*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Maaliskuussa




Pistäkää päivityspyynnöt punaisella, niin hoksaan paremmin laittaa kaikkien tiedot kohilleen. Yritän kyllä huomata myös ei punaisella laitetut päivitykset, mutta jos en huomaa, niin pistähän vaikkapa yv:tä! =)

Laskettuaika--Nimimerkki--Monesko lapsi--Synnäri

28.4
Aina äiti----5.----TAYS

29.4
Nöösi----2.----EKKS

30.4
katinkas----5.----OYS poikalupaus

1.5
mee86----2.----KOS
katherine----2.----? poikalupaus

2.5
valdemaria----2.----KYS poikalupaus
enkuli85----3.----?

3.5
UlriikkaEleonoora----1.----?
wabisabi----1.----?
Carjer----4.----OYS
Mupukka----3.----KYS tyttölupaus

4.5
Tuuliina84----3.----K-SKS
sirpaleina----2.----K-SKS tyttöolo
Sihistin----2.----OYS poikalupaus

5.5
teddybear-----1.----SeKS poikalupaus

6.5
mivita----2.----OYS

7.5
tatskattu----2.----KOS tyttölupaus
Tuuli71----1.----?

8.5
Jadey----3.----KOS
zikiziki----2.----EKKS
fariini----4.----ÅCS poikalupaus

9.5
Marjukka_29----3.----PHKS tyttölupaus

10.5
Sanasa----1.----JS poikalupaus
Saana12----2.----?
Iksu81----2.----? poikalupaus

11.5
Pilvis----2.----OYS
koiramamma----2.----K-SKS
Heissu----2.----KOKS tyttölupaus

12.5
Phoebsi----2.----PHKS
esteri234----2.----TYKS tyttölupaus
mustajuuri----2.----KOS poikaolo
Marsku----3.----JS
tanttis----4.----VKS

13.5
Vadelmaunelma----1.----NKL tai JS
tipsu----2.----K-SKS tyttölupaus

14.5
MaiMei----1.----NKL poikalupaus
Enie----5.----KYS
Tiipula----1.----VAS

15.5
kielovanamo----1.----K-SKS
sweetpearl----2.----VAS poikaolo
Galway----2.----KOS/HP
cissus----1.----PHKS poikalupaus

16.5
Poppana86----1.----KOS tyttölupaus
piuh-78----2.----?

17.5
leena77----3.----OYS poikalupaus
felis catus80----?----SatKS
mikäkesä----4.----SeKS
tutti_fruit----1.----Kys poikalupaus

18.5
Luhtavilla----4.----LKS tyttöolo
nepula----3.----TAYS tyttölupaus
apsi----2.----K-SKS tyttöolo
poplin----1.----?
Kayla----2.----HYS tyttöolo
eksu77----3.----SatKS tyttölupaus

19.5
Lilya----2.----K-HKS tyttölupaus
Catalia----2.----KOS tyttölupaus
Linttu----2.----?
Miiku76----1.----LS

20.5
Calypso----2.----TYKS tyttölupaus
la Mariposa----2.----OYS tyttöolo
Lumpe----1.----?
Innukka----3.----?

21.5
fyssari86----1.----LKS tyttöolo

22.5
rikupi----1.----VKS poikalupaus
Vilhelmiina83----4.----MKS poikaolo

23.5
TOUKKA----2.----KAKS poikalupaus

24.5
Diipeli----2.----OYS tyttölupaus
Pieni tiikeri----1.----K-SKS tyttölupaus
haaveilija87----1.----TYKS poikalupaus
Haidih----3.----HYS tyttölupaus
kevlarsoul----?----K-SKS poikalupaus

25.5
lyrae----1.----JS poikaolo
JA82----3.----LS tyttölupaus
Tiudeliini----1.----K-SKS poikalupaus
ciba----2.----JS tyttölupaus
TUUtikiks----2.----NKL? poikalupaus
Lily_85----1.----TYKS poikalupaus

26.5
Ansukka----2.----MKS tyttölupaus

27.5
Jennile----2.----SeKS
riina82----2.----SeKS

28.5
rusina+mama----2.----?
eltza----4.----OYS
Maybaby----5.----KOS poikaolo
mama-84----3.----SatKS
Nannaliina76----6.----TYKS poikalupaus

29.5
Jossuliini----2.----OYS
Kinsella----2.----KYS
miuku1980----2.----OYS poikalupaus
Chira----6.----LS

30.5
elinal23----1.----TAYS
Nelli79----1.----? tyttöolo
Luomuvaimo----2.----ulkomailla poikalupaus
vattula----2.----KHKS tyttölupaus

31.5
Supuliini----1.----TAYS
Minsku82----2.----PS tyttölupaus



Laskettuaika ei vielä tiedossa???

siippa----3.----?----VAS
tuplataanko----3.----?----?
Eni----1.----?----?
Mustikka83----?----?----?
emilii80----?----?----?
hanipöpö----?----?----?

Toukokuisia jo 95! (+6 ilman LA:ta)


Syntyneet!
:flower:

30.1.
Mupukka (rv 26+5) - TYTTÖ - 870g

15.3.
MaiMei (31+) - POIKA - 1265g



Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...11-syyskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1884717-toukokuun-toivotut-2011-joulukuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1899737-toukokuun-toiveet-2011-tammikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1917023-toukokuun-toiveet-2011-helmikuussa/


Surun kohdanneet :hug:

Cappuccino
taaperotx5
Champion
Sanmar82
A
karvatonkoira
alibaba2
kaz
Minnäi
Neiti-81
Bebel
viidenmamma
Rominas
riikka086
Jonna_91
Milliz
äiti x4






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS/HP = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Nöösi pinosta!

Ja moikka kaikille pitkästä aikaa! Mulla onkin uutisia... No ei vielä niitä suurimpia, mutta lähellä oli! Terveisiä sairaalasta! Täällä olen lusinut nyt melkein viikon. Viikko sitten kesken unien kello yksi yöllä heräsin outoon valahteluun. Vessassa se jatkui, ja olin heti ihan 100% varma: lapsivettä. Soittelin synnärille, ja käskivät tulla näytille. Lapsivettähän se oli, ja sairaalaan jäin. Olin ihan kauhuissani, kun lääkäri sanoi, että synnytys saattaa alkaa, mutta että koitetaan pidätellä vielä viikonlopun yli! Siinä ei yöllä kyllä saanut enää nukuttua, eikä seuraavana päivänäkään. Mutta onneksi mitään supistuksia ei kuulunut, eikä ole kuulunut. Kohdunkaula on yli 3cm ja kiinteä, eikä sitten loppujen lopuksi ole ollut mitään muita oireita, kun se veden meno.

Kuulin siis, että mulle on tullut kalvoihin reikä, josta vettä pääsee ulos. Samaa reittiä voi päästä tulehdus sisään, ja tulehdus myös usein aiheuttaa tuollaisen reiän. Antibiootit on kuitenkin nyt lopetettu, kun tulehdusarvot ovat olleet tasaiset ja hyvät. Näinpä tämän hetken tuomio on seuraava: jos kaikki pysyy rauhallisena, saan liikkua syömään, vessaan ja suihkuun, mutta muuten ihan lepoa. Saatan päästä kotiin jatkamaan lepäämistä, mutta katsellaan vielä. Viikolla 34 sitten käynnistetään synnytys. Eli hyvin pikkuinen poikanen sieltä on joka tapauksessa tulossa, ja sitä asiaa tässä nyt vielä sulatellaan. Kuitenkin, jokaisesta lisäpäivästä olen vaan kiitollinen... Ja mitä vain voi tietysti tässä n. 1,5 kuukaudessa tapahtua!

Enpä ollut sitten ikinä tällaisestakaan vesiasiasta kuullut. Ehkä valmennukseen ei kuulu "turha" pelottelu, mutta olis musta silti ollut kiva vähän etukäteen tietää, että millaisia vaihtoehtoja voi tulla vastaan odotusaikana. Uutta oli itselle sekin, ettei veden vähyys ole näillä viikoilla enää kovin vakava juttu. Elimistöhän tuottaa sitä koko ajan lisää, joten se ei ole nytkään mitenkään loppunut. Mutta koska sitä muodostuu aina lisää, sitä myös valuu aina, kun nousen ylös... Ei kiva fiilis!

Sairaala-arki myös... No, onhan tää aika vankilaa! Identiteetti häilyy näissä pastellikaavuissa, ja jos ennen tunsi itsensä hehkuvaksi odottajaksi, niin ei todellakaan enää! Nyt on vaan sellainen sairaalamöykky. Tekemistä onneksi riittää, koska voin tehdä työni missä vaan. Etenkin nyt, kun tänään sain nettiliittymän. Työt vievät myös ajatuksia muualle - voisi tulla paljon hullummaksi, jos vaan pitäisi lueskella Annoja ja Seuroja. Onhan täällä helppoa se, että ruuat on aina valmiina, pyykit pestään ja joku siivoaa puolesta :)

No, myöhemmin lisää, mutta tällaisia jänniä terveisiä tällä erää!

MaiMei 29+3 sekä 1,2kg:n kiirepoju

P.S. Kuulun siis nyt myös huhtikuisiin, mutta koska kaikki on aika avointa, en halua täältäkään poistua!
 
Nöösi hienoa että jaksoit tehdä uuden pinon. Kuukausi tosiaan taas vaihtunut.

MaiMei Kuulostaa hurjalta. Onneksi nyt kuitenkin kaikki hyvin ja toivottavasti pieni poju nyt malttaisi viihtyä vielä mahassa sinne viikolle 34.

Ciba 27+6
 
Maimei Olipahan uutinen!:O Toivottavasti pikkarainen poika siellä masussa pysyisi tosiaan sinne viikolle 34 asti, eikä mikään tulehdus pääsisi sinne seuralaiseksi!
Kauheasti jaksamisia sinne!:heart::hug:
 
MaiMei: SUURI myötätunto :hug:! Ihan tippa tässä tuli linssiin lukiessa tarinaasi.
Itsellä meni esikoisesta lapsivesi 33+2 ja makasin sairaalassa viikon (vain), kun oli pakko käynnistää tulehdusarvojen noustua yhtäkkiä. Oli aika absurdia, kun tulin kävelyltä puistosta, niin seuraavana tuikkastiin jo käynnistyslääkkeitä kehiin.
On tosi hyvä, jos pystyt tekemään töitä ja hoitamaan asioita sairaalasta käsin. Ajatuksetkin pysyvät siten paremmin kasassa sairaalan ajattomuudessa. Sitä tunnelmaa siellä osastolla (NKL os42) on kyllä mahdotonta kuvailla. Tsemppiä paljon! Sullakin on jo niin "hyvät viikot" ja olet jo hoidossa, että sinänsä yritä vain tehdä olosi mahdollisimman mukavaksi pientä odotellessasi. Kirjoittele vaikka tänne kuulumisiasi.

Nöösi
: Kiitos pinosta!

TUUtikki + PIKKUhärkä 27+5
 
Viimeksi muokattu:
MaiMei:Kovasti jaksamista sinne sinulle!
Edellisestä ketjusta tämän kopsasin kun en ehtinyt sinne vastaamaan:
nannaliini tiiätkö noista vatsalihasten treenaamisesta et saako tehä loppuun asti jos pystyy? ite oon jatkanu jumppia normaalisti, vähän vaan hiljentäny tahtia ja vatsalihaksia oon tehny nomaalisti. lantion nostoja ohjaaja kehotti välttämään. selkeitä ohjeita ei oo missään. noista syvistä vatsalihaksista kuulinkin et niitä saa tehä mut suoria pitäs välttää mut mistä asti? fyssarin selkäohjeissa oli et vikalla kolmanneksella.
Kyllä mun käsittääkseni saa vatsalihaksia ihan loppuun asti tehdä kunhan ei tule mitään kipuja itselle. Kyllä mä ainakin teen niin kauan kuin pystyn.
Suorat lopetin muistaakseni siinä rv12 kun alkoi mahaa näkymään.

Luomuvaimo kyseli sykkeistä: Sanoin että yli vartin ei saisi ne sykkeet putkeen olla yli 150 kun juuri silloin se vauvan hapensaanti vaikeutuu. Eli jos sulla hetkellisesti spinnissä kohoaa 180 niin ei se haittaa. Mä olen ymmärtänyt että tuo 150 on kaikilla se suurinpiirtein (raskausaikana) rajana tai itseasiassa 140-150 vaikka ihmisillä on erilaiset maksimisykkeet. Raskausaika on kuitenkin vähän eri asia mutta jos epäilyttää niin voithan kysyä joltain PT:lta jos mahdollista. Omien kokemusten mukaan esim.neuvola ei tiedä näistä asioista yhtään mitään ja kaikilla ohjaajillakaan ei ole kuin oma mielipiteensä eli itse olen nämä asiat ottanut selville.
Yksi ohjaajistani sanoo että loppuun asti täysillä vaan ja toinen puhuu juuri noista maksimisykkeistä. Tietysti omaa kehoaan kuunnellen ainakin mutta mä en edes enää jaksaisi mitään combatia tässä vaiheessa enää.
Mainitsin siinä edellisessä kirjoituksessa että en itse enää voi harrastaa esim.combatia koska syke on lähes koko tunnin ajan yli 150 pieniä taukoja lukottamatta.
Mulla on itselläni 2 kpl A4 paperisia ohjeita kuinka treenata vatsoja raskausaikana mutta en kyllä millään jaksa niitä tänne naputella.
Katson josko löydän netistä vielä sen linkin...

En nyt heti löytänyt ihan suoria ohjeita mutta tässä jotain:

Raskaana olevan vatsalihastreeni. | Sport-lehti

Tässä vielä Luomuvaimolle:

Terve odottaja voi hyvin liikkua raskauden puoliväliin saakka samalla lailla kuin ennen raskautta ilman, että sykkeitä tarvitsee tarkkailla. Vasta noin 24 raskausviikon jälkeen syke ei enää saisi nousta yli anaerobisen kynnyksen, joka on noin 60–70 prosenttia maksimisykkeestä eli useimmilla naisilla 140:n ja 150:n välillä. Jos itsellä ei ole sykemittaria, voi melko pitkälle luottaa omiin tuntemuksiinsa: kun liikunta tuntuu hyvältä ja sitä pystyy jatkamaan pitkään ilman ongelmia ja outoja tuntemuksia, ei syke todennäköisesti ole yli anaerobisen kynnyksen. Vatsan kovettuminen ja supistelu ovat kuitenkin merkkejä siitä, että liikuntaa on syytä keventää.

Eli olit ihan oikeassa tuosta maksimisykkeestä,anteeksi:) Mutta siis YLEENSÄ n.140-150.

Pakko vielä linkittää tämä,tässä oli mielestäni kivasti kerrottu odottajan liikunnasta. Mä olen liikuntahullu :)

Maha edellä jumppaan - FIT.fi

Nannaliina ja kuudes 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Huh, melkoinen tilanne MaiMeillä! Toivottavasti mitään dramaattista ei nyt tapahdu. :hug: Ja onneksi ei pahemmin käynyt. :)

Nöösi: Kiitos taas uudesta pinosta! :) Aika meneekin kovaa vauhtia, ei uskoisi että ollaan jo tässä vaiheessa. Enää muutama kuukausi.

lyrae ja sumusireeni 27+6
 
MaiMeille voimia sairaalassa lekotteluun ja toivotaan että tulehdukset pysyy kaukana! :) Onneksi sun viikkotilanne on jo noinkin hyvä.

Nöösille kiitokset uudesta pinosta! :)

Täällä pojun kans vietetään vapaapäivää, pikkusen meinaa raha-asiat ressata ku kaikki ns. ylimääräset laskut, lähinnä vakuutusmaksut 450€ on just tässä kuussa ja just nyt pitäis maksaa takuuuta 820€ uudesta asunnosta..mutta asioilla on tapana järjestyä...Taidan kenota illalla piiitkästä aikaa :p

Diipeli ja justiina 28+1:heart:
 
MaiMeille jaksamiset sinne, sairaalaelämä ei ole mitään mukavaa ainakaan omasta mielestäni ja toivotaan, että pikkunen pysyisi vielä vähän aikaa siellä mahassa :) :hug: .

Kiitos minulta myös uudesta pinosta Nöösille :) :)

Haidih olitko se sinä joka pisti niitä kuvia vaunuista edellisessä pinossa ?
Tosi hienot vaunut, hienolla kuviolla, oon melkein kateellinen :D :) !

Omaa napaa: Täällä huomaa kuinka toukalla on selvä unirytmi :D, heräilee parin tunnin välein ja on hereillä sen pari tuntia ja sitten taas nukkuu pari tuntia.
Oivoi, jos yöt on samanlaisia kesällä sitten kun se tulee sieltä :D.
Kauheesti se on kasvanu parin viikon aikana, kuulema raskausviikon 27 jälkeen ne alkaa lihoamaan kovasti.

Päänsärkyjä on vielä, eilen tuli kauheita supistuksia mutta lähtivät onneks kuumassa suihkussa pois :/.. Huomasin eilen kun oikein kipeitä oli ne supistukset, että kyllä oikeanlainen hengitystekniikka auttaa siinä tilanteessa aika paljon.
En osaa kuvitella millasia ne synnytyssupistukset on ja kuinka paljon avautuminen sattuu, varmaan aika paljon, mutta toivon että tuosta rauhallisesta hengityksestä ois paljon apua.

Onko kenelläkään muulla jumppapalloa ?
Jumppapallon käyttöopas raskaana olevalle
Mä ajattelin katsoa ton videon ja ottaa vinkkejä.

Huomenna tulee puolison vanhemmat yökylään meille, kun ovat talvilomalla ja eivät ole vielä käyneet täällä, asuvat n. 150 kilometrin päässä ja tuovat mukanaan koiransa ja kissansa, kiva :) ! Pitääpi tänään puunata sitten kämppä kuntoon. Perjantaina kirpparikierroksille, täytyy koluta läpi notta löytys jotain vielä vauvalle. Lauantaina onkin sitten suuntana Tampereen Ikea.

Meiltä puuttuu turvakaukalo ja lähinnä jotain tuttipulloja yms pikkujuttuja.
Meillä on jo vaunut, pinnasänky, vaatteet, rintapumppuja ja kylpyvanna. Äitiyspakkauksestakin oli tosi paljon hyötyä, ihmettelin vain että miksei ole siihen laitettu mukaan tuttipulloa/pulloja :confused:.
Vaavihan saa toki nukkua niin kauan äitiyspakkauslaatikossa kunnes ei enää siihen mahdu, tai siitä tykkää.

Pistin siihen sellasen kivan röyhelöisen reunuslakanan :), kuva otettu tosin vauvan huoneesta mutta tuo "pahvilaatikkosänky" tulee olemaan meidän makuuhuoneessa.


Semmosta kaikkee ja tänään poksuu 28 raskausviikko, ei voi olla totta että enää vaan 12 jäljellä, niin pieni aika :D.
 
MaiMei, jaksuhalit vielä tännekkin!! :heart:

Itekkin tuli just sairaalasta käymästä suoraan töihin! Kävin laitattamassa sensorin nyt tuonne pakaraan joka mittaa 5min välein verensokereita pari päivää. Ja silti mittaan itekkin tuosta sormenpäästä...Mutta kovasti kehuivat arvoja ja syömisiä eli paljon positiivista palautetta. Hyvä niin. Nyt vaan täytyy toivoa, että arvot pysyy koko ajan kohillaan eikä kauheita piikkejä tulis. Perjantaina menen uudestaan sinne ja samalla ultrataan...

Sovin myös perjantaiksi kaverin kanssa, että mennään Ikeaan aamupalalle ja siitä kiertämään kirpputoreja ja sit jos hää jaksaa ni tulee mun kanssa Tyksiin ja mennään sen jälkeen syömään...Kiva päivä siis tulossa!!!

Tiudeliin, mäkin laitoin äitiyspakkaukseen tollasen verhokangasjutun. Tosin tilasin sen babystylesta ja se makso 40e :rolleyes: Mutta olihan siinä peitto ja tyyny ja pussilakanat mukana myös..

