*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Helmikuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nöösi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:saint:
Näin vaan mitta näytti :whistle:
Mulla on ekassa ja tokassakin raskaudessa jolloin täällä niitä tosiaan vielä mitattiin niin ne mitat aina ollu ihan huikeita. Kaksosraskaudessa niitä ei mitattu lainkaan ja tässäkin vain huvikseen katsoi kun kohdun pohja on tuossa rintojen alla jo tulossa :whistle:
Siinähän vaikuttaa sekin että minun kohtu on tautisen venynyttä mallia kaksosten jäljiltä.
Eli tällä pikku miehellä on kyllä tilaa pyöriä ja se tuntuu :laugh:

Kiva kuulla imetyksen vaikutuksesta rintoihin, näköjään tosiaan on henkilökohtaista kun joillain pysyy melkein samana ja sitten taas hyppää monta kuppikokoa niin kuin Nepulalla :) Mä voin kuvitella Diipeli sun lehmä-fiiliksen kun 55kg:n varteen lyö kauheat lollot :D Itse oon myös vaan 160 ja ennen raskautta 52 kg ja kuppikoko C (nyt jo D) niin ei hirveästi houkuta ajatus muutamaa kuppikokoa isommista rinnoista...

Eniellä on kyllä huikea SF-mitta ;)

Catalia, kiitos pinnis-kommenteista. Ikean sänky on tällä hetkellä varteenotettava vaihtoehto,tosin hinnoissa ei hirveästi ole halvempi kuin esim. Babystylen tarjoukset. Melkein satasen kai siitä joutuu pulittaa joka tapauksessa ja tietty sit patja ja muut päälle.

Tiudeliini, kurjaa kun sulla oli sokerit koholla :( Vielä kysymys noista teidän vaunuista, olen lukenut jostain että Teutonian Timmyt ei sopisi vastasyntyneille mutta onko mulla jotenkin väärä käsitys?

Me olimme katselemassa vaunuja tänään ja lähinnä katselimme Brion ja Gessleinin vaunuja ja vähän onneksi päästiin eteenpäin valinnoissa. Eli ehdoton vaatimus tuli selväksi että etupyörät pitää olla pienet ja kääntyvät. Koin selkeästi paremmaksi kääntyvät etupyörät kuin isot kiinteät pyörät, ne tuntuivat hirveän raskailta.

Nelli ja Kultahippu 24+3

Terveisiä täältäkin sairastuvalta!

Koko mennyt vuosi ollaan säästytty isommilta taudeilta ja nyt tuo 4 vee on ollut viikon yli 38 kuumeessa. Mies oli eilen ihan kamalan flunssainen ja teini samaten, tänään kuitenkin lähtivät kouluun ja töihin. Mä olen onneks vielä säästynyt, mutta kauhulla odottelen... Pitänee hakea sairaslomaa huomiselle tuon pienen miehen takia vaikka pomo taas repii pelihousunsa. Hänen mielestä ei sairaslomia tarvita kun erittäin painavan syyn takia. Palaverissa hän ilmoitti, ettei sairasloma ole aina syy olla poissa töistä koska kevyempää työtäkin voi tehdä! Ei hänkään pidä määrättyjä sairaslomia. Kun kysyimme vakuutuksista sairaslomalla, hän vaan totesi, että se on työnantajan ja vakuutusyhtiön välinen sopimus. Sitä paitsi kun mulla on mies, joka voi olla myös töistä poissa lapsen kanssa, minä olen ihan työkykyinen. Se vaan, että mies on jo alkuviikon ollut kotona eikä hänenkään työpaikalta voi olla poissa ihan mahdottomasti. Nyt olen onneks vapaalla, joten voidaan levätä kotona rauhassa.

