*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Helmikuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nöösi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Tulin poksumaan, 28+0, POKS! Kummasti ne viikot vaan menee...

Mulla on ihan jotenkin jumissa nuo reidet ja pakarat..Jos kokeilen mennä kunnolla kyykkyyn (siis sillai ku esim. aika usein ammeessa tuntuvat synnyttävän) ni en pysty olemaan ku ihan hetken ku alkaa sattumaan. Tarttee alkaa siis venyttelemään. Ajattelin jos kirjastosta löytäis jonkun äitiysjooga-kirjan..

No niin lääkärineuvolassa käyty. Kaikki kohdillaan paitsi hemoglobiini hiukan alhaalla edelleen 105. Suosittelivat lisäämään raudan määrää. Kokoarvio 1100g.

Jessi Juu on kyllä.

Ciba 27+5

Mulla näytti Hb aina sormenpäästä 104-110, vaikka syön kaksi rautatablettia päivässä. Neukka pisti mut sitten oikein labraan ja otettiin taipeesta Hb ja se näytti 122! Ensimmäisen kerran yli 120 nyt kun oon ollut raskaana. Et tosiaan noi sormenpäämittaukset ei vissiin oo niin hyviä!

Mulla ei oo vielä kertaakaan arvioitu vauvan kokoa tai painoa. Harmittaa haluaisin kyllä tietää!!

Luin Vauva- lehdestä pojasta, joka oli syntynyt rv 24 ja painoi vaan jtn. 750. Kyllä helpottaa, että on itte päässyt jo näin pitkälle, ja jos tää nyt syntyis niin on varmasti hyvät mahdollisuudet jo selvitä :)

Teddybear + vaaveli 30+4

Syviä ja vinoja vatsalihaksia saa ja pitäisikin treenata raskaana ollessa :)
Ei niitä suoria sitten laisinkaan.
Sykkeistä...Eli rv24 ei syke saisi kohota enää 150 ylitse vartiksi pidempään kun vauvan hapensaanti vaarantuu.
Itse olen jättänyt bodycombatin ja -stepin jo pois koska niissä sykkeeni huitelee koko tunnin ajan yli 150.

Mä olen ihan poikki kun en saa öisin nukuttua kuin 2-4h,uni ei tule sitten millään. Th kehoitti vain jaksamaan ja lepäämään mutta milläs lepäät viiden muksun kanssa?

Nannaliina 27+2

ciba onnea myös sinulle :) niin taitaa olla useempiki raskaana tai jo saanu, ainaki zuku on joulukuussa muistaakseni saanu vauvelin, kolmannen jo ja niisku-rouva oottaa kaksosia :D kolmonen ja nelonen jo :) en ollu samalla nikillä, cruella deville olin sillon.

nannaliini tiiätkö noista vatsalihasten treenaamisesta et saako tehä loppuun asti jos pystyy? ite oon jatkanu jumppia normaalisti, vähän vaan hiljentäny tahtia ja vatsalihaksia oon tehny nomaalisti. lantion nostoja ohjaaja kehotti välttämään. selkeitä ohjeita ei oo missään. noista syvistä vatsalihaksista kuulinkin et niitä saa tehä mut suoria pitäs välttää mut mistä asti? fyssarin selkäohjeissa oli et vikalla kolmanneksella.

Mä kävin eilen päivystyksessä, kun tuli taas kerran kauheata mahakipua ja päänsärkyä.
Katsoivat ultraäänellä että onko vauvalla kaikki hyvin ja siellä se potki ja sydän löi. Pissakokeet ja verikokeet ottivat myös. Tätä oloa on jatkunut jo pari viikkoa, tulee päänsärkykohtauksia, supistuksia ja pari päivää ollut maha sekaisin. Tulehdusarvot oli vähän kohollaan, mutta ei mitenkään hälyttävästi, lääkäri sanoi että voi johtua siitä kun mulla on ollut maha kipeenä.

