Tunteista, itse en ole juurikaan huomannut mitään eroa "normaaliminääni" eli aika lailla normaalit fiilikset on ainakin toistaiseksi ollut. Ei hirveitä raivonpuuskia (siis mitenkään lisää mitä yleensäkin on

) tai itkukohtauksia.
Äitiysloman alkamisesta, itse aloitan 23.4. ja jos vointi sallisi voisin kuvitella jatkavani vielä viikon sen jälkeen töissä, sen verran kesken taitaa jäädä hommat kun realistisesti ajattelee että ei tässä montaa viikkoa ole enää lomaan...
Miuku, onnea uuteen kotiin!

Millä fiiliksellä olet eron suhteen? Toivottavasti ei liikaa kuormita mieltä vaan pystyt nauttimaan raskaudestasi myös!
Calypson ja
Tuutikin tavoin mulla on mahassa levoton lapsi ja sitten joskus harvoin kun vauva on rauhassa pidemmän aikaa niin tulee sellainen huoli että mitä nyt on tapahtunut... Ja sitten pitää vähän herätellä vatsaa että saa itselle mielenrauhan

Mutta tosiaan, ehdottomasti parempi niin että liikkuu paljon kuin se että joutuisi kalastelemaan liikkeitä.
Täällä myös neuvolalääkäri käytynä ja kaikki näytti kuulemma hyvältä. Sf-mitta 23cm ja painoa oli tullut 350gr/vko. Verenpaine oli vähän noussut ja oli 106/60 (jee

) ja vaikka hb:ta ei mitattukaan niin luulen että lisärauta on vaikuttanut kun ei niin enää väsytä ja huimaa kuin vielä kuukausi sitten.
Raju flunssa on iskenyt myös tänne ja ehdin jo pelätä keuhkokuumetta tai keuhkoputken tulehdusta kun oli niin kova kipu keuhkoissa tuossa alussa mutta nyt 4 päivän vuodelevon jälkeen alkaa jo olla elävien kirjoissa. Harmi vaan kun ei raskauden takia saa ottaa mun suosikkilääkettä Finrexiniä. Mutta kyllähän sitä ilmankin pärjää, en muutenkaan ole tottunut käyttämään särkylääkkeitä usein, jotenkin sellainen fiilis että niitä saa olla koko ajan napsimassa jos pieneenkin kipuun ottaa
Saatiin myös äitiyspakkaus tällä viikolla ja ihania hyödyllisiä tavaroita siellä kyllä oli. Äitiysraha-päätöstä ei ole vieläkään kuulunut Kelalta että olisiko siinä sitten ollut jotain epäselvää.
Miten teillä on muuten suunnitelmissa pitää miehen isyysloma? Heti kun vauva syntyy niin kolme viikoa putkeen vai pätkiä jotenkin? Meillä ehkä niin että ainakin kaksi viikkoa heti kun vauva on syntynyt ja sitten mies menisi hetkeksi töihin ja pitäisi sitten kesäloman yhteydessä sen jäljelle jääneen viikon pois. Itse ainakin epävarmana tuoreena äitinä haluaisin ehdottomasti toisen aikuisen rinnalleni kenen kanssa pohtia että teemmekö nyt oikein vai täysin väärin
Toinen kysymys että nukkuuko kukaan odottajista enää selällään? Itse tykkään nukkua mutta olen vähän huolissani siitä että onko siitä jotain haittaa vauvalle. Neuvolasta kysyin mutta ei kuulemma ole jos ei kipuja ole mutta kuitenkin olen netistä eri saiteilta lukenut että selällään nukkuminen blokkaisi jotenkin veren kulkeutumisen vauvalle. Että hieman on epävarma olo
Nelli ja Kultahippu 26+5