*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Maaliskuussa

Suuret onnittelut ja tsempit MaiMeille! :) Et sitten päässytkään huhtikuun puolelle, mutta onneksi pieni mies on kunnossa ja voi hyvin! :)

Minä täälä kävin jo alkukuusta kurkkimassa ja veikkailin, että menisin mahani kanssa toukokuulle saakka, mutta tänään saatiin vähän uutta tietoa. Typyn painoarvio tänään oli 2657g, eli ylä- ja keskikäyrän välissä. Mahan ympärys meni viikkoja hieman edellä, sitä ei sanonut miten paljon. Lääkäri antoi uuden ajan rv 38 ja sitten katsotaan uudelleen tuota painoarviota ja muita mittoja. Jos silloinkin vielä mahan ympärys viikkoja edellä, niin harkitaan käynnistystä. Eli huhtikuun loppuun mennessä on vauva sylissä, sillä yliajalle eivät kuulemma päästä.

-Minki ja Rinsessa 33+6-
 
vattula, villa on siitä mahtava materiaali että pitää lämpimänä talvella ja viileänä kesällä. Ei siis hiosta. Mekin pidettiin pojalla villahousuja juurikin pitämässä niitä harvoja kakkavuotoja paketin sisällä (niitä tuli kestoista huomattavasti vähemmän kuin kertiksistä!). Villahousuja ei tosiaan voi pestä koneessa (paitsi villaohjelmalla?) mutta ei se oikeesti ole edes tarpeen. Villa on siitäkin mahtavaa ainetta että hylkii oikeastaan ihan kaikkea. Sen kun huuhtasee kakat pois, jos on tiukemmassa niin sappisaippualla (me ei koskaan tarvittu), eikä tasan näy tahran tahraa kun housut on kuivuneet. :)

Huoh, juu tänään sit 17C ja ylikin, aurinko lämmittää niin että pystyin jättää pojan tuohon terassille jatkamaan päikkäreitä rattaisiin. Ovi on auki että saan pidettyä silmällä. Aika mahtavaa kyllä! :) Käveltiin aikamoinen lenkki rattaiden kanssa ja voi hitto että toi kohtu kyllä painaa keuhkoja nyt! Miten hitossa jaksan vielä yli 10 viikkoa tätä oloa kun nyt jo ahdistaa näin paljon?? :(
 
Onnea MaiMei!!:flower::) Tosi pikkuinen poika. Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossa :)

Olin eilen neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Painoa on tullut jo 17kg ja varmaan tulee vielä lisääkin! :( Vauva oli nyt raivotarjonnas ja toivottavasti ei enää kääntyisi. Hb oli paras, mitä mulla on tähän asti ollut eli 125 :)

Itte oon ajatellut, että käyttäisin ainakin osaksi noita kestovaippoja. Saa nyt nähä, miten menee. :)

Teddy ja vaavi 33+0 Jokainen uus viikko jotenkin huojentaa, kun selviytyminen on todennäköisempi!!<3
 
Heippa ja onnea MaiMeille pikku prinssistä :heart: mäkin nyt itken täällä :ashamed:

Ihanaa ja jotenkin helpottavaa kuulla, että muillakin samanlaisia fiiliksiä tuosta seksistä..Jotenkin stressaan sitä niin kovin enkä oikeestaan ees tie, että miksi..

Noh, tän päivän neuvola kuulumisia ja pelkästään hyviä sellasia =)
Pissa ok, verenpaineet laskenu 116/74 ja painoa tullu tammikuun jälkeen 1kg eli yhteensä 7kg. Oman vaa'an mukaan olis tippunu puol toista kiloa, mutta neukun vaa'an mukaan ei oo tippunu.No samapa tuo kuhan ei nyt kauheesti nousis rd:n takia..
Sf-mitta 28cm ja oli tippunu yläkäyriltä keskelle...
Vauvan painoarvio syntyessää oli nyt 3,5-4kg, mutta saas nähä. 2.5 menen tyksiin synnytystapa-arvioon.
Huomenna tyksistä soitetaankin niiden sokereiden takia, mutta onneks ovat olleet ihan kunnossa.
Nyt saunaan!!

Taizii ja timantti 30+3
 
MaiMei Isot halaukset sinulle pienestä miehestä! :heart: :flower: Toivotaan että pikkuinen säästyy infektioilta ja alkaa kasvamaan nyt reippaammin täällä masun ulkopuolella! =) Kerrohan kuulumisia pikkuisen kasvamisesta ja voinneista!

( . ) Pikaiset omanapaiset kuulumiset. Viime yönä heräsin kolmen aikaan supistukseen ja sen jälkeen en enää nukkunutkaan... Parin kymmenen minuutin päästä alkoi sitten supistelemaan oikein urakalla.. Supistuksia tuli 2-6 min välein. Masu kovettui ja kivut muistutti menkkasärkyjä, välillä kovempina välillä heikompina. Reilun tunnin päästä otin yhden Panadolin ja ajattelin et ne rauhoittuis, mut ei.. Joskus 5:30 päätin sitten soittaa synnärille ja kätilö sanoi että ambulanssilla pitäis tulla. Meillä siis 50km sairaalaan matkaa. Sovittiin kuitenkin et mies lähtee viemään mua autolla ja vietiin tyttö isänsä luokse aamuvarhaisella. Kun päästiin sairaalalle klo 7 niin eipähän siellä enää mitään supistuksia piirtynyt koneelle. Oltiin kuitenkin siellä iltapäivälle asti. Yksittäisiä supistuksia tuli silloin tällöin. Gynekologi ultrasi ja totesi ettei supistukset onneksi olleet tehneet kohdunkaulalle mitään. Ja kun supistukset sitten taukosivat, niin saimme luvan lähteä iltapäivällä kotiin. Toki takas pitää mennä herkästi jos supistukset taas alkavat säännöllisinä ja kivuliaina.. Huokaus, silmät ihan ristissä nyt, kohta suihkuun ja sitten nukkumaan. Toivottavasti yö menis vähän rauhallisemmin kuin viime yönä! Ens tiistaina mulla on onneks seuraava neuvolalääkäri ja parin viikon päähän on sovittu seuraava äitiyspolikäynti.

Ansukka ja Mimmi 30+0 (POKS, toivottavasti vielä poksuu monta monta kertaa!!!)
 
Maimei, onnea pikkumiehestä :heart: Olipa hurjan kuuloista sun synnytys, voin kuvitella että varmaan jännitti vessassa kun alkasi ponnistuttamaan! Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja toivotaan että pieni pian vahvistuu ja kasvaa!

Vattula & Kevlarsoul, kyselin alkuvuodesta Tampereen seudulta noita 4D-ultria ja se muistaakseni oli siellä jopa 350 euroa! Että on kyllä hirveissä hinnoissa noi... Me olimme tavallisessa ultrassa viime vuoden puolella ja se maksoi 70 euroa.

Ansukka, toivotaan että supistukset loppuu. Tosi kurjaa tollaiset aamuöiset lähdöt sairaalaan :(

Tuutikiks, kiva että sait luvan makoilla kotona. Toivottavasti teidän pieni ei ota ihan samanlaista vauhtistarttia kuin Maimeillä ;)

Kestovaippailuista, mua myös ideana kiinnostaa mutta pitäisi nyt hyvissä ajoin perehtyä asiaan ettei sitten "tositoimissa" olisi ihan ulalla että mitä pitää tehdä. Saa nähdä, ehkä alku voisi mennä kertakäyttöisillä ja sitten kun elämä vähän rauhoittuu niin voisi koittaa noita kestovaippojakin.

Hankinnoista vielä sellaista että olemme menossa Ikeaan viikonloppuna niin sieltä varmaan jotain vauvakamaa tarttuu mukaan :) Turvakaukalo on ainoa sellainen todella tarpeellinen hankinta mikä on pakko tehdä tässä piakkoin, etsiskellään edelleen Britaxin käytettyä kaukaloa mutta ei toistaiseksi olla löydetty. Vaunut yllättäen saatiinkin tutuilta halvalla, Teutonian tosi hyväkuntoiset vaunut. Kannatti siis vetkutella asian kanssa niin ongelma ratkesi kuin itsestään :) Ainoa miinus noissa on että on isot pyörät kun olin jo asennoitunut pieniin kääntyviin pyöriin mutta ehkä ostamme sit jossain vaiheessa ketterät matkarattaat kun huomaamme millaista käyttöä vaunuille on. Mä oon edelleen sitä mieltä että vaikea miettiä millaisia vaunuja tarvitsee kun ei ole minkäänlaista käytännön kokemusta...

