?? TAMMIKUU 2008 ??

Moi!

Lellu: Joo niin se vaan on, että noin "vanaha" akka jo olen (hih). No et ole ainoa, joka on luullut mua nuoremmaksi. Täytynee ottaa kohteliaisuutena. Ja mieleltäni olen ehkä 15v. tasolla... :LOL:
Muistelen, että jossain kirjoittelit, että haaveilet 4:stä lapsesta. Meillä saapi jäädä tähän kahteen kun alkaa tuota ikääkin jo olemaan (vaan ei sitä mikään ihan ikäloppu ole vielä, mut kuiteskin). Ehkä siksikin haluttiin nämä lapset tähän peräjälkeen. Ja eipä tarvii mennä välillä töihin kun oisin muuten mennyt hoitovapaaltani ens tammikuun alussa. Saapahan sitten vähän parempaa rahnaakin kun palaa äitiys(=vanhempain-)päivärahalle. Ja nyt kun alkaa tuo rakennusprojektikin, niin vois olla aika rankkaa käydä töis samalla, lapsi hoidossa jne. jne... No, kukin tavallaan. Ai niin,mun neuvolaäti on H.L., joka on aivan ihana! Tiedän kyllä S.L.:nkin (ollut mulla joissain jutuissa mukana) ja on kans mahtava! TSEMPPIÄ TÖIHIN SULLE!!!

Tänään mua jännitti ekassa neuvolassa. Ensinnäkin, inhoan verenpaineen mittausta ja verikokeen ottoa (vaikka itselläkin pari hoitoalan koulutusta)! RR nousee aina jännityksessä, tänään oli 130/84. Hb oli 132, joka oli yllättävän hyvä, sillä luulin sen jo laskeneen väsymykseni perusteella. Ens viikolla meen seerumiseulaan ja sit varaan ajan np-ultraan. Seuraava neuvola (lääkäri-) on vasta Juhannuksen jälkeen.

Mä syön muuten tällä hetkellä ihan vaan MultiVitaa, sillä se sopii myös raskaana oleville eikä ole niin kallis kun MultiTabsin Raskausvitamiini. Tosin MultiVita ei sisällä rautaa, mut jos Hb laskee, otan sit nestemäisen rautakuurin.

Viime viikonloppuna oli työkaverin häät. Siellä parit työkaverit epäili jo, että olen raskaana kun kaippa se mahapömppö sen verran jo näkyi. Ja kun kuskinakin olin (yleensä en tapaa olla kuin suin, hehe). En myöntänyt, vaan vaihdoin puheen aihetta. Täytynee kohta tunnustaa...ja kohtahan se näkyykin jo selvemmin. Eipä tätä taida kovain kauaa jaksaa salailla, mut en nyt jaksa sitä kuulutellakaan. Ja menis nyt pian ne ekat 12 vkoa ohi! Niin ja tänään yks tuttu mies oli neuvolan odotustilassa puolisoansa odottamassa samaiselta käynniltä, joten kiinni jöin. Tiesin, että heille on tulossa vauva (eka), mut he ei vielä tienneet meidän juttua, vaikka täsmälleen sama laskettu aika. joo, näin se homma etenee...

No niin, viikonloppuja nyt vaan kaikille. Me lähdetään mökkeilemään!

 
Nyt on ensimmäinen neuvolakäynti takana ja kaikki hyvin! Sydänäänetkin kuului, arvaatkaa kuinka paljon helpottikaan mieltä taas =) . Oli sama neukkatäti kuin viimeksi ku km sain, niin tiesi tilanteen ja heti alkuu sitten ku alettiin juttelemaan se kysyi että haluanko kokeilla että kuuluuko äänet. Sitten saikin jatkaa hyvillä mielillä kaavakkeitten yms täyttöä. *niiiiin onnellinen*
Elikkäs nyt mennää 10+0
RR oli 106/62
Hb 130

Tänään vielä käyn ottamassa verikokeen seulaa varten, aiemmin en ole siellä käynyt, mutta nyt menen ku kerran varasin sen np-ultrankin nii se tukee sitten sen tulosta.
Lääkärin neukka onkin sitten jo 11.6, 11+3 (ainii ja neukka antoi lasketuksi ajaksi 28.12, mutta ei tarvitse vaihtaa, ku tokkopa syntyy ettes tänä vuonna :LOL: , mutta taidan laskee ite siten tuon neukan mukaan että helpompi seurata neukkakorttia...päivä sinne tai tänne :D )
Sitten viikon päästä se np-ultra ja rakenneultra varattiin elokuun alkuun:)

Tuliko taas sekavaa tekstiä, oon niin onnesta sekasin ettei tuu mitään tolkkua, kai jotain selkoa silti saapi:) Mukavaa viikonloppua kaikille!

Saaru ja pömppis 10+0
 
Täällä ollut parisen päivää hiljaista.. Työt mokomat häiritsevät harrastetoimintaa. Ihana viikonloppu jälleen tulossa.. Paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. Kaikkien peukut ja varpaat pystyyn meikäläisen ja "pötkön" ensimmäistä ultrakäyntiä varten, joka on (tadaa) tänään... Jipii. Kerroin juuri serkulleni, jolla ennestään jo kaksi ihanaa mukulaa. Voi sitä äimistystä. Minä kun meistä neljä vuotta vanhempana loin ensin hiukan uraa ja nyt vasta sitten vauvaa. Hänellä koulutus ja työt edessä vielä. Upeasti jaksaa nettilukiota käydä, vaikka mies, koti ja kaksi pientä muksua. Hän pärjää niin upeasti. Mutta joo, meikäläinen.. Mahakipuja :( , alaselkäkipuja :( , Eilen illalla töistä kävellessäni huomasin toden teolla masun pömpöttävän (turvostusta), olen hiukan pyöreä ja pehmeämuotoinen, joten en ole ainakaan aikaisemmin huomannut mitään pömpähtelyjä. Hei, en ole varmaa koskaan huomannut sanoa, että on tosi mukava kirjoitella tänne teille ja lukea teidän kirjoituksia ja tunteita. Itse en elämässäni muista milloin olisin ollut näin onnellinen ja tunteneen olevani juuri oikeassa paikassa. Vielä ei oikein kehtaisi mennä mihinkään mammajumppiin, kun "pötkön" kanssa ollaan vasta niin alussa.. Sitten lopussapäin voi jo esim. avoimeen päiväkotiin mennä tutustumaan. Seurakunnallakaan ei ole mitään "alkuraskauskerhoja". Siinä voisi olla ideaa.. Vai mitä muut olette mieltä? Mulla kun ei täällä suuressa kaupungissa pahemmin ole samassa tilanteessa olevia tuttuja, eikä pahoinvointia tms ole niin aika on töiden jälkeen joskus pitkä ja silloin turvaudun näihin sivuihin... Mutta kääk, nyt pitää alkaa siivoilemaan.. Miten tylsää ja lykkäämisen tekosyytkin ovat nyt jo käytetty. Pakko vaan ottaa imuri kauniiseen käteen :headwall: :) Kaikkea hyvää kaikille.. Kertoilen ultrasta sitten.. Ai niin 8+3 nyt. Aika menee vinhaan..
 
tsau. Täällä ei vieläkään kaksisesti mene. Olen edelleenkin vähän kipeenä ja väsymys on ihan mieletöntä. Neljä viikkoo menny ihan harakoille. Ekaks flunssan takia ja nyt sitten väsyttää vielä tämä raskauskin. Mä en siis jaksa tehdä yhtään mitään. Lääkekuuri loppuu tänään, ja tuntuu siltä, ettei sekään ole kunnolla vielä purrut. Pahoinvointia on myös, mutta ehkä ne inkiväärit vähän auttaa, sillä oksennella ei ole vähään aikaan tarvinnu. Niistää ja yskiä pitää siis edelleen, ja se lima yököttää kans. Ruokaa ei tee mieli, mutta syödä pitää. Ja laittaa viä muilleki ruokaa... VOi vali vali... :(
 
Mitä ootta mieltä..pitäskö meiänkin avata aina joka kuukaus uus viestiketju, jos vaikka laittaa aina vanhat ketjut/pinoilut eka sivulle linkkinä? Oisko se sitten pitemmän päälle aina nopeempaa kun sivut lisääntyy..
*Saaru ehrotteleepi* B)
 
eli tilasin sen kotidoppler laitteen ja totta kai oli pakko testailla.. :D sydän äänet siis sain tänään itsekseen kotona kuuluviin... ihana pikku jumputus, mutta eipä tuo kauaa kuulu kun menee pois alta koko ajan.. :D voi että on kuulkaa niiiiiiin helpottunut olo kun saa tarkistella asiaa kotona kaikessa rauhassa... suosittelen kaikille stressaajille todella lämpimästä.. hintaa tuli tupla ultraääni geelien kanssa tuolla paremmalla laitteella missä sykkeen näyttö niin 163.30? minusta toooodella ¨pieni hinta mielen rauhasta ja mieskin pääsee elävämmin tähän odotuksen mukaan... :heart: :heart:


että sellaista tänne tänään... oikein aurinkoista ja ihanaa viikonloppua kaikille tammikuisille.... :)

-Pikkupeikko85 ja "veikko" 8+0 :heart:
 
Nyt sitten piti oikein rekisteröityä ja nimimerkki oli tietty jo käytössä, niinpä vanha "onnellinen" ompi uusi "Onsku". Eilen oli yksityisellä ultra...siellä se pikkunen kölli ja sydän sykki ihanaisesti, mahtava tunne!!! Tosin pikkunen on nyt sitten pienempi ku menkoista laskien, joten la siirtyy suunnilleen viikolla eteenpäin, ellei enemmänkin, sehän varmistuu sitten np-ultrassa, mutta ei nyt vielä tosiaan lähetä muuttamaan ku ei varmaa tietoa kuitenkaan ole. Inhottavaa kun tuli lisää aikaa odottaa sitä kriittistä 12vkoa. Mites se taas menikään se km-riski...jos sydämen syke näkyy niin kai se pieneni edes jonkin verran???

Onsku + Pikkunen 10+0 (tai siis oikeesti vähempi...)
 
niin se minäkin sitten jouduin rekisteröitymään, johan oli ihan hommaa :LOL: :LOL:

Mulla alkoi viikon loma, tadaa, onneksi on luvattu oikein hyvää keliä ainakin alkuviikoksi =) B) Maanantaina on eka neuvola, ja sitten ollaan taas viisaampia. Mieleni minun tekisi varata aika yksityiselle ultraan, mutta katsotaan saanko aikaiseksi :headwall: :headwall:

Ja voi kun tekisi mieli tuoretta ruisleipää ja paistettuja kananmunia.....kukas muu ne munat paistaisi kuin itse :kieh: :kieh: No ei pidä valittaa, saa ainakin sellaista pöperöä kuin itse haluaa :LOL: :LOL:

Mutta nyt mä pongahdan tuonne telkkarin ääreen hetkeksi, ennenkuin nukkumatti vie. Meidän herätyskello heräsi tänään neljältä :headwall: :kieh:

Onko kellään muulla sektiohaavaa?? Onko se ollut kipeä? Itselläni on välillä tosi kipeä, kuinkahan kipeäksi se tulee???


Nuuskis ja takakiree 9+jotain
 
Sallu tai muutkin kysyisin tuosta seerumiseulasta, kun luultavasti sinne menen minäkin, kun kunta sen kerran tarjoaa. Niin eli kertokaahan siitä; verikoe otetaan miten paljon ennen np-ultraa? Ja saako sen tarkemman luvun sitten np-ultran yhteydessä?Ja jos siis luku on riskirajoilla niin silloin on mahdollista mennä lapsivesipunktioon? Tämä on minulle ihan uusi juttu, kun esikon aikaan kävin ainostaan np-ultrassa.

Saaru tuo voisi olla ihan hyvä idea tehdä omat kuukausipinot, jos meitä tosiaan on yli 70 niin eiköhän tekstiäkin kerry! =)


(.) pahoinvointi jatkuu, oliko joku kokeillut niitä inkivääri tabuja? onko ollut hyötyä? Miten niitä otetaan; silloin kun on paha olo vai ennalta vai säännöllisesti kerran päivässä?

On muuten aika erilaiset nämä sivut, kiva kun tässä näkee yläpuolella kirjoittaessa muitten tekstejä niin ei tarvitse muistaa kaikkea!
Mukavaa on minustakin käydä täällä lukemassa ja kertoilemassa omista oloista, tärkeäksi on tainnut jo tulla! Ihana olisi muuten se kotidoppleri, mutten taida raaskia ostaa..

iita 7+4
 
Moikka!

Minut voi sitten poistaa tammikuisten listalta (siis Sanna3). Tänään oli kaavinta, kolmas keskenmeno sitten peräkkäin. Pääsen onneksi mukaan tutkimukseen, jossa yritetään selvittää mahdollista syytä näihin toistuviin keskenmenoihin.

Teille muille paljon vauvaliimaa ja jaksamista!
 
Pahoittelut Sanna75 :hug: Tuo on se meidän kaikkien pahin pelko ilmeisesti vielä tällä hetkellä..

Aloitin itsekin tänään inkivääritabujen syönnin, jos niistä olisi jotain hyötyä. Ei oksu vielä lennä, mutta tämä jatkuva etominen saa mut aivan toimintakyvyttömäksi.. En tiiä sitten olenko jotenkin yliherkkä, mutta en pysty juuri muuta kun makoilla ja työntää nassuun raikasta tai suolaista jatkuvalla syötöllä. :x
 
Pahoittelut myös täältä sinulle Sanna75. :|
Minä porskuttelen vasta viikolla 6... Aivan syntisen hitaasti kuluu päivät. Onneksi huomenna alkaa kesäloma!!! (olen töissä koulussa). On niin hurjasti tekemistä lomalle, että aikakin kuluu varmasti nopeaa. Ja nuo pikkuisännät (kohta 4v. ja 2v.) pitää huolen, ettei äipän tarvitse tyhjänpanttina istuskella.
Mulle iski tuossa äsken valkosipulihimo... Melkein teki mieli syödä kynsikaupalla pelkästään, mutta maltoin sentään laittaa edes leivän päälle. Aivan outoa. Ei mulla edellisten kanssa ollut mielihaluja... Olisikohan nyt tyttö tulossa ;)
 
Heips!

Aika menee aivan liian nopeasti... kriisi tuli, kun sivujen ulkoasu oli muuttunut, eikä mennyt enää "vanhasta muistista".. Pöh! Mukava on tosiaankin lukea tämän pinon juttuja, kun vielä kirjoittelullekin löytyisi aikaa =) .

(.) repäisykipuja ajoittain ja etovaa oloa. Illalla turvotusta mahassa. Kaikkea raikasta tekee mieli, kurkku on hyvää ja maukasta :) ! Salmiakkiakin tekisi kovasti mieli, joskus annan itselleni luvan herkutella... Aloitin kesätyöt dementiavuodeosastolla, työ on fyysisesti raskasta, paljon siirtoja ja nostoja. Onneksi maha ei ole vielä tiellä... Keskenmeno pelottaa täälläkin. Pakko yrittää ajatella, että se tulee pois jos on tullakseen. Neuvola 11.6. ja terkka lupas kokeilla ultrata. En malttaisi odottaa :p !

Onneksi nyt on viikonloppu vapaa! Nautitaan lämmöstä ja auringon paisteesta, mukavaa viikonloppua!

-Kirppu 7+1-

Lellu: se laskettu aika taitaa tosiaankin olla 17.1..... muutatko kun ehdit, kiitos =) !
 
Iita82
Mulle tänään neukassa sanoivat että verikoe otetaan rv 9-11+6 välillä ja kannattaa otattaa se ainaki viikkoa ennen np-ultraa,jotta kerkeää saada vastaukset mukaan sinne. Ultrantekijälle on hyvä olla mukana se tulos, se voi sitten laskea todennäköisyydet yms paremmin kun on molemmat tulokset: verikoe ja ultraus:)
Mä kävin tänään antamassa verikokeen ja viikon päästä saa varmaa hakea neukasta tulokset lapulla kotiin. Ja jos tuloksessa on jotain ne itse soittavat perinnöllisyyspolita kotiin silloin viikon päästä. Ja silloin voi itse valita meneekö jatkotutkimuksiin, joita on lapsivesipuktio, istukkanäyte (joissa pieni keskenmenoriski) sekä sitten np-ultra. Mutta noissa punktioissa tulos on sitten 100% varma. koska siinä saadaan suoraan kromosomit yms tarvittavat tiedot. Toivotaan ettei kenenkää tarvitsen niin pitkälle mennä.
 
Oih, mikä olo!!!
Väsyttää ja Palelee koko ajan. oksettaa edelleen aamuisin ja iltapäivällä taas alkaa 16 ja jatkuu sänkyyn asti! Onkohan normaalia että olis niitä kiinnittymiskipuja jo näillä viikoilla navan korkeudella ???? siis Viikkoja vasta 6+!
Kertokaa PLIIS!
vai joko tässä kaksosia tehhään!
Onko teillä kokemuksia???
(tyhmä kysymys, on varmaan) :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Mitä ootta mieltä..pitäskö meiänkin avata aina joka kuukaus uus viestiketju, jos vaikka laittaa aina vanhat ketjut/pinoilut eka sivulle linkkinä? Oisko se sitten pitemmän päälle aina nopeempaa kun sivut lisääntyy..
*Saaru ehrotteleepi* B)
Mä tuossa myös mietin asiaa aikaisemmin. Mietin myös sitä josko joku muu aloittais sen ja kopiois tuon listan ja päivittelis sitä. Mä aloitan maanantaina työt joten mua ei täällä hirveän usein täällä nyt näy ellen sitten illalla availe konetta.

Löytyiskö halukkaita listan tekoon ja aloittamaan uutta pinoa kesäkuulle jos semmoinen päätetään perustaa. Sitähän vois sitten tarvittaessa vaihtaa vaikka joka kuu.

Onnea mukavista ultra kuulumisista!!!!

Pikkupeikko: Mä en uskaltais ostaa sitä konetta kun tulisin sen kanssa varmaan ihan heikko hermoiseksi. :whistle: JAtkuvasti olisin metsästämässä ääniä. :D

Lellu1 rv8+6

 
Helou helou... näin kotikonstein mitattuna laskettu aika olis tammikuun 8 ja synnytyspaikkana TYKS ja minun neljäs lapsi =)) Eka neuvola on vasta tiistaina joten sit ois sen suhteen enemmän tietoo...

Mulla kanssa väliin katoo kaikki oireet, mut tissit pirut on hirveen kipeet koko ajan...
 
Nyt on sitten palattu takaisin kotiin melkein viikon matkalta. Onneksi kaikki meni hyvin, enkä pudonnut hevosen selästä :) . Pahoinvointia / huono oloa ollut jo muutaman päivän, mutta ainakaan vielä ei ole tarvinnut oksentaa. Monet hajut ja ruuat kyllä etovat aikalailla. Innolla odotan mihinkä suuntaan tilanne muuttuu :whistle: . Meillä on varattuna alkuraskauden ultra tulevalle keskiviikolle yksityiseltä, nyt tuntuu aika menevän vain liian hitaasti eteenpäin :eek:

Afu ja "toistaiseksi nimetön projekti" rv 6+5
 

Yhteistyössä