*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Maaliskuussa

Eipä kestä Luomuvaimo :)
Mä en kamalasti tee vatsalihaksia kun ei vaan tunnu hyvältä enää. Jumpissa teen lankkua ja vinoja kiertoja vai miksi sitä liikettä nyt sanotaankaan. Salin puolella teen vinoja vatsalihaksia ainostaan sillä kiertolaitteella. PT oli kyllä mun ohjelmaan laittanut vatsarutistuksen mutta sitä en enää uskalla kuitenkaan tehdä.

Kopsaan nopeaan tästä mun paperista ohjeen mitä ainakin käsipainon kanssa voi tehdä:

Vartalon sivutaivutus käsipainoilla
Treenin kohde:vinot vatsalihakset,nelikulmainen lannelihas,suorat selkälihakset
Ota lantionlevyinen haara-asento. Pidä asento ryhdikkäänä ja aktivoi poikittainen vatsalihas vetämällä napaa kohta selkärankaa...=))
Taivuta vartaloa rauhallisesti sivulta toiselle. Pida rauhallinen suoritusrytmi. Tee symmetrinen sivutaivutus.

Tiudeliinille kiitos hyvästä linkistä! Täytyykin koittaa kun jumppapallon omaan ja samalla sivulla oli kaikenlaista muutakin hyvää. Mutta nyt on mentävä hetkeksi unille,tunnin kävelylenkki uuvutti ihan totaalisesti ja selkää särkee. Saattaa jäädä illan hotjooga kyllä nyt väliin..

Nannaliina 27+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä vaan massu kasvaa :) Kävin viime viikolla neuvolassa,sf-mitta osui juuri keskikäyrälle ja oli 24cm. Fyysisesti olo on ihan hyvä, tosin kävin ostamassa uuden tukivyön. Töissä oleminen tuntuu nyt ihan mukavalle kun ei ole alavatsasärkyä. Supistuksia ei ole ollut ainakaan vielä.

Näin viime yönä vauvasta unta, toisen kerran. Oli suht pitkät ja tuuheat mustat hiukset ja katseli minua suoraan vatsan läpi :D ainoa vaan, että näkyi olevan poika..mahdankohan luottaa siihen kätilöön joka sanoi että olis tyttö tulossa :)

Äitiysloma alkaa huhtikuun puolenvälin jälkeen. Sitä odotellessa!

Tikru 28+2
 
Iltaa Naistenklinikalta!

Arvatkaapas mitä! Sain viime yönä tuttua seuraa! Kämppiksekseni saapui - TUUtikiks! Terveisiä siis häneltä, kertonee itse tarkemmin omasta tilanteestaan, mutta näin kävi! Kohtalontovereita!! Täällä nyt ollaan kisaamassa, että kumpi pääsee toukokuisten ykkössynnyttäjäksi... Pysykääs nyt muut kotona sitten, ei ole pakko tulla tänne lisää väkeä, vaikka mukava olikin saada seuraa!

Täällä ihan hyvä jama, mutta kotiin pääsystä ei vieläkään tietoa. Olen ollut vähän flunssassa, joten se ehkä nosti tänään pikkaisen CRP:tä, tai sitten joku muu asia nosti. Joten seuraillaan taas. Voishan sitä kotonakin pyörähtää, ja ehkä sitten palata tänne valvontaan? Kunhan en menettäisi sänkyäni - on yksi osaston harvoista motorisoiduista eli napilla voi nostella ja laskea eri osia. Vau.

Tänään oli suklaa-Puffetia jälkkäriksi, elämän pieniä iloja :)

MaiMei 29+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän tapahtuu!
Hauska yhteensattuma että olette samassa huoneessa MaiMei ja TUUtikiks. Mukava että on tuttua seuraa, pitäkäähän jalat ristissä ettei vauvat synny vielä.

mustajuuri 30+0 sf 32cm...
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille isovatsaisille! Heti alkuun tsempitykset Maimeille ja TUUtikiksille ja toivotaan että pikkuiset voivat hyvin ja malttavat odottaa vielä! Sairaalassa makoilu on varmasti raskasta ja tylsää.

