*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Helmikuussa

Heippa kaikki!

Mielenkiinnosta kyselisin esikoisen odottajilta perhe/synnytysvalmennuksesta
Onko teidän kunnissa saatavilla sitä vielä ja pääsettekö tutustumaan synnärille? Minä asuin esikon syntymän aikaan toisessa kaupungissa ja siellä oli aika hyvin perhevalmennuksia ja synnärillekin pääsi tutustumaan mikä oli kiva. Nythän en synnytysvalmennusta halaja mutta kiva olisi päästä tutustumaan uudelle synnärille kuitenkin. Meidän kunnassa on luovuttu kaikista noista, huomasin neuvolasta saadusta esitteestä. Kaikessa ne säästää näköjään :D Siksi kiinnostaa tietää miten muissa kunnissa on nykyään?

Heippa!

Me ei päästä synnärille tutustumaan ku mennään tyksiin. Harmi!

Muutakin juttua tullu vaikka kuinka paljon! :)
Täällä kaikki hyvin, tai ainakin nyt niin hyvin ku voi olla, ellei näitä kamalia liitoskipuja ota huomioon. Lomaa ootellessa, maaliskuun puolessa välissä pitäis alkaa, jee!
Vauva potkii kovin ja isäkin jo hyvin tuntee, samoin tuleva mumma tunsi eilen :D

Semmosta täällä kauhistelen ku kaikkien hintaa. Haluan, että pikkunen nukkuu äitiyspakkauksen kopassa pinniksessä eka(t) kuukaudet ja tietty myös mun vieressä. Mutta siihen piti sit ostaa kiva reunasuojus ja pussilakanat yms. ni se setti 40e. Sit vielä pinnasänky (80e) sinne patja ja tyyny (30e), reunapehmuste (40e), pussilakanat, tyynyliinat, lakanat ja verhokatos plus se pidike (yht.noin 60e) Tähän päälle vaatteet, vaunut (700e), harsot, sitteri (50e), kantoliina, manduca yms.yms..Kallista!!! Toki pyrin ostamaan jotain käytettynä, mutta kaikkia en edes saa millään ostettua ku ei sopivaa myynnissä..Huhhuh!
Okei, tollasta verhojuttua ei tarvii olla pinniksessä, mutta kun mä haluan :whistle: Kai mä silti saan valittaa tätä rahanmenoa :whistle::LOL:

Haaveilija:Minäkin Tyksiläinen:)

Tänään juuri olin ä.polilla. Keuhkokuume ja kahta eri antibioottia sain,eivät meinanneet päästää enää kotiin mutta alustavasti pääsin koska kotona on viisi sairasta lasta joista yksi ehkä päätyy osastolle kun on niin huonossa kunnossa.

Nannaliina 24+1

Mä muistan selvinneeni tosi halvalla pojan kanssa, mulla oli tosi hyvä tuuri nimittäin :) Mä hankin kaikki oikeastaan aika "viime tinkaan", kesäkuussa syntyi ja toukokuussa aloin hankkimaan tavaraa. Hoitopöydän ostin käytettynä 10e, vaunut uutena olisko ollut trajouksessa 500e, Brion pinnasängyn löysin naapurista kun laitoin ilmoituksen lähikauppaan hinta 15e, vastasyntyneen vaippoja ja vaatteita otin vastaan kaverin nurkista pyörimästä, rintareppu sattui silmään kirpparilta 15e ja tietty äippäpakkaus tuli kelalta. Vaatetta en tainnut ostaa juurikaan, ehkä jotain pientä mitä tarttui kaupasta mukaan ja niistäkin osa jäi käyttämättä kun olivat kokoa 62 ja menivät vain hetken.
Muovitettua froteeta oli äidilläni mun vanhoista tarvikkeista jäänyt, samoin kuin "pukluräteiksi" kutsumiani harsoja, ja eikös näitä ollut äippäpakkauksessakin jos en ihan väärin muista.
Meillä mummi kierteli kirppareita ahkeraan ja löysi milloin mitäkin, itse myönnän olleeni aika laiska niiden suhteen vaikka yritin kirppiksiä vähän kierrelläkin :)
Nyt en ole vielä ollenkaan katsellut tarvikkeita varastoista ja vinteistä, pitäisi varmaan tässä piakkoin ettei tule ihan kiire. Valkoisen pinnasängyn haluaisin kovasti maalata vaaleanpunaiseksi, sekin pitäisi joskus tässä tehdä :)

Nannaliina: Hirmuisesti jaksamisia sairastelujen keskelle:hug:

Itsellä keuhkokuume alkaa pikkuhiljaa olla voiton puolella. Tosin ab-kuuri vielä jatkuu, mutta nyt jaksaa jo VÄHÄN touhuilla jotain, ei siis tosiaankaan pitkiä aikoja. Mua kans ahdisti osastolla olla 5 vrk. Mutta onneks lapset on jo sen verta isoja (8- ja 10-vuotiaat) niin pärjäsivät isän kans hyvin, vaikka he kaikki olivat myös sairaana samaan aikaan. Ja osastolla olikin pakko levätä ja syödä ja juoda, niin paraneminenkin lähti siellä hyvin vauhtiin... Ikävä oli kyllä hirmuinen!

Tiistaina olis neuvola..
Mutta nyt täytyy lähteä suihkuun..
-leena ja mustikka 25+5

Vakuutukset Ei ole ollut mitään tarvetta. Kaksosille koitin kyllä hakea mutta ei myöntäneet. Onneksi on ollut perusterveitä lapsia ettei ole ollut korvatulehdus tai muitakaan kierteitä tai ongelmia.
Nuha kuumeet on asia erikseen ja näkyyhän tuota allergioidenkin kanssa saavan hoitoa ilman yksityistäkin. Kerran olen toiseksi vanhinta lasta käyttänyt varulta vielä yksityisellä kun en uskonut kunnallisen ostolääkäriä :)

ON: Täällä samaa raataa jatkuu ei mitään uutta. Päivät vierii tosi nopeaan ja aika kuluu siivillä. Kohta on tämä raskaus ohi ja tuntuu todella haikealta :(
Näillä näkymin kun tämä on sitten se viimeinen raskaus...,ellei sitten mieli muutu ;)

Enie + Tou 26+1

Kauhea tilanne teillä, Nannaliina! Kovasti kovasti voimia ja tsemppiä!! Ja pikaista paranemista!!

Rahanmenoa täälläkin, vaikkakin kaikki toistaiseksi käytettynä. Hurahdin huutelemaan huuto.netistä ties mitä, imetyspaitoja ja vielä vauvanvaatteitakin, vaikka niitä on jo riittämiin... Mutkun oli niin ihania... Kaikki isommat hankinnat yhä tekemättä, kuten vaunut, vakuutus, kantokoppa, vaatelipasto... Tutuilta saadaan pinnasänky sentään, tosin hieman väärän värinen, mutta saanee kelvata. Oma äitini on onneksi ravannut kirppiksiä mun puolesta ja ostellut jotain lakanoita ja sellaista.

Huomenna sokerirasitukseen, jee. Painoa on tullut nyt jo 7kg koko aikana, mutta en oikein ymmärrä, että missä ne kilot on. Mahassa ja rinnoissa kai sitten, koska ei muualle ole mitään tullut. Vai onko sittenkin, enkä vain huomaa.. :) Torstaina on eka lääkärikäynti.

Kaunista viikon alkua kaikille!

MaiMei 26+0

Nannaliinalle todella paljon tsemppiä! Jää kyllä kakkoseksi omat ongelmat teihin verrattuna!

Mulla viime pe neuvolassa kaikki hyvin, tosin rautaa ja magnesiumia joudun jatkossa syömään, oli hemppa pudonnu 115 ja suonenvetoja on ollut nyt jatkuvasti. Painoa ei ollut tullut kuin 500 g viime käynnin jälkeen, ihme että kuitenkin plussaa, koska nää 3 vatsatautia kyllä rajotti syömisiä tosi paljon..:O
Niin ja sf-mitta oli jo 24 cm, yli yläkäyrän siis... valtava maha jälleen tiedossa, ei naurata yhtään :(

nepula 25+5

Huh huh, tänään oli se sokerirasituskoe, oli se kyllä kamalaa ja kun en viimeyönä oikein nukkunutkaan.
Otin sen kokeen klo 8 aamusta, kauheeta kun ne niitä verikokeita niin monta otti ja kun ei lopuks meinanu enää tulla verta niin tökkivät vikalla kerralla 3 kertaa :/.. Onpahan ohi kuiteskin ja vauvalle hyväks, että saadaan tutkittua kaikki. Torstaina sitten neuvolalääkäri.

Me haetaan viikon päästä ne vaunut. Meillä ei niinkään kauheesti oo menny rahaa, muuta ku nyt tulee noihin vaunuihin menee päälle 400€ ja sitten turvakaukalo 179€ jalustalla.
Rintapumppu kyllä maksoi 50€. Varmaan tällä tai ensviikolla tulee postiin sit se äitiyspakkaus. Sitten täytyy vielä hankkia joitain juttuja.
Haluan kyllä ehdottomasti hankkia rintarepun kuitenkin, koska isäkin voi aina kannella siinä lasta mukanaan jos ei vaunuja huvita jokapaikkaan viedä, tosin se on sitten eri asia ja jää nähtäväks että viihtyykö se vauva siinä. Imetysrintaliivit hankittava ja muutamia äitiysvaatteita.
Harmi vaan, H&M:llä ei ollut minun kokoja imetysliiveissä, on jo aika isot rinnat ollu jo valmiiks ja nyt kuppikoko lähentelee D/E:tä...

Mulla painoa tullut myös se 6-7 kiloa.

Hehe, meillä on tän tyylinen pinnasänky.
Siinä on nukkunu oma äitini, mun isosisko, minä ja mun serkku. Kunnostettu se on tietenkin ja on hyvässä kunnossa.

Tiia ja toukka rv 24+5

Viimeksi muokattu:
Tiudeliini, suosittelen että niiden imetysliivien kanssa vielä vähän aikaa odottaisit, koska sitä lopullista kuppikokoa maidon noustua on tosi vaikea arvioida etukäteen. :) Mä ostin ekat liivit vasta synnytyksen jälkeen, mutta nekin jäi vielä pieniksi. Helsingin Kampin Bebesistä ostin parhaat liivit ikinä, oli niillä kyllä hintaakin, muistaakseni joku 50 € niistä maksoin mutta on tosi laadukkaat ja oon aivan supertyytyväinen niihin. Toiset samanlaiset jos täältä löydän niin käyn hakemassa sitten vauvan synnyttyä, kun selviää tosiaan se kuppikoko.

Haha, mun 2-vuotias tunsi eilen ekaa kertaa vauvan potkun mahan päältä kun sain pidettyä käden paikallaan tarpeeksi pitkään. Säikähti reppana pahanpäiväisesti, veti käden heti pois eikä suostunut enää koskemaankaan mun mahaan. :D Raukka!

MaiMei: Mulla on vähä sama juttu.. puntari näytää, että on tullut jo 12kg lisää, mut ei se kyllä näy missään. Kaikki aivan kehuu, että mä oon aika hyvin pysyny hoikkana, ettei kyllä huomaa mistään muualta kuin mahasta, että oon raskaana. Hyvä vaan :)

Meillä ei oo mennyt vielä niin hirveesti rahaa, vaikka ollaan hankittu jo aikas paljon:
Vaunut huutonetistä 105€ ja ne oli aika uudet ja tosi hyvät ja nätit!!
Turvakaukalo ostettiin kans käytettynä 30€ (ollut yhdellä lapsella)
Kantoliinan huusin kans huutonetistä eikä ollut kuin 2€
Vaatteita on jo aivan liikaakin, eikä sais ostaa enää yhtään!! Niihin on kuitenkin mennyt vaan joku 20€ + mun äiti on tuonut niitä kans. Mut kaikki on kirpparilta :)
Ja sit tietysti äitiyspakkaus

Vielä pitäis pinnasänky kattella. Mut en koe sitä niin kiireelliseksi, koska voihan se nukkua vaunuissa tai sit tehdään siitä äitiyspakkauksesta sille peti. Sänky kyllä ostetaan, mutta haluan justiin tietynlaisen :)

Täällä on myös hankintavaihe tuloillaan mutta mitään ei ole vieläkään ostettu, muutamaa vaatetta siis lukuunottamatta. Pitäisi surffailla huuto netiä läpi mutta sekin vie hirveästi aikaa ja arkena ei oikein meinaa ehtiä. Onko Ikeassa muuten hyviä/edullisia pinnasänkyjä? Mietin että jos sinne lähtisi hankkimaan ainakin jotain kamaa. Alkaa tässä pikku hiljaa tulla pientä painetta kun ei olla mitään ostettu ja koko ajan kysellään ympäristössä että jokos on sitä ja sitä ostettu :D No ne turvakaukalon ja vaunut kun saisi ostettua niin muut varmaan on sitten helpompia.

Vakuutus aiotaan ottaa Tapiolasta ja perusteena on vaan se että moni tuttu on ottanut sieltä ja meillä on jo valmiiksi siellä vakuutukset.

Tiudeliini, minkä merkkiset vaunut te olette ostaneet? Kuulostaa ihanan edullisilta kun tuntuu että kaikki on päälle 800 euroa. Onko muuten kukaan tilannut netin kautta vaunuja esim. Saksasta? Itse olen katsellut noita vaihtoehtoja myös hinnan takia mutta sitten siinä on tietenkin se takuupuoli että jos jotain menee rikki niin vaikeampaa hoitaa asioita ulkomaille.

Luomuvaimo, mainitsit että ei voi tietää imetysliivien kokoa etukäteen, tyhmä kysymys eli voiko jopa useita kokoja kasvaa kuppikoko?? Tietää vaikeuksia omien liivien ostoon kun nyt on jo D-kuppi ja täällä asuinseudulla ei pahemmin mitään erikoisliikkeitä ole :(

Nannaliinalle, erikoistsempit! Ei ole helppoa teillä...
Nelli ja Kultahippu 24+0

Kiitos tsempeistä kaikille!
Alkaa jo helpottamaan vaikka toipilaana olenkin tämän viikon,onneksi miehellä ei ole tällä viikolla lainkaan töitä ja ensi alkuviikkokin ilmeisesti ainakin vielä vapaana. Kova kipu ainakin on poissa.
Meillä on siis Influenssa B,selvisi eilen illalla sitten vielä. Poika pääsi kotiin kera antibiootin. 4v tyttönen sai myös kuurin korvatulehdukseen ja kuume on edelleen yli 38. 7v esikoisen piti mennä huomenna jo kouluun kun on ollut 3 p terveenä mutta taas nousi kuume että se siitä menosta sitten.
Hurja että Leenakin on joutunut kokemaan keuhkokuumeen ja vielä olemaan osastolla. Se vetää kyllä jotenkin ihan veteläksi. Vaikka jaksaisi jotain tehdäkin niin itselläni liikkuminen ja hengittäminen on ainakin tosi raskasta ja hidasta joten eipä tässä tänään ole paljon ole muuta tehty kuin nukuttu.

Nannaliina 24+4

Hankinnoista olitte jutelleet. Mä löysin Facebookista sieltä Myydään, ostetaan ym palstalta vaaleanpunaisen pinnasängyn 40€:lla. Varastossa on kyllä esikoisen Brion pähkinän värinen mutta se menee tutuille :D. Vaunut makso sen 805€, turvakaukalo telakalla + matkarattaat yht. 125€ puolitutulta, sähkökäyttösen pumpun saan kaverilta lainaan, pinniksen reunasuojus oli n. 10€ tarjouksessa, vielä pitäis ommella joku nätti verhokatos, ostaa sitteri (haluan sen baby Björnin ku kaikki on kehunu), vauvalle oma amme. Ainiin ja loistolöytö viikonlopun kirppisreissulta oli Tiny Love leikkikaari leluineen päivineen 6€! Vaatteisiin oon jo ainaki yhen satkun tuhlannu :ashamed: Kestovaippoihin on menny jonkin verran jajaja, enää ei kummiskaan puutu mitään isompaa :)

Imetysliiveistä: esikoisesta kasvo rinnat C-D kupista F:ään!!!! Ja nyt on jo käytössä nuo F-kupin imetysliivit ku istuu niin hyvin eikä kirraa mistään :) Saapa nähä mimmoset lollot nyt tulee..Minäki kummiski normipainonen (55kg) yleensä ni melko lehmän näkönen sitten ku hillittömät hinkit..:vampire: vitsivitsi...

Paranemisia kaikille kipeänä olleille :hug:

Täällä poksuu huomena viikot,aika menee siivillä...

Diipeli ja justiina 24+6:heart:

Vaunut ostettiin Junioreista täältä Jyväskylästä, kun sieltä saatiin sellanen räätälöity vaunupaketti. Saatiin varmaan yli 100€ alennusta.
Teutonian Timmyt, ne on oikeasti rattaat, mutta siitä saa selkänojan kokonaan alas ja siihen menee kantokoppa.

Kirjoitan välillä tännekkin puolelle, kun on tullut enempi kirjoiteltua tonne kerhoon...

Perhevalmennuksesta: Ollaan menossa, ainakin sellainen ja synnytyssairaalaan tutustuminen on täällä. Meiltä kysyttiin neuvolassa halutaanko mennä, mulla siis yksi synnytys takana 8,5 v sitten, joskaan en silloin kerennyt yhtä kertaa enempää käydä valmennuksessa kun lapset syntyivätkin sitten keskosina, ja miehellehhän tämä on ensimmäinen lapsi, ja hän odottaa kovasti sitä, joten mennään. Vielä ei ole tullut neuvolasta sen enempää infoa aikatauluista tms, ja tutustumisen saa varata itse suoraan äippäpolilta.

Hankinnoista: Pinnasängyn reunapehmustoineen jne hankittiin pari vkoa sitten huutonetin kautta, samoin ostin sitä kautta verhotangon ja pinnasängyn verhon. Miltei uudet vaunut ja hoitopöytä ostetiin edullisesti miehen siskolta, vaatteita olen hommanut jonkun verran, ja saanut pari pientä pussillista, muutamia vielä ajattelin ostaa ennen vauvan syntymää, eiköhän ne sitten riitä alkuun :). Turvakaukalo jalustalla ajateltiin siis ostaa vielä, sekä sitteri, amme ja parit kunnon imetysliivit, ja muuta tarpeellista tavaraa..eiköhän niistä vielä pitkä lista kerry. Ja varmaankin rintapumppu on pakollisten hankintojen listalla, viimeksi tuli ainakin maitoa niin yli äyräiden, vaikka 2 vauvaa olikin, ja nyt jo siihen tahtiin yöllä kastuu lakanat kun rinnat falskaa...:confused:

Rintaliiveistä: Mä en ole myöskään vielä hankiinut imetysliivejä, kun odotan nyt että millaiseksi Partoniksi tässä vielä kasvaa...Ostan sitten myöhemmin parit laadukkaammat, nyt olen tyytynyt h&m:n liiveihin, jotka nekin siis oikein hyvät, ei sillä, kun omat normit ei mene, ja jotain kuitenkin on tarve käyttää, normisti siis C-, nyt D/E....Mietin kanssa, että mistäköhän saisi hyviä imetysliivejä...

Paranemisia kaikille jotka olivat nyt, osa enemmän ja osa vieläkin enemmän kipeinä:hug:...Se on muutenkin raskasta, saatika raskaana.

ON: Yksi vatsatauti päivä viikonloppuna takana, oon onneksi "hyvä työntekijä" ja onnistun aina sairastamaan omalla ajalla, kuten nytkin lomalla, mutta pääasia, että olo on nyt jo ihan ok. Tällä viikolla olisi fysioterapeutin käynti ja sitten se sokerirasitus, yösk jo valmiiksi:x:LOL:...Mutta näillä mennään...

JA & jurmu 24+5

Viimeksi muokattu:
Nelli79, hirveästi tietty riippuu ihmisestä, mutta just se kun ei voi tietää miten ne rinnat käyttäytyy... Mulla normaalisti siis B-kuppi, joka imetyksen aikana kasvoi D-kuppiin. Palautui takaisin vanhaan kokoon ja ulkomuotoon imetyksen loputtua (imetin vuoden), ehkä vähän täyteläisemmät oli. Nyt kasvaneet raskauden aikana ehkä puolikkaan tai kokonaisen kupin, viimeksi vasta tosiaan maidon noustua että katotaan mihin kuppiin tällä kertaa pääsen... :D Eipä siinä, musta ne isot tissit oli ihanat! ;)

Kuppikoosta, mulla oli ennen lapsia B/C-kuppi, riippuen liivimerkistä. Esikoisen synnyttyä kuppikoko pomppasi H:hon!! Eli kaikki ennakolta hankitut imetysliivit oli ihan turhia. Synnytyksen jälkeen jouduin meneen ostaan uudet liivit ja muistan vain, kun sovituskopissa maito valu pitkin lattiaa, kun yritin oikeeta kokoa metsästää :whistle:

Imetin molempia muksujani n.10 kk ja kuppikoko laski eka G:hen ja lopulta F:ään. Imetyksen jälkeen kooksi jäi aina E. En siis enää haaveilekaan entisistä mitoista, joskin ei 70E nyt ihan mahotonkaan ole...

muoks: tän hetkinen koko on jo 75F ja rupee sekin mitta nyt oleen aika kiree, luultavasti pian siirto G:hen...

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Aika hyvällä mallilla on teillä nuo hankinnat tai ainakin selvät sävelet mitä pitää ostaa =)
Mekin mennään nyt perjantaina tilaamaan ne Hartanit ja päätetään väri varmaksi sit siellä kaupassa ku selaillaan niitä kangasnäytteitä!

Mä tilasin nyt babystylestä sellasen setin äitiyskoppaan, siis ne reunapehmusteet, petivaatteet yms. oli tarjouksessa 40e ni on sitten sekin kauniin näkönen =) Haluan siis vauvan nukkuvan siinä ekan/ekat kuukaudet, vaikka varmasti koppa pinniksessä onkin...Ja kuljetan koppaa sit mukana, esim.olohuoneessa.

Huuto.netistä huusin myös sellasen kirjan ku pieni kapalointikirja, joka kertoo siis kapaloinnista ja kantoliinan käytöstä ja miten eri tavalla niitä voi sitoa. Jee, ja vaan 6e.
Ostin myös sellasen kirjan ku luonnollinen lapsuus, vaikutti aika hyvältä.

Mutta nyt meen jatkamaan työntekoa.

Psst. sellanen piti vielä kysyä, että ku aion pitää kesäloman ennen ä-lomaa eli jään pois 11.3. ni miten te aiotte tehä? Ku sitten äitiki taustalla koko ajan jurnuttaa, että mieti mitkä rahat saisit jos olisitkin töissä vaan yms..Mutta olishan se aika ihanaa jäädä niin aikasin jo lomallekkin ja olla rauahssa...

haaveilija87 minäkin varmaan sinun tilanteessa jäisin vaan kesälomalle ja siitä sitten äippälomalle :) Toki jos tietää että on isoja rahamenoja ja oma vointi sallii niin tietty vois harkita työn tekoa. Mutta sitten toisaalta taas ajattele sillai että tämä aika ennen lapsen syntymää ei tule enää ikinä toistumaan, joten nauti siitä että saat löhötä sohvalla just sillon ku haluat ym :D

Mulla alkaa äippäloma varhennettuna oisko ollu 4.4 mutta käytännössä jään äippälomalle vasta 1.5 ku teen yhen harjottelun tuossa huhtikuussa..Mutta siksi siis varhensin äippäloman alkua että ens keväänä sit isukki pääsis alottaan isäkuukauden aikasemmin jotta mä kerkeen elintärkeelle synnyttävän naisen kätilötyön kurssille jotta valmistuminen ei sen takia viivästyis kovin paljoa. Huh melkosta sumplimista mutta hyvältä vaikuttaa! :) Ja odotan jo niin innolla että saan jäädä pojan ja vauvan kans kotiin <3

Tänään poksuu 25+0 :heart:

Liivit Minulla on käynyt aina sama koko kuin normaalistikin. Rinnat on ehkä hiukka olleet täyteläisemmät mutta ei paljoa.

ON: Ei mitään uutta. Neuvolassa eilen käyty ja huvikseen kätilö mittasi tällä kertaa sf-mitan kun sitä ei meillä mittailla. Oli vaivaiset 34cm :LOL:
Painoa on tullut reilusti mutta eipä se mitään. Kyllä ne pois saa jos haluaa.

Meillä alkaa käydä lastenhoitaja taas pari kertaa viikossa täällä apuna että saisin tehtyä hommia ja toisaalta aloitetaan tutustuttamaan jo nyt, kun näillä näkymin maaliskuun lopussa mies palaa reilun vuoden jälkeen takas töihin sitten. Tai jos voitetaan lotossa niin sitten ei palaa vieläkään :LOL: Ilman sitä ei kyllä taida talous sitten antaa perään enää, tai jos on pakko niin sittenhän se järjestetään niin että antaa perään jäädä vielä kotiin ja soittaa töihin että en tule vieläkään töihin.

Enie + Tou 26+4

Enie: Huima on kyllä toi sun sf-mitta:D Mulla eilen mitattiin, ja oli nyt tasottunu mitta, oli 25cm ja sekin kuitenkin on keskikäyrän ja yläkäyrän välissä...

Neuvolakäynnillä muutenkin kaikki ok. Paino oli edellisestä kerrasta pudonnut, mutta se johtuu siitä rajusta sairastelusta... Eiköhän sekin tässä kiritä kiinni:D

Liiveistä: Mulla myös liiveistä riippuen mennyt joko sama koko, tai yhden kuppikoon isompi kuin muutoin. Ja olen kyllä jo ostellut imetysliivejä. Kappahlissa oli kaikki liivit 9.95€ ja oli tosi hyvän tuntoisia imetysliivejä. Kahdet sieltä lähti eilen mukaan.

Sain eilen Kelan päätöksen päivärahoista, onneksi olivat laskeneet sen 6kk tulojen mukaan:). Äitiyspakkauksenkin pitäis parin viikon sisällä tulla. Ihanaa päästä hipelöimään niitä vaatteita:D

-leena ja mustikka 26+1

Päivää!

Nelli79 kyseli Ikean pinnasängyistä. Meillä on esikoisella ollut käytössä Ikean Leksvik-pinnasänky ja ollaan oltu tyytyväisiä kaikin puolin. Tällä hetkellä hinta näyttäis olevan 99. Sama sänky on edelleen käytössä kun siitä sai toisen laidan pois ja tilalle matalan laidan. Tarkoitus hommata lähiaikoina lasten sänky, jotta pinniksen saa sitten vauvalle käyttöön. Ei vaan tilanpuutteen vuoksi olla vielä hommattu kun ei viitsisi kasata tuota pinnistä kokonaan varastoon näin lyhyeksi ajaksi. Jahka jaksetaan toimia niin sitten saa esikoinen siirtyä isojen lasten sänkyyn.

Toivottavasti kovasti sairastelleet ovat jo paranemaan päin! Jaksut teille!

Mulla äippäloma alkaa muistaakseni 12.4. ja just sopivast edellisviikolla päättyy neuvolaharjoittelu. Toivon niiiiin kovasti, että selviän siitä harjoittelusta kunnialla, ettei pahempia kremppoja tule esteeksi. Meinaan viimeiseen asti tehdä vielä kouluhommia jaksamisen mukaan. Mutta luentoja meillä ei enää ole. Yks tentti taitaa olla vielä hassusti 13.5. ja kiva olis saada se suoritettua, mutta epäilen kyllä kovasti. Se on synnäriteorian tentti.

Missäs vaiheessa Diipelin opinnot on? Mulla on nyt menossa 4. vuosi ja ilman tätä raskautta valmistuisin ensi vuoden keväällä. Kun palaan kouluun niin edessä on ensimmäisenä saliharjoittelu. Pohdin vähän, jos saisin sen loppukeväästä jo suoritettua kun syksyllä vasta kouluun palaan, mutta helpottais tuota syksyä sit vähän kun olis se jo pois alta ja pystyis ehkä paremmin järjestää synnäriharjoittelupaikkaa kun ei olis kaikkien kanssa samaan aikaan menossa. Meillähän täällä on se ongelma, että paikkoja ei E-Suomessa riitä puolellekaan ryhmästä ja aina jotkut joutuu lähtemään muualle Suomeen. Ei olis kiva tota 8 viikkoa olla pois kotoa kun kuopus vasta vuoden, mutta nää on näitä uravalintakysymyksiä, aina ei voi kodin lähellä olla harjoittelussa.

Ja nyt kyllä minäkin joudun ihmettelemään tuota Enien sf-mittaa :O Kyllä varmaan enkat siellä tulossa ;)

Meillä oli viime viikolla neuvolateoriatunnilla ulkotutkimuksen harjoittelua ja opettaja käytti mua mallina. Oli mielenkiintoista siinä olla tutkittavana. Sisätutkimus oliskin sitten asia erikseen :LOL:

Nyt on muuten kyllä ihanaa olla koulussa kun on kaikkia mielenkiintoisia opintoja meneillään. Johan tässä on ekat vuodet kaikkea muuta opiskeltukin, ei niin kiinnostavaa. Mua ei esim. yhtään nappaa mikään sisätautipotilaan hoitotyö esimerkiksi. En ole vaan siihen työhön soveltuva. Tykkäsin edellisestä harjoittelustakin tosi paljon pienen pienten keskosten parissa ja olen tehnytkin keikkaa aina mahdollisuuksien mukaan. Siellä ollessa kyllä aina miettii, että vaikka onkin hyviä selviytymistarinoitakin niin kyllä sitä toivoo, että pienet jaksaisi olla lähemmäs laskettua aikaa siellä masussa turvassa. Ei se hengissä selviäminen aina riitä kun ei sitten kaikki toimi ihan niin kuin pitäisi. Voih.

Mä pyysin viimeksi neuvolasta plv-lähetteen kun halusin tsekata streptokokin tilanteen, joka oli antibiooteilla hoidettu marraskuussakohan se oli pois. Ja siellähän se taas lymysi :headwall: EI! Noh, lääkäri määräsi taas kuurin, vaikka osa on sitä mieltä, että turha hoitaa raskauden aikana ja osa taas sitä mieltä, että voi aiheuttaa ennenaikaisuutta tai vastaavaa. Kaipa toi mun vuoden takainen keskenmeno rv21 vaikuttaa siihen, että lääkäri on herkästi määräämässä ja kun tiedän liiankin hyvin mitä siitä voi aiheutua. Pääasiahan on, että synnärissä se on sitten tiedossa, että voivat laittaa heti ab-tipan, ettei tarttuisi vauvaan.

No hupsista tuli taas höpistyä. Poistunpa koulutehtävien pariin vaihteeksi.

-Catalia ja HyaSintti 25+6

Noniin ja tänään soitti sitten terveydenhoitaja :/, kävin maanantaina sokerirasituksessa ja on sokerit koholla.. Huomenna sitten se jotain selittää ruokavalioista ja muista. Kyllä masentaa, minä kun tykkään niin kaikesta hyvästä herkusta yms, aina tykännyt :/.

Tiia ja toukka 25 poks :)

Yhteistyössä