Mutta on tässä jotain hyvääkin. Ei tartte lähteä ulos pakkaseen vaan voi olla sisällä lämpimässä :)

Noniin, neuvolassa tuli käytyä.. Diagnoosi: raskausdiabetes :/, joudun verensokerin seurantaan, sain ikiomaks uuden mittauslaitteen kotiin. En onneks tarvii kuitenkaan mitään diabeteslääkkeitä, ainakaan vielä. Diabetestä löytyy suvusta vaikka millä mitalla, enolla on, sedällä on, mummolla oli ja papalla oli..

Lääkäri teki tutkimukset ja muut jutut ja kaikki kunnossa :).
Ainut vaan mikä oli nyt tuolla on tuo raskausdiabetes ja tietty sit oli hemoglobiini laskenu 118 lukemiin.

Kohdunpohjan korkeus minulla oli 25cm tällä kertaa.

Jippii, maanantaina vaunut haetaan, pääsee testailemaan :) :) !

Moikka!
Äsken olin ultrassa ja se lääkäri väitti, että mun tyttövauvalla oli pippeli!!!
Eli mun tyttöolon voi päivittää poikalupaukseksi! :p
Uusintaultraan vielä kuukauden sisällä paremmille laitteille, ku toisen munuaisaltaan koko oli raja-arvoilla. Kuulemma ei todellakaan tarvii huolestua, mutta varmuuden vuoksi pisti lähetteen. Eipä se mitään, mielellään käyn useammin! :D
Tuleva isoveli on varmasti tästä sukupuoliuutisesta hyvinkin iloinen!

Miuku + ??? 24+4

Mitenköhän Suomessa menee noi pissatestit..? Ekassa raskaudessa ei koskaan ollut koholla, nyt eilisellä käynnillä proteiinia "trace"-merkinnän verran, eli hyvin vähän. Olisko tää Suomen mittapuiden mukaan sitten "koholla"? Täällä tuo ei nimittäin tarkoita yhtään mitään, varmaan ainakin puolella äideistä tuntuu olevan ton verran protskua pissassa...

Eniellä on tosiaan mahtava sf-mitta! :) Voin uskoa, että kaksosista on kohtu sen verran venynyt, että helposti humahtaa maha isoihin lukemiin. Voi hurja! Mulla mitattiin eilen ekaa kertaa, nyt siis noin rv 24+, ja mitta oli 23 cm...

Sokerirasitukseen nyt sit myös "joudun", kun sitä aiemmin pohdin. Täällä sen voi tosin toteuttaa ihan laimentamattomalla appelsiinimehulla sen sokerilitkun sijaan, pitää vain juoda sitä enemmän. Eli ohjeet menee niin että juon vajaat puoli litraa appelsiinimehua alle viidessä minuutissa, ja sitten tunnin kuluttua otetaan verikoe. Ei kuulosta yhtään niin pahalta kuin olin kuvitellut! :)

Plääh, kun tuntuu aika matelevan! Haluaisin niin kovasti jo tavata tämän lapsosen... :)

Pikaisesti tulin neuvolalääkärikuulumisia kertoilemaan, en ole vähään aikaan kirjoitellutkaan taas.

Hemoglobiini oli noussut 110:stä 120:een. Verenpaineet edelleen koholla, tai siis yläpaine. Kyseli siitä ummet ja lammet kun eka raskaus aikoinaan käynnistettiin kohonneen RR:n vuoksi. Vauvan sykkeiksi merkkasi 140-155. Perätarjonnassa on. Muistaako kukaan millä viikolla vauva kääntyy normaalisti suunnilleen raivotarjontaan?
Sf-mitan otti mutta ei merkinnyt sitä neuvolakorttiin, näin ainoastaan koneelta käyrät, jossa mitta meni aika paljon ylärajan yläpuolella. Lääkäri kuitenkin sanoi ettei tässä vaiheessa nuo mitat kerro juurikaan mitään. (ja mulla ei ole mikään iso vatsa, että "hälyyttäis" sillä tavalla, taikka lapsivettä tms ei ole runsaasti...)
Toinen kysymys: Onko teillä muilla kuinka paljon supistuksia per päivä? Ihan sillä kysyn, että lääkäri kirjoitti mulle puoliväkisin sairaslomatodistuksen helmikuun loppuun asti, kun sanoin että mulla on supistuksia joka päivä useamman kerran päivässä, tällä tarkoitin arviolta noin 4-8 supistusta per päivä. Sanoin myös opiskelevani päätoimisesti ja tekeväni mielenterveys- ja päihdepuolen lähihoitajana sijaisuuksia, jossa ei tule edes nosteluja tms. JA vaikka sanoin myös, etten aijo olla koulusta pois kun pitäisi valmistua ensi kuussa jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, ja töitäkin mulla on vain satunnaisesti nyt, pääsääntöisesti viikonloppuisin. Oli sitä mieltä että kun en saa levättyä edes silloin viikonloppuisin....