Omia juttuja: Lääkärineuvola oli keskiviikkona ja kirjoitti sairauslomaa vuosiloman alkuun saakka. Eli siihen loppui työnteko kuin seinään. Syynä supistelut (joita liian usein) kun töissä tosi paljon painavien nostelua. Toisaalta olen helpottunut, ei tarvitse koko ajan pelätä aiheuttavansa vauvalle ongelmia. Mutta miten ihmeessä saa melkein 3 kuukautta kulumaan kotona... :ONythän olisi sitten sitä omaa aikaa, mutta ei voi kaupoillakaan koko aikaa kierrellä kun rahaa pitäisi säästää. No, kai se tästä kun tottuu... Tuntuu vaan todella oudolta kun on melkein 6 vuotta ollut säännöllisesti töissä esikoisen jälkeen. No, ei pidä valittaa kun saan kuitenkin liikkua voimien mukaan normaalisti, toiset kun joutuu olemaan vuodelevossa. Ehdin nauttia ulkoilusta ja ihanista kevätkeleistä ihan itsekseni.

Muuten oli kaikki ihan ok, sf mitta 24 ja painoa tullut jo vähän reilummin lisää. Mulla olis sappi-vaivan takia aika tiukka ruokavalio, mutta siitä on tullut kyllä välillä lipsuttua kun herkkuja tekee ihan järjettömästi mieli. Esim. pullaa ei suositella tuoreena ollenkaan, mutta miten kukaan voi vastustaa vastaleivottua pullaa???:ashamed: Eli en voi leipoa laskiaispullia tänä vuonna....

vattula 27+4
 
Tervehdys Naistenklinikalta!

Tänne tosiaan tulin MaiMein huonekaveriksi ja samasta syystä eli lapsiveden meno.
Mulla alko keskiviikkona supistelee kipeesti iltapäivästä ja oli jotenkin "märkä"olo. Hääräsin kuitenkin normaalisti, kävin kaupassa ja hoidin esikoista. Klo20.30 aloin kellottaa supistuksia. Niitä tuli 4-8minuutin välein ja pikkuhousunsuoja oli muuttunut vaaleanpunaiseksi. Soitin Naikkarin päivystykseen ja käskivät tulla käyrille. Tutkimuksissa todettiin kohdunkaulan pehmentyneen, lyhentyneen 2cm sekä vuodon olevan lapsivettä.
Sain vauvan keuhkoja kypsyttävän kortisonin, antibiotit ja supistuksia estävää lääkettä. Vessassa saan käydä, muuten olen liikuntakiellossa.
Nyt tilanne ihan hyvä: supistukset ovat vihdoin loppuneet ja tulehdusarvotkaan eivät ole enää nousseet. Mullekin väläyteltiin jopa kotiin pääsyn mahdollisuuksista, mutta oon ite hyvin skeptinen sen suhteen.

Tän saman jo kerran kokeneena (tosin rv33 lapsivesi meni) täytyy sanoa, että alkujärkytyksen jälkeen, osaa ottaa asian paljon rennommin. Tietää jo paljon siitä, mitä tuleman pitää. Tietysti pyörii paljon järjettömiä ja epäoleellisiakin ajatuksia mielessä, mutta koen olleeni tehokas, kun oon hoitanu monta juttua kuntoon parissa päivässä täältä käsin. Synnytyspäivää ei voi oikein itse päättää, mutta yritän kokoajan mieltäni tsempata, et ainakin 2viikkoa vielä. Vähän huolettaa, miten itse synnytys sujuu, kun kaveri on perätilassa eikä kääntäminenkään auta, kun on niin pieni vielä.
Muutenhan tää on kuin hotellissa ois. Heh, tosin ko. osasto on kyllä jäänyt Naistenklinikan suurremontin ulkopuolelle. Edelleen on samat maalit seinissä ja samat Marimekon verhot kuin kaksi vuotta sitten. ;) Krappauksenkin saa täällä unohtaa, kun eteen tuodaan annos toisensa perään pastaa, riisiä ja leipää. Mutta eipähän tarvitse itse kokkailla ja siivota! =)

Päivä kerrallan eteenpäin!

TUUtikki + HÄRKÄ- tai OINAS- tai KALApoika 28+2
 
Heippa ja ihanaa perjantaita! Ja tsemppiä Tuutitiksille, toivottavasti pikkuinen pysyy mukana vielä pitkään kuten Maimeillekkin samoja toivotuksia!

Kävin tyksissä ja sain hyviä uutisia. Sokerit oli mittarilla ylittänyt vain kerran, joten ei lääkitystä. Jes! Nyt vaan tiukka kuri ja dieetti, eli hiilihydraatiton ts. karppiruokavalio jatkuu. Tosin vauvan paino arvio oli 1560g, että ihan yläkäyrillä mennää, jaiks..Mutta mun paino oli tippunut nyt 800g ja verenpaineet 126/71, ekaa kertaa noi hyvät :0

Päivä ollut muutenkin ihana. Nähtiin ystävän kanssa, aloitettii ikeassa kahen euron aamupalalla ja sit kierreltiin nuita turun kirppiksiä ja löysinkin vaikka mitä; froteesuojakangasta pinnikseeen, 1e, huppupyyhe vauvalle, 1e. Valkonen ihana söpöstely kauluspaita, 4.50e (oli kallis, mutta tosi söpö ja tyylikäs), kaks pussilakanasettiä 3e/kpl, haamushortsipuku, 1.50e, turkoosi kaulusbody 1e ja sit ihana 74cm aika paksu limenvihree dinopuku, 5e (takana ikäänkun "harjas" ja häntä, aivan ihana Ja ihan ku uus). Sen lisäks postista tuli huutamani kantoliina ja kasa vaatteita, ihania Alkaa kohta tila loppumaa ku tää mamma tuhlaa kaikki rahansa, heh! Olen jäänyt ihan koukkuun facebookissa olevaan lasten pikku-kammari-kirppikseen ja sieltä ostelen koko aika jotain..

Semmosia tänne!
 
Maimei ja Tuutiks: Paljon tsemppiä!!!! :hug: Hurjalta tuntuu, että nyt jo joutuis synnyttämään tai ainakin melkein. Toivotaan että kaikki menee hyvin!!!

ON: Mulle saa laittaa synnäriksi OYS. Painoa on sen verran paljon, että siksi joutuu sinne. Eipä muuten haittaa ollenkaan, matka vaan pitenee 70 km!

Lääkärineuvolassa oli tänään kaikki hyvin, rautaa pitää syödä ja ostinkin nyt nestemäistä, kun ei ne tabletit oikeen tunnu olevan mun juttu. Pojalla flunssaa ja korvatulehdus, niin oltukin puoli viikkoa kotona. Liitoskivut aivan hirveitä, ei tahdo päästä liikkelle ollenkaan välillä ja välillä vihlasee aivan hulluna kävellessä. Mutta just lääkäristä tulleena pitää vaan uskoo, et ne on pelkästään liitoskipuja.

Mäki näin viime yönä unta, et vauva synty yhtäkkiä aivan täysin kivuttomasti omiin käsiin! :D Olishan se ihan jees, mutta ei taida olla enneuni... :p

Miuku ja pötkylä 27+5
 
TUUtikiks sulle ja pienelle myös paljon jaksamisia :hug:

( .) Tänään kävin vauvan kasvukontrollissa ja niinhän se nyt taitaa olla, että todella pieni rääpäle tulossa. Painoarvio mittojen perusteella noin 1400g ja viikot 32+0! Joku keskiarvo tässä vaiheessa on kait melkein 2kg. Eli laskettuna aikana jotain 2600g. Oon tosi pettyny itteeni, surullinen ja ties mitä.. Oispa vaan jo toukokuu, että sais vauvan mahasta pois.

Esikoinenkin oksennellu pitkin päivää, vetässy kunnon laatat munki päälle, mies avannu taas sanaisen arkkunsa.. Joo.

Päivittelen vähän myöhemmin :wave:

- N ja Kaino
 
Nyt en kerinnyt kovin tarkkaan lukea, enkä jaksa kovin tarkkaan kirjoittaakkaan, oon istunut koko päivän ja mieli olis makuulle.

Mutta Tiudeliini: Minä se olin, ja ihanat ne on, mä en voi kuin vaan katsella niitä tossa olkkarin nurkassa ja odottaa että toukokuu tulis äkkiä :D

Maimei: Jaksamista sulle! Toivottavasti kaikki menee hyvin kuitenkin.

Omanapa: Ihan sairaan tuskaiset liitoskivut vaivaa, varsinkin taas tänään. Ensin istuin koulussa, sen jälkeen istuin koulukaverilla monta tuntia tehdessä tärkeää kouluprojektia, ja nyt vielä kotona, kun jatkoin tuota projektia. Auts. Tuntuu ihan kauheen kankealta lähtee liikkeelle aina kun on maannut tai istunut tarpeeks kauan. Tekis mieli soittaa neuvolaan ja kysyä että voiko nää oikeasti olla näin voimakkaat ja voiks niille mitään tehdä, mutta en soita. Nauravat mut pystyyn. Sitten oli niitä supisteloita silloin yks päivä, säännöllisiä, en enää muista kirjoitinko niistä enkä jaksa edes kammeta tonne edelliseen pinoon, kylläpä ihminen voi olla väsynyt... Pelottaa että ne, ja nää muut päivittäiset supistelot olis tehnyt jotain kohdunkaulalle tms. Täytyy mainita niistä ens kerralla neuvolassa. Nyt en jaksa enää, meen nukkumaan.

Haidih ja tyllerö 28+3
 
Lauantaita kaikille! Heräsin hikkaan, mutta en omaan =)

Käväisin äpolilla keskiviikkona ja näin taas vauvelin ultran kautta. Kauheasti oli kasvanut ja painoarvio oli 1400g. Lähinnä siinä katsottiin että sydän on kunnossa yms, mutta kaikki oli normaalia -yes!. Halusin kovasti kysyä että voisiko lääkäri yrittää katsoa, näkyykö kumpaa merkkiä on tulossa, mutta en kehdannut... ajattelin että lekuri pitää mua pinnallisena kakarana, kun kuitenkin kyseessä oli vauvan terveyden seuraaminen.

Samalla kysäisin verta vuotavista rinnoista ja lääkäri oli ihan ihmeissään. Tutki rinnat ja yritti saadaa kamaa ulos, mutta ei onnistunut ja päätti sitten soittaa ylilääkärille joka määräsi rintojen ultran ja solu/irtosolu näytteen. Tossa vaiheessa olin pyörtyä, kun mielessäni näin jättipiikin joka isketään mun rintoihin. No, ei onneksi ihan näin vaan päättäväinen kätilö sitten lypsi millin verensekaista maitoa koeputkeen. Olipahan kokemus -hehheh... No, ensi keskiviikkona sitten ultraan ja sitten odottelemaan mitä se ja näyte sanoo. En osaa olla oikeastaan huolissani, luulis että tälle on joku normiselitys. Tosin lääkäri&kätilö kyllä antoivat ymmärtää ettei tuo nyt normaalia ole. Hyvä että siis tutkivat. Samalla sitten otettiin 6 putkea verta ja sain uuden ajan neljän viikon päähän. Jos jotain huolestuttavaa ilmenee kokeista, niin soittelevat sitten perään.

Alkaa olla pieni stressinpoikanen noista hankinnoista... varsinkin kun lukee MaiMein ja Tuutikiksen kuulumisia. Vaunuilla ja äpakkauksella ei ihan kauheen pitkälle pötkitä noin niin kuin vauvan hoidossa. Tänään ei ehdi ja ensi lauantaikin näyttää jo siltä että lastentarvikeliikeeseen ei ehdi. Jospa joku päivä töistä tulleessa, haluan kuitenkin ehdottomasti miehen mukaan =)

Jospa tästä lähtisi aamupalalle numero 2... sitten vielä mietin mistä nuo 10 kiloa on tullut ;-) Tosin näin juuri äidin muutaman kuukauden tauon (asuu niiiiiin kaukana) jälkeen ja äidin mielestä kilot ei näy naamasta eikä muutenkaan kuin vain mahasta, joten olen suht rauhallisin mielin. Ja mun äiti ei ole mikään diplomaatti vaan siltä kyllä lentää sammakot suusta, halusi tai ei ;-)

T. Miiku ja tyyppi 29+
 
^tulipa tuosta mieleeni, etten ole tehnyt elettäkään tuplarattaiden hankinnan eteen. Ei ole kyllä rahaakaan ennen äitiyspvärahojen saamista, joten menee se hankinta toukokuulle joka tapauksessa. Meillä kun työnantaja maksaa palkan ekat 72 päivää (Kela maksaa tuen heille sen ajan), niin tulen saamaan ekat "tilini" vasta 30.4. Sinänsä tylsää, että äippäloma alkaa 11.4 ja sille rahalle ois todellakin tarvetta, kun pitäis eteiseen hankkia vaatekaappi, meillä ei ole ja voitte kuvitella miten 4 hgen taloudessa tavarat tursuaa, kun pienessä eteisessä säilytetään myös noi tän hetkiset rattaat, sen lisäksi on vain naulakko ja kenkäteline. No, voishan ne luotolla ostaa ja maksaa sitten tilin tullen :D

ON: mulla ei sitten ollutkaan tulehdusta, lekuri soitti eilen labratulokset :) Hyvä juttu! Nyt oon neljättä päivää mitannut sokrut ja hyvin on pysyny alle raja-arvojen, yhen kerran on paastoarvo ylittynyt. Ihan positiivisella mielellä siis olen, tuskin noilla arvoilla insua tarvii alkaa ottaa.

nepula ja töppönen 29+3
 
Tervehdys tännekin pitkästä aikaa ja aurinkoista viikonloppua joka mammalle!

MaiMeille ja TUUtikiksille tsempit sinne sairaalaan! Toivotaan pikkuisille vielä kasvuaikaa!

Mulla on ollut tällä viikolla talviloma ja onpahan ollut aikaa ajatella vauvaa ja hoidella kotihommia. Liekö tuo liika aika vaikuttanut asiaan, mutta rinnoistakin alkoi tihkua maitoa. Varsin konkretisoiva kokemus näin esikoisen odottajalle!

Kokoarvioista halusin kysellä, että miten teille on päädytty niitä tekemään? Itse sain edellisen arvion rakenneultrassa, neuvolalääkäri ei pukahtanut sanallakaan mitään ja terkkarikin on tosi kokematon eikä osanne käsikopelolla mitään arvioidakaan... Eikä meillä täällä tietenkään ole mitään ultraakaan! No, omaa malttamattomuuttanihan tämä vain on. Tuntuu tuo pikkuinen kasvaneen kuitenkin. :)

Nöösille voimia ja positiivista mieltä vauvan kasvun kanssa. Toivottavasti tänään on oksennusvapaa päivä! Voisitko vielä päivittää mulle LA 14.5. ja synnäri VAS.

Se olis vielä neljä viikkoa töitä ja sitten äitiyslomalle! Uskomatonta, miten nopeasti aika on kulunut!


Tiipula ja musi 30+0 *poks*
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Minua kiinnostaisi tietää oletteko jo käyneet tutustumassa sairaaloiden synnytyssaleihin? En ole vielä päättänyt mikä olisi tuleva synnytyssairaalani ja siksi olisin erityisen utelias tietämään varsinkin niiden äitien mielipiteitä synnytyssaleista, jotka aikovat synnyttää Kätilöopistolla tai Tays:ssa. Tiedättekö onko joka synnytyssalissa esim. ammetta vai onko käytössä yksi amme kaikkien salien kesken? Entäpä onko joka salissa oma suihku? Mitä olette muuten pitäneet kyseisistä sairaaloista, onko henkilökunta mukavaa jne...Mitä nyt vaan olisi potentiaalisesti hyvä tietää... Itse kun en pääse kyseisiin sairaaloihin etukäteen tutustumaan näin toiselta puolelta Suomea. Jo jonkin verran tässä kohtaa jo stressaa kun ei vielä tiedä missä on synnyttämässä. Auttakaa siis äippää hädässä.

Maimei ja Tuutiks :flower: jaksamista ja halit =) Toivottavasti vauvelit pysyvät vielä massussa hyvän aikaa.

Innukka ja piskuinen 29+1
 
MaiMei ja TUUtikiks, tsempit sinne sairaalaan. Toivotaan että pikkuiset molemmilla pysyvät "kodeissaan" vielä monta viikkoa :)

Nöösille kiitokset uudesta pinosta. Ja älä huolehdi liikaa tuosta painosta, kyllä se siitä voi nopeastikin kasvaa ja kunhan vaan on riittävä niin kaikki hyvin :)

Tiipula, mulle ei myöskään ole kokoarviota annettu sitten rakenneultran eli ei mitään hajua minkä kokoinen prinsessa sieltä on tulossa.

Hankinnoista niin ei täälläkään ole tehty mitään asian eteen :( Ei olla saatu edes vaunuja vielä aikaiseksi ostettua mutta jotenkin luotan että kyllä ne nyt ehtii sitten kun äitiysloma alkaa. Ja meillä ei ole vielä kuitenkaan edes päätetty että mitä ostetaan että sekin mietintä täytyy tehdä vielä. Vaunut ostetaan uutena mutta kaikki muu käy kyllä käytettynäkin. Onko muuten suosituksia, kannattaako rintapumppu ostaa ja kannattaako se ostaa etukäteen vai sitten vasta kun huomaa miten maitoa tulee?

Mulla on viime päivinä ollut mahan kanssa vähän ongelmia, tuntuu että nuo Ferroforte rautatabut vetää mahan ihan kovaksi kun ei muutenkaan ole mitenkään nopea suolisto. Ja lisäksi jotain närästyksen tyylistä on ilmaantunut, mua ei ole koskaan närästänyt eli en tiedä onko se tätä mutta oletan että on ;)
Nelli ja Kultahippu 27+5
 
TUUtikiks tsemppiä sinulle myös sinne sairaalaan! =)

Jotenki ei osaa edes kuvitella vielä omalle kohdalle että vedet menis tai vastaavaa. En tiedä miksi mutta mulla on viime päivinä jo ollut niin kypsä olo tähän raskauteen eikä yhtään auta ku tietää että ainaki 12viikkoa jäljellä. Tää selkä ja kylkisärky on ihan kamalaa! Tänäänkään ei voinu kunnolla nauttia ku käytiin miehen kans ulkona syömässä ku alko niin särkemään se istuminen :/ Vaakataso on ainut mikä auttaa..

Mutta masukki ainaski liikuskelee kovasti, ihana ku potkasee takasin jos pikkuisen töytäsee <3

Mutta nyt nukkumaan ja huomena aamusta sitten kirppistelemään.

Diipeli ja justiina 28+5:heart:
 
Heippa piiitkästä aikaa!

Jos nyt vain kertoilis vertailun vuoksi omia tietoja :)

Viime neuvolakerralla sf-mitta oli 29cm, painoa tullut nyt n. 9kg. Piti käydä lääkärillä saikkua hakemassa ja kohdunkaula on lyhentynyt ja on nyt 2cm (alun alkaen ollut 3cm). Ei kuitenkaan mitenkään lääkäri tuota kommentoinut että olisi kieltänyt mitään. Teen raskasta työtä ja tuntuu niinkuin joku puristaisi oikein kovaa ylävatsasta sisäpuolelta. ? Haluan kuitenkin jatkaa töissä sen mitä jaksan :)

Närästystä on tullut mutta onneksi lievänä. Tuo kumartelu töissä aiheuttaa sen. Kaveri potkii kylkiluihin välillä mikä ei tunnu aina mukavalta :/ Tässäkin kun istuu niin pitää suoristaa selkää kun tuntuu että muksu on ihan kasassa..

Hankittu on nyt vaunut, muuta pikkuhiljaa, onhan vielä aikaa..

cissus 30+0 :D
 
Nepula: Mulla kohdunsuu oli viel ainakin lähes täydessä mitassaan!!!

Nyt taas pari päivää supistellu todella tiuhasti ja melkosen ytysti... hiukan tosissaan jo alkaa huisimaan!!!!! Supistelee vaikkei mitään tee, tosi "kiva"!!! Ja liitoskivut... apua, en pääs ees käveleen kunnol! :(

Hankintoja
pitäs tehä, mut ei vaan saa aikaseks... pitäs ostaa tuplarattaat, turvakaukalolle telakka... en jaksa pelata turvavöitten kans, ku viime kerrast autoki vaihtunu!!! Sit pitäs saad makkari rempattuu ennen uuden tulokkaan syntymist! Ku ei vaan tulis kiire.. heh!!! ;)

mama ja "tahvo" 28+1
 
Moi!
Mä oon pessy kaikki vauvan vaatteet, petivaatteet yms. Ja sitterin ja kaukalon, lelut... =)
Mietin silleen, että kun tässä yh:na oon, niin onpahan kaikki valmiina, vaikka joutus heti sairaalaan! Vaunut on vielä siskon luona, saan siltä yhdellä olleet, melkein uutta vastaavat.

Nyt vaan odotellaan!

Miuku ja pötkylä, 28 poks!
 
:confused:Heippa!

Flunssa iskeny tänne, ei kiva :mad: Töissä ollaan kuitenkin...

Mennään ensi viikolla kattomaan yhtä kolmiota ja sinne tarttis remppaa tehä, siis kaikki pinnat eli lattiat ja seinät ja keittiön kaapit (aateltii jos vaihtais vaan ovet). Kylppäri ja vessaa ei laitettaiskaan nyt vielä koska ne sit maksaa, mut katotaan nyt ensin millanen se kämppä ees on :D
Mutta kyllä alkaa kiire tulemaan...Toivottavasti se olis sopiva meille edes muutamaks vuodeks.

Eilen taas kattelin vaatteita ja esittelin niitä "isukille" ja plajonhan niitä jo oli kertynytkin, huh :D
Mutta mä oon tämmönen shoppailuholisti. Itelleni en oo kyllä nyt ostanut pitkään aikaa mitään suurempaa vaatetta tms. mutta vauvalle senkin edestä.

Ootan et pääsen tästä mahasta eroon ja saisin ylipainoa pois ja vois alkaa pukeutumaan nätteihin vaatteihin..Jotkut kevät kengätkin tarttis saada, mutta emmää vaa tie millaset. Ja miten se laihduttamine voikaa olla niiiii vaikeeta..:confused:

Tästä tuli taas tämmönen mun oma parjausketju, soori!!
 
Muakin kiinnostaa tietää kokoarvioista, että miten niitä on tehty rakenneultran jälkeen... Eli miten niihin pääsee vai pitääkö olla joku syy, että ultrataan. Vai ootteko käyny yksityisellä?

Innukka, mä oon 2 x synnyttäny Taysissa ja kolmas syntyy siellä myös. Niillä on siellä tasan 1 sali, jossa on amme. Jos siihen saliin haluaa, kuten minäkin, niin kannattaa laittaa se jo synnytystoivelistaan, koska se on varsin haluttu ja varattu. Mä odotin siihen saliin 4 h synnärille mentyäni, suihkussa olin sen ajan kunnes se vapautui. Käsittääkseni joka salissa on oma suihku ja wc. Salien lukumäärää en muista... Ne on kyllä rempattu ihan viime vuosina, joten silleen ihan mukavat ovat. Taysissa on aina ja koko ajan henkilökuntapula, joka sitten näkyy tai ei, riippuen sattuuko ite tuleen ruuhka-aikaan synnyttämään. Henkilökunta (kätilöt lähinnä) on mun mielestä kyllä osaavaa ja ystävällistä, en oo kertaakaan törmännyt kehenkään ikävään henkilöön. Lääkärit on vähän jurmuja, mutta eikös ne aina?? :D Lähinnä tilanpuute näkyy synnytyksen jälkeen, kun huoneita on liian vähän synnyttäjiin nähden, siellä saattaa joskus joutua olemaan käytävillä odottamassa huoneen vapautumista. Tämän vuoksi Tays on myös hanakka kotiuttamaan nopsaan äidit ja vauvat, mikäli kumpikin on ok. Esikoisesta olin sektion ja vauvan lastenosastohoidon vuoksi siellä 5 päivää, mutta tokassa normisynnytyksessä kätilöt rupes jo vuorokausi synnytyksestä ehdottamaan, että miten ois kotiutuminen seuraavana päivänä. Lähdin sitten tokana päivänä, kun ei mulla ollut syytä jäädäkään ja itekin olin silleen hyvässä kunnossa, mitä nyt verenhukka vielä huippas hieman.

Nelli, mä ostin rintapumpun etukäteen ja mulle se oli todella tarpeen. Multa tuli päivässä maitoa reilusti yli vauvan tarpeen ja pakastin sitä litratolkulla. Muutenkin jos sattuu maito nousee rintoihin niin että niitä pakottaa ja tuntuu että tissit lähestulkoon halkee, niin pumpulla saa mukavasti helpotusta siihen :) Kaikille näin ei tietty käy ja pumppu voi olla turhakin, mutta senhän saa kyllä myytyä hyvin eteenpäin :) Mulla on Medelan käsi- ja sähkökäyttöset molemmat, luulin pärjääväni käsipumpulla, mutta kun jouduin joka päivä pumppaamaan monta kertaa, niin sähkövempain oli ihan ykkönen! Ja ostin sen käytettynä 20 eurolla, käsipumppu oli kaupasta.

nepula 29+5
 
Maimei ja TUUtikiks kovasti jaksuja ja vointeja sinne molemmille. Toivottavasti kaikki menee lopulta hyvin. Sairaalassa makaaminen ei kyllä ole mitään mukavimpia hommia maailmassa, mutta pienen vuoksi sitä on vaikka päällään. Itse myös makasin esikoisesta kaksi viimeistä kuukautta sairaalassa ja luinkin koko sairaalan kirjaston hömppäkirjallisuuden puhki :D

ON: Täällä on maha valahtanut alas ja viimeyönä oli taas kipeitäkin supisteluita jotka jatkui aamupäivään asti ja silloin niitä tuli 5min välein. Pääsin sitten päikkäreille kaksosten kanssa aamupäivästä niin hellitti, mutta kovettuu heti jos mitään tekee. Kävely sattuu niin sairaana jalkoväliin ettei ole tosikaan. Oliskohan tulokas nyt sitten kääntynyt rt ja työntänyt jo päänsä niin kohdalleen? Kaksosten odotuksessa A meni todella aikaisin rt ja todella alas päänsä kanssa ja silloin oli samat tuntemukset.
Torstaina onkin taas äitipoli ja ultra niin pääsee katsomaan tilanteen niin masuun kuin kohdunsuullekin.
Asioilla jaksaa käydä tasan yhdessä paikassa tai loppupäivän ja seuraavan yön saa kärsiä supisteluista takuu varmasti.
Mutta joskos tämä tästä.

Enie + Tou 30+1
 
Innukka: mä oon synnyttäny Kättärillä x 2 ja kolmonen syntyy siellä myös. Mulla ei oo paikasta mitään pahaa sanottavaa, muuten olisinkin varmaan menny naikkarille välillä =)

Mulle on sattunu mitä ihanimmat kätilöt. Mä muistelen siltä tutustumiskäynniltä, et amme ois vaan yhdessä huoneessa. En tiiä mikä käytäntö sen suhteen on, enkä ole tehnyt mitään synnytyssuunnitelmaa ikinä joten en tiiä siitäkään mitään. Suihku ja vessa on kaikissa huoneissa. Siellä Haikaranpesän puolella on kaikkii muitakin välineitä (patja lattialla, pallo yms.), mut en ehtiny niihin viime synnytyksessä paljoo tutustuu, kun poika tuli sen verran nopeesti ja me ei siis oltu käyty sitä haikaranpesän valmennusta, kun menin sinne vaan siks et tavallinen puoli oli täynnä.

Noista henkilökuntavajeista en tiiä, en ole henkilökohtaisesti huomannut sitä/kiirettä ainakaan omassa potilassuhteessani. Tokan synnytyksen jälkeen oisin kyllä päässy kotiin heti seuraavana päivänä, mut halusin jäädä ja sain kyllä jäädä. Käytävillä en ole nähnyt siellä kenenkään maanneen ja viimeksi synnärille olikin hetken aikaa sulku, koska lapsivuodeosastot oli täynnä.

Kokoarvio: mä en kans ole ikinä päässy mihinkään kokoarvioon, eikä mulle ole vielä yhdessäkään raskaudessa kerrottu vauvan painoarviota. Paitsi käsikopelolla tehty sit salissa ja terkkari on saattanu jotain sanoa jos olen kysynyt, mut ei sekään painoa vaan et "iso kyllä on" :D

Jadey ja vaavi 31+1
 
Heippa!
Tää flunssa ei nyt lähe pois, muta on se jo onneks helpottanut. Tosin emmä kauheesti oo lepäilly vaan painanu töissä ja koiran kanssa...

Se asunto jota piti mennä kattomaan ja johon mies oli jo suunnitellu kaiken rempan, olikin menny aikoja sitten, mutta unohtaneet ottaa pois myynnistä..Justiinsa. Ja nyt ei taas mitään näkyvillä..Voihan prkl...:mad:
Ja kaiken lisäks joudun kelalle maksamaan 1000e takaisin. Eli ei kovin hyvä päivä tänään, ei...

Mutta iloisempiin vauva-asioihin. Löysin ihanat Brion ruskea kukka-sarjaa olevan reunapehmusteen ja verhokatoksen ja nyt kävi vielä sellanen tuuri, että verhokatos tarjouksessa vain 15e, norm.48e ja reunasuojus 35e, norm.46e. Eli saan ne edullisemmin! Jeee mikä tuuri!!!! Ja nyt saan just sellaset ku haluan ja olin jo pitkään katellu, mutta aatellu etten raaski ostaa..Ihanaa!
Tosin eri liikkeestä (se verho oli vaunula.com tai vaunula.fi vaan sen 15e), mutta täällä tosi hyvä kuva koko setistä:
Lastentarvike Baby Style Oy - Brio Katosverho, Ruskea Kukka

Tosin tollasilla en tee mitään ellei sitä asuntoa löydy koska nykyiseen ei mahu pinnis makkariin. Äh!

Laittakaa kuvia mitä juttuja ootte ostanut, olis ihana katella niitä :D
 

Yhteistyössä