Nelli ja Kultahippu 29+3
 
Eilen kävin neuvolassa... hemoglobiini hieman alhaalla, verenpaine ylhäällä, ja painoa tullut edelliskerrasta vain joku 80g per viikko.
Onkohan ihan normaalia että paino on noussut noin vähän, vaikka olen mielestäni syönyt ihan normaalisti jne? Terkka vaan sanoi että katsotaan sitä painoa ens kerralla kanssa, ja jos näyttää samalta niin mietitään pitääkö äitipolia jotenkin konsultoida asiasta.... Onkos jollain ollut samanlaista painon kanssa, vaik on syönyt hyvin ja kaikki on muutenkin ollut ok?

Haidih ja tyllerö 30+3
 
Haidih

Mulla ei ole apinoa tullut plussan jälkeen kuin 5 kg. Edellisessä neuvolassa oli tullut 900 g/viikko, nyt ei yhtään. Mulle ainakin sanottiin, että kyllä se vauva ottaa omansa.

Seksielämästä täällä ollut tosiaan juttua. Meillä ei ole ollut sen jälkeen kun maha on alkanut näkymään eli n. 3kk:een. Mun tekis kovasti mieli, mutta mies keksii kaikenmailman tekosyitä. Ei kai koe mua kauheen hehkeeks tän mahan kanssa :( Vaikka aina se on meillä ollut niin päin, että mä ruinaan ja mies torjuu.

Kestoista
Mullehan tämä on ensimmäinen, mutta todella monet kestoiluvanhemmat ovat sanoneet, että pienellä kaikkein paras on villavaippahousut + harsot. Tiedä sitten. Meillä ainakin äiti kutoo ahkerasti villahousuja ;)

Lily 30+3
 
Paljon onnea MaiMei pienenpienestä pojasta :heart::flower: Hienoa että ennuste on hyvä ja pikkuinen pirteä :) Hurjan kuuloinen kyllä tuo synnytys, onneksi ei sentään vessaan syntynyt :O

Alkaa ihan toisella tapaa jänskättää nyt, kun pinoon on jo syntynyt vauva. Täällä kun on jo monilla ollut jännittäviä hetkiä niinkuin ihan hiljattain Ansukalla - toivottavasti supistelut on rauhoittuneet sairaalareissun jälkeen.
Viikot kun etenee niin eihän sitä tiedä vaikka alkaisi ykskaks jotain tapahtua. Esikoisen synnytys käynnistyi aikoinaan vailla mitään ennakoivia merkkejä lapsiveden tiputtelulla, tosin vain muutama viikko ennen laskettua aikaa.

(.) Tänne ei tällä hetkellä kuulu ihmeempiä. Supistuksia on muttei kipeitä. Olo on jotenkin vähäenerginen, liekö toi uusi ruokavalio syynä tai matala hb tai sitten joku ihan muu. Pääsen kokoarvioon joskus rv 37+ tienoilla, mikäli vauva ei ole siihen mennessä jo syntynyt; muita toimenpiteitä rd ei näillä näkymin aiheuta.

Calypso + muru 31+1
 
Viimeksi muokattu:
MaiMei: Hurjan paljon onnea mini-pojan syntymän johdosta:heart: Voimia poitsulle ja vanhemmille kovasti!

Joku kyseli hierojalla käynnistä.. Mä olen käynyt edelleen säännöllisesti hierojalla, olen joko kyljellään tai istualtani ollut,kun on hierottu. Ja se tuntuu niiiiin taivaalliselta:)

Omassa tilanteessa ei muutoksia.. kovasti kylkiluita oikealta puolen runnotaan.. Ja selkä edelleen kipeänä, mutta toki helpottanut, kun ei töissä enää tarvi kärvistellä kipeän selän kans.

Ai niin, sain pelkopolille ajan, jo maanantaina pääsen siellä käymään...

Mut nyt kauppaan ja sit ruuan laittoon..

leena ja mustikka 31+3
 
Mullakin vierähti eilen äpolilla pari tuntia supistusten takia. Kaikki tsekattiin ja otettiin bakteeri&klamydia(?! kuuluu kuulema rutiiniin...)kokeet ja tottakai pääsi pissaamaan purkkiin =) Soittelevat jos niissä on jotain. Joka tapauksessa vauvalla kaikki hyvin, on jo kaksi kiloinen! Eikä ollut mitään avautumisia tms. Saikkua kuitenkin tuli ensi viikon loppuun saakka ja nyt se tuntuu jo tosi hyvältä ajatukselta, kun oon tosi väsynyt. Edellinen yö meni valvoessa juilimisien takia ja viime yönä paikat puutui ja alaselkää juili, tosin vähemmän kuin edelllisenä yönä. Noh, parin viikon päästä mulla alkaa jo talviloma josta jään sujuvasti mammalomalle =)

