The Esikoishaaveista 2012 & 2013 plussanneet

Onnea Marpa prinsessasta. Meillä mies toivoisi juuri tyttöä.. en tiedä mistä se johtuu. Onko teille miehet toivoneet tiettyä sukupuolta vai onko sillä ollut väliä?

Kiva kuulla Fuksia ja Miss Piggy että tää "oireettomuus" on myös normaalia. Tällä viikolla on hiipinyt kuvioon kyllä aivan kamala väsymys. Mulla olisi tällä viikolla firman pikkujoulut ja saa nähdä mitä keksin kun en juo ja vielä haukottelen siellä kokoajan... Olen jo nyt huomannut että tää "juomattomuus" herättää keskustelua. Ihmiset ei usko kerralla ja esim. ravintolassa saatetaan varta vasten tulla kysymään että etkö ota juomista jos koko muu pöytäseurue on tilannut viiniä.. Ärsyttävää!!

Jepu ja toukka 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jepu Ei ollu miehellä eikä mullakaan toivetta, mutta molemmat oltiin vaan ajateltu, että poika meille tulee. Mies vaan sitten ultran jälkeen totesi, että ei ollu ollenkaan ajatellu tosissaan että tyttö siellä vois olla ja oli hieman harmissaan ettei pääse poikalasta viemään harrastuksiin (jääkiekko ja jalkapallo jne) Tosin voihan ne tytötkin harrastaa tollasia. Illalla kuitenkin oli jo asiasta päässy yli ja oli onnellinen isin prinsessasta. Naureskelin vaan että haulikkokaupoille pitää vissii sit lähtä. Varmaan vauva kun tulee maailmaan niin ei osata kumpikaan edes ajatella että olisikin ollu poika :)

Nyt käydään taistoa tytön nimestä :S

marpa ja masaliina 20+5
 
miss_piggy
Mulla on ollut kuukauden verran jo joku tulehdus, mihin olen käyttänyt jo reseptilääkkeitäkin ja nyt ilman reseptiä olevia... Tänään lääkärineuvolassa myös kohdunsuu oli vähän pehmennyt mutta ei kaiketi mitenkään hälyttävästi. Parin viikon päästä uusi lääkäri ja huomenna taas pissanäytettä labraan.
Sf-mitta oli 29, kaverin sykkeet 135++. Välillä potkii enemmän ja välillä vähemmän. Nyt taas vähemmän ja tietysti heti on huolissaan että vaikuttaako tuo tulehdus jotenkin..

30+4
 
miranenn joko alkaa olemaan kypsä olo?

miss_piggy toivottavasti tulehduksen olet saanut kuriin.

Kohta on joulu ja huomenna mennään ostaa loputkin jouluostokset ja viikon päästä matkataan kotikonnuille. Jee!

Kauhee stressi ollu kandin tekemisestä ja hormonit ei auta asiaa, kun tää tutkielman vääntäminen menee tosi helposti siihen että itkettää kaikki. Noh jos tän sais nyt valmiiksi ennen kuin jää äippälomalle maaliskuussa niin olisi aika bueno.

Vitsi kun mä olin niin päättänyt, että mehän ostetaan tälle vauvalla mahdollisimman paljon tarvikkeita ym. käytettynä. Nyt kuitenkin kun katellu vaunuja ja pinniksiä, niin ei oo osunu yhtään kivaa käytettyä vastaan ja alkaa turhauttaa. Olisi sittenkin kiva ostaa uutena kaikki. Phuuh.. ärsyttävää tällainen mielenmuuttelu.

Mites Jepulla raskaus on edennyt?

Marpa + Milli Menninkäinen 22+1
 
Pahoittelen pitkää hiljaiseloa :) Hengissä ollaan ja vielä samassa läjässä :D
Eilen alkoi hirveet menkkajomotukset ja ne on voimistuneet siitä asti. Yöksi joutu ottaa iha särkylääkettä ku hampaat irvessä taistelin kipua vastaan.

Reilu kolme kiloa vauvaa masussa ultran mukaan :)

Ens viikolla taas ultra ja katotaa et vauva kasvaa normaalisti ja kaikki muutenkin hyvin. Alkaa käydä päivät vähiin.

Leonella sai pojan maanantaina :heart:

Jepu miea toivoi poikaa ja alusta asti puhuikin että poika siellä masussa on. Ite aina ajatellut että saan vaan tyttöjä, mutta mitä väliä, rakastan tätä poikaa jo enemmän ku mitään :heart:

miranenn ja tonttupoika 38+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marpa ja miss_piggy
miss_piggy
miranenn, oonkin miettiny täälä että joko oot jakaantunu ku ei oo mitään kuulunu :D ei kai nuo menkkakivut oo vaan supistuksia ja synnytys käynnistyis pian? ;)

).( Täällä tosiaan maanantaisen neuvolakäynnin perusteella meidän jässikkä on perätilassa. Olenkin ihmetellyt kun liikkeitä tuntuu vain oikealla ja vasemmalla kyljessä. Ilmeisesti pää on oikealla ja selkäranka vasemmalla puolella. Saa nähdä kääntyykö vielä raivotarjontaan vai mennäänkö sitte sektioon. Ei kyllä tuo sektiokaan pelota yhtään :D Säästyispä alapää koettelemukselta. Ja vielä ku on tuo istukkakin edessä.
Sf-mitta oli maanantaina 31cm, kasvanut viikossa 2cm mutta on kuulemma normaalia perätilassa. Sykkeet oli ok, ja mun hemppa oli 117 joten jouduin alottaa rautalisän.
Eipä tänne muuta. Olo on aika tukala välillä, etenki yöt on yhtä tuskaa kun ei tiedä missä asennossa olis hyvä nukkua.

32+0
 
miss_piggy supistuksiakin tulee joka päivä, mutta ne ei vielä kovin kivuliaita ole. Nää menkkajomotukset on varmaan sitä esimakua kun paikat pehmenee. Miulla ollu aina tosi kivuliaat kuukautiset, ja nää on sitä samaa luokkaa. Mut mikäs tässä kärsiessä hyvän asian puolesta :D


Eipä noita synnytysasioita kannata jännittää tai niitä pelätä. Asiat menee niin kun menee ja siihen ei ite voi oikein vaikuttaa. Miulla oli SF-mitta viime viikon neuvolassa 36 cm, nyt en tiiä onko jo tipahtanu alaspäin. No ens viikon torstaina saa tietää miltä näyttää :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
miranenn, paljon onnea! Mää jotenki niin arvasin että kohta synnytät kun kerroit niistä kipeistä supistuksista :D Laitahan ihmeessä synnytyskertomusta kun jaksat ja kotiudut.
Ja paljon onnea koko perheelle :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Heipsan! Minäkin tuolla haaveilijoissa oon kirjoitellut varmaan viitisen kuukautta ja ketjua luin ihan yrityksen alkuajoista (10/12) lähtien. No nyt ois sitten viimein pitkä yritys palkittu ja plussasin 19.12. rv ois nyt edellisistä menkoista laskien 5+0, mutta ovulaatiopäivästä laskien 4+4, koska ovuloin tässä kierrossa normaalia myöhempään, niin oon ite tuon ovulaatiolaskun kannalla.
Minulle täällä ainakin näyttää olevan monta tuttua nimeä. :)
Siis Nanna-87, ikä 26, rv 4+4.
Oon ihan onnesta soikeena ja vaikea uskoa todeksi, että masussa tosiaan nyt vihdoin ja viimein on meidän pikkunen. :heart:
 
Hei! Huomasin vasta nyt, että miranenn oli laittanut viestiä... Onnitelut nyytistä muuten!

Itse synnytin tytön 22.10.2013, pituus 54cm ja paino4075g. Synnytys käynnistettiin 42+1 ja syntyi 42+2. Hyvin syntyi alakautta, enkä edes revennyt pahasti, muutama tikki vain tuli. Olin itse ennen synnytystä aivan kauhuissani sen yli 4kg painoarvion kanssa, mutta luulen että pienempi olisi ollut ihan saman tuntuinen kun tuokin. Ja kyllä olen valmis synnyttämään uudestaankin :) Täällä nyt pari kuukautta vauva-arkea takana, onhan tämä raskasta, mutta ihana tuo vauva on! Parisuhde on aika solmussa tällä hetkellä ja ero kolkuttelee ovella, mutta yritämme saada hommaa vielä toimimaan... Sellaista siis täällä.

T. Luna ja tytsy 2kk
 
Onnea miranenn ja onnea vielä tännekin Nannalle plussasta!

Itse siis kävin ultrassa viime viikolla ja sinttihän sieltä löytyi ja vastasi viikkoja 13+1 ja kaikki oli ilmeisesti kunnossa. Kuitenkin uä-hoitaja tuumasi että näkyvyys on sintin sijainnista johtuen (kuulemma ihan selkärangan vieressä) huono ja joudun uudestaan ultraan ensi viikolla. Eikä sintti suostunut kääntymään kyljelleen vaan katseli vaan suoraan meitä. Sykkeitä ei vieläkään ole kuulunut neuvolassa mutta eipä tuo ole ihme kun on siellä kaukana.

Ruoansulatuksen hidastumisen on hyvin huomannut jouluna kun on kestoturvotus ja ei voi syödä kauheita määriä kerrallaan. Maha on kyllä nyt jo kasvanut niin että ei voi enää pelkästään turvotuksen piikkiin laittaa.

t. Jepu ja toukka 14+2.
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Kiitos Jepu! :)
Testasin vielä lauantaina digillä, joka ilmoitti Raskaana 2-3, eli viikot ja hormoonit nousee ihan niinkuin pitääkin. Nännit on olleet herkillä/kipeenä jo useemman päivän, herkällä päällä oon, edelleenkin herään aamuisin tosi aikasin, alavatsatuntemuksia on satunnaisesti. Hajuaisti on herkempi, mutta vielä ei oo huonoa oloa tarvinnut potea. Himot on olleet kyllä kohdallaan, ei oo paljon tarvinnu miehen petipuuhiin houkutella, liekkö raskausoire vai mikä, mutta alkoi heti plussan jälkeen. Onko muilla tullut vastaavaa alkuraskaudessa, että lemmiskely tuntuu vielä entistä "kiinnostavammalta" ? :D Olotila on onnellisen odottava. :heart:

Missä vaiheessa muut on soittaneet ekaa kertaa neuvolaan? Mietin, että joko sinne pitäs loppuviikosta soitella, kun vuodenvaihteen yli päästään...

Ihanaa ja onnellista tulevaa vuotta meille kaikille, olkoon se täynnä pieniä nyttejä ja onnen hetkiä!

Nanna ja pikkunen 5+1
 
miss_piggy
Nanna: En oo huomannu seksihaluissa mitään muutosta missään vaiheessa, itelläni ainakaan :D Miestä ehkä haluttaa normaalia enemmän mutta mulle se on vähän se ja sama :p
Itte soittelin neuvolaan melkein heti ku olin plussan saanu, laskevat siinä puhelimessa vielä viikot, ja sitten varataan aika sopivalle kohdalle.

Pitäis vissiin käydä synnärillekin tutustumassa, kun eihän tässä oo laskettuun aikaankaan enää ku hippasen yli kuukausi.

piggy ja 34+3
 
Taas on mennyt ihan luvattoman kauan siitä kun olen viimeksi täällä käynyt. Luen kohta tarkemmin mutta ensin meidän kuulumiset :)

Vauva arki on lähtenyt hyvin sujumaan ja tyttö on tyytyväinen ja helppo vauva, ei paljoa itkeskele ja ruoka-aine allergioita ei ole vielä ainakaan ilmennyt. On siis saanut sosetta 1,5kk ja ikää koht 5kk. Imettämisen "jouduin" lopettaan vauvan ollessa 2kk koska hän ei enää vaan huolinut tissiä. Kolmekin tuntia saattoi huutaa nälkäänsä mutta tissi ei kelvannyt. Lopulta tyttö sai kauheen raivarin kun edes otti syliin siihen asentoon missä yleensä imetti :(
Kestovaippoja käytetään vauvalla ja olen jopa innostunut ompelemaan niitä itse. Kankaita on postis tulossa lisää :) Soseetkin teen kaikki itse.
Miehen kans menee loistavasti ja suunnitelmissa on mennä naimisiin helmikuussa ja sen jälkeen jättää minipillerit eli toinen saa tulla :)

Ainiin se synnytys kertomus.
Menis käynnistykseen rv42+0 ja niillä pillereillä aloitettiin oliohan 3 kertaa 1/4. Samana aamuna oli alkanut kipeät supistukset joten lääkkeet ehkä vauhditti asioita. Illalla supistukset oli jo säännöllisiä ja kivuliaita, kohdunsuulla ei kuitenkaan tapahtunut paljoakaan. Yön sinnittelin käynnistys osastolla ja aamulla klo1 pääsin synnytys saliin. Hengittelin ilokaasua ja istuin keinutuolissa. n 12 aikaan kalvot puhkaistiin olin silloin n.4cm auki. Supistukset muuttui salama tuskaisiksi. 122 näytti mittari ja maksimi oli 129. siinä vaiheessa pyysin epiduraalin. Se lopetti supistukset joten laitettiin oksitosiini tippa. Sitten meni tunteja et ei tapahtunut oikein mitään, oksitosiiniä ja epiduraalia lisättiin ja olin ihan varma että olen vielä yölläkin synnyttämässä. Kello oli n 17.30-18 kun sain vikan epiduraalin ja paine takapuolessa ol isietämätön. minun käskettiin käydä pissalla ja sen jälkeen piti laittaa kohdunkaulan puudute. Pissaaminen ei onnistunut vaan alkoi ponnistuttaan. Menin takaisin sängylle ja kerroin sen kätilölle joten se teki sisätutkimuksen ja totes että ei tänne mitään puudutusta laiteta vaan aletaan ponnistaan. viimeiset 5cm aukesi n tunnissa sitä aiemmin avautuminen oli tajuttoman hidasta. MInuun sattui mutta mitään ei tapahtunut. Ponnistus kesti 56 min ja supistukset oli heikkoja. Kipua en muista enää ja ponnistuksestakin sen verran että ponnistusten välissä pyysin vettä ja vikalla kunnon ponnistuksella kähisin että en jaksa enää. Kätilö totesi että enää ei tarviikkaa jaksaa, pää syntyi jo :)
ainiin avautumis vaiheessa vauvan syke oli korkealla eikä tapahtunut vaihteluita, harkitsivat jo sektioo mutta sitten kun pääsin sängystä ylös niin syke laski normaaliin ja alkoi tulla vaihteluita :)
Olen pahoillani sekavasta tekstistä. Synnytys oli silti mielestäni helppo vaikka se kesti kauan, ei jäänyt traumoja ja kätilöt oli ihania.

Ajattelin taas aktivoitua tänne kaksplussalle, koska vauvakuume :D ja onhan se mukava sit keskusteluissa jännäillä ja jos tärppää niin odotusketjuun liittyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täällä taas pitkästä aikaa, ei ole ehtinyt netissäkään muualla roikkua kun facessa, poika pitää kiireisenä :D osiaan 9.12 klo 22.03 syntyi poika kiireisellä sektiolla. 51 cm ja 3170 g, päänympärys 34,2 cm. Vähän oli painoarviot menneet pieleen, 5 päivää ennen synnytystä ultrattiin ja kokoarvio oli 3960 grammaa :p Synnytys alkoi spontaanisti kotona ja sairaalassa jatkui hyvin kunnes jossakin vaiheessa sykkeet tippui, sen jälkeen puhkaistiin kalvot ja vesi oli vihreänruskeaa puuroa. Vauvan päästä otettiin jotakin verinäytteitä ja niiden tulokset oli käsittääkseni huonot sillä 20 minuuttia sen jälkeen vauva oli maailmassa, syntyessään matalasykkeinen ja hengittämätön. Sektio meni pieleen siltä osin et puudutus ei toiminut niin kun piti. Viiltoja en tuntenut mutta se kipu kun vauvaa otettiin ulos, oli ihan helvetillistä. Vauva vietiin samantien teholle ja näin hänet joskus reilu 12 tuntia syntymän jälkeen ekan kerran. 18.2 päästiin sairaalasta kotiin, mä olin osastolla ja vauva teholla koko sairalassaoloajan.
 
Heippa!

Kiva lukea noita synnytystarinoita. Harmi että sula Leonella kävi noin. Ilmeisesti kaikki on nyt kuitenkin hyvin ?

Tsemiä sulle MissPiggy loppurutistukseen.. joko oot mammalomalle jäänyt? Itse mietin miten omituiselta varmaan tuntuu olla se viimeinen päivä töissä.. Ei kyllä yhtää haittaa jäädä töistä pois silti :D

Täällä käytiin maanantaina siinä ylimääräisessä ultrassa ja sintillä kaikki hyvin. Ihan kuin olisi jalkovälissä jotain nähnyt mutta eipä tuota tiedä.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

t. Jepu ja toukka 15+2
 
Kiva tosiaan lukea noita ihanan kamalia synnytystarinoita, jotka kaikki kuitenkin on päättyneet onnellisesti. :) Onpas miss_piggy:kin jo pitkällä! Tuntuu, että ei oo kauankaan, kun sinäkin plussasit. Menee aika nopsaan, toivottavasti omakin odotus menee yhtä nopeaa.

Tänään soitin neuvolaan ja eka neuvola on 29.1. Siellä tehdään kuulema ultra, mikä oli mulle yllätys. Mutta iloinen sellainen, ihana nähdä pieni ja saada tietää, että kaikki olisi hyvin. :heart: Neuvolan täti tietysti laski mun menkoista viikot ja meinasi, että nyt ois jo 6+2, vaikka omien laskujen mukaan 5+4. Silläpä tuo aika varattu ns. varmanpäälle, että jos heittää viikolla suuntaan tai toiseen, niin ennättää kuitenkin ajoissa sitten np-ultraan. :)

Edelleenkään ei mitään kummempia oireita. Iltaisin välillä alkaa mahassa "venyminen", en oikeen tiedä miten tuota kuvailis, kun ei se satu, mutta silloin maha on kokoajan mielessä... Uupumusta on ja nukuttaa tavallista enemmän, yöllä pitää lähes poikkeuksetta käydä vessassa. Jännittää, että jos pahoinvointi alkaa, niin miten voi töissä pitää raskauden salassa toistaiseksi... Milloin teillä, joilla pahoinvointia on ollut, niin on pahoinvointi alkanut?

Nanna ja pikkunen 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Mulla tais alkaa pahoinvointi joskus rv 8 ja kesti johonkin rv 12.. Sinänsä oli helppoa kun ei tarttenut oksentaa kertaakaan, mutta pahaa teki. Mulla oli käytössä pahoinvointirannekkeet, ja join paljon virvoitusjuomia ja vettä, samoin söin hedelmiä jos etoi ja kuorittuja pähkinöitä. Jos olo on aivan kamala, niin ei muuta kuin hakee vaan saikkua ihan rohkeasti :)
 
Nanna mulla tais oksentaminen alkaa 5+4, ja jatkui varmaan sen 9viikkoa päivittäisenä (eli rv 14-15 alkoi helpottaa) ja sitten siitä pari viikkoa vielä oksentelin satunnaisesti.

Nyt alkanut taas oksentaminen. Närästys aivan kamala, joka alkaa illalla tai yöllä ja sitä seuraa oksentaminen :S Phuuh..

Kiva kans lukea synnytyskertomuksia.. onneksi päättyneet onnellisesti.

Ja Nanna ei sitä saikulle jäämistä kannata pelätä. Tärkeintä on että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin :)

Muoks. Tosiaan tänään 25+1 ja olen alkanut oksentelemaan satunnaisesti. Argh. Ja jos ei okseta niin muuten maha painaa vatsalaukkua todella ikävästi lyttyyn. Tuntuu että jos on syöny ja lopuksi juo vettä niin ihan kuin se vesi ei menisi laukkuun vaan jäisi ruokatorveen odottamaan vapautuvaa tilaa.

Ja tosiaan 25+0 poksahti eilen :)

Marpa ja Milli Menninkäinen 25+1
 
Viimeksi muokattu:
Hui Piggy.. sullahan voi jo kohta tapahtua vaikka ja mitä :D Jännittääkö synnytys tai ootko mitenkään valmistautunut siihen?

Mulla alkoi pahoinvointi 7-8 raskausviikolta ja edelleen tuntuu että sitä on aina ajoittain. Ja nythän olen siis jo 16. viikolla. Jos muistaisi pitää nuo syöntivälit kohtuullisina niin pääsisi varmaan vähemmällä. Itse olen huomannut myös että työpäivinä kun joutuu heräämään aikaisemmin niin pahoinvointia on enemmän.. eli väsymys pahentaa.
 

Yhteistyössä