ihan vain alaselkäkipua. Eilisen päivän oli tukivyö töissä ja kyllä se ehkä hieman auttoi. Yöllä kyllä vihloi taas, kun vaihtoi asentoa. Hain kanssa TK:sta lainaan ja ensin siellä soviteltiin oikean kokoinen ja parista mallista sai kokeilla mukavamman tuntuisen. Saan pitää sen kesäkuuhun asti eli ei tarvi ostaa omaa ollenkaan.

Ja taas on tulossa flunssa :ashamed:
 
Eiköhän Jennyfr keksitä jotain. Voidaanhan me vaikka törmätä ennen synnytystä?

Toi nimiasia on kyl jänskä.. Mut vaikka kamun lapsi sais saman nimen niin se on sit voi voi. Eipä kuitenkaan ole sukua tms. Eilen keksin töissä tytölle kolmannenkin nimen, ja miehen mielestä oli hyvä.
Täällä taas jännätään miten miehen exän kanssa käy. Tyttöjen pitäisi tulla huomen aamulla, mutta rva ole suostunut vastaamaan puhelimeen yli vrk. Viimeksi tarkoitti ettei ole tuomassa tyttöjä. Ja nyt tosiaan joulun pitäisi tyttöjen olla täällä. Ja parhainta etät nuorinta vielä pitäisi juhlia sunnuntaina. Aika ankeet kemut tulossa jollei sankari itse paikalla.

Mutta jospa potkisi koululaiset kouluun viimeisenä koulupäivänä!
 
Pallomaha täällä vaan kasvaa ja kasvaa. Taitaa kyllä olla tätä joulunalusmässäilyäkin joukossa :saint:

Nimistä
Meillä ei niitä vielä olla yhdessä mietitty, sillä mun mies ei halua hehkuttaa ja intoilla liikaa. Ikinä, mistään. Mutta totta kai olen jo pitkään (siis vuosia!) miettinyt potentiaalisia vaihtoehtoja, jotka kaivan sitten sopivassa tilanteessa esittelyyn ;) Osa näistä onkin jo mennyt kavereiden lapsille, mutta varmasti se sopiva ja ihanin löytyy meillekin. Mutta ehkä haluaisin odottaa vauvan näkemiseen ennen päätöksetekoa.

Mulla on ongelma: ulkoiluhousut!
Onko kukaan törmännyt johonkin mammojen tuuli- tai kevyttoppahousuihin missään?? Nyt jo posotan koirakävelyillä sepalus auki ja masutuubi siinä päällä, mutta oikeat sopivat housut olisi kyllä hieno ratkaisu. Gore-tex- takin toivon mahtuvan päälle vielä pitkään, mutta saa nähdä...

Onpa taas valoisa ja ihana joulukeli täällä :kieh:
 
Tervetuloa Glob :flower:

Minäkin voin suositella että harsoja kannattaa olla vino pino, minusta ainakin tuntui esikoisen kanssa ettei niitä voinut olla liikaa ollenkaan! Alkuun olin varannut pakkauksen harsojen lisäksi reilut parikymmentä harsoa. Ostin vaan kangaskaupasta metritavarana harsokangasta, pätkin sopiviksi paloiksi ja siistin reunat. Tein osasta pienempiä kuin ne pakkauksen harsot ja niitä sitten käytettiin puklurätteinä. Meillä niitä meni n. 15 päivässä kun vauva puklasi niin paljon! Ja onhan niillä monta muutakin käyttötarkoitusta.
Saatiin lahjaksi vielä tusina ja lisäksi hankin vähän vielä itse lisää niin sitten alkoi riittää :) Oli mukava kun ei tarvinnut joka päivä pestä harsoja, tietty menee ne tavallisenkin pyykin seassa mut tykkäsin pestä ne 90asteessa.

Tiistaista asti vauvan liikkeet on tuntuneet päivittäin. Eilen illalla ja yöllä oli ihan mahdoton meno päällä, tuntui kuin siellä isompikin ihminen pyörisi :heart: Tunsin myös ensimmäistä kertaa jo ulospäin vauvan liikkeet ja mies kuunteli masun päältä sydänääniä ja kuuli ne jo! Esikoisesta taisi kuulla vähän myöhemmin vasta, mutta nyt tietysti tiesi millaista ääntä etsiä :)

Tänään olis sitten tasan puolivälissä, huh miten nopeasti aika menee! Kohta saisi jo pakkaustakin hakea (tammikuun alussa), ensi kerralla saan neuvolasta laput sitä varten. Äitiysloman aion aloittaa 50 päivää ennen la koska olen nyt kotihoidontuella niin nousee sitten edes pikkuisen tulot :whistle:

Nimistä Meille ei esikoisen kasteen jälkeen kukaan tullut sanoaan että oltaisiin viety heidän nimi. Mutta tiedän kyllä muutaman tuollaisen tapauksen. Harmi juttuhan se on, jos lähipiirissä sattuu olemaan niin samanlainen nimimaku, mutta en ainakaan sisarusteni kanssa antaisi samaa nimeä lapselle. Sellaisen kaverin tai muun sukulaisen ollessa kyseessä voisin harkita, jos ei kovin paljon yhteyttä pidetä.
Mutta en mä halua mitään nimiä alkaa varaillakaan, me halutaan paljastaa nimi vasta ristiäisissä muille =)


Siksakkia & Toivo 20+0
 
Pilkkupantteri Mä ostin esikoista odottaessa Tokmannilta sellaiset tuulihousut, jotka eivät oikeasti ole äitiyshousut mutta meni tosi hyvin päälle vaikka masu oli valtava! Niissä on sellainen resorivyötärö niin ostin vaan normaalia kokoa isommat niin vyötärönympärys riitti kasvavan masun päällekin. Niitä olen nytkin ulkoillessa käyttänyt, alle vaan tarpeeksi välikerroksia niin olen tarennut niillä pakkasellakin :)


pian 3x äippä
Kuulostaa hankalalta tuo teidän tilanne :hug: Jos on tapaamiset sovittu ja tehty niistä sopimus miten isä tapaa lapsiaan, niin eikö lasten äiti ole kuitenkin velvollinen pitämään sopimuksista kiinni? Ei kai kukaan loputtomiin jaksa tuollaista, ootteko miettineet viedä asiaa eteenpäin jos lasten äiti toistuvasti laiminlyö sovitut isä-viikonloput?
Toivottavasti saatte vietettyä kivat juhlat sekä rauhallisen joulun :heart:
 
Glob: Tervetuloa mukaan. =)

Siksakkia: Mukavaa, että liikkeet tuntuu. Mullakin tosiaan ke alkoi tuntumaan kunnolla. Muutamat liikkeet oon tuntenu, mutta sitten taas ollut hiljaista.
Eilen lasten joulujuhlassa en vielä halunnut näyttäytyä masun kanssa kunnolla. Onneksi löysin paidan joka hämäs. Masu näkyy kyllä aika selkeesti jo paidan läpi.
Viime la tansseissa yksi tuttava kysy, että montako kiloa olen lihonnut? =)

G: Minkälaisia jouluperinteitä teiltä löytyy?
Meillä eka joulu tulevien lasten isän kanssa. Minun äidin ja sen miesystävän luona käydään syömässä. Jos siitä tulis perinne. Eksä ei käynyt kylässä.
 
PilkkuPantteri Mä ostin kanssa yhdet drymax-housut ja ihan toppahousut yhtä kokoa isommat. Saa nähdä kuinka kauan masu niihin mahtuu. Mä olen töissä ulkona joka päivä 2-3 tuntia lasten kanssa, joten tarvin kyllä kunnon vaatteet. Toppatakki toivottavasti mahtuisi koko talven ja miehellä on kyllä sitten kokoa isompia hyviä ja lämpimiä takkeja. Mä vaan en mahdu takapuolesta sen housuihin :ashamed:

G Meillä ei vielä kunnon jouluperinteitä ole ehtinyt syntymään, vaikka tämä on meidän 4. yhteinen Joulu. Mun vahemmilla ollaan oltu usein syömässä, mutta nyt käydään viikonloppuna ja sitten olaankin joulu ihan kotona kahdestaan. Viime viikonloppuna käytiin jo miehen äidillä. Joulukirkkoon haluaisin, kun se on ollut perinteenä aikaisemmin vuosikausia. Mies ei kirkossa tykkää käydä, mutta varmaan tänä jouluna nyt mennään aattokirkkoon.
 
G Meillä on ollut jo monta joulua sama kaava. Aatto ollaan kotona oman perheen kesken. 1. joulupäivä mennään mun papalla käymään (tuo on ollut tapana mun lapsuudesta asti... Silloin kun mummukin oli elossa, siellä oli aina jouluruoat ja kaikki ) ja sitten sieltä mun vanhemmille, siellä syödään jouluruokaa. 2. joulupäivä meneekin sitten miehen vanhemmilla, ja taas saadaan jouluruokaa.

nimistä vielä, mekään ei olla paljastettu nimeä koskaan ennen ristiäisiä. Ainoastaan kummeille, jos ovat halunneet kaiverruttaa kummilahjaan valmiiksi nimen ym. =) Meillä on nytkin tytön ja pojan nimi valmiina. :heart:


 
Moro!

Nimistä, meilläkään ei oo koskaan käyny niin, että oltas "varastettu" joiltain nimi, tai että meidän nimi olis "varastettu". Kolmen ekan lapsen kohdalla nimeä ei paljastettu kenellekään ennen ristiäisiä, ei edes kummeille. Nelosen etunimi paljastettiin jo aika monelle etukäteen, mutta toinen ja kolmas nimi pidettiin salassa. Nyt on taas aikomus olla kertomatta kenellekään. Miehen suvussa kävi niin tässä jokunen vuosi sitten, että kaksi sukulaisista sai vauvan lähekkäin ja molemmille oli päätetty sama nimi, olihan se aika järkytys ekaks niille keillä oli ristiäiset myöhemmin, kun tän ekaks kastetun ristiäisissä kuulivatkin saman nimen joka oli omallekin vauvalle valittu. He ratkaisivat asian minusta ihan hyvällä tavalla, molemmat sai sitten saman nimen.

G: meillä vietetään jouluaatto ihan perheen kesken kotona. Aamu alkaa aina ehdottomasti joulupukin kuumaa linjaa katsomalla. Sitten katsotaan joulurauhan julistus jonka jälkeen syödään riisipuuroa. Iltapäivästä saunotaan ja illalla syödään jouluateria. Tänä vuonna joulupukki tulee klo 18.20 ja sitten ilta meneekin lahjoja tutkiessa. Joulupäivänä mennään mun vanhempien mökille syömään ja tapanina käydään tervehtimässä miehen mummoa ja mun mummia.

Niin tervetuloa munkin puolesta Glob :flower:

villahousu & Sulo 19+1
 
nimiasiasta.Mekin ollaan yleensä paljastettu vasta ristiäisissä nimi.Mutta pojan ristiäiset piti siirtää ja ei tiedetty kuinka pitkälle pitää siirtää ku yks kummeista ei olis päässy paikalle. Joten silloin lähettiin nimipaperit koska kaste meinas eka olla vasta ku poika on 5-6kk. Ja tää miehen veli otti nimi asian puheeksi silloin kun heillekin syntyi poika. Meitä ei olis ollenkaan haitannu vaikka pojille olis tullu sama nimi.Sanottiinkin heille,että saavat antaa saman. asutaan kummiski eri puolella Suomea eikä samassa pikku kylässä. He eivät halunneet antaa samaa nimeä. Mä tykkäsin yhdestä pojan nimestä,mutta miehen serkun pojan nimi on se, ja mies ei halua antaa samaa nimeä. Tällä kertaa ei ole kukaan saamassa vauvaa samaan aikaan meidän kanssa.Nimi varmasti pidetään salassa ristiäisiin saakka.

Ai ihanaa mies on matkalla kotiin hesasta. Yö oli niin katkonainen ½-1 h välein joku heräs itkemään.Ovat kaikki ihan räkäisiä.

Jouluna ollaan kotona ekaa kertaa pelkästään oman perheen kanssa.Yleensä meillä on ollu mun vanhemmat ja sisko perheineen. Tällä kertaa hekään eivät ole tulossa. Ehkä pahin joulu oli 3 v sitte ku poika oli just syntynyt ni meillä oli molempien vanhemmat.Anopit oli vauhdissa.Keittiössä oli liian monta kokkkia. ;) kaikki olisi pitänyt tehdä anopin toiveiden mukaan eikä mitään niin kuin minä tai äitini olisi halunnu.
Sellaista joulua ei enään ikinä kiitos.
:LOL:

NN rv 16+0 (17+1)
 
pakko laittaa vielä tämä tieto tänne. Punktion tulokset tulivat ja shokki oli valmis: Meidän enkeli Poika olikin Turnerin syndroomasta kärsivä TYTTÖ!
Oli hiukan jalat pois alta kun uutinen mulle asti soitettiin.

Kuulemma kuitenkin turvotuksineen ja lapsiveden vähyyden vuoksi kesken olisi varmasti lääkärin arvion mukaan mennyt, mutta tilastollisesti 10 vuodessa selviää maailmaan asti.
Hiukan järkyttynyt olo |O :eek:

T:neiti
 
Neiti-81 :hug: :'(



En ole aikoihin kirjoittanut mitään mutta laitan nyt rakenneultran kuulumiset. Kaikki oli mallikkaasti ja TYTTÖ tulossa. Vaikuttaa aika varmalta ainakin siitä kuvasta päätellen missä häpyhuulet näkyy aivan selvästi. :D

Mahaa ei vielä kunnolla näy, vähän pömppää vaan, mutta kovasti pieni potkii. Olo on oikein hyvä, aina ei edes muista raskautta. Koulusta alkoi tänään kuukauden joulutauko. Pidän nyt sitten mammalomaa kun keväällä aion opiskella siihen asti kunnes vauva syntyy - jos ei tule mitään mikä sen estää.

