Nannaliina, noista
sykkeistä vielä... Ei kai se raja kaikille ole se sama 150? Mä oon ymmärtänyt, että ihmisillä on maksimisykkeet kuitenkin aika eri tasoilla. Mulla nousee spinnissä helposti 180:een ja ylikin kovimmissa kohdissa - siis silloin kun menen täysiä, ei toki nyt raskausaika - jos muistan oikein niiltä ajoilta, kun käytin sykemittaria. Jos mulla kerran viikossa nousee syke spinnissä yli 150 pari kertaa hetkellisesti niin ei kai se vielä vauvaa haittaa? Kiitos muuten noista vatsalihasohjeista!

Laitoin urheiluohjaajakaverille noista kanssa viestiä, mutta ei ole vielä vastaillut. Mut nyt pääsen kertomaan trainerille.
Mä en ole oikein edes miettinyt
hankintoja vielä... Vaikka tarvitaan aika paljonkin kamaa! Vauvalle pieniä taskuvaippoja tarvitaan jonkun verran, joku nukkumisviritelmä (ensisänky, kehto, sivuvaunu tms.), rattaisiin lisäosia vauvaa varten jne. Parin viikon päästä mennään raidaamaan kaverin varastot, sieltä pitäis saada lainaan ainakin imetystyyny (jes! tätä halusin jo viime kerralla kokeilla), kantoliina/-sling, turvakaukalo yms.
Kirkasta
"maitoa" tulee mullakin, jos puristan. Muuten ei. Samoin kävin esikoisen kanssa, ja maito nousi kunnolla sen muutaman päivän päästä synnytyksestä. Ostin just valmiiksi pestäviä liivinsuojia. Halusin ostaa kerääjänkin, mutta niitä ei jostain syystä löydä täältä mistään! Luulis, että tästä maastaa löytää ihan kaikkea mutta ei vaan löydy kerääjää, vaikka se on aivan superkätevä. Äiti onneksi sanoi lähettävänsä mulle sellaisen Suomesta.
Täällähän ei ole
isyyslomista kuultukaan, ja tästä syystä mun äidin piti tulla avuksi lasketun ajan tienoilla. Nyt ollaan kuitenkin päädytty siihen, että äiti tulee vasta myöhemmin kesällä, kun vauva on isompi ja minä paremmin toipunut niin, että jaksetaan enemmän näyttää paikkoja (tulee ekaa kertaa käymään). En mä muista, että esikoisenkaan kanssa olisin kaivannut siihen ketään ulkopuolista avuksi, vaikka mies opiskeli/teki osa-aikatöitä eikä siis ollut 24/7 apuna silloinkaan. Mutta esikoinen onkin ollut helppo lapsi alusta asti, toivottavasti tämä pikkuveli on myös.
Mä nukun
selälläni vielä osan yöstä. Joskus tulee huono olo, ja silloin tietty vaihdan kyljelle, mutta mulla puutuu kyljet niin nopeasti että vaihtelen asentoa aika paljon. Nukun silti ihan hyvin.
Onko muilla
nimiä valmiina? Täällähän nimi pitää kirjata syntymätodistukseen jo laitoksella, joten pitää olla se valmiina. Olin pitkään vähän harmistunut tästä, koska olin jo esikoisen kohdalla sitä mieltä, että ei sitä nimeä voi päättää ennen kuin lapsen on nähnyt ja häneen on tutustunut edes jonkin aikaa - ja lisäksi vauvan ulkonäkö muuttuu niiiiin paljon jo ekan viikon aikana, että halusin odottaa nimen valinnan kanssa. No nyt kun löydettiin pitkän kädenväännön jälkeen nimi, josta molemmat pidetään niin yhtäkkiä tämä lapsi onkin ihan epäilemättä juuri sen niminen! Ts. lapselle on löydetty oikea nimi eikä mulla ole enää sellasta oloa, että poika pitäisi nähdä ensin. Hassua.

Yritetään vielä keksiä varalle yksi nimi, mutta voi olla vaikeaa...
Luomuvaimo 27+1