The Esikoishaaveista 2012 & 2013 plussanneet

miss_piggy
Jepu, kumma kyllä, mutta en osaa jotenki pelätä koko synnytystä. Siis sen ajatteleminen ei tuota yhtään tuskaa, enkä osaa ahdistua siitä ajatuksesta, että pitää pukertaa ulos joku iso mötkäle :D Parempi varmaan ettei sitä turhaan jännitäkään, tulee sitten kun tulee. Ja täytyy vaan koittaa ajatella niin, että jokainen supistuskin on aina askel lähemmäs synnytystä, ja kun se supistus on mennyt, niin takasin se ei tuu :)
On se muuten kyllä jännä, kun en oo saanu itseeni lietsottua sitten minkäänlaista synnytyspelkoa :LOL: Onneks sairaalaanki on matkaa vaan joku vaivaset 500m, niin sekin saattaa vaikuttaa ku tietää että apu on noin lähellä.

35+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jepu85
Ai kamala tää meidän vauva on vissiin vakaasti päättänyt tulla mun oikeasta kyljestä ulos. Eilen sattu aivan jumalattomasti, jotain kehon osaa oikein vääntämällä väänsi tossa kylkiluiden alla. Huusin kuin syötävä ja mies ihan paniikissa, kun en saanu heti kerrottua, että mitä tapahtuu. Sama meno on jatkunut tänään. Vissiin vauva on jotenkin poikittain, kerta tolleen vaan oikeelle satuttaa.

Ihanaahan se on kun toinen liikkuu, niin tietää että kaikki on hyvin, mutta on kyllä keljun tuntusta. Ei pysty oikein kunnolla keskittyy kandin kirjottamiseen, kun jatkuvasti mua satutetaan.

Huomenna poksutaan, tänään siis 25+6 ja kohta on jo toinen kolmannes ohi.

marpa ja milli
 
Voi ei Marpa :( KOita sinnitellä.. uskoisin että se on poikittain kun ketku vielä mahtuu siellä miten päin tahansa liikkumaan. Ehkä täytyy olla tyytyväinen kun meinasin jo tänne tulla avautumaan että ei ole yhtään raskaana oleva olo. Pahointointi, päänsärky ja se tolkuton väsymys on poissa. Liikkeitä ehkä muka tunnen välillä.. Mutta tulen pari kuukautta sinua jäljessä niin kiva tietää mitä on edessä :x


Miten Miranenn sulla on arki pikkuisen kanssa lähtenyt? Menikö synnytys hyvin?

terkuin Jepu ja toukka 16+5
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Tänne on rantautunut nivuskivut. Välillä vetää heti niinku suonta tuolta nivusista. On hankala liikkua muutenki ja kypsyttää tää raskaus entistä enemmän. Valmis olisin synnyttämään vaikka heti tässä ja nyt.

Tällä viikolla synnytystapa-arvio, ja eihän tässä enää oo ku alle kuukausi laskettuun aikaan...

36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Marpa
Heipä hei..

Täällä on tuntunut jo liikkeitä parin viikon ajan. Mieskin tunsi viime viikolla potkut mahan läpi.. onpa jotenkin aika "härskin" tuntuista jos suoraan sanon :D Nyt näihin on jo vähän tottunut. Maha on alkanut näkyä ja tänään tuli jo töissä vauvamasusta kommentteja. Toivottavasti on nyt vauvamasu eikä mikän läskikasa jolta se kyllä mun mielestä vielä enemmän näyttää.. sittenhän sitä synnytyksen jälkeen näkyy että mitä jälkelle jää:D

Mites muilla?

t. Jepu ja toukkanen 17+5
 
Heipä hei kaikki! Täällä siis plussattu toissapäivänä useamman testin mukaan. Uskomaton fiilis! Laskeskelin, että nyt ollaan menossa 5. viikolla, mutta en oo ihan varma päivistä. Peukut ja varpaat pystyssä, että kyseessä olis oikeesti raskaus...
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jepu Sullapa on aikasin alkanu tuntumaan liikkeet. :) Itekki saatoin niitä tuntea, mutten tunnistanu niitä vauvan liikkeiksi. Luulin vaan että suolistossa tapahtuu :D Mutta hieno homma. :) Ootko muuten jaksanu hyvin.

Marjaana Onneksi olkoon plussauksesta :) ja tervetuloa tänne puolelle!

Oma napa: Täällä on taas alkanut ne oksentelut aina silloin tällöin. Iltaisin voin tosi pahoin, jee tosi kivaa. Pinna on kans aika kireellä. Voi tosin johtua hieman tämän hetken taloudellisesta tilanteesta, kun pitäs kaikkee vauvalle hankkia ja mies ei tunnu tajuavan, että aika loppuu kohta kesken. Meillä on siis vaunut hankittu, muttei oikeastaan mitään muuta. LA onki sit vajaan 3kk päästä. Olisi sitä ennen ihan kiva hankkia vähän vaatteita, pinnis jne. ettei lapsen tarvii ihan alasti kulkea. Ja sitten kun mies ei tajua sitäkään, että LA ei tarkoita sitä että vauva syntyy silloin tai sen jälkeen vaan se voi syntyä myös ennen sitä. MIEHET! Jospa tää tästä taas.

marpa ja milli 27+3
 
Marpa ei ne miehet niin vaan tajuu :) Ja itsellä on vähän sellainen tunne ainakin oman mieheni kohdalla että vastuuta aletaan ottamaan tästä tulevasta jälkikasvusta vasta sitten kun se vauva on oikeasti siinä ja koko homma realisoituu ihan todella. Nyt saan kyllä ihan itse miettiä vaunuhankintoja, vakuutuksia yms. Pinnis ostettiin käytettynä ja mies kyllä sen ihan mukisematta kävi kumma kyllä hakemassa. En tunne joka päivä yhtä selvästi liikkeitä ja tuo yksi ilta oli poikkeus, tuollaisia superpotkuja ei kyllä ole kuin muutama päivässä jos sitäkään vielä. Mihin tuo sun pahoinvointi muuten liittyy? ONko se närästystä kun alkaa vatsa nousta niin ylös ja painaa mahalaukkua?

Marjaana onnittelut vielä täälläkin. Itsellä oli alussa aika kovia repiviä vatsakipuja ja joskus 7-8 viikoilla alkoi pahoinvointi jota on kestänyt miltei tänne asti. Onneksi hyviäki päiviä mahtuu sekaan. Pidä huolta että syöt säännöllisesti eikä jää pitkiä ruokailuvälejä.

terkuin Jepu ja toukka 17+6
 
miss_piggy
Täällä oli viime perjantaina eli 37+0 synnytystapa-arvio. Silloin oli poikasella painoa noin 3070g, ja periaatteessa voi syntyä milloin vain :) Kohdunsuu oli auki jo 2cm ja kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm. Kummasti on paikat alkaneet aueta vaikkei mulla edes ole ollut mitään havaittavia supistuksia.

Mitäs muuta, no ei kummempaa, öisin on nukkuminen yhtä hankalaa kuin ennenkin, vessassa saa käydä yöstä riippuen noin 1-5 kertaa, välillä pakottaa jalkoja ja nyt on semmonen uusi vaiva että kun kääntää oikealta kyljeltä vasemmalle tai toisinpäin niin vasemmalla selässä paukkuu joku luu.

Kovasti tässä odotellaan jo että pääsisi jakaantumaan :D Synnytystapa-arviossa oli sf-mittakin normaali, vaikka neuvolassa sanoivat että muka yläkäyrillä. Ja höpönhöpön. Ihmettelivät myös tuolla synnytystapa-arviossa kun sanoin että neuvolassa ei oo mitään synnytykseen liittyvää puhuttu eikä edes kerrottu kivunlievityksistä. Kuulemma se kuuluis neuvolan hommiin nuo valistukset... Synnytyslääkäri sitten antoi mulle nivaskan papereita luettavaksi noista kivunlievitys-menetelmistä.

37+4
 
Jepu Nyt varmaan närästys ja pahoinvointi liittyy ihan siihen, että alkaa painamaan ylös toi maha. Mulla on aika lyhyt keskivartalo, joten sekin vaikuttaa. Pitää seurailla kans, ettei syö rasvasta ruokaa.

Miss_piggy apua sähä oot ihan valmis poksahtaa :)

Ylihuomenna olisi neukkulekuri. Saas nähä lähettäkö mut sokerirasitukseen.

marpa ja milli 27+5
 
Tein tänä aamuna (kp 36) vielä uuden varmistustestin ja viiva oli edelleen vahvistunut. On ollut nimittäin niin epätodellinen olo, kun ainoana "oireena" satunnaiset mahatuntemukset, joita voi olla muutenkin. Samoin rinnat tuntuu ehkä vähän erilaisilta, vaikka sekin voi olla kuviteltua. Ei siis vielä mitään äklötyksiä, palelua, vessassa juoksemista, väsyä tms. menkat olis pitäny kuiteski alkaa jo monta päivää sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Marpa
Heipsan vaan piiitkästä aikaa :) eipä ole tullu netissä surffailtua, vie tuo vauva-arki kyllä hyvin ajan :) Mutta Miss_piggy, hurjasti onnea että noin pitkällä jo :heart: ja onnea muillekkin odottajille!!

Meillä tosiaan tytsyn kanssa lähtenyt arki hyvin rullaamaan, jonkinlaista rytmiäkin löytyy jo :) on ollut todella helppo ja kiltti vauva, hymyilee vaan ja "haastelee" jo kovasti :heart:

Tänne oikeestaan nyt kirjottelin kun ajattelin tarjotella tuota doppleria myyntiin, sillä ei enää tarvetta miulla. Tuollanen siis löytyy;Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler - Raskauskeiju ja kyselyjä viestillä vaikka tarkemmin. Mukaan lisäksi vajaa pullo sitä geeliä :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
misspiggy tsemppiä loppurutistukseen! :heart:

Meillä täällä kotona arki rullaa ihan hyvin :) ollaan vältytty enemmiltä itkuilta, vähän masuvaivaa ollut :/ kirjottelen sitä tarinaa koha saan itteni terveeks ja koneen toimimaan :)

Joku vois tehä uuden pinon että saatte päivitettyä noita tietoja :)

Miranenn & pikkumies 5vk 1pv
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Näin viime yönä unta keskenmenosta. Näköjään sitä pelkää, vaikk yrittää rauhoitella itseään, että kaikki on hyvin. Olipa ilkeä uni! Kohta lähdettäis 6. viikolle: tänään 4+6, jos lasken kierron pituudeksi 30 päivää. Ei tosiaan tullut seurailtua päiväntarkasti ovulaatiota, niin nuo päivät on arvoitus.
 
Heipsan! Tullaanpas pitkästä aikaa päivittämään kuulumisia...

Ensiksikin onnea plussasta marjaana, yk 15 näyttää olevan meidän onnenkierto. :)

Juu, täällä on selvitty pienoisesta parinviikontakaisesta järkytyksestä. Tosiaan kaksi viikkoa sitten tuli aivan yllättäen ihan puskista massiivinen verinen vuoto. Ei kipuja ei mitään, aivan hulahtelemalla vain tummaa verta läpi farkkujen. Olin tietysti ihan paniikissa, että kesken meni. Hulahtelut oli ohi puolessa tunnissa ja sen jälkeen ei mitään. Oli lauantai, enkä oikeen osannu mihinkään rueta soittelemaan. Netistä vain sitten itkukurkussa luin, niin vastaavia on sattunut paljonkin ja myöhemmin ultrissa syyksi paljastunut etinen istukka, hematooma tai tuntematon syy.
No, maanantaina soitin neuvolaan ja sain ajan tiistaille ja siellä mut sitten ultrattiin (viikkoja tuolloin omien laskujen mukaan 7+2). Kohdusta löytyi pikkuinen, jonka neuvolantäti mittasi vastaavan viikkoja 6+2 ja syke näkyi. :heart: Oi sitä onnea. Oli kyllä elämäni kamalimmat kolme vuorokautta tuolta lauantaista tiistaihin... Mutta onneksi kaikki kunnossa, jospa se nt-ultrassa sitten paljastuisi tuo vuodon syy... Huh huh. Onko kellään teistä ollut vastaavaa vuotoa??

Viimeviikolla alkoi sitten pahoinvointi. On sellaista ällötystä ja yökötystä, mutta ei ole oksentaa onneksi tarvinnut. Ja nälkä on aivan armoton vähän väliä, mutta oikeestaan mitään ruokaa ei tee mieli. Kylmät, jääkaapissa olevat hedelmät maistuu hyviltä ja ylipäätäänkin kaikki tuore. Tissit/nännit on hieman kipeytyneet ja turvonneet. Ja väsyttää ihan mielettömästi koko ajan. Aamuherätykset on tuskaa!

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kellekään. Haluun, että 12 viikkoo ois täynä, ennen ku porukoille kerrotaan ja vasta nt-ultran jälkeen sit kerron töissä...

Tuosta neuvolantädin tekemästä ultrasta, niin luulen, että viikot tulee vielä muuttumaan, koska noilla viikoilla, jotka se ultrassa mittasi, niin oisin saanu haamun r-testiin jo dpo3 ja se tuskin on mahdollista... Eli lasken edelleen omien laskujeni mukaan. Noin pienillä viikoilla kun on ihan milleistä kiinni, millä viikolla mennään, niin on ihan ultraajastakin kiinni minkä tuloksen saa. Neuvola aika mulla tuon käynnin jälkeen siirrettiin 4.2., että saadaan kaikki verikokeet yms. sitten samalla kertaa. Siellä ultrataan taas. Näkeepä sitten miten on viikot siihenmennessä muuttuneet. Kiva juttu, että näin pienellä paikkakunnalla tuo ultraaminen on ihan rutiini juttu neuvolakäynnin yhteydessä. Ja nt-ultrassahan se LA sitten lopullisesti selviää, johonkin elo-syyskuun vaihteeseen se menee...

Ihanan onnellista ja salamyhkäistä huolehtimista tämä odotus on. ;)

Nanna ja pikkunen 8+5 (7+5)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Nanna Onneksi selvisit säikähdyksellä. Itellä ei tollasta vuotoa ollu, mutta voin uskoa, että on pääkoppa ollu kovilla sen kolme päivää. Onneksi pieni löytyi. Meillä varhaisultrassa ja nt-ultrassa pieni vastas päivän pienempää ja rakenneultrassa sitten olikin melkein viikon isompi.

(.) Täällä on vissiin pakko todeta, että on alkanut ummettamaan :S Pitää nyt alkaa vissiin syömään luumujä (yök) ja juomaan vettä entistä enemmän. Aika pitkälle kuitenkin pääsin ennen kuin hidastu tää suolen toiminta. (Teitä kiinnosti varmaan kauheasti tämä tieto :D )

Ainiin ja meille pitäs piakkoin tulla tilaamamme turvakaukalo ja olen alkanut metsästää pinnasänkyä todenteolla. :) Kahta ollaan käyty jo kattoo, mutta en oo niitä kelpuuttanut. Haluan sellasen mistä saadaan sivuvaunu meidän sängyn viereen kun vauva on ihan pieni ja siitä sitten pinnasängyn ja sitten myöhemmin vielä juniorisängyn. Värinkin pitäs olla tumman ruskea tai sitten musta. Ei mulla näitä vaatimuksia ole ei :D

marpa ja milli 28+4
 
Marjaana: neuvolassa laskevat lasketun ajan 28 päivän kierron mukaan eikä se kauhean herkästi ultassa muutu. Pitää olla jopa 5 päivää heittoa ajassa jotta muuttavat sitä.

Nanna: Kiva kuulla sinusta.. mietinkin että onkohan kaikki ok kun plussausviestin jälkeen ei ole mitään kuulunut.

Miranenn: miten sulla meni synnytys? Tsemppiä toipumiseen ja vauva-arjen opetteluun :)

Marpa Mulla on alkanut jo nyt tuo ummetus. Suosittelen lämpimästä ostamaan apteekista visiblin nimistä kuitulisää.. sopii raskaana-olevilla ja säännöllisesti käytettynä auttaan. Lasilliseen sekoitat mitallisen jauhetta 2x/pvä :D Minä ostin jo nyt pinniksen käytettynä kun hyvä löysin ja myös koalaksen amazonas riippukeinun kun löysin edullisesti.

Täällä liikkeitä tuntuu nyt päivittäin. Ihanan rauhoittavaa kun nyt tietää että siellä on joku ja liikkeistä tietää että kaikki hyvin. Viime viikolla oli neuvola josta vasta nyt ekan kerran saatiin doplerillla sykkeet kuulumaan. Ensi viikolle sitten rakenneultra.. hui!

terkuin Jepu ja toukka 18+5.
 
Huh huh, miss_piggy poksahtaa kohta. :popcorn: Jännällä tässä ootetaan jo. :D

Kyllä meinas aamulla tulla ykä hampaita pestessä. Närästää ja huonoa oloa, ruokaa ei edelleenkään tee mieli, vaikka nälkä onkin kova. Ja palelee niin että ei mitään rajaa. Toissa iltana oli sisällä 29,1 lämmintä (JOO oikeesti) ja mua paleli niin, että piti viltin alla istua.

Ootan kovasti ensi tiistain neuvolaa ja kovasti tekisi mieli päästä kertomaan tästä raskaudesta läheisille... Mutta ei ihan vielä. Vielä hetken aikaa tämä on vain mun ja miehen oma ihana salaisuus.

Sillon muute ku ekan haamun sain r-testiin ja sit työpäivän jälkeen pääsin miehelle kertomaan, niin sanoin, että me saatiin tänään yks joululahja. Se kysy, että keneltä. Ja minä siihen että, no, meille taitaa olla tulossa vauva. Ja sit aloin itkemään ja tärisemään. :D Mies vieläkin, että miten niin, niin minä, että tein tänään testin ja siihen tuli toinen viiva. Sitten se höpö otti musta kiinni ja oltiin molemmat ihan höpöjä. :D Mulla on paljon tässä viime viikon aikana tullu sellasii flash backeja, että muistelen menneitä, nimenomaan miehen kanssa koettuja juttuja. Liekö tämäkin jokin raskausoire... Kun tietää, että koko elämä on isojen muutosten edessä.

Välillä on vieläkin niin vaikeaa uskoa todeksi, että oon oikeesti RASKAANA!! Oon niin onnellinen. Ei mulla muuta. :p

Nanna ja pikkunen 9+3 (8+3)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Marpa
Ja sitä on edelleen vaikea usko että on raskaana... aina uusi ultra on uusi etappi jota jännittää että kaikki on kunnossa. Onneksi tuo liikkeiden tuntuminen hieman rauhoittaa aina mieltä. Ja kauhuissaan alussa luin tuolta meidän kesäkuisten palstalta miten kuitenkin monilla se meni kesken jossain rv 5-12 tienoilla.

Miss Piggy onko mitään fiiliksiä milloin olisi h-hetki tai mikä on nyt vointi? Siskolla on tullut molemmat 1-2 viikkoa aikaisemmin. Yleensä synnytys on alkanut kun on vähän rivakammin lenkkeillyt niin seuraavana yönä. Ja viimeksi oli edellisenä iltana jotain kalvoja irroteltu myös.

Mulla on laskettu aika 25.6 eli tietty oon sitten juhannuksena synnyttämässä. Tai sitten vietän kaupunkijuhannusta viimeisilläni raskaana mikä kuulostaa tylsältä kun oon aina mökillä ollut. Toki nää on tämmöisiä "pinnallisia" asioita ja oikeastihan on tärkeintä että vauva syntyy terveenä ja synnytys menee hyvin..
 
miss_piggy
Ei täällä oo mitään oloja mihinkään suuntaan :D Välillä on muka jotain pieniä suppareita tuntunu, mutta en tiä onko sitten ollu supistuksia vai jotain muuta :) Ite synnyin 2 päivää ennen laskettua aikaa, eli jos menis samoin, niin täällä synnytettäis ensi viikon keskiviikkona. Jotenki nyt on kuitenki alkanu tuntumaan, että kyllä tää menee yli lasketun ajan..
Mutta koskaanhan ei tiedä, ne supparit ja muut "oireiluthan" saattaa alkaa ihan ykskaks yllättäin :)

38+6
 

Yhteistyössä