*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Maaliskuussa

Neuvolassa käyty eilen ja terkkari ihmetteli sen ultraajan toimintaa niistä munuaisaltaista. Sanoi, että perjantaina sitten ootte kovina kysymysten kanssa kun menette sinne, koska meillä on oikeus tietää kaikki niistä tutkimuksista ja tuloksista. Saa tehdä tällä kertaa kunnolla sen tutkimuksen !

Vauva kääntynyt taas perätarjontaan, todella paljon liikkuu. Syntymäpainoks epäili terkkari 4 kiloa. Puoliso on syntynyt 4 kilosena, tai no tarkemmin 3,9 kilosena :D.

Olo parani huomattavasti kun pääsi eilen käymään siellä neuvolassa. Seuraava aika onkin sitten raskausviikolla 35. Saanen nähdä että tuleeko tuo kääntymään ollenkaan pää alaspäin pysyvästi kun näyttää joka kerta vaihtaneen asentoa..

Hehee, juuri kuulin että idolillani Mariah Careyllä laskettu aika 14. toukokuuta :) :D.

Itselläni synttärit ensviikon keskiviikkona :).

Ja viikonloppuna mennään puolison kanssa synnytysvalmennukseen tohon keskussairaalaan, lauantaina klo 12-14.
 
Viimeksi muokattu:
KIITOS kaikille voimista!! Olin tosi iloisesti yllättynyt kuinka moni oli jaksanut kommentoida, vaikka itse kirjoitan niin harvoin. Tuli tosi mukava fiilis. KIITOS:)

Meidän tyttö on joutunut taas osastolle hoitoon, tuo tulehdus ei nyt ollenkaan näytä rauhoittuvan. Nyt täytyy lähteä takas sairaalaan, onneks mies jäi sinne, kun itsellä alkaa olla jo hieman tuskaista oma olo niin ei tytön tarvi olla hetkeäkään yksin. Munuaisiin siis noussut virtsatietulehdus taas diagnoosina...sen lisäks kova flunssa ni jouduttiin erkkaan...ei siis liikkumista huoneen ulkopuolelle:|

No, toivottavasti tuo kevätaurinko antaa voimia meille kaikille niitä tarvitseville. Aivan ihana ilma! Harmi ettei siitä tänään ehdi nauttia, mutta kiva se on ikkunastakin katella..

Kathe
 
Kovasti jaksamisia katherine! Toivon teidän tytölle pikaista parenemista ja paljon voimia .


Niin ja oliko se haaveilija kun kysyi tosta eläinjutusta...Meiltä löytyy 2 koiraa, ja loppuvuodesta olisi tarkoitus jättää pentu kotiin mikäli sellaisia nyt tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

MaiMei: No, eipä me päästy ees yhtä pitkälle kuin te. Hienoa, että ootte jo päässy Kättärille. Sehän on hyvä merkki. Perässä kuljetaan.

Seuraa synnytys tarina: 30+2 perjantaina 18.3. meille syntyi kiireellisellä sektiolla poika 1425g, 41cm. Mullahan siis meni lapsivesi rv28 ja oli toiveita, et kaveri ois voinu olla mahassa silti 34.viikolle. Keskiviikkona 16.3. äitipolilla oli vielä kaikki hyvin, mut torstaina alkoi taas supistelee ja olo oli kummallinen. Perjantai aamuna soitin NLK:n päivystykseen ja käskivät tietysti tulla näytille. Klo9.20 olin päivystyksessä, klo10.30 lääkäri totesi tulehdusarvojen nousseen ja "tänään leikataan". Mitään suurempaa hässäkkää ei ollu, synnytyskertomuksessa luki kiireellinen sektio. Klo 14.33 poikamme näki päivän tai paremminkin leikkaussalin valon.
Sen jälkeen onkin sitten tullut murheita. Poika on sairastunut jo kahdesti pahemmin tarviten hengitysapuja. Mä sain komplikaation leikkausesta ja kohtutulehdus jyllää edelleen.
Monta sairaalaviikkoa on pojalla edelleen edessä, mutta kyllä tästä kasvetaan.