Migreeniä luultavasti tuo minun päänsärky, sitä mulla on ollut ennenkin joskus pari vuotta sitten, mutta nyt alkanu taas tulemaan. Voi olla myös mahdollisesti Hortonin syndrooma, mistä yks tuttu puhui.
Aurallisia kohtauksia, kun valo ottaa päähän ja kuva tärisee silmissä, kauhea olo tulee aina kun tulee kohtaus.
En tietenkään saanu sitten sieltä lääkäristä mitään lääkkeitä, koska olen raskaana, 1 g päivässä saa ottaa parasetamolia. Sitä sitten..

Mä ostin viikonloppuna jumppapallon, sillä iltaisin aina venyttelen selkää ja muita raajoja, voin suositella sitä muillekkin :).

Tiia ja toukka 27+5 <3 :).

Ihanan aurinkoinen tervehdys!

Mä nautiskelen kun tää viikko on vapaata koulusta, tosin opinnäytetyötä varten varattu, mutta meidän opparin eteen ei voida tässä vaiheessa mitään tehdä kun odotellaan tutkimuslupaa. Ens viikolla sitten neuvolaharjoitteluun.

Tiudeliini Parasetamoliahan saa ottaa päivässä 3g. Ja kerralla kannattaa ottaa se 1g. Eli kolmesti vuorokaudessa voit sen 1g ottaa. Migreeni on tosi kurja, etenkin raskaana ollessa just noiden lääkkeiden takia. Mullakin tilanne, ettei toi parasetamoli oikein auta mihinkään särkyyn. Mutta minkäs teet...

Täällä ei kummempia, tekee hyvää saada lepäillä. Flunssan epäilin iskevän, mutta eipä ole onneksi kunnolla tullut. Räkäisyyttä vaan vähäsen.

Huomenna on jo maaliskuu, ihanaa! Kevät tulee vihdoinkin! Toivottavasti noi kauheat pakkaset olis nyt jo ohi.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Catalia ja HyaSintti 28+4

Mulla kanssa ainakin painaa rintakehää, varsinkin jos olen pikkasenkaan kyyryssä asennossa istuessa. Pitää aina repiä tissiliivit pois ja mennä makuulle.
Selällään maatessa mulla alkaa tulla suppareita, mutta välillä on pakko kääntyä myöskin selälleen vähäks aikaa, kun kyljellä sitten taas alkaa noi liitokset paukkua kun koitan päästä kylkiasennosta pois jossa olen ollut kauemmin.

Vauva on jostain syystä ollut kolmisen päivää hiljaisempi kuin aijemmin. Kyllä mä tunnen että se liikkuu, mutta hennommin ja harvemmin kai... alkaakohan tulla ahdasta...

Eilen iltapäivällä kolmesta kuuteen mulla alkoi tulla melko säännöllisiä supistuksia, 3-5 minuutin välein. Välillä ne loppui mutta ihan vaan hetkeksi jos istuin pystymmässä tms, asennosta riippuen. Sitten ne joskus kuuden jälkeen loppui kokonaan. Onks jollain teistä joskus ollut säännöllisiäkin supistuksia vai tuleeko niitä vain silloin tällöin? Ei tuntuneet kovin napakoilta, ainakaan kaikki ja vain joidenkin suppareiden aikana "poltti" vähän selkää ja oikeaa nivusta.

Ainiin, ja mä saan tänään mun ihanat vaununi, tosin käytetyt ja niissä on parissa kohtaa tahroja, joita aijon kokeilla myrkyillä pois. :)