Ihanaa joulun odotusta kaikille!
Kaptah ja V 19+5
 
Neiti-81 En ole perehtynyt tuohon Turnerin syndroomaan, mutta usko lääkäreitä, kun sanoivat, että kesken se olisi mennyt. Älä jossittele tai kyseenalaista päätöstäsi. Asioita varmasti risteilee päässä monenlaisia. Toivon sinulle kovasti voimia jaksaa tämä raskas aika :hug:
 
Neiti 81 :hug:
Pikkupantteri minullakin on ollut tuo ulkohousu ongelma. Omat Gore-Tex housut eivät enään mene takki varmaankin kyllä toivottavasti mahtuu koko talven. Olenkin käyttänyt avomiehen housuja kun ne on isommat. Minulla kun tämä maha on kun olisi jalkapallon syönnyt :LOL:
G: Me olemme joka vuosi miehen kanssa aattona aivan kahdestaan kotona ja joulupäivänä käydään miehen vanhemmilla syömässä ja Tapaninpäivänä omilla vanhemmillani.
Nimistä Me ollaan avomiehen kanssa puhuttu nimistä ja melkein jo päättetty pojan sekä tytön nimet. Aletaan todennäköisesti käyttämään valitsemaamme nimeä heti kun lapsi on syntynyt. Ei sen väliä vaikka joku tuttu kastaa saman nimen.
voi kun pitäisi jo aloittaa vissiin pikkuhiljaa joulusiivous. Onneksi saimme tuon eteisremppa on valmis niin sekin helpottaa.

Tytti ja Papu 16+5
 
Neiti-81 :hug: aikaa outoa että oli tyttö siis jos synnytyksessä pojaksi todettu. Kai se on kaikki sitten mahdollista, mutta näin oli kaiketi tarkoitettu. Vaikeita asioita. :'( itse olen lukenut tuosta Turnerista esim. tältä palstalta tais se toinen äiti päästä yli rv 20 viikon, että ehkä parempi ennemmin kuin myöhemmin vaikka eihän se surua lievennä. Kuinkahan paljon Turnereita vuodessa syntyy tai kuinka moni selviää?

Mua jotenkin huvittaa tuo nimeämisjutska Suomes hehe..että nimenkin voi oikein "varastaa" ihan niinku ne olis jotain yksityisomaisuutta. :kieh: mullekkin eräs naikkonen suuttu syvästi kun muka olin varastanut hänen lapsensa nimen joka ei ollut vielä edes sen mahassa, enkä ollut koskaan kuullutkaan että hän oli sitä nimeä miettinyt .. on se niin "mukavata"... :p
tytölle olis ehkä nimi pojalle pitää sitten miettiä..kai se sieltä sitten tulee kun on tullakseen.

Joulu ollaan kotosalla..vaan rauhassa sukulaiset asuu kaukana ja toiset sukulaiset vielä kauempana..
 
Heipsan kaikille pitkästä aikaa!
Ompas tullut kovasti tekstiä, ollaan vissiin hieman puheliasta porukkaa... :D

Neiti-81. Pienokaisen on nyt varmasti parempi olla. Voimia miljoonasti koko perheelle!! :hug:

Jouluvalmistelut ovat vieneet ihan mennessään.
Masu vaan kovasti kasvaa. Pissalla ravataan ihan koko ajan! Ja liitoskivut ovat todella pirullisia. Välillä ei pääse eteenpäin sitten millään.. No, kuuluvat asiaan. Kaveri potkuttelee jo ihan hurjana, ja eilis iltana mieskin jo ensi kerran tunsi pienet hennot potkut!!
Tiistaina oli neuvola. Kaikki arvot olivat ihan kohdallaan. Ja sf mitta oli 15cm. (rv 19+5) Kaksi senttiä pienenpi luku, kun esikoisen kanssa samalla viikolla.
tänään oli myös viimein se rakenne-ultra. käytiin poikkeuksellisesti lääkärillä ultrassa, kun esikoisella on se synnynnäinen sydänvika, joten tämän uuden pienokaisen rakenteet tutkittiin todella tarkkaan. Kaikki näytti olevan ihan täydellisesti. Tosin jos sama vaiva tulee tällekin lapsokaiselle,niin sitä ei voida vielä tässä vaiheessa nähdäkään.
Saatiin pikkuisesta niin ihana 3d kasvo kuva mukaan. Yritin liittää tähän huonon kuvan kuvasta, kun meillä ei ole skanneria, joten jouduin taistelemaan kameran kanssa. Toivottavasti joku saa jotain selvää. Alkuperäinen kuva on kohta ihasteltu puhki. Välillä on ihan kinaa miehen kanssa, että kumman vuoro on katsoa!! :LOL:

Oikein ihanaa joulun aikaa kaikille!!! :xmas:
Nyt ei varmaan joulun pyhinä tule paljoa kirjoiteltua, kun pitäisi noita sukulaisia asuttaa...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3255536.jpg

-nasu ja nipsu 20+1-
(ai nii. sukupuolta ei kysytty, eikä kysytä. itselläni oli 50-50 tyttö/poika olo... joten odotellaan vain =) )
 
Mua alkaa nyt tosiaan ärsyttää! Kaikilla muilla on iso masu ja liikkeet tuntuu ihan selvästi. Miks mulla ei ole mitään??? Ei mahaa, ei liikkeitä, ei oireita, ei mitään! Huomenna kyllä soitan TK:hon ja saavat tsekata keinolla millä hyvänsä et kaikki on ok. Kyllähän tää maha turpoaa illalla pienesti ja vähän närästää, siinä kaikki. Pääsenkö liian helpolla?

Jennyfr & MP 19+0
 
Jennyfr Ei meilläkään noista liikkeistä ole vielä mitään tietoa (rv 18+2). Iltaisin erityisesti yritän "kuulostella" liikkeitä, mutta en kyllä voi tunnistaa mitään. Kyllähän tuo maha möyryää, mutta laitan sen enemmän ilmavaivojen piikkiin, jotka valitettavasti vaivaavat. En siis voi todellakaan tunnistaa, onko tuo mahan "elämä" vauvan liikkeitä, ilmavaivoja vaiko pelkkää mielikuvitusta. Täytyy vain kärsivällisesti odottaa, eiköhän sekin päivä koita, että ne potku tuntuvat (ehkä jopa liikaakin). Ja eihän se vielä ole edes mitenkään epätavallistakaan ainakaan ensimmäistä odottavilla, ettei liikkeet tunnu.
 
Mukava kuulla että en ole ainut joka ei tunne mitään =) Näitä juttuja vaan harvemmin täällä hehkutellaan. Sikäli ihan hyvä että masu ei älyttömiin mittoihin veny vielä. On mahdollisuus tehdä töitä pidemmän aikaa. Joka tapauksessa aion illalla itseni sinne TK:hon saada =)
Kiitos Sompio ja Pianissimo, tuli vähän parempi mieli :heart:

Jennyfr & MP 19+1
 
Pilkkupantteri Minäkin nappi avoinna koiraa lenkitän. Oikein harmittaa kun mulla ihanat uudet Haltin toppikset ja napit ei todellakaan pysy kiinni. Kevyttoppahousuissa nappi menee kiinni mutta sitten ei henki kuljekkaan ja ahdistaa niin kovin että suosiolla jätän napin auki.. Nostelen sitten housujani lenkkipolun varrella kun on tunne että ne valahtaa nilkkoihin :D

Meillä tämä jouluaatto vietetään kaksin. Eka joulu oltiin miehen kanssa mun äidin ja sisarusten luona ja toka miehen äidin plus sisarusten luona joten nyt sitten kaksin. Aaton aattona vieraillaan minun äidin luona kun asuu kauempana ja viedään sinne muutama paketti ja aattona käydään miehen isän luona kattomassa kun miehen veljenpoika availee lahjoja ja joulupäivänä sitten miehen äidin luo syömään... Oliko tarpeeksi monimutkaista? :D Eli paljon kyläilyä mutta myös omaa aikaa. Olen saanut muutaman yllätyslahjan ystävältäni ja ihan häkellyin että miten hän minua nyt tuolleen muistaa.. on jännä ootella aattoon ja nähdä että mitä paketeista paljastuu! ;)

Tänään viimeiset joulusiivoukset ja petivaatteiden vaihdot ja sitten en enää aio mopin varteen tarttua kuin vasta reilusti joulun jälkeen!

Täytyy neuvolassa mainita tosta vatsan juilimisesta kävellessä...

Jasmin ja Herra Aarre 21+3 (21+0) :heart:
 

Yhteistyössä