Haidih ja tyllerö 25+2

Täällä käyty ensimmäinen lääkäri sekä sokerirasitus. Rasitus ei ollut niin ällö, kuin olisi voinut. Oli kyllä kova nälkä mennessä, mutta se sokeri vei pahimman pois :) Ei se hyvää ollut, pari mukia sulaa sokrua... Sitten sai rauhassa lueskella lehtiä kaks tuntia, mitä nyt vähän piikiteltiin välillä. Tänään oli jo tulokset tulleet, ja eipä niissä mitään näkynyt. Ei tuntunutkaan missään se sokerilitku, paitsi mahan sisäpuolella - hirveä pyöriminen oli pikkuisella koko päivän ja illan ja yönkin! Söin kyllä lisääkin makeaa vielä päivän aikana, vähän jälkkärii ravintolassa ja leffassa irtokarkkiakin vielä... Pojulla varmaan hirveet sokerihumalat! Nyt saa loppuviikko olla herkuton!

Lääkärissä myös kaikki ok. Sf-mitta oli 23. Painoa tullut muka 3kg viime käynnistä (kk sitten), mutta oon varma, että siinä oli kilo liikaa... Mulla oli niin painavat vaatteet, kun pakkanen iski. Ja kotona on reippaasti yli kilon vähemmän ollut nyt eilen ja tänään. Kohdunsuu oli onneksi ihan ok, vaikka paljon onkin supistellut. Poju pyöri hyrrää ja karkaili dopplerilta ;) Sain kuulla, että mun alaselän tatuointi luultavasti estää epiduraalin... Näillä eväillä synnytystä oottelemaan! :D

MaiMei 26+3

Haidih, oho! Mäkin sanoin runsaista supistuksista, niin tuo (tosi mukava) lääkäri sanoi vain, että nyt on aktiivinen harjoitussupistelujen aika, että kannattaa seurata ja ottaa rauhallisesti, mutta että niitä vaan on. Ja jos eivät ole kivuliaita tai tule sillai ihan yhtä soittoa, niin ei mitään hätää. Mulla tulee varmaan ainakin 10 päivässä. Vähintään. Tai päivästä riippuen, ja kävelemisen määrästä. Jos olen kotona rauhassa koko päivän, niin ehkä jotain 5-10. Jos liikun paljon, niin ehkä 3-4 tunnissa. Nää kaikki selitin lääkärille. Ja se piti sitä ihan normaalina...

Mulla oli kans rauta-arvo noussut, koko ajan vaan nousussa :) 129 nyt.

Tiudeliinille tsempit, tosi kurja juttu tuo diabetes :( Toivotaan että olosi pysyy silti hyvänä loppuun asti.

Supistuksista Itselläni on supparit samaa luokkaa kuin Maimeilla, en viitsinyt kopioida mutta teksti kuin omasta kynästäni :)

Mulla viime raskaudessa vauva kääntyi raivotarjontaan rv 30, muistan sen kun heräsin siihen kääntymiseen ja pelästyin ihan hulluna :D

Olikos täällä muita kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsijöitä? Miten teillä muilla on arvot olleet, onko väsymystä? Itse huomaan olossani heti tsh:n nousun, olen ollut nyt ihan törkeän väsynyt vaikka arvo ei ollut kuin 3.

Tänään kävin kirpparilta ostelemassa ihania vastasyntyneen vaatteita ja myssyjä:heart:

Lilya ja murmeli 26+0 POKS! :)

kysyyymysonko muita joilla on erittäin vaikeaa esim: istuminen.??? siis miten mä kestän 3-4kk vielä kun en pysty nytkään istumaan ja viikkoja on vast 23 huoh..

oon kyllä lukenu taas ketjuu mutta en oo keksiny mitään kirjotettavaa.

omanapa 15.2 lähdettään esikon kans laivalle jota on odotettu vaik kuin pitkään jo. eka käyn neukis ja lekuris, sit käyn ilmottamas esikon KOULUUUUUUUUUUUN Ja sit lähdettään helsinkiin odottelee että laiva lähtee
mulle on on iskeny lunssa tai sit tää huoneisto kosteus/home mitä on niin on vaan tehny tehtävän ja oon ihan tukossa. ja aamusin niistäes tulee verta..

remppa alko 1.2 ja sen paripäivää jaksoin/pystyin tekee vähän raskaanpaa hommia ja kantamaan tavaraaa ulos mut sit alko sattumaan ja kourii kyljistä.. saa nähdä saadaanko viikonlopuks apuja??

mutta joo eipä täs muuta.. vaunut valittu RETROVAUNUT BALLERINA PUTUNIA - Rokkibeibi tuos RETROVAUNUT BALLERINA PUTUNIA - Rokkibeibi

Catalia mulla siis kolmas vuosi meossa ja Perho harjottelu alkaa nyt keväällä. Meillä myös perhoon liittyviä luentoja raskaana olevasta, synnytyksestä ym menossa ni on kyllä kiva kuunnella vaikkei niinkään uutta asiaa itselle tule. Opetin jo miehelle minkälaisella otteella ottaa vauvasta kiinni jos sattuski syntymään kotiin ym :laugh: Mä teen sillai että olen koko ens vuoden läsnäoleva, syksyllä käyn tenttimässä kätilötyön luentoja mutta en tee mitään harjottelua vaan kirjottelen oppari puhtaaksi (Nyt on kovaa vauhtia tutkimus menossa). Sitten heti helmikuussa käyn perhon lasten harjottelun tekemässä ku mies jää isäkuukaudelle, samoin käyn sen elintärkeän synnyttävän naisen kurssin että ne saliharjottelut ei sitten siirry vuodella. Kevään aikana palautan sitten opparin, teen kypsyysnäytteen ja kehittämistehtävän ni sitten jää vain ne harjottelut seuraavalle syksylle jolloin ois tarkoitus viedä sitten lapset hoitoon (tämä tulokas ois sillon 1v4kk). Mutta ikinä ei tiedä mitä tulee eteen niin tilanne kerrallaan, jos tuo tahti ei sovikkaan meille niin sitten joustetaan :) Mutta opettajat on kyllä tosi mukavia ja auttavat opintojen suunnittelussa. Ja täällä myös sillai että joutuu käymään muuallakin harjottelussa ku jokapaikasta ois opiskelijoita sinne tulossa..

Minskulla ihanan väriset vaunut tulossa :)

mitähän muuta piti kommentoida..en nyt muista. paremmalla ajalla sitten lisää :)

Diipeli ja justiina 25+3:heart:

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Vieläkö mahtuu mukaan? Olen lueskellut tätä pinoa jo pidemmän aikaan mutta nyt ajattelin liittyä kirjoittelemaan. Vapaa-aika kun kohta lisääntyy vähäksi aikaa niin ehtii useammin koneellekin. Meillä olis tod. näk. tyttö-vauva tulossa, LA 30.5. ja KHKS ois synnäri, jos joku laittaa tuonne etusivulle näitä päivityksiä vielä. Toinen lapsi on tulossa, esikoinen täyttää kesällä seitsemän, itsellä ikää 33 v ja tätä toista lasta pitkään toivottu ja yritetty. Loppujen lopuksi ihan luonnollisin keinoin ei alkuansa saanutkaan, mutta se on toinen tarina..