Haidih ja tyllerö 27+6

Viimeksi muokattu:
Heips,
Täällä saikku jatkuu, tilanne ihan "ok" mutta noiden supistusten ja tulehduksen vuoksi nyt kuitenkin lääkäri oli tänään sitä mieltä, että mun kannattaa vielä lepäillä kotona. Onneksi supistukset eivät ole vaikuttaneet kohdunkaulaan/suulle, reilu vko takaisesta lyhentynyt vain 0,5 cm (uä:llä katsottuna siis), ja siinä saattaa olla sen verran jo mittausvirhettäkin. Joten kuulemma supistella saa jos niillä ei vielä tässä vaiheessa ole vaikutusta itse asiaan. Hyvä niin, helpotti kyllä kummasti. Neidin koko tulee siellä - 4-5 pvää, joten toiveissa olisi ettei mitään jättivauvaa (asia joka mua hieman pelottanut oman äidin ja siskon lapsien koon perusteella) olisi tulossa, mutta kerkiäähän hän ottaa vielä kasvuspurtin jos toisenkin, painoarvio nyt 1030 g. Viihtyy aina vaan pää alaspäin, kuten kaikissa ultrissa tähänkin asti, ja toivottavasti loppuunkin asti :).

Isyyslomista: Ollaan alustavasti suunniteltu, että isä on vkon kotona kun tullaan vauvan kanssa kotiin, jos mun vointi ihan ok, jos olen kovin väsynyt tms niin on sitten 2 vkoa, ja loput pitää myöhemmin. Koko elokuun on kesälomalla. Näkisin omalla kohdallani asian niin, että siinä ihan alussa on pienen vauvan kanssa helpompaa, ja sitten sitä isän apua jne tarvitsee enemmän kun univelka alkaa painaa (hope not:D)...Mutta mennään tilanteen mukaan. Ja kun itse en kuitenkaan ole ekaa kertaa tässä tilanteessa, vaikkakaan en juuri mitään varsinaisesti ekasta kerrasta muista, kun siitä jo iäisyys:cool:..Niin tiedän vähän mitä odottaa, enkä ole kauheata stressaaja tyyppiä muutoinkaan.

Onkos teillä jo kaikki hankinnat tehtyinä?
Meillä uupuisi vielä sitteri, rintapumpun ajattelin myös hommata, ja hoitopöydän alusta on ostamatta, sekä tietenkin sitä kaiken maailman tilpehööriä sitten harsoista ja vaipoista lähtien uupuu vielä, mutta melko hyvällä mallilla alkaa olla jo, vaikka vakaasti olinkin alussa sitä mieltä, että hankin kaikki tavarat sitten viimeisellä vkolla vasta:p...

JA & jurmu 27+5 ( tarttis vissiin vaihtaa toi "tekonimi" vähän tyttömäisempään ;) )

Heips!

Meillä alkaa sitten huomisesta eteenpäin muuttaminen, onneksi koko kuukausi on aikaa (kun jouduimme ottamaan päällekkäisvuokrat). Paljon on jo muuttoavuksi porukkaa tarjoutunut, mikä on ihan hyvä, kun en saa noita painavia juttuja kantaa. Päästiin parempaan sijaintiin muuttamaan, asunto kyllä pienenee, mutta neliöt on laadukkaampia. :D

Tuli tuon muuttojutun takia eilen vähän huhkittua (liitteitä etsittyä soppariin ja samalla järkkäiltyä muutenkin tavaroita) ja yöunetkin jäi vähän lyhkäisiksi. Vähän huolestuttaa, etten nyt stressaa ja huhki liikaa.

Viime viikolla kävin pitkästä aikaa uimassa, oli virkistävää ja tuli liikuttua sitten samalla. :)

Isyyslomista: Mulla ei ole vielä mitään hajua, miten tuo mies haluais tehdä. Sillä kun on kesällä yks iso kurssi opiskeltavana (semmoinen ryhmässä tehtävä harjoitustyö) ja siitä ei voi oikein ottaa lomaa kai. Mut aika paljonhan mies ehtii kotonakin olemaan, kun työ tehdään kuitenkin enimmäkseen kotoa käsin.

lyrae ja sumusireeni 27+5

HaidiH mulla oli säännölisiä suppareita toissa viikon perjantaina, n.klo 10-18 , pisimmillään 5min. välein. Soitin sitten äippäpolille ja käskivät käymään käyrällä. No, sinne ne supistelut sitten loppui, ja sen jälken supistellu muutenkin vähemmän. (onneksi). Lääkärin katsomana kohdunkaula oli 3,6cm ja vauva 1,3kg raivotarjonnassa. Tämä siis viikolla 28+1.

minäkin jouduin vaihtamaan lenkkeilyn uimiseen jo pari-kolme viikkoa sitten, liitoskivut alkoi olla kamalat. n.4 kertaa viikossa olen käynyt tunnin kerrallaan uimassa, ai että tekee hyvää! ja se painottomuuden tunne! pitää vaan muistaa ottaa läpyskät mukaan, avojaloin ne lattiat tuntuu ilkeiltä. Painoa on tullut nyt noin 9kg, samoissa lukemissa kuin esikosta tällä viikolla. En silti mielellään ottais montaa kiloa enään, jos vain ne vauvan tuomat pari kiloa tulisi enään. mikä on "todennäköistä", kun herkut maistuu "kohtuudella" :D

Isyyslomasta meilläkin ehdotin jos mies pitäisi loman esim. heinäkuussa, alussa luulen pärjääväni vauvan kanssa kaksistaan hyvin, esikoinen on päiväkodissa päivät. Toivon myös ettei mene yökukkumiseksi...

virtaa riittää edelleen, siivoilua ja maalausurakakin pitäisi aloittaa. turvotusta on kyllä jo jonkinverran välillä koska iltaisin sukista on jäänyt jäljet ihoon. äitiysvapaa alkaa 5.4.

mahtavia kevätpäiviä kaikille!

mustajuuri 29+4

Viimeksi muokattu:
Voi että kun osaakin nauttia lomasta ja kun pääsee rauhassa tunnin kävelylenkille. Puolituntia meni ihan reippaassa kävelyvauhdissä, mutta loppu matka piti mennä hitaammin. Nyt sitten mäistui hyvältä pari suklaa keksiä. :D

Isyyslomasta
Miehellä on on yksi projekti mikä pitää saada valmiiksi ennen kuin ehtii pitämään isyyslomaa. Ensin sen projektin piti valmistua juhannukseksi, mutta nyt epäilee että menee kuitenkin elokuulle. Eihän sen oikeastaan ole väliä. Pitää sitten koko isyysloman putkeen ja kesälomat perään.

Äitiysloma alkaa 18.4. Eihän tässä enää kauaa ole siihenkään aikaa. Tämän lomaviikon jälkeen kuusi viikkoa töitä.

Jessi No nyt kuulosti tutummalta nikiltä :D

Viimeksi muokattu:
Aamukampa on nyt käytössä, kun Kela vahvisti aippäloman alkamispäivän (itse en ollut varma laskinko oikein) ja sitä ennen otan talviloman, joten olen enää tämän kuun töissä =) Alkaakin tuo istuminen olemaan aikasta hankalaa kun puoli selkää puutuu ja siitä pääsee hetkeksi asentoa vaihtamalla, kunnes se taas alkaa.... Vielä pitäisi tehdä pari työreissua Tampereelle ja Turkuun, mutta voi jäädä väliin, kun nyt pelkkä työmatkakin on puolesta välistä ihan tuskaa.

Oon ilmoittanut isälle ;-) , että saa jäädä saman tien isyyslomalle ja vetää koko putken samaan syssyyn. Itse hän vähän miettii onko kalastuskelit silloin kohdillaan, että josko vähän kattelisi....heheh... koettelee mun huumorintajua.

Tuosta liikkumisesta sen verran että näyttää olevan samoja huolia. Mun mahassa käy välillä sellainen möyrintä että itsekin säikähdän ja ihan selkeästi erottaa venyttelyliikeet potkuista/nyrkkeilystä. Välillä viime aikoina on taas ollut niin hiljaista, että ehdin ajatella kaikista pahinta... kerran oon jo käynyt neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet, mutta silloin en tuntenut mitään puoleen vuorokauteen. Kaikki oli hyvin -tietenkin =)

