?? TAMMIKUU 2008 ??

:heart: :heart: :heart: TAMMIKUISTEN 2008 LASKETUT AJAT :heart: :heart: :heart:

29.12

Sofianna, 1.lapsi
Onsku, KHKS, 1.lapsi
Saaru, OYS, 3.lapsi

30.12

Helinä, KOS, 1.lapsi

31.12

SatuKa, 1.lapsi

2.1

carla-81, 1.lapsi
Amira-78, VKS, 2.lapsi
Nuuskis, Jorvi, 2.lapsi
Katja87, 1.lapsi
Mama76, KOS, 2.lapsi

3.1

Halinappi, 2.lapsi
Yksoikeestimusta, TYKS, 2.lapsi

4.1

hazelnut, TyKS, 1.lapsi
kerttu, 2.lapsi
Miumau, TAYS, 1.lapsi
ekomamma, Ksks, 7.lapsi
Maija80,
Sallu75, SEKS, 2.lapsi

5.1

äitix4, KOKS, 4.lapsi
Lellu1, SEKS, 2.lapsi
Sallu75, SEKS, 2.lapsi

6.1

Laly, 3.lapsi
Lizardus, KSKS, 1.lapsi

7.1

MaryahR, Jorvi, 1.lapsi

9.1

updown, KSKS, 3.lapsi
glaudia

10.1

Sirpukka, KOKS, 2.lapsi
Iloinen, 1.lapsi
Bamboo81, OYS, 1.lapsi
emmiannikki, 2.lapsi

11.1

pikkupeikko85, KSKS, 1.lapsi
Niisku, Tays, 1.lapsi
Viia, OYS, 1.lapsi
Pocahontas82, PHKS, 2. ja 3.lapsi

12.1

Hipu, TYKS, 1.lapsi

13.1

JonnaP, 2.lapsi
Meiming, KOS, 2.lapsi

14.1

Inessa, KSKS, 1.lapsi
iita82, 2.lapsi

15.1

Dinomamma, 3.lapsi
Iidukka, 1.lapsi
Yölintu, SEKS, 4.lapsi

16.1
Pikkuinenko, 3.lapsi
Mamma -82, VKS, 4.lapsi
Suny, 3.lapsi
Nonna, 1.lapsi

17.1

Kirppu 80, P-KKS, 1.lapsi

18.1

Äitiyö, SatKS, 3.lapsi
Menni
Äidinkulta, EKKS, 2lapsi
Viivi, 2.lapsi
sipuli83, 1.lapsi


19.1

Marusha, 2.lapsi

21.1

Afu-82, 1.lapsi

22.1

Emppu78, OYS, 1.lapsi

23.1

Säästöpossu, 2.lapsi
Kotinatsi

24.1

Papunen, KSKS
Aurinko Energiaa, KASS, 3.lapsi
Peukaloinen, NKL, 3.lapsi

26.1

stoppis, KYS, 3.lapsi

27.1

Sonja, 2.lapsi
meimei, HYS, 2.lapsi
Johnu, SEKS, 3.lapsi
Äippä, KSKS, 6.lapsi

28.1

hunsvotti, Satks, 5.lapsi
Kaapo, 5.lapsi
Katia79, 1.lapsi
Tammikuinen, PHKS, 3.lapsi

29.1

Mrs Knotty-Hilly, SatKS, 2.lapsi

Ilman laskettua aikaa:
suurperheellinen, 5.lapsi
Freija
Jovitar, 3.lapsi
Manta, 2.lapsi
missmo, TAYS, 1.lapsi

75 Tammikuista jo! :D

Lisäilen päiviä sitä mukaa kun väki lisääntyy. Ehdotuksia listateon suhteen otetaan vastaan.
:D :wave:
 
kahdenemo
Nyt on siis ihan uus pino aukaistu.. Mulle vois laittaa ton KOS tonne sairaalaksi, uskoisin että pääsen sinne vaikka oma alue oliskin nyt Hyvinkää. Muutettiin syksyllä pois Helsingistä.. Olis vaan niin kiva synnyttää samassa paikassa, missä kaksi aiempaakin ovat maailmaan tulleet. :heart: :heart:

Mulla on jotenkin, taas, kauheen epävarma olo kaiken suhteen :ashamed: Tuntuu, että oireetkin ovat vähentyneet tässä päivinä muutamina. Selkä edelleen kipee, kun kumartelee yms. mutta muuten ei hirveesti näitä "menkkajomotuksia" ole. Olen kyllä vältellyt fyysistä rasitusta, kuten nyt siivoilua yms. Tajusin nimittäin, että kun lauantaina pesin pari tuntii ikkunoita, niin kivut ja jomotus oli ihan kauheeta koko päivän. Piti pari kertaa para-maxia ottaa, että helpottui. Ja silloinhan myös sitä rusehtavaa vuotoo tuli muutaman kerran pyyhkiessä, ja kerran vielä sunnuntaina. Nyt ei sitte onneksi enää. Saattoi kyllä olla vaan kyse siitä, että menkkojen olis pitäny pahimmillaan juuri la-su olla. Vuodan aina 3 ekaa päivää kuin seula ja kivut on kovat.

Eilen huomasin, että alamaha on juuri häpykummun yläpuolelta kosketusarka. Nyt ei taas ole :/ Mikähän lie sekin ollu.. Niin, ja mun linea negra- viivani, joka siis ylettyy aivan alavatsalta rintakehään, on jälleen tummunu ;) Itse asiassa huomasin sen tummuneen hieman jo ennen plussausta, mutta nyt ihan selkeesti. Viiva ei ole hävinnyt kokonaan sitten esikoisen raskauden, jolloin se ilmaantu. Ja jälleen se ylettyy koko vatsan yli, kuten tytöiltä kuuluukin. Joten, tyttönenköhän se taas... ;)

Eipä muuta kuin päivänjatkoja vesisateesta :p Peikot kauheessa räkätaudissa, joten jälleen menee päivä täälä sisällä. Tylsää..
 
suurperheellinen
Hih,Kahdenemo-mulla on 4 tyttöä ja vain esikoisen kanssa tuli tuo linea negra..jotta voihan se olla että sull tulee aina se raskauden yht.,aika aikasin on kyllä ilmestyny,minkä ikäset sulla olikaan aiemmat muksut =)
 
Nonii, uus pino saatu aikaseksi. Mulla sairaalana OYS.

Tänään on saanu jo puhallella ku on meinannu olla paha olo. Lisää vai..:) On se kumma kuinka sitä näin ottaa, en ois kyllä koskaa uskonut sitä että näin sitä oloa odotan. Mä ajattelin ens viikolla soitella yksityiselle ja varailla varhaisultraa. Oulussa kun ei ole kuin se rakenneultra. Sitten jos sen jälkee varailis neuvola-aikaa:)
 
Kahdenemo: Mulla on tuo lineanegra reippaasti navan yli ja minun esikoinen on poika. :D Taitaa olla aivan urbaani legenda se, että tyttö viiva olis navan yli.
Niin ja mun viiva on ollut tuossa elokuun synnytyksen jälkeenkin joskin haaleampana. Nyt on jo navanympärys vähän tummempi ja viivan navan yläpuolella oleva osa on jo vähän tummunut. :) Ja mulla vasta 4+3. <br><br>
 
Mulle vois vielä lisätä perään KOKS sairaalaks. Tänään oli pakko vielä tehä yks testi,ihan vaan omaks mielenrauhaks, no selvä viivahan siihen piirtys,kaipa se on uskottava et meille vois vihdoinki tulla toinen suloisuus :heart:
 
nuuskis
hipuli hei, tänne ponkasen minäkin ja lasketuksi ajaksi sain 2.1. ja Jorviin taidan mennä jos huolivat. Toinen on tulossa ja silleen. Tänään on alkanut tämä pahaolo ihan urakalla ja koko ajan pitää syödä jotain pientä, makeaa ei tee yhtään mieli, EI TODELLAKAAN NORMAALIA, ja suolakeksit tuntuvat jälleen hyvältä vaihtoehdolta. Kauhulla odotan että mennäänkö samaan malliin kuin ekan kanssa, en voinut hampaita pestä kun heti oksensin. Muuten olo oli ihan jees. No ehkäpä tämä tästä vielä iloksi muuttuu :LOL: :LOL: :LOL: tuo olo ainakin....
 
miumau harmaana
Ooooh, onpas meillä uusi hieno pino B)

Olen taas ihan vaan pikasesti täällä piipahtamassa. Listan päivittäjälle terveisiä, että minulla synnytyssairaala tulisi olemaan TAYS, et jos lisäät listaan, kiitti :)

Soittelin tänään neuvolaan, en vaan vielä saanut aikaa, kun ollaan muuttamassa kuun lopussa ja omalääkäri alue vaihtuu ja sitä myöten myös neuvolan täti ja tämä uusi täti ei ollu tänään paikalla, joten soittoa odotellessa... Sen verran sain selville, että täällä ultrataan ensimmäisen kerran rv 11-12 ja tuota ennen on siis jo yksi neuvolakäynti rv8-9, jossa tarkastetaan vain yleistä terveydentilaa. Minkäslaisia käytäntöjä muualla?

Uusia oireitakin on ilmaantunut; eilisestä asti nännit/nännipihat kipeet. Tänään alko kuvotus. Sellanen möykky tuolla ihan ylävatsassa parin tunnin ajan aamupäivällä. Voi kunpa se ei siitä pahenis...Inhoan oksentamista! :x Näin ensikertalaisena tuli aika yllätyksenä, että tuo pahoinvointi alkaa näin pian! Kuvittelin että joskus parin kuukauden paikkeilla. Onko kukaan muu saanu vatsaoireita?? Mulla kun on ollu vatsa parin viikon ajan vaihtelevasti sekasin ja tänään on sattunut ihan oikeesti vatsaan (ei suoleen...) inhottavasti nipistää ja polttaa.

Mutta nyt pesulle ja nukkumaan. Mukavaa loppuviikkoa!
 
vuodenvaihteen vauva
Avasin uuden MSN-yhteisön vuodenvaihteessa 2007-2008 vauvan saville äideille! Jättäkää jäsenhakemus! Siellä on varmasti paljon mukavampi vaihtaa kuulumisa!!
http://fi.msnusers.com/Vuodenvaihteenvauvelit
 
kahdenemo
Huomenia!!
Ihan hyvä olo täällä, ei siis vieläkään ole yökötys alkanut..Ihan hullu oon kun sitä ootan, ja varmasti itteni kiroan, kunhan(jos) se oksentelu alkaa :LOL: Tosin, voihan siinä käydä niinkin ettei tässä raskaudessa oireita kummemmin ole. Esikosta kun oksensin ihan loppuun asti, kakkosesta yökötys loppui n.10 viikon paikkeille, joten saapa nähä. Mutta eipähän se paha olo vielä näin aikaisin kummastakaan alkanu, vasta jotain 7 viikolla, että vielä olis reilu viikko armonaikaa ;)
Olis se vaan tosin kivempaa, jos olis jotain selkeitä oireita. Tuntuis, et olis tiineenä :D Väsymys ja rintojen arkuus kun ei oikein erikoiselta tunnu. Kahden pienen äitinä väsymys on muutenkin arkipäivää ja tissitkin elävät aina omaa elämäänsä, milloin enemmän milloin vähemmän..

Suurperheellinen; joo, en minä oikeesti uskokaan tohon viivan pituuteen ja sukupuoleen. Itseasiassa nyt on alkanu tuntumaan pojalle, ja mun tunne on kaksi kertaa osunu oikeeseen. Meillähän on 2v7kk ja 1v2kk ikäiset tytöt :heart: Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin kyllä minä sen pikkuveljen tytöille haluaisin ;) , mutta tyttö on tietysti ihan yhtä rakastettu ja toivottu, ymmärrätte varmaan.

Minäkin se eilen vielä yhden testi kävin ostamassa :ashamed: Ihan oli pakko nähä se viiva vielä kerran. Ja heti piirtyi viiva, yhtä vahvana kuin kontrolliviivakin. Joten hei, RASKAANA ollaan :LOL:
En kyllä edes viittiny isille kertoo.. :whistle:

Mutta nyt lähetään liikenteeseen. Hyvää raskauspäivää kaikille :wave:
T:kahdenemo ja masukki rv 4+6
 
Amira-78
Huomenia.

Nytköhän se alkoi? Roskis ja jääkaappi haisee ihan hirveiltä. Kahvi etoo ja juomajogurtti maistuu ihan "#%&£@lta :x .

Pitää vai yrittää ajatella, että niin kauan kun tältä tuntuu, asiat on ihan hyvin.

-A- rv 5+1 *ja alkanut pahoinvointi*
 
Täällä on nää aamut eniten oireettomampia, mitä nyt masua vähän vihloo jne. Koko ajan pelkää, että menkat alkaa siltikin. valkkari on vasta oikeastaan nyt alkanut lisääntymään. Voi hitsin pitsi. No ei voi huokaista vasta kun nyytti on kainalossa. Mulla vielä tuo raskaushepatoosi tausta niin loppuaikana murehditaan sitten sitä jos se taas ilmaantuu. :\| Mo olipas negatiivista. :p

No kuitenkin sellaista ihan pientä etovaa oloa on ajoittain. Mä niin toivon, että tulis jo paljon oireita niin ei tarttis niin miettiä. Pelkään, että nää nykyisetkin katoaa ja kun mä ajattelin etten menis ollenkaan alkuraskauden ultraan kun meille tarjotaan nuo np ja rakenneultra. Mitähän se muuten maksaa. Taitaa tietenkin olla paikkakunta kohtaista...?

Lellu
 
Amira-78
Ja tässä hieman runoutta - varsinkin kaikille niille, joiden kotoa lapsia jo löytyy :) .
Olin säästelly tätä mailiarkistossa monia vuosia, nyt tämä vihdoin on ajankohtainen ;)

"ÄIDIN VATSASSA ON TALO

Äidin vatsassa on talo, jossa kasvaa vauva uus.
Pikkusisko vaiko veli,
se on vielä salaisuus.

Sain kuulemma myös minä
siellä kerran asustaa.
Taisin olla tosi pieni
kun en muista ollenkaan.

Isä tietää, että siellä talossa on mukavaa.
Neuvolassa TV:n kautta
hän sai sinne kurkistaa.

Ilman kalusteita joutuu vauva toimeen tulemaan,
vaan muuten vatsatalossa on lämmintä ja ihanaa.

Siellä vauva leikkii, kasvaa,
paljon tilaa tarvitsee.
Siksi äidin vatsatalo joka päivä laajenee.

Myös ruoka tärkeätä on, se vauvaa vahvistaa.
Kun äiti syö, niin jotenkin myös vauva ruokaa saa.

Sen lempiruoat tosin aika kummalliset on.
Vaan ihmeen hyvin äiti syö tuon oudon ravinnon.

Minä annan äidin levätä, en henno herättää.,
jos joskus kesken leikin uni hänet yllättää.

Joskus vauva voimat vie ja äiti sairastaa.
Ei ihme, että pahoin voi kun talon kantaa saa!

Vaikka talo onkin hieno, sitä voisi parantaa,
jos seinälle tai kattoon saisi pari ikkunaa!

Niin paljon pikkuveljelle jo näyttää haluaisin;
lelut esittelisin ja leikit opettaisin.

Minä kerron: "Tykkään susta!"
läpi äidin jumpperin.
Vaan aika yksisuuntainen on vatsan puhelin.

Tiedän, että mielellään vauva kuulee isoveikkaa,
niin kovasti se potkii ja heittää kuperkeikkaa.

Tahtoisin jo tavata tämän vauvaolennon.
Vaan isä sanoo: "Malttia, se ovi ahdas on."

Sai äiti viimein vauvan valmiiksi,
jo näin tuon salaisuuden!
Jäi vauvan talo tyhjilleen.
KUNNES ÄITI TEKEE UUDEN!

-Giles Andreae & Vanessa Cabban-"

-A-
 
Amira, olipa ihana runo, pitää sitten pojille lukea sitä kunhan saadaa varmuus että masussa tällä kertaa jaksaa joku kasvaa loppuun saakka.

Mulla välillä, varsinki aamulla on tosi krapulainen olo, mikään ei maistuis, mutta kun pikkusen saa syötyä niin helpottaa. Muuten tulee sitten aalloittain etovaa oloa. Väliin on ihan normi olo. Suurimmaksi osaksi tuntuu kuin ois iso pala kurkussa ja saa hengitellä syvään ja huokailla:) Ja väsyttää ihan mahottomasti. Kunnon pahoinvointia odotan kanssa pelonsekaisin tuntein, entä jos sitä ei tulekaan:(. Mutta toivotaan vain nyt parasta!

Saaru rv5+5
 
Mulla myös tuo krapulainen olo kuvaa ehkä eniten olotilaa.

Me äsken ostettiin vielä Apteekin oma testi joka on ollut luotettava ja päiväpissasta tasavahvat viivat siinä on joten eiköhän tää testailu lopu tähän. :D Esikoisesta en saanut koskaan tasavahvoja viivoja.

Voi vitjat menee aika hitaasti. Ihana näistä ensiviikoistakin on nauttia. Nyt en pelkää niin paljon kuin esikoista odottaessa. On muuten aika outoa kun tuo poika on vielä ihan vauva (vajaa 9kk), että uusi vauva on jo tulossa. :whistle: B) Saas nähdä mitä tutut ja lähisuku asiasta tuumaa. Mullehan se on ihan sama, mutta kyllä sitä vähän jännittää miten asiaan reagoidaan. Pääasia kuitenkin, että meille asia on enemmän kuin ok ja sopii tähän elämän tilanteeseen. :)

Mun pitää tänään mennä parturiin. On niin väsy ettei yhtään huvittais.
:p Mua on alkanut taas väsyttämään päivälläkin. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 07:00 suurperheellinen kirjoitti:
Lellu1..ootahan kun 'saat' kertoa viidennen lapsen odotuksesta :LOL: !Mummolle mainitsin.niin se kommentoi että 'ootteko liittyneet johonkin lahkoon' :headwall:
:LOL:

Ihanaa kun joku tekee/saa useampia lapsia. Itsellä haaveissä 4. Tään seuraavan jälkeen pidetään muutaman vuoden taukoa ja sitten kun on joskus oma koti niin sitten taas haaveillaan vauvasta. :D

Veikkaan kyllä, että tää mun vauvakuumeilu on kroonista. sitä on ollut aivan teinistä asti eikä ole helpottanut edes vauvan syntymän jälkeen. :kieh:

Lellu rv4+5 :heart: (lähtee tästä kyttäämääm kuumeilupuolelle mahdollisia uusia pinolaisia. :D )
 
hei kaikille... :wave:
mahtuuko mukaan pinoilemaan? plussaa tuli testiin ja la olis ekojen laskujen perusteella 11.1.08.

esikoista siis odotellaan,takana 4km,joten kovin varovasti aloitan tämän pinoilun ja muun... :/ viikko ja taitaa nyt olla sit huimat 4+ joten vielä ei tuuletella...

että näin tänne...
 
jaaha, olen siis taas raskaana B) Eilen testi näytti plussaa, mutta kyllä mä raskautta epäilin jo viime viikolla, kun hajut alkoivat etoa, ruoka alkoi taas maistua useammin ja housut alkoivat puristaa.. niin, meillä kolme tyttöä ennestään ja veikkaampa, että tästäkin tyttö tulee, jos kaikki loppuun asti menee hyvin. Laskurin mukaan la. olis 5pv
 

Yhteistyössä