Kestoilusta... olin alkuun ihan innoissani ajatuksesta ja yritin tutustua aiheeseen, mutta jotenkin into lopahti. Suurimapana syynä ehkä se että vaikka tietoa on tarjolla, se on jotenkin sellainen viidakko termeineen ja mielipiteineen, että en ota tolkkua mitä pitäisi tehdä tai mitä hankkia. Jotenkin 'viralliset' oppaatkin on tehty sillä tavalla, että täytyisi olla joku kestovaippatutkinto alla että pääsee jyvälle missä mennään... termit lentää ja ohjeita/neuvoja sataa, mutta eihän niistä mitään saa irti kun ei ymmärrä mistä puhutaan (AIO, tasku, yhden koon, pääly, alu, imu, taitto ymsyms). Tarvisin vähintäänkin kuvat, mielummin videon niiden sisäistämiseen (siis ratakiskoversio: kestovaipat for dummies). Tiedä sitten onko syynä mun puuroaivot ;-) Tsori vuodatus!

Unohtui vielä kertoa, että sunnutaina netin kautta tilatut kamat sain eilen. Nyt on lakanaa, Manducaa, hoitoalustaa yms. Jotenkin tuo meidän vierashuoneen nurkka on alkanut täyttymään vaavitavaroista ja vauva alkaa tuntua niiiiin ihanan todelliselta. Tosin muutama varsin oleellinen juttu kyllä puuttu, kuten turvaistuin ja sänky :D
 
Viimeksi muokattu:
Kestoista:Mulla on vino pino pieniä Iguleen CuddleBuns vaippoja:
Igu*lee - ilo irti vaipanvaihdosta!
Näitä saa käytettynä välillä kivasti ja lähes uuden veroisina kun eivät mene kovin kauan.
Uutena en ole ostanut yhtään.
Maitokakkavaiheessa en käytä villiksiä kun meillä ainakin ovat olleet sitten saman tien kakassa,helpommat ovat muovikuoret ihan alussa vaikka villikset ihania onkin ja kyllä niitäkin muutamat pienet löytyy. Pesen villikset koneessa käsipesuohjelmalla villanpesuaineella ja sitten heitän joka toinen kerta lanoliinitukseen yleensä yöksi tai ainakin 4 tunniksi.
Toinen hyväksi havaitsemani vaippamerkki on:Nallevaipat

Ei ne villikset kesällä hiosta kun hengittävät mukavasti ja tuntuvat iholla miellyttävältä. Talvella sitten taas lämmittävät kivasti.
Kestovaippainfon kirpparilta olen suurimman osan vaipoista ostanut käytettynä ja toki muutama ihana uusi vaippakin on tullut hankittua mutta lähinnä vasta M-koossa. Nelosella käytin alkuun kovasti harsoja mutta nyt niitä ei enää ole ja tykkään enemmän muotoon ommelluista vaipoista,makukysymys sekin:)
 
Iso kiitos kaikille!! :heart:
Ja TUUtikille erityisterveiset!! Kuule mä luulen, että te pääsette sinne vkolle 34 nyt ainakin!! :) Otat vaan iisisti ja levon kannalta! Terkkuja teidän söpölle tytölle!

Mä pääsin kotiin tänään!!! Huikea tunne! Ihan kuin olisi ulkomailta palannut. Mutta kukas nyt kokkaa... Ehti pikkaisen liikaa tottua säännöllisiin, valmiina saapuviin aterioihin... :)

Ja vaavia on tietysti hillitön ikävä. Emohormonit pukkaa päälle, mutta pentu puuttuu! :( Maidosta saa vähän tyydytystä, on alkanut tosi hyvin sitä tulla. Boy ei tosin sitä oikein vielä sulata, suoliston toiminta ei ole vielä lähtenyt käyntiin. Sitä tässä nyt eniten odotellaan, muuten kaikki normaalisti. Lähdetään kohta katsomaan pikkuista, ja tästä eteenpäin taitaa elämä sijoittua aika tavalla (edelleen) sairaalaympäristöön. Eipä sitä muuta osaa edes ajatella, tosin se on sanottava, että oluen aion tänään juoda kotiin palattua!!

Jaksamista kaikille, monilla tuntuu olevan supistelua ja muuta vaivaa. Hang on!

Ja muuten, käytännön asia, kun oli puhetta töistä ja äitiyslomasta, niin tuo sairaalan sosiaalityöntekijä soitti vielä Kelaan ja varmisti sen, että äitiyspäiväraha menee minimille vain työntekopäiviltä, ei koko kuukaudelta. Mähän nyt olen automaattisesti äitiyslomalla, vaikken olisi vielä halunnut, kun on paljon työhommia laskuttamatta / tekemättäkin.

MaiMei + miniboy, 3 pvää
 
Onnea MAiMei ja tsemppiä ja jaksamista! Ei varmaan oo ehkä se helpoin alku, mutta kyllä se siitä :flower:

5 viikkoa töitä jäljellä, saa nähä pystyykö olemaan loppuun asti. En kyllä ajatellut epäröidä yhtään sairaslomalle jäämistä, jos tarve vaatii. Mutta toistaiseksi aika jees olo!

Kaikki on suunnilleen hankittu ja laitettu, tässä nyt vaan odotellaan. :D

Kestovaipoista en jotenkin uskonut ite innostuvani, mutta niin vaan nyt tilasin pari netistä ja mun äiti aikoi niitä myös tehdä, sekä villahousuja. Se on kuitenki niiiiiin paljon halvempaa ja ei varmasti sen työläämpää, kunhan siihen tottuu. En nyt mitään täyskestoilua ole ajatellut enkä varmaan ihan heti alkuun(sen näkee sitten), mutta kuitenkin ainakin suureksi osaksi. Ja vähentäähän se myös jätettä aivan hirveät määrät. =)

Huomenna olis saanu poksua, mutta menköön...

Miuku + pötkylä 29+6
 
Heippa vaan.
Mulla on joku pesänrakennusvietti menossa. Leivon aina tilaisuuden tullen jotain pakkaseen. Onkohan tämä joku alkukantainen vaisto, että ruokaa on oltava. :) Tietenkin helpottaa ipanan synnyttyä, että on sitten vierasvaraa jne, mutta en yleensä ole näin innokas leipomaan.

Äitiysloma alkaa ensi torstaina. Siihen asti hillitsen vielä kaappien raivaamista. Vien kirpparille kaiken mikä joutaa, jotta saan tilaa kaappeihin.

Kestoja tuskin viitsin erityisemmin käyttää. Esikoisella se meni niin, että jos puhtaana sattui olemaan, puin päivällä ja kotona ollessa kestot. Ajatus likavaippojen roudaamisesta kerhoissa ja muissa ei kiehdo. Sama kuvio varmaan seuraavan kanssa. Esikoinen kakki n.6krt päivässä, siinä intoni vähyyteen yksi syy. Jos ekoilun kannalta miettii, voin kompostoida siihen sopivia vaippoja.

Ootteko miettineet toiveita synnytykseen liittyen? Mulla tärkein toive on, ettei tarvitsisi käynnistää oksitosiinilla tms. Toinen toive on, että saisin synnyttää alakautta. Esikoinen syntyi kiirrellisellä sektiolla enkä saanut vauvaa syliini. No noihinhan en tietenkään voi vaikuttaa itse, mutta toivon että välttyisin em asioilta.

malttamaton Valdemaria ja liikkuvainen vauva 33+5
 
Moikka!

Mulla oli aika outo ja tuskainen viime yö, 00.30-05.00. Maha sattu (supisteli???), itellä oli vähän paha olo ja koko ajan piti vaihtaa asentoa mikä taas sattu mahaa ja ihan selkeesti pikkunen vaihto asentoaan tuolla masussa..Torkahtelin kyllä tossa välissä, mutta heräilin vähä väliä..Maha sattu niinku ois ollu sekasin muttei ollut..Mä kun en tie miltä supistukset tuntuu niin en osaa sanoa..Ei maha ainakaa kovettunut huomattavasti..Välillä tuntu kohdun suulla nipistelyä ja vessassa piti rampata pissalla muutaman kerran.
Aamulla herätessä maha oli outo ja kosketusarka, kun koirulikin tuli sivulle mun mahaan kiinni makaamaan ni tuli tosi outo tunne ja asennon vaihto/kyyristymiset tuntu epämukavilta..
Tää meni kuitenkin muutamassa tunnissa ohi, mutta äsken taas tuli semmonen outo olo ja maha vähän sattus..

