The Esikoishaaveista 2012 & 2013 plussanneet

miss_piggy
miranenn, Ei enää kauaa h-hetkeen :D Ootko miettinyt että minkälaisia kivunlievityksiä meinaat ottaa? Ite oon ajatellut vaan että ilokaasu, epiduraali ja mitä noita kipulääkkeitä nyt on :) Mitään aqua-rakkuloita en halua, hyi.

28+0
 
jepu tervetuloa vaan mukaan :) sano ku uskaltaudut listoille :) toivottavasti vältyt pahoinvoinnilta. Ite en oo onneks oksentanu kertaakaan :) muuta vaivaa sit riittänykki vaikka muille jakaa :D

misspiggy toivon kyllä et pärjäis ilokaasulla ja epiduraalilla :) en miekää haluu mitää aquarakkuloita, näytti nii hirveeltä erilaisissa äideissä se laittokin :D

Kokoajan tulee alitajuntaisesti mietittyä puuttuuko jotain oleellista kotonta. Pikkujuttuja kuten siteitä ja liivinsuojia pitäis ostaa. Olis noi liivinsuojat nytki välillä käteviä. Aamusin on välillä kivoja märkiä länttejä lakanoissa ku ilkosillaan nukun :D enää pari viikkoa siihen et vauva on täysaikainen. Nytkään ei enää esteltäis jos alkaa tulemaan. Jotenki on vaan semmonen fiilis et yliaikaseks menee ja reilusti :D
 
miss_piggy
Multa puuttuu vielä jotain pientä tavaraa, eli itkuhälyttimet jotka anoppi ehkä hommaa, ja sitte kaikkia hoitotuotteita vauvalle, siis voiteet ja pesunesteet. Ja kertakäyttösiä liivinsuojuksia pitäis kanssa hommata, ja vauvalle ja itelle vaippoja :D Ä-pakkauksessahan tuli niitä yösiteitä, mutta otan ne sitte ehkä sairaalakassiin mukaan. Niin ja tieten pitää jotain vanupuikkoja ostaa myös ja puhdistusainetta navan putsaukseen, ja tisseille jotain rasvaa jos sattuu että halkeilee ja on arat.
Oon myös jossain vaiheessa harkinnu sitä rintapumppua, kirppiksillä näkyy ihan hyvälaatuisia aina välillä. Niin ja kyllä aattelin varuiks myös ostaa jonkunlaista korviketta heti alkumetreillekin jos sattuu että maitoa ei tuu tarpeeks.

Huh... Onhan tuota hankittavaa sitteki vielä aika paljon :D

28+1
 
Moikka taas.

Tervetuloa Jepu ja onneksi olkoon plussaamisesta.

Täällä alkanut massu tosiaan kasvaa. Vatsalihakset on välillä tosi kireällä. Terkkakin sano, viime viikon to, että näköjään kohtu ottanut kasvuspurttia jo. Kohdun pohja oli ihan navan alapuolella. Napa on ihan levinnyt ja mulla kuulemma pullahtaa varmaan aika ajoissakin ulos. Millä ootte rasvaillu masua ja ootteko välttyneet arvilta?

Muuten alkanut voida jo paremmin. En edes muista milloin viimeksi oksensin. (Pitää koputtaa puuta). Kauhee himo tullu pehmikseen :D Mielitekoja on kyllä ollu tässä aika paljon. Pehmistä ennen oli tacolastut ja salsa.

marpa ja masa 18+4
 
miss_piggy
Mulla ei oo arpia tullut, mutta just miehelle sanoin joku aika sitten, että napa on jotenki pienentyny :D Täällä oli viimeks tuo sf-mitta 26 eli keskikäyrillä mennään.
Oon rasvaillu itse välillä vaan ihan normaalilla vartalovoiteella. Täällä ei oo minkäänlaisia mahakipuja ollut missään vaiheessa, paitsi mitä nyt öisin välillä jotenki jomottelee munasarjojen kohdilta hassusti.
Kaveri valvottaa mua kaikki yöt :x Tietyt kellonajat joka yö ja aamu alkaa joku kauhea rumba tuolla mahassa, ja se värkkää siellä tunnin verran kunnes varmaan nukahtaa :D

28+3
 
miss_piggy
Täällä on tänään taas sellanen hiljasempi päivä. Jotenki tuo kaveri rytmittää elonsa silleen että joka toinen päivä on kunnon bileet ja sitte taas hiljasta :D Viime yökin meni suht hyvin nukkuessa. Ja tänään ei oo potkuja tuntunu ku muutama ihan pieni.
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
mie olin sillon yhessä vaiheessa hirmu huolissani kun ei päivään tuntunu liikkeitä, sit dopplerilla vakoilin et onhan kaikki kunnossa :D

Marpa miul on ollu himoja pääasiassa suolaiseen nyt :) yhessä vaiheessa oli hirmuinen makeanhimo.

huomenna neuvolaan katsastaa taas tilannetta :)

miranenn & joulupoitsu 35+0 :heart:

ps. 35 päivää laskettuun :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Rakenneultra olisi ensi viikon perjantaina 29.11. Yhtä äkkiä kauheen kärsimättömäksi tulin ja ei millään jaksaisi odottaa sinne asti. Tänään myös ilmottauduin täällä järjestettävään fysioterapiaryhmään odottaville äideille, joka on 11.12. Enää oli yksi paikka jäljellä, jonka sain. Onneksi. Perhevalmennuskin alkaa 3.12. Kelaneuvola 9.12. Tässähän saa juosta koko ajan tuolla. :) Ensi viikolla olisi myös hammaslääkäri, jossa pitäs yksi hammaspaikata. :S Saa nähdä missä kunnossa hampaat muutenkin on kaiken sen oksentamisen jälkeen.

Myös miettinyt nyt tota synnytystä, kun mulle ei tosissaan oo puhuttu vielä neuvolassa ollenkaan synnytyssairaaloista. Olen siis Helsingissä, mutta luultavasti ne sinne kättärille tunkee, kuten kaikki muutkin. Olisi niin ihana synnyttää sellasessa rauhallisemmassa sairaalassa.

Ootteko te miten paljon tutustuneet synnyttämiseen näin ennalta?
 
miss_piggy
En oo synnytystä juurikaan ajatellut sen kummemmin, muutaku että haluan epiduraalin ja ilokaasua meinaan kokeilla + muita puudutteita jos tarjotaan. Lisäks mulla on tuo epi-no laite ostettuna jolla ajattelin ennen laskettua aikaa alkaa treenailemaan lantionpohjalihaksia + välilihaa, ettei tulis repeämiä ja synnytys ois helpompi :D En osaa tässä vaiheessa vielä edes pelätä koko synnytystä. Oon sitä mieltä, että turha sitä on etukäteen alkaa jännittää.

28+5
 
Tulimpahan taas tänne kurkkimaan :) Huomenna 39+0 ja alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään. Nyt on pari päivää ollut todella, todella ahdistava olo fyysisesti. Supistelee todella herkästi mut äääh kivuttomia vaan. 28 päivä eli silloin ku on la, olis kontrolli synnärillä. Neuvolan täti sanoi et hän uskoo et alkaavat käynnistämään silloin jos ei ole sitä ennen syntynyt. Saas nähdä kuinka käy.
 
Rupesin tätä synnytysasiaa pohtimaan ihan vain siksi, että kättärillä varmasti saa hyvää palvelua, mutta siellä on niin hirmunen määrä synnyttäjiä ja se voi mennä sellaiseksi liukuhihnatoiminnaksi.

Haluan tutustua ihan vain siihen minkälaisia mahdollisuuksia ja oikeuksia minulla synnyttäessä. Lisäksi ne aika helposti pistää vissiin ponnistamaan selältään (niinkuin elokuvissa) ja se ei kuulemma ole äidin kannalta helpoin asento synnyttää, koska painovoima ei ole apuna. Olen myös haaveillut vesisynnytyksestä, koska vedellä on minuun äärimmäisen rauhoittava vaikutus.

Saattaa olla että kirjan tai kaksi selailen synnytyksestä sitten keväällä :)
 
miss_piggy
Menen käymään tänään neuvolassa varttia vaille 1. Kuunnellaan sydänäänet, kun kaveri on liikkunut tosi vähän nyt viimeisen parin päivän aikana... Toiv. kaikki on kunnossa. Ja istukkahan on edessä joten vaimentaa liikkeitä.

28+6
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :)
Täällä edetään entiseen malliin, nt-ultrassa kävin rääpälettä esittelemässä reilu viikko sitten. Vastasi viikkoja 11+0 (tasan sama mitä ite oon laskenu alusta asti) ja mittaa oli 42,4mm. Ei merkittävää turvotusta eikä muitakaan huolenaiheita :) Tyyppi viuhtoi menemään minkä kerkes, ei ois malttanu pysähtyä kuvaamista varten :D
Väsymys jo vähän helpottaa, mutta lähes jokailtaiseksi kaveriksi on ilmaantunu närästys :/ Tosin näin vähillä oireilla olen tyytyväinen että edes jotain oiretta on. Liikkeet sais ruveta jo tuntumaan, kun jotenkin tulee ihan vainoharhainen olo, että onko siellä enää elämää. Uskotaan että on :)

Slallu & Mugelo/Rääpäle 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
miss_piggy
Tänne ei kummempia, maha kasvaa ja nyt on joku alapää-tulehdus kaiketi menossa. On kokeiltu jo hiivalääkkeet ja tänään aloitan Zidoval-kuurin. Huomenna pitää kysellä päivystyksestä näkyikö bakteeriviljelmässä mitään mikä vaatisi järeämpää lääkitystä.
Poitsu potkii aina välillä niin että tuntuu tulevan maha-nahkasta läpi :D

29+2
 
Jepu85Ekassa neuvolassa ei edes kuunneltu sydänääniä. Varmaan juurikin sen takia, että ne ei varmaan olisi kuulunut. Toisen kerran kävin neuvolassa 14+4 (muistaakseni), verisen vuodon takia ja terkka varotteli ettei ne sydänäänet ehkä kuulu, mutta kuului ne se sitten. Ekassa ultrassa (12+4) kuulu kyllä sykkeet, mutta laitteet on erilaiset siellä.
 
Jepu85 Mulla varmaan ois kans ollu kauhee epäusko, mutta mä tosissaan alotin oksentamaan silloin 6+ viikoilla (4krt/pv). Siitä eteenpäin olinkin ihan vuodepotilaana 9viikkoa. Aina jos oli parempi päivä niin panikoin, että vauvalla on jotain vialla, kun en oksenna koko ajan. :D Nyt on alkanut liikkeet tuntumaan ja pahaolo on väistynyt, mitä nyt edelleen silloin tällöin oksennan. Mä myös ostin kotiin ton dopplerin niin silläkin saa mielen rauhoitettua, jos tuntuu ettei oo liikkeitä tuntunu koko päivänä, vaikka sekin on ihan normaalia. :)

marpa ja masa 19+5
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Sykkeistä, täällä ne kuului ekan kerran kotidopplerilla 9+4 tai jotain vastaavaa. Mutta varhaisultrassahan kävin siis 7+ jotain, kun tämä raskaus alkoi clomifeneilla ja takana jo yksi keskenmeno.
Ei ne sykkeet vielä noilla viikoilla välttämättä kuulukaan, monesti neuvolassa ne alkaa kuulumaan vasta joskus rv 11 :)

Raskausoireista, mulla ei oikeastaan mitään oireita ole ollut missään vaiheessa, ja silti kaikki on ok. Pientä etomista oli joskus rv 9-12 mutta muutoin olen päässyt aika vähällä. Eiköhän kaikki ole Jepu kunnossa vaikkei oireita olekaan.

29+4
 
Täällä oli tänään rakenneultra ja masusta löytyi pieni prinsessa. Hämmentävää, koska olin aivan varma että poika siellä on. Pojalle oli nimikin jo mietitty. Nyt pitää kaivaa almanakka esille ja alkaa etsimään nättiä tytön nimeä. Tyttö oli hieman viikkoja isompi, koska nyt oli 20+1 mulla kasassa, mutta tyttö vastas ennemminki 21+0. Painoa oli 385g eli ei ihme että siellä masussa kun kumutaan niin liikkeet tuntuu miehellekkin välillä. Istukka oli nätisti takaseinässä.

marpa ja masaliina 20+1
 

Yhteistyössä