*Tammikuu2008*SYYSKUU

mä olen kanssa sairaanhoitajana kirurgisella osastolla ja teen kahta vuoroa.yötöitä en ole tehnyt ollenkaan.meillä valvojia on riittänyt ja sanoinkin että nyt raskaana ollessa en halua öitä ollenkaan.ja ovat ymmärtäneet asian.mä olenkin vaan sijainen ja työsuhde päättyy kun jään äitiyslomalle...
mielstäni olen jaksanut ihan hyvin,yksin en nostele ketään ja hyvin on homma sujunut.Mutta sen olen huomannut että 4 päivän jälkeen alan jo väsyä eli sit tarvii jo 2 päivää lepoa että jaksaa taas seuraavat työpäivät.palautuminen vie aikaa.

mites oletteko kukaan vielä pyöräilleet työmatkat ym?mä laitoin pyörän parkkiin perjantaina kun alkoi tuo maha olemaan niin tiellä jo polkiessa ja ylämäkiä ei pysty punnertamaan kun alkaa tuntumaan alamahassa..harmittaa vaan kun päiväkoti- ja työmatkat on menneet niin hyvin pyörällä kun ei tarvi busseja kytätä mut nyt on vaihdettava jalkapatikkaan..

puutumisista: mulla kanssa puutuu paikat jos joutuu kauan olemaan samassa asennossa pitkään.ihan tuutua jo ekasta raskaudesta.kai nuo kudokset on turvoksissa ja verenkierto siksi heikkoa ääripaikoissa..

ja ei kun kohti seuraavaa työviikkoa!jaksamista ja hyvää oloa kaikille

HeMa05 ja vauva 22+6

Lueskelin nuita työjuttuja... Mua ihan hävettää... Teen kuuden tunnin (!!!) päiviä kouluavustajana ja alan olla ihan puhki. Maha painaa TOSI kovasti tuonne alas ja kävely on hankalaa. Ehkä työ ei ole fyysisesti rankkaa, mutta se on semmoista istumaan/seisomaan vuorottelua, pulpetin vieressä kyykkimistä ja monistuskoneella hyppäämistä, että maha kovenee iltapäivästä jo kovasti. Ja te jotkut teette kolmivuorotyötä!! Täytyy hattua nostaa!! Tuossa iltapäivällä vähän touhusin enemmän ulkona ja vähän ajan päästä tuntu kivulias supistus!! Ja viikkoja tosiaan 20+0. Onkohan mun yleiskunto huono vai mikä mättää? Tukiliivistä ei ole ollut apua. Vähän harmittaa, kun tarmoa/tahtoa olisi, mutta kun ei PYSTY niin EI pysty. Mies alkoi keikkahommat ja on arjet pois.(Ikävä kyllä miehen oli pakko lähteä töihin, ei oikein ollut vaihtoehtoja, raha kun ei kasva puissa.) Vähän kauhulla olen tässä ajatellut, että mitähän se on 10 viikon päästä, jos nyt jo normaalit kotityöt tuottaa vaikeuksia. No, neuvola on 21. päivä joten pitää vähän kysellä, että mitäs nyt.

Painaako teillä muilla/ koveneeko maha, kun teette hommianne?

kyselee,
Johnu ja "Allu"

Teen kaksivuorotyötä ja juuri palasin 1½ viikon saikulta töihin ja tuntuu kyllä siltä että kauaa en kyllä jaksa. Seisoskelua kävelyä ja nostelua, vähän väliä vatsa kovana, joten luultavasti pidempi saikku odottelee jo ovella.

Täällä opiskellaan vielä, sairaanhoitajaksi. Huomenna alkaisi viimeinen harjoittelu, jonka jälkeen enää viikko koulua marras-joulukuussa. Yritän kovasti valmistua jouluksi. Harjoittelupaikkana on teho-osasto ja siellä pitäis viihtyä 10 vko. Opettajat sanoivat, että yövuoroja voi tehdä oman voinnin mukaan joten ajattelin jos nyt heti ekalla viikolla yhden yön tekisin. Sen jälkeen vaan aamua ja iltaa. Vähän kyllä jännittää, että miten jaksan... mullakin on maha alkanut painaa ja joskus kipeytyy kävellessä ja pyöräillessä. Onko ne nyt niitä supistuksia..? :ashamed: Kovasti suunnittelin että matkat menisin pyörällä (n. 20 min), mutta taidan siirtyä minäkin autoilijaksi, jotta sitten jaksaa päivän olla jaloillaan.

Kuullostaa, että monella on jo supisteluja. Onko se normaalia jo tässä vaiheessa (20-24+ viikoilla)?

Jaksamista mammoille :wave: !

-Kirppu ja Paolo 21+3-

töissä minäkin toistaiseksi, 3-vuorotyö, vanhainkodissa..
yövuoroja en kyllä oo tehnyt nyt, mutta oon sanonut etten suostu niitä enää tekemäänkään, yksin valvoo ja pitäs koko ajan pyytää apua alakerrasta. tosin osaston sairaanhoitaja on vahvasti sitä mieltä, että mun TÄYTYY valvoa!! Vaikka likat ovat sanoneet, että tekisivät mun yöt, kun ei ole kyse kuin 3 3 viikon työvuorolistasta. Mutta se ei käy tolle sh:lle ei sitten millään!
Onkos jollain tietoa minkä viikkojen jälkeen ei tarvi valvoa? onko tässä jotain suositusta?
raskastahan tuo nostelu on, saas nähdä kuinka kauan jaksaa, kun mullakin noita "kasvukipuja" on voimakkaina ja ehkä jopa supistelujakin välillä. asukkaat ei kaikki anna enää nostella ja auttaa, kun niitä huolettaa kuinka jaksan.
mutta tukivyötä aattelin nyt kokeilla ja katsotaan sitten, kuinka käy.
rv 21+0

odottaja-81
Pitkästä aikaa minäkin tänne kirjoittelen.
Neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki oli taas hyvin. Ei tarvi vielä edes rautatabuja syödä ku Hb oli 127. Sain kelan laput ja vein heti samana päivänä ne postiin,että äippäpakkaus saattaa tulla jo tällä vkolla kun neuvolassa sanovat,että tulee nopeaa.Aion mennä vielä ylimääräiseen ultraan joskus tämän kuun lopulla,haluan vähän varmistella vielä sukupuolta kun pojan vaatteita on jo kaappi täynnä :)

Mulla ollut flunssa jo pari viikkoa niin sen takia väsyttänyt kauheesti ja pää ollut kipeä melkein joka päivä. Supistelujakin tulee silloin tällöin mutta harvoin. Vauva sielä masussa liikkuu joka päivä aktiivisesti niinkuin pitääkin ja kunnon potkuja tuntuu,ihanaa :)

Nyt vaan odotan innolla pakkausta ja jatkan tätä odottelua muutenki.

Hyviä vointeja kaikille mammoille! :)

Odottaja-81 ja vauva 22+5

Moikka! Täällä on kans oltu sairaslomalla. Lääkärissä on käyty ja tutkittu, mulla on kohtu tuolla niin alhaalla, että pikkulikka painaa kovasti häpyluuhun :/ On tosi kivuliasta nivuskipua ja vasen jalka meinaa mennä alta. Ja myös tuon kohdun alhaallaolon takia myös supistelee tosi herkästi. Toisilla kuulemaa tulee näitä vaivoja näin varhaisessa vaiheessa. Noh, äitiysloman alkuun ois about 2 kk. Täytyypi katsoo kuin töissä jaksaa, maanantaina ois tarkotus mennä kokeileen, tää viikko huilitaan vielä ja kuulostellaan kroppaa. Lääkärin mukaan ei kannata ottaa mitään riskiä olemalla töissä, jos on kipuja ja supistuksia.

Meillä on aika lailla jo kaikki tarvikkeet pikkulikkaa varten kasassa, aivan ihanat vaunutkin on jo ostettu. Vaatteita oon ostellu paljon :heart:

Ai niin, kelan paperit on kans jo täytetty ja laitettu hakemus äippäpakkauksesta vetämään. Voi kun se tulis pian :)
Täällä on jouduttu ottamaan rautatabut avuksi, hemoglobiini oli tipahtanut viime käynnistä paljon, se on nyt vaan 115. Neuvolan täti oli oikein kummissaan ja säikähteli sydänääniä kuunnellessa sitä, kun meidän neiti potki kovasti siihen "mikrofoniin" ja katoili sieltä alta. Mua se lähinnä nauratti, sillä tää meidän neiti on todellinen myllääjä, mikä on ihanaa, sillä joka päivä saa tietää, että siellä ollaan kun saa niin ihania potkuja :D Eikä tarvi toisin sanoen jännäillä seuraavaan neuvolakäyntiin ja toivoa, että vielä kuuluisi syke ja siitä taas tietäisi että siellä todella asutaan. Mites muilla, tuntuuko liikkeet päivittäin ja tunnetteko niitä ihan päivälläkin esim. ruokakaupan jonossa?

Carla ja tyttö 23+5

Mulla ainakin tuntuu liikkeet sama mikä vuorokaudenaika. Välillä on päiviä jolloin ei juuri ollenkaa tunnu mut sit taas päiviä jolloin tuntuu ettei se ollenkaa taho rauhottua. Potkut on nyt tuntunu n. viikon, ja iltaisin nukkumaan mennessä intoutuu eniten potkimaan!
Rakenneultra olis 24. päivä. Ja ajattelin kysyä et kumpi tulossa. Vaik mies sano ettei halua tietää, mut saa nähä mite kauan sitä pystyy ite olee hiljaa asiasta.. ;)

19+5

ihan eka tervetuloa ansku88:lle ihanaa kun vieläkin ilmoittautuu uusia tammikuisia mukaan... :heart:

liikeistä ni meillä tuntuu kans mihin aikaan vaan päivästä varsinkin jos jää seisoskelee tai istuskelee vähäks aikaa paikalleen ni jumppatuokio alkaa kyllä välittömästi... vauvan potkut on tosi kovia jo ja tuntuvat ihan todella selkeesti masun päälle.. miehelle pikku jätkä vaan haluaa tehdä kiusaa, aina ku isi kokeilee et tuntusko liikeitä ni potkii joko kylkiin niin et menee isin käden ohi tai sit on ihan liikkumatta.. :D iskä ku luovuttaa ni sit voi taas alottaa jumppaamisen...

mulla on ruvennu nyt tekee tää jässikkä sitä et potkii suoraa alapäätä kohdi.. :/ ei tunnu kovin kivalle... nyt on saanu olla ilman suurempia kipuilujakin.. ainut mikä on ni kylet on välillä tosi kipeä ja selkää juilii kyllä.. mut noi liitoskivut yms on nyt hävinneet... ihan hyvä vaan, johan tuossa on alussa keretty kärsiä jos jonkinlaista koettelua... :|

mutta ens maanantaina olis neuvola taas ja sit 25pvä se ultra.. niitä odotellessa... :wave:

peikko ja jässikkä 22+3

Hei kaikki pitkästä aikaa!

Täällä "Sallu" Seinäjoelta. Olen tänne kirjoitellut aikaisemmin, mutta ollut pitkä tauko jostain syystä. Nytkin oma kone rikki, joten kyläpaikasta kirjoittelen. Lyhyesti koostetta meitin tilanteesta:

LA on 4.1. Toinen lapsi tulossa. Ennestään 1v. poika. Raksapuuhat tässä samalla menossa (huhhuh)...

Nyt meneillään rv 23+3 ja masu näkyy sopivasti. Kaikki mennyt hyvin, välillä Hb laski ja söin rautaa, mut nyt sekin vähän kohentunut. Aika mennyt toisaalta nopeeta. Kauhulla odotan viimeistä odotuskuukautta, sillä sen koin henkisesti rankimmaksi viime kerralla. Mut jos osaa olla turhia murehtimatta ja kärsivällinen, niin kyllä kai sekin hyvin menee. Itsestäni en mee takuuseen, vaikkakin pitäisi ottaa oppia aikaisemmasta :).

Tulokkaan sukupuolta emme tiedä, joten ei ole tullut hankittua vaatteita vielä. Pojalle kaikki olisi jo valmiina, mut jos tulee tyttö, niin pitää kyl ostoksille lähteä... Tuplarattaat ostin jo käytettynä Huvikummusta kun sain sopivaan hintaan.

Näin lyhyesti tällä erää, mut koitan jatkossa kirjoitella ahkerampaa.

VOIMIA KAIKILLE ODOTTAJILLE!!!

Tervehdys kaikille! =)

Kuulumisia minäkin tulin nyt kertomaan.
Eli tänään oli rakenneultra ja kaikki oli siellä ihan hyvin. Kätilö joka sen teki niin oli mukava ja ystävällinen ja oikein kiva mieli jäi. Saatiin jopa neljä kuvaakin mukaan. Siellä se pikkuinen sormet suussa kellotteli ja potki vilkkaasti. Sukupuolta ei saatu selville, kun oli sellaisessa asennossa, että kätilö ei osannut sanoa. Eli jännitellään vaan sitten :)
Odotin vaan kovasti, että josko olisin päässyt vaate ostoksille, mutta täytynee ostella sit sellasia jotka käy kummallekkin.

kurppa ja pikkuveikka 20+0

Tyttönen:
mä ainakin hain ekassa raskaudessa todistuksen työterveyslääkäriltä johon hän kirjoitti ettei suosittele mulle yötyötä.kerroin kuinka pahoin voin yöllä ja että kärsin mahakivuista ja että vaikea palautua.sanoi että ihan selkeä syy olla tekemättä öitä.

muista että vain sinä itse tiedät mitä voit tehdä ja mikään työ ei ole sen arvoista että kannattaa riskeerata oma hyvinvointi!kummallista että kollegasi ei ymmärrä että raskaana ollessa fyysinen työ ottaa koville.itsellä onneksi työkaverit suhtautuneet hyvin ja jättävät pyytämättä avuksi raskaisiin hommiin.

meilläkin osastolla tosiaan muut ymmärtää, mutta tämä osaston vastaava sairaanhoitaja ei todellakaan tajua, hokee vaan että kaikkien täytyy tehdä öitä, kun on 3-vuorotyö. oon niin kyllästynyt tohon ja siihen että raskaus ei ole sairaus- juttuun. mut todella ei ymmärrä vaikka, sanoin viimeksi että neuvolassa kiellettiin viimeksi yötyö, kun on tosiaan pahoja mahakipuja..mutta ei, sama hokema jatkuu..
neuvolassa ehdoteltiin jo jäämään kokonaan pois töistä, ja huomenna on neuvolalääkäri ja katsotaan että miten on..
ite haluisin mennä töihin, mutta toisaalta osasto on raskas ja eripuraa paljon, joten ressiltä siellä ei vältytä...

Hei taas!

Sairaanhoitaja siis minäkin. Ja tosiaan psykiatrista päivätyötä teen. Työ ei siis ollenkaan fyysisesti raskasta, psykkisesti senkin edestä. Hyvin olen kyllä töissä jaksanut käydä ainakin toistaiseksi.
Neuvolassa tuli tänään käytyä ja kaikki ok. Hempari vähän matala, joten antoi rautapurkin mukaan. 150 löi Nuutin :heart:. Painoa nyt tullut koko raskauden aikana 500g, mihin olen kyllä tyytyväinen, kun painoa tarpeeksi jo ennestään. Äitiyspaperit sain minäkin ja täytyy varmaan alkaa niihin tutustumaan.
Liikkeet tuntuu päivittäin ja lähes milloin vain. Alapäähän päin potkii meidänkin vauva ja tuntuu todella ilkeältä.
Supistuksia en ole vielä huomannut, mutta neuvolan mukaan näillä viikoilla voi jo tulla.
Kantoliina tuli loppuviikosta ja sitä ehdin jo kokeilla, kun kävin siskon vauvoja katsomassa ja viemässä liinan lainaan tammikuuhun asti. Mitään ei olla vauvalle vielä laitettu, enkä kyllä vielä jaksa laittaakaan. Joulukuussa sitten.. =)

iita ja nuutti 22+1

Täällä yks väsyny äiti, joka paikkaa kolottaa ja nukuttua ei saa. Kuopuskin sairastaa niin että eilinen meni päivystyksessä ja yö osastolla. Onneksi nyt sain 3pv hoitovapaata. Jospa sais nollattua tilannetta ja loppu viikon sitten jaksais töissäkin. Nyt pää lyö tyhjää.
Paljon tullut juttua ja paljon ois itelläkin niihin kommentteja, mutta kahtellaan huomenna joskos ois pirteempää tää mun touhu niin kirjoitellaa paremmin.
Huomenna ohjelmassa 5v esikon neukkalääkärissä käynti, jos ulkoilukin tekis terää.

Rättiväsyny mami + Aattomiäs 24+3

Ai, nii.. tänään pikkasen kattelin noita kelanpapereita, ku esimies viime viikolla kyseli raskaustodistusta palkkaukseen..Siellähän se oli papereiden välissä. Terkka vaa ei erikseen siitä maininnut mitään. Oli valmiiksi tehnyt sen sinne väliin. Jos sais neki viimestää ens viikolla laitettua menemään.

Heippa,
Just kirjoittelin lyhkäsesti ja pääsi karkaamaan...saa nähdä onko siis 2 kertaan alkulöpinät?

Mutta siis Suomessa vielä ollaan viimeistä viikkoa! Uskomatonta miten nämä viikot ovat suhahtaneet ohi! Mutta toimeliasta "lomaa" on kyllä ollut; rakennuslupa sisään, autotallin hankinta, lämmitysjärjestelmän päättäminen ja karsinta, talopaketin viimeiset materiaalivalinnat, vanhan asunnon siivoaminen myyntikuntoon, uuden vuokra-asunnon hankinta ja auton hankinta... Nämä nyt päällimmäisenä ja paljon kaikkea rakentamiseen liittyvää ja sukulointia! ;) Ja oltiinhan me myös siis rakenneultrassa silloin ihan ekalla viikolla. Mutta kyllä tämä toinen raskaus vain etenee kun juna salakalavasti. Mietinkin jo että voi olla aika shokki sitten tammikuussa kun vauva syntyy, ettei ole ihan ehtinyt prosessoida koko touhua vielä? Mutta onneksi siis toinen lapsi niin ehkä se kuitenkin menee jotenkin helpommin?

Onpas muuten paljon sairaanhoitajia joukossa! Ehdin itsekin käydä töissä juttelemassa että tulenko vielä tässä välissä 2 kk hommiin ja sovimme että katsotaan tilannetta siinä lähemmin lokakuussa. Itse olen toimisto/asiakastöissä, joten olisi hölmöä ottaa niitä juttuja hoidettavaksi kun on niin lyhyt aika. Mutta jos siellä jotain järkevää taustahommaa löytyyy niin menisin kyllä todella mielelläni vielä "aikuisten maailmaan" - sais mennä rauhassa wc:aan ja syödä lounasta nautiskellen jne ;) Mitä luksusta!!

Esikoisen kanssa käytiin tutustumassa tulevaan päiväkotiin ja voi että poika tykkäsi olla siellä. Ryntäsi ihan innoissaan muiden lasten joukkoon eikä halunnut lähteä sieltä pois ollenkaan - vastasi vain että "nou nou" :LOL: Toivotaan että on sama ääni kellossa sitten lokakuussa kun kotiudutaan!

Mutta nyt lueskelen teidän juttuja vielä, kun ihan vain silmäilin pikaisesti tässä monen viikon läpät.

Iltamaa!!

JonnaP ja Pablo
ps nythän nämä ovat jo lapsia masussa eikä enää sikiöitä, rv 22 jälkeen...huimaa!

Sopisko nyt että poistetaan nämä maanantait kalenterista kokonaan :LOL: Minä olin siis viikon saikulla ja tänää palailin töihin. En ollut koskaan ollut tässä kyseisessä keittiössä (keikkatyötä teen osittain siis), piti olla rauhallinen paikka ja kevyt homma, ja PYH! On tuo takapuoli niiin kipee, ihan ku joku puukolla pistäis ja meinaa taas jalat karata alta. Oli kiirettä ja hiki virtas, voi että kun ketuttaa (en viittis täällä käyttää voimasanoja), kyllä kotona teksti on vähän toista :x joo, no ei siitä sen enempää.
Paljon tuntuu olevan sairaanhoitajia juu joukossamme. Minä siis puurran keittiöhommissa, ja varmaan kohta taas saikulla, hullun hommaa sanon minä. mistäs muusta täällä oltiinkaan juteltu, hmm, liikkeitä, poika riehuu aika useasti mahassa, välillä tuntuu että koko vatsa aaltoilee sillai hassusti ku poju jumppaa :LOL:
Mulla on kauhea murhe, joten voisko joku kokeneempi kertoa, että minkä kokoisia hattuja vastasyntyneelle ostaisi? Ja olisko kypärämyssy hyvä talvivauvalle, vai minkälaisia?
Mä meen nyt jatkaan ruoanlaittoa, meni taas vähän myöhäseks, ja sit neuloon pojan pöksyjä, pipa valmis ja kohta toinen puoli pöksyistä :D Olen kyllä ihan intona noitten vaatteitten kanssa, onneks en nyt mitään järjetöntä määrää ostanu kumminkaan..

Cattie ja Osku-Poika 22+3

Heips,

Jospas mäkin kirjoittelisin jotain ettei mua ihan listoilta poisteta ;)

Mitään ihmeempää ei kuulu. Supisteluja on ollut vähän enemmän, varsinkin rattaita työntäessä ylämäkeen. Rinnoissa tuntuu siltä, että maito nousee, mutta esimaitoa ei vielä läpi tihku. Näillä viikoilla se on alkanut edellisillä kerroilla, joten kohta se on varmaan odotettavissa. Pakkailin tuossa vähän tavaroita muuttoa varten ja huomasin siinä samassa, että multahan hajosi viime odotusajalla kahdet imetysliivit. Pitäisi siis lähteä niitä kohtapuolin ostamaan. Mistähän vaan löytäisi sopivat...

Cattie
: Mä oon käyttänyt edellisillä lapsillani (syntyneet tammikuussa ja lokakuussa) kypärämyssyä ja toppalakkia/villamyssyä. Mulla ei ole ollut pientä haalaria (nyt tekis mieli ostaa...), joten huput on olleet isot ja toppahattu välttämätön, vaikka täällä etelä-Suomessa asutaankin. Kypärämyssyjä on erimallisia, mutta en nyt yhtään muista mikä se iahnvastasyntyneelle hyvä malli oli. Mun äitiyspakkauksessa (2003) oli Tutan ja se meni aina silmille :| Oiskohan semmoinen merkki kuin Johan. No, en sano mitään kun en muista.

Muutenkin oon tässä miettinyt, minkäkokoiset kotiutumisvaatteet ostaisin. Kakkonen oli syntyessään 54cm pitkä ja sille ei menneet 50 eikä 56cm vaatteet. Kun mulla nyt taas on tää rd, niin pitäisikö olettaa vauvan olevan taas iso ja ostaa suosiolla 62cm. Housuista kyllä menee tuo 56cm, mutta body... Niin ja ensimmäinen hankinta vauvalle on muuten tehty! Mun äiti osti Ruskovillalta villa/silkkitumput :) Pienestä sitä on hyvä aloittaa :D Multa katosi kakkosen aikaan ne pakkauksen tumput enkä ole löytänyt mistään vastaavia. Ei kenelläkään olisi sattunut sellaisia silmään jossain?

Kovasti jaksamista teille töissäkäyville äideille!

Tällaista. Keskiviikkona olisi lääkärineuvola ja ens viikolla sitten 4d.

Jimena 23+2

Hei!

Ansku88: Tervetuloa joukkoon!!! Olen muuten sun paikka kunnalta kotoisin. :D Seinäjoella asustelen nyt. Oletko sieltä kotoisin vai muuttanut sinne?

Se tarjous ei tosiaan mennyt läpi, mutta ihan mieletön vasta tarjous tuli ja laitettiin vielä itsekin sen alle takaisin ja tulivat vielä puoliväliin vastaan, joten päätettiin se hyväksyä. Muuten asia on ok, mutta meillä on sovittu sellainen takaportti, että jos miehen työsopimus jostain syystä loppuu niin sitten sen tarjouksen voi vielä perua. Kaksi kertaa on jo kyllä suullisesti lupailtu, mutta vielä itse se sopimus uupuu. 99.8% ollaan siis pian omakotitalon (vm.2002) omistajia. Pieni jännitys kuitenkin säilyy vielä lähipäivät. Voi kun pian kirjoittelis niitä sopimuksia.

Lellu ja "eetu" rv23+2

Kuulumisia minultakin. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun eilen kävin kelalla. Olin selvittämässä viimein työttömyyskorvausasiaani joka muuttui melko monimutkaiseksi. Muutimme uudelle paikkakunnalle ja kun rakauteni oli jo puolessavälissä töiden saanti on mahdotonta alallani. Niinpä ilmoittauduin työttömäksi ja eli pelossa että tulevat äitiyspäivärahat lasketaan työttömyyskorvauksista. Nyt olen sitten tehnyt kuukauden verran osa-aikatöitä, noin 10 päivää jakun viimein sain hoidettua kaikki mahdolliset paperit ja lomakkeet kelalle ja tyttömyyskorvauksen pitäisi olla selvä kysyin alustavasti että mistäs tuloista se äitiyspäiväraha lasketaan. Jos en tekisi osa-aikatöitä se laskettaisiin aiemmista palkoista mutta kun teen osa-aikatöitä niin se lasketaankin työttömyyskorvauksista. Ei olisi pitänyt mennä töihin ollenkaan. Kelan täti kyllä vilautti mahdollisuutta että tämä osa-aikatyö voitaisiin kiertää jos saan sen perusteltua, mutta saapa nähdä. Jännityksellä odotan kelan aukeamista jotta pääsen tänään uudelleen asiaa selvittämään lomakkeiden ja palkkatodistusten kanssa.

Muuten raskaus on sujunut loistavasti. Vatsa kasvaa ja alan pikkhiljaa tuntea liikkeitäkin. Tuosta vatsan kovettumisesta. Minulle terveydenhoitaja neuvolassa sanoi että jos kohtu kovettuu on aika levätä. Osa-aikatyöni on fyysisesti raskasta ja terkka olis sitä mieltä että muuten ei ole estettä työtä tehdä, mutta jos kohtu kovenee ja vatsassa tuntuu niåistyksiä on aika pitää tauko ja levätä.

Wera toki mahtuu mukaan, eikun kirjoittelemaan. Ja tervetuloa muillekin uusille!
Tänään on jo pikkasen parempi päivä. Jaksoi suosiolla herätä ja ei edes känkkis vaivaa. Ärsyttää vai tuo vesisade, pitäs molempien poikien kaa lähteä sinne esikon neukkaa, kävellen. Ja rattaiden sadesuojakin on tietenkin autossa toisissa rattaissa :kieh: Ei auta ku kurikset niskaan ja pyöräileen laittaa pojat. Ite koitan kipsutella perässä sitten.
Täällä tosiaa on paljon sairaanhoitajia ja sillä alalla työskenteleviä. Itekkin aikoinaan sitä alaa opiskelin, mutta ne jäi kesken kun sain vakipaikan tuolta missä nytkin olen. Itellan palveluksessa ollaan (ent. posti)
Mulla kans maha menee kovaksi tosi useasti. sekä töissä että kotona. Töissä varsinkin on yhtä tuskaa ku maha on niin kovana ja pinkeenä ja kauhea pakottava pissan tarve sitten tuntuu muka koko ajan. Sitten ku koittaa lyllertää veskiin niin tuntuu että maha ratkeaa tissien alta ja irtoo :eek: Tukivyö auttaa tuohon mahan kovettumiseen mulla hyvin, mutta töissä mä en sitä voi pitää, nytkin kun vaihdoin työtoimen kuvaa, niin istun paljon. Silloin vyö puristaa ja jaloissa ei kierrä veri
:/
Mullakin liikkeet kyl tuntuu jo koko ajan, vuorokauden ajasta ja paikasta riippumatta. Ja kovaa siellä monotetaankin. Ihan väliin itekki säpsyypi.
Mullakin kuopus syntyi marraskuu lopulla niin oli hällä kypärälakki sekä toppalakki, mutta saatiin myös Ruskovillan silkkimyssy (sillkihän viilentää lämpimällä ja kylmällä lämmittää) se oli hyvä. Siinä tuli mukan vielä pieni silkkinauha että sitä pysty "pienentää" päälaelta ja muutenkin noi ruskovillan tuotteet on ihania ja hyviä. Eivät vain ole mitää kovin halpoja. Mulla on ruskovillalta myös rinnanlämmittimet, jotka tulee nyt taas käyttöön ku talvivauva kerran tulee. Ne on lämpimät ja suojaa hyvin kylmältä, joten ehkäsee rintatulehdukselta.

Ihanaa, äiti soittiki että kerkeää tulla autolla käyttää meitä neukassa tai tulee kuopuksen kaa tänne ja päästään esikon kaa kaksin menemään.
Mutta nyt kaffen keittoon:)

Saaru ja Aattomiäs

Lellulle onnitelut uudesta kodista!

Hei!
Lellu1: Mies on täältä Alajärveltä ja mä Vantaalta. Mut mun melkein koko suku asuu Alajärvellä, ku äiti täältä kotosin. (Meneekö liian monimutkaseks ;) )

Mulla huomen tasan puolessa välissä raskaus, elikkä rv 20.. Huimaa vauhtia tuntuu kyl etenevän tää raskaus, ku tuntuu ettei oo sitä viel ees oikein kunnol käsittäny et tammikuussa meitä on yks enemmän. Ja vastuu kasvaa. Mut eiköhä se tästä pian. Viikon päästä olis neuvola ja 24. päivä tosiaa rakenneultra, sitä ootellessa, jospa sais tietää kumpi tulossa! :heart: Alavatsassa tuntuu välillä tosi kovaa kipua jos vaik nousee nopeaa sängystä tai on istunu samassa asennossa kauan, mut se vissii normaalia!?

ansku 19+6

ja hyvä maku jäi suuhun. Oli mukava hoitaja jne. Kaikki oli kunnossa, taitaa meille sitten tulla poika vaihteeksi. Hieman joutui hoitaja tekemään töitä että sai sukupuolen selville mutta kyllä siellä pippeli näytti vilkkuvan ja mulla itselläni ollut sellainen poikaolo kokoajan.

Yhteistyössä