No, tänää oltii kuitenkin kauppoja kiertelees, valittii lattiamateriaali ja maalin sävyjä ja tapetteja ja pöytätasoja yms. sekä sohva..Nyt vielä pankista rahat ulos ja sit shoppailemaan :D
 
haaveilija87, aivan sama juttu mulla oli tänään ja viimeyönä, ihan kamala olo oli :S =(.

Synnytyksestä: mä haluan kokeilla kaikkia mahdollisia luonnollisia kivunlievityskeinoja ennen mitään lääkkeitä, mutta sen näkee sitten siellä synnytyksessä että mitä siitä tulee ;P..
 
Minä taas käyn heittämässä täältä sivulta kommenttia..

Haaveilija ja Tiudeliini mulla oli viikko sitten ihan samanlainen yö! Kyllä ne taitaa niitä supistuksia olla.. Mulla kun tulee kivulias supistus, se tuntuu melkein samalta kuin pahat vatsanväänteet ja tuntuu että maha menee ihan sekaisin, vaikka mitään ei tuu ulos.. :D Seuraavana päivänä sit aristi mahaa aamupäivästä, mutta meni ajallaan ohi..

-Minki ja Rinsessa 34+1 huhtikuisista-
 
Paljon Onnea Maimei pojan johdosta ja tsemppiä pikkuisen kanssa!:flower::flower:

Täälläkin supistuksia on säännöllisinä usein ja varsinkin iltaisin selkeästi enemmän. Itse en kauheasti stressaa niillä sillä viimeksikin niistä huolimatta synnytystä piti käynnistää rv 38 2 päivää kun ei meinannut mikään tehota, kauhulla odotan jos tällä kertaa sama homma.
Vatsa ja koko raskaus tuntuu jo ahdistavalta, voi kun viikot kuluisivat äkkiä ja oltaisiin jo toukokuussa! Kohtu painaa ja vatsa on tiellä, tuntuu että tätä raskautta on kestänyt jo ikuisuus vaikka vasta mennään viikolla 31 :| Salilla selvästi huomaa miten iso vatsa vaikuttaa vaikka teenkin samaa treeniä mitä ennen raskautta, aerobisissa laitteissa huomaan miten hengästyn tosi nopeasti!

Vielä en ole vauvan tavaroita kaivanut esiin sillä meillä on muutto tässä parin viikon kuluttua, sitten alan pikkuhiljaa kasailemaan pinnistä ja muuta. Vaunut haen tiistaina, löysin aivan ihanat pinkit käytettynä jotka meinasin ostaa netistä uutena jo aiemmin, onneksi maltoin odottaa niin sain vähän halvemmalla :)
Yritän linkittää tähän kuvan noista jos onnistuisin :D


Kestoilu kiinnostaisi minua, kiitos tuotevinkeistä joita olette laittaneet :) Viimeksi en jaksanut ajatellakaan koko hommaa mutta josko tällä kertaa riittäisi kiinnostusta.

Synnytystoiveita minulla ei juuri ole sillä en tiedä voiko niihin asioihin niinkään vaikuttaa, tietty toivon että käynnistyisi itsestään, ei tarvittaisi epparia (hyi yääk, never ever!) yms eikä olisi pakko ottaa epiduraalia sillä sen laitosta minulla on kurjia kokemuksia enkä halua mitään enää tungettavaksi selkäytimeeni. Viimeksi raskausmyrkytys oli niin pahana että ilman kivunlievitystä ei saanut synnyttää siksi, että kipu nostaa verenpainetta ja nostoon ei ollut yhtään varaa. Epiduraali ei tosin edes tehonnut, mutta laitto oli inhaa.

Itsellä järkyttävä synnytyspelko ja pelkopolilla olen tuloksetta käynyt, jotenkin ei auta minua ollenkaan :( Onko muita pelkopolilla kävijöitä?

Ainiin, mulla alkoi eilen äitiysloma :)

Lilya ja murmeli 31+3
 
Lilya: Mä olen huomenna menossa pelkopolille...hieman jänskättää:| Tulen sitten kertomaan, miten siellä meni.
Tosi kivat on nuo teidän vaunut=)

Meillä viikonloppu mennyt makkaria järkkäillessä, saatiin pinnis ja hoitopöytäkin kasattua! Kohta alkais kaikki olla valmiina pientä ihmistä varten:heart:

-leena ja mustikka 31+5
 

Yhteistyössä