TUUtikki + KALApoika 13päivää (32+1)
 
Onnea TUUtikiks! Ja voimia teillekkin sinne sairaalaan, parantukaa pian!




Oliko täällä aneemisia vielä? Mulla on ylimääräsenä kaks ja puoli liuskaa Obsidania, heitän ne menemään jos joku teistä ei halua? Mulle voi laittaa yv:nä osotteen niin heitän postiin. Paketti on ostettu noin kuukausi sitten.

Mustajuuri
 
Tiudeliini: Me otettiin vauvavakuutus Fenniasta. Oli tosi halpa ja silti tuntu, että ihan sopivat korvaukset. Otettiin siihen mukaan talovakuutus niin siitä sai jotain alennusta. Itse en varmaan vakuutusta olisi ottanut, koska mulla eikä mun sisaruksilla ei ole, eikä ole ikinä tullut tarvettakaan, mutta poikaystävä koki sen todella tärkeäksi ja niiden perheessä on kuulemma ollut tosi paljon hyätyä siitä, niin otettiin se sitten. :)

Mustajuuri: Mulla oli kans Sf 32,5 viikolla 32+6 eli yläkäyrän yläpuolella. Terkkari ei siitä kuitenkaan mitään maininnut, mutta eilen kun olin neuvolassa niin tää toinen terkkari katto taas , että vieläkin mennään normaalikäyrän yläpuolella. Antoin mulle uuden ajan viikon päästä ja jos vieläkin Sf liian suuri niin sitten joudun kokoarvioon! :( Toivoisin niin kovasti, että lapsi olis normaali kokoinen, koska en halua synnytyksen käynnistystä, koska toiveena olis aivan luomusynnytys. Saa nyt nähä! :(

Painoa on taas tullut hirveesti!! 1,6kg viime käynnistä eli 800g/viikko. Pikkasen taitaa turvotusta olla mukana, mutta jotain mä varmaan teen väärin, kun koko raskausaikana tullut jo 18,6kg. Liikun kyllä joka päivä. Pyäreilen kouluun ja käyn joka päivä vähintään puolen tunnin kävelyllä. Taitaa siis johtua mun mutusteluista!!:) Makeanhimoinen ihminen kun olen! :)

Tänään poksuu jo viikko 35!! :) Ihanaa!! :)
 
Onnea TUUtikiks pienen pienen pojan syntymän johdosta:heart: Toivottavasti pienoinen jaksaa kaikesta huolimatta hyvin!

Katherine::hug: Jaksamisia koko perheelle!

Tiudeliini: Täällä kans perätila-poika, josta synnytyslääkäri sanoi, että tuskin kääntyy.. Meillä kontrolli ä-polille pääsiäisen jälkeen. Ja luultavasti leikkaus edessä. Alakautta en aiempien repeämien takia aio perätilassa olevaa vauvaa synnyttää. Toki leikkauskin jännittää ihan hirveesti:eek:
Onko kenelläkään kokemusta suunnitellusta sektiosta?

Mutta nyt tämä lähtis päiväunille|O
-leena ja mustikka 33+2
 
Mulla oli jotenkin mennyt ohi kokonaan toi katherinen lapsen tilanne! :ashamed: Voi kamala! Mulla särkyy sydän kun pojalla on vähän kuumetta, en voi edes kuvitella miten teitä huolettaa tytön tilanne, kun sairaalahoidossa joutuu olemaan... Voimia teille ja etenkin tytölle!

Mulla iski silmään toi teddybearin sf-mitasta huolehtiminen... Mitä hittoa ne yrittää kaikki pistää samalle käyrälle?? Mua ainakin ärsyttäis tollanen ylireagointi! Mulla oli jo rv 28 sf-mitta 30 cm, mut sitten kaks viikkoa myöhemmin oli edelleen sama mitta, koska oli eri mittaaja. Kysyin asiasta nin kätilö sanoi että tää on hyvin subjektiivinen mitta, ei mikään eksakti tiede. Eli riippuu tosi paljon mittaajasta. Ja painonnoususta vielä sen verran, että mulla tuli esikoisesta 21 kg, oli paljon turvotusta mutta myös rasvaa, koska söin aika huonosti. Poika oli 3,9 kg ja mä tiputin kilot parissa kuukaudessa. Että älä ainakaan liikaa ala stressata, ei tee hyvää vauvallekaan. Ja sitä paitsi, noi kokoarviot ultralla ei oo todellakaan mitään 100 % varmoja arvioita! Mulle sanottiin 41+2 ultrassa että 3,6 kg ja päivää myöhemmin kun menin sitten synnyttämään, kätilö arvioi käsikopelolla ja kokemuksella että 3,8-4 kg. Ja tosiaan poika painoi sen 3,9 kg. Ja oon kuullut paljon tarinoita, joissa arvio on mennyt pieleen toiseenkin suuntaan ja pahasti. Että jos et oikeesti halua käynnistystä niin älä ainakaan hirveän herkästi usko niitä kaikkia pelotteluja. Tai hanki vaikka toinen arvio yksityiseltä, jos teillä on siihen varaa.

Ja leena77, en tietenkään tiedä millä perusteilla lääkäri on sanonut että tuskin kääntyy mutta sulla on kuitenkin vasta 33 viikkoa täynnä, oon kuullut niiiin monta tarinaa missä vauva on kääntynyt vasta joskus rv 37. Itse haluaisin kyllä koittaa perätilasynnytystä, jos tulisi ajankohtaiseksi perätilavauva, mutta se on täällä aika vaikee toteuttaa. Lääkärit pelkää niin paljon lakikanteita että pistää sektioon hyvin herkästi. Birth centerissä ei hoideta perätilasynnytyksiä ollenkaan, joten joutuisin sairaalaan - mikä tietty on ihan oikeinkin, kyllä siinä on sen verran haastavampi tilanne edessä että pitääkin olla sairaalan palvelut ja henkilökunta käden ulottuvilla.

Apua, joo siis TUUtikiks miljoonasti onnea ja voimia teille ja etenkin pienelle pojalle! :)

Eipä vauvasta sen ihmeempiä kerrottavana, edelleen hytkyy ja hikkaa ja potkii kovasti. Taitaa siis voida ihan hienosti. :) Väsyttää kyllä koko ajan, kun en saa yöllä jostain syystä kunnolla nukuttua... Ei supistele eikä vauva pidä hereillä, ja esikoinenkin saatiin superhelposti vihdoin nukkumaan yöt kokonaan omassa sängyssä eli sekään ei mua enää monota. Silti herään suunnilleen joka yö klo 3 enkä saa enää unta. Ja sit kuitenkin pitäis koko päivä jaksaa keksiä pojalle tekemistä... Hohhoijaa.

Luomis 31+4
 
Me otettiin vauvavakuutus Pohjolasta, esikoisella on ainakin tullut erittäin (!!) tarpeelliseksi ko. vakuutus.

Onnea TUUtikiks!!

Täällä vauvelilla myös hikka useasti, kovasti laittaa pyllyään vatsaani vasten varsinkin kävelylenkeillä.. ei tunnu kivalta. Muutaman kerran supistellut, mutta eipä muuta..

Vauvan tavarat ovat pestyinä + laitettuina, en ole vielä pinnasänkyyn laittanut petivaatteita tms. Sairaalakassikaan ei ole vielä valmiina, vauvalle olen sentään katsonut vierashuoneen sohvalle kotiintulovaatteet + kaukalon + kassin valmiiksi..

Väsyttää kokoajan, yöllä kans herään parikin kertaa, saan onneksi nukahdettua uudelleen:) Ensi viikolla olisi neuvola.. Nimiä mietitään kokoajan, mutta ei vain tule mitään hyvää vastaan, ehkäpä se sitten, kun näkee vauvan - osaa paremmin sanoa, minkä näköinen nimi kuuluu:)

Piuh ja vauveli 33+3
Odottavan aika on pitkä....
 
