*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Maaliskuussa

Tervehdys kotioloista!=)
Olen ollut jotenkin niin hämmentynyt ja uupunut kotiin paluusta, että ei ole tehnyt mieli kirjoitella. Olen kyllä käynyt lukemassa juttujanne, mut pää löy niin tyhjää, että ei osaa mitään kommentoida. Kummia tekee viikko sairaalassa, vaikka hyvä olla kotona.

MaiMei: Kaikesta huolimatta ihanaa, että olet vielä yhtenä kappaleena! Kyllä se käynnistys taitaa nyt ensi viikkoon ainakin mennä. Koita jaksaa! :hug:

(.) Maha on tosiaan pienentynyt veden menon myötä. Pää on jotenkin ihan pyörällä siitä ihmeestä, että tässä köllötellään toista viikkoa yhtenä kappaleena veden menosta. Olin jotenkin ihan varma, et synnytys ois tapahtunut alku viikosta (niinkuin kävi esikoisen kanssa, 5pvä veden menosta). Mut ei, tuolla tuo pieni herra potkii ja yrittää varmaan kertoa, et on hieman pimeetä ja ahdasta. :heart: Helpottaa tietysti tosi paljon, kun tuntee liikkeitä paljon.

Nyt vaan yritän makoilla ettei tulis supistuksia ja käyn tulehduarvo kontrolleissa. Ens keskiviikkona on aika äitipolille ja täytyy varautua, et joutuu siitä sitten pahimmillaan taas osastolle.

Sairaalakassista: Kummasti sitä tavaraa kertyy paljon. Tarpeellisimmiksi mä oon kokenu: kännykän + laturin, Pepanthen -rasvan (huuliin, tisseihin), hyvät rintsikat + liivin suojukset, hammasharja+tahna, hiustehoito välineet ja suihkua varten tossut sekä kaurapussi.
Vaikka ei pakkaisi kassia valmiiksi, kannattaa tehdä lista paperille paikkaan, mistä sen varmasti löytää. Niin, jos tulee lähtö hässäkkä/paniikki, niin ei jää just se hammaharja kotiin. ;)

TUUtikki + PIKKUkala tai oinas 29+3
 
TUUtikiks, kiva että oot kotiutunut!

Marskille tsemppiä muutokseen, onneksi tyttö ei pitkälle muuta. Luulen, että teiän teini voi aatella asiaa nyt siltä kantilta, että kun vauva on syntymässä, niin sehän vie pitkälti äidin ajan ja tällä hetkellä hän sais isältään sen jakamattoman huomion... Vaikka hän onkin jo iso, niin eikös teinit tarvii vanhempiaan jossain vaiheessa tosi paljon, kun varsinainen itsenäistymisprosessi alkaa, hormonit heittelee jne. Musta on ihanaa, että sun ex-mies on sellanen isä, jonka luo teinityttö haluaa mennä, tiedän vaan omasta piiristäni sellasia huithapeleitä isiä, joiden lastenkasvatus on niin ja näin...

Sairaalakassista: jos muistan äitiyskortin ja kännyn+laturin mukaan ottaa, niin sillä jo pärjää. Mies voi sitten kiikuttaa loput mukanaan :D Aiemmin mulla on ollu kauhee kassi tavaraa mukana ja ihan turhaan. Vauvan vaatteet voisin kyllä kattoo valmiiksi, mutta mies saa ne sit tuoda kotiuttamispäivänä.

Lasten ikäeroista: meillä on esikon ja tokan välillä 2 v 4 kk ja tän tokan ja kolmannen eroksi tulee 1 v 9kk. Esikko kerkiää just täyttää 4 v ennen synnytystä.

Esitietolomake: meillä täytetään netissä se ja lähetetään terkan kanssa (se tarkistaa sen eka) sairaalaan. Ens maanantaina itseasias ois tarkotus se lähettää, joten tarvis varmaan täytellä se nyt vkloppuna :) Samassa on muuten synnytystoiveetkin mainittva, jos haluaa jotain. Aiemmin multa ei sellasia oo edes kysytytty, mutta pelkopolikäyneenä jotain mun toiveita kyllä laitettiin sairaalan tietokantaan ylös. Tiiä sitten lukiko niitä kukaan...
 
Mä laitoin tyttären ja miehen pihalle hiihtämään ja valtasin sohvan! Huh! Molemmat tuli eilen tänne kotiin, ihanaa, mutta kuinka paljon helpompaa olikaan oikeasti "levätä" kun möllötti yksin täällä kissojen kanssa, vaikka yksinolokaan ei tuntunut mukavalta.. Et mikä olis sitten hyvä?? :D Ja yö meni jotenkin katkonaisesti, heräilin vähän väliä kun lonkat puutuivat, tms. Mies laittoi äsken ruokaa ja siivoili ja huushollasi muutenkin :heart: Jaksaapa tuo olla kultainen. Meillä oli ruuaksi kunnon uunimakkaraa, muussia ja salaattia! En edes muista minä vuonna viimeeksi olisin syönyt uunimakkaraa, oli oikein kunnon mielihalut siihen! :)

Haaveilijalle kiitokset Baby Style vinkistä! Löysinkin sieltä ihanan pupujussikat setin tuohon vauvan koppaan! :heart: Pidetään peukut että teidän tarjous hyväksyttäisiin asuntoasiassa! :)

Esitietolomake annettiin kotiin täytettäväksi jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Piti palauttaa neuvolaan ennen np-ultraa. Siinä kysyttiin ne hätäkastenimet tytölle ja pojalle ym tietoja.

Tuutikille voimia kotiin lepäilyhommiin!

Jos kaikki olisi ollut nyt ihan normaalisti, me oltaisiin lähdetty kohti pohjoista viikoksi. Ensinhän lääkäri kielsi koko reissun, mut sit lupas että makuuasennossa olisin voinut matkustaa sinne. Mut nyt kun tää oma olo on vähintään epävarma, tuntuu että ei uskalla lähteä riskeeraamaan. Kuitenkin joku 8,5h pitäis köllötellä autossa makuuasennossa, niin ei kuulosta kovin lepposalle reissulle. Harmittaa vaan se että isäni täyttää 60v siellä ja hän oli reissun kustantanut ja toivoi että molemmat lapset perheineen pääsevät sinne hänen kanssaan viettämään yhteistä aikaa. :'( Mut tässä on vaan yritettävä pitää noi raskaushormonit kurissa.. En antaisi ikinä sitä itselleni anteeksi jos synnytys käynnistyisikin reissussa...

Rentoa viikonloppua teille mammoille! :)

Ansukka ja Mimmi 29+2
 
Kiva Ansukka ku löysit sopivan =)

Ja sitten, voi mahtavuutta! Meidän ostotarjous hyväksyttiin, vaikka piti sitä muutamaan otteeseen muuttaa, mutta 5tuhatta saatii hinnasta pois! IHANAA!!!!! Kosteusmittaus tehää maanantaina, pankkiin mahd.pian vaan ja sit se on meidän! Ja mies pääsee remppaamaan..Ihanaa!!
 
Haaveilijalle onnea uuden kodin johdosta!! Hienoa, että saitte tuon.

Marski: tsemppiä sulle tilanteeseesi! Kerronpa omasta nuoruudestani sen, että olin kateellinen ystävälleni joka asui lastenkodissa ja punoin vaikka mitä juonia, että olisin päässyt sinne kanssa, vaikka olen ns. hyvästä kodista eikä kotona ole ikinä ollut mitenkään huonot oltavat, päin vastoin. En edes osaa ajatella mitä vanhempani ovat ajatelleet!! :ashamed:
Lastenkodissa asuva ystäväni oli vaan niin cool, että halusin samaa. Onneksi tyttäresi haluaa muuttaa isänsä luo, eikä keksi mitään hullutteluita niinkuin itselläni oli. Eli siis, asia ei välttämättä liity mitenkään sinuun tai uuteen vauvaan yms. vaan se saattaa olla vaan vaihtelun halua tms. Sanotaanhan, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Mutta voin kuvitella miltä tuo silti tuntuu (vaikka meidän lapset on vielä pieniä), nyt näin itse äitinä.

Nannaliina: teillä on tosiaan mukavan pienet ikäerot. Ja ilmeisesti ihan täysjärkisenä olet säilynyt :LOL: Me kun ollaan mietitty samaa, että jos luoja suo niin se neljäskin sais tulla tähän samaan "putkeen". Nythän siis sekä ekan ja tokan että tokan ja kolmannen välissä on 1v 5kk ikäeroa. Voin sitten kysellä sulta vinkkejä arkeen ;)

Jadey + vauveli 32+0 POKS
 
Haaveilija Onnea asuntokaupoista!! :) Isoja asioita ihmisen elämässä nuo kodinostot ja kohta sen perään vauvan saaminen!

Terveisiä täältä sohvalta taas.. Nopeasti sitä rutinoituu telkkarin katselijaksi. (yleensä vain muutaman ohjelman viikossa tv:Stä satunnaisesti seuranneena..) Aamu alkaa Vauvan tarinalla.. Ihan mielenkiintoisia seurata, millainen meno Ameriikoissa on. Sitten oon yle areenalta katsonu Sydänääniä ohjelmat. Haluaisin katsoa ne vielä miehen kanssa yhdessä, jospa olis vähän rennompi setti kuin tuo neuvolasta saatu dvd - jonka jälkeen mies oli ihan järkyttyny mitä tuleman muka pitää oleman! :D Tekis mieli yrittää tehdä myös yksi kuvakirja kokeeksi. Mulla on liian monen vuoden kuvat teettämättä valokuviksi... Kunpa sais aikaiseksi aloittaa nyt noista viime kesän matkakuvista, kun ei varmaankaan vauvan syntymisen jälkeen kerkeä tekemään tätäkään vähää! Onko muilla kokemusta noista kuvakirjoista?

Mies kävi kaupassa ja alkaa kohta väsäämään lohesta meille ruokaa. Se haki myös pari hyllylevyä vaatekaappiin, saa sitten omille vaatteilleen oman kaapin, kunhan nyt tänne kokonaisuudessaan muuttaa ennen vauvan syntymää! Tyttö lähti exäni vanhemmille touhuamaan ja purkamaan energiaa.

Supistuksia tulee aina välillä, mut nyt ei oo onneks ollu kipeitä, kun on ottanut rauhallisesti. Vauvalla muuten tuntuu olevan vähän väliä hikka! :)

Ansukka ja Mimmi 29+4
 
Heippa!
Eilen pyörähdin synnärillä. Alkoi epäilyttämään, että onko lapsivettä alkanut tihkumaan. Vessassa kävin 5 min välein ja aina vaan riitti. No siellä selvisi, että vauva oli kääntynyt raivotarjontaan ja kaipa rakolla on vähemmän tilaa tätä nykyä. Että tuleepa ravattua vessassa. Sairaalakassin siinä pakkasin ennen kuin näytille lähdin. Kyllä se vaan kannattaa olla, kun ei koskaan tiedä milloin kiire tulee. Jos yhtään on väliä shampoolla, alkkareilla tms omilla tavaroilla, niin en jättäisi miehen pakatavaksi. Onpahan nyt valmiina.

Vauvalla ei ole mitään hätää. Painoarvio on 2060g. En jaksaisi enää pysyä nahoissani! :) Töissä pitää vielä ensi viikko jaksaa.

valdemaria ja vauva 33 poks
 
Onnea talokaupoista haaveilija87!

valdemaria Täälläkään ei maltettaisi enää nahoissa pysyä. Ja huoh, viikkoja on vielä rutkasti edessä... Malttamattomuus on kovin vahvana meikäläisen luonteessa. Toisaalta, musta tuntuu, että tää raskaus on mennyt tosi nopsaan kuten jo aiemmin totesin kun tuntuu, että odotus alkoi oikeasti vasta sieltä rakenneultrasta.

Äitipoliaika oli tänään. Vauvan painoarvio 1,5kg ja oikein hyvä, ei edes yläkäyrällä rd:sta huolimatta. Hyvä näin. Insuliinia tosin pistän nyt jo enemmän kuin esikoisen raskaudessa loppuaikana. Toivottavasti pian jo asettuisi sekin annos. Olen sitä nostellut hiljakseen kun ei aamuarvo meinaa pysyä kuosissa... Nyt ruvetaan olemaan jo suht toimivassa annoksessa kuitenkin. Perätilassa siellä tosiaan törötetään... Kysyin vielä varmistukseksi, että voiko ulkokäännöstä yrittää tehdä, vaikka istukka etuseinämässä on ja lääkäri kertoi, että kyllä voi. Tästä kun oli koulussa vähän epäselvyyttä. Seuraava kontrolli 4 viikon kuluttua.

-Catalia 30+4
 
Hei. Onko kukaan täällä synnyttänyt vedessä? Oon miettinyt ja tutkiskellut sitä vaihtoehtoa aika paljon, koska haluaisin synnyttää mahdollisimman luomuna. Jos jollakin on kokemuksia niin olis kiva kuulla. :) En vaan sit tiedä onko se vesisynnyttäminen kuinka yleistä Seinäjoella ja kuinka helposti sen saa valita yms.

Mä en oo vielä kertaakaan kuullut mitään painoarviota tästä vauvasta :(

Pikkunen potkii aivan hurjana ja välillä tuntuu, että läpi tulee :)

Teddy ja vaavi 32+4
 
Neuvolaterveisiä täältä! RaDista sen verran, että mun sokeriarvot oli niin hyvät siinä vkon seurannassa, että enää ei tarvi seurata ja ruokavalio saa olla sama kuin tähän mennessä. Eli karppina mennään :)

Paino oli laskenu 600g 2vkossa, oli varmaan turvotusta silloin viimeksi jonkun verran. Hemppa oli 121, pikkasen noussut nyt kun rautaa syön. Verenpaine oli ok. Sf nyt 29cm, edelleen yli yläkäyrän. Pääsen kuulemma 5 vkon kuluttua painoarvioon, kun on Rd ja sf noin suuri.

Näin sitten toissayönä unen, että meille tuliskin poika! Ihan hassua, en usko siihen ollenkaan...
 
Huomenta kaikille!

Tulin oikeastaan vain poksumaan rv30+0 POKS POKS! =) Niin se aika vain menee. Lähen tästä herättelemään esikoisen ja sitten ois lääkärineuvolan paikka, tulen sitten illemmalla kertomaan kuulumiset :wave:

Diipeli ja justiina :heart:
 
Ihanan aurinkoista huomenta!

Itelläkin alko eilen vko 30, ja tuli sellanen kamala tunne, että apua ku aika menee niin nopeesti..Ja kun mulla oli aluks pitkään vaikea "hyväksyä" tätä raskautta ja varsinkin kasvavaa mahaa (itsetunto-ongelmia..) niin nyt on sellanen olo, että tätä mahaahan tulee ikävä..Iltaisin istuskelen sohvalla ja silittelen mahaa tai kun kävelen peilin ohi niin voin ihailla mahaa ja sen isoa kokoa..Rakastan käyttää näitä äitiysvaatteita ku ei kiristä, ei purista ja voin käyttää pitkästä aikaa lyhyitä kivoja trikoopaitoja ja kaikki näyttää hyvältä mahan takia..Outoa miten ne ajatukset heittää..Ja ehkä pikkuhiljaa alkaa tulevakin pelottamaan..Jollain tavalla toivoisin lisää aikaa, tosin onhan tässä vielä aikaa, että seki varmasti vielä muuttuu..
Alku oli vaan niin hankala, itkin useita useita kertoja ja olin jollain tasolla "masentunut"...vasta viikon 12 jälkeen alkoi ajatukset muuttua ja vasta oikeestaa rakenneultran jälkeen olen pystynyt olemaan ihan aidosti ja kunnolla ylpeä ja iloinen..
Anteeks ku kirjoittelen tämmösiä, mutta piti vaa taas puhua ja jollekkin höpistä...

Mutta tänään tiedossa tuossa ihanassa auringonpaisteessa pitkä lenkki koiran kanssa, sitten turkuu kirppikselle (siivoomaan omaa paikkaani, kunpa olis tavaraa mennyt), ikeasta haen muutaman laatikon ja sit kaverin luo, ja sinne tulee hieroja..Ihanaa..Semmoset suunnitelmat siis tälle päivälle.
Olen muutenkin niin tyytyväinen ku oon nyt pystynyt koiran kanssa tekemään useana päivänä niitä pitkiä lenkkejä..Tosin illalla alapää on ku tulessa, mutta yöllä seki saa taas levätä..

Saako muuten udella, mites teijän seksielämä? Meillä se on ihan kuollutta mun takia, mun ei tee niin yhtään mieli :ashamed:

Taizii ja timantti 30+1
 
Kiitoksia kaikille lämpimistä ajatuksista!

Tämä on tämmöistä kummallista aikaa tosiaan. Välillä nauru raikaa ja välillä itkettää. Tyttären kanssa ollaan ihan juteltu asioista ja olen sen verran saanut otettua itseäni niskasta kiinni, että järkkäilen neidille rippijuhlia tänne meille kotiin ja rippikuvankin olen saanut järjestettyä omien suhteiden kautta. Aikaa nämä asiat varmasti ottavat eikkä meillä kellään tietenkään ole vielä mitään hajua minkälaisiksi asiat muotoutuvat. Päivä kerrallaan.

Mutta pikkuruisella on huomenna taas neuvola ja taas saa ajatuksia uuteen suuntaan. Kovasti tuo mini mellastaa massussa ja välillä pienellä on hikka :) Torstaina taas olisi viikot 32 tasan... Kyllä tuo aika vaan on mennyt hurjaa vauhtia. Vasta oli joulu...

Täytyy lähteä suunnistamaan taas töihin ja iltavuoroon!
 
Käytiin puolison kanssa eilen Lastentarvikkeesta ostamassa Gracon Kyo -rintareppu, tutteja, rintakumit, yms.. Citymarketista ostettiin sitten vauvan kylpyöljyt yms :).
Nyt on sitten kaikki valmiina vauvaa varten, paitsi vaipat sitten haetaan myöhemmin :D. Ihanampaa, kun on kaikki valmiina niin ei tarvii enää sit loppuvaiheessa hötkyillä noitten asioitten kanssa ja ravata, kun on niin iso maha.

Mitä vaippamerkkiä muuten suosittelette ? Kyllä mä oon ajatellu et jos herkkä iho on niin Libero tai Pampers on parhaita..

Meillä seksielämä oli ihan kuollutta miehen kanssa alkuraskaudessa, mut sitten kun jäi se pahin yökötys ja väsymys pois niin alko halut hyrräämään, nyt varsinkin kun on viimeinen kolmannes menossa niin halut on kovat, mutta maha tiellä aikalailla :S..

Huomenna kontrolliultra aamulla ja huomenna tulee rv 30 :) !
 
Heipsansaa! Tuli käytyä neuvolassa tänään ja hemppa alkaa olla kuosissa (123) ja painoakaan ei viimeisen kuukauden aikana ole tullut kuin kilo, kun edellisellä kierroksella oli 3 kiloa -heh. Jostain syystä pissassa oli sokeria, vaikkakin muutama viikko tehty sokerirasituskoe oli ihan ok. Jos seuraavalla kerralla eli 3 viikon päästä on sama tilanne, niin joudun uuteen kokeeseen -jaiks. Toivottaan että silloin on normaali! Sitten sain tietää päivät perhevalmennukselle (taitanee olla sama asia kuin synnytysvalmennus, mutta näin saadaan kait sitten isät mukaan...tai jotain), joka on kolmena iltana huhtikuussa ja sen lisäksi pitäisi varata kierrosaikaa synnytysosastolle. Niin se vaan H-hetki lähenee!!

Kävin myös viime viikolla rintojen ultrassa, kun tosiaan veren sekaista maitoa on tirskunut rinnuksille... no, ei siellä mitään epänormaalia ollut, mutta herraisä että oli komea lääkäri ultraamassa! Tiedä sitten onko hormooneilla jotain tekoa, koska en nyt koskaan ole moisia asioita lekurilla pohtinut, mutta siinä rinnat paljaana ehti miettimään ties mitä ;-) Joo eli seksiä kai sitten tekee mieli.... tosin miestä ei viime viikkoina ihan niin paljon ole asia kiinostanut. Sanoo, että se on hieman outoa tuon mahan kanssa ja jotenkin on huolissaan myös jälkikasvustaan (??). Ymmärrän kannan osaltaa ja en nyt ihan itsekkään ajattele olevani hemaiseva seksipommi mahoineni. Kyllä mä kuitenkin uskon, että tuotakin puolta vielä tässä tulee ettei ihan tartte ilman olla =)

Mutta vielä tuohon rinta-asiaan: äpolin lääkäri soitti ja kertoin tarkistaneensa asian laitaa vielä Naistenklinikan kanssa ja tilannetta pitää seurata eli jos verinen vuoto jatkuu, niin sitten tulee vielä muita kokeita, siis ultran ja solunäytteen lisäksi. Mun perussairaudella voi olla myös jotain tekoa asian kanssa. Seuraava aika on äpolille huhtikuun alussa eli katsellaan sitten mitä tuleman pitää. En jaksa kuitenkaan murehtia tätä.

Oih, niitä tarvikkeita.... edelleen pahasti vaiheessa. Tosin sunnuntaina tilasin netistä vaikka ja mitä: Manducan, imetystyynyn, lakanoita/reunapehmusteen, mobilen ja tais siinä jotain muutakin olla. Käytettynä oon hankkinut rintapumpun ja itkuhälyttimen (en kyllä edes tiedä kuinka tarpeellinen se on, mutta maksoi vain €3!). Viikonloppuna toivottavasti päästään lastentarvikekauppaan hakemaan turvakaukaloa yms. Ikeastakin täytyisi hakea vaatekaappi.
Ai niin, vaihdettiinhan me auto perhemalliin eli johan tässä on saatu aikaankin ;-)

Vointeja kaikille!

Miiku 31+1
 
Seksielämästä puhuttiin... Meillä myös, ei ole ollut touhuja moneen moneen viikkoon, en edes muista koska viimeksi. Mun syy, tottakai. Ei haluta, ei kiinnosta, ja pelkään tota kohdunsuun tilannetta ja miehen "tavaran" yhteyttä synnytyksen alkamiseen... sorry, toi sanailmaisu :D Sit vielä tää koulu on ressannu niin ettei illalla juuri jaksa muutakun kääntyä sängyssä ja painaa simmut kiinni.

Kävin tänään kontrollissa ä-polilla. Kohdunsuun tilanne sama (reilulle sormelle auki), supistelut ennallaan, säännöllisinä tulevat kolmena - neljänä päivänä viikossa. Tyllerö kääntynyt raivotarjontaan viikossa, ja luulenpa että eilen, koska illalla noustessani päiväuniltani vatsa oli ihan neliön muotoinen ja mä mietin että mitä tapahtuu :) Jälleen uuden kontrolliajan sain... Sairaslomaa tuli äitiyslomaan asti, ja mun koulu on pulkassa reilussa viikossa, sit ohi, ihanaa.
Edelleen ohjeina samat, että pitää lähteä herkällä sairaalaan jos supistelut ei lakkaa, myös silloin jos ne on kivuttomia. Että sellasta, torstaina neuvolaan.

Ja tänään mullakin poksuu,
Haidih ja tyllerö 30+0 !
 
Viimeksi muokattu:
Vaippa merkistä Meillä on kaikilla lapsilla käytetty pampers vaippoja. Liberoa kokeilin joskus mutta en tykännyt lainkaan. Mitään halpis vaippoja en ole edes kokeillut, koska niistä olen kuullut sen, että niitä menee sitten kans enemmän ja toisaalta en ala leikkimään iho asioilla.

Lasten ikäerot Meillä vanhin 17v, seuraava 11v ja kaksoset 1v 3kk.

Supistelut Joku hämmästeli miksi supistelee levossa. Mutta niin se juuri onkin, että yleensä ne iskee illalla / yöllä levossa, syytä en muista enää miksi näin on, mutta näin on kyllä itsellänikin.
Tosin tietty päivälläkin supistelee, mutta kovimmat alkaa levossa illalla / yöllä.

ON: Kipeää tekee alapäässä, kävely on kuin ankkamarssia mutta eiköhän se tästä :)
Ei ole enää montaa viikkoa....valitettavasti alkaa loppusuora häämöttää. Liian nopeasti on mennyt aika.

Enie + Tou 31+3
 
Vaipoista ekan kanssa on osakestoiltu oman jaksamisen mukaan. Nykyään jaksaa hyvin. Mutta kertiksiä on kokeiltu niin Liberot, Pampersit, Muumit, Naturebabyt (vai mitkä ne olikaan). Pamperseista oon tykänny vähiten, ne on jotenki niin ihanku jollain voiteella läträtyt. Ja tippuu pojan päältä kun pissiä tulee. Mut jokaiselle lapselle se sopivin =)

Seksielämä nollassa, miestä ei kiinnosta. Rasittavaa. Näen koko ajan unia vieraista miehistä, onneks en heitä tunne. Viime yönäki taas... krooh.. Sit pyörii koko päivän se mielessä.

( .) Alapäätä vihloo, selkä on kipiä. Ekasta ei mitään tämmösiä pahemmin ollut. Vauvakin pyörii vielä ties miten, mut niin se oli odottettavissakin.

- N ja Kaino 33+4
 
Neukkukuulumiset ku en eilen illalla jaksanu enää koneelle. Tai no ei oikeestaan mitään erityistä,kaikki kunnossa alakerrassa,kohdunsuu vielä ihan napakka ja kaulaa jäljellä se 3cm. Hemppaa ei ees mitannu ku oli viimeksi sen verran hyvä. Sain saikkua äippäloman alkuun pyytämättä :O olin ihan ihmeissään ku meinas ettei näillä viikoilla enää tarvi hoitotyötä tehdä.. No saapahan hyvillä mielin ottaa lunkisti,tosin oppariahan minä sitten väännän senkin edestä.

Mutta täytyy nyt vielä mainita sellainen asia että annoin sen pissanäytteen sinne vessaan, sitten ku siellä on niitä tikkupurkkeja niin päätin katsoa itse sen vastauksen, kastoin normaalisti liuskan ja tein ohjeiden mukaan jolloin mun silmiin tuli heti leukkarit 3+ ja proteiinit 2+! Kuitenkin sitten kun se terkka kävi kattomassa niin sano että pissa puhdas :eek: Olin ihmeissäni enkä tietty kehdannut sanoa että minä kyllä sain eri tuloksen. Tein siis samalla lailla testin kuin koulussa on opetettu..Nyt jäi vähän vaivaamaan.. Onko teillä tietoa kuinka tuo liuskatesti tehdään?Jospa vain itse katsoin väärään aikaan väärää kohtaa tai jotain.

Sillon ku kävin äippäpolilla niin sielläkin oli leukkarit + ja parin päivän päästä neuvolassa pissa puhdas. heh pieni luottopula vissiin neukkutätiin :eek: Onneksi seuraava neuvolakäynti onkin sitten eri neuvolassa :)

Mutta nyt järkkäilemään muuttojuttuja..
 
Kestoilla meinataan täällä, mutta yhden paketin meinasin käydä kertiksiä hakemassa varalle.

Supistelut alkoivat sitten edellisyönä ja nyt seuraillaan tilannetta. Sairaslomaa kirjoitti, mutta oman kunnon mukaan on yrittäjän koitettava jotain tehdä. Eilen pidin sentään ihan lepopäivän, mitä nyt kotona hiukan jotain puuhailin, mä kun en pysty koko päivää makaamaan paikallani sitten millään :(

Ja tänään siis 30+0 :)
 
Seksielämä... hmmmm, mitä se on?? Kenties jokin eksoottinen ruoka, josta en oo nähny enkä kuullutkaan.. ;)

Vaippamerkeistä ehdottomasti Libero, ovat kyllä meijän perheessä aina ollut parhaimpia. Pamperseja ei ikinä... ne HAISEE, yök, ei sinne tartte ku yks pissa lirahtaa ni koko huusolli täyttyy ällöttävästä hajusta!!! :x

Supistaa, supistaa, supistaa.... ihan oikeen ens viikon lääkäriki jo pelottaa, et mikä mahtaa tilanne taas olla!!! Pelkään tietty pahinta, et on lähteny jo aukeemaankin!!! Ihan sama teenkö vai enkö tee mitään, ni silti supistaa!!! Se ero vaan, et jos kovasti touhuun, ni rasitus aiheuttaa oksettavan olon!

Lasten ikäerot: Meillä vanhin kohta 6v ja kakkonen 1v6kk

Hmmmm... mitäs mun pitikään vielä kirjotella, laho pää on!!! :rolleyes:

mama ja "tahvo" 29+4
 
Vaipoista: aluksi käytän nature babycaren kertiksiä, pikkuhiljaa siirryn kestoihin kun "poika" vähän kasvaa ja kakkaan saadaan vähän kiinteyttä. esikoinen meni ekan puoli vuotta muumeilla ja loppuajan nature babycarella, ei moitittavaa. Kestoista kaapissa pieniä imse vimsejä ja fuzzy bunz yhden koon vaippoja 15kpl sekä muutamia vaippoja kokoja s-l.

Ikäeroista: meillä tulee sen 3v7kk ikäeroksi, pidän sitä sopivana omana mielenterveyden kannalta :D osaa esikko jo hoitaa itse pissat, hampaanpesut, pukemiset jne. on vielä niin kiinnostunut kokkailusta että kohta leipoo meidän leivät ja keittää puurot :D

seksielämä, mikä se on?

Supistukset: mulla oli rankka supistelujen jakso n.vkot 28 ja 29, sen jälkeen ei ole tullut kuin ehkä 2-3 kivutonta.

Liikunnasta edelleen jatkan uinnilla 4-5krt viikossa, ei puhettakaan kävelylenkille menosta sillä silloin liitoskivut palaavat (sen verran jääräpää olen että kokeilla pitää kuitenkin tasaisin väliajoin.) Tekisi itsekin mieli käydä jumpassa tai salilla, mutta ehkä sitten kesäkuun puolella.

Neuvolakuulumisia: Tänään neuvolassa, sf 33cm. päätä ei enään tuntunut kunnolla, on laskeutunut jo niin alas. hemoglobiini noussut kahdessa viikossa 105-> 119, kyllä on tullutkin syötyä punaisia linssejä, paprikaa ja rautalisää aina kun muistaa. vauva tosiaan tuntuukin jo poraavan jo kohdunsuulla, pää tuntuu kovalta jalkojenvälissä. Pääsen kokoarvioon viikolla 36 kun ilmoitin epäilyni siitä kuka synnyttää tämän vauvan ( ilmoitin että mies saa hoitaa homman) jos kasvu jatkuu näin kovaa tahtia. Huumorilla mutta tosissaan.

Painosta Nyt on kymppi rikki, eli 10kg paino noussut. Siihen vielä lisänä edellisestä raskaudesta jääneet 5kg, eli hyvä imetysvarasto on omasta takaa. Olen hieman seuraillut kalorinsaantiani, päivässä menee n. 1500-1700kcal riippuen nälästä. Herkkupäivinä voi olla lähemmäs 2000kcal, tai sitten tuo 1500kcal.

mustajuuri 31+6
 

Yhteistyössä