Mahtaakohan muilla olla samaa 'ongelmaa' rintojen kanssa. Mulla on alkanut tulemaan verensekaista nestettä toisesta rinnasta, varsinkin yöllä. Luulin pitkään että mun nenästä tuli tavaraa (mietin vain että missä ihmeen asennossa nukuin koska jäljet oli ihan kummissa paikoissa mm. lakanassa), kunnes kävin hierojalla ja kun nousin (kylkiasennosta), niin paperissa oli suorastaan lammikko! Onneksi hieroja oli kolme lasta synnyttänyt nainen ja hänen mukaansa se johtuu siitä että kun maitorauhaset kasvaa, niin verisuonia katkeilee ja se taas aiheuttaa tuota. En nyt ihan olis aatellut että tässä vaiheessa pitää alkaa miettimään jotain rintasuojuksia... noh, mulla on huomenna aika äitiyspolille mun perussairauden takia, joten pitää muistaa kysellä tuosta. Kunhan nyt ei mitään rintatulehdusta tule...

Suurin osa tarvikkeista on edelleen kaupassa, mutta josko lauantaina ehtísi shoppaamaan. Ainakin mies vannoi ja lupasi että mennään =)

Vointeja kaikille!

Miiku76 ja 29 + jotain

Heippa!

Vielä puuttuu sitteri, manduca, pinnis ja hoitopöytä sekä muita pikkukrääsöjä, niin ja hoitopöydän alusta. Perjantaina menen kirppiskierrokselle ni jospas sillä reissulla löytäis jotain. Ikeasta aattelin hakea kasan lakanoita ja harsoja.

Käytiin taas tänään kattomassa yhtä taloa, mutta oli niin järkyssä kunnossa. Siis miten ihmiset viittii sillai asua tai ainaki tekis ees jotain näytön eteen? :whistle: Mutta aika turhauttavalta tuntuu. Me ollaan kohta ilman asuntoa..Ääh!
Tai kyllä varmaa saatais millanen asunto vaan, mutta lainaa ei millään pystytä/haluta ottamaan enempää...

Tein tänään tunnin lenkin koiran kanssa ja voi apua ku nyt alapää tulessa, äääh!!!

Moikka vaan kaikille! :)

Sokerinrasitustulokset tulleet ja kaikki täydelliset arvot, joten ei ainakaan kasvata vauvaa :)
Enie olikin kommentoinut että ei näillä viikoilla kasvattaisi vielä vauvaa, mutta muutama vuosi sitten ainakin itse B.Cacciatore passitti mut samasta syystä rasitukseen. Hän oli sitä mieltä että voi jo näillä viikoilla kasvattaa vauvan kokoa. Silloin mulla oli rv 24. Mielipiteitä on varmasti yhtä paljon kuin tutkivia lääkäreitäkin :)
Tällä kun oli 1300g painoarvio niin mittoja otettiin monta ja nämä olivat pienimmät mitä saatiin aikaiseksi. Toinen arvio oli yli 1400g. Seuraavalla kerralla on varmaan toinen lääkäri kun tämän kerran lääkäri oli sijainen. Saas sitten nähdä millaisia mittoja silloin saadaan. toivottavasti lähemmäksi todellisia viikkoja. Nelosen kohdalla koko heitti puolikiloa enemmän todellista syntymäpainoa nähden. Muilla neljällä lapsella taas kokoarviot on olleet paikkansa pitäviä. Tämä kun on kuudes ja tällä kertaa poika, niin voihan se hyvin olla että tälläkertaa on vauvalla myös enemmän kokoa. Onhan esikoiseni ollut kaikista suurin ja hän on myös poika.

Mulla on taas palanneet alaselkäkivut ja lantion kivut :| Yksi yö kävin vessassa ja rusahti ihan kunnolla oikeallapuolella lonkkaa:O Ihan kunnon rusahduksia kuuluu. Vatsa on niin valtava että pelottaa loppuaika miten ihmeessä jaksaa edes liikkua saatikka pystyy nukkua?
Närästys on myös löytänyt tiensä tänne ja rennietä nappailin tuossa yks ilta kun tuntui että oksennus tulee. Joudun siis lopettamaan kaikki rasvaiset ruuat, sipulit, paprikat, tomaatit ym.:'(..että mitäköhän sitä söis kun kaikkeen noita meinaan laittaa. Ihan makaronilaatikostakin tuli pieni paha olo kun olin laittanut kokonaisen sipulin. Täytyy kokeilla mitä olo sanoo jos laittais vaan 1/4 sipulia. Ilman sipulia se ei kyllä maistu miltään..

isyysloman meillä mies aloittaa heti jos vauva syntyy aiemmin kuin 29.5.. Muuten sitten taitaa ottaa rahana, kun kesäkuun alusta hänellä alkaa 2,5kk:n kesäloma. :)

Töitä teen edelleen keikkana 2-3 vuoroa/viikko ja tarkoitus on tehdä viimeiseen päivään asti. Toivottavasti vaan jaksan ettei selkä nyt enemmän ala temppuilemaan.

Kolmen viikon kuluttua on uusi vauvan painokontrolli ja samalla th:n käynti.

Voikaahan taas hyvin! :)

Chira ja pojan pötkylä rv 27+2

Tosta rinta ongelmasta...
Mulla samaa, tai ei verensekaista, mutta hanat täysillä, ensin sitä oli vain öisin, nyt miltei aina ja koko ajan, ja ei mitään tippoja, vaan tosiaan maitoa tulee ihan kunnolla. Ensin oli sellaista kirkasta nestettä nyt ihan maidon väristä jo. Mietin, etä pitääkö sitä tässä vaiheessa alkaa jo nukkumaan tissiliivit päällä ja parit suojukset välissä, päivisin sellaiset mulla aina onkin jo. Mutta liivit ahdistaa jotenkin jos pidän niitä öisin, mutta ei ole mukavaa kun lakanat ihan märkiä. Mietin että millainenkohan meijeri musta vielä kehittyy, edellisestä raskaudesta se 8,5 vuotta aikaa, silloin kaksoset, ja maitoa tuli jo yli heidänkin tarpeidensa, mutta ei kyllä ennen synnytystä... Tietysti olisi hyvä, että ei tarvisisi murehtia maidontulon kanssa, ja sitä olisi riittävästi vauvan tarpeisiin, mutta:D...
Äippäloma alkaa 18.4. mutta mulla talviloma siihen alkuun, eli 11.4. loppuisi työt sitten vähäksi aikaa...

Viimeksi muokattu:
Moikka!

Mä en ole kauheasti kerennyt kirjoittelemaan tänne,kun ei tahdo jaksaa paikallaan pysyä kauaa,kun alkaa lonkkiin sattua.;) Tämä vikko mennään sairaslomalla,kun alkoi supistella ja lonkkiin särkeä se supistelu. Kohdunsuulle ei ole kuulemma tehnyt yhtikäs mitään, saas nähdä onko tämä se ensimmäinen vauva joka sinne kohtuun "jää";) Kaksi edellistä on meinaan mennyt paukkuen yli,mutta niillä oli sentää kohdunsuu pehmenny jo aikasin...tokalla oltiin tässä vaiheessa jo auki sormelle.;)

Eilen tosissaan kävin neuvolassa viikkoja tasan 30. Painoarvio oli 1,6kg ja kyseli tietoa sukupuolesta. Meillehän kävi niin,että kävin oikein 4d ultrassa kurkkimassa kumpi tulee ja siellä ei näkynyt,nyt oli NEITI hyvin päin,että näkyi kumpi tulee.;) Lääkäri totesi,että ihme on jos poika tulee.

Meillä puuttuu vielä pinnis yms tavaraa,kun jaksais lähtee niitä etsimään. Toi hemppa on pikkusen alhainen joten vetää olon pikkuisen väsyneeks. Pitäisi apteekissa käydä ostaas rautalääkettä. Tällaista meille näin maaliskuun ekana päivänä.:)

Marjukka+mauno (ehkä hieman poikamainen tekonimi meilläkin):)

