****Tammivauvat2008****vol.4

Huomenta!

Meil on kyllä nyt rytmit taas ihan hakusessaan, kun Albert nukkui eilen yhdet päiväunet, mitkä oli kestoltaan 2h. Tavallisesti nukkuu 2-3 pikku torkut.. Niin valvoi sit illalla 10 asti. Hienosti pärjäsi päivän 13,5h nillä yksillä unilla.. mut aamulla sit heräsikin jo puol 7. Se on jännä juttu, kun mitä myöhemmin menee nukkumaan, niin sitä aiemmin herää.. No nyt se vetelee jo ekoja päiväunia, että pikkasen meil menee nää unet miten sattuu, kun tänään meni jo ekoille päikyille kahdeksalta aamulla, ja eilen meni ensimmäisille/ainoille päikyille puol 1 :whistle:

HeMa: Joo, ihan semmoisenaan oon sitä jauhetta sekoittanut esim. puuroon. Eli kun ohjeessa on että 30ml vettä+ 1 mitallista maitojauhetta kun valmistetaan maitoa, niin oon puuroonkin laittanu vastaavanmäärän sitä jauhetta. Eli puurossa vettä on 1,2dl niin siihen laitan 4 mitallista jauhetta (valmiin puuron sekaan.) Kannattaahan sun kokeilla vaikka NAN-jauhetta, se on varmaan vähä paremman makuistakin kun tuo mitä meil on :x

Mie lähden tästä piipahtamaan kaupungilla yksinäni, pitää käydä jotain ristiäislahjaa huomiseksi katselemassa, ja pyörähtää kaupoissa muutenkin vaatteita "katselemassa" ;)

Katja & Aape
 
Huomenta naiset.

Sampo nukahtaa itekseen sänkyynsä. Laitan tutin suuhun ja rasun käteen niin siinä vaiheessa jo silmät lupsuvat. Joskus nukahtaminen kestää puolituntia, mutta yleensä nukahtaa n. 5-15 minuutissa. Mitään perhepeti tai tissillenukuttamisiin ei ole totutettu.

Omasta ajasta. Mulla on aikalilla omaa aikaa illat ja viikonloput. Ukko vaipattaa sälliä silloin ja välillä syöttääkin, et mamma saa touhuta omia juttujaan. Pyörilemään, shoppailemaan lähden silloin, kun huvittaa. Ukko hoitaa lastaan silloin ja fammulle viedään hoitoon mikäli halutaan lähteä kaksistaan johonkin.

Kotitöistä. Meillä on tiskivuorot. Mä tiskaan arkisin ja ukko viikonloppuisin. Mä pesen pyykit ja yleensä imuroin. Ukko vie kaikki roskat keräysastioihin, niin ja siivoo mun jälkiä :LOL: Oon aikamoinen sottapytty :snotty:

Mulla on nyt pieni tauko ton kutomisen kanssa. Oon tässä väkertänyt uutta pitkää villatakkia. 65cm oon kutonut ja ranteet on kipeet. Jossain vaiheessa ne aina kipeytyvät, kun mä alan kutomaan niin teen sitä sitten joka päivä ja useita tunteja. Jospa sitten taas huomenna. Toisaalta mua innostaisi aloittaa jo muitakin töitä vaikka se takki onkin vielä kesken. Säärystimet tarttis tehä kummitytölle ja itelle polviin asti ulottuvat villasukat. Puuhaa siis riittää. Sitten mun intoa lisää vielä se mun käsityöblogi, johon mulla on ihan pakottava tarve lisätä kuvia valmiista töistä :whistle:

No mut, eipä nyt enempää. Tarttee valmistautua treffeille lähtöön :D :wave:

Gorthaur & tättättättää ja vävvävvävvää- Sampo :D
 
Hei!

Meillä nukuttiin edelleen kahden tunnin pätkissä. Ei kivaa, mutta kai se nyt on meidän vuoro valvoa. Laurahan nukkui monta kuukautta tosi hyvin, ilman yhtään yöheräämistä (rytmi nyt oli mitä oli), mutta hampaiden tulo ja liikkumisn opettelu sotki unet. Toivotaan kuitenki että pikkuhiljaa lähtis rauhottumaan.

Laura oppi toissapäivänä konttaamaan, tekniikassa vielä hiukan parannettavaa, mutta on se vaan niin suloinen ku käsillä läpsyttelee samalla ku mennä porskuttaa. Samalla alkoi myös selvästi reviiriään laajentaa. Ennen on pysynyt hyvin tässä olkkarissa, niin nyt alkaa eteistä ja työhuonetta tutkailemaan.

Kotitöistä: mä koitan että jotain hommia saisin täällä päivällä tehtyä, lähinnä sillon ku Laura nukkuu. Hereillä kun on ei hommista mitään tuu, sen verran ehtivä tuo neiti on, että hetkekskään sitä ei voi vahtimatta jättää. Illalla sit miehen kanssa yhdessä puuhaillaan, tai toinen viihdyttää Lauraa niin toinen saa rauhassa siivoilla tms.
 
kotitöistä:teen niitä pitkin päivää mut eniten silloin kun Elli nukkuu ja sit yritän levätä jos käy niin hyvä tuuri et molemmat tytöt nukkuu samaan aikaan.joskus harvoin jätän ne iltaan kun mies tulee kotiin.Illalla on kiva vaan olla.
 
Täällähän on hiljaista, mihis kaikki on hukkuneet?

Tai sitten mä olen ainoa jolla ei ole muuta elämää :LOL: Saatiin tänään sovittua sohvakaupoista, kaverin kaveri lupautui ostamaan meidän vanhat sohvat ja kirjahyllyt. Kaupanpäälle lähtee vielä vanha sohvapöytä. Ja tänään mies kuskannut vanhaa tv-taso-kirjahyllyä Lauran kummitädille. Ihanaa päästään turhista tavaroista eroon, ja päästä lastenhuoneen sisustuksen kimppuun. Toki noista saatavat rahat (vaikkei paljon, mutta vähäkin) tulee tarpeeseen.

Nyt voi olla, että jo muutaman viikon sisällä koitetaan nukuttaa Lauraa omaan huoneeseensa. Meillä on semmonen "puhallettava" sänky, joka voidaan tonne lastenhuoneeseen alkuun sijoittaa, että mikäli ei kokoyötä jaksa siellä ravata (ja Laura ei nuku), voi itekkin jäädä sinne nukkumaan. Ja saahan sen pinnasängyn takasin makkariin jos tarvii (eli jos äitille tulee liian ikävä :whistle: )
 
Heips!
Meistä sitten tuli taas asuntovelallisia. Eilen tehtiin talokaupat, ens viikolla alkaa remppa ja ens kuun alkupuolella päästään muuttamaan. Voi kun ei enää malttais odottaa...

MaijaM: Voi kuinka nuo teidän nukkumisvaikeudet kuulostaa niin omilta. Meillä kans Irene nukkui lähes alusta asti hyvin yöt (jopa 6-9 tuntia putkeen) ja meillä kanssa oli tuolloin ne illat vaikeita eli nukahtaminen venyi yleensä ainakin yli puolen yön. Nyt meidänkin neiti nukkuu hätäseen kahden tunnin pätkiä, välillä sitä ei meinaa saada omaan sänkyynsä ollenkaan. Illat tosin on meillä helpottanut ja tänäänkin nukahti puol ysiltä.

Nukuttamisesta: Mulla ei todellakaan ole mitään selvää reseptiä tuon neidin nukuttamiseen. Tuntuu, että mikä yhtenä iltana toimii ei todellakaan seuraavana iltana toimikkaan. Tänään Irenen oli tosi väsynyt, joten nukahti tissille ja siitä siirsin omaan sänkyynsä. Toisinaan hän herää siirrettäessä eikä todellakaan suostu jäämään omaan sänkyynsä vaan hänet on uudelleen otettava tissille. Jonain iltana Irenen saa nukutettua tutilla, seuraavana iltana hän ei suostu tuttia suuhunsa ottamaan. Joskus olen silttänyt hänet uneen, toisinaan hän vaan hermostuu, jos häneen yrittää edes koskea. Eli se niistä selkeistä iltarutiineista. Jos Irene herää yöllä, sama pätee tuolloin. Joskus kelpaa tutti, toisnaan vaan hermostuu siitä lisää. Joskus saa tassuttaa, toisinaan ei voi koskea ollenkaan. Mutta joka ilta ja yö hänet olen jollain konstilla saanut nukutettua. Paras keino on kuitenkin tissi. Päivisin Irene nukkuukin yleensä vaunuissa ja sinne nukahtaa melko helposti, kun heijaa vaunuja.

Kotitöistä: Ai mitä ne on? :LOL: No joo. Keittiö on pääasiassa minun valtakuntaani. Nyt kesällä olen päässyt ruuanlaitossa hiukan helpommalla, kun mies on innokkaasti grillannut. Vaikka kyllä minä ruuanlaitosta ihan tykkään. Imurointi on nykyisin minun heiniäni, joskin sitä harrastetaan meillä melko harvoin. Tämän lelumeren keskellä imurin kanssa pujottelu on melko hankalaa ja kun lelut yrittää kerätä koreihinsa, kulkee esikoinen perässä ja kippaa tavarat takaisin lattialle. Niinpä yleenäs työntelen imurilla leluja edellä ja yritän keräillä imurin kitaan pahimmat villakoirat ja suurimmat hiekkakasat. Nuo sukulaiset on aika innokkaasti ottaneet tuota esikoista hoitoonsa, niin minulla on aina silloin sitten parempi siivouspäivä. Tai sitten mies lähtee esikoisen kanssa puistoon, että saan siivottua. Pyykit meillä pesee pääsääntösesti mies ja hän hoitaa myös vessan siivouksen.

Katja: :hug: Muuten tuosta maitojauheen sekoituksesta. Kun se suhde on 30ml/1 mitta, niin mietin, että vaikuttaisko tuo puuro siihen annostukseen. Tarkotan sis, että kun siinä puurossa ei ole pelkästään vettä se 1,2dl, vaan siihen on jo laitettu niitä puurohiutaleita. Äh! Vaikee selittää, kun en oikein itekkään tiedä mitä selitän... Siis en todellakaan ole asiantuntija missään maitojauheasioissa. Mutta ajattelisin, että se pitäis sekottaa pelkkään veteen ja sitten sitä maitoa lisätä siihen puuroon. ???

Nyt pitää mennä. Miehen pojat on meillä viikonloppua ja aletaan pelaamaan monopolia.

 
shakki: Onnea asuntokaupoista! :)
Niin, en nyt oikein ymmärtäny mitä yritit selittää :D Mut siis mie teen puuron niin, että laitan 1,2dl vettä ja siihen sit puurohiutaleet, sit keitän ja jäähdytän vähän, nakkaan ½prk hedelmäsosetta ja sit 4 mitallista maitojauhetta. Tuosta Almiron-peptistä on semmoinen resepti-vihkonenkin olemassa, missä on kaikenlaisia ruokaohjeita maitoallergisille, niin siinä on puuro-ohjekin missä on semmoinen ohje että 2dl vettä+puurohiutaleet+valmiiseen puuroon 6 mitallista maitojauhetta. Mut ei meidän Aape jaksa niin paljoo syödä kun laitan niin reilusti hedelmäsosetta vielä joukkoon, mut vähän pienensin sitä annosta.. :)
Samoin tuota maitojauhetta vois sekoittaa kaikkiin muihinkin ruokiin semmoisenaan, mut en viitsi ruveta hyviä ruokia pilaamaan sillä "paskan makuisella jauheella" :snotty:

Missäs Villivattu :wave: Miten meni eilinen? Oliko darra tänään? :D
 
Täällähän minä.. :x Juu oli darra ja on edelleen!Mä en tajua..Join vähän metsämansikka likööriä ja baarissa 2 lonkeroa.Enkä ollut edes humalassa.Silti ollu koko päivän niin järkyttävä päänsärky ja huono olo! |O Noh,jospa se tästä.
Oli kyllä kiva ilta..Neljän aikaan hipsin kotiin.. :whistle: Onneks mies on hoitanut tänään Nanua niin oon saanu vaan makoilla ja tuijottaa teeveetä.Tosin tyttö viihty yllättävän paljon mun kans vaan sohvalla köllimässä.Olisko ollut ikävä. :heart:
Mutta pakko mennä suihkuun ja nukkumaan.Huomenna toivottavasti parempi olo. :wave:

Krapulainen Vattu ja Nanu
 
Villivattu: Mulla tekee tuo valvominen aina sen krapulan-tunteen, ei niinkään se määrä miten paljon tulee juotua.. Mut toivotaan että huomenna jo parempi olo sulla. Ja toisaalta se on ihan hyväkin jos/kun tulee krapula aina kun käy jossain, niin eipähän ihan heti oo haluja taas lähteä mihinkään :LOL:
 
shakki:Irenen nukutushommat on kuin suoraan meiltä, kietytettynä että mikä tänään kävi ei huomenna käy.Jatkuvaa sumlimista että pitääkö nyt silittää vai ei ja ottaako tissille vai ei.... :whistle:

Meillä jälleen olisi herätty ja ruokailtu joka tunti mutta 2 aikaan tuli äidille stoppi ja päätin että nyt saa neiti olla ilman tissiä ja huutaa niin kauan että tajuaa ettei sitä saa ja alkaa nukkumaan.Siinä sit silitin,paijasin vaihdoin asentoa ja likka vaan huutaa.just sellaista että "tissii ja sylii ja seurustelua tänne.En halua nukkua!"
Itsekin siinä sit jo meinas hermostua niin lähdin ulos istumaan vähäksi aikaa ja tyttö jäi sänkyynsä huutelemaan.Kun tulin takas alle 5 min.päästä niin neiti nukkui täysillä ja nukkui puol 6 asti eli 2.5 tuntia putkeen!ilmeisesti lopulta tajus että ei sitä tissiä tuu nyt että alanpa nukkumaan :D
tiedän että kaikki ei ole "huudattamisen" kannalla mutta eipä tuossa auttanut muukaan.Esikoisen kanssa kävi samalla tavalla että yöt ei rauhoittuneet ennekuin äiti päätti stopata ruoan tarjoilun...

Tänään taas sadepäivä, pakko kai silti lähtee ulos jossain vaiheessa vaikka olympialisiakin pitää katsoo!
 
Heip!

Meillä valvotaan |O siis natistaa ja väännetään ja käännetään.. Ei syö kylläkään muutakun kerran aamuyöllä jonka jälkeen se pari tuntia sit riittää viä unta. VArmaan jonku 7 kertaa nousin silitteleen, nukahtaa kyllä aika helposti takas ja sitten taas. On nuhanen nyt että voi sentäs jos kipeeks tulee.

Omaa aikaa saan kyllä aika kivasti kun pyydän, iltasin tai viikonloppusin.. saan käydä kyllä kaupoilla yksin tai lenkillä, kerran oon viihteellä ollu sillon kuukaus sitten. Me ollaan kyllä aika kotihiiriä että viihdytään ihan kaikin kotona.. kattellaan leffoja jonnin verran ja mä noita käsitöitä väännän.. Eikä meistä kumpikaan siis koskaan istu tässä koneella :whistle:

Kotitöistä, no minähän niitä sitten tässä puuhailen samalla ku poika leikkii, kmutta myös jonkin verran kun poika nukkuu. Iltasella monesti miehen homma on laittaa keittiö kuntoon, kyllähän se imuroikin monesti.. täytyy vaan vähän tönästä välillä ni tekee kyllä kotihommiakin :D

Nukuttamisesta.. Juu toisinaan se käy helpommin ja toisinaan ei, eli yhdyn tuohon mikä tänään toimii ei välttämäti huomenna toimikaan.. Onhan tuossa jotain rytmiäkin löytyny mutta kyllä ne välillä niin menee päin peetä että... Eli meillä syödään iltapuuro ja sitten käydään pesuilla ja yökkäri päälle ja makkariin maitopullollelle.. Sitten alkaa se arpominen, joskus nukahtaa ihan ku nostaa vaan omaan sänkyyn, toisinaan vaan virkistyy ja rupee isellä sitten touhuaan.. kuten eilen nukahti vasta 21.30 mikä on meillä siis myöhään ku normisti menee nukkuun 7-8 .

Hyvää se tekee välillä potee krapulaa :D

ei muutakun sunnuntain jatkoja :wave:

-c-
 
Huomenta!
Meillä meni tosi hienosti viimeyö, Albert nukkui heräämättä klo.21-07 :) Koitin antaa aamulla ekaksi maitoa, kun jäi se aamuyön syönti väliin, mut poitsu söi vaan 30ml.. :/ Positiivista sinäänsä, että päästään näillä näkymin yösyönnistäkin eroon, kun tarjolla on vain niin pahan makuista maitoa mikä ei motivoi yöllä heräilemään.. Monet kun sanoo, että niin voi kokeilla yösyönneistä vierottaa että tarjoaa maidon asemasta vettä, mut meillä tuo poika juo ennempään vettä mitä maitoa :whistle: Mut mie ihan mielellään sille juottasin aamuyöstä maitoa kerran, jos se vaan suostuis juomaan niin kuin vielä vähän aikaa sitten joi monesti aamuyöstä sen 120-160ml, eli melkeimpä ainoat maidot mitä se juo vuorokaudessa, niin nyt ei sit mee niitäkään :(
On mulla ongelmat, valitan kun vauva ei suostu syömään yöllä :LOL: :LOL:

Minusta tuntuu, että tää vauvan kasvattaminen on kaikissa asioissa vähän semmoista, että mikä tepsii yhtenä päivänä, niin se ei sit toisena päivänä enää tehoakaan.. Pätee ihan kaikessa: Nukuttamisessa, syömisissä jne.. :xmas:

Palaillaan asiaan :wave:

Katja ja Albert 7½kk
 
Huomenta!
Viime yönä Nanu heräs 4 aikaan ja kukkui hereillä tunnin! |O Leikki ja pyöri sängyssä.Ei meinannut millän rauhottua.Tissillä olis varmaan taintunut,mutta en ktllä ala siihen uudestaan.Noh,jospa toi oli vaan poikkeus.Kuitenkin yöt menny niin hyvin..

Mitäs teillä on suunnitelmissa tänään?
Nanu menee kohta päikkäreille ja sitten lähdetään anopin luokse ja iltapäivällä olis tarkoitus lähtee koko porukalla juoksuttamaan koiria jonnekin metsään..Nuoremmalle koiralle treenauttaa vähän verijälkeä ja noutoa.

Nukuttamisesta:Meillä nukuttaminen sujuu saman kaavan mukaan joka ilta.Mä annan iltatissin ja sitten mies tulee nukuttamaan tytön.Silittelee ja pitää toista kättä masun päällä.Nanu kuulemma aina hiplaa miehen peukaloa ja sitten alkaa silmät luppasemaan.Jos tyttö alkaa kitistä tai itkeä niin mies laulaa tai hyräilee hetken,niin että tyttö rauhottuu.

HeMa:Tuskin tommonen parin minuuutin huudatus tarumoja vauvalle aiheuttaa. :) Eri asia jos tuntitolkulla huudattaa pientä yksin sängyssä.Onnittelut onnistuneesta yöstä. :flower:

Kotitöistä:Mä monesti siivoan esim.keittiön sillon kun Nanu nukkuu.Tai viikonloppusin kun mies on kotona niin sillon siivoillaan vuorotellen millon sattuu ja toinen on tytön kanssa.Nanun kanssa on vähän hankala siivota,kun ei viihdy edelleenkään missään yksin.

Katja:Teillä on kyllä taas menny hyvin yö. :flower: Sen maidon täytyy olla tosi pahaa,kun ei kelpaa pojalle! :D Millon teillä on sinne lastenlääkärille se aika?Oliko jtn allergiatestejä luvassa?Vai muistanko ihan väärin?

Nanun nukutukseen ->

Krapulasta selvinnyt Vattu&kiukkuinen Nanu
 
Villivattu: Me käytiin viime tiistaina siellä lääkärissä, ja se lekuri soitti lastenpoliklinikalle, ja ne sanoi sieltä että noin 2 viikon päähän tulee aika lastenosastolle allergiatesteihin. Mut sitä aikaa ei siis oo vielä tullu.. Eiköhän se tule ensi viikolla se aika, ja sit mie luulisin että se aika on melko pian sinne.. Sitä odotellessa..
 
Katja:Toivotaan,että aika tulee pian.Onhan tommonen varmasti aika stressaavaa.Paljonko sä saat maitoa menemään Aapelle päivässä?

Jooh,anoppi olikin töissä joten mennään vasta iltapäivällä.Onko teillä minkälaiset välit teidän anoppeihin?Mulla on vaan just ja just asialliset välit..Anoppi on vähän viinaan menevä ja siks en halua kovin usein mennä sinne.Nanua ei nimittäin hoida kukaan humalassa. :kieh:
 
Villivattu: Tuo maidon menekki vähän vaihtelee, mut juomalla menee maitoa päivässä 1-2dl, ja sit puurossa menee aamulla&illalla yhteensä maitojauhetta sen verran mikä vastaa n.1½-2dl maitoa. Tiistaina kun aloitettiin tää erityiskorvike, niin enimmillään on maitoa yhteensä (juomalla+puurossa) menny 400ml/vrk, ja vähimmillään 200ml/vrk. :/ Eli aivan liian vähän!! Kun minimimäärä mitä pitäis mennä on 600ml/vrk.

Anopista: Mulla ei oo anoppia ollenkaan, kuoli vajaa vuosi ennen kuin tapasin mun miehen. Ei ollu silloin kun 48v, ja kuoli syöpään :( Harmittaa kun en kerenny tavata edes häntä, mitä oon kuullut niin olis varmaan tosi mukava anoppi ollu.
 
Mulla on ihan hyvät anoppiin mutta mies ei tule toimeen mun äitipuolen kanssa.Enkä ihmettele.Jostain syystä rakas äitipuoleni ei kunnioita miestäni isänä vaikka mieheni on ihana isä.Ilmeisesti äitipuolta kismittää se että mies todella on niin kiintynyt lapsiinsa..Tai en tiedä mikä siinä on mutta vuosi vuodelta niiden puheyhteys vähenee ja asiat hoidetaan mun kautta.Muutaman lauseen vaihtavat kun tulevat kylään tai mennään sinne mutta ei mu isäkään ole meitä aikoihin pyytänyt heille kylään ja epäilen että syy äitipuolessa....

Mun anoppi on ihan ok mutta hälle jouduin huomauttamaan Hennan liiallisesta hemmottelusta herkuilla.Tyttö ei syö siellä enää ruokaa kun odottaa vaan niitä herkkuja ja anoppi pumppais täyteen keksi,jäätelöä,kakkua ja mehua :kieh: ei käy ja nyt kun viimeksi siitä sanoin niin seuraavalla kerralla ei saatu mitään kahvileipää :whistle: että joo....
 
Sunnuntaita!

Meillä aloitettiin tänään puurojen maistelu. Ja hyvin maistui äitin tekemä kaurapuuro banaanin kanssa. Ihan tavallisista pikakaurahiutaleista puuron hauduttelin puuron koko porukalle, Lauran annoksen otin eroon ennen suolan lisäämistä. Nyt on itelläkin maha täynnä puuroa, saa nähä kuin uidessa käy... Mulla siis tänään taas uintitreenit, ihanaa.

Anopeista ollut puhetta, meillä on miehen äitin kanssa ihan hyvät välit. Mulla vaan ei aina meinaa hermo kestää sitä hössötystä. Heille Laura on ensimmäinen lapsenlapsi, joten hössötys menee välillä "vähän" yli. Samoin aina välillä päästää sammakoita suustaan, mutta muutoin mukavia ovat molemmat miehen vanhemmat. Vielä jää nähtäväksi, miten sitten isompana, tuleeko ongelmia just esim. tommosesta karkkien syöttämisestä tai meidän tapojen noudattamisesta/kunnioittamisesta.
 
Moikkelis koikkelis!
Nyt ollaan taas kotona, kauhiassa hulinassa, nopeeta meni koko viikonloppu. Nyt on mieskin kotiutunut futisturnauksesta, voittajana väsyneen!

Täällä on taas niin paljon ollu asiaa kaikilla :D Kiva niin.

Kotitöistä: Mä aikalai täällä tuusaa sen mitä kerkeän, mut sitten meillon molemmin "omat" kotityöt esim, mies hoitaa tiskin, mä pyykin, mies imuroi ja mä luutua ja miehelle kuuluu pölyjen pyyhkiminen.

Mullon kan kiva anoppi, ei valittamista. Pojatkin on paljon mummilla yötä ja kylässä ja mummi tykkää käyttää poikien tapahtumissa yms.

Saapa nähä miten yöt nyt kotona menee, hiukan erilaista oli Lucalla 2 yötä ku nukkuis matkasängyssä. Millään ei ois malttanu laittaa nukkumaan ku kiva ois ollu vaa rapsuttaa sitä verkkoa ja naamaa siihen tunki. Oli siinä itellä pokassa pitelemistä ku oli niin hupasan näköistä touhua. Siten pitikin sylissä hyssyttää nukkuvaksi ja sitten sänkyyn.

Huomenna onneksi helpompi päivä. Mies on kotona vapaalla, niin ei tarvi koko poppoota läht'ä roijjaa heti aamusta eskarireissulle. Tietty jos ilmoja on niin vois käydä ite lenkin vetaseen. Ois taas poikaa päästä kunnon lenkille.


Nyt iltapuuron tekoon :wave:
 
Iltaa kaikille!
Emmalla on rytmit ihan sekaisin, on nyt "päiväunilla". :| No, herätän kohta puurolle ja takas maate.
Emma on kipeä, sillä on häpyhuulet aivan kiljuvan punaiset ja vähän turvoksissa!!! Ja se ihottuma on nyt levinnyt taipeisiin... MIKÄ VOIS OLLA??? Huomenna vien lääkäriin. En usko että on vaippaihottumaa, kun tosi usein vaihdan vaipan ja aina saa ilmakylpyjä. Tänäänkin kylvetetty ja ollut paljon ilman vaippaa... Olen kokeillut sinkkivoidetta, kortisonivoidetta, bepanthenia. Mikään ei auta...
:ashamed: :(
Tiedän, että kun huomenna soitan lääkäriin, ne sanoo, että ota vaippa pois, se on vaippaihottumaa.... :kieh: Mutta kun se on turvoksissa ja tosi kipeää... En oikeesti usko, että voi olla vaippaihottumaa! Ja kuin se olis voinut tulla parissa tunnissa.... Ja pahenee vaan koko ajan.
Neamma ja pipi Emma :heart:
 
hei..

http://jkk.mll.fi/hoivaan_ja_kasvatan/uni/uni_puoliv.php

Tuommoisen ajattelin liittää tänne, en tiiä onko siittä mitään apua..törmäsin tuohon kun etsin tietoa imetyksen lopettamisesta..kun mietin täällä et pumpatako vai eikö. En oo nyt varmaan 2vrk pumpannut, ja rinnat on hieman muhkuraiset. Kipeät vain silloin jos jokin kolhaisee, tai painaa..
Kuinkahan kauan kestää toi maito tuolla rinnoissa ja muuttuu lärpäkkeiksi, ei varmaan kauaa. eli nauttikaamme nyt näistä daisareista :LOL: kohta on AAAA lärpäkkeet...

Mie täällä vielä kuukkaan kun piti odottaa ukon soittoa, kun lähti työmatkalle stekkeihin 2viikoksi..nyt ollaan sit Poijan kanssa kaksilleen...

Neamman Emmalle paranemisia...

Onko täällä enää muita???

Pitäis kai vissiin hipsiä nukkumaan, outoa vaan mennä tuonne tyhjään sänkyyn...

Piku ja nukkuva Jasukkara
 
Mä myös viä hereillä... En saa unta, maha niiin kipeä! :kieh: Menkkoja ei näy, mutta huono olo jatkuu...
PIKU: jaksamista ja lohdutusta yksinoloon! :hug: Mulla on kans ihan avuton olo, kun mies on työmatkoilla...
ANOPISTA: mulla on tosi ihana anoppi, se pitää mua tyttärenään ja mä sitä toisena äitinä. On läheisempi kun mun oma äiti. Mun anopilla on kolme poikaa ja meillä kaksi tyttöä miehen kanssa ja anoppi on niin onnellinen meistä tytöistä. :D :heart:
Jos koittais taas saada unta..
Uneton Neamma ja nukkuvat tytöt :heart:
 
Maanantaista huomenta!
Taas alkaa arki ja tuusaus. Normi aamu, keskimmäisellä ihanaa huutoo ja rötväämistä. Tuolla se taas keittiön lattialla makaa ja uikuttaa, nosta ylös ja samantein takas. Puuro ja kaakao odottaa pöydässä, mut kun on taas NIIIIIIIIN hirveen hankalaa :headwall:

Tässä pitäski lähtee jo esikolle vaatetta kaivelen ja eskariin päin alkaa suunnistaan. Onneksi ei tarvi koko köörillä lähtee.

Mullaki tuolla Lucan eväsvermeet odottaa kunhan inspis tulee nii aletaan kokkaileen. Saa nähä millanen söösi tulee, ois ainaki bataattia, kesäkurpitsaa, tomaattia, sipulia..sit jos vaikka makaroonia laittais..

Mut ny ei auta ku alkaa tuusaa et taas kerkee..
 
Kuulkaas mä en ole tänne muistanut ollenkaan kirjuuttaa, kun tuolla mesessä aina vaan tulee pyörittyä. Meidän "Irmeli" on kuulkaa kasvanut kovin ja viikonloppuna sitten alkoi kiivetä rappusia...Kovin on omapäinen kaveri ja hirmusti seuraa mitä isoveikka aina puuhailee. Niillä onkin jo ihan omat jutut ja toisilleen nauraa kikattavat välillä urakalla.

Ruokaa meillä menee kaikkea, kököt kyllä välillä on inhottavia, eli niitä ei suostu vielä syömään. Ja laiskana äitinä melkolailla valmiita ruokia syödään eli meillä purkit on kunniassa. Hampaita ei ole vielä yhtään, mutta kai nekin joskus ilmaantuu. Ettei ihan hampaattomaksi jää :LOL:

Illalla meillä nukahdetaan omaan sänkyyn, tutti suuhun ja riepu käteen. Ja sinne sitten jätän ja sinne nukahtaa ittekseen. Viime viikolla kun oli kuumeessa niin sillon piti vähän paijailla.

Mutta eipä meille kummempaa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita kyllä riittää

Nuuskis ja Onni 7 kk + 1 pvä
 
Meillä mukava viikon alku kun mies lomalla.Tällä viikolla hoitelee sit omai asioitaan aamuisin ja ke lähtee sorsaan.Viikonlopulla sitten ehkä lähdetään jonnekin reissuun, mökille tms.

Ellin yöt ehkä vähän parempia, olen nyt vähän unikouluttanutkin 2 yönä.Alkoi olla syöminen tunnin välein ja huomasin että se on hänen rauhottumis ja nukahtamiskeino.Niinpä nyt sit täytyy sysätä lempeästi ja antaa likan rauhoittua ittekseen ilman tissiä.Kyllähän sitä on valvottu mutta jo viime yönä itku oli paljon säyseämpää ja tuntuu että Elli hoksas että jaa nyt ei sitä tissiä tule joten voin nukkua.Alkuyöstä annoin parikin kertaa mutta ei se syöny vaan käytti tuttina...
Tällai nyt sit mennään ja katsotaan jospa päästäis yösyömisistä pois ja voisin sit aamuyöllä antaa maidon että unta riittäis aamuun.

Neamma:Ellillä on ajoittain häpyhuulissa punaista kohoihottumaa ja meillä Pantyson on auttanut.tai sit teillä on ihan streptokokki päässyt iskemään jos kerran nopeesti pahentunut.Toivotaan että saatte avun.

Meillä tänään ELLI 7KK.Voi että... :heart:

Mä kans aattelin tänään värkätä soseen jossa bataattia ja makaronia ainakin.sipulia mausteeksi...
Laitatko Saaru ihan tomaatia sellaisenaan vai säilykkeestä?

HeMa ja Elli tasan 7kk
 

Yhteistyössä