The Esikoishaaveista 2012 & 2013 plussanneet

Pääsinki kirjottamaan, että oon voinu hyvin ja en oo oksentanu. Vähän ton kirjotuksen jälkeen olin makkarissa, jossa mun oksennusämpäri oli yön jäljiltä. Ja yhtä äkkiä tajusin, että nyt lentää laatta ja ämpäri on lähempänä kuin vessa. Äkkiä ryntäsin ämpäriä kohti ja oksennus tuli kauheella voimalla (ei olisi ollu mitää toivoa ehtiä vessaan). Olin just juonu äidin tekemää mustikkamehua ja syöny yhden kuningatarpiltin. Siinä oksennettuani ja nostettuani pääni ämpäristä huomasin tuijottavani valkoista seinää, jossa oli tyylikkäistä mustikkamehun roiskeita. Ja totta kai valkoinen seinä imasee mustikan äkkiä. Mies saa yrittää putsata kovemmilla myrkyillä jäljelle jääneet tahrat. :D

miss_piggy
Fuksia, jos doppleri ei löydä ääniä niin kaikki on todennäköisesti silti ok, mullahan ne kuuluu edelleen esim. neuvolassa huonosti, kun istukka on edessä=vaimentaa ääniä ja potkujen tuntumista.

).( Täällä pientä lenssua...

23+6

Fuksia meil ei meinannu löytyy neuvolan dopplerilla sydänäänkä pari viikkoa sitten ku poitsu karkas kokoajan tieltä :D ja tosiaan neuvolassaki vasta viikon 12 jälkeen löyty sykkeet. Täälläki istukka edessä. Välillä tulee hiljaisia päivä liikkeitten suhteen, sillon kaivan dopplerin kaapista ja metsästän ääniä. Ois saattanu tulla muutama turha polikäynti ku ollu huolissaan.

Täällä sataa lunta :) hurjaa aatella että alle kymmenen viikkoa jouluun ja laskettuun aikaan :) tuntuu tosi pitkältä ja samalla superlyhyeltä ajalta. :) huomenna neuvolaan :)

Voishan sitä listoille tulla, vaikka ollaanki vielä ns. vaarallisilla vesillä, mutta oireet vahvistuu koko ajan. Eli la 5.6., ikää 26v, synnäri todnäk PKKS.

Kuvotus iskee jos ehtii tulla nälkä, siks syönkin jatkuvasti, viime yönäkin piti käydä evästämässä :D Kohtu ja alkio kasvaa ilmeisesti vauhdilla, kun kasvukipuja tuntunu nyt monena päivänä. Vaikka ei tosiaan mitään varmuutta vielä olekaan, että kaikki ois niinku pitää, oon jotenkin ollu aika levollinen tällä viikolla. Ehkä nää voimistuvat oireet ja tuntemukset valaa uskoa. En enää säiky joka nipistystä.

Saa nähä miten koville joudun viikonloppuna, huomenna olis metsäretki ja illaks ajellaan naapurikaupunkiin Joensuuhun PMMP:n keikalle. Mukavat viikonloput kaikille :)

Slallu miula oli sillon alkutaipaleilla aika koviakin noi kasvukivut. Kramppas ja repi ja olin lähes paniikissa jatkuvasti :D Muista yrittää ottaa rauhallisesti vaikka onkin äksöniä luvassa :)

Täällä oli tänään neuvola, painoa taas siunaantunut reilu 800g/viikko, vaikka ihan normaalisti syöny tai juonu. Poitsun sykkeet 145 ja raivotarjonnassa edelleen :)

m & tonttupoika 30+3

miss_piggy
miranenn, hui..sulla h-hetki vaan lähestyy :D
Täällä on ollu pientä flunssaa, ja sitte stressaa muutenki tän hetkinen elämäntilanne..lähinnä kun on tuota työttömyyttä miehen osalta niin tuo mukanaan nyt kaikenlaisia ongelmia. Eipä muuta mainittavaa.

24+1

Täällä taas mielenterveys koetuksella, kun äsken suihkusta tulin ja kuivaisin siinä, niin huomasin, että pyyhkeeseen tuli verta. Oli kirkasta ja en oo varma oliko sielä hyytymäkin. Kyllä maailma on julma, jos minulta tämänkin vie. Soittelin päivystykseen, mutta eihän niistä koskaan ole apua.. "kattele tilannetta" arrrgh.. Kokeilisivat omalle kohdalle.

marpa ja masa 14+1

miss_piggy
Marpa: Jos huolestuttaa, niin soita suoraan johonki synnärille tai vastaavaan ja kysy sieltä, ite tein silleen ku olin vähän huolissani sen keskenmenon jälkeen että miten pitää toimia lääkkeiden kanssa... Kehottivat ihan päivystyksestä soittamaan sinne jos on jotain mielen päällä.

Joo siis soitin eilen tonne kätilöopiston päivystykseen, mihin ohjasivat neuvolasta/ultrasta soittamaan, jos tulee jotain ennen 22rv. Huomenna soittelen neuvolaan, jos pääsisi kuuntelemaan kuuluuko sydänääniä enää.

Tilasin eilen päivällä raskauskeijusta, ennenku verestä olin tietoinen, sen dopplerin, joten toivottavasti se tulisi mahd. nopeasti. Huomenna lähtee varmaan postiin, niin jos hyvin käy niin se vois olla täällä jo tiistaina.

Keskiviikkona illalla olisi tarkotus lähteä kotikonnuille loppuviikoksi, joten toivottavasti sais sen dopplerin ennen sitä. Tai sitten jään kotiin. Phuuh...

NYt on neuvolassa käyty ja sydänäänet kuultu. Oli aika vilkas kaveri, potki menemään ja yritti karata kuuluvista. Hoitaja sano, että pitää tää viikko seurata ja jos vuoto/tuhrut ei lakkaa niin sitten uudestaan yhteyttä. Meidän vauva tykkää pitää yllä jatkuvasti pientä kauhuntasapainoa.

marpa ja masa 14+3

Sanjalle onnea pikku prinsessasta :)

Täällä ollaan kuulosteltu masan sydänääniä dopplerilla. Kyllä toi laite kummasti rauhottaa mieltä.

Olin tossa kotikonnuilla vajaan viikon isän ja äidin luona, mikä oli tosi kivaa, mutta kaikista ihanin oli mun 17v. veli. Sen 20€ oli mun lompakossa ja sanoin laittavani sen pöydälle rahat, kun menen äitini luokse. Veli totesi kuitenkin tähän "Pyh en mä sitä tarvii, pidä se vaan..osta vauvalle vaikka vaatteita" (laitoin kyllä rahat sen pöydälle ja sanoin että voi sitten ostaa niillä vaikka ristiäislahjan). Muutenkin se oli niin ihana. Saatto mut äidille, kun illalla lähdin isältä kävelemään laukkujen kanssa, matkaa oli pari sataa metriä ja kanto sitten mun laukut kans. Yleensä ei mun seurassa kauheesti vietä aikaa, ja sit lauantaina kun puhuin, että lähen sunnuntaina takasin kotiin, niin siihen se oli vaan "Noh jäisit vaan maanantaiksi, kun mullaki on koulusta vapaapäivä". Sitten se koko sunnuntain pelasi mun ja äidin kaa lautapelejä ja katto Harry Potter -elokuvan. Aaww toinen on niin jotenkin söpö. <3

marpa ja masa 15+6

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn
heipparallaa, täällä on hilpeä mieli koska neuvolassa lääkäri näytti kuvaa hyvin vilkkaasta kaverista, pyöri ja huito menemään niin ettei meinannu mukana kestää :) jännitin koko aamun niin, etten meinannu syömään kyetä.
huomen aamulla pitäis käydä verta antamassa ja sit voiskin varata nt-ultraa. Kyllä tästä tuli kertaheitolla pelottavan todellista :') <3

Kaiken lisäks viime viikolla tehtiin päätös että saan kuin saankin synnyttää omassa sairaalassa :)
Slallu & Mugelo 9+5 (10+5)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn
miss_piggy
Täällä olis torstaina sokerirasitus, sitä odotellessa :) Kaveri potkii mahassa ihan kiitettävästi joka päivä, välillä vähemmän mukavasti tosin, kun potkut tuntuu jotenkin epämiellyttävästi peräsuolessa :x Vessassa sais rampata tunnin välein, tai siltä tuntuu, mutta sitten kun sinne menee, niin oikeastaan pissaa ei tuu just nimeksikään, että kiitos vain tuosta rakonkin painamisesta :D Muutoin ei ihmeempiä. Kävelylenkeillä koitan käydä joka päivä, äitiyspakkaus tuli eilen :) Paljon kaikkea hyödyllistä, paitsi nuo kestovaipat jää varmaan käyttämättä.
Aika hurjaa, parin päivän päästä tasan 3 kuukautta laskettuun aikaan!

piggy ja vilperi 26+4

Slallu on se ihanaa aina nähdä vipeltäjää :heart:

misspiggy meilläki jää kestot käyttämättä. En tunne sitä mein jutuks.

Täällä liikkeet vaan kovenee ja tuntuu et poika ei lepää hetkeekään :D nyrkit hakkaa rakko ja jalat kaivautuu kylkiluihin :D pinnasänky siirretty mein huoneeseen ja kaikki olis valmiina pientä tuhisijaa varten :heart:

Pissalla sais taas ravata jatkuvasti.

Enää 7 viikkoa laskettuun :O

miranenn & joulupoitsu 33+0 POKS

Täällä on yksi hormonihirviö. Välillä sitä jo uskaltaa olla onnellinen tästä raskaudesta, mutta sitten jostain tulee mieleen taas pelon peikko, että jokin menee vikaan. Olen juuri ja juuri uskaltautunut tutustumaan jo minkälaisia vaunuja on olemassa, mutta mitään en uskalla ostaa. En edes uskalla vilkaista kaupoissa lastenvaatteita. Tosin hirveesti en edes kaupoissa ole käynyt, kun on koko raskauden voinu huonosti. Nykysin en oksentele edes joka päivä. :D

marpa ja masa 16+6

Anteeksi hiljaisuus taas :) oon ollu vaihteeks kipeenä, tällä kertaa keuhkoputkentulehdus.. täällä malttamattomuus kasvaa, yöunet vähenee ja sen semmosta :)

Jatkuva närästyskin on kaverina :/

miranenn & joulupoitsu 34+3

Moikka!
En tiedä onko täällä tuttuja mutta tuosta ketjusta plussailin reilu kuukausi sitten. Nyt on viikkoja 8+2. Hieman jännittää onko siellä ketään mutta oireet on kyllä sellaiset että on. Maha kovasti turvonnut ja kovia viiltoja joissain liikkeissä, pahoinvointia ensimmäisen kerran viime viikolla. Onneksi pahoinvointi tosi lievää verrattuna siihen mitä oon lukenut.Eka neuvolakin on vasta kahden viikon päästä.
Hieman epätodellinen olo tosiaan.. ensin pettyy kuukaudesta toiseen kun täti kyläilee ja sitten kun se ei tulekaan niin apua!! :D Kai tää on tästä uskottava ainakin siinä vaiheessa kun maha kasvaa :)

terkuin Jepu ja toukko 8+2, la n. 25.6.

Yhteistyössä