Mä oon ollu niin laiska, etten oo jaksanu varata vielä aikaa sokerirasitukseen, varaan sen helmikuun alussa.
Sitten, omaa napaa, päätä ja pitkää juttua tulee, sori, mutta en tiedä mihin tai kenelle purkaa, joten siksi kirjoitin tänne, koska tuntuu yksinäiseltä melkein päivästä toiseen...
Huoh ;(.. Kauheesti masentaa ja ahdistaa ;(, en tiedä onko mulla sitten raskauden aikanen masennus...
Puoliso käy ammattikoulua ja sieltä menee sitten klo 14 töihin ja tulee takasin klo 22, tätä 5 kertaa viikossa. Tiedän että se ajattelee vaan meidän parasta, mutta mulla on melkein joka päivä itku silmässä ja paha mieli.
Monet sanoo mulle, että voisin tehdä joskus jotain, olla esim. kavereiden kanssa, mutta parin vuoden aikana on melkein kaikki kaverit häviny ja lähinnä kaikki kaverit mitä on niin on miehen ja minun yhteisiä kavereita ja vähän vanhempia sellasia.
Vietän päivää lähinnä siivoillen ja järjestellen kämppää. Tuntuu myös siltä että kaikki ihmiset puhuu vain kokoajan mun ympärillä vauvasta ja on kiinnostunu siitä, ei minusta.
Esim. toinen tädeistäni alkoi heti pitämään yhteyttä, kun sai kuulla että me saadaan keväällä vauva ! Soittelee humalassa ja lupailee kaikkia tapaamisia ja sitten ei pidäkään lupauksia !
Mulla on niin hermo menny kaikkiin kieroihin, selkäänpuukottajiin ja sellasiin ihmisiin, jotka ei voi sanoa päin naamaa/heille ei voi sanoa suoraan.
Ja toinen täti haukkui mun puolison pystyyn, sen takia koska mun mies puhuu vain niinkun asiat ovat ja kertoo faktoja ja sanoo suoraan. Se täti sano, että: "Toivottavasti Tiia huomaat parin vuoden päästä millasen miehen kanssa oot yhessä ja saanu lapsen." !!! Yritti niin vitusti neuvoa ja tuputtaa ohjeita ja jankutti, että minkä takia tuossa vaiheessa elämää pitää hankkia lapsi ja kasvatatte siitä epäsosiaalisen ja yms.
En tiedä onko tää tyyppi kateellinen jotenkin siitä, kun ei voi itse saada lapsia. Olkoot miten on, mutta nyt se on alkanut yrittää äitilleni kieroilemaan jotenkin, yrittää lahjoa minua ja puolisoa vaikka viimeksi löi luurin korvaan.
Kaikki v*tun sukulaiset jankuttaa kokoajan siitä tädistä, että teidän pitäis sopia, se on aina ollu tollanen ja ei se mitään pahaa tarkoita noilla sanomisillaan ja puolustelee sen sanomisia ja tekemisiä, mutta mulla oikeesti on menny niin hermo jo että en jaksa enää, en kato tollasta lahjomista eikä ole pyytänyt edes anteeksi. Loukkas kyllä sillon pahemman kerran minua ja minun (tulevaa) perhettäni.
Kaikenlisäks, jos muut ihmiset on niin v*tun tyhmiä ja jaksaa kuunnella ja kattoa tollasta jatkuvaa neuvomista ja v*ttuilua tuolta ihmiseltä, niin siinäpähän on, minä en katsele !
Enkä jaksa kuulla sitä enää yhdeltäkään ihmiseltä, että mun pitäis sopia jonkun sellasen ihmisen kanssa, joka on pitäny mua sylkykuppina (näitähän löytyy), miks mun pitäis sellaseen nöyrtyä ?
Oma äitinikin sanoo, että meidän pitäisi ottaa minun isosisko lapsen kummiksi, mutta miks ihmeessä ? Oon tältäkin siskolta muutamat vuodet saanu kestää neuvomista, vittuilua ja sitä että miten asiat pitäis tehdä !
Eikä olla muutenkaan tekemisissä sen kanssa, eikä puolisoni pahemmin sen takia pidäkään hänestä koska on kuullut aina kaikkia juttuja hänestä, mitä olen kertonut ja joutunut monta kertaa tulla selvittämään pahoja perheriitoja, koska minua on kyykytetty.
Tää mun sisko on 21-vuotias ja täyttää tänävuonna 22, minä olen itse huhtikuussa 19. Tää käyttäytyy lapsellisemmin kuin minä, narisee ja itkee joka asiasta.
Elää viikonloput yleensä äitillä, kun iskäkin on siellä viikonloput (vaikka ovat eronneet) ja siitä siskosta on tullut oikein niitten lellikki, kun muutin pois (tällä mun siskollakin on tietty oma kämppä). Kun minä muutin pois kotoa, niin asiat tuntuivat menevän niin, että isä, äiti ja se mun isosisko käy viettämässä aikaa keilaillen viikonloppuisin, kiertämässä kirppareita, syömässä ja kaikkea muuta sellaista, mutta minua ei pyydetä mukaan, yllätys... Monta kertaa käyny samallalailla, tuntuu vain siltä että he eivät halua mua mukaan, koska en sovi joukkoon. Tuntuu todella ulkopuoliselta. Sitä mun siskoa kohdellaan kuin pikkulasta, lellitään yms. Sillähän on AD/HD todettu tässä viime vuonna.
Aina kun se mun sisko jotain solvasee minusta tai jotain tekee vanhempieni seurassa, niin vanhemmat puolustelee häntä sillä että hänellä on AD/HD eikä se voi sille omalle käytökselleen mitään.
Ja minua ei varmaan senkään takia myöskään hyväksytä porukkaan, koska en käytä alkoholia tai polta tupakkaa, sama juttu on puolisollani oman perheensä kanssa tuon alkoholin ja tupakan suhteen. Omat vanhemmat käyttää alkoholia, mutta ei polta.
Aina kun menen käymään äitilläni, tai muualla sukulaisissani, siellä kaikki puhuvat vaan vauvasta. En tiedä miten saisin ihmiset ymmärtämään, että on olemassa myös minä, ei vain se vauva.. Tuntuu että kaikki ihmiset on unohtanu MINUT.
Toisella puolella sukua sitten (eli minun isän puolella) jauhetaan siitä kuinka nuorena sitä alettiin kersoja vääntämään (eli kyse taas minun elämästäni ja sitä spekuloidaan) ja sieltä päin on kuulema voivoteltu asiaa minun kohdaltani...
Tiedän sen, että en ole käyny ammatikoulua, tai lukiota tai muutakaan, vaikka olen vuosina 2008-2010 yrittänyt eri aloja opiskella (taustalla mielenterveysongelmia + muita asioita), mutta haluan ja olen aina halunut lapsen !!
Nämä sukulaiset taas sieltä puolelta kyselevät omalta isältäni minun asioita, että millon on laskettu aika ja joko se potkii, eivät kysy minulta.
Eiväthän nuo ole ikinä soittaneetkaan tai välittäneetkään, johan sitä nyt kysellään ! Varmaan ensikesänä koko hemmetin suku kyttäämässä vauvaa, jos sinne päin juhannuksena mennään meidän mökille. Vihaan tuollasta niin kauheesti.
Kyllä muuten niin ylistivät isäni tädin lapsen lasta, kuinka sillä on niin hieno vaimo ja omakotitalo Riihimäellä, on koulutus lääkiksestä ja mies on insinööri !
Minua ei arvosteta yhtään, eikä miestäni vaikka hän valmistuu tänäkeväänä koneistajaksi ja hänellä on jo tässä iässä vakituinen työpaikka, vaikka on vasta 19-vuotias ja palkka 11e/tunnilta ! Me sentään elätetään itsemme ja tullaan elättämään myös lapsemme.
Huoh, mun pitäis varmaan selittää mun koko elämäntarina tähän, että ihmiset tarkalleen ymmärtäis että mitä on meneillään, mutta tuosta varmaan ottaa jotenkin selvää.
Minua ahdistaa ja masentaa aivan kamalasti ja itkettää joka päivä melkein, taidan puhua siitä seuraavan kerran neuvolassa kun on se lääkärintarkastus, mutta se on varma etten halua mitään pilleripurkkia kouraan. Olen yrittäny avomiehen kanssa tästä jutella, mutta ei hän tiedä mitä voisi tehdä.
En tiedä sitten mitä muutakaan ne siellä neuvolassa keksii kuin lääkkeet ja jos aikovat pistää psykologille niin tiedän että psykologi alkaa utelemaan että olitko aivan varma kun halusit lasta. Ja siitä olen muuten aivan satavarma että halusin !
Olen eläessäni aivan tarpeekseni syönyt mieliala- ja unilääkkeitä, käynyt 3 vuotta keskus-sairaalan kriisipuolen psykiatrilla, ollut jopa päivän osastolla (omasta tahdostani, mutta siitäkään ei tullut mitään) ja saanut kärsiä kaikenlaisista oireista. Tunnen vain että en saa tarpeeksi tukea ;(.