Joku tuolla aiemmin mietti loman pitämistä ennen äippälomaa ja saman aion tehdä minäkin. Eipä tarvii sitten töissä ihmetellä mitä jaksaa kun työ sisältää aikas paljon fyysisiäkin hommia, nostelua , kumarteluja yms. "jumppaa". Joten kesäloma alkaisi sitten 23.3. Ehtii toivottavasti sitten tekemään hankintoja ja laittamaan kotia vauvalle valmiiksi.

Minskulla oli kyllä tosi nätit vaunut tulossa! Osaatko kertoa muuten tuosta merkistä? (En ole aiemmin törmännyt). Alkoi houkuttelemaan kun oli aikas edullisetkin. Toki olisi esikoisen Brion kuomurattaat olemassa mutta onhan ne vähän kulahtaneet....

Onko täällä muuten kenelläkään ollut sappivaivoja raskausaikana? Mulla todettiin sellanen riesa kuin sappikivet pari kuukautta sitten. Sen takia mennään kevyemmällä ruokavaliolla ja aika tarkkana saa olla ettei herkuttele liikaa. Oon myös tiettyjä ruoka-aineita pyrkinyt välttämään koska sappikivien aiheuttamat kipukohtaukset ylävatsalla on tosi järkyttäviä. No, jotain positiivista tästäkin: Ei toivottavsti kerry painoa yhtä paljoa kuin esikoisesta (yli 20 kg). Myt n. 4 kg tullut lisää ja rv taitaa olla 24... Pitkä aika viime neuvolasta joten en edes muista. Lääkärineuvola on vasta rv 27, joka on musta tosi outoa. Aiempi oli jo ihan alussa rv 9. Mutta kaipa näissä on isojakin eroja paikkakuntien välillä.

Tällasta tänne nyt ekalla kerralla. Hyviä vointeja kaikille!
-vattula-

Onko minkälaista mahaa jo muilla ?

Minulla nyt rv 25+3 ja tällänen :D, vauvan huoneessa otin kuvan :).

168300_1716543146243_1018164561_31876642_1587666_n.jpg

Marsku, onpas sulla ärsyttävä pomo! Onneks ei tarvitse enää kauan katsella tuollaista tyyppiä.

Tiudeliini, tsempityksen raskausdiabeteksen takia! Ja ihanan kuvan olit liittänyt :) Mulla ei ihan noin söpö vauvamaha vielä ole mutta ehtiihän se kasvaa vielä viikkokausia...

Miuku hih, vai pippeliä näytti sun pienellä tytöllä olevan :D No parempi että nyt saa tietää niin ei vahva tyttöolo sit synnärillä vaihdu poikajärkytykseksi ;) Mä oon kyllä sitä mieltä että on niin ihana tietää kumpiko masussa asustelee, jotenkin Hän saa "kasvot" ja konkretisoituu paremmin kun tietää sukupuolen. Ja onhan se kiva ostella vaatteita ja muuta tietäen että on tulossa tyttö tai poika.

Tervetuloa Vattula! Meillä on samana päivänä LA eli viimeisinä taidetaan notkua tässä ketjussa ;)

Supistuksista, mulla ei edelleenkään (ainakaan tietääkseni) ole ollut minkäänlaisia supistuksia ja hyvä niin. Muutenkaan fyysisesti ei ole juurikaan mitään vaivoja ollut, ummetuksen, alhaisen verenpaineen ja HB:n kanssa kyllä pärjäilee eli onnellinen saa olla hyvästä olotilasta.
Nelli ja Kultahippu 24+5

Heippa pitkästä aikaa!

Mä en oo edelleenkää saanu lähetettyä kelaan niitä papereita, ja stressi vaan nousee. Äh!

Mutta loma varmistui ja alkaa siis 11.3. Sitä odotellessa. Toivottavasti pysyn hyvässä kunnossa ni saisin ulkoiltua paljon koiran kanssa ja hoidettua kodin. Voi että, niin odotan sitä!!

Eilen käytiin ostaas vaunut. OzBabyssa oli todella hyviä tarjouksia ja saatiin 200e halvemmalla, Crescent Classic, ovh.siis 699e ja nyt vaan 499e. Jes!! Ja alunperin piti ostaa hartanit, mutta ku kokeiltii niitä molempia autoon ja crescentit paino pal vähemmän ja meni pienempään tilaa joten se oli ratkaseva tekijä tuon hinnan lisäks! Olen niiin happy!!!
Koska niihin ei saa britaxin kaukaloa kiinni ni huusin huuto.netistä britaxin verve-matkarattaat, pienet kolmipyöräset, eli siis ihan kesärattaat vaan hyvään maastoon, eli siis kauppakeskuksiin yms Ja nyt sit sain ne kolmipyöräset Mieskin jopa oli samaa mieltä, että hyvä olla kesäks kevyemmät rattaat joihin saa kaukalon kiinni jos tehää pieniä reissuja ni ei tarvii hyökkäysvaunuja aina ottaa mukaan.. Ja ne siis maksaa 72e plus 8e postarit. Ja väriltään mustat. Noi crescentit on kans mustat valkosin tehostein. Oltais haluttu oranssin tehostein mut olivat jo loppu, höh!
Sit hain eilen postista myös äitiyskoppaan petivaatteet, peiton ja sen reunasuojuksen, ihana hippoaiheinen. Senkin sain babystylestä 20e alennuksella eli nyt vaan 40e. jes!!! Ihanaa ku alkaa olee tavaroita ostettuna!!

Semmosia tänne. Eilen ja tänää ollu pistävää kipua tossa rintojen alapuolella eli ylämahassa??? Tosin ku nostelin niitä vaunuja autoon ni voipi olla, että ne jotenkin painanu nii kovin siihen,että nyt sattuu...Mutta pelkään ku raskausmyrkytykseenhän kuuluu ylämahakivut??

Voi meidän vaunut tuli tällä viikolla postissa. Ostettiin käytettynä Huutonetistä 150€. Ihanaa, kun ne on tos eteises!! Koko ajan toivois, että pian niis jo nukkuis joku :) Menis vaan nää pari kuukautta nopiaa! :)

Teddybear ja vaaveli 28+2

Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

EN oikein ole käynyt kirjoittelemassa, mutta kiva on lukea muidenkin kuulumisia..jännä miten sitä on laiskistunut (vaiko olisiko oikea sana ajan puute) tänne kirjoittelussa, kun ekaa odottaessa piti kaikki pienetkin vaivat käydä rekisteröimässä :D

Luomuvaimon kanssa ihan samoilla aalloilla noiden vakuutusten suhteen, Suomessa on hyvä ja kattava terveydenhoito ihan julkisella puolella ja juuri yksityisten tukeminen johtaa kenties julkisen alasajoon, jota en missään nimessä halua. Ollaan tietty todella onnekkaita, kun oltu suht. terveitä, mutta aina saatu tarvittaessa heti aika julkiselta ja hyvää hoitoa, ja myös yksityistä ollaan käytetty sumeilematta ja hintoihin tuijottamatta ne harvat kerrat, kun on tarvittu.

Ei tunnu missään maksaa yksityisellekään 50 e kerta, jos tarvii kerran vuodessa, kun vakuutusmaksut on "hieman" korkeammat vuodessa. Mutta tämä meillä toiminut, jokainen tekee tietty päätöksen omin avuin. Ei otettu mitään vauvavakuutusta tulevallekaan, ei tunnu tarpeelliselta senkään takia, että korvausehdot ovat hyvinkin rajalliset ja mielestämme kovinkin puutteelliset.

No niin..kovaa vauhtia eteenpäin tässä mennään ja pian saadaan lukea jo ensihetkistä maailmassa...ajatelkaas, miten uskomattoman hienoa on taas pitää pian sylissä vastasyntynyttä tuhisevaa nyyttiä:heart:
Kyllä siinä taas maailman murheet unohtuu, onneksi.

Pitää lopetella, kohta ystävä tulee hakemaan teatteriin tätä mammaa!

Kathe ja POKS 29+0 Vinski

Ihana Tiudeliinin pinnis :heart: Meillä on tavis valkoinen pinnis joka 2v sitten kunnostettiin ja maalattiin kivan vihreäksi ja palvelee edelleen 1v4kk ja jatkossa sitten aikanaan vauvaa.
Mä sain influenssan ja keuhkokuumeen päälle vielä poskiontelotulehduksen ja kolmas kuuri päälle tänään mutta se on pientä kun muuten alan olemaan suht kunnossa. Ihanaa,olen niin onnellinen että se kauheus on takana,ikinä en ole niin kipeä ollut. Vakavasti harkitsen sikapiikin ottoa,en tosiaan halua enää ikinä kokea vastaavaa mitä influenssassa jouduin.
Neuvolassa olen ollut viimeksi rv15 joten mitään sf-mittoja ei ole otettu mutta ensi tiistaina pitäisi sinnekin päästä.

Rv25 mahani on tässä vaikka sen tuonne mahaketjuun jo liitinkin:

Aijaa.com - 7492514.jpg

Nannaliina ja The Kuudes 25+1

Kirpsakkaa pakkaspäivää! Kiirusta on viime aikoina pitänyt, mutta onneksi näin sunnuntaisin ehtii vaan olemaankin. Tai no joo, olihan tuossa mutka Ikeassa ja appiukkoa piti käydä katsomassa sairaalassa. Meidän parisuhde kyllä on aina koetuksella Ikeassa, mutta lähinnä sen takia että mies on se joka haluaa sisustaa ja uudistaa... mä oon taas se joka 'järkevänä' yrittää parhaansa mukaan estellä/perustella miksi meidän ei pitäisi...huoh =)

MaiMei tuossa kommentoi että alaselän tautuointi voi estää epiduraalin. Oon olut myös samassa uskossa, mutta kun mun polvi operoitiin joitakin vuosia sitten, niin luulin että tautoinnin takia en voi saada selkäydinpuudutusta, mutta lekuri sanoi että ei pidä paikkansa, kuulema sieltä löytyy yleensä kohta mihin sen voi pistää ja niinhän ne teki. Toisaalta, tuo tapahtui USAssa ja tietty tautointeja on erilaisia ja erikokoisia. Pitääpä muistaa kysyä kun mulla on neuvolalääkäri torstaina.

Näyttää aikalailla vahtelevan neuvolassa käyntimäärät kunnasta/kaupungista riippuen. Meillä käydään kerran kuussa neukulla ja nyt mulla on jo toinen lääkärikäynti. Lisäksi synnytysvalmennus järjestetään ja synnärille (LS) pääsee tutustumaan. Täytyy kyllä myöntää että tällä viikolla soitin ihan hysteerisenä neuvolaan kun en tuntenut vauvelin liikkeitä ollenkaan melkeen vuorokauteen. Ihan kiltisti ne päästi mut käymään siellä lähes saman tien kuuntelemassa sydänäänet. No, arvaatte varmaan että ei siellä mitään hätää ollut ja voi luoja kun olin onnellinen! Ehdin jo miettiä vaikka ja mitä. Vauva oli siirtynyt potkimaan istukkaa, joka on etuseinässä (sattu vielä potkaisemaan just kun kuunneltiin sydänääniä, mutta en sitä tuntenut eli sain todisteen että siitä huolimatta mahassa käy touhu =) En enää ikinä ajattele että jatkuvat potkut/nyrkit on rasittavia!

Koko tuo episodi sai varmaan alkunsa siitä että töissä on ollut 'hieman' kiirettä ja kireetä. Oon juossut asiakkaissa autolla ja lentäen ja stressikäyrä on ollut kaakkoon. Sanoin miehelle että enään en suostu lentämään ennen kuin pallero tulee ulos. Mielessäni näin paran itkevän mun mahassa kaikesta siitä melusta/tärinästä ja ilman paineen vaihtelusta... onhan meillä puhelmimet ja netit, joten saapi asiat hoitua mun puolesta niiden kautta.

Niin, ja nukkumisen kanssa on ollut niin ja näin. Nukun ihan hyvin johonkin kahteen aamulla, sitten herään pissalle ja sen jälkeen alkaa asiat pyörimään päässä. Aivan kuin tuossa ei olisi ollut tarpeeksi, sitten mulle tulee nälkä, ihan hirvee nälkä! Oon alkanut pitää eväitä yöpöydällä ettei tartte lähteä jääkaapille ja herätä vieläkin enemmän ;-) Sama on aamulla, en pysty nukkumaan pitkään vaikka voisin, koska herään suunnilleen mahan kurinaan. Ja jos jotain nyt kiinnostaa, niin painoa on tähän mennessä tullut n. 8kg, joista kyllä 5kg varmaan viimeisen kahden kuukauden aikana. Jaiks!

Huomenna alkaa viikko 27 ja ensi viikolla odottelen äitiyspakkausta tulevan. Kaipa se on tosissaan aloitettava muutkin hankinnat, koska tähän mennessä ainoa varuste joka on valmiina on vaunut =)

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Voi tätä pakkasta! Meillä oli vesiputket osittain jäässä ja pakkanen ei näyttäisi helpottavan ensi viikollakaan. :headwall: Onneksi kylppärissä ja keittiössä vesi juoksee. Mies on ollut viikonlopun reissussa ja minä yrittänyt mahan ja kaksivuotiaan kanssa pärjätä. Kaduttaa polttopuiden kantelu, alavatsaa on nipistellyt tän päivän. Olin jo huolissani soittelemassa päivystykseen, kun ei liikkeitä tänään tuntunut. Onneksi pienen jumppahetki alkoi juuri silloin. Kamala olo oli hetken aikaa, kun mietin olenko tehnyt jotain peruuttamatonta!! :'( Nyt älyän päässeeni helpolla, kun mies on yleensä hoitanut taloon liittyvät työt.

Tänään sorruin ostamaan paketillisen 1-koon vaippoja. Järki sanoo, että ne ehtii ostaa vaikka sittenkin kun ollaan synnärillä. Mutta kuka tässä tilassa järkeä kuuntelee? Pesää tekisi mieli alkaa vauvalle laittamaan, pestä vaatteet ja tuoda pinnis varastosta. Yritän kuitenkin malttaa äitiysloman alkuun. Töissä tuntuu, että aivot ovat siirtyneet jo äitiyslomalle. Tuntuu, että muisti on olematon ja on vähän "missä me ollaan ja oonks mäkin siellä"-olo, kun ajatukset pyörivät jo vauvassa. :ashamed:

Synnytyspelkopolille teki neuvolassa th lähetteen perjantaina. Esikoisen synnytys oli aika vaikea ja jännään toistuuko samat asiat. Järkeenhän tuo pelko ei perustu, kaikki synnytykset ovat kai erillaisia.

Isyyslomien pitäjiä kannattaa muistutella, että työnantajalle ilmottelevat pikkuhiljaa. Viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa pitäisi ilmottaa työnantajalle ja se aika hujahtaa huomaamatta!
Eipä mulla muuta. Saa nähdä miten uni tulee, kun join pitlkästä aikaa kahvia.

valdemaria ja vauva 28+6

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä