****Tammivauvat2008****vol.4

Huomenta. Juu tosiaan sataa, ja mun pitäis lähteä Albertin kans sairaalalle kävelemään sinne labraan verikokeisiin, matkaa olis semmoinen 2km. Vai jättäisköhän koko jutun maanantaiksi, mut toisaalta sit jos silloinkin sataa :/ Pakko kait se on tänään, kiva mennä sinne ihan uitettuna koirana.

Saaru: En saa tuota yv:tä auki. Yritän viel myöhemmin uudestaan.

Nyt aamupalalle.
 
Huomenta..
Täällä ei sada vettä,mutta tosi sybkkä ilma ja KYLMÄ! |O Nanu on jo päikkäreillä,meni tuossa ysin maissa.Jaksaa aamulla just ja just sen aikaa olla hereillä,että ehtii tehdä pesut ja aamutoimet.Sitten meneekin jo nukkumaan.
Viime yö meni tosi hienosti.Nanu heräs 4 aikaan syömään ja kasilta noustiin ylös.

Katja:Juu on toi nukkumaan meno ollut melkoista taistelua,mutta ihanaa ku nyt se on niiiiiin helppoa. :) Tsemppiä Aapen verikokeisiin! :hug:

Mutta nyt siivoilemaan,kämppä on kauhee läävä!

Villivattu&Nanu tänään 7kk! :heart:
 
Huomenta!

Onne villivatulle tuosta nukkumis hommasta. Kyllä on tarpeen nyt tullu tuo, kun mitä olen lukenut että välillä ollut aika vaikeeta.

Meillä se poika vetelee ensimmäisiä päikkäreitä ja varmaan tuolta kohta herää, kun toi talkkari tossa pihalla puhaltaa noita lehtiä tommosella vehkeellä mikä pitää ääntä niin pirusti ja meille kuuluu niin hyvin. Täälläkin aurinko paistanut vaihtelevasti mutta nyt näyttää aika synkältä joten varmaan vettä tulee kohta. Siivomaan pitäs alkaa mut millää ei huvittais jotenki nyt niin laiska.. Jos tästä lähtis vielä kahvia keittelee jotta piristys kunnolla vaikka on jo tullu pari kuppii juotua..

Niin ja tsemppiä katjalle ja allulle. Toivotaan että syy selviää.

Palaillaan..
 
Eilen meillä lähettiin kunnolla konttaamaan :D . Vauhti ei ole vielä päätä huimaava, mutta selkeästi jo konttaa matkoja. Eilen illalla oli kavereita kylässä ja heillä on tasan 1kk nuorempi tyttö, niin eiköhän sitä vauvaa ollut kiva mennä koskettelemaan =) . Nauraa hekotti melkein koko ajan kun tyttö oli lähellä.

Täällä Tampereella jälleen sateinen ilma. Harmittaa ihan kun ei pääse ulkoilemaan kunnolla :(

Villivadelma: miten teillä mies nukuttaa? Silittelee? Meillä otettu tuossa nukahtamisessa vähän taas takapakkia, kun ne hampaat pukkas suuhun :kieh: . Mutta pitäis taas kunnolla harjoitella...

Roosa päikkäreillä, joten taidan mennä katsomaan eilisen Housen lopun nauhalta :wave:

Afu ja R
 
Hei vaan äipät ja vaavit!
Meillä meni yö taas aikas hyvin! Emma välillä äitiä huuteli, mutta kun hetken päätä silitin, nukahti taas tyytyväisenä. :heart: 7.00 heräs tissille ja 9.30 herättiin yöunilta! =)
Mä olen nyt vaan jotenkin aika kipeä, mahaa kouristelee ja selkää jomottaa ja päätä särkee... Nyt ne menkat varmaan alkaa! :kieh:
Onnea Nanulle!!! :flower: Kiva, että teillä myöskin oli hyvä yö!!! :D
Katjalle ja Albertille onnea kokeisiin! Toivottavasti saavat selville mikä poikaa vaivaa!!! :hug:
jaa, pitäis myöskin alkaa siivoileen, mutta on ihan vetämätön olo... Ja ketuttaa....
Varmaankin ne menkat... :/
Neamma ja tyttöset! :heart:
 
Hei,

meillä herättiin edelleen vähintään kahden tunnin välein. Tutilla rauhottu aika nopsaan, kerran jopa ihan itekseen ja kerran syötin. Eilen koitettiin tarjota neljättä ateriaa, vaan ei maistunu. Ei ollut nälkä tytöllä. Mutta jatketaan tarjoamista, eiköhän se nälkä vähitellen kasva, ja onneksi nuo "biomyllyt" (lue koirat) hoitaa sitten soseiden jämien "siivoamisen".

Ei vaan kai se on mentävä kahvin keittoon, jos vaikka sais silmät auki...
 
Albert rupesi just ensimmäisille päiväunille, meinas aika väsy jo olla, kun heräsi aamulla 8.30 Ei se malttanu nukkua sillä labrareissulla, kun oli niin pajon mielenkiintoista nähtävää vaunuista!
Hyvin saivat verta otettua putkilollisen, kyllähän se tietysti itketti vähän, mut nopeesti sit harmistus unohtui.. Nyt vaan sit odotellaan lastenosastolle aikaa sinne tutkimuksiin.

Mie sain äsken juotettua Albertille peräti 100ml maitoa, se on suuri saavutus näin päivällä. Se oli niin väsy tuon reissun jälkeen kun jäi aamupäikkärit välistä, etten kehdannu sille ruveta ruokaa syöttämän yliväsyneneä kun tiesin ettei siitä olis seurannut kuin kiukkua vaan. Joi siis ne maidot, ja sit nukahti. Pitää sit vasta antaa ruoka kun kohta herää :)

Villivatun Nanulle onnittelut 7kk johdosta! :) Kuten myös Afun Roosalle uudesta taidosta onnea!

Jospa ne tosiaan menkat on alkamassa Neammalla, se on niin ihanaa :kieh: :kieh:

MaijaM: Kurjia nuo yöheräilyt, mut jospa pian alkais maistua teilläkin se neljäs-,ja sit pikkuhiljaa myös viides ateria, niin toivottavsti yöheräilyt sitten vähenee.. Syökö Laura miten paljon kerralla noilla kolmella ruoalla?

Katja ja Albert 7½kk
 
Pitkästä aikaa hyvä yö takana, Emil heräsi vain 1-2 kertaa, en oo ihan varma kun oon ite niin pöhnässä aina öisin. :LOL:

Omasta ajasta:
Mäkin saan periaatteessa omaa aikaa vaikka joka päivä niin halutessani. Mies tykkää kovasti olla poitsun kanssa kaksistaan ja tekevät yhdessä "miesten juttuja". :heart: Baarissa en ole vielä käynyt, tarkoitus olisi lähteä joku kerta, muttei ole vielä tullut lähdettyä, johtuu osin näistä univeloistakin ettei innosta extravalvominen..Mutta koiran kanssa oon käynyt kerran viikossa agilityssa ja käynyt välillä lenkillä yksin, sekä ihan kaupassa ja kavereiden kanssa leffassa sekä syömässä ja kahvilla. Useamminkin voisi käydä, koska on tehnyt aina tosi hyvää noi reissut ja jaksaa kotona paljon paremmin! Tänään oon illalla menossa yksin kaverin luo kahvittelemaan, kauaa en luultavasti ehdi olla, mutta pääasia että pääsee jonnekin. B)

Nukuttamisesta:
Miten nukutatte lapsenne yöunille? :attn: Meillä on erittäin temperamenttinen poitsu, jos itse nukutan niin tissille vain tahtoisi nukahtaa..En tajua miten päästään siitä eroon. Nyt oon kyllä tehnyt niin, että irroitan otteen jossain vaiheessa ja havahtuu hetkeksi kun lasken omaan sänkyynsä. Mutta olisi kiva jos oppisi nukahtamaan ilmankin..Muutaman kerran oon yrittänyt silitellä jne, mutta jaksaa tosiaan itkeä kauan ja kovalla volyymilla niin en ole hennonnut huudattaa... :ashamed:

Ainiin, meinasi unohtua, kävin äsken suihkussa ja ovi oli auki ja poitsu oli siinä eteisessä..No, herra päätti sitten kontata mun kanssa suihkuun!:D En hennonnut kieltää, joten Emil läiskytteli lattialla ihan onnessaan vettä ympäriinsä, otin sitten vaipan ja paidan pois ja suihkuttelin koko pojan samalla. :LOL: Elämästä on tullut hieman haasteellista kun Emil on niin ehtiväinen. Mutta on toinen kyllä ihana, tulee mamman seuraksi suihkuttelemaan. :heart:

Hauskaa viikonloppua kaikille! :wave:

Iidukka & Emil 7kk
 
Nukuttamisesta: meillä kanssa usein nukahdetaan tissille, sit ku melkein nukkuu otan irti ja siirrän omaan sänkyynsä. Usein tässä vähän havahtuu, mutta jatkaa unia. Välillä nukahtaa ihan itekseen, leikkii ensin hetken unipupujen kanssa ja sit nukahtaa. Mutta tuo vaatii juuri oikean väsymystilan, ei saa olla liian pirteä eikä väsynyt.

Katja: vaikea tarkkaan arvioida tota ruuan määrää, sosetta taitaa vähän alle desi kerrallaan mennä, jos pelkkää banaania syö saattaa mennä melkein koko banaani. Mutta ei siis ihan kauheita määriä vielä. Kaks kertaa päivässä ollaan annettu hedelmää ja kerta ksvis-liha sosetta, nyt sitte koitetaan toinen kasvisateria lisätä
 
Nukuttamisesta: On ollut tosi vaikeeta, monta tuntia laulettu, tissitelty, tassuteltu, silitelty... |O Vuorotellen miehen kanssa. Mutta nyt viikon verran mennyt näin: iltapuuro, heti tissiä päälle sängyssä ja sitten omaan sänkyyn ja sinne on heti itse nukahtanut! :heart: Mutta pitää tosiaan valita juuri oikea hetki, ei liian väsynyt eikä pirteä... :whistle:
Nyt esikoinen heräs päikkäreiltä, joten hänelle ruokaa ja sitten leikkimään kun Emma on päikkäreillä.
Neamma ja kullanmurut. :heart:
 
Nukahtaminen:meillä tavoitteena tuo että havahtuisi omaan sänkyyn mennessä tissittelyn jälkeen mutta nyt sairastelun aikaan on usein "kimpaantunut"oikein kunnon raivareihin jos tajuaa olevansa yksin.Ei tahdo edes tassutus auttaa vaan sit uudestaan tisu suuhun ja alusta :|
Ennen sairasteluja oltiin jo hyvin onnistuttu itekseen nukahtamaan....Alkuun tassutellen ja vaikka heräs niin tassuttamalla nukahti uudelleen.
Viime yönä rauhoittui itellään kerran nukkumaan mutta sit taas heräs jostain syystä ja ilman tissiä ei nukahtanut, vaan raivos sängyssä.En tiedä onko nyt ongelmana se kun Elli ei osaa kääntyä kun kyljelleen että haluis muihin asentoihin mutta kun ei osaa....Ja mistä ihmeestä nää kiihtymusraivarit on sille tulleet.taitaa tempperamentti alkaa tulla esille tässä vaiheessa.

Yöt on siis meillä edelleen huutamista ja syytä en keksi kun kerran korvat pitäis olla hoidossa.Hampaat?on tää yhtä arvausleikkiä:/

Tänään kävin itse hampulääkärissä ja 0 reikää.vaihtavat tiistaina yhden paikan kun hampaassa mikrohalkeama ja saattaa alkaa vaivaamaan..hyvä niin.nyt sain taas enemmän motivaatiota olla viikot karkkilakossa kun pääsin nyt pälkähästä..

Elli nousi tänään musta kiinni pitäen seisomaan sohvalla ja nyt yrittää sitä sit sohvaa vasten ym.mut ihan ei taidot riitä :D

Kiva että muut tammivauvat liikkuvat jo kovasti, onnea siitä :flower:
 
Hei, pikasee täällä..Kiiressä oltu koko päivä. Juostu ympäri Oulua, mut jahka tässä asetun niin laitten kaikille yv:tä pipoista yms kirjoittelen enemmän..

Kuulolla siis..Nyt pakkaa ja kohti mummolaa :wave:
 
HeMa: meillä ei liikuta muutaku kävelytuolilla...eikä likka ees yritä nousta mitään vasten tms. Kurjaa kun teillä yöt menee huonosti :hug: Siinä ite on sit aika poikki jos yöt on yhtä hulinaa. Meillä loppu yöitkut siihen kun otin likan meijän viereen. Nyt nukkuu siis meidän sängyssä ja nukkuu erittäin hyvin. Ite yöllä saatan herätä siihen, kun likka vaihtaa asentoo ja iskee mua kädellään vaik poskelle :LOL: Kovasti unissaan vaihtelee asentoo, nukkuu aika paljon melkein masullaan, silleen puoliksi on kyljellään. Ja selällään kans nukkuu välillä.

Nukahtamisesta on ollut puhetta. Meillä nukahtaa tosi hyvin, ilman mitään taputteluja. Vellin syö illalla pimeessä makkarissa, sit odottaa että saa tutin suuhun. Laitan likan sänkyyn ja likka ottaa uniriepunsa kainaloon ja alkaa nukkumaan. Joskus jos on yliväsynyt, mun tarvii olla siinä viekussa ja pidellä kädestä kiinni :heart: Silitellä kättä tai jalkaa.... Päiväunille nukahtaa yleensä itekseen omaan sänkyyn.
On varmasti raskasta kun nukuttaminen varsinkin iltasin takkuaa, voimia kaikille tän kanssa taisteleville :hug:

carla :wave:
 
Saaru: mä oonkin täällä koko päivän ootellu malttamattomana sulta viestiä :LOL: vaikka taisin sanoo, että pipalla ei oo kiire, heh... :D Kiva vaan on saada tytölle taas jotain uutta.

Illemmalla sitten itekkin taas palaan koneelle :wave:
 
Omasta ajasta:omaa aikaa on kauppareissuilla,kampaajalla ja kävelylenkeillä mutta eipä sitä tule tehtyä usein mitään yksin vaikka voisikin jo 1-2 tuntii olla poissa.ehkä jopa enemmänkin.Mies ei vaan kovin innokkaana haluu kahden kanssa jäädä, mikä sikäli ihmetyttää kun mä olen kaiket päivät kahden lapsen kanssa ja teen kotityöt :whistle: Hänelle tietty ei ole niin rutiinia.

Syksyn mittaan pitäis salia alkaa aloitella taas mutta tuntuu että liikuntakärpänen kaatui näihin hirveisiin öihin ja illalla haluun vaan olla kun mies tulee ja on lasten kanssa...
 
nukahtamisesta: meillä on poika alusta asti nukahtanut itsekseen. iltaisin puuron jälkeen viedään sänkyyn ja tutti suuhun niin nukahtaa helposti.

omasta ajasta: mulla ei oikein liiemmin tuota omaa aikaa ikinä ole, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa saatan käydä kavereiden kanssa jossain mutta muuten E on kyllä mukana kauppareissuilla yms. nyt oon kyllä meinannu et alkaisin taas salilla käymään ainakin kerran viikossa niin siinähän sitten sitä omaa aikaa sais :)


E:llä oli tänään lääkäri + fysioterapeutin aika. tuossa huhtikuussa neuvolalääkäri oli huolissaan E:n lonkista jotka napsu ja silloin ei ollenkaan varannut jaloilleen, käytiin lonkka ultrassa kesäkuussa ja nyt tuolla lääkärissä sitten katsottiin tarkemmin noita ja nyt ihan hyvin varaa jaloilleen ja lonkatkin oli hyvät. motorista kehitystä katsottiin myös ja ihan hyvin on kehittynyt, joissakin asioissa menee jopa kehitystä edellä. eli turhaan oon taas stressannut tuosta asiasta :)
 
Albert nukkui vaan yhdet päiväunet tänään, mut pärjäiskin hienosti yksillä unilla, kun nukkui melkein 2h. Tuo oliskin hyvä rytmi, että yhdet noin pitkät unet nukkuis, siinä kerkeis jo itekin vähän huilata, toisin kuin niitten pikkutorkkujen aikaan en kerkee kun iskee perseeni tähän tietokoneen ääreen, ja sit se jo herääkin :LOL:
Teettekö te muut aina kotitöitä silloin kun vauva on päiväunilla? Ite en tee ikinä mitään kotitöitä silloin, vaan kaikki hommat teen Albertin hereillä ollessa, paitsi joskus illalla saataan tehdä jotain pientä kun Albert on jo yöunilla.

Mie aattelin soittaa maanantaina neuvolaan ja kysästä että mitä/miten pajon jotain kalsium-valmistetta tuolle poitsulle vois antaa, meil ei oo menny maitoa nyt kuin 2-3dl päivässä. :/ Kun en sitten mitenkään saa enempää juotettua, ja puurossa menee se korvikejauhe, mut muissa ruoissa syleksii ruoat jos sitä laittaa..

Nukkumaan menosta: Meillä Albert yleensä nukahtaa viereen, käännän sen kyljelleen ja otan kainaloon&taputtelen pyllylle, niin siihen se sit nukahtaa. Joskus siirrään sen sit omaan sänkyyn ja joskus jää viereen nukkumaan.

Effy: Hieno juttu, että vauvalla on kaikki kunnossa :) Sitä aina stressaa joka asiasta hirveesti kun on oma lapsi kyseessä. Mie oon muuten vähän semmoinen "hällä väliä"-tyyppi, mut sit kun on pojasta kyse, niin pieninkin asia huolestuttaa aina.

Mitäs suunnitelmia muilla on viikonlopuksi?
Meillä olis sunnuntaina veljen vauvan ristiäisiin meno :)

K&A 7½kk
 
Hei Ladies!
Pikaisesti ilmoittaudun sen kummemmin kommentoimatta.Eli tässä paukku kädessä istun ja valmistaudun iltaa varten.Ihanaa päästä tuulettumaan! :D Kaveri tulee kohta hakemaan ja pitää vielä hiukset laittaa ynnämuuta naisten hömppää! B)
Joten huomenna enemmän,jos krapulaltani selviän. :xmas:

Adios! :wave:

Vattu,viinalasi&nukkuva Nanu.
 
Kivaa iltaa sulle vattu :hug: Itekin tässä vähän sidukkaa maistelen, mut ei viitsi kuin pari ottaa kun ihan tässä kotosalla on tarkoitus ilta olla! Ensi viikonloppuna sit viihteelle :D

Aape oksensi taas :x
 
Pipotehtaalta iltaa..
Voe ei, taasko oksu lens Aapelta..Mikähän raasupientä vaivaa, toi epätietoisuus on rankkaa.. Voimia sinne.

Me ollaan mummolassa et ois helpompaa mulla, ku oon lasten kaa yksi. Mies reissun päällä. Ja hulinaa riittää, nyt kuiten kaikki jo unten mailla. Me äipän kaa tuolla odotellaan sisko töistä et päästää tekemään kanapitaleipiä :p

Meillä Luca nukahtaa iltamaidon jälkee omaan sänkyyn tassuttelemalla, peppuun taputtamalla. Siellä se mönkiin ja uikuttaa ja narskuttaa tuttia. Mä sitten omalla sängyllä pötköttelen. Sense tarkistaa useasti et oon vielä lähellä, mut ominaan sitten sinne nukahtaa.

Muksaa iltaa villivatulle!! Kyllä me äidit väliin ansaitaan vapaa iltoja.. Mullaki kovasti "hakemukset" lapsenlikoille vetämässä ens kuulle ku ois taas työporukalla häppeninkiä ja sattuu mieskin olemaan reissussa just silloin. Saa nähä onnistaako mua. Muuten saan kyl aika hyvin omaa aikaa ku haluan. Pääseen kaupunkiin, kauppaa, lenkille tai kavereiden kaa syömään kunhan sovitaan ajoissa yms.

Mutta nyt viihyttään mamia :wave:
 
Tere69
Iltaa vielä leidit langoilla =) Täällä Tere ja Kosti tänään 7 kk (tosin jo unilla) - onnea Vattu ja Nanu! :flower:

Katjan teoria voisi hyvin olla paikkansapitävä, toivotaan, et siihen tulee selvyys enivei niin ei tarvi pohtia. :hug:

Hyvä Effy, ettei lonkat enää naksu. Sitä aina kuvittelee kaikkea ja pelkää pahinta, kun on oma pienokainen kyseessä.

Tosi hienoa, et joku viitsii tehdä soseita...mäkin tein aluksi, mut kun ne ei uponneet niin nyt oon 100% purkkiruokaa antanut. Tai siis oon jotain marjoja ja hedelmiä lisäksi, mut en oo siis mitään soseita tehnyt enää itse. Itse tehty kaurapuurokaan ei uppoa.

Viime yö oli aivan mahtava: Kosti nukahti juotuaan 150 ml maitoa n. 21.30, siirsin omaan sänkyyn. Heräsi itkemään kahden jälkeen, annoin tutin ja silittelin pitkin päästä peppuun ulottuvin vedoin siten, että vain mun käsi oli sängyssä (ei siis katsekontaktia). Kosti nukahti ensin, heräsi uudelleen ja toistin saman. Nukahti ja heräsi kuudelta, jolloin taas toistin silittelyn. Nukahti taas ja heräs seiskan jälkeen. Siis ensimmäinen yö kokonaan omasssa sängyssä ja ilman mitään yösyöttöä!!! =) =)

Käytiin avoneuvolassa aamulla mittauttamassa pikkuherra. Strategiset mitat 8920 g ja 70 cm, siis 7 kk ikää.

Aika ihanaa, et leideillä on omaa aikaa, edes joillain. Se olis kyl supertärkeetä. Ite käyn jumpassa 1-2 kertaa viikossa ja saan halutessani surffailla toisessa huoneessa Kostin ollessa hereillä. Mut enemmänkin vois. Käytiin me viime viikolla katsomassa se Mamma Mia! ja halutessani pääsen kauppaankin yksin. En kyl yleensä halua, siis ruokakauppaan. Helpompi mennä porukalla niin ei tarvi ite kaikkea kantaa (edes autolle). Shoppailemaan tekis mieli, mut ehkä huomenna :saint: joo ja sidukka on nenän edessä nytkin :saint:

Meinas rupee äsken suoraan sanoen vituttamaan. Olin etukäteen päättänyt, että lopetan pumppaamisen tänään = annan viimeisen rintamaitotilkan kun Kostille tulee toi 7 kk täyteen. Pumppasin sitten tuossa illalla ja maitoa tuli 40 ml yhteensä. Jätin pullon pöydälle odottamaan iltasyöttöä. Noh, eikös mies hetken päästä siivonnut keittiötä ja heittänyt "pullonpohjan" maitoa viemäriin luullen sitä edellisestä syötöstä jääneeksi!!! :headwall: :( PRKKKL!!! Niinkuin meillä niitä pulloja alvariinsa pöydillä lojuisi. Siis vieläkin ottaa niin pirusti päähän, vaikkei se tietenkään sitä tahallaan tehnyt. Jotenkin vaan olin tehnyt itelle semmoisen suunnitelman, et tänään se imetys/rintamaito sit loppuu lopullisesti. No, tähänkin auttaa tuo sidukka :D

ps. Kosti nukahti heti puoli ysin jälkeen ja nyt kymppiin mennessä oon jo kahdesti käynyt silittelemässä ja laittamassa tutin takaisin...eli toi edellinen yö tais olla vain poikkeus...nyyh
 
Huh olipas taas tullut tekstiä, nytkun muistas edes puolet mitä piti kommentoida... :whistle:

Vatun nanulle ja teren kostille onnittelut kk syndeistä :flower:

Kiva että villivatulla ja perheineen menee yöt jo niin hyvin :hug: kyllä on teilläkin ollut raskasta noiden öiden kanssa, että ette varmaan oo kyllä liian helpolla päässeet, mut kiva tosiaan että edistystä on tapahtunut.

HeMalle ja muille uni/nukahtamis ongelmien kanssa taisteleville, ei varmaan lohduta mutta kyllä se vielä helpottaa.

Katja juu, kyllä toi poitsu ihan kasvaa, vaikka pieni onkin muihin verrattuna, mutta sitäkin tiitterämpi tuntuu olevan ja kovin on eläväinen, sitä aina neuvolassakin sanoo, kun on niin hymyileväinen ja eläväinen..
Voi teidän Alberttia :hug: kun on toinen taas oksentanut, mikähän sillä on..no onneksi ei enää kauaa tarvi ootella, kun ainakin jotain saatte selvitettyä.
Noista kotitöiden teosta mie teen kyllä sekä Jasu hereillä ollessa, että nukkuessa kotitöitä, silloin tosin kun poika nukkuu, niin teen sellaisia "hiljaisia" kotitöitä. Toki sitten välillä otan päikkärit, yms. "levähtelen tässä surfaillen" :saint:
Verikokeiden ottamisesta : se on kyllä semmoista hommaa et hyi että.. meilläkin totuttiin heti alussa siihen kun tutkivat tuota poikaa syntyessään ja usein joutuivat ottamaan verta..siinä kun itte oli silloin vielä hormooni huruissaan, niin ittekin monasti itkee tihhuutin kun toista kiusivat niin..siis Jasultahan piti ottaa päästäkin silloin verta että saivat isomman satsin kokeita varten..onneksi kaikki tosin oli sitten aivan loistavasti...

effy Kiva kuulla että ei ollut E:llä mitään sen kummempia, aina sitä miettii ja stressaa kun on kyse näistä pikkurakkaistamme. Ja ois kai se ihme jos ei miettis.. mut kiva että nyt siis oli kaikki hyvin.

Tere ymmärrän hyvin että tympäs kun olit suurella vaivalla pumpannut pikkuiselle maitoa ja sit toinen nakkaa viemäristä ja on tuo imetyksen lopetus sellaista hormooni huuruista aikaa myös, ainakin ittellä. Mie oon täällä monta päivää syytellyt itteeeni kun Jasu sit hylkäs sen rinnan, ja siittä kans et oisko poika kasvanut enemmän jos oisin antanut sille pullosta maitoa alusta saakka, enkä rintaa.. yms kaikkea sitä päähän mahtuu...

NukahtamisestaMeillä Jasu nukahtaa omaan sänkyyn yksin iltapuuron, sadun, pesun ja maitoa hörpyn saattelemana.. sit vaan petiin unirääsy ja Taavipupu kainaloon ja tutti suuhun, siitä sit yleensä vähän aikaa hakee unta ja hyvää asentoa ja nukahtaa..

Miellä on ollut tänään niin sekava päivä että..nukuttiin aamulla tuntia pidempään niin on aikataulut ollut hakusessa..mut ei tietty vaarallista..mut jotenkin sitä ittekkin on noihin rytmeihin kangistunut, että päivä tuntuu paljon raskaammalta kun on tälläinen rytmitön päivä :LOL:

No nyt jos menis vielä saunomaan...

Piku ja Jasu
 
Hei vaan!
Oltiin katsomassa Miljoonasateen ilmaiskeikkaa lähiseudulla koko perhe. B) Esikoinen tanssi, leikki hippaa ja remus kavereiden kanssa ja Emma katseli aikansa ja nukahti vaunuihin 22.00. Menimme sinne jo 19.00. Katsottiin keikka loppuun (23.30 loppui) Ja pakattiin tytöt autoon ja ajoimme kotiin. Piti vaan äkkiä antaa Emmalle puuro ja tissiä ja nukkuun, mutta neiti alkoi vaan leikkimään tyytyväisenä! :LOL: Nyt vasta on sängyssä ja nukutellaan! |O
Mutta oli kyllä tosi kivaa! :D Mä otin yhden sidukan mukaan ja piti se siellä juoda, mutta en sitten edes avannut sitä... Kun piti silmä kovana vahtia esikoista ja mies hoisi Emmaa. Nyt sitten korkkasin mun "keikkasiiderin" . :LOL: :saint:
TERE: ymmärrän! Se pumppaaminen on niiin rasittavaa ja sitten toinen tulee ja kaataa pois! :kieh:
Katja: :hug: Voi ei... :/ :x
VATULLE kivaa iltaa, vaikka onkin varmaan jo mennyt menojaan! :LOL: Ja onnea NANULLE! :flower:
EFFY: onneksi kaikki hyvin! :hug:
SAARULLE myös hauskaa iltaa! :D
Nyt maate kun Emmakin tais simmahtaa!
Neamma ja iltavirkku Emma :LOL: :heart:
 
Katja:Albert vaan oksentaa edelleen.Voi toista.
Piti ihan kysyä että laitatteko sen maitojauheen ihan sellaisenaan ruoan sekaan eli sitäkö ei tarvi sekoittaa veteen eka?Mä en ole koskaan jauheiden kanssa pelannut että en tuommoista tiedä.Mähän voisin Ellille rupee sitä laittamaan kun tissiä menee niin vähän,paitsi yöllä.


Juu siis täällä taas herättiin ja huudettiin ja syötiin alle 2 tunnin välein.Illalla nukahti hienosti itekseen mut sit 2 tunnin päästä alkoi tämä meidän tuttu yökuvio..Ei rauhoitu ei.Tuttikaan ei kelpaa taas.Pitänee lähteä kauppaan hakemaan luonnonkumitutti jos se olis parempi.

Miehellä alkoi nyt sit kesäloma.Ekalle viikolle ei kummoisia suunnitelmia.Se häipyi just parturiin ja autokauppaan.Sit lähdetään varmaan kaupoille.Pitäis tuuli/kalvopuku ostaa syksyn ulkoiluihin ja viileemmille ilmoille muutenkin.
Mä tässä just miehelle sanoin että se vois lähtee mökille Hennan kanssa vähäksi aikaa jos haluaa niin mä jään tänne opettamaan Ellille vähän yöjuttuja.Nyt olen vaan heti aina hyssyttänyt ja sylittänyt ja antanut tissiä kun herää ettei herätä Hennaa.mut sit kun ne olis pois vois vähän katsella ja viivytellä ja totuttaa rauhoittumaan itekseen.

Toivottavsti eilisillä juhlijoilla on ollut mukavaa!
HeMa ja Elli ihan kohta 7kk

 

Yhteistyössä