Lily_85 pikaisesti kommentoin yövuorosta tuota YEL-asiaa. Minä olin yrittäjänä esikoista odottaessa (v.2007), normaalisti olisin maksanut minimäärän YEL-maksua eli n.100 kuukaudessa mutta tällä määrällä olisin saanut vain minimiäippärahan. Siispä nostin YEL-maksua 350 kuussa jolloin sain äippärahaa bruttona vähän yli 2000 kuussa! Tämä kannattaa siis ehdottomasti huomioida! Minä kerkesin maksaa tuota suurempaa määrää 4kk kun en heti aluksi tajunnut, muuten äippäraha olisi ollut vielä parempi. joten kannattaa heti soittaa sinne YEL-paikkaan ja korottaa maksua mikäli maksat vähän. Onhan se iso pompsi kerralla kuussa mutta se kyllä maksaa itsensä sitten äitiysloman aikana takaisin moneen otteeseen ja mikä parasta kerryttää mukavasti eläkettä =)
(.) ei erityisempiä, nyt on alkanu vihlomaan aika-ajoin kohdunsuuta,tai en tietty ole varma että ois kohdunsuu mutta just jonnekki sinne lyö välillä aikas tuntuvasti. No jospa tää ois hyvää reeniä ni ei sitten tarttis päivätolkulla synnyttää..
Nyt takasin sorvin ääreen..
Diipeli ja justiina rv 26+5:heart:
(.) ei erityisempiä, nyt on alkanu vihlomaan aika-ajoin kohdunsuuta,tai en tietty ole varma että ois kohdunsuu mutta just jonnekki sinne lyö välillä aikas tuntuvasti. No jospa tää ois hyvää reeniä ni ei sitten tarttis päivätolkulla synnyttää..
Nyt takasin sorvin ääreen..
Diipeli ja justiina rv 26+5:heart: