****Tammivauvat2008****vol.4

Huomenta!
Meille ei mitään uutta, yö men hyvin. Albert heräsi aamulla kuudelta, ja huoli maitoa peräti 100ml, ja sit nukuttiin vielä kahdeksaan asti. Mies käy tänään apteekista ostamassa sitä Nutri-Soijaa Albertille, testataan sitä että onko se vielä pahemman makuista :kieh:

Voi että Neamman Emmaa toivottavasti paranee pian, on varmaan kipeä tuollainen :/

Onnea Heman Ellille :)

Piku: Mulla tulee vieläkin maitoa, eikä tissit oo ihan lärppänät vieläkään.. Vaik jo 2½vk oon ollu imettämättä, ja kertaakaan en lypsäny ees lopettamisen jälkeen.. Puristelin vaan enimpiä maito-muhkuroita pois.. Kun mulla oli ennen raskautta kuppikoko B, loppuraskaudesta D, ja imetysaikana F :whistle: Niin nyt käytän samoja rintsikoita mitä silloin loppuraskaudesta, eli D, mut on näissä kyllä nahkaa vähän ylimääräistä :snotty:

Ahaa, Albert tuolla levittelee lattialle/syö mun tissiliivinsuojuksia, kun ne on vieläkin tuolla korissa alhaalla :D Oli se silloin niin paljon helpompaa kun tuo poika ei vielä liikkunu, kun siitä on tullu mahoton sotkija nykyisin :LOL:

Mun täytyy lähteä nyt nukuttamaan Albert, ja pitäis vähän siivoilla sitten kun Albertin kummit tulee illalla kylään.

Katja ja Aape 7½kk
 
Hema, tuoretta tomaattia ajattelin laittaa kiehuu sekaan. En oo tainnu aikasemmin kyl tehäkää sosetta mihin tulee tomaattia. Kahtotaan mitä tulee.

Nyt on ensimmäiset satsi pipoja tehtynä, lähettämistä odottaa :heart: Kunhan vain olisivat sopivia ja tykättyjä :saint:

Täällä on pimeetä ja kauhia ukkonen. Vettä ei vielä sada kovinkaa paljon mut taivas on sen näköinen et kohta tulee ja kunnolla. Nyt jytiseekin niin et pakko laittaa konekkin kiinni. :wave:
 
Neamma: toivottavasti Emman vaiva selviää. Meillä ollut joskus ihan pientä punoitusta , mutta luulen sen tulevan pissaamisesta/vaipan vaihdoista. Meillä muuten tosi hyvä iho, joten pienetkin näpyt huomaa heti. Ja paranemisia sun masulle.

Kotitöistä: meillä mies tekee melkein kaikkea. Pitää tosin välillä vähän muistuttaa, mutta en kyllä valita. Viime viikolla juttelin kaverini kanssa puhelimessa, ja taas tuli esille kuinka hänen miehensä ei tee yhtään mitään (siis ihan oikeasti ei tee mitään). Joten päätin olla onnellinen tilanteesta joka meillä on kotona =)

Anoppi on ihan mukava. Ei sekaannu meidän asioihin, eikä tyrkytä neuvojaan. Ehkä vähän enemmänkin voisi olla kiinnostunut. Tällä viikolla saamme hänet vihdoinkin kylään tänne meidän uuteen kotiin. Ollaan asuttu täällä kohta jo 3kk, ja he asuvat vain 80km päässä, mutta ei ole vielä päässyt meille. Omat vanhempani ovat taas melkein yli-innokkaita. Iskä käy meillä noin 1x viikossa (ajaa ohi työmatkallaan) ja äiti soittelee päivittäin. Asuvat noin 45km päässä.

Ellille onnittelut :flower:

Nukahtamisesta: meillä ei itsekeen oikeastaan nukahdeta. Tai viime yönä teki kyllä poikkeuksen, kun syötön jälkeen nostin vielä ihan hereillä olevan tytön sänkyyn. Mutta normaalisti se olen minä, joka nukutan. Tai oikeastaan syötän ja siihen nukahtaa |O. Työstettävää siis on, ja aikaa 3kk. Siihen mennessä pitäis olla oppinut et nukahtaa voi ilman äitiäkin...

Tänne ei sen kummenpaan. Etupihan kivetystä ollaan nyt työstetty aina kun ei vaan ole satanut. Alkaa olemaan jo kivan näköinen, tuntuu että saadaan siihen melkein kuin toinen terassi =) . Soseita tein viime viikolla, ja ei oikein maistuneet. Tais olla liian kokkareista :whistle: . No, eiköhän ne säily pakastimessa jonkun aikaa.

Afu ja R ~6½kk
 
Moi!

Olipa tänne tullut juttua. Mulla jäi viime viikolla ihan palstailut väliin, kun mies oli kipeäna ja itsellänikin oli aika vetämätön olo. Itse asiassa tuo olo jatkuu kyllä edelleen, en tiedä mitä oikein on :headwall: No onneksi poika ei ole tautia saanut vaan vipeltää ihan samaan tahtiin kun ennenkin.

Viikonloppuna oltiin kuiteskin reissussa ja ihan hyvin meni. Tuo Saarun kertomus Lucan nukkumisesta matkasängyssä kuulosti tutulta. Ihan samanlainen meno oli meidänkin pojalla :kieh: Hyvin siis kyllä nukkuii siinä sitten kun nukahti.

Ja jotakin voisi sitten kommentoidakin... Kotitöitä mä yritän täällä puuhastella päivän aikana. Nyt kun tuo poika oppi nouseen seisoon niin meno on kyllä välillä niin päätöntä, ettei ehdi muuta kun perässä katsoon, mitä se tekee. Onhan sitten tietysti nämä uniajat ja näin yritänkin puuhastella kaikennäköistä. Mutta siis joo mä varmaan teen kyllä tällä hetkelä ennemmän ja se on mun mielestä ihan luonnolista, kun täällä päiviä vietän tiiviimmin.

Niin ja harrastuksista... Me ollaan pojan kans ainakin aloittamassa äitä-vauvajumppa =) Olen tosi iloinen, että mahduttiin ryhmään mukaan. ja sit täällä on kaikennäköistä perhekerhoa ja -kahvilaa ja avointa päiväkerhoa, joten varmaan aletaan käymään jossakin semmoisessa. Josko parina aamupäivänä viikossa käväsis jossakin niin näkis ja tutustuis vähän muihinkin äiteihin. Me kun ei olla kovin kauaa täällä vielä asuttu niin kovasti en näiltä nurkilta äitejä vielä tunne.

Mutta nyt vois yrittää paneutua niihin kotitöihin!!!!

Kuulumisiin

Kide ja poika tasan 7kk!
 
Hei!

Meillä taas aikasta kaamea yö... Laura nukahti ennen kymmentä, puoli yhteen mennessä oli herännyt kaksi kertaa, kuitenki tutilla nopsaan rauhotu. Paitsi sitten puoli yhdeltä. Huusi suoraa huutoa lähes kahteen, välillä vaan henkeä veti. Ei auttanut tassuttelut, hyssyttelyt, sylittelyt, hyräilyt. Tissillä ois varmaan heti rauhottunut, mutta kun meillä on nyt monta yötä mennyt ilman alkuyön syöttöä, niin totesin että nytkin on pärjättävä. Tuosta muodostuikin sitten eräänlainen tahtojen taistelu. Rupesin siinä miettimään, että jos nyt annan periksi, niin seuraavalla kerralla voi olla vielä kovempi raivo. Eli ei auttanut kun hyssytellä ja hyräillä.

Lopulta sitten kahden aikaan neiti "luovutti" ja rauhottui. Leikki vielä yli puolituntia itekseen sängyssä, höpötteli ja jutusteli unipupun kanssa, konttaili ja kiipeili. Välillä vähän kitisi, mutta lopulta sitten nukahti. Nukkuikin sitten kolme tuntia putkeen ja kuuden aikaan herätessä syötinki ja unta jatkui 9.30 asti. Nyt kävi päiväunille puuron jälkeen.

Nyt toivotaan, että meillä pikkuhiljaa opitaan, että kokoyötä ei voi leikkiä, riekkua ja syödä. Raskaaksi käy, jos monta yötä joutuu toista huudattamaan. Mies vielä ilmottautui ensiviikonlopuksi ylitöihin, eli rankka viikko edessä. Tuosta viikonlopun ylityöstä saa vaan senverran kivat rahat, että päästään sitten uusimaan "loputkin" olkkarin kalusteet, hankintalistalla kun ois umpinainen tv-taso ja oma kaappi laitteille (digiboksi, vahvistin jne.)

Mutta nyt toinen kuppi kahvia piristykseksi
 
Moi vaan kaikki!
Sain Emmalle lääkäriajan huomiseksi... :) Toivottavasti selviää mikä on. Nyt ollut aamusta asti koko ajan ilman vaippaa. Kakat ja pissa 4 kertaa tullut mun paksulle villamatolle! :LOL: Kiva putsaaminen! :whistle: Mutta vaippaa en viitsi laittaa, kun toisen pimpsa on huutavan punainen... :/
Maijalle ja Hemalle jaksamisia öitten kanssa. :hug: Meillä oli myös kauan vaikeeta, mutta nyt menee yöt aika hyvin. Viimeyönä heräs kaksi kertaa ja tutilla rauhoittui. =)
Kotitöistä: Teen aina joka välissä jotain pientä... Mies myös auttaa paljon kun pyydän ja joskus pyytämättäkin! :D Mulla on kauhee pakkomielle imuroida joka aamu ja ilta ja pestä lattiat ainakin 2 kertaa viikossa. :whistle: Meillä kyllä onkin siivottavaa, kun on kaksi sisäkissaa ja iso koira, karvoja on AINA jokapaikassa!!! :kieh: Pelkään,että ne menee Emman suuhun ja tukehtuu niihin... :ashamed: Siksi tämä järjetön imuroimisvimma! Kaverilla on 1 v poika, ja kun olivat meillä kylässä, Emma sohlas keksin lattialle ja mä tietysti heti kaivoin imurin esiin ja siivosin. Tää poika sai kauheen huutokohtauksen! :eek: Heillä kotona kuulemma ei imuroida, jos poika ei ole hoidossa. Eli ei ole tottunut ääneen. Meillä Emma rauhoittuu kesken pahimmankin kiukkukohtauksen, kun laitan imurin päälle! :LOL:
Jaahas, maistuiskos tolle pikkuneidille nyt jo aamupuuro... On taas tissiä lutkuttanut koko aamun, niin ei ole puuro maistunut. :whistle:
Mulla vatsavaivat jatkuu, ihan hirveä olo... En uskalla edes kahvia juoda... olis varmaan pitänyt itsellekin tilata lääkäriaika. Mutta kun en vaan yhtään pidä lääkäreistä... :ashamed:
Neamma ja tytöt, jotka yhdessä leikkivät kiltisti :heart: (ainakin toistaiseksi ;) )
 
Onnea Ellille ja Kiteen pojalle :flower:

Juu Katja sullahan on jopa mistä pienentyä..niin noita rintoja, mut mulla tosiaan on ennen ollut A-B kuppi riippuen vähän liivien mallista ja valmistajasta.. ja nyt siis C kuppi kun olen imetellyt.. niin saa nähdä mitä jää jäljelle :ashamed: tuossa ukolle jo uhkailin et jos huonosti käy niin käyn laittaan silikoonit :LOL: Onhan ne kiinteät rinnat vaikka oiskin pienet niin PALJON kauniimmat kuin sellaiset lärpäkkeet..no nuo nyt on taas niin pientä murhetta verrattuna siihen et on saanut oman pikkuaarteen :heart:

Niin anopista..mulla on kyllä mukava anoppi, tosin poitsusta hieman välillä olen ollut alussa "mustis" kun anoppi on kaapannut syliin..mut nyt siis en enää..varmaan oli siis jotain alun hormooni huuruja :D mut siis ihan mukava ja ollaan kyl aika "läheisiä" hänenkin kanssa...

Hei miten te muut saatteko lapsosenne juomaan yhteen kyytiin maitoa paljon..meillä Jasu ei oikein yhteen kyytiin juo..mut aina esim. vartti pidetään väliä ja sit taas maistuu..näyttää poikaa vaan kaikki kiinnostavan, eikä ilmeisesti malta juoda kuin jotain 60ml...
Oon jo tän kirjoituksen aikana käynyt 3 kertaa pelastamassa Jasun kun kiinnostaa niin nuo kielletyt paikat, ja meno on siis jo hurjaaa :LOL:

Piku ja EHTIVÄ Jasu
 
Rinnoista: Ennen ekaa raskautta oli c-kuppi, imetyksen aikana d-kuppi, imetyksen jälkeen tuli b-kuppi. Nyt on d-kuppi, mutta pienentynyt jo aika paljon, melkein sais c-kupin liivit pistää päälle. Ja luulenpa että imetyksen jälkeen tulee a-kuppi! :kieh: :ashamed: Mutta tosiaan, pieni hinta omista kullunmuruista! :heart:
Mutta mä myös sanoin miehelle, että jos tulee roikkuvat tyhjät pussit, niin harkitsen vakavasti pieniä silikooneja! :LOL:
 
Kide: Onnea 7kk pojalle!

Neamma: Ettet vaan olis raskaana? B) Nuo sun oireet kuulostaa vähän siltä ;)

Piku: Meillä ei mee maitoa kerralla kuin 30ml yleensä, illalla saattaa mennä se 100ml, ja joskus aamulla aikaseen saman verran. Mut päivällä ei sit mee välttämättä ollenkaan, tai korkeintaan tuo 30ml.. Mut meil olikin se pahan makuinen erityiskorvike käytössä.

Voi kakka, ei tullu vieläkään sinne lastenosastolle kutsua.
 
Mulla kasvoi ekassa raskaudessa b-kupista d kuppi ja sit pikkuhiljaa se jäi c-kupiksi.
Nyt rinnat aikalailla samat ja kai ne tällaisiksi jää.Mä en usko siis että kuihtuvat enää pahemmin mutta maa kutsuu :LOL: c-kuppi siis nyt..

 
Kototöistä me molemmat tehdään kyllä yhtälailla, mies kumminkin lenkittää koirat useammin, niin mä hoidan pyykit,tiskit ja muut pikku jutut. Mies tykkää imuroida. Mutta pääsääntösesti yritetään yhdessä tehdä kotityöt.
Anoppi musta tuntuu että sekaantuu meidän asioihin, mutta ei se kai oikeesti sekaannu. Joskus mua vaan ärsyttää yli kaiken, kun oon niin pelokas yms. On eläkkeellä jo. Tai kyllä se joskus on puuttunut, mm. tähän imetysasiaan, mähän imetän tai lopetan imettämisen just sillon kun itestä hyvälle tuntuu. Mieheni on ainoa lapsi...että liekö johtuu siitä. Olen kyllä sanonut muutaman kerran aika napakasti, että ei tarvitse puuttua ja neuvoa.

Harrastuksista, mä käyn Elixialla jumppaamassa ja salilla. Koirien kanssa ulkoilen.
Syyskuussa alkaa elixiassa babyjumppa, siellä sitten käydään , niin ja muskari alkaa viikon päästä :)
Onnea onnea Ellille ja Kiteen pojalle :flower:
Meidänkin pieni vauva on tänään sen 7kk :heart:
Poitsu ja kiteen poitsu on sitten tasan 7 kk sitten huutaneet kilpaa TAYS:ssa :LOL:

Mutta eipä mitään...palaillaan :wave:

tyttönen ja poitsu tasan 7kk :D
 
Lenkillä käyty, ja selvitty kotiin kastumatta! Ihan on semmonen ilma, että varmaan kohta tulee vettä. Laura ei taas lenkillä malttanut nukkumaan käydä, kun niin paljon kaikkea jännää katottavaa. Kotiin ku tultiin söi vaan pikkasen ruokaa ja sitten unille. Nyt väsyttäis itteäkin, mutta en taida pitkälle viittiä. Mies kohta töistä tulossa, ni koirat kuitenki herättäs sillon, jos nyt ehtiski nukahtaa.
 
Onpas täällä ollut hiljainen ilta :attn:

Onnittelut Tyttönen sinunkin pojalle, vienoja ääniähän nämä meidän pojat siellä Taysissa päästelivät ;) :kieh:

Niin ja siis onnittelut kaikille muillekin merkkipäivän viettäjille :flower:

Mä odottelen, milloin tuo termiitti olis valmis yöpuulle :)

Rauhallisia öitä!

Kide
 
Vai oliko se niin, että tyttönen ja kide huusivat kilpaa eikä pojat :LOL: :LOL:

Toivottavasti Albert ei oo tulossa kipeeks, tai oisko sit hampaita tulossa. Tänään on tosi nihkeesti ruoat uponnut, ja Albert huusi 2h ihan suoraa kurkkua nyt illalla ennen kuin nukahti. Semmoista kipu-karjumista oli :( Laitoin supon, ja lopulta se sit nukahti.. Sillä on kyl räkä valunu vieläkin, toivottavasti ei uusi korvatulehdus oo :/

Mies osti tänään Albertille sitä Nutri-Soija korviketta, 2 kertaa on tarjottu sitä nyt, ja molemmilla kerroilla on menny 10ml alas :kieh: Ei ehkä ihan näillä maitomäärillä saa tarpeeks kalsiumia&muita vitamiineja ja kivennäisaineita..

K&A 7½kk
 
Ihanaa olla koneella rauhassa. En oo pitkään aikaan kirjotellut tähän tammikuisiin. Täällä samoja ongelmia nukkumisen kanssa. Välillä on kyllä tahtojen taistelua saada neiti omaan sänkyyn. Viimeistään aamuyöllä otan sitten viereen nukkumaan. muuten saisin taas nukutella uudestaan.

Mä imetän vielä. Aina ruokailujen yhteydessä ja yhden kerran yöllä. Pitää jutella nyt neuvolassa, että voisko jo jättää yöimetyksen pois. Pitää kattoo jokin sopiva ajankohta sen lopettamiselle. Voi mennä muutama yö huutamiseen. Muuten aion imettää ihan sinne asti, kun saa alkaa antamaan normaali maitoa. Menen tammikuussa töihin, joten marras-joulukuussa sitten vierotusta. Miten teidän vierotuksen ovat menneet? (en ole lukenut kaikkia pinoja, joten siellä varmaan joku on asiasta kertonutkin)

Oltiin tänään ekaa kertaa vauvauinnissa. Muuten meni hyvin, mutta isukki ajoi just tukkansa ja partansa pois, niin pikkuneiti ei oikeen tunnistanut. Meni uinti vähän totiseksi.
 
Iltaa tänne.. Olipa tullut taas mukavasti tekstiä ja nyt siis jo puolet ainakin unohtunut.. Tässä välissä joutuu urkkimaan että mitä se nyt piti kommentoida.. :D

Kotitöistä: Mä yleensä teen kaikki kotityöt meillä kun mies on niin pitkiä päiviä töissä ettei ehdi tai voi mitään tehdä. mutta joskus vkonloppusin jotain tekee, koskaan en kyllä oo muutes maininnu asiasta sille.. ja teen yleensä enemmän kun roope nukkuu mutta imuroimiset sun muut ääntä pitävät teen kun poika on hereillä.

Anopista: Mulla vähän sama juttu kun katjalla, elikkäs ei ole anoppia tai appiukkoa kun on molemmat kuollu ennen kun olen mieheni tavannu.

Nukahtamisesta: Meillä ei nukahdeta itekseen vaan yleensä pullon ääreen, joskus harvoin saattaa nukahtaa ilman pulloa, ja nukutan roope meijän sänkyyn koska en ole ikinä saanut nukutettua omaan sänkyyn.

Olikos se neamma kun oli niitä r-testejä tehnyt tuloksetta.. mie kanssa niitä tehny tässä melkeen 3viikon aikana kaksi mutta negaa on näyttäny, menkat vaan siis vieläkin noin 3 viikkoa myöhässä.. en sit tiedä mikä mus on vikana :LOL:

Muutenpa ei meille mitään kummosta kuulu sitä samaa rataa mennään ku ennenkin, roopen perässä saa juosta kyllä tukkaputksella.. :D Reissuun lähdetään roopen kanssa tossa loppuviikosta, mennään moikkaa mun serkkua tampereelle ja siellä ollaan jonkun aikaa. onneks vähän vaihtelua..

Eipä tässä sitten muuta.. kait.. palaillaan..
 
Huomenta!
Albert heräsi viideltä, ja on huutanut sen jälkeen melkein koko ajan :( Ei ainakaan mitään näy suussa, että olis hammas tulossa/tullu.. Jos tää nyt jatkuu niin pitää varmaan lääkärsissä käyttää kun johonkin tuota koskee.. Maitoa joi peräti 160ml silloin puol 5 aikaan, jee!

Mentävä on.....
 
katja pakko myöntää, mutta mä en paljoa salissa huutanut, oli aika helppo synnytys...
Ja KIDEHÄN se tunnisti jo ruokaa hakiessa, että tuo on hänen poikansa, joka nyt itkee... :)

Meillä poika nukahtaa itsekseen, ei siis tarvitse nukutella.
Viime yönä nukkui hyvin, 5 aikaan seisoi sängyssään..sitten maitoa ja uni 7.30 asti.

Täällä siis on muutkin tehneet r-testejä, mä olin ihan varma, että oon paksuna, oli niin sikahuono olo, koko viime viikon. Mutta menkat sitten alkoivat lauantaina. Onkohan nää nyt sitten jo viidennet , mitkä tulleet synnytyksen jälkeen, ja nyt näyttää kierto säännöllistyvän, hyvä niin, ettei tarvi ootella 60 päivää, vaan se 34.
Niin ja onkohan näin, että nyt kun on kerran ollut raskaana, niin kai me aina ollaan :LOL:
Siis tarkoitan oireiden perusteella...jos tajusitte :LOL:

Jep, mä aattelin väsätä viikon ruokalistaa ja sitten leipäkauppaan tänään... :wave:

Kide, mä vastaan sulle tänään, mutta just nyt en ehdi enempää... :hug:
 
Hei vaan hei!!

Meillä nyt herätellään öisin |O Tänään oli aamu myös hankala pojalla, kun ei mikään ollu hyvin, kiukkus vaan ja itki ja sitten nukahti juur.. KAtotaan millä tuulella herää, nuhanen on kanssa taas.. Kun ei kipeeks tulis.

Minä sitten salissa huusin muittenkin edestä :ashamed: ei ollu helpoimmasta päästä.. muistaakseni matka leikkuusaliin, ni sen pystyin oleen hiljaa ku aattelin että noloo huutaa siinä käytävällä.. tosin muistikuva matkasta ei oo kovin terävä..

'Onnea vaan kk syndejen johdosta kaikille :flower:

Nyt ei oikein juttu irtoo.. Palaan paremmalla aikaa :wave:

-c-
 
Huomenta!

Juu kyllä meidän pojan äänen tunnisti ainakin kilometrin päähän synnärillä=) Niin ja mä kyl päästin kaikki mahdolliset äänet, mitä vaan suusta ulos tuli synnytyksen aikana :D Ja yllätyksekseni poika sitten loppujen lopuksi tuli ulos :LOL:

Mä kans testasin tässä negan, kun olin jo ihan varma, että viikon kestänyt kuvotus johtuu raskaudesta, mutta siis ei. Menkkojahan mulla ei o edelleenkään näkynyt :attn:

Ahkeroin eilen ruokia pakkaseen ja vitsit kun olin itseeni tyytyväinen =) Porkkanaa, kesäkurpitsaa ja maissia keittelin, parsakaalia ja bataattia vielä pakkasessa olikin. Nyt on taas pitkäksi aikaa vihannekset valmiina, mitä nyt perunat sit vielä keittelee.

Me ollaan pojan kans lähdössä muutamaksi piväksi mummuloimaan, joten pitäis alkaa pakkailemaan...

Jaksamista Katjalle Allun kanssa, toivottavasti nyt ei olis mitään tulehdusta taas kehittänyt!!!!! :hug:

Kuulumisiin:wave:

Kide
 
Miekin oon muuten kuvitellut jo pariin otteeseen olevani raskaana :kieh: Kun menkat on tosi epäsäännölliset, ja kierto on pidentyny aika paljon mitä oli ennen raskautta, niin sit sitä alkaa jo kuvittlemaan siinä 28pv jälkeen ne raskausoireetkin itelle, että on pahoinvointia jne... :x
Olis kyllä suuri katastrofi oikeesti jos nyt pääsis vahinko sattumaan tähän saumaan :snotty:

Nyt Albert onneksi nukahti :)
 

Yhteistyössä