*Tammikuu2008*HEINÄKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piti ihan ite tarkistaa vanhoista neukkakorteista et millon se lääkärikäynti on. Rv 28-29 ollu aikasemmissa raskauksissa.
Katja87 ai, aika jännää et ei yhtää lääkärikäyntiä :/ Meillä täälä Oulussa on 3, alku- keski ja loppuraskaudesta.

Saaru:
Oih, ihanalta kuulosti Lizardusen lomakuulumiset.
Täällä pääsärky vaivannu jo monta yötä ja päivää. Yöllä kauhiaa ahinaa, monta kertaan herään, onneksi saan unen aika nopeeta uudestaan, mutta inhottavia katkoja tulee. Jos yö menee huonosti niin sitten on vaikeea aamulla ja päivällä. Nyt on ollu melko pahantuulista emäntää koko viikonlopun. Päikkäreillä oon kuitenki koittanu paikkailla mutta pääsärky on vaa jatkunu. Tänään onneksi on ollu parempi. Kuhan vaan etes pikkuset unoset saa otettua enne ku töihin taas menee niin ei iske sielläkää sitten päälle. Verenpaineekin mittasin et johtuisko siitä, mut aika hyvä seki oli 110/64 , hemppa pitäs tarkistaa, mut se kai tarkistetaan seuraavassa neukassa, joka on varmaan tässä parin viikon sisään. Mihin aikaa se toinen lääkäri käynti sijoittukaan?

Ainii ja kuu taas vaihtuu, tehdäänkö taas uus pino vai mitä ootta mieltä? Haluaako joku muu aloittaa? Jos ei halukkaita ole niin voi minäkin kyllä jatkaa. Päivittelemistäkää ei enää niin paljona ole.

Saaru ja Möhis 18+3

katja87 kirjoitti:
Kyselit tuosta toisesta lääkärissä käynnistä, niin jännä asia sekin, kun täällä meillä päin ei ole raskauden aikana yhtään lääkärissä käyntiä. Eli vaihtelee sekin näköjään aikapaljon paikkakunnittain.

nyt ei oikein ymmärrä?? siis miksei ole muka yhtää lääkäri käyntiä? ethän sä ole oikeutettu äitiysetuuksii jos sua ei ääkäri tutki? näin mulle ainakin sanoivat...mie en tiiä onko mulla 2vaiko 3 lääkäri käyntiä... eka kuitenkin ollu jo, et kai se on toine nyt 20viikon jälkee...

täällä omassa navassa ei kummempia... väsymystä on esillä jatkuvasti.. mies on onneks ihanan auttavainen haluaa silitellä et uni tulis nopeesti ja kaikkee mahollista.. meillä oli edellisisssä raskauksissa vähän nkelmana et mies ei oikein sisäistäny raskautta ja sen tuloksena viiletti tuolla ympäriinsä kavereiden kans... :ashamed: nyt on hera ollu koko raskauden ihan erimaata.. onkohan tuo 2ollu liikenteessä kavereineen ja si juhannuksena otti mut oltii mun sukulaisissa sillo yhdessä...

miten teillä muilla miehen käytös muuttunu raskauden myötä?? itse ovoin vaan sanoa et parempaa menee tuo tuleva isukki koko ajan... :D hänestä on tullu sellainen pehmo... :laugh: ja meillä mies on kovasti mahan kimpussa,silittelee ja juttelee nilla-olaville tuonne masuun... :D

mut tää nyt rupee kehittää jotain tekemistä... tylsyys iskee...

peikko ja nila-olavi 16+3 :heart:

Meillä mies käyttäytyy aika lailla samalla tavalla kuin ennenkin, kotitöihin osallistuu enemmän kuin ennen. Ollaan puhuttu miehen kanssa, että menee niitä menoja joita haluaa nyt (esim kavereiden polttarit, saunaillat sun muut vetkutukset), mutta sitten kun vauveli syntyy niin menemiset täytyy miettiä tarkkaan. Ei ole kyllä kauheasti mennyt sen jälkeen kun plussa saatiin, mutta tärkeintä kait on se että ollaan molemmat tyytyväisiä. Me ollaan muutenkin miehen kanssa sillai eriparia että miehellä pitää olla äksöniä ja mulle riittää vähempikin. Sitten vaan luovitaan, niin ei tule kelleen paha mieli.
Masua mies silittelee silloin kun luulee että mä nukun. Sitä kait jotenkin nolottaa höpistä Elvikselle, kun eihän se oikeasti vielä reagoi ääniin (mieskin tämän tietää), mutta kovasti sille vaan viimekin yönä höpötti. Musta on aika söpöä että tollai ujostelee, mutta kyllä se siitä varmaan vapautuu kun masu kasvaa kunnolla ja ukkokin tuntee Elviksen jumppailut. Alkuun mies höpötti raskaudesta koiralle ja nyt koirakin tietää raskaudesta kaiken tietämisen arvoisen.

Jossain oli muuten juttua siitä että reagoiko koira raskauteen, niin meillä ainakin koira käy tämän tästä haistelemassa masua. Ei ole tehnyt sitä koskaan aiemmin. Eli ilmeisemmin reagoi jotenkin. Hassua kun koira välillä tulee istumaan viereen ja laittaa tassun masun päälle ja tuijottaa tota mun makkaraa vaikka miten pitkään. Enkä siis ole kaverille tätä opettanut.

Neuvolalääkäristä sen verran, että meillä ainakin on 3 käyntiä ja tarvittaessa vähän enemmänkin. Hassua että siinäkin voi olla paikkakuntakohtaisia eroja.

Täällä tulee kohta vettä taivaan täydeltä ja jotain tekemistä pitäisi keksiä. Kuten Pikkupeikkokin sanoi, tylsyys iskee :p

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
Saaru:
Oih, ihanalta kuulosti Lizardusen lomakuulumiset.
Täällä pääsärky vaivannu jo monta yötä ja päivää. Yöllä kauhiaa ahinaa, monta kertaan herään, onneksi saan unen aika nopeeta uudestaan, mutta inhottavia katkoja tulee. Jos yö menee huonosti niin sitten on vaikeea aamulla ja päivällä. Nyt on ollu melko pahantuulista emäntää koko viikonlopun. Päikkäreillä oon kuitenki koittanu paikkailla mutta pääsärky on vaa jatkunu. Tänään onneksi on ollu parempi. Kuhan vaan etes pikkuset unoset saa otettua enne ku töihin taas menee niin ei iske sielläkää sitten päälle. Verenpaineekin mittasin et johtuisko siitä, mut aika hyvä seki oli 110/64 , hemppa pitäs tarkistaa, mut se kai tarkistetaan seuraavassa neukassa, joka on varmaan tässä parin viikon sisään. Mihin aikaa se toinen lääkäri käynti sijoittukaan?

Ainii ja kuu taas vaihtuu, tehdäänkö taas uus pino vai mitä ootta mieltä? Haluaako joku muu aloittaa? Jos ei halukkaita ole niin voi minäkin kyllä jatkaa. Päivittelemistäkää ei enää niin paljona ole.

Saaru ja Möhis 18+3

katja87 kirjoitti:
Kyselit tuosta toisesta lääkärissä käynnistä, niin jännä asia sekin, kun täällä meillä päin ei ole raskauden aikana yhtään lääkärissä käyntiä. Eli vaihtelee sekin näköjään aikapaljon paikkakunnittain.

nyt ei oikein ymmärrä?? siis miksei ole muka yhtää lääkäri käyntiä? ethän sä ole oikeutettu äitiysetuuksii jos sua ei ääkäri tutki? näin mulle ainakin sanoivat...mie en tiiä onko mulla 2vaiko 3 lääkäri käyntiä... eka kuitenkin ollu jo, et kai se on toine nyt 20viikon jälkee...

täällä omassa navassa ei kummempia... väsymystä on esillä jatkuvasti.. mies on onneks ihanan auttavainen haluaa silitellä et uni tulis nopeesti ja kaikkee mahollista.. meillä oli edellisisssä raskauksissa vähän nkelmana et mies ei oikein sisäistäny raskautta ja sen tuloksena viiletti tuolla ympäriinsä kavereiden kans... :ashamed: nyt on hera ollu koko raskauden ihan erimaata.. onkohan tuo 2ollu liikenteessä kavereineen ja si juhannuksena otti mut oltii mun sukulaisissa sillo yhdessä...

miten teillä muilla miehen käytös muuttunu raskauden myötä?? itse ovoin vaan sanoa et parempaa menee tuo tuleva isukki koko ajan... :D hänestä on tullu sellainen pehmo... :laugh: ja meillä mies on kovasti mahan kimpussa,silittelee ja juttelee nilla-olaville tuonne masuun... :D

mut tää nyt rupee kehittää jotain tekemistä... tylsyys iskee...

peikko ja nila-olavi 16+3 :heart:

Ensi neuvolakäynnillä saan raskaustodistuksen terveydenhoitajalta, ja tämän raskaustodistuksen kun on saanut niin olen oikeutettu hakemaan sitten niitä äitiysetuuksia, näin se terv.hoitaja sanoi viime käynnillä. Kaksi kertaa oon nyt käynyt neuvolassa, ja seuraava käynti on vkolla 22+4.

Paino: +350/vko
RR:121/67
B-Hb -
u-prot: +/-
u-gluk: -
Syke: ++ 158
Liikkeet: +

Näin taas täällä,kaikki hyvin paitsi et alkanu pari viikkoa sitten armottomat liitoskivut.Kaikki sattuu ja käveleminen erityisesti,ei ole kivaa!
Sydänäänet kuului hyvin ja vaavi potkiskeli kovasti menemään masussa :) vilkas kaveri kun on!
Tänään otettiin myös labrassa se Sikiön kaksoiskromosomiseulonta verikoe,toivottavasti ei ole mitään häikkää siinä sitten.

soittelin neuvolaan tuossa amusesta, ku tää väsymys muuttuu koko ajan vaan pahemmaks... |O neukku täti oli sit sitä mieltä et parempi mennä käymää et katotaa hemppaa ja jotain.. et jos johtus siitä.. ku mullahan on näköjää viimeks 6+ jotain viikolla se tsekattu... :| et jospa se onkin sitä... huomenna selvivää sit....

mua hiukan ihmetyttää et ei ole noita lääkäreitä kaikilla.. itelle tulis ainakin yli turvaton olo jos ei lääkärille pääsis olleskaa.. kai teilläkin lääkärille mennää katja87 jos jotain tutkimisen arvoista tai ongelmaa löyty?? meillä kirjoittaa ainakin lääkäri sen raskaus todistuksen... mut kai ne sit näin paljon eroaa toisistaa nää neuvoloiden käytännöt.. :/

ni ja sen unohin kysyä vielä et eikö teillä lääkäri tutki kohdun kaulan tilannetta,kohdun kasvua/asentoa tai mitää koko raskauden aikana?? ku mulla tutkittii se sillo alussa ja nyt taas seuraavalla käynnillä sit..

ni siinä tuo selvennys siis tulikin.. esim 14+0-14+6 on raskausviikko 15 ja 15+0-15+6 on sit rv 16 että näin.. toivottavasti tuli selvennys nyt selkeesti... :) etkö pikkugreippi ole uohon aijemmin törmänny? :/

noh kuiteeeski... täällä taas tänää taisteltu näiden prkleen liitoskipujen kans tai mitä lie ovatkaa... :kieh: kyllä on sit ihanaa... piristystä tuo et nuo vauvan liikkeet tuntuvat t odella selkeinä jo... :D oon leijunu koko ajan ku muuttu kaikki jotenki liikeiden myötä ni paljon todellisemmaks... :D :heart:

väsymys nostelee taas päätään, pitänee pyytää takistaa hemppa seuraavalla neuvola käynnillä ku oon ollu ihan kamalan väsy viime aikoina... mulla oli kyllä viimeks ku katottii ni yli 140 hemppa et sitä ei olekaa sit rv9 jälkee katsottu???? (kummallista??)

mut nyt syönti hommiin rupee taas huonoa oloa pukkaa ku on kamala nälkä...

peikko ja nilla-olavi 16+1 :heart:

pikkupeikko mä en vieläköön tajuu :ashamed: miks tommosii laskelmia tai juttuja on ees olemassa kun en tosiaankaan oo ikuna,ikuna moiseen törmännyt vaikka jo toinen raskaus :ashamed:

[/b]Lizardus [/b] Sikiön kaksoiskromosomiseulonta miksi moiseen jouduit????

täällä ihan hyvät kuulumiset.. :) onvaan vähän tuo akilesjänne vaivannut eilisestä asti että täytyy nilkuttaa,josko sitä huomenna varaisi lääkärille ajan..pitäs tuolla asuntotoimistossakin käydä niin sais ton asunnon haun taas vireille,jos vaikka tulis joku kiva kämppä :)
muta kerrottavaa ei oikeen oo..

aniin ja pikkupeikko vielä kyseli että mites miehet on suhtautunu.. meillä ihan hyvin mutta vaikkaan että kun alkaa toi masu vähän enemmän kasvaa ja niitä liikkeitä tuntee niin on toi meitin mies enemmän mukana.. :) kyllä se masua välillä silittelee ja pitää kättä päällä mutta vois se sitä enemmänkin tehä,oottelen vaan niitä potkuja niin alkaa sekin enemmän innostumaan

nasu masuasukki ihaa 15+3

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
ni ja sen unohin kysyä vielä et eikö teillä lääkäri tutki kohdun kaulan tilannetta,kohdun kasvua/asentoa tai mitää koko raskauden aikana?? ku mulla tutkittii se sillo alussa ja nyt taas seuraavalla käynnillä sit..

No ei tutki, kun ei tee lääkäri mitään tutkimuksia koko raskauden aikana. Normaaliraskaudessa siis, kyllä varmaan jos jotain poikkeavaa raskaudessa, niin sitten. Kohdun kasvua mittaili vaan terkkari masun päältä viimeksi.

Hyvältä näytti kaikki, vaavin sydän sykki kovasti 150 luokkaa ja kohtu tuntui hyvältä, ens kerralla sitten mitataan se kohdun pohjan korkeus. Verenpaine hyvä, hemppa oli sit laskenu 133 -118, jotta antoi sitten rautapurkin käteen ja sanoi että otappa siitä pari kertaa viikossa aluksi, lasku oli aika roima kuukaudessa kuulemma, mutta ei mitenkään huono raskaana olevalle tuo lukema. Ja myös neuvoi apteekkiin vitamiiniostoksille.. Turvotusta oli pikkasen juu, näytin kuulemma ihan just raskaana olevalta, käski lopettaa murehtimisen ja nyt sitten nautitaan. Tämä terkkari on sitten todella mukava, ja tulee ihan turvallinen ja varma olo, selittää asiat hyvin ja kyselee kovasti. Jeps mutta nyt jäätelölle ja nauttimaan.

Niin ja miehen käytöksestä sen verran, että ihan ihana on ollut, tollainen aika rento, kun ite ressaan joka asiasta, ni tää on sit vähän rauhallisempi, silittelee kovasti ja on ymmärtäväinen itkukohtauksissakin =) Ei mee mitenkään erityisemmin nyt kuin ennenkään, siis baareissa summuissa, muutenkin on koti-ihminen aika pitkälti.

Masunkasvua kaikille kovasti

pullanmuru ja baby-mäx 16+3

No nyt on täälläkin sitten hukattu liikkeet |O . Luin että sitä on ollut liikkeellä mutta itse en ole edellisissä raskauksissa törmännyt tähän :| Toiv. kaikki silti on ok, kun tuntuu että vähän nipisteleekin jostain(voi silti olla että vika on korvien välissä). Kovasti on myös tunteet herkässä kun yks päivä ajoin kirkon ohi ja näin häävieraita niin jo kollotin :laugh:
Meillä ei mies sen kummemmin suhtaudu paitsi yöllä tunsin kun piteli masuani ;)

Kiitos osanotoista ja myötätunnosta :hug:

Pikkupeikko85
löysi mut ja Stoppiksen jo tuolta keskenmenon jälkeen kuumeilevista niin muistin sen ansiosta tulla kiittämään teitä! Kiitos siis Pikkupeikolle muistamisesta! Lääkkeellinen tyhjennys nyt menossa tuulimunan poistamiseksi ja ajatukset ja toiveet uudessa raskaudessa (ei siis toki vielä vähään aikaan yritetä) eli siinä mielessä olosuhteisiin nähden ihan ok olo.

Mukavaa ja onnellista odotusta teille kaikille!

Huomenta Mammat!

Täällä on mietitty kovasti edelleenkin niitä vauvan liikkeitä ja tunne siitä että olen kuvitellut kaiken on vain voimistunut.
Tänään pitäisi käydä viemässä pissanäyte terkkarille ja iltapäivällä soitella terveydenhoitajalle jotta onko tulehdusta. Eilen kun terkkari soitti ja pyysi tuomaan uuden näytteen (edellisessä sekaflooraa, muttei selvää bakteeritulehdusta) en tajunnut kysyä mieltä vaivaavia asioita.

Onko teillä kokemusta siitä, että ottavatko neuvolaan ylimääräisen tarkistukseen? Muo on kovasti ruvennut vaivaamaan niiden sydänäänien kuulumattomuus. Viimeviikolla (rv 14+5) sydänääniä ei kuulunut eikä doppler löytänyt myöskään vauvan pulssia, joten jotenkin tuntuisi että vielä kahden viikon odotus uuteen yritykseen on henkistä piinaa. Ja koska mulla on kovasti taipumusta kaikenlaiseen stressailuun ja välillä jopa ylireagointiin (myönnän ihan auliisti ja rehellisesti), niin uskon olevani pian ihan pistoksissa asiasta.
Useimmiltahan sydänäänet saadaan kuuluviin dopplerilla jo paljon aikaisemmin.
Meidän neuvolan terveydenhoitaja on valmistunut vasta viime keväänä, joten kokemattomuuskin saattaa asiaan vaikuttaa (vaikka tädillä siis 3 omaa lasta eikä ole mitenkään nuori)...

Onpas mulla taas pohdinnat.

t: pötkylä ja pikkuElvis 15+5

Ai niin löysin netistä aivan sairaan suloisia vaatteita pienille ihmisille (ei ihan vastasyntyneille) käykää kurkkaamassa ketä kiinnostaa

http://www.pikkuhiirentalo.fi/Suomeksi/Etusivu

sieltä kurkatkaa tinttu tuotteet. Ihania.

Pötkylä Varmasti ottavat ylimääräiselle käynnille, että koitetaan kuunnella sydänääniä. Pyydä samalla kun viet pissanäytteet et kokeilevat. Mä silloin ku kirjoitit ettei kuulunut ääniä niin, mietin että ihmeen rauhallisesti oot ottanu kun niitä sydänääniä ei kuulunut viime neukassa. Mä olin ihan helisemässä ja itkin heti neukassa kun viime syksynä rv13+1 ei ääniä saatu. Menin suoraa neukasta yksityiselle ultraa ja mun kohdalla oli ikäviä uutisia. Mutta mä toivon sulle sydämeni pohjasta parempia uutisia! Samalla nyt pyydät että kuuntelee kun kerran menet käymään siellä, pääset itekkin stressistä!

(.)
Oih voi, mikä herätys! Ihanat liitoskivut vaa kovenee(mutta ei vielä mitään järkyttäviä) ja nyt alko issiassa jumittaa :kieh: Oikeen pakaran alla jumittaa, vielä kuiten jalka pitää, mutta kauhia pistos tuntuu koko ajan. Kun tämän viikon kestäis, niin pääsis lomalle huilaan.

Kukaan ei nyt kommentoinut uuden pinon laittamisesta??

Saaru ja Möhis 18+4 (ultraan enää tasan viikko)

Heippa,

Päikkäreiltä nousin kun naapurin tyttö kiljui kun kiljukaula rapussa?? Väsyttää tänään kun viime yönä tuli kurkkukipu takaisin?? Siis hohojaa tätä tautia, vois jo hellittää.

Pötkylä! Ymmärän hyvin tunteen, koska itsekin aloin (vaikkein yleensä helposti stressaa) hermostumaan viime viikolla kun oli niin hiljaista vauvalla. Mutta tosiaan nyt menen 16+ viikolla ja niin kun useat totesi tuli liikkeet takaisin selkeimpinä näillä viikoilla! Eli toivotaan että sinullakin ensi viikolla tulee takaisin liikkeet. ...mullakaan ei ole muuten kuunneltu sydänääniä, mutta olen kyllä ultrassa nähnyt sydämen sykkivän, joten siinä mielessä olen rauhallisin mielin. Nyt vasta jälkikäteen tajusin etteivät kuunnelleet? hehe Sähän olet varmaan ultrassa (np) käynnyt, niin näitkö sydämen sykkeen?
Mutta jotta saisit rauhan, niin soita vielä neuvolaan ja kerro että olet alkanut stressaamaan asiasta.

Saaru, laita vaan mun puolesta uusi pino! Olet niin hienosti hoitanut homman :)

Eipä muuta raportoitavaa tällä erää.

Hip ja hei!
JonnaP ja pikkuP (16+4)

Kiitos vinkistä Saaru. Mä luinkin jostain ketjusta tosta sun viimesyksyn koettelemuksesta.

Ottaa päähän toi meidän neuvola, sinne on soittoaika klo 12-13 eikä soittoaikana pääse läpi ku mielettömällä tuurilla. Ja nyt kun menen sinne labraan pissalle, niin koko talosta tuskin löytyy yhtään henkilökunnan jäsentä, kaikki ovat suljettujen ovien takan. Yritä siinä nyt sitten saada jotain aikaiseksi. Nooh, täytyy yrittää vaikka päivystävän terkkarin kautta, jos sellaisen jostain löydän.

Mä muuten yritin saada yksityiseltä aikaa ultraan, mutta menee elokuun puolenvälin yli, ellei tule sitten peruutusaikoja ja periaatteessa kun kerran olen neuvolan asiakas, niin mun ei pitäisi joutua maksamaan perusjutuista joka välissä itseäni kipeäksi. Ultrassa on käyty jo muistaakseni 4 kertaa (mukaanlukien nt) kun mulla oli alussa niitä mielettömiä verisiä vuotoja ja kyllä siellä ultrassa on sydän kovasti sykkinyt.

Toivottavasti hötkyilen ihan turhaan, mutta olo on jotenkin liian normaali. Ja loppuukohan tää hermoilu koskaan?

Ai niin Saaru, olishan se elokuun pino ihan hyvä idis, etenkin kun pinoilu on lähtenyt käyntiin tässä kuukausi kuukaudelta hengessä.

pötkylä: soita ihmeessä sinne neuvolaan, ja kysy että pääsisitkö käymään siellä. Oon kuullut että on melko yleistäkin että ottavat ekstrakäynnille, jos niitä :heart: -ääniä ei siis ole vielä kuulunut noilla viikoilla.

Saaru: ainakin minun mielestä on ihan hvyä laittaa kuukausittain uusi pino. Pysyy jotenkin selkeänä, eikä noita sivujakaan tule ihan hirveesti/pino.

Itse jouduin eilen luopumaan siitä kotidopplerista :( . Vuokra-aika loppui ja paketti piti laittaa postiin. Nyt harmittaa, etten ostanut sitä vehjettä omaksi heti alunperin. On se ollut niin ihanaa kuunnella pikkuisen :heart: -sykettä päivittäin kotona. Kovasti on näyttänyt jumppaavan siellä masussa, koska välillä äänet hävisivät ja sitten taas tulivat tosi selkeesti esiin. Mitähän sitä "vieroitusoireisiin" keksisi :whistle: ? Joitakin yksittäisiä pieniä liikahduksia olen tuntenut, pitää toivoa että ne pian vahvistuvat, että oma mielenrauha säilyy.

Enää kaksi työpäivää jäljellä ja sitten alkaa loma. Paljon on matkustelua tiedossa,mm. elokuun puolessa välissä lähdemme 10 päiväksi Maltalle ja kotimaanmatkailua tulee myös tehtyä. No, sitä odotellessa ;)

Afu ja mini 15+1

pötkylä millon olet viimeks käyny ultrassa? siis millä viikolla? ajattelin vaan et saahan sydänäänien kuuntelua käydä vaatii sieltä neuvolasta, kyllä niillä joku rako on et kerkeevät... :hug: jaksuja, kyllä siellä on kaikki hyvin...

tää lähtee käymää nyt siellä neuvolassa kans, josko olis tuossa hempassa väsymyksen syy.. lisää juttua ku sieltä palailen... :wave:

Ihan pakko oli tulla hehkuttamaan ku on pahoinvointi on kaikonnut!!!!! :D :D
Mutta tilalle on tullu närästys :headwall:
Innolla jo oottelen ens viikon rakenneultraa, näkee taas pikkuisen :heart: Kovastihan tuo masussa porskuttelee :D ...
Kuinka moni aikoo udella vauvan sukupuolta??
Mä ajattelin udella :) , vaikka eihän se 100% varma oo että näkyis ultrasta oikein...

Halinappi ja masu-asukki 17+6

Pötkylä, vielä semmonen että onko teillä äityispoli lähellä, jos siis mahdoton päästä neuvolaan läpi?
Mä ramppasin suppareiden takia siellä aikoinaan ja joskus olin ihan nolona, että "anteeksi että nyt täällä käyn jne" ja ne oli aina tosi kannustavia, että "höpsis, totta kait tulet tänne - ei ole koskaan yhtään turhaan käyntiä kun tänne tulee". Voisit pirauttaa vaikka niille jos et pääse neuvolaan läpi.
Mä olen joskus soitellut meidän neuvolaan puhelinajan ulkopuolella ja ovat kyllä aina vastanneet, jos vain pystyneet, eli kannattaa vaan pommittaa ahkeraan. ...ja nythän laitoin ihan s-postiakin, johon vastasivat, eli sitäkin voit koittaa (on nimittäin varmaan etunimi.sukunimi@kunnannimi.fi?)

Pötkylä puhuin meidän kesäterkalle tuosta sun jutusta, et ei saatu ääniä kuulummaan ja joudut 2 vkoa odottamaan. Kysyin et mitä se olis tehnyt jos multa ei ääniä olis löytyny ja mä en olis suostunu odottamaan kahta viikkoa. Kertoi että hänet opetettu niin että heti ultrataan jos ääniä ei saada kuuluviin. Olen myös sitä mieltä että jotain kautta tunget itsesi tutkittavaksi. Voimia ja lujaa tahtoa sinne! Itsestäkin tuntuu tosi pitkältä väliltä tää 4 viikkoa odotella seuraavaa neuvolaa, vaikka viimeksi äänet kuuluikin.

Meillä tasan kuukausi vielä rakenneultraan. Ei haluta tietää sukupuolta, joten kai sekin mainittava mennessä, että "väistelevät" jalkoväliä =)

Halinappi onnittelut hävinneestä pahoinvoinnista! Toivotaan että nyt ruoka maistuu kuin Poreelle :)

Joku kyseli miehen käytöksestä. Meillä aika normaali, ehkä vähän enemmän silittelee ja kyselee "miten menee". Liikkeitä odotellaan molemmat.

Nyt saatava mies ylös sängystä. Heipä!

Pore&Papunen 17+2

Pötkylä vaadi ihmeessä päästä kuuntelemaan sydänääniä uudestaan. Kyllä siellä aina joku rako löytyy. Viimeksi kun kävin neuvolassa niin yksin odottelin odotushuoneessa ja tätsky oli yksin siellä huoneessa pitkään ennen mua. Eikä mun jälkeenkään ihan heti sinne ollu ketään menossa kun tyhjä oli odotushuone kun lähin.

Saaru Mun mielestä vois kanssa alottaa uuden pinon elokuulle niin ei veny kauhian pitkäksi aina yksi pino.

Liikkeistä. Kyllä minäkin voin sanoa liikkeitä tuntevani. Tämän viikon alusta on tuntunut sellaista pientä kuplintaa silloin tällöin ja pari iltaa sitten makasin sängyssä ja pidin kättä vatsan päällä niin sellaisia pieniä selviä tujauksia tuntui käteen. Niinkuin kuplia. Joka ilta olen niin kokeillut ja aina on tuntunut muutaman kerran. Nyt olen ollut tuntevinani niitä myös istuessani tai tehdessäni jotain. Mieskin eilen illalla piti kättä masun päällä ja hänkin tunsi muutaman kerran kun vauva liikkui :) Kyllä väkisinkin suupielet nousi ylös kun tajusin että meitin vauva se siellä liikkuu :heart:

Mies on ollut kyllä ihana. Välillä ohimennen silittelee masua ja haluaa kokeilla liikkuuko vauva. Eilen illalla yritti soittaa vauvalle musiikkia masun läpi, vaikkei se ihan vielä taida edes kuulla.

Meillä kaksi viikkoa rakenneultraan. Mekään ei haluta tietää vaavin sukupuolta, vaan jännätään loppuun asti kumpainen on tulossa.

Pippuri ja Jami-Ossi 16+6

Kiitos kannustuksesta tyttöset!

Kävin siellä terkalla pissalla, enkä ketään henkilökuntaan kuuluvaa löytänyt mistään (paitsi labrahoitajat tietty), edes päivystävä terveydenhoitaja ei ollut löydettävissä. Ihme paikka.

Nooh, onneksi kohta on toi soittoaika, niin täytyy alkaa pommittamaan ja jos ei onnistu niin löysin sitten neuvolan osastonhoitajan yhteystiedot, luojalle kiitos netistä, joten soitan sitten sille jos muu ei auta. Ja kait mä voisin sinne Hyvinkäällekkin (matkaa on joku 30 kilsaa, mutta auto kulkee kun vaan jaksaa painaa kaasua) mennä ilman lähetettä, hävettää vaan olla tällainen rasittava tapaus.

Pikkupeikko mä olen viimeeksi käynyt ultrassa muistaakseni rv 12+ ja silloin kaveri heilui siellä kun heinämies.

Pore Asiaa viikon mietittyäni (ai miten niin hidas?) olen ihan samaa mieltä että jos ei näillä viikoilla saada sydänääntä kuuluviin niin lähete äippäpolille. Me tytöt ollaan muutenkin näiden raskaushormonien kanssa tavallista herkemmillä, joten miksi pitää piinata.

Nooh, nyt vaan odotellaan ja ihmetellään. Todennäköisesti pikkukaverilla on kaikki ihan hyvin, mamma vaan on tällainen hysteerisempi tapaus :D

Sainpas sieltä neuvolasta jonkun kiinni, ei ollut oma terveydenhoitaja vaan joku toinen. Oli ihan järkyttynyt ettei viime viikolla oltu reagoitu sydänäänten kuulumattomuuteen ja käski mut paikalle heti äkkiä nyt.

Pitäkää peukkuja

ihanaa, hyvä... tuu kertoilee ni päästää me muutkin piinasta,minä ainakin sun puolesta täällä jännitän... ite kävin just neuvolassa ja kyselin kans et mitä noissa tilanteissa tehää... ni mulla oli vastaus myös et ultrataa saman tien, jos ei neuvolalla ole vehkeitä siihen, ni äitipolille päivystys tapauksena ja ultraan... ja mulla oli sillo alussa näin et mun terkka ultras joka kerta ku pyysin vaan, ei tarvinnu edes soittaa eriksee, hän sanoi et koska van saa tulla, jos on joku mikä hätää aiheuttaa... mut tä ämun oma neuvolan täti onkin aivan ihana immeinen, ja ymmärtää minu hädän... viime käynnillä sano ku ei heti saanu ääniä kuuluvii, et hän ei osannu tuon sijaisneuvolan laitteita käyttää ni olis sulun aikana menty sinne omaa neuvolaa ja ultrattu siellä päivän päätteeks 4jälkee... :heart:

no joo, sit tää tän päivän neukka käynti... (.)oli kyllä pettymysten pettymys koko käynti... oli sijainen joka oli todella tylyn oloinen ja välinpitämätön... valittelin noita selkäkipuja ja kylki kipuja ni tokasi et onkohan sulla masennusta?? WTF??? yritin siinä si selitellä et ei mua nyt kyllä amsenna, mut ku sattuu joka paikkaan...

noh mut ei löytyny hempasta syytä väsymyksee, hemppa oli vähän tippunut mut oli kuitenkin 139 eli hyvä... nyt sit kuulemma fysioterapiaan, ensi kuussa... en kyllä tuonne tätille mene ennen oman lomalta paluuta vaikka mikä olis... :kieh:

mut tälläistä siiiiis.... neuvolassa ei siis katsottu mitään muuta ku tuo hemppa...

no nyt rupeen taas lueskee kaiken maailman juttuja, ku on tylsyys ni netti auttaa... :laugh:

niin joo ja musta voitas kans meidän tammimasujen uus elokuu pino aloittaa... :heart:

peikko ja nilla-olavi 16+4 :heart:

Yhteistyössä