Nannaliina, noista sykkeistä vielä... Ei kai se raja kaikille ole se sama 150? Mä oon ymmärtänyt, että ihmisillä on maksimisykkeet kuitenkin aika eri tasoilla. Mulla nousee spinnissä helposti 180:een ja ylikin kovimmissa kohdissa - siis silloin kun menen täysiä, ei toki nyt raskausaika - jos muistan oikein niiltä ajoilta, kun käytin sykemittaria. Jos mulla kerran viikossa nousee syke spinnissä yli 150 pari kertaa hetkellisesti niin ei kai se vielä vauvaa haittaa? Kiitos muuten noista vatsalihasohjeista! :) Laitoin urheiluohjaajakaverille noista kanssa viestiä, mutta ei ole vielä vastaillut. Mut nyt pääsen kertomaan trainerille.

Mä en ole oikein edes miettinyt hankintoja vielä... Vaikka tarvitaan aika paljonkin kamaa! Vauvalle pieniä taskuvaippoja tarvitaan jonkun verran, joku nukkumisviritelmä (ensisänky, kehto, sivuvaunu tms.), rattaisiin lisäosia vauvaa varten jne. Parin viikon päästä mennään raidaamaan kaverin varastot, sieltä pitäis saada lainaan ainakin imetystyyny (jes! tätä halusin jo viime kerralla kokeilla), kantoliina/-sling, turvakaukalo yms.

Kirkasta "maitoa" tulee mullakin, jos puristan. Muuten ei. Samoin kävin esikoisen kanssa, ja maito nousi kunnolla sen muutaman päivän päästä synnytyksestä. Ostin just valmiiksi pestäviä liivinsuojia. Halusin ostaa kerääjänkin, mutta niitä ei jostain syystä löydä täältä mistään! Luulis, että tästä maastaa löytää ihan kaikkea mutta ei vaan löydy kerääjää, vaikka se on aivan superkätevä. Äiti onneksi sanoi lähettävänsä mulle sellaisen Suomesta. :)

Täällähän ei ole isyyslomista kuultukaan, ja tästä syystä mun äidin piti tulla avuksi lasketun ajan tienoilla. Nyt ollaan kuitenkin päädytty siihen, että äiti tulee vasta myöhemmin kesällä, kun vauva on isompi ja minä paremmin toipunut niin, että jaksetaan enemmän näyttää paikkoja (tulee ekaa kertaa käymään). En mä muista, että esikoisenkaan kanssa olisin kaivannut siihen ketään ulkopuolista avuksi, vaikka mies opiskeli/teki osa-aikatöitä eikä siis ollut 24/7 apuna silloinkaan. Mutta esikoinen onkin ollut helppo lapsi alusta asti, toivottavasti tämä pikkuveli on myös. :)

Mä nukun selälläni vielä osan yöstä. Joskus tulee huono olo, ja silloin tietty vaihdan kyljelle, mutta mulla puutuu kyljet niin nopeasti että vaihtelen asentoa aika paljon. Nukun silti ihan hyvin.

Onko muilla nimiä valmiina? Täällähän nimi pitää kirjata syntymätodistukseen jo laitoksella, joten pitää olla se valmiina. Olin pitkään vähän harmistunut tästä, koska olin jo esikoisen kohdalla sitä mieltä, että ei sitä nimeä voi päättää ennen kuin lapsen on nähnyt ja häneen on tutustunut edes jonkin aikaa - ja lisäksi vauvan ulkonäkö muuttuu niiiiin paljon jo ekan viikon aikana, että halusin odottaa nimen valinnan kanssa. No nyt kun löydettiin pitkän kädenväännön jälkeen nimi, josta molemmat pidetään niin yhtäkkiä tämä lapsi onkin ihan epäilemättä juuri sen niminen! Ts. lapselle on löydetty oikea nimi eikä mulla ole enää sellasta oloa, että poika pitäisi nähdä ensin. Hassua. :) Yritetään vielä keksiä varalle yksi nimi, mutta voi olla vaikeaa...

Luomuvaimo 27+1

Apuva!

Täällä on nyt pää ihan sekasin tän päiväsen neuvolakäynnin jälkeen! Ensinnäkin, narahdin sokerirasituksesta ja nyt on mullakin edessä viikon ajan sokerien mittailu 4 x päivässä. Sen jälkeen katotaan miten jatketaan.

Sen jälkeen lekuritutkimuksessa todettiin jokin tulehdus alapäässä ja siitä tehtiin nyt labrat ja saan to kuulla tulokset. Mitään oireita ei ole ollut, kuten ei syksylläkään, jolloin myös oli tulehdus. Lisäksi kohdunkaula oli pehmennyt (en tiedä kuinka paljon) ja sf-mitta huiteli 28 cm:ssä eli yli käyrien. Lekuri oli varsin huolestunut tuosta kohdunkaulan tilasta ja sitä pitää kuulemma nyt kontrolloida. Supistuksia mulla ei ole ollut, niin eikös se kuitenkin vielä hyvä juttu ole? Mulla meni vähän ohi noi sisätutkimuksen jutut, kun olin niin järkyttyny RD:Stä!

Että jos jollain muulla on ollut nyt tai aiemmin kohdunkaulan pehmeämistä näillä viikoilla, niin pitäiskö olla huolissaan?

Anteeksi omanapaisuuteni, palaan myöhemmin muiden kirjoituksiin...

nepula 28+6

Kopsaan nyt saman tekstin tuolta kerhon puolelta tännekkin kun selkä sanoo ihan just sopimuksen irti...
Ällövarotus herkkänahkasille:Täällä myös just pari päivää sitten loppu hiivaoireilu ku vihdoin tajusin hakea apteekista lääkettä. Mulla ei siis mitään sisäistä kutinaa ym, ehkä vähän välillä kutkutti mutta sillai on tehny koko raskauden ajan. mutta valkovuoto muuttu pikkuhiljaa tosi ihmeelliseksi ja sitten ku yks kerta olin haistavinani hiivan ni tajusin ynnätä kaikki yhteen. Autto parissa päivässä, nyt on vuoto normalisoitunu eikä tuu mitään kökkäreitä ym :)

Oon tänään siivonnu kodin perinpohjin ja mankeloinu lakanoita ym! Nyt on sitten alaselkä niin kipiä että joka askel sattuu :/ Vietiin myös pojan kans säästöpossut pankkiin ja hän sai sitten valita mieluisen lelun niillä, nyt tuossa lattialla ihan mielissään leikkii lego helikopterilla ja mönkijällä kera rosvojen ynnä muuta. Ihana katsoa ku toinen niin iloinen :)

Minusta tuo on hyvä systeemi että possuun kerätään eka rahaa jos haluaa jotain "isompaa/kalliimpaa" ja sitten joku päivä kun on ollut reipas niin saa sitten ostaa itselleen jotain kivaa :) Meillä ainakin toimii tosi hyvin ja oppii vähän jo pienenä että raha ei kasva puussa. Nyt on siis jätetty yövaipatkin pois ni oon niin ylpeä tuosta tulevasta isoveljestä <3

Jeps mutta minäpä siirryn herkistelemään tuonne sohvan nurkkaan ni en pitkästytä teitä jutuillani :)

Diipeli ja justiina 28+0 POKS POKS!!! :heart:

Moikka kaikille! Maaliskuun 1 päivä. Alkaa tuntuakin siltä että odotan vauvaa, koulussa istuminen tuntuu.... Parin vkon päästä alkaa työharjoittelu vanhusten palvelutalossa ja lasketun ajan asti, kauhistuttaa oikein miten jaksan...Nukkuminenkin on sellaista pyörimistä "sänky-sohva-wc-sänky-wc-sohva-jääkaappi" Kaappien siivomista ja pyykkien laitamista keskellä yötä...

meillä ei vielä sänkyä eikä vaunuja, eikä kaukaloakaan, jätänkin viimetippaan kaiken...No juostaan sitten viimeiset viikot...

Kuntosalilla käyn 2 kertaa vkossa, lenkeillä en tykännyt kun niin kylmät ilmat...Painoa on tullut n 10kg

Eksu rv 28+6
Mukavaa odotusta kaikille!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä