*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Helmikuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nöösi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipat kaikille pitkästä aikaan!!!! Täällä tehty/tehdään kuolemaa!!!! Ensin kuta kuinkin asuin töissä ja nyt mulla on aivan järjetön keuhkoputken tulehdus!!!! Mulla ei oikeestaan koskaan ees oo yskää ja nyt sit löi tälläsen... MÄ INHOON YSKIMISTÄ ja nyt sitä saa tehä sit KOKO AJAN. Joka ikinen lihas särkee ja olo on ku elävällä kuollleella (hhmmmmmm.... siis kai niil on tämmönen olo ;) )!!!! No voiton puolel jo, ei oo enää sentään sitä yli 38:n kuumetta seurana!!! Lääkäri määräs antibioottikuurin ja inhalaattorin... yskänlääkettä ei missään nimessä saa ottaa, ku on raskaana... yhyy!!!!
Neuvolasta olis jo täti laittanu mut sairaslomalle alkuviikolla liian alhasen hemoglobiinin ja liian korkean leposykkeen takia, mut mä kieltäydyin, ku töis pula työntekijöistä... heh... no olin yhen päivän ja sit oli pakko jääd itekki saikul!

Pelkopolista tuli mieleen, miten viime raskaudes (eli esikoisen kaamean synnytyksen jälkeen) mua yirtettiin sinne tuupata, mut joka kerta vaan suoraan sanoin, et uskon vakaasti niin ettei samalle ihmiselle voi kahta kertaa mennä KAIKKI niin päin helvettiä!!!! Ja miks se siit ois sit muuttunu vatvomisen jälkee...

Supisteluja tulee ja runsaasti (ainaki nyt ku saa yskiä koko ajan), mut lääkärin mielestä ihan ok, vaik töissäki joudun nosteleen ja kaikkee... ja rasituksen yhteydes välil jo tosi kipeitäki supistuksii!!!

Sf-mitta neuvolassa oli 24cm ja yläkäyrän päällle mätkähti... niin ku joka kerta!!! Heh!! Painoa oli tullu neljäs viikos 4kg lisää.. ei niin kiva! :O ...nyt kyl varmaa vähä lähteny ku ollu nii kipee!!!

Nyt pakko men takas lepään... rupes huippaan tää pystys olo... tuun jatkaan huomenna ja jos vaik sais otettuu masust kuvaa ja jotain!!!!

mama ja möykky 25+1

onpas söpöjä masukuvia teillä, jotka laitoitte niitä tänne :) Mulla ei huvita paljoo peilliin ees kattella, tää on valitettavasti niin hemmetin iso jo nyt... Perhekerhossakin luultiin tällä vkolla, että synnytän kohta :(

Supistuksista, mulla ei oo ollut kuin kuopuksen synnytyksessä supisteluja, ei koskaan odotusaikana... en oikeen ees muista, miltä ne tuntu, kipeetä teki toki. Mut ennakoivista ei mulla mitään hajua, toivottavasti ei tulekaan.

Nyt on alkanu taas pissallakäynnit tiheneen, aamuyöllä on pakko käydä vessassa, ei kestä muuten olla...

nepula 26+4 (muistaakseni)

Taitaa tulla aikamoinen valituskirje tästä... Torstaina oli kauhea 24-tuntinen vatsatauti, olin aivan surkeena ja piti siinä poikakin hoitaa. Hyi hitto, en oo ikinä kipee, en edes muista milloin viimeksi on ollut vatsatauti. Plääh. Onneksi meni suht nopeesti ohi.

Hankintoja ei tosiaan olla kauheasti vielä tehty, saadaan kaverilta tosi paljon lainaksi (saatetaan myös palata Suomeen vielä tänä vuonna, joten ei kannata kauheesti investoida). Joudun Phil & Tedseihin ostamaan sen sisarusistuimen ja/tai adapterin turvakaukalolle, mutta muuten selvitään todennäköisesti hyvin pienillä sijoituksilla. Vaatteita oon taas sortunut ostamaan vähän turhankin paljon, kun esikoiselta kuitenkin on niin paljon jäljellä... Mut kun ei malta! :D Varsinkaan, kun täällä on niin halpaa. Baby Gapia varsinkin sorrun aina ostamaan, kun aina saan alesta jotain söpöä pilkkahintaan. (Vinkatkaa jos kiinnostaa tilata merkkivaatteita, teen aika hyviä löytöjä täällä.)

Hirvee hormonihirviö oon kanssa ollut viime päivinä! Piti ystävänpäivädinnerille mennä ukon kanssa, mutta saatiin sit automatkalla sinne aikamoinen sota aikaiseksi ja meni vähän koko vkl pilalle... Ja tästähän sain sitten oivan syyn itkeä kaikkea muutakin. Hohhoijaa. Mies-parka.

Kuvaa oli monet laittaneet, tässä mun versio rv 24 -masusta, otettu melkein viikko sitten. Hassua, miten joissain paidoissa maha näyttää tosi isolta ja sit toisissa tuntuu, että maha ei oo kasvanu juuri ollenkaan. :) (Toivottavasti onnistuin linkkaamaan oikein.)

Aijaa.com - 7502462.jpg

Viimeksi muokattu:
Huomenta! Ihan vain sellaista että onko kenelläkään muulla enää aamupahoinvointia? Mulla on viikon verran ollut nyt yrjöolo jonkin verran aamupalan jälkeen ja tänään ystäväni leksa sitten viimeinen vieraili =( Ehdin just hissistä juosta työpaikan vessaan... Kurja tapa aloittaa aamu, mutta nyt täällä kiskotaan jo kahvia koneeseen =)

Vaivautuisko muut, jos mahdollista, laittelee myös massukuvia, olis aivan ihanaa vertailla millaisia pötsejä milläkin viikoilla on :)

Itse kuulen aina silloin tällöin, että "aika pieni maha sulla", (ja se alkaa ehkä vähän jo ärsyttääkin), varsinkin jos istun ja päällä oleva paita sattuu olemaan sellainen ettei ihan heti hoksaa. Mulla ei ikinä missään raskaudessa ole kovin suurta mahaa ollutkaan, edes lopussa, mutta ei tää kyllä musta pienimmästä päästä ole.

mama 84: Minä tuumaan, että ei se pelkopoli ota jos ei annakkaan, eli kokeillaan nyt. :)
Illalla jalkani olivat muuttumassa pikkuhiljaa Mikki Hiiren jaloiksi. Eli turvotusta on. :(

Hyvää ystävänpäivää!
valdemaria ja poksuva vauva 29

Heippa kaikki! :)
Ekana heti ystävänpäivähalit:hug: kaikille ja erityisesti tsempit niille jotka sairastelevat tai muuten kipuilevat.

Nepula Mulla sama homma, inhottaa kun oma vatsa jo niin suuri että ihmiset luulevat mun synnyttävän piakkoin. Aina saa olla selittelemässä että "ei täältä kahta tule, yks vaan mutta tää nyt on tämmönen". Viime raskaudessa loppuvaiheilla kerran kaupan kanssa kyseli kovaan ääneen että "oletko sä ajatellut millaista on synnyttää tällainen rötkäle, voi tulla aika pahaa jälkeä" <-- Joo kyllähän se mielessä kävi mutta pakkohan se on tehdä :DD Voi jestas että raskaanaoleva nainen onkin yleistä jakoa kaikille.
Toisaalta varmasti kurjaa myös Haidih'lle jos vatsan pienuutta ihmetellään. Mikähän olisi se optimaalinen koko mistä ei tulisi kommentteja? :whistle:

Mulla oli tänään sokerirasitus aamulla. Juotavan litkun määrä on tiputettu 4v takaisesta, oi mikä helpotus! Ylös meinasi tulla mutta itku kurkussa ei tarvinnut juoda kun kyseessä oli vain kaksi mukillista, onneksi :) Minä torkuin näytteydenoton väliajat, toivottavasti en kuorsannut :D

Mulla on ollut ihan kamalia kipuja jo rv 17 lähtien, lantio ja nivuset kuin tulessa pienenkin kävelyn ja istumisen jälkeen, Myös aivastus tms tärähdyn sattuu ihan hirmuisesti. Nyt luin neuvolasta annetusta raskausviikkokirjasesta että tämä taitaa viitata löystyneeseen lantioon. Tämä on paljon pahempi kuin viime raskaudessa jolloin silloinkin oli kipuja. Täytyy ottaa puheeksi neuvolassa jos saisi vaikka tukivyötä tms apua tähän. Kummastelin lapsen isän kanssa itseäni kun en koskaan osaa neukussa valittaa mistään vaivoistani, sanon vaan että kaikki hyvin vaikka olisin itkenyt kipujani päivätolkulla. Olen hölmö, mutta nyt aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja avata sanaisen arkkuni ensi kerralla :)

Lilya ja murmeli 26+4

Joo mä kuulun kans niihin, jonka mahan kokoa kauhistellaan... Joka raskaudes kauhistellaan!!! Aina ku kerron lasketun, ni sit luullaan et odotan kaksosii!!! Tosi mielekästä aina vaan kuunnella niit kommentteja!!! Ja sit ku oon viel kaupas töissä, ni todellakin saa kuulla kaiken laista päivän mittaan... ja helvetti vieköön sit viel niitä ku tulevat kosketteleen... VITTU MÄ MITÄÄN YHTEISTÄ OMAISUUTTA OLEN!!! :headwall::mad:

nepula Minulla on myös taas kanssa pissalla käynnit tiheentyny.

Mullakin saattaa olla tuo löystynyt lantio, mutta epäilen että niihin vaivoihin voisi myös auttaa jos hankkis jumppapallon, mä ainakin tykkäisin kovasti. Täytyy tänään katsella kaupoista semmosta, jos löytyis, pääsis venyttelemään mukavasti selkääkin :).

Jes, tänääntänääntänään <3, pääsen hakemaan vaunut ja myös ostelemaan muita tarvikkeita ja mennään myös miehen kanssa syömään :).

Heippa!

Täällä kärvistellään! Raskaus on mennyt muuten hyvin, mutta nyt sittenlöytyi virtsatiekivi viime viikolla :( Lääkärit kovastti toivoo että se tulisi itsekseen pois, koska ei oikein pysty tekemään toimenpiteitä ennenkuin vauva on syntynyt. Särkylääkkeillä siis mennään eteenpäin,mutta eivätpä ne oikein kipuja poista.

Sain pari viikkoa sitten ison pahvilaatikollisen käytettyjä vauvanvaatteita, niiden lisäksi olen ostanut vain rattaat.

Niin ja painosta: sitä on tullut vajaat 3kg lisää-eli ei nyt hirvittävän paljon-vielä :D

Tikru 25+6

Hyvää ystävänpäivää kaikille:heart:

Me käytiin myös viikonloppuna shoppailemassa. Ostettiin pinnikseen patja ja hoitopöytä. Lisäks sitteristä sovittiin kaupat tuttavaperheen kans. Saatiin myös makkaria järkkäiltyä niin, että pinnis ja hoitopöytä saadaan sinne järkevästi mähtumaan. Lapset ois jo halunnu, et pinnis ja hoitopöytä kasataan:D..mut sanoin heille, että vasta sitten, ku äitiysloma alkaa..

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, vaikka kylmää onkin!

-leena ja mustikka 26+6

En kertakaikkiaan jaksanut lähteä lasten kanssa -23 asteen pakkaseen aamu-ulkoilemaan, vaan päätinkin järjestään lastenhuoneen uuteen uskoon :) Meiän poju on nukkunu tähän asti meiän makkarissa ja kuopus lastenhuoneessa, nyt siirsin heidät molemmat lastenhuoneeseen. Saas nähdä millanen mellastus illalla on, kun pitäs saada molemmat nukahtaan sinne... Kokeilin tota jo 3 kk sitten, mutta sillon hommasta ei tullut mitään ja viikon jälkeen luovutin ja palattiin vanhaan järjestelyyn.

Järjestelin vauvan lakanat, tyynyliinat ja pussilakanat tähän samaan innostukseen, ihana oli hiplata niitä pitkästä aikaa!

Kiva, kun on kohtalotovereita mahan koon suhteen! Muistan, kun oltiin kuopusta oottaessa rv 23 Egyptissä ja siellä kaikki miehet ihasteli ensin meiän pellavapääpoikaa ja sitten kyselivät, millonkas mä synnytän... Kun sanoin, että 4 kk päästä, niin eihän ne meinannu uskoa. Samoin silloin naapurin täti kysy toukokuussa, että teille tuleekin sitten kesävauva, johon mä, että juu, elokuun lopussa, onhan silloin vielä kesä... Samaa rataa siis mennään tän kolmannenkin kanssa, kai se on ihmisistä hauskaa taivastella mahan kokoa ja heittää aina sitä "onkos tulossa kaksoset"-läppää.

mama-84, mulla on vaan muutama uskaltanu tulla mahaa taputteleen, henk.koht se on aika ällöttävää, kun ihan puskista ruvetaan taputteleen ja silitteleen... Oon aina menny ihan hämilleni, kun en oikeen tiiä, miten pitäs suhtautua. Muutaman kerran on käynyt niinkin, että vauvan ollessa nukkumassa vaunuissa niin joku mummo/pappa on tullut intoo piukassa vetäseen harson pois kuomun edestä ja pällistelemään millanen vauva siellä nukkuu. Se on jo musta törkeetä, etenkin jos on sellanen lapsi, joka herää helposti!

Raskausmahoja on erilaisia, joillakin näkyy aikaisin ja joillakin ei :).
Mulla näkyy hyvin jos käytän tiukkoja vaatteita, muuten ei oikeastaan näy, ihan sama kun ois vaan pömppis. Ihme kun napa ei ole vielä pullahtanu ulos.

Minäkään en tykkää siitä, että väkisin muiden pitää kokeilla mahaa, jos ei itseä huvita. Varsinkaan vieraiden, onneks ei semmoiset "vähemmän tutut" ole kosketelleetkaan. Ajatuskin ärsyttää.

Neukkukuulumisia:
Täällä myös painoa tullut reilusti viime kertaan nähden Arvasinkin sen sillä ruoka ja makea on alkanut maistumaan. Nyt 66kg,jonku 700g viikkoa kohden noussut.
Sf 23cm (viimeksi 19cm, menee tarkalleen keskikäyrällä)
hb 131! (viimeksi oli 120 joten ihan itekseen on noussut, tai no kyllä mä syön raskausvitamiineja)
rr 116/83,p106 että semmosta.

Mä sain lääkärineuvolan vasta viikoille 30,aika myöhään toisaalta mutta eipä mulla mitään asiaa sinne ookkaan ja toivotaan ettei tulekkaan :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille!!!=)

Diipeli ja justiina 25+6 <3

Joo toi on kyllä ihmeellistä miten raskaana oleva nainen muuttuu julkiseksi riistaksi :D Itsellä ei tulisi kyllä mieleenkään mennä hipelöimään kenenkään vartaloa ilman lupaa tai edes luvan kanssa :D Voin kuvitella ärsytyksen jos on iso vatsa ja vielä julkisessa työssä niin varmaan päivittäin saa hymyillä typerästi noille "tuleeko kaksoset"-kommenteille...

Oma vatsan koko on varmaan aika normaali eli ei mikään mini mutta ei isokaan. Ja tykkään ainakin itse kropastani tällä hetkellä, nyt kun on saanut ostettua äitiysvaatteita ettei tarvi tunkea vanhoja housuja väkisin jalkaan ;)

Pinniksen petivaatteista muuten kysymys, onko noissa hinnoissa/laadussa hirveesti eroa eli saa vinkkailla mistä löytyy parhaat valikoimat. Olemme menossa Ikeaan parin viikon päästä ja jos sieltä nyt saisi sen pinniksen viimeinkin ostettua. Mutta tosiaan mitään lakanoita ei ole hankittu eli niitä voisi alkaa jo ostelemaan. Onko marketeissa vauvansänkyihin lakanoita eli siis Prismoissa ym?

Olemme menossa miehen kanssa Tukholmaan risteilylle niin onko kenelläkään vinkkejä mitä sieltä kannattaisi ostella? Onko mitään hyviä vauva- tai äitiysliikkeitä missä kannattaisi piipahtaa?

Nelli ja Kultahippu 25+1

Ihania masukuvia!

Itsellä maha on aikas iso, ainakin omasta mielestä, vaikkei tuo sf-mitta olekaan ollut yläkäyrillä. Johtunee ihan siitä, että täytettä löytyy omastakin takaa ihan reilusti :)

Nelli79 Taas vastailen Ikean sänkykysymyksiin. Me ollaan osa petivaatteista ostettu Ikeasta. Olen tykästynyt niihin aluslakanoihin, jotka on muotoonommeltuja eli resorilla pysyvät paikallaan. On olleet käteviä käyttää kyllä kun ei tarvii niitä reunoja olla laittamassa takaisin aina sinne patjan alle. Muistaakseni maksavat jotain 8e ja pakkauksessa on 2 lakanaa. Värejä on muutama: valkoinen, vaaleanvihreä, vaaleansininen ja vaaleanpunainen. Samoin olen tykännyt niistä Ikean pussilakanaseteistä, ne on mielestäni kohtuuhalpoja ja niissä löytyy kyllä laatueroja. Osa on sellaista pehmeämpää matskua, niitähän saa hiplata siellä kun roikkuvat kaikki mallit esillä. Jos oikein muistan, niin pussilakanasettejä ei ostettu Ikeasta vielä silloin kun oli äitiyspakkauksen peitto käytössä kun sen koko on 80x120 niin siihen ei taida löytyä sopivia settejä. Niitä ostelin sitten ihan Anttila/Stocka/Prisma tyyliin.

Muutapa ei sitten taida ehtiä kirjoittelemaankaan. Kouluun pitää taas lähteä.

Huomiseksi varasin sitten kuitenkin sen 4D-ultran. Viikkoja on jo niin paljon, että KELA-korvausta ei varmaan saada, mutta siihen ollaan varauduttu. Mutta eipä sillä rahalla niin väliä.

Nyt kirpsakkaan ilmaan! Jos jotain hyvää tästä säästä pitää keksiä niin olkoon sitten se, että petivaatteet raikastuu ihanasti pihalla. Ja jos tarpeeksi kauan ehtii pitämään niitä ulkona niin saa myös pölypunkit ym. kaverit sieltä hävitettyä.

Aurinkoa päivään!

-Catalia ja HyaSintti 26+5

Meilläpäin alkaa piakkoin S-ketjun asiakaspäivät, eli -15% alennukset, mä tähtään hankkivani silloin sieltä Prismasta/Sokoksesta noita lasten juttuja. Ainakin Prismasta saa mun mielestä ihan ok kamaa, vaikka valikoima ei niin laaja olekaan. Sokoksessa on enempi valikoimaa, mutta hintakin korkeempi. Varmaan muilla ketjuilla on alennuksia kanssa, kun jaksaa seurata... Niin ja Ikean olen todennut olevan myös varsin hyvä lastentarvikepuoleltaan, me ollaan sieltä ostettu hoitopöytä ja muuta tilpehööriä.

Tässä nämä meidän uudet kuomurattaat, joista tehtiin yhdistelmävaunut nyt on, näppärät ja kevyet. Menee helposti kasaan :).

180588_1719915190542_1018164561_31884387_4766082_n.jpg

Halusin vaan käydä toivottelemassa kaikille ihanaa aurinkoista (tosin jäätävän kylmää) pakkaspäivää!1 =)
Pian on ihmeiden aika ja kevät kuin luotu odottamiseen...jotenkin niin upea fiilis ja "kaikki on loistavasti" mieli, niin halusin jakaa sen teidän mammojen kanssa:cool:

Kathe ja vinski 29+2

Mahan koosta. Mulla on vähän isompi nyt kuin esikoisesta näillä viikoilla, mutta ilmeisesti silti sen verran pieni etten ole mitään ihmeempiä kommentteja kuullut. Yksi ainut ihminen on "lääppinyt", ja hänkin oli yksi läheisimpiä ystäviäni. Vähän kyllä odotan kauhulla mahan kasvua, koska täällä ollaan muutenkin sellaisia halailijoita, ja se kuuluisa "personal space" on melko pieni... No, toisaalta täällä varmaan pelätään niitä raastupaan vetoja niin paljon, ettei paljon uskalleta lähteä tuntemattomia paijailemaan! :D Mulla tullu nyt ehkä reilu 7 kg (rv 25), ja ne on ymmärtäneet siirtyä lähes täysin mahaan ja tisseihin. Omat 27-tuumaiset farkut menee vielä kevyesti jalkaan, kiinni en toki saa vaan käytän kuminauhaa/ponnaria pitämässä ne kohtuullisen säädyllisen näköisinä. Ei ne kauhean mukavat silti päällä ole, ja käytän paljon myös mun ihania mammafarkkuja. Tuubit on myös olleet kovassa käytössä, kun kaikki paidat on liian lyhyitä. Näitä en viimeksi käyttänyt ollenkaan, en tajua miksi... Super käteviä!

Nelli79, en tiedä tarkkaan mitä oot etsimässä, mutta jos käytetyt vaatteet ja tarvikkeet kiinnostaa niin Tukholman Södermalmilla, tarkemmin vielä Horngatanilla on ainakin kolme second hand -kauppaa. Tein tosi hyviä löytöjä, kun viimeksi käytiin! :) Yksi niistä taisi tosin olla ihan vaan designer-kamaa myyvä eli hinnat oli sen mukaiset...

Huomenna sit pikareissulle New Yorkiin! Tuttavat ovat siellä lomalla ja toivat ihanaiset mulle Ruispaloja ja muita herkkuja, oon niin täpinöissäni! :) Piti jo tänään mennä pojan kanssa pyörähtämään, mutta eilen sitten ressukka sai saman vatsataudin, josta itse kärsin viime viikolla niin pidetään tää välipäivä tässä. Varmaan täytyy johonkin lelukauppaan siellä päästää juoksemaan, että saa vähän iloa elämään tän neljän seinän sisällä elämisen jälkeen. Vähän rankka päivä vaan tulee meille molemmille, kun ensin kolme tuntia junassa ja bussissa, ja sit sama matka takaisin illalla... Poika tosin lähtis jo tänään, hokee koko ajan että junalle pitäis lähteä. :)

Onko täällä muilla suonet kauheen pinnassa? Ei nää vielä mitään kohjuja ole, mutta eilen spinnin jälkeen huomasin, että häpyhuulten verisuonet oli jätti-isot ja vähän kovat... Meni sit levon kanssa pois, mutta jotain tällasta muistelen että esikoisenkin kanssa oli. Ehkä vaan veri siellä spinnissä pakkautui?? Jaloissa kans suonet tosi pinnassa, kovasti yritän liikkua ja syödä oikein ja öljytä vauvaöljyllä, etteivät siitä kohjuiksi muodostuisi. Toivottavasti onnistuu. :/

Täällä on tällä viikolla täysi kevät päällä! +10 astetta, aurinkoista ja aika tuulista. Toivottavasti huomennakin on nättiä kun lähetään kaupunkireissulle! Ihanaa tiistaita kaikille, kyllä se kevät sieltä vielä tulee! :)

Heippa!

Jee jee, saatiin vakuutus! Ja muutenkin tuli postista ihania juttuja! Huuto.netistä huutamani äitiystalvitakki, ihana ja menee tän talven! Uskomattoman ihanaa ku on oikean kokoinen takki päällä Ja sitte tuli myös ne kolmipyöräset rattaat, ihanan kevyet ja näppärät, toki myös kivan näköset. Heti kokeiltii kaukaloa siihen kiinni; kesää ootellessa Ainut huono puoli niissä, että se selkänoja ei käänny alas ku ihan muutaman sentin, eli niissä ei voi pientä pitää ainakaa kovin kauaa koska huono nukkumisasento, höh. Noh, katotaa sitten tarpeen mukaan mitä tehdään... Saaha noiki sitten myytyä eteenpäin..

Tänää päivä meni turussa, oltii kaverin lasten kanssa leaf areenalla ja se oli kyllä tosi kiva paikka Ja sitten kävin kirppiksellä ja sotin taas vaatteita, varsinkin 50-56cm..Niitä alkaa olee jo aika paljon

Heips,

Neuvola ja neuvolalääkäri oli maanantaina. Lääkärissä oli kandi sijaisena, ja soitin seuraavana päivänä neuvolaan, ja menen uudelleen omalle lääkärille, jäi vähän ? olo koko käynnistä, lääkäri mm. tunnusteli vauvan raajoja mun mahan päältä:confused:, ja vielä senkin jälkeen kun sanoin, että mulla on etuseinäistukka. Kohdunkauyla alkanut lyhentymään, ei tosin sanonut, että minkä verran, ja neuvolasta toivoivat jos lääkäri kirjoittaisi mulle vikon saikkua, alhaisen hb:n vuoksi (95) sekä viikonlopun runsaiden supistusten vuoksi, no kirjoittihan se, 2 päivää, syy: raskauden ajan väsymys ja uupumus, että sellaista...Neuvolassa kaikki tota hb:tä lukuunottamatta ok, ja sokerirasituksenkin tulokset olivat ideaaliset.
Eilen käväistiin kaverin kanssa kaupungilla, kirppikseltä tarttui mukaan iso kasa lähinnä 56 cm lähes uusia vauvan vaatteita, ja kaupoista joitakin lisää vielä. Sekä ostin nyt yhden imetysliivit, tuntuivat tosi jäteiltä kun niitä katsoin :D, mutta eipä ne juuri päällä reilut ole, joten kaiketi se nyt vaan on rintavarustus sen mukainen :D. Tuntui vaan siltä, että tän kotona olemisen ja lepäämisen väliin on pakko päästä jonnekkin hetkeksi tuulettumaan, ja kävistiin sitten vielä syömässä, ja kyllä oli rento ja iloinen fiilis kun kotiin pääsin, nyt jaksaa taas lepäillä ja hymyillä kotona. Kumma vaikutus "pienellä" asialla :).
Kuulin juuri, että serkkuni on synnyttämässä, samoissa viikoissa mennään, hieman huoli hänen ja vauvan puolesta :(..Toivottavasti kaikki menee hyvin, ja pieni saa kaiken tarvitsemansa avun elämän ensihetkiin ja kasvaa terveeksi ja reippaaksi..Kyllä tuntuu melko hurjalta, että oma vauva tulisi jo näillä viikoilla maailmaan, vaan eipä siihen paljoa vaikuttaa voi kun niin on tapahtuakseen.

JA & jurmu 26+0 (poks)

Mitähän se tarkottaa kun lääkäri mulle sano gynekologisessa tutkimuksessa, että kohdunsuu on takana ?

Ja muuten millä viikoilla teillä aikasemmin synnyttäneillä on vauva kääntyny raivotarjontaan vai onko kenelläkään jopa kääntynyt jo ?

Tänään poks 26 :) !

Tiudeliini: Mulla on vaavi vielä perätarjonnassa.
Jos kohdunsuu on takana, se tarkoittaa käsittääkseni vaan sitä, että mitä lyhyemmät sormet lääkärillä on, sen kivuliaampi on sisätutkimus jos pitää kohdunsuuta kokeilla ja työntää sormet ihan taakse. Mulle sanottiin kans ensimmäisessä raskaudessa noin.

Omanapa: Viimeyönä se sitten alkoi, kauhea kääntyily, jatkuva vessassa juokseminen, yskänpuuskat joiden mukana alavatsasärky jne jne... Aamulla kouluun lähtiessäni juili häntäluuta enemmän kuin aikaisemmin, ja otin varmuuden vuoksi Panadolin. Koulussa olo pahentui ja hakeuduin terveydenhoitajalle hankkimaan lisää särkylääkettä ja mittaamaan kuumetta kun oma mittari oli kadoksissa. Siinä vaiheessa näytti vielä muistaakseni 36,6. Kahden Panadolin jälkeen olo jatkoi pahenemista ja lähdin kotiin, tarhan kautta.

Nyt on sitten kuumetta ihan pienessä ajassa noussut 38:n kummankin puolin, ja jokin kertoo mulle että tästä tulee paha. Eivät ottaneet terkkariin, pitää seurailla kotona, mutta tuntuu kamalalta vedellä hirveät määrät särkylääkettä kun on vauva mahassa. Nyt vähän hikoiluttaa, oon ottanut jo 2g yhteensä tänään, toivottavasti laskee että pääsis suihkuun. :( :snotty:

Haidih ja tyllerö 26+1

Niin, ja viimeks olen ollut kuumeessa noin 3 vuotta sitten, että kyllä musta tuntuu että kaadun välillä kun ylös koittaa nousta, ihan kuin joku olis turpiin antanut kunnolla. Nyt takas maate siis.

Yhteistyössä