Pinnasänkyyn tarttis tilata reunasuojus ja sit kovin haluaisin verhokatoksen, mutta se taitaa jo olla aika turhaa vai :confused:
 
Nannaliina, kiitos tuhannesti noista linkeistä ja muutenkin tarkoista tiedoista! :) Tolla periaatteella oonkin mennyt, että jos yhtään tuntuu pahalta niin hiljennän. Eilen viimeksi menin liian väsyneenä salille, ja kardio-osuus tuntui tosi tosi rankalta, vaikka aiemmin on ollut just sopiva. Kävelin sitten puolet hitaammin mitä normaalisti. Miten sä teet niitä vatsalihaksia? Ajattelin, että seisten paino kädessä voisin tehdä vinoja kun maaten en viitti enää kauheesti olla - siis tiedätkö sillai "keinuttaa" itseään puolelta toiselle sen painon kanssa? Ainakin ajattelin tota ehdottaa ohjaajalle (tämähän se suomenkielinen sana olikin! :D). Mut mites niiden syvien kanssa? Mikä olis paras liike niille tän mahan kanssa?

MaiMei, lisäpäiviä ja -viikkoja lähettelen täältä! Jokainen päivä on hyväksi. Onneksi poitsu painaa sentään jo yli sen kilon. :)

(.) Kauhee koti-ikävä taas... Kovasti yritän miestä ylipuhua muuttamaan takaisin loppukesästä/alkusyksystä, mutta katotaan nyt. :/

Nyt kirjastoon satutunnille - ihana aurinkoinen +10 taas tänään! :)

Luomuvaimo 27+2
 
Tuttipulloja ei oo lähinnä siksi äippäpakkauksissa koska täysimetystä suositaan ja tuttipullo voi häiritä sitä. On lainvastasta mainostaa mitään korvikkeisiin viittaavaa/kannustavaa vaikka voihan toki tuttipullosta antaa äidinmaitoakin :)

Saapa nähä miten omalla kohdalla alkaa imetys sujumaan, esikoista imetin vajaan pari viikkoa ku jouduin sairaalan tosi pahan rintatulehuksen takia ja sain antibiootit iv:sti. Olin niin kanttuvei melkeen pari viikkoa ettei puhettakaan että oisin voinu ees pumppailla ni maidontulo ehty ja poitsu oli oppinu jo niin pullolle. Nyt teen kyllä kaikkeni etten sais tulehusta, ainakaan noin kamalaa. Haluaisin niin kovasti imettää ainakin sinne puolivuotiaaksi :)
 
Heivaan toukokuiset mammat! Kun MaiMei hyppäsi täältä huhtikuisiin vierailemaan, ajattelin minä loikata sieltä teitä katsomaan! :)

Olen siis 21-vuotias esikoisen odottaja Pohjois-Savosta ja laskettuaika on 29.4. synnärinä KYS. Tyttöä meille on lupailtu ultrassa rv 26+?.. Vahvasti tuntuu siltä, että tyttö viihtyy yksiössään toukokuulle saakka. Täällä riesana vielä tuo raskausajan diabetes, jonka diagnoosia epäilen kyllä yhä edelleen, kiinni jäin siis paastoarvosta 5,3 (raja-arvo 5,3) rv 15. Nyt siis sokereita mitannut jo hyvän tovin, ja yksi ainoa raja-arvojen ylitys..

Meillä tyttö kasvaa viimeultran mukaan keskikäyrällä ja painoarvio oli 1560g (rv 29+6). Uusi ä-poli käynti on taas 17.3. jossa katsotaan taas typylin koko ja mun sokeriarvot.

Supistuksia ei juurikaan oo ollut, onnekseni. Muutaman kerran kävellessä tai kauppoja kierrellessä on kiristänyt kivuttomasti. Pariin kertaan sitten illalla kipeästikin, mutta kohdunsuulla ei oo tapahtunut mitään. Viimeksi ultralla mitattuna 4,7 cm kiinteä ja kiinni.

Tämä minusta tällä kertaa, tulen varmaan tääläkin poikkeamaan vielä useaan kertaan! :)

-Minki ja Rinsessa 31+3-
 
MaiMei: Jaksamisia!! :hug:

Mä tänään just kävin lääkärissa supistelujen ja kaiken maailman kipujen takia!! Saikkua rapsahti, ei tartte nyt sit varmaan töitä hetkeen ajatellakaan. Kohdukaula olikin jo aivan pehmeä, mut luojan kiitos vielä kiinni!!! Mut nyt ei paljoa saa tehä mitään. Tänäänkin jo pelkkä istumasta nouseminen aiheuttanu supistuksia... aika pelottavaa!!!! Kolmen viikon päästä taas kontrollikäynti lääkäris, et tarkistetaan tilanne!!!!
Sf-mittakin hujahti mukavasti yli yläkäyrän... 28cm...

mama ja "tahvo" 27+4
 
Kiitoksia kaikille ihanasta tsempistä!! :heart:
Nyt on ensimmäisestä viikosta selvitty, eli grammojakin on varmaan tullut jo lisää. Tulehdusarvot edelleen vakaat. On ne vähän koholla, kuten kai tässä jamassa sitten vaan on. Mutta eivät ole korkeat eivätkä heittelehdi, mikä kai on tärkeää. Mut on se vaan kumma, että miten sitä vettä riittääkin! Tuntuu, että olen muuttunut joksikin ihme ikuiseksi lähteeksi...

Täällä sairaalassa on muitakin kohtalontovereita, on tämä kuulemma Top vitosessa niistä syistä, miksi täällä osastolla ollaan. Lääkäri vilautteli kotiinpääsyä viikonlopulle, koska asun tässä melkein vieressä eli olis helppo käydä verikokeissa, mutta en oikein tiedä haluanko kotiin... Ei kai tänne pakollakaan voi jäädä, mutta kotona on sitten kaikki päivät itsekseen, ja kuka tekee ruokaa ja muuta. Ja sit jos iskee joku tosi äkillinen tulehdus. No, katsotaan. Muut samajamalaiset ovat tänne jäämässä, mutta he asuvat kauempana.

TUUtikiks: kun sä synnytit silloin viikolla 34, niin millaista se oli? Kuinka pieni vauva oli? Kuinka nopeasti käynnistyksen jälkeen se syntyi? Kuinka nopeasti vauva pääsi kotiin? Mulle ei ole vielä lastenlääkäri käynyt noita keskosasioita juttelemassa.

Tää osasto on melkoinen DDR-jämä... :D Eipä uskois, että pääkaupungissa toinen johtava synnytyssairaala olis näin ankee! No, se taitaa olla tämä osasto lähinnä. Kaikkeen toisaalta tottuu :) Eli ihan tavallista alkaa jo olla.

Se vähän harmittaa, että oma terveellinen syöminen meni nyt katkolle. Luomutuotteet jäivät, hyvät leivät ja muut. Sairaalaruoka on aika kouluruokaa. Mutta sentään 2 kertaa päivässä on jälkiruoka! :)

Mutta, ei tämä nyt kuitenkaan ole ihan kamalaa. Kavereita käy kylässä ja yhteyksiä tulee pidettyä nyt paljon enemmän kuin normaalisti. Miehen kanssa tietty näkee tosi vähän, pari tuntia päivässä, mutta eihän tää nyt loputtomiin kestä. Viimeinen yhteinen aika ennen lasta tietysti on nyt vähän eriluonteista kuin ehkä kotioloissa.

Onneksi ehdimme tehdä hankintoja niin paljon. Ihan minipieniä vaatteita vain vielä tarvitsee!

MaiMei 29+4
 
Tsemppiä MaiMei...Itse ekassa raskaudessa jouduin kanssa makoilla vajaat 10 vkoa, välillä kotona käyden , ja loppujen lopuksi 34+0 sitten synnytinkin, mutta loppu hyvin kaikki hyvin...

JA82 & Nöpsy 28+0
 
MaiMeille ja pienelle hurjasti tsemppiä! Toivotaan, että pääsisitte sinne viikolle 34 :heart:

Noniin ja eksu ja Miiku lisätty listoille =)

Minki kiva, että kävit morjestamassa. Itekin kuulun oikeasti huhtikuisiin, kun meillä sama LA. En oo kyllä vierailulla käynyt.. Tai toi LA ei oo ihan varma, mutta kuitenki.