Luomuvaimo: Sen takia lääkäri näin veikkas, koska vauvan peppu oli jo tosi alhaalla. Sisätutkimuksen yhteydessä tunsi sormella pepun.. Ja toki tuo kontrollikäynti on siksi rv 37+ , jos ipana suinkin päättäisi siihen mennessä kääntyä itse:) Mä niiiiiin toivon, että kääntyisi..
-leena
 
Onnittelut pienestä pojasta myös täältä Tuutikikkikselle. Ja kovasti tsemppiä alkutaipaleelle!

Pikaisesti kyselen että ono teillä muilla ollut turvotuksia? Minulla on noin viikon ajan kädet, siis ranteista sormiin turvotelleet. Kurjan tuntuista ja vähän väliä niitä jumppaan ja pidän ylöspäin, se tuntuu auttavan. Tuntuu että nuo suonet joita ei yl edes huomaa, niin nyt pullottavat täysillä!!! Verenpaine ja pissa maanantaina neuvolassa olivat kuitenkin ok. Ja esikoisesta minulla ei ollut tälläistä vaivaa lainkaan. Eli löytyykö kohtalontovereita?

Aurinkoista loppuodottelua kaikille!

Esteri + tytteli 33+5
 
Moikka! Ahdistaa nuo raha-asiat taas kovin..Maksoin äsken laskuja 700e edestä ja vielä olis vuokra maksettavana ja kuukauden ruuat..Apua..Mites sit ku ens kuussa menee 200e enemmän asumiseen ja rahaa tulee 400e vähemmän?? Voi itku..AHDISTAA.

Mutta hyvä tässä valittaa raha-asioista ku ite olen tänään tuhlannu.Tai no tuhlannu ja tuhlannu, ihan tarpeellisia asioita löysin kirppikseltä. Meinaan ihan ku uuden hauckin sitterin lelukaarella, turkoosin värinen, jossa roikkuu nallepuh, tikru ja nasu. Makso vain 18e. Oli kyllä ihana ja tosi hyvä kuntonen. Säästin kivasti rahaa ku olin kattonu uutena sellasta mustapunasta ni 50e ja toi maksais uutena 69e. Et hyvä löytö kyllä!!
Ja sit ostin unipussin 0,50e ja adidaksen pienet tossut ku uudet 5e...pussillisen sukkia 0,50e...
Semmosia löytöjä tällä kertaa :)
Tarvii alkaa kattomaan tarkemmin mihin rahani tungen..Mäku osaan todellakin tuhlata sitä..

Niin ja onnea Tuutiksille pienestä pojasta! Toivottavasti lähtee parempaan suuntaan teidän molempien kannalta!!!
 
TUUtikiks Oikein paljon onnea ja voimia kovasti koko perheelle :heart:

ON: Äippäpolilla kaikki ok tänään. Masukilla painoa n.2156g ja hienosti mennään keskikäyrillä vastaten viikkoja. Ei siis ole sokrut tässäkään raskaudessa vaikuttaneet joskaan ei ne ole korkealla olletkaan, päin vastoin.

Enie + Tou 33+5
 
TUUtikiks, onnea pikkuruisesta vaavista! Toivotaan että teillä alkaa nyt kaikki mennä parempaan päin eikä enää mitään uutta ikävää tule vastaan :)

Nyt kun näitä synnytystarinoita alkaa tulla ja monet on jo pakkailleet sairaalakassiakin, tulee itselle sellainen olo että on ehkä liiankin rauhassa ja luottaa että se syntyy sitten laskettuna aikana.. Ja tarkoituksella jätän kaikki vaatteiden pesut ja muut järkkäilyt ja viimeiset tavaroiden hankinnat äitiyslomalle että ehkä pitäisi jotain tehdä valmiiksi että jos ei kaikki menekään niin kuin suunnittelen :D Sitä vaan ei omalle luonteelleen voi mitään jos on sitä tyyliä että "kaikki viime tingassa"...

Mua on alkanut hirveästi kiinnostamaan nämä vauvan kokoarviot ja sf-mitat ja muut, tuntuu että meillä ei neuvolassa minkäänlaisia arvioita heitellä ja kun ei ole mitään vikaa niin ei "pääse" ultraankaan että saisi tietää jotain. Itseä pelottaa vauvan koko siksi että minä ja mieheni olemme molemmat painaneet syntyessä yli 4kg. Sf-mittani on toistaiseksi kai aika normaali (26cm) mutta silti pelottaa että mitä jos siellä on joku iso jätti tulossa, pituutta mulla on vaan 160cm eikä lantio hirveän leveä taida olla... Mä olen ehkä omaan neuvolatätiini vähän pettynyt koska hän vaikuttaa aika aloittelijalta joten itsellekin tulee vähän epävarma olo siksi. No ehkä pitää ensi viikolla kysyä näistä koko-asioista ja katsoa mitä hän sanoo...

Vauvavakuutuksesta, me otettiin Tapiolasta ja kyllähän se aika kallis oli. Itse alkasin jo uudelleen harkitsemaan sen ottoa mutta mies halusi sen niin sitten se otettiin. Yleensä meillä on minä ketä teen kaikki päätökset niin sitten jos mies joskus jotain haluaa/päättää niin mielelläni myönnyn ;)

Haaveilija, hyviä ostoksia olit löytänyt kirppikseltä, kyllä tollasiin saa vähän rahaa laittaa kun vertaa mitä ne uutena maksaisivat. :) Mä olen myös tuota unipussia meinannut ostaa mutta ei ole vielä tullut vastaan, samoin imetystyyny on kirppis-listalla. Saako muuten tuota unipussia käyttää jo ihan vastasyntyneellä?

katherinen tytölle paranemisia, ei ole varmaan helppoa raskaana ollessa käydä sairaalassa jatkuvasti ja katsoa kun oma lapsi kärsii :(

Täällä on mahassa hirveä jumppa jo kolmatta päivää, tuntuu että vauva on nyt jotenkin aktivoitunut tai sitten on vaan kerännyt massaa että liikkeet ovat voimakkaampia.

Nelli ja Kultahippu 31+3
 
Oi TUUtikiks!! Oon kovasti odotellut uutisia! Näin teidät, sut ja miehesi, vilaukselta K7:n käytävällä joskus yli viikko sitten ja arvasin, että synnytetty on! Ja siitä asti olen kovasti täällä päivystänyt, että milloinhan kirjoittelet. PALJON ONNEA!! Poikahan syntyi siis vain pari päivää meidän pojan jälkeen. Kurjaa, että olette sairastelleet. Sä sait taas kohtutulehduksen, voi ei!!! Mutta tästä on suunta ylöspäin, ehdottomasti!! Paljon voimia ja tsemppiä! :hug: Kerro muuten, mikä nimimerkki olet, jos päädyt Kevyt-sivustolle! Mä olen Chiisai. En oo kyllä vielä siellä juuri kirjoitellut.

Meillä on edelleen mennyt mukavasti, poikanen pääsi lämpökaapista tavalliseen sänkyyn ja kolme päivää sitten aloitettiin tisun maistelu. Ja voijettä sieltä alkoikin sellainen hyökkäily päin nänniä, ettei voinut kuin nauraa! Ihana!! Imetys on maailman mahtavinta puuhaa! Etenkin tällaisessa tilanteessa, kun ei ole saanut olla niin paljon vauvan lähellä, kuin haluaisi. Niin laatuaikaa kuin vain voi olla... Paino on noussut hiljalleen, huomenna taitaa viimein mennä 1500g rikki. Nyt sitten kauhea kiri päälle, että päästään about normisynnytyspainoon laskettuun aikaan mennessä! Joka siis on tuo Mariah Careyn aika, 14.5. :)

Hassua ajatella, että teillä on vielä tuollaiset samanlaiset ja paljon isommatkin vauvat masuissa, kuin mitä meidän jo maailmassa oleva poikanen... On ne niin täydellisiä ihmisiä jo vain!

Uusia synnytyskertomuksia odotellen, vaikkei toki kenelläkään ole vielä kiirus lainkaan! Hyvää alkavaa huhtikuuta, enää kk ja se on toiveiden toukokuu!

T: MaiMei ja miniboy 16 päivää (33+5)
 
Onnea onnea paljon Tuutikiks! :flower: Tästä ne vauvat alkaa satelee, ja kaikki menee ihan varmasti hyvin kasvujen ja muiden ongelmien kannalta. Aivan ihanaa!!

Ja tuo Maimein kirjoitus tuossa ylhäällä... jotenkin ihanaa luettavaa, tuntuu etten malta odottaa omaa vaavia syntyväksi, varsinkin kun eilen näin sellaisen vastasyntyneen taas kaupoissa käydessäni vaunuissa köllöttelemässä, eikä yhtään helpota kärsimättömyyttä sekään, että viimeyönä näin unta että synnytin täydellisen pikkuisen tyttösen :heart:

Katherinelle myös tsempit, kaikki varmasti kääntyy parhain päin!

Esteri234: Kyllä mulla on turvotusta. Sormissa en nyt niinkään huomaa, mutta varsinkin jos olen seissyt tai touhunnut lähes koko päivän, alkaa pohkeissa olla sellainen tunne että ne räjähtää. Sitten helpottaa kun käy makuulle. Pohkeissa on tuntunut joka raskaudessa, ja ekassa raskaudessa mun normaalisti luiset pienet jalkapöytäni ja varpaani, muuttuivat samannäköisiksi kuin nakkipaketin sisältö :D Se oli jotain järkyttävää, mutta koska muita oireita ei pahemmin silloin ollut, niin terkka viittasi vain kintaalla.

Painoarvioista: Ne todellakin heittävät, joskus muutamalla sadalla grammalla, joskus paljon isommallakin luvulla. Mä muistan kun pikkiriikkisen kropan omaavalle siskolleni sanottiin että "nippa nappa kolmekiloinen vauva sieltä syntyy", niin pullahtipas jonkin verran yli nelikiloinen. Tosin siitä on aikaa pikkasen, mutta systeemit oli samat. Meidän esikosta sanottiin edellisenä päivänä synnytyksestä ultrassa, että poika on 3200g. Seuraavana päivänä syntyessään painoi 3510g. Kuopuksesta sanottiin ettei paina edes kolmea kiloa. Painoi 3035g syntyessään. Tuli mieleen tuosta Nelli 79 kirjoituksesta painoarvioista, että eikö esim. pelkopolin kautta pääsisi painoarvioon ultraan jos ei muuta kautta? Siis jos asia oikeasti huolestuttaa/pelottaa, ja synnytyssairaala sattuu vaikka olemaan sama kuin missä pelkopolikäynti on, niin luulisi onnistuvan...? Aika alkaa olemaan kyllä kortilla, jos ensin tarttee lähetteen vaikka pelkopolille (en muista miten se menee) neuvolasta ja sitten pelkopolilta ajan ultraan jne....


Tänne ei nyt kummia kuulu. Päällimmäiset ajatukset on, että olis jo toukokuu, tulis jo lämmin, sulais jo lumet ja syntyis jo vauva että pääsee kärräilemään rattailla ja nauttimaan lämpöisistä säistä :) Tyttö potkii niin pahuksen kovaa ainakin vasemmalla kyljellä maatessani, että välillä tuntuu että hajoaakohan kylkiluut kohta.

Haidih ja tyllerö 32+3
 
Onnea TUUtikiks!!!:flower: Ja myös tsemppiä ja pikaista paranemista molemmille. Toivottavasti vauvelin ei tarvitsisi enempää enää sairastaa.

Mustajuuri: Laitoin sulle yv:tä, toivottavasti tuli perille/osasin käyttää sitä!

Itellä on kyllä aivan loistava olo ollut, paljon kipeämpi olin tuossa keskiraskaudessa! Toivottavasti tää olotila jatkuu... =)

Miuku + pötkylä 31+5
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli käytyä uudelleen siellä munuaisallastutkimuksessa :).
Nyt jäi kyllä tällä kertaa älyttömän hyvä fiilis, oli mukava se kätilö ja se ultraaja :) ! Siinä oli myös mukana rakenneultrauksen oppilas.
Ennen ultrausta katottiin taas sydän ja supistuskäyrä, sydänäänet jotain 150 paikkeilla kokoajan ja supistuskäyrä näytti n. 19 tai 20 kokoajan.

Olihan se munuaisallas rajoilla kooltaan, mutta ei sen pahempi. Pistivät merkinnän tietoihin ja ultraavat uudelleen syntymän jälkeen. Kauheesti kasvanu pikkunen, nyt merkkasivat painoksi suurinpiirtein 2100g =).

TUUtikikselle isot onnittelut pikkuisesta pojasta ja jaksamisia :) :flower:

Huomenna synnytysvalmennus, jee :) :) ! Tosin mä oon nähny jo monena yönä tässä unta synnytyksestä ja mua pelottaa aivan kauheesti :S.
 
Leena77: Okei, kuulostaa tosiaan siltä, että lapsukainen on tiukasti pyllytilassa. Toivottavasti onnistuu silti vielä itsensä siitä ponnamaan oikein päin! :)

Nelli79: Mua on aina lohduttanut se ajatus, ettei luonto anna naiselle liian isoa vauvaa synnytettäväksi. Ja siis tiedän toki, ettei näin aina ole, etenkin joku RD luonnollisesti kasvattaa vauvasta "liian ison", mutta mä en ole koskaan pelännyt vauvan kokoa. Minä, mun veli ja mun mies oltiin kaikki reilusti yli 4-kiloisia syntyessämme, ja muutenkin molemmissa suvuissa on aina ollut isoja vauvoja, mutta sektiot on silti olleet tosi harvinaisia, joten luotan kyllä tosi kovasti siihen, että tuolta mahtuu just senkokoinen kuin tarvii. :) Olisin tooosi yllättynyt, jos tää poika olisi paljon alle 4 kg. (Toki etenkin mun koko suku on pitkää porukkaa, ja meidän poika on myös ollut aina tosi pitkä ikäisekseen, että ehkä senkin takia mun on helppo uskoa että meille kuuluukin tulla iso vauva. En mitenkään halua vähätellä sun pelkoja. :) )

Turvotusta ei oikeastaan ole. Joskus jää nilkkoihin sukista jäljet jos oon paljon liikkeessä päivän aikana, mutta tää ei oo mitään verrattuna ekaa raskauteen. :D Tukisukat on kyllä olleet mulla aivan korvaamattomat, vaikka en niitä joka päivä käytäkään. Tällä kierroksella oon myös pitänyt huolta veden juonnista ja siitä, etten syö liikaa suolaisia ruokia (mun heikkous). Täältä saa jopa salmiakkia Ikeasta, mutta ei ole tehnyt samalla tavalla mieli kuin viimeksi, joten sekin varmaan vaikuttaa.

Suonenvedot sen sijaan ovat alkaneet ilmoittaa itsestään... Viime yönä taas heräsin tosi kipeään suonenvetoon. Näitä riitti esikoisenkin raskaudessa. Sitten on jalka monta tuntia kipee kun aamulla nousee ylös. :/

(.) Vauva puskee vissiin päätään tuonne alas, ja samalla kutittelee kai käsillään - ainakin toivon että on pää alaspäin edelleen, hirveen vaikee sanoa. Tuntuu tosi kummalliselta. :D

Käytiin eilen birth centerin ilmaisessa seminaarissa, joka on enemmänkin tarkoitettu vasta paikkaan tutustuville pariskunnille/synnyttäjille, mutta mun mies ei ollut vielä kertaakaan käynyt tuolla niin päätin viedä. Katottiin yksi synnytysvideokin, kyllä siinä molemmilla vierähti pari kyyneltä kun vauva tuli ulos. :') Omaa ootellessa! :heart:

Luomis 31+4
 

Yhteistyössä