( .) Ei kummempaa, kova väsymys on tullut. Jotenkin muistelen, että näihin aikoihin viimekskin oli väsynyt. Ja pesimishimot on alkanu, tekis mieli jo pestä vauvan vaatteet.. mut varmaan sitte vaan pölyttyvät hyllyllä, kun ei vielä käytetä. Perjantaina pienen kasvukontrolli, katotaan mitä siellä selviää.

- N ja Kaino 31+5
 
MaiMei toivottavasti vaavi pysyy mahassa vielä monen monta viikkoa, voimia odotteluun! :hug: Hurjaa ajatella, että tähänkin pinoon alkaa tässä nyt ennemmin tai myöhemmin putkahdella vauvoja!

Nöösi kiitos uudesta pinosta :)

Mä sitten jäin kuin jäinkin kiinni sokerirasituskokeesta, kun 2h arvo ylitti niukasti raja-arvon (muut arvot ok). Niinpä aloittelen sitten raskausdiabeetikon ruokavalion. Tuli koko homma hiukan puskan takaa, kun en kuulu mihinkään riskiryhmään, esikoinen painoi 3,1 kg ja silloinen sokerirasitus oli ok - terkka vielä juuri ennen rasitusta pohdiskeli kannattaako mun mennä ollenkaan koko testiin, vaikka oli sokeria virtsanäytteessä. Hyvä kuitenkin että tuli mentyä. Saan nyt perjantaina neuvolasta verensokerimittarin, ruokavalio-ohjeita yms kotiin, mikä on hyvä kun en oikein tiedä mitä söisin, minkä verran ja miten usein (tiedän kyllä jo suunnilleen mitä EI tule syödä).

Calypso ja muru 29+0
 
Huh, kun melkein nenään asti tulee pienen vauvan tuoksu, kun katselee tota Tiudeliinin kuvaa =)

Meillä esikoinen nukkui kans aluks äitiyspakkauksessa ja meillä oli vähän samantyyppinen röyhelöreunus, siinä noi röyhelöt vaan alkoi heti tuolta laatikon yläreunasta ja loppui alareunaan ja väri oli keltainen ja oli jotain pupun kuvia muistaakseni. Sen jälkeen tuli sit pinnis ja nyt toka pääsi ja tuleva kolmas pääsee/joutuu heti pinnikseen (joka tuntuu kyl älyttömän isolta pienelle vauvalle). Itseasiassa tänään tuli lapsille uudet sängyt. Nyt vaan esikoisen vanhaa purkamaan ja kokoamaan uusia. Siksi siis ostettiin kaksi uutta, kun niistä saa sitten myöhemmin kerrossängyn.

Jadey + vauveli 30+4
 
Maimeille tsemppiä tuleviin viikkoihin! Hurjalta tuntuu, että vauveli saattaa jo syntyä, toivottavasti pysyy vielä hetken masussa!

Kohtalotovereille tsemppiä tän RaDin kanssa, onhan meitä muutama tässäkin porukassa nyt sitten. Mä alotin eilen sokrujen mittailut, tätä 4xpvässä 6 pvää, sitten nlassa katotaan miten jatketaan. Ruokavalio-ohjeita en saanut, mutta toisaalta, mitäpä mä niillä kun karpaan, niin hiilarit on minimissä jo senkin takia olleet. Ja oon syöny aina sen 5 x päivässä tasasesti, lasten rytmin mukasesti.

En saanutkaan tänään vielä labratuloksia, viljelyt ei kerinny valmistua. Huomenna sitten. Oma olo on ihan ok edelleen, mitä nyt eilen selkä ja jalka jumitti illalla. Toivottavasti nyt vielä edes hetken pysyy selkä kunnossa....

nepula 29+1
 
mama-84, pitikin kysyä sulta, paljonko sulla oli kohdunkaulaa jäljellä? Mulla oli 2,5 cm ja pehmentynyt, suu oli onneksi kiinni kanssa. Mulla ei oo ollu supistuksia, joten siksi kai en saanu kieltoa liikkua ja nostella?? Mut 2 vkon päästä mullakin kontrolli, miten on edennyt. Ja munkin sf-mitta oli 28 cm... aika järkkyä, ja näkeehän sen nyt mahan koostakin, että iso on :(